Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Nissan 370Z Nismo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5
StanZee
2017 Nissan 370Z Nismo manual


Cześć, oto moje 370Z Nismo. Auto posiadam od 2018 roku i jestem pierwszym właścicielem. Zetką staram się jeździć na co dzień, a w weekendy tor smile.gif Auto regularnie widywane na imprezach Time Attack Poland, Race Day, TPTD, Puchar Toru Modlin i podobne.



Kupując Zetkę nie miałem w planach większych modyfikacji, lecz pierwszy raz na torze szybko zweryfikował co pilnie potrzebuje w niej poprawić. Od tego czasu złapałem zajawkę i systematycznie usprawniam Zetkę, ale jednocześnie zachowując gdzieś ten balans pomiędzy torem i ulicą (taki clubsport, a nie dedykowana torówka). Nie rezygnuje z klimy i podobnych udogodnień, nie montuje klatki i po torze jeżdżę na tych samych oponach co w tygodniu do pracy.



Zrobiłem Zetką w 3 lata ponad 100 tyś. km i startowałem w około 100 różnych zawodach time attack. Auto jest przy tym niezawodne i nic za bardzo się nie sypie. Jedynie z czym nadal nie mogę sobie poradzić to problemem z przegrzewania się silnika - olej powyżej 130 stopni i przegrzana woda to smutna norma na każdej imprezie. Dużą nadzieję pokładam w wentylowanej masce, którą jest plan wkrótce zainstalować.



Najlepsze czasy:

- Tor Poznań 1:43.561
- Siesia Ring 1:50.674
- Tor Łódź 0:57.507
- Autodrom Most 1:48.756
- Slovakia Ring 2:23.146

Onboardy:

1) Tor Poznań


2) Silesia Ring


3) Tor Łódź


4) Autodrom Most


5) Slovakia Ring


Lista modyfikacji:

368 hp / 388 nm / 1550 kg (wszystkie płyny, pół baku, bez kierowcy)

- Strojenie EcuTek SU2 Performance (twarda odcinka 7700 RPM, hamowanie lewą nogą, termoblokady, launch control etc.)

- Modyfikacje i serwis TurboGato



Zawieszenie:
- KW V3 + górne czapki uniball DifTech
- SPL PRO komplet regulowanych, tytanowych wahaczy uniball przód/tył
- SPL PRO komplet tuleji uniball na całe auto
- Hotchkis stabilizator przód / seria nismo tył




Układ napędowy:
- NISMO GT L.S.D. Pro 1.5 way (regulowana szpera płytkowa)
- Krótkie przełożenie 4.08
- ZSpeed CMAK (zewnętrzny wysprzęglik)
- South Bend Billet Steel jednomas (11 kg)
- Sprzęgło Exedy obite w kevlar
- Z1 Motorsport poduszki skrzyni i silnika (poliuretan)
- Z1 większy dekiel od dyfra (0.5l więcej oleju)
- Bell Raceworks dodatkowy brace do dyfra



Zmiany mechaniczne:
- Wydech custom Catback X-pipe sterowany na klapach
- Decaty Motordyne Artpipes
- Dolot custom 3 cale
- Przepustnice Nissan Maxima 76mm
- Porting kolektorów ssących
- Z1 Motorsport Fuel Anti-Starvation kit (na odpływające paliwo na zakrętach)



Układ hamulcowy:
- Continental Teves Race ABS (programowalne Mk60E1 z indywidualnym strojeniem pod zetkę. Bardzo udana modyfikacja, działa bezbłędnie, Ice Mode ABS kompletnie wyeliminowany, a przy tym siła i pewność hamowań na duży plus)
- Seryjne zaciski Akebono (4 tłok przód + 2 tłok tył)
- Klocki Carbone Lorraine RC6 przód/tył
- Pływające tarcze od Pizza Brakes
- Przewody w oplocie
- Z1 Motorsports dodatkowy brace pompy hamulcowej
- Tytanowe wkładki pomiędzy zacisk a klocek




Układ chłodzenia:
- Chłodnica wody CSF Radiator
- Dwie chłodnice oleju 30 rzędów, po jednej w nadkolu (stąd wycięty przedni zderzak)
- Chłodzenie dyfra (Setrab+Mocal)
- Większa chłodnica wspomagania
- Termostat mishimoto woda 68 stopni
- Usunięty wymiennik woda olej
- Chłodzenie hamulców
- JWT spacer miski oleju


Update. Dzięki otunelowaniu chłodnic, w pełni rozwiązywaliśmy problem przegrzewania się wody i oleju


Udogodnienia kierowcy:
- Coolerworx regulowany shortshifter
- RJM Peformance regulowany pedał sprzęgła
- MTEC sprężynki skrzyni
- Mocowania foteli Recaro spiłowane i obniżone o 3.5 cm
- Wysunięta o 3 cm w stronę kierowcy kolumna kierownicy (seryjnie brak takiej regulacji, tylko góra/dół)




Felgi:
- 19 cali kute Rays OEM Nismo (wszystkie tylnie, kwadrat 10.5)
- 18 cali Rays 57DR (kwadrat 10.5)



Pozostałe zdjęcia:


piwo
Pięknie. Super mody. Mega ciekawy wątek z tym absrm programowalnym. Kto w Polsce tym się zajmuje i jaki koszt całkowity tego systemu ABS z programowaniem?
Na jakich oponach te czasy na torach?
nevada
Super projekt, tłusty Club racer.
Kompleksowo i z głową, wrażenie robi customowy ABS i ilość chłodnic smile.gif
StanZee
CYTAT(piwo @ Thu, 16 Sep 2021 - 06:41) *
Pięknie. Super mody. Mega ciekawy wątek z tym absrm programowalnym. Kto w Polsce tym się zajmuje i jaki koszt całkowity tego systemu ABS z programowaniem?
Na jakich oponach te czasy na torach?

Dzięki, auto naprawdę cieszy smile.gif Kit Race ABS'u z dedykowaną wiązką pod Zetkę zamówiłem z USA od Racing Harness Technologies (są na facebook'u), wypełniłem ankietę z ponad 20 parametrami konkretnie mojego auta (rozmiar zacisków, został kół, masa, szerokość opon etc.), a następnie na bazie tej ankiety Continental w UK wystroił ABS i wgrał Race flasha. Cały montaż i adaptacja z seryjnymi zegarami (z tym była największa rzeźba, trzeba było zdublować mocowania na wszystkie czujniki prędkości) to zasługa Tadzia z TurboGato. Koszt Race ABS Teves'a to 3200 USD (na gotowo kit z dedykowaną wiązką, flashem i z opłatami + transport) plus montaż 4000 PLN.

Wszystkie podane czasy są na Michelin Pilot Sport Cup 2 (na tym jeżdzę 90% czasu), ale jeszcze przed montażem Race ABS bo to świeży temat. Z nowym ABS-em myślę, że na Poznaniu mam około 2 sekundy do zdjęcia, czekam na ładną pogodę i będziemy weryfikować smile.gif
piwo
Fajnie. To widzę klasa aut na semislikach jeszcze istnieje i będę z tobą walczył czasami wink.gif
pawel934
Piękny projekt i bardzo fajne mody. Ja to na Łodzi moją MX-5 jeszcze mogę powalczyć, na Silesii jest przepaść!
pszczelaszkov
Podoba mi się, aż smaka dostałem.
Alex_R53
Bardzo fajne autko, ze smakiem i rozwagą zrobiony clubracer cool.gif

Powodzenia i do zobaczenia na torze (mieliśmy już okazję pogadać w Modlinie kiedyś smile.gif )
Andrzejsr
Na mnie wrażenie robi te 100tys km przebiegu , 50 trackday'ów w tym po krótkich i wolnych torach gdzie trudno chłodzić i do tego mimo grzania się i czołgowej wagi auta i takiej mocy codzienny użytek i niezawodność ! Japońska robota smile.gif

InnyLogin
Jakiego używasz płynu chłodniczego?
StanZee
CYTAT(InnyLogin @ Fri, 17 Sep 2021 - 00:48) *
Jakiego używasz płynu chłodniczego?

Najpierw była mieszanka borygo z wodą, później sama woda, a teraz jest ten niby łatwopalny Evans - nie odczułem żadnej różnicy w temperaturze pomiędzy trzema wariantami (tylko cena się różnią jak dla mnie)
hubi91
Jeździłbym...
Jak się sprawuje ten short shifter?
W tej wersji też jest auto rev match?
StanZee
CYTAT(hubi91 @ Fri, 17 Sep 2021 - 10:49) *
Jeździłbym...
Jak się sprawuje ten short shifter?
W tej wersji też jest auto rev match?


Z początku ciężko było się przyzwyczaić do tego shiftera Coolerworx (jest bardzo toporny), ale teraz nie wyobrażam sobie jeździć na innym.
Rev match jest oczywiście - genialna funkcja, działa bezbłędnie w Nissanach i praktycznie nigdy jej nie wyłączam. Po prostu nie jestem w stanie zrobić lepszego i równie powtarzalnego międzygazu co komputer.
Skiba
Swietny projekt, kompleksowe podejscie do calego auta.

Zainteresowało mnie skąd dwa tak różne podejścia do wykonania wlotów powietrza?
1) ten w odcieniach czerwonego wink.gif powierzchnia wlotu mniejsza od docelowej powierzchni chlodnicy, daje najlepszy efekty przeplywu bez zawirowań, skuteczniejszy. Tym bardziej z w polączeniu z odpowiednim wylotem.
2) ten w odcieniach zieleni, powierzchnia wlotu 2-3 krotnie większa niz powierzchnia przekroju rury, powoduje ze więcej wpada niż moze przepłynąć i powoduje turbulencje na wejsciu i zaburzenie przepływu.


StanZee
CYTAT(Skiba @ Fri, 17 Sep 2021 - 17:51) *
Swietny projekt, kompleksowe podejscie do calego auta.

Zainteresowało mnie skąd dwa tak różne podejścia do wykonania wlotów powietrza?
1) ten w odcieniach czerwonego wink.gif powierzchnia wlotu mniejsza od docelowej powierzchni chlodnicy, daje najlepszy efekty przeplywu bez zawirowań, skuteczniejszy. Tym bardziej z w polączeniu z odpowiednim wylotem.
2) ten w odcieniach zieleni, powierzchnia wlotu 2-3 krotnie większa niz powierzchnia przekroju rury, powoduje ze więcej wpada niż moze przepłynąć i powoduje turbulencje na wejsciu i zaburzenie przepływu.



Taki akurat zrobiliśmy otwór w zderzaku na chłodzenie hamulców i chcieliśmy go na szczelnie dopasować z nawiewami, żeby jeszcze to jakoś estetycznie wyglądało. Ponadto przed tym wlotem jest dość cienka siateczka, żeby odfiltrować kamienie lecących na tarcze, która na pewno cos pogarsza przepustowość, a tak liczyliśmy, że może większy otwór zrekompensuje siateczkę. Jednocześnie nie neguje, że mniejszy wlot mógłby być jeszcze bardziej efektywny, ale od kiedy jezdze na CL RC6 nie mam problemu z przegrzanym heblem i stąd brak mobilizacji na jakieś poprawki.



Wylot w nadkolach z chłodnic oleju oczywiście obecny smile.gif

StanZee
Jeszcze w ramach krótkiej aktualizacji. W zeszłym tygodniu, bo 3 latach walki z przegrzewaniem w końcu udało się ogarnąć temat i śmiało autem można pałować sesję non stop po +45 min z olejem nie przekraczającym 105 stopni (test na torze modlin, gdzie z uwagi na niskie prędkości jest równie słaby air flow) . Great success:)

V1 chłodzenia


V2 chłodzenia (dorzucone prowadnice/otunelowanie chłodnic wody i oleju, relokacja chłodnicy wspomagania z przed chłodnicy wody na "kurnik", relokacja klaksonów z przed chłodnic wody, oraz wywalony wymiennik woda olej)




Ostatnie modyfikacje przyniosły do tego stopnia radykalny efekt na poprawę chłodzenia, że trasa do pracy 60km już nie wystarcza, aby zagrzać olej powyżej 70 stopni. Z jednej skrajności na kolejną, ale z dwojga złego już lepiej w tą stronę - muszę jedynie pomyśleć do jazdy daily, nad najlepiej takimi elektrycznymi żaluzjami/roletami, żeby móc szybko guziczkiem z środka otwierać i zamykać chłodnice oleju.
Andrzejsr
CYTAT(StanZee @ Mon, 20 Sep 2021 - 11:54) *
...
Ostatnie modyfikacje przyniosły do tego stopnia radykalny efekt na poprawę chłodzenia, że trasa do pracy 60km już nie wystarcza, aby zagrzać olej powyżej 70 stopni. Z jednej skrajności na kolejną, ale z dwojga złego już lepiej w tą stronę - muszę jedynie pomyśleć do jazdy daily, nad najlepiej takimi elektrycznymi żaluzjami/roletami, żeby móc szybko guziczkiem z środka otwierać i zamykać chłodnice oleju.


Taki "ducting" szczelny faktycznie przynosi spektakularne rezultaty, jest niedoceniany trochę (dominują wielkości chłodnic zwiększanie, grubości , wiatraków itp w walce z temperaturą )
Ale dlaczego wyrzucenie wymiennika olej woda pomogło ? akurat to dobre rozwiązanie na daily i krótkie niewysilone przejazdy - olej się szybciej grzeje (od wody) wiec mniejsze zużycie silnika no bo niedogrzany mniejszy % swego przebiegu jeździ.
Wstawia się czasem wręcz _zamiast" chłodnicy oleju sportowe wymienniki woda - olej (laminowa) , o ile jest miejsce.
A olej do chłodnic idzie nie przez termostat? z nim dopiero po zagrzaniu by był chłodzony.
StanZee
CYTAT(Andrzejsr @ Mon, 20 Sep 2021 - 13:15) *
Taki "ducting" szczelny faktycznie przynosi spektakularne rezultaty, jest niedoceniany trochę (dominują wielkości chłodnic zwiększanie, grubości , wiatraków itp w walce z temperaturą )
Ale dlaczego wyrzucenie wymiennika olej woda pomogło ? akurat to dobre rozwiązanie na daily i krótkie niewysilone przejazdy - olej się szybciej grzeje (od wody) wiec mniejsze zużycie silnika no bo niedogrzany mniejszy % swego przebiegu jeździ.
Wstawia się czasem wręcz _zamiast" chłodnicy oleju sportowe wymienniki woda - olej (laminowa) , o ile jest miejsce.
A olej do chłodnic idzie nie przez termostat? z nim dopiero po zagrzaniu by był chłodzony.


Olej idzie przez termostat Mocala 70 stopni i w mieście to działa i olej wstaje w miarę normalnie, lecz jadąc w trasie układ się robi zbyt wydajny i nawet przy prędkościach +200km/h olej nie drgnie powyżej 70 stopni - dopiero jak stanę w korku to widać jakiś ruch na wskazówce, ale co z tego bo jak tylko ruszę to znowu jest spadek poniżej 70



Wyrzuciliśmy wymiennik woda-olej, bo u mnie w pierwszej kolejności grzała się woda, a później olej nadrabiał, więc chcieliśmy jeszcze to zweryfikować i skreślić z listy potencjalnych winowajców. Teraz jak ten ducting przyniósł taki efekt oszałamiający, myślimy o zrobieniu kroku w tył i wrzuceniu z powrotem wymiennika, tylko nie jestem pewien czy to u mnie ma sens, bo wymiennik woda olej jest w obiegu przed chłodnicami oleju i gdy upalam potencjalnie grzeje wodę olejem który jeszcze nie miał szansy się wystudzić na chłodnicach oleju.
Andrzejsr
CYTAT(StanZee @ Mon, 20 Sep 2021 - 17:08) *
Olej idzie przez termostat Mocala 70 stopni i w mieście to działa i olej wstaje w miarę normalnie, lecz jadąc w trasie układ się robi zbyt wydajny i nawet przy prędkościach +200km/h olej nie drgnie powyżej 70 stopni - dopiero jak stanę w korku to widać jakiś ruch na wskazówce, ale co z tego bo jak tylko ruszę to znowu jest spadek poniżej 70



Wyrzuciliśmy wymiennik woda-olej, bo u mnie w pierwszej kolejności grzała się woda, a później olej nadrabiał, więc chcieliśmy jeszcze to zweryfikować i skreślić z listy potencjalnych winowajców. Teraz jak ten ducting przyniósł taki efekt oszałamiający, myślimy o zrobieniu kroku w tył i wrzuceniu z powrotem wymiennika, tylko nie jestem pewien czy to u mnie ma sens, bo wymiennik woda olej jest w obiegu przed chłodnicami oleju i gdy upalam potencjalnie grzeje wodę olejem który jeszcze nie miał szansy się wystudzić na chłodnicach oleju.


No do cywilnej jazdy tak położony wymiennik ma sens bo woda ogrzeje olej i silnik ma lepiej , a co torowej to jak jednocześnie wzrosła wydajność chłodnicy wody dzięki obudowaniu i prowadzeniu powietrza to może też będzie ok, jak jest tak dobrze to moze jedną z 2 chłodnic oleju można wywalić - zawsze mniejsza komplikacja i mniej punktów mogących puścić olej... (jakoś mam uraz bo na jednym z pierwszych TD na jakich byłem jedno z aut puściło olej właśnie na łączeniu z chłodnicą).
piwo
U mnie podobna sytuacja obecnie. Olej 150stopni podgrzewa wodę poprzez wymiennik na torze do 120stopni więc co to da.i wymieniana chłodnicy na grubsza i dukt jest ale wydolności układu wodnego przy wymienniku woda olej brak.
Andrzejsr
150 st w tym Nissanie to chyba i przed zakładaniem prowadnic powietrza nie było, a po nich teraz raczej nie ma ? kolega pisał o 130 (co tak BTW jakąś straszną wartością chyba nie jest) . Poza tym jak się lepiej schłodzi w chłodnicy oleju lepiej wentylowanej, to do silnika wpłynie chłodniejszy więc i chłodniejszy wypłynie jeśli będzie ta sama objętość i przepływ, więc w tym wymienniku nie zagrzeje tak wody, a raczej ona go tam schłodzi zakładając że ona ma (a chyba ma ) dobre chłodzenie . BTW do tego wymiennika płynie woda przed czy po chłodnicy wody ?
W sumie lepsze takie dylematy (czy dać tekturkęna chłodnicę wink.gif ) niż odwrotnie.
A w speedsterze chyba jest ciasno wszędzie w tym i ZA chłodnicą (ami?) a wylot z niższym ciśnieniem tak samo jak nie bardziej niż doprowadzenie jest ważny. No ale jak jest moc to jest ciepło, cudów nie ma, nie bez powodu nie wszystko co jezdzi nie ma 500-1000 koni. Albo trwałość, albo moc, albo moc i perypetie / koszty.
kontrolm
CYTAT(piwo @ Mon, 20 Sep 2021 - 17:57) *
U mnie podobna sytuacja obecnie. Olej 150stopni podgrzewa wodę poprzez wymiennik na torze do 120stopni więc co to da.i wymieniana chłodnicy na grubsza i dukt jest ale wydolności układu wodnego przy wymienniku woda olej brak.

Załóż małą chłodnicę moto z wentylatorkiem przed wymiennikiem woda-olej i skończą się problemy z przegrzewaniem podgrzewaniem.
Ja mam tak zrobione i przestał się grzać i olej i woda.
StanZee
CYTAT(kontrolm @ Tue, 21 Sep 2021 - 06:44) *
Załóż małą chłodnicę moto z wentylatorkiem przed wymiennikiem woda-olej i skończą się problemy z przegrzewaniem podgrzewaniem.
Ja mam tak zrobione i przestał się grzać i olej i woda.

W sumie to ciekawy pomysł, a czym jeździsz z ciekawości? Nie przeczę, że u ciebie to może działać, ale wydajność zbicia temperatury przed wymiennikiem jest taka jak tej chłodnicy z motocykla minus straty na wymianie ciepła, a u mnie obawiam się, że nawet blisko by to nie wystarczyło, żeby coś pomóc.

Z na szybko zrobionymi przesłonkami na chłodnice oleju bez wymiennika, olej szybciej wstaje niż bez przesłonek z wymiennikiem, więc myślę zamiast dokładać trzecią chłodnicę oleju i wsadzać wymiennik z powrotem, pójdę w zmotoryzowane żaluzje od tyłu chłodnic i guzikiem z środka będę mógł je swobodnie odsłaniać i zasłaniać w zależności od potrzeb

piwo
nie taniej jakis termostat ktory by regulowal przeplyw albo bokowcem albo przez chlodnice? przeciez po to sa te termostaty by takich dziwnych przyslon nie robic...
StanZee
CYTAT(piwo @ Tue, 21 Sep 2021 - 09:57) *
nie taniej jakis termostat ktory by regulowal przeplyw albo bokowcem albo przez chlodnice? przeciez po to sa te termostaty by takich dziwnych przyslon nie robic...

Tak jak pisałem wyżej - termostat jest na 68 stopni (woda+olej), ale wciąż układ chłodzenia jest aktualnie zbyt wydajny na ulicę. Termostat nie działa zero jedynkowo - nawet jak jest zimny olej, termostat cześć oleju przepuszcza przez chłodnice. Tak jest zbudowany, dzięki czemu można odpowietrzyć chłodnice oleju od razu przy odpaleniu po wymianie oleju. Inaczej byłby klops gdybyś tam miał powietrze i zawór by je przepchnął, kiedy olej jest gorący i pod obciążeniem. Dlatego właśnie kombinuje z tymi żaluzjami
kontrolm
żaluzja ma swoje zalety np. zmniejsza opór aero
Andrzejsr
Przede wszystkim nie dokłada potencjalnych nowych połączeń i potencjalnych z tymi związanych rozszczelnień, awarii. Też bym pewnie zatykał na ulicę żeby nie grzebać znów w rurkach i coś pouszkadzać po drodze.
Z tą pizzą to wiesz... prowizorki są najtrwalsze wink.gif
REMAX
Widziałem na Pszółkach,piękny dźwięk i wyjścia z zakrętu na małym slajdzie.
cybuch
Siema. Generalnie bardzo fajny projekt, widziałem wcześniej twój kanał na YT, kierownik również ogarnięty. Ja dopiero jestem na początku modyfikacji i wypadów torowych 370, ale dążę do podobnego celu, czyli clubracera, choć nie tak tłustego wink.gif Chciałem zapytać o ice mode, bo nie doświadczyłem go sam, chociaż na forach można dużo o tym poczytać. Doświadczyłeś go od 'stocka' czy po jakimś konkretnym modzie? Mój ślepy strzał to szpera płytkowa, w skrócie z tego co pisałeś to drogi mod (ABS), więc wolałbym tego uniknąć u siebie.
StanZee
CYTAT(cybuch @ Fri, 26 Nov 2021 - 22:10) *
Siema. Generalnie bardzo fajny projekt, widziałem wcześniej twój kanał na YT, kierownik również ogarnięty. Ja dopiero jestem na początku modyfikacji i wypadów torowych 370, ale dążę do podobnego celu, czyli clubracera, choć nie tak tłustego wink.gif Chciałem zapytać o ice mode, bo nie doświadczyłem go sam, chociaż na forach można dużo o tym poczytać. Doświadczyłeś go od 'stocka' czy po jakimś konkretnym modzie? Mój ślepy strzał to szpera płytkowa, w skrócie z tego co pisałeś to drogi mod (ABS), więc wolałbym tego uniknąć u siebie.

Problem z Ice Mode ABS występował u mnie praktycznie od samego początku, ale mody stopniowo zwiększały jego częstotliwość. Myślę, że największymi winowajcami były opony w kwadracie i agresywny klocek, ale inne mody typu szpera czy zawias też na pewno nie pomogły. To jest prosta matematyka - im bardziej agresywnie jeździsz i im bardziej odchodzisz od stock parametrów, tym bardziej seryjny ABS będzie wariować. I to nie dotyczy tylko zetek ale praktycznie każdego współczesnego auta (w nowych BMW czy Porsche, już z crossowym ABS, Ice Mode lub inne błędy to też przecież standard, pełno o tym na forach).

Tuż przed montażem RACE ABS było u mnie tak źle i nieprzewidywalnie z hamowaniem, że dosłownie bałem się wsiadać w auto, bo ice mode potrafił złapać już nie tylko na torze, ale też w różnych sytuacjach na ulicy, jak np. do hamowanie przed patrolem na poboczu. Po drugim już z kolei dzwonie przez ice mode, tym razem na Pucharze Toru Modlin jak urwałem koło, bo auto nagle straciło hamulce na nawrotce i bezwładnie poleciało na krawężnik, stwierdziłem że zamiast wydawać pieniądze na kolejne tego typu naprawy, wolę zainwestować ten worek pieniędzy w Teves'a i mieć spokój - no i mam smile.gif Teraz już po kilkunastu imprezach na Teves RACE ABS, mogę śmiało stwierdzić, że system działa bezbłędnie i jest po prostu genialny. Nie dość, że bardzo ułatwił trail-braking i siła hamowań na ogromny plus (co się też oczywiście pozytywnie przekłada na czasy okrążeń), to co najważniejsze jest zawsze 100% pewności, że ABS zahaczy - bez znaczenia jak gwałtownie się kopnie w chebel albo jak bokiem ustawione jest auto, trochę takie Assetto Corsa smile.gif
piwo
Ja mam inne auto opel speedster z trybem ice mode w absie w standardzie to raz jadac 30km/h i skrecajac na pole parkingowe przed supermarketem auto wjebalo sie na chodnik bo abs odpuscil hamowanie calkowicie bo przednie kola wyczuly troche piasku. Innym razem wyprzedzilem jedno auto i zaczelem zwalniac przed kolejnnym to z 160 do 100 auto zwalnialo praktycznie tylko silnikiem bo byla nierowna droga i przednie kola lekko odrywaly sie od asfaltu i abs wlaczyl ice mode. Na drodze ok 100m prakrycznie auto nie wyhamowalo 160-100 i udalo sie to 5cm przed bagaznikiem auta. Malo co sie nie zesralem. Innym razem na torze ulez polecialem prosto znow przez delikatny piasek i znow ice mode zrobilo swoje. Skonczylo sie urwanym zderzakiem. Najgorsza byla nieprzewidywalnosc bo ten sam zakret pokonywalem z 10 razy i jak ice mode na piasku sie nie zalaczyl to droga hamowania powiedzmy 160-80 to bylo z 40m a gdy komp jednak na tym samym piasku wlaczyl icemode to droga sie wydluzala z 40 do 200m. Najgorsze ze ten tryb sie wylaczal dopiero gdzies po trzech sekundach lub zdjeciu nogi z hamulca a po 3s to czlowiek byl juz w polu. Ja przeszedlem na sportowy seryjny abs z lotusa 111r i jak reka odjal. Zero stresu, zawsze czuje nawet na piasku czy mokrym czy lodzie jak kola na zmiane lewe czy prawe na chwile sie blokuja. A z seryjnym absem pedal szedl w gore pompowal sie i nastepowala cisza w dzialaniu na 3s przez ktore czlowiek sie modlil. Straszne to bylo. Obecnie nawet na sliskim na torze sie nie boje i mam mega frajde. Wczesniej to byla loteria, raz ok raz strach. Dla mnie zastapienie abs z zalaczajacym sie ice mode na sportowy to jedna z najlepszych decyzji jaka podjelem. Po prostu daje pewnosc hamowania. Niektorzy po prostu w takim wypadku wywalaja abs ale wtedy trzeba tez zainwestowac w korektor hamowania by zmienic balas przod tyl bo inaczej nie ma to sensu. A z abs sportowym jest lepiej bo nie splaszczasz opon na hamowaniu wiec oszczednosci sa spore.
cybuch
OK to dzięki za wyjaśnienie, nie byłem świadomy wczesniej istnienia tego problemu, możliwe że jeszcze nie hamuje tak gwałtownie albo po prostu miałem szczęście, że jeszcze mnie to nie spotkało, ale niestety widzę, że trzeba będzie wziąć ten problem pod uwagę i przemyśleć :/
kontrolm
mam 206 RC byłem nim na paru pojeżdżawkach i na lodzie i na śniegu i na suchym asfalcie i na brudnym asfalcie i nigdy nie doświadczyłem ice mode - wręcz przeciwnie jestem niezmiennie zaskoczony jak świetnie hamuje mi się z tym ABS-em. Czy mam coś zepsute ? laugh.gif Szczerze nie nabijam się tylko pytam czy jest to możliwe że w tym aucie problem ten nie występuje ? Albo mam czekać bo w końcu i tak wystąpi ?
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Sun, 28 Nov 2021 - 22:30) *
mam 206 RC byłem nim na paru pojeżdżawkach i na lodzie i na śniegu i na suchym asfalcie i na brudnym asfalcie i nigdy nie doświadczyłem ice mode - wręcz przeciwnie jestem niezmiennie zaskoczony jak świetnie hamuje mi się z tym ABS-em. Czy mam coś zepsute ? laugh.gif Szczerze nie nabijam się tylko pytam czy jest to możliwe że w tym aucie problem ten nie występuje ? Albo mam czekać bo w końcu i tak wystąpi ?

Mi raz wskoczyło w rxie, jak najedziesz na podbicie mając duży nacisk na hamulec.
Wtedy abs puszcza i lecisz sobie. Przy hamowaniu poniżej dostępnej trakcji się z tym nie spotkałem.
Moze za słabo hamujesz? wink.gif
Na bank zmiana zacisków i klocków nasila efekt. Niższe ciśnienie w układzie nasila częstość łapania ice mode.
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Sun, 28 Nov 2021 - 22:48) *
Mi raz wskoczyło w rxie, jak najedziesz na podbicie mając duży nacisk na hamulec.
Wtedy abs puszcza i lecisz sobie. Przy hamowaniu poniżej dostępnej trakcji się z tym nie spotkałem.
Moze za słabo hamujesz? wink.gif
Na bank zmiana zacisków i klocków nasila efekt. Niższe ciśnienie w układzie nasila częstość łapania ice mode.

ciskałem mocno jak się tylko da rąbiąc wszystkie subaryny i takie inne szybko wściekłe jakie tylko tam jeździły. Hamowanie na maksa na prostej, hamowanie w zakręcie - ubaw po pachy.
Andrzejsr
Ja w Alfie pucharowej ( rzekomo inny ale na ile to plotka ile prawda nie wiem) ABSniż w cywilnej raz doświadczyłem. Dobrze że na Jastrzębiu a nie okraweznikowanym Modlinie. Też conieco objezdzalem.
Te sportowe ABS bez powodu nie istnieją
Co do zblokowania opon bez ABS i ich wyrzucania po tym to wydaje mi się trochę "przereklamowane" po 2 sezonach w aucie bez ABS i niejednym dymie z opon. Choć w ciężkim i z kosztownymi oponami i porządnymi czujnikami ABS lepiej na pewno mieć ten sportowy.
Co do korektora przód tył to i tak warto mieć. Szkoda żeby tył nie hamował na ile może.
piwo
z absem sprawe korektora zapewnia wlasnie on. wciskasz hebel i tyl blokuje z maksymalna dopuszczona przez producenta sila wyliczana na bazie nieblokowanych kol.
co do absu w 206 rc widocznie jest on dobrze zaprogramwoany. przeciez nie kazdy seryjny abs musi byc skopany. sa auta w ktorych ice mode sie ujawnia notorycznie a sa takie auta w ktorych on wogole nie wystepuje. to tylko kwestia tego jak producent to zrobil czyli jaki procent poslizgu komputer dopuszcza. tu nie chodzi o kwestie sprzetowa a tylko o oprogramowanie w samym sterowniku. a wiec czy abs dopuszcza do znacznej roznicy hawowania miedzy lewa a prawa strona i mocna niestabilnsoc i sciaganie w ktoras strone ( wiekszosc absow przy hamowaniu odpuszcza przyczepniejsza strone by przy hamwoaniu nie sciagalo auto do rowu czy na przeciwlegly pas a wiec auto hamuje juz slabiej niz z mozliwa dostepna przyczepnsocia). czyli sportowy abs dopuszcza myszkowanie i blokowanie kol dopuszcza tez do wiekszego poslizgu kol zwlaszcza tylnej osi. na deszczu nie jest to idealne rozwiazanie i przy hamowaniu na luku moze auto obrocic ( ale i tak z mniejsza szansa niz bez absu) ale za to na suchym dziala znacznie lepiej.
ja z absu w c2 vts tez bylem bardzo zadowolony i czulem jak mi tyl myszkuje na dohamwoaniach przed lukiem wiec wcale sie nie dziwie ze na abs w 206rc nie narzekasz. widac francuzi zrobili to dobrze. co nie znaczy ze w innych autach problemy sie nie ujawniaja. ja wiem ze w moim oplu problemem byla przednia lekka os przec co przod dosc szybko sie blokuje i przez to przy dopuszczalnym przez komputer malym poslizgu przednich kol abs po prostu odpuszcza hamowanie. najgorsze jest to ze jak przednie kola zblokuja to tyl tez odpuszcza w tym absie by tyl nie wyprzedzil przodu. to taka reakcja lancuchowa. na pewno przy rowniejszym rozkladzie masy 50-50 latwiej byloby programistom napisac taki soft. z drugiej strony ten ice mode wlasnie wynika z tego by na luku w deszcz auto bylo stabilniejsze i nie myszkowalo na dohamowaniach. to glupota bo hamulce maja przede wszystkim hamowac( kierowca powinien przy hamowaniu na luku czy sciaganiu zakladac kierowncia delikatne kontry lub delikatnie odpuszczac hamulec) a nie stabilizowac keirunek jazdy i zazwyczaj w bardziej sportowych furach gdzie producent zaklada ze auto ma byc bardziej narowiste przy hamwoaniu a kierowca ogarnia auta skoro szuka auta sportowego juz ten soft byl wlasciwy czyli dopuszczal do wiekszych poslizgow miedzy lewa a prawa stona i miedzy przodem i tylem i przez to nawet na piasku czy gdy jedno przednie kolo odrywa sie od asfaltu na nierownosciach soft nie durnial bo limity poslizgow ma wyzsze (minimalne limity czestotliwosciowe zalaczania elektrozaworow np nie mniej niz 10hz).
jackkpl
CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 28 Nov 2021 - 23:40) *
Ja w Alfie pucharowej ( rzekomo inny ale na ile to plotka ile prawda nie wiem) ABSniż w cywilnej raz doświadczyłem. Dobrze że na Jastrzębiu a nie okraweznikowanym Modlinie. Też conieco objezdzalem.
Te sportowe ABS bez powodu nie istnieją
Co do zblokowania opon bez ABS i ich wyrzucania po tym to wydaje mi się trochę "przereklamowane" po 2 sezonach w aucie bez ABS i niejednym dymie z opon. Choć w ciężkim i z kosztownymi oponami i porządnymi czujnikami ABS lepiej na pewno mieć ten sportowy.
Co do korektora przód tył to i tak warto mieć. Szkoda żeby tył nie hamował na ile może.

Andrzej, przy 50km/h jak zblokujesz koło, to ile przelecisz , zanim odpuścisz? 10m?
A jak przy 200 zblokujesz, to ile przelecisz, zanim odpuścisz? To jest ta różnica.
Póki jeździmy po torach dla rowerów, to nie ma tego efektu.
Andrzejsr
No ale po takich głównie jeździmy, na takim z hamowaniem ze 190km/h też jakoś nic nie spłaszczyłem, a tylne wewnętrzne koło zadymiło, był ślad na oponie owszem, ale daleko to do jej kasacji.
Jak się blokuje to raczej odciążone koło najpierw a jak odciążone to wielkich strat w oponie nie narobi, no bo odciążone.
Pewnie mając wybór, wolałbym jakiś pewny zawsze działający ABS mieć, ale bez-abs/u nie ma co demonizować.
pawel934
Cholera, aktualnie upalam po torach najczęściej MX-5 ND z ABS (też modzony układ hamulcowy - Stoptech C43 4tłok na tarczy pływającej), wcześniej Clio 3 sport (często na slicku) i musiałem zgooglować po przeczytaniu tematu, co to jest Ice Mode, bo szczęśliwie nigdy nie doświadczyłem. Możliwe, że te auta po prostu nie posiadają Ice Mode w ABS, czy mam farta?
StanZee
CYTAT(pawel934 @ Mon, 29 Nov 2021 - 10:56) *
Cholera, aktualnie upalam po torach najczęściej MX-5 ND z ABS (też modzony układ hamulcowy - Stoptech C43 4tłok na tarczy pływającej), wcześniej Clio 3 sport (często na slicku) i musiałem zgooglować po przeczytaniu tematu, co to jest Ice Mode, bo szczęśliwie nigdy nie doświadczyłem. Możliwe, że te auta po prostu nie posiadają Ice Mode w ABS, czy mam farta?

W jednych autach Ice Mode (lub inne bugi związane z ABS) uwidaczniają się bardziej, w innych mniej - nigdy nie wiesz na co trawisz, ale z tego co ja researchowałem problem częściej występuje w nowych modułach ABS, gdzie przez różne regulacje jest pełno takich właśnie niby funkcji bezpieczeństwa, które może i zdają egzamin w pewnych sytuacjach na ulicy i przy stock set upie, ale nie przy torowej, agresywnej jeździe. Jest naprawdę pełno informacji w internecie o Ice Modzie, ale konkluzja jest praktycznie zawsze taka sama. Są na tylko tylko dwa potencjalne rozwiązania - albo ABS Delete albo swap na sportowy ABS, i to by było na tyle. Z tego co ja się orientuje nie ma opcji, żeby przeprogramować stockowe sterowniki i po prostu pousuwać z nich Ice Mode i inne podobne. Jak Ice Mode u Ciebie nie występuje to nic tylko się cieszyć z zaoszczędzonych pieniędzy potrzebnych do rozwiązania tego problemu
StanZee
CYTAT(piwo @ Sun, 28 Nov 2021 - 15:50) *
Ja mam inne auto opel speedster z trybem ice mode w absie w standardzie to raz jadac 30km/h i skrecajac na pole parkingowe przed supermarketem auto wjebalo sie na chodnik bo abs odpuscil hamowanie calkowicie bo przednie kola wyczuly troche piasku. Innym razem wyprzedzilem jedno auto i zaczelem zwalniac przed kolejnnym to z 160 do 100 auto zwalnialo praktycznie tylko silnikiem bo byla nierowna droga i przednie kola lekko odrywaly sie od asfaltu i abs wlaczyl ice mode. Na drodze ok 100m prakrycznie auto nie wyhamowalo 160-100 i udalo sie to 5cm przed bagaznikiem auta. Malo co sie nie zesralem. Innym razem na torze ulez polecialem prosto znow przez delikatny piasek i znow ice mode zrobilo swoje. Skonczylo sie urwanym zderzakiem. Najgorsza byla nieprzewidywalnosc bo ten sam zakret pokonywalem z 10 razy i jak ice mode na piasku sie nie zalaczyl to droga hamowania powiedzmy 160-80 to bylo z 40m a gdy komp jednak na tym samym piasku wlaczyl icemode to droga sie wydluzala z 40 do 200m. Najgorsze ze ten tryb sie wylaczal dopiero gdzies po trzech sekundach lub zdjeciu nogi z hamulca a po 3s to czlowiek byl juz w polu.

No miałem tutaj identyczne doznania i zgadzam się, że najgorsza była w tym wszystkim ta nieprzewidywalność, bo nie było reguły kiedy ice mode się tak naprawdę włączy. Normalnie jedziesz swoim stałym tępem, naciskasz hamulec, a tu nagle nie wiadomo dlaczego, pedal robi się twardy jak beton, auto prawie nic nie hamuje (mimo, że często słychać popiskiwanie opon i widać z nich dym) i leci bezwładnie na wprost bez żadnej możliwości skrętu - jedyne co możesz robić to tak naprawdę próbować ratować się ręcznym, bo mimo pulsacyjnego hamowania Ice Mode nie odpuszcza przez jakieś kilka sekund, a wtedy często już jest za późno sad.gif

Poniżej demonstracja jak to wygląda:
https://www.youtube.com/watch?v=uAfS6tlOtp4...hannel=JDMTimes
jackkpl
CYTAT(pawel934 @ Mon, 29 Nov 2021 - 10:56) *
Cholera, aktualnie upalam po torach najczęściej MX-5 ND z ABS (też modzony układ hamulcowy - Stoptech C43 4tłok na tarczy pływającej), wcześniej Clio 3 sport (często na slicku) i musiałem zgooglować po przeczytaniu tematu, co to jest Ice Mode, bo szczęśliwie nigdy nie doświadczyłem. Możliwe, że te auta po prostu nie posiadają Ice Mode w ABS, czy mam farta?

Spróbuj znaleźć taki odcinek, gdzie jest duży uskok i przed uskokiem hamujesz na granicy przyczepności. U mnie tylko w takim momencie ABS glupiał.
srbenda
Dopiero teraz, po 20 latach, się dowiedziałem czemu W126 na lodzie (hamulce sprawne, nowe opony) stwierdził że jedzie dalej mimo prędkości 30-40km/h wink.gif Skończyło się, na szczęście, na drobnych uszkodzeniach.
Maxim555
20 lat temu zjeżdżając Hondą Accord z oblodzonej górki hamulce zaczęły działać dopiero po wyłączeniu zapłonu. Teraz wiem dlaczego.
BTW Audi kiedyś umożliwiało dezaktywację ABS przełącznikiem w kabinie. Ciekawe czemu z tego zrezygnowali.

piwo
bo obecnie to bardzo rozbudowany system z esp elektrycznym ukladem kierowniczym a dwa auta maja juz nawet zawieszenia skonfigurowane tak by wspolgrac z tymi systemami bezpieczenstwa i przy ich awarii auto bez tych systemow moze mocno niebezpiecznie sie prowadzic. ogolnie wylaczenie abs to nie jest rozwiazanie. ja bylem bardzo niezadowolony po wyciagnieciu bezpiecznika abs z rozkladu balansu hamowania. po prostu blokowalo przod i bez zaciagania recznego dodatkowo przy gwaltownym hamowaniu to praktycznie nic sie nie dzialo i tylko dym z przednich opon szedl przy czym tyl czulem praktycznie nie hamowal wogole. totalnie do dupy. jak juz rezygnowac z absu to tylko w imie zastapienia go korektorem hamowania, balansu przod tyl (przerobieniem wszystkich 4 przewodow hamulcowych z absu spod maski do wnetrza i podpieciem pod korektor) i ustawieniem go na torze pod siebie. wtedy ma to rece i nogi. samo odpiecie absu przy pozostawieniu wezy na pompie abs to straszna glupota i nie dziala to tak jak nalezy.
_adams_
Zgadza się, dezaktywacja ABS (w aucie z ESP) to kompletny nonsens. Kiedyś w B5 świrował mi sterownik ABS, co skutkowało jego brakiem - wtedy ostre hamowanie (na suchym) wyglądało jakby auto nie miało hamulców - zblokowane jedno przednie koło, masa dymu i auto dalej leci jak w poślizgu.

Stare Audi miały tą funkcję chyba jako naleciałość z modeli rajdowych, podobnie jak blokadę dyfra, chyba aby sprawniej latać po szutrach. Bardziej współczesnym autem mało kto zjeżdża z asfaltu, nie mówiąc już o rajdowaniu.
StanZee
CYTAT(_adams_ @ Tue, 30 Nov 2021 - 07:46) *
Zgadza się, dezaktywacja ABS (w aucie z ESP) to kompletny nonsens. Kiedyś w B5 świrował mi sterownik ABS, co skutkowało jego brakiem - wtedy ostre hamowanie (na suchym) wyglądało jakby auto nie miało hamulców - zblokowane jedno przednie koło, masa dymu i auto dalej leci jak w poślizgu.

Stare Audi miały tą funkcję chyba jako naleciałość z modeli rajdowych, podobnie jak blokadę dyfra, chyba aby sprawniej latać po szutrach. Bardziej współczesnym autem mało kto zjeżdża z asfaltu, nie mówiąc już o rajdowaniu.

Przy wyłączonym ABS możemy chociaż liczyć na pełną powtarzalność i systematyczność w hamowaniu. Jak dla mnie to nie ma nic gorszego niż szwankujący ABS, bo nigdy tak naprawdę nie wiesz czy masz hamulec czy nie - pełna loteria. Też w zależności od typu ABS-u, różnie się zachowa po wypięciu wtyczki - np. mój aktualny Mk60E1 nadal po wypięciu bezpiecznika, działa super intuicyjnie i naturalnie - w większości starych BMW jest chyba podobnie, ale to fakt że seryjny, zetkowy ABS działał tragicznie po wypięciu wtyczki
jackkpl
CYTAT(StanZee @ Tue, 30 Nov 2021 - 11:55) *
Przy wyłączonym ABS możemy chociaż liczyć na pełną powtarzalność i systematyczność w hamowaniu. Jak dla mnie to nie ma nic gorszego niż szwankujący ABS, bo nigdy tak naprawdę nie wiesz czy masz hamulec czy nie - pełna loteria. Też w zależności od typu ABS-u, różnie się zachowa po wypięciu wtyczki - np. mój aktualny Mk60E1 nadal po wypięciu bezpiecznika, działa super intuicyjnie i naturalnie - w większości starych BMW jest chyba podobnie, ale to fakt że seryjny, zetkowy ABS działał tragicznie po wypięciu wtyczki

W RX8 deaktywacja ABS powoduje brak korektora siły hamowania. 100% idzie na przód.
Pełna zgoda, że szwankujący ABS bardzo utrudnia jazdę i trzeba ciągle obserwować,czy aby przypadkiem nie wyskoczył błąd smile.gif.
StanZee
CYTAT(jackkpl @ Tue, 30 Nov 2021 - 12:03) *
W RX8 deaktywacja ABS powoduje brak korektora siły hamowania. 100% idzie na przód.
Pełna zgoda, że szwankujący ABS bardzo utrudnia jazdę i trzeba ciągle obserwować,czy aby przypadkiem nie wyskoczył błąd smile.gif.

Tylko, że Ice Mode to nie błąd, tylko teoretycznie nowoczesny safety feature/funkcja zaprogramowana w ABS. Nie pojawi ci się żadna kontrolka, ani komputer nie z czyta tego jako błąd - włączy się w tak naprawdę losowym momencie, a następnie po kilku sekundach ustąpi i hamulec będzie dalej już działał "normalnie"
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.