2017 Nissan 370Z Nismo manual
Cześć, oto moje 370Z Nismo. Auto posiadam od 2018 roku i jestem pierwszym właścicielem. Zetką staram się jeździć na co dzień, a w weekendy tor Auto regularnie widywane na imprezach Time Attack Poland, Race Day, TPTD, Puchar Toru Modlin i podobne.
Kupując Zetkę nie miałem w planach większych modyfikacji, lecz pierwszy raz na torze szybko zweryfikował co pilnie potrzebuje w niej poprawić. Od tego czasu złapałem zajawkę i systematycznie usprawniam Zetkę, ale jednocześnie zachowując gdzieś ten balans pomiędzy torem i ulicą (taki clubsport, a nie dedykowana torówka). Nie rezygnuje z klimy i podobnych udogodnień, nie montuje klatki i po torze jeżdżę na tych samych oponach co w tygodniu do pracy.
Zrobiłem Zetką w 3 lata ponad 100 tyś. km i startowałem w około 100 różnych zawodach time attack. Auto jest przy tym niezawodne i nic za bardzo się nie sypie. Jedynie z czym nadal nie mogę sobie poradzić to problemem z przegrzewania się silnika - olej powyżej 130 stopni i przegrzana woda to smutna norma na każdej imprezie. Dużą nadzieję pokładam w wentylowanej masce, którą jest plan wkrótce zainstalować.
Najlepsze czasy:
- Tor Poznań 1:43.561
- Siesia Ring 1:50.674
- Tor Łódź 0:57.507
- Autodrom Most 1:48.756
- Slovakia Ring 2:23.146
Onboardy:
1) Tor Poznań
2) Silesia Ring
3) Tor Łódź
4) Autodrom Most
5) Slovakia Ring
Lista modyfikacji:
368 hp / 388 nm / 1550 kg (wszystkie płyny, pół baku, bez kierowcy)
- Strojenie EcuTek SU2 Performance (twarda odcinka 7700 RPM, hamowanie lewą nogą, termoblokady, launch control etc.)
- Modyfikacje i serwis TurboGato
Zawieszenie:
- KW V3 + górne czapki uniball DifTech
- SPL PRO komplet regulowanych, tytanowych wahaczy uniball przód/tył
- SPL PRO komplet tuleji uniball na całe auto
- Hotchkis stabilizator przód / seria nismo tył
Układ napędowy:
- NISMO GT L.S.D. Pro 1.5 way (regulowana szpera płytkowa)
- Krótkie przełożenie 4.08
- ZSpeed CMAK (zewnętrzny wysprzęglik)
- South Bend Billet Steel jednomas (11 kg)
- Sprzęgło Exedy obite w kevlar
- Z1 Motorsport poduszki skrzyni i silnika (poliuretan)
- Z1 większy dekiel od dyfra (0.5l więcej oleju)
- Bell Raceworks dodatkowy brace do dyfra
Zmiany mechaniczne:
- Wydech custom Catback X-pipe sterowany na klapach
- Decaty Motordyne Artpipes
- Dolot custom 3 cale
- Przepustnice Nissan Maxima 76mm
- Porting kolektorów ssących
- Z1 Motorsport Fuel Anti-Starvation kit (na odpływające paliwo na zakrętach)
Układ hamulcowy:
- Continental Teves Race ABS (programowalne Mk60E1 z indywidualnym strojeniem pod zetkę. Bardzo udana modyfikacja, działa bezbłędnie, Ice Mode ABS kompletnie wyeliminowany, a przy tym siła i pewność hamowań na duży plus)
- Seryjne zaciski Akebono (4 tłok przód + 2 tłok tył)
- Klocki Carbone Lorraine RC6 przód/tył
- Pływające tarcze od Pizza Brakes
- Przewody w oplocie
- Z1 Motorsports dodatkowy brace pompy hamulcowej
- Tytanowe wkładki pomiędzy zacisk a klocek
Układ chłodzenia:
- Chłodnica wody CSF Radiator
- Dwie chłodnice oleju 30 rzędów, po jednej w nadkolu (stąd wycięty przedni zderzak)
- Chłodzenie dyfra (Setrab+Mocal)
- Większa chłodnica wspomagania
- Termostat mishimoto woda 68 stopni
- Usunięty wymiennik woda olej
- Chłodzenie hamulców
- JWT spacer miski oleju
Update. Dzięki otunelowaniu chłodnic, w pełni rozwiązywaliśmy problem przegrzewania się wody i oleju
Udogodnienia kierowcy:
- Coolerworx regulowany shortshifter
- RJM Peformance regulowany pedał sprzęgła
- MTEC sprężynki skrzyni
- Mocowania foteli Recaro spiłowane i obniżone o 3.5 cm
- Wysunięta o 3 cm w stronę kierowcy kolumna kierownicy (seryjnie brak takiej regulacji, tylko góra/dół)
Felgi:
- 19 cali kute Rays OEM Nismo (wszystkie tylnie, kwadrat 10.5)
- 18 cali Rays 57DR (kwadrat 10.5)
Pozostałe zdjęcia: