Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
Eowin
post Tue, 06 Jul 2021 - 18:36
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 August 2006
Skąd: Rzeszów





Czy może ktoś mi polecić długie szpilki i nakrętki do kół, ważne aby były dobrej jakości, łatwo się nakręcały, nie miały tendencji do ukręcania gwintu podczas szybkiej zmiany kół na torze.


--------------------
CS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 06 Jul 2021 - 18:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kirpek
post Tue, 06 Jul 2021 - 20:17
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Ja na allegro kupuje od inter rally kute szpilki z walcowanym gwintem wraz z nakrętkami. Są naprawdę spoko jakości.
miałem jakieś włoskie kiedyś i to był gniot. I szpilkini nakrętki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 06 Jul 2021 - 22:22
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





tylko tak proforma dodam - szpilki tylko z pilotem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 06 Jul 2021 - 23:00
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ten pilot to żeby nie skosić gwintu ? faktyczne można na takie z pilotem od razu udarem wkręcać bez obaw ?

A jeszcze w temacie szpilek / nakrętek kół - jest coś niewłaściwego w obcięciu "dupki" nakrętki zamkniętej i traktowaniu jej jak otwartej gdy się okazuje za krótka do szpilek już zastanych ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Tue, 06 Jul 2021 - 23:55
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Te z inter rally są z pilotem. Mi prosto z udaru potrafi się nie wstrzelić w gwint. Ale może kwestia wyczucia. Dlatego załapuje gwint na wazystkich i dokręcam.

Co do dupek, kiedyś z braku laku, nakręciłem takie na za długie szpilki, dupki poodpadaly i po temacie bylo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eowin
post Wed, 07 Jul 2021 - 11:20
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 August 2006
Skąd: Rzeszów





A co do gwintu, widzę, że najpopularniejsze są rozmiary 1,25 i 1,50, jest jakaś różnica w praktyce ?


--------------------
CS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 07 Jul 2021 - 11:37
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Te piloty to zwykle tylko dodatkowe gramy. Nie spelniaja swojej roli jak ktos wyzej napisal. Czasami mysle czy nie wkrecic nakretki i zacisnac termokurcz na pilocie. Moze po wykreceniu nakretki cos z tego bedzie. One maja po prostu za mala srednice


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 07 Jul 2021 - 11:57
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





To raczej spadnie taka koszulka .
Przez chwilę miałem nadzieję wink.gif ale jednak nie ma ucieczki przed ręcznym zakręcaniem nakrętki każdej ostrożnie, nawet jak 1 na 1000 czy mniejsza jeszcze szansa zepsucia gwintu to na nic.
Może te piloty po prostu ułatwiają "wcelowanie" otworami w feldze na szpilki przy stosowaniu wielkich i ciężkich kół.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 07 Jul 2021 - 12:05
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Nie ułatwiają niczego. Mam rozne szpilki i chyba czesciej prpblemy z tymi z pseudopilotami. Moze nez pilota uwazniej sie je zaklada a moze te piloty psuja centrowanie? Z pewnoscia srednica pilota jest zbyt mala co czyni go bezużytecznym. Jesli tylko jest opcja to biore szpilki bez pilota


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 07 Jul 2021 - 14:58
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





pilot zabezpiecza poczatek gwintu przed uszkodzeniem, glupie pukniecie felga potrafi spowodowac zabrudzenie gwintu i konsekwencji problemy z przykreceniem nakretki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 07 Jul 2021 - 15:23
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Nazwa pilot sugeruje coś innego. Są na rynku śruby z pilotami czy też gwintowniki albo wiertła i pilot to pilot.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Wed, 07 Jul 2021 - 17:52
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Można spróbować stoczyć (zeszlifować) początek gwintu na szpilce na długości ok 2cm, tak żeby nakrętka przechodziła na ciasno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 07 Jul 2021 - 20:41
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Ja mam długie szpilki z gitcar i dają rady. Pilot mają ale ja nigdy temu nie ufam i zawsze początek i tak ręcznie nakręcam. Jak już ktoś jest baaaaardzo ambitny to polecam sposób z NASCAR. Czyli nakrętki nalepione klejem na felgę: https://www.google.com/amp/s/www.pilotonlin...foutputType=amp wink.gif


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 07 Jul 2021 - 22:53
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ten link coś mi nie zadziałał, ale googlując znalazłem o co chodzi z tym klejem - fajny patent: ) w ogóle ten pitstop NASCAR taki "ludzki" jakiś w porównaniu do F1 - żaba normalna (prawie) , nakrętki i patenty L:) te ich szpilki mają te piloty takie jak należy - średnicy pełnej na to wygląda i kuliście zaokrąglone .


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Thu, 08 Jul 2021 - 00:38
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Ups, no to ten powinien zadziałać: https://jalopnik.com/the-casual-science-beh...scar-1823592908

NASCAR generalnie jest pełne niekiedy niesamowicie zaawansowanych patentów by obejść wymagana tam prymitywną technologię. Tylko z zewnątrz ten sport wydaje sie prosty. Ale od przyszłego sezonu przechodzą na centralną nakrętkę więc będzie niestety nieco mniej ciekawie pod wzgledem pit-stopów.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barbapapa11
post Tue, 13 Jul 2021 - 10:05
Post #16


User
Dołączył: Thu, 28 March 2019





Też polecam gitcar, mam sporo ich szpilek i nakrętek w samochodach. Cenowo bardzo akceptowalnie, jakościowo też nigdy niz miałem żadnych problemów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Tue, 13 Jul 2021 - 22:11
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 07 Jul 2021 - 16:23) *
Nazwa pilot sugeruje coś innego. Są na rynku śruby z pilotami czy też gwintowniki albo wiertła i pilot to pilot.


W tym przypadku cześć śruby określona pilotem ma za zadanie ułatwić trafienie śrubami na otwory (otworami na szpilki wink.gif ). Zawsze to jest łatwiej trafić w otwór mniejszym/stozkowym/zaokrąglonym pilotem niz śrubą mniejsza o od otworu 0,5mm.
Nie ma to nic wspólnego z pilotowaniem nakrętki na gwint. Wszelakie fazki, zaniżenia pierwszego zwoju mają na celu usunięcie zadziora, gratu z gwintu mogącego być powodem złego nakręcenia nakrętki.
A to że nie ma 100% sposobu na zabezpieczenie przed tym zdarzeniem pokazuje niedawny incydent w F1 i kołem Botasa z zaciętą nakrętka wkręcona "siłowo".


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 22 July 2025 - 20:21