![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
Czy może ktoś mi polecić długie szpilki i nakrętki do kół, ważne aby były dobrej jakości, łatwo się nakręcały, nie miały tendencji do ukręcania gwintu podczas szybkiej zmiany kół na torze.
-------------------- CS
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Ja na allegro kupuje od inter rally kute szpilki z walcowanym gwintem wraz z nakrętkami. Są naprawdę spoko jakości.
miałem jakieś włoskie kiedyś i to był gniot. I szpilkini nakrętki. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
tylko tak proforma dodam - szpilki tylko z pilotem
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ten pilot to żeby nie skosić gwintu ? faktyczne można na takie z pilotem od razu udarem wkręcać bez obaw ?
A jeszcze w temacie szpilek / nakrętek kół - jest coś niewłaściwego w obcięciu "dupki" nakrętki zamkniętej i traktowaniu jej jak otwartej gdy się okazuje za krótka do szpilek już zastanych ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Te z inter rally są z pilotem. Mi prosto z udaru potrafi się nie wstrzelić w gwint. Ale może kwestia wyczucia. Dlatego załapuje gwint na wazystkich i dokręcam.
Co do dupek, kiedyś z braku laku, nakręciłem takie na za długie szpilki, dupki poodpadaly i po temacie bylo. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
A co do gwintu, widzę, że najpopularniejsze są rozmiary 1,25 i 1,50, jest jakaś różnica w praktyce ?
-------------------- CS
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Te piloty to zwykle tylko dodatkowe gramy. Nie spelniaja swojej roli jak ktos wyzej napisal. Czasami mysle czy nie wkrecic nakretki i zacisnac termokurcz na pilocie. Moze po wykreceniu nakretki cos z tego bedzie. One maja po prostu za mala srednice
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
To raczej spadnie taka koszulka .
Przez chwilę miałem nadzieję ![]() Może te piloty po prostu ułatwiają "wcelowanie" otworami w feldze na szpilki przy stosowaniu wielkich i ciężkich kół. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie ułatwiają niczego. Mam rozne szpilki i chyba czesciej prpblemy z tymi z pseudopilotami. Moze nez pilota uwazniej sie je zaklada a moze te piloty psuja centrowanie? Z pewnoscia srednica pilota jest zbyt mala co czyni go bezużytecznym. Jesli tylko jest opcja to biore szpilki bez pilota
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
pilot zabezpiecza poczatek gwintu przed uszkodzeniem, glupie pukniecie felga potrafi spowodowac zabrudzenie gwintu i konsekwencji problemy z przykreceniem nakretki
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nazwa pilot sugeruje coś innego. Są na rynku śruby z pilotami czy też gwintowniki albo wiertła i pilot to pilot.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Można spróbować stoczyć (zeszlifować) początek gwintu na szpilce na długości ok 2cm, tak żeby nakrętka przechodziła na ciasno.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Ja mam długie szpilki z gitcar i dają rady. Pilot mają ale ja nigdy temu nie ufam i zawsze początek i tak ręcznie nakręcam. Jak już ktoś jest baaaaardzo ambitny to polecam sposób z NASCAR. Czyli nakrętki nalepione klejem na felgę: https://www.google.com/amp/s/www.pilotonlin...foutputType=amp
![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ten link coś mi nie zadziałał, ale googlując znalazłem o co chodzi z tym klejem - fajny patent: ) w ogóle ten pitstop NASCAR taki "ludzki" jakiś w porównaniu do F1 - żaba normalna (prawie) , nakrętki i patenty L:) te ich szpilki mają te piloty takie jak należy - średnicy pełnej na to wygląda i kuliście zaokrąglone .
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Ups, no to ten powinien zadziałać: https://jalopnik.com/the-casual-science-beh...scar-1823592908
NASCAR generalnie jest pełne niekiedy niesamowicie zaawansowanych patentów by obejść wymagana tam prymitywną technologię. Tylko z zewnątrz ten sport wydaje sie prosty. Ale od przyszłego sezonu przechodzą na centralną nakrętkę więc będzie niestety nieco mniej ciekawie pod wzgledem pit-stopów. -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Thu, 28 March 2019 ![]() |
Też polecam gitcar, mam sporo ich szpilek i nakrętek w samochodach. Cenowo bardzo akceptowalnie, jakościowo też nigdy niz miałem żadnych problemów.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Nazwa pilot sugeruje coś innego. Są na rynku śruby z pilotami czy też gwintowniki albo wiertła i pilot to pilot. W tym przypadku cześć śruby określona pilotem ma za zadanie ułatwić trafienie śrubami na otwory (otworami na szpilki ![]() Nie ma to nic wspólnego z pilotowaniem nakrętki na gwint. Wszelakie fazki, zaniżenia pierwszego zwoju mają na celu usunięcie zadziora, gratu z gwintu mogącego być powodem złego nakręcenia nakrętki. A to że nie ma 100% sposobu na zabezpieczenie przed tym zdarzeniem pokazuje niedawny incydent w F1 i kołem Botasa z zaciętą nakrętka wkręcona "siłowo". -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 22 July 2025 - 20:21 |