Eowin
Tue, 06 Jul 2021 - 18:36
Czy może ktoś mi polecić długie szpilki i nakrętki do kół, ważne aby były dobrej jakości, łatwo się nakręcały, nie miały tendencji do ukręcania gwintu podczas szybkiej zmiany kół na torze.
kirpek
Tue, 06 Jul 2021 - 20:17
Ja na allegro kupuje od inter rally kute szpilki z walcowanym gwintem wraz z nakrętkami. Są naprawdę spoko jakości.
miałem jakieś włoskie kiedyś i to był gniot. I szpilkini nakrętki.
flapjck1
Tue, 06 Jul 2021 - 22:22
tylko tak proforma dodam - szpilki tylko z pilotem
Andrzejsr
Tue, 06 Jul 2021 - 23:00
Ten pilot to żeby nie skosić gwintu ? faktyczne można na takie z pilotem od razu udarem wkręcać bez obaw ?
A jeszcze w temacie szpilek / nakrętek kół - jest coś niewłaściwego w obcięciu "dupki" nakrętki zamkniętej i traktowaniu jej jak otwartej gdy się okazuje za krótka do szpilek już zastanych ?
kirpek
Tue, 06 Jul 2021 - 23:55
Te z inter rally są z pilotem. Mi prosto z udaru potrafi się nie wstrzelić w gwint. Ale może kwestia wyczucia. Dlatego załapuje gwint na wazystkich i dokręcam.
Co do dupek, kiedyś z braku laku, nakręciłem takie na za długie szpilki, dupki poodpadaly i po temacie bylo.
Eowin
Wed, 07 Jul 2021 - 11:20
A co do gwintu, widzę, że najpopularniejsze są rozmiary 1,25 i 1,50, jest jakaś różnica w praktyce ?
MadeInPoland
Wed, 07 Jul 2021 - 11:37
Te piloty to zwykle tylko dodatkowe gramy. Nie spelniaja swojej roli jak ktos wyzej napisal. Czasami mysle czy nie wkrecic nakretki i zacisnac termokurcz na pilocie. Moze po wykreceniu nakretki cos z tego bedzie. One maja po prostu za mala srednice
Andrzejsr
Wed, 07 Jul 2021 - 11:57
To raczej spadnie taka koszulka .
Przez chwilę miałem nadzieję
ale jednak nie ma ucieczki przed ręcznym zakręcaniem nakrętki każdej ostrożnie, nawet jak 1 na 1000 czy mniejsza jeszcze szansa zepsucia gwintu to na nic.
Może te piloty po prostu ułatwiają "wcelowanie" otworami w feldze na szpilki przy stosowaniu wielkich i ciężkich kół.
MadeInPoland
Wed, 07 Jul 2021 - 12:05
Nie ułatwiają niczego. Mam rozne szpilki i chyba czesciej prpblemy z tymi z pseudopilotami. Moze nez pilota uwazniej sie je zaklada a moze te piloty psuja centrowanie? Z pewnoscia srednica pilota jest zbyt mala co czyni go bezużytecznym. Jesli tylko jest opcja to biore szpilki bez pilota
flapjck1
Wed, 07 Jul 2021 - 14:58
pilot zabezpiecza poczatek gwintu przed uszkodzeniem, glupie pukniecie felga potrafi spowodowac zabrudzenie gwintu i konsekwencji problemy z przykreceniem nakretki
MadeInPoland
Wed, 07 Jul 2021 - 15:23
Nazwa pilot sugeruje coś innego. Są na rynku śruby z pilotami czy też gwintowniki albo wiertła i pilot to pilot.
done4
Wed, 07 Jul 2021 - 17:52
Można spróbować stoczyć (zeszlifować) początek gwintu na szpilce na długości ok 2cm, tak żeby nakrętka przechodziła na ciasno.
[Yossarian]
Wed, 07 Jul 2021 - 20:41
Ja mam długie szpilki z gitcar i dają rady. Pilot mają ale ja nigdy temu nie ufam i zawsze początek i tak ręcznie nakręcam. Jak już ktoś jest baaaaardzo ambitny to polecam sposób z NASCAR. Czyli nakrętki nalepione klejem na felgę:
https://www.google.com/amp/s/www.pilotonlin...foutputType=amp
Andrzejsr
Wed, 07 Jul 2021 - 22:53
Ten link coś mi nie zadziałał, ale googlując znalazłem o co chodzi z tym klejem - fajny patent: ) w ogóle ten pitstop NASCAR taki "ludzki" jakiś w porównaniu do F1 - żaba normalna (prawie) , nakrętki i patenty L:) te ich szpilki mają te piloty takie jak należy - średnicy pełnej na to wygląda i kuliście zaokrąglone .
[Yossarian]
Thu, 08 Jul 2021 - 00:38
Ups, no to ten powinien zadziałać:
https://jalopnik.com/the-casual-science-beh...scar-1823592908NASCAR generalnie jest pełne niekiedy niesamowicie zaawansowanych patentów by obejść wymagana tam prymitywną technologię. Tylko z zewnątrz ten sport wydaje sie prosty. Ale od przyszłego sezonu przechodzą na centralną nakrętkę więc będzie niestety nieco mniej ciekawie pod wzgledem pit-stopów.
barbapapa11
Tue, 13 Jul 2021 - 10:05
Też polecam gitcar, mam sporo ich szpilek i nakrętek w samochodach. Cenowo bardzo akceptowalnie, jakościowo też nigdy niz miałem żadnych problemów.
Skiba
Tue, 13 Jul 2021 - 22:11
CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 07 Jul 2021 - 16:23)
Nazwa pilot sugeruje coś innego. Są na rynku śruby z pilotami czy też gwintowniki albo wiertła i pilot to pilot.
W tym przypadku cześć śruby określona pilotem ma za zadanie ułatwić trafienie śrubami na otwory (otworami na szpilki
). Zawsze to jest łatwiej trafić w otwór mniejszym/stozkowym/zaokrąglonym pilotem niz śrubą mniejsza o od otworu 0,5mm.
Nie ma to nic wspólnego z pilotowaniem nakrętki na gwint. Wszelakie fazki, zaniżenia pierwszego zwoju mają na celu usunięcie zadziora, gratu z gwintu mogącego być powodem złego nakręcenia nakrętki.
A to że nie ma 100% sposobu na zabezpieczenie przed tym zdarzeniem pokazuje niedawny incydent w F1 i kołem Botasa z zaciętą nakrętka wkręcona "siłowo".
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.