![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#461
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Czyli trzeba odśnieżać, nie ma pola siłowego tak żeby śnieg na niego nie padał? Wszystkie inne samochody mają takie pole siłowe i z nich nie trzeba odgarniać śniegu xd
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#462
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Akurat z odsnieżaniem w zimę w tesli nie ma problemu, tak samo z tym że wyjezdza się autem i w ciągu dosłownie 20 sekund jest w aucie ciepło, problemem w zimę jest zasięg który w zależnośći od temperatury potrafi spaść od 10% do nawet 30% i ekstremalnie 40%. A mi wczoraj niestety zdarzyła się pierwsza awaria po 3 latach i 85 tys km jazdy elektrykiem, trasa, 200km od domu, podłączam auto i dupa, nie łąduje, zasięgu na 30km i nie ma kompletnie co zrobić w trasie, podłączyłem do 4 różnych ładowarek i wszędzie to samo, rusza ładowanie i za chwilę staje i błąd ładowania. Dupa, laweta i szybki powrót z zaplanowanego na narty wyjazdu. Nie wiem jeszcze co się zapsuło i ile ta przyjemność.
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#463
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Czyli trzeba odśnieżać, nie ma pola siłowego tak żeby śnieg na niego nie padał? Wszystkie inne samochody mają takie pole siłowe i z nich nie trzeba odgarniać śniegu xd W wszystkich innych samochodach nie musisz się zatrzymywać na trasie żeby odśnieżać lampy w czasie opadów. |
|
|
![]()
Post
#464
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
W wszystkich innych samochodach nie musisz się zatrzymywać na trasie żeby odśnieżać lampy w czasie opadów. A w tym trzeba? Bo na video nie widać żadnej trasy, tylko samochód stojący kiedy powietrze opływające samochód w czasie jazdy nie zdmuch*je śniegu. Gdyby to nie było clickbaitowe fake video tylko prawdziwy problem, to tysiące ludzi by go zauważyły przy pierwszych śniegach a nie jakiś jeden gość kilka lat od wypuszczenie samochodu na rynek. A mi wczoraj niestety zdarzyła się pierwsza awaria po 3 latach i 85 tys km jazdy elektrykiem, trasa, 200km od domu, podłączam auto i dupa, nie łąduje, zasięgu na 30km i nie ma kompletnie co zrobić w trasie, podłączyłem do 4 różnych ładowarek i wszędzie to samo, rusza ładowanie i za chwilę staje i błąd ładowania. Dupa, laweta i szybki powrót z zaplanowanego na narty wyjazdu. Nie wiem jeszcze co się zapsuło i ile ta przyjemność. Pewnie bateria do wymiany, widziałem komentarze na fb od ekspertów od samochodów elektrycznych i pisali, że baterię trzeba wymienić na nową co 2 lata ![]() |
|
|
![]()
Post
#465
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
Akurat z odsnieżaniem w zimę w tesli nie ma problemu, tak samo z tym że wyjezdza się autem i w ciągu dosłownie 20 sekund jest w aucie ciepło, problemem w zimę jest zasięg który w zależnośći od temperatury potrafi spaść od 10% do nawet 30% i ekstremalnie 40%. A mi wczoraj niestety zdarzyła się pierwsza awaria po 3 latach i 85 tys km jazdy elektrykiem, trasa, 200km od domu, podłączam auto i dupa, nie łąduje, zasięgu na 30km i nie ma kompletnie co zrobić w trasie, podłączyłem do 4 różnych ładowarek i wszędzie to samo, rusza ładowanie i za chwilę staje i błąd ładowania. Dupa, laweta i szybki powrót z zaplanowanego na narty wyjazdu. Nie wiem jeszcze co się zapsuło i ile ta przyjemność. Eee… Trzy lata z teslą i nie wiesz jak odpalić tryb serwisowy? |
|
|
![]()
Post
#466
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
nie denerwuj sie tak, w trybie serwisowym nie było żadnej informacji, sami w serwisie tesli EV rapair są zdziwieni że nic nie wyskoczyło oprócz jakiegos błędu zaworku który nie ma znaczenia przy takim problemie, obecnie diagnozują co się stało. P.S Gniazdo ładowania do naprawy, juz naprawione i smiga nadal.
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#467
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 05 September 2021 ![]() |
A co sądzicie o diametralnym spadku sprzedaży Tesli na starym kontynencie? Osobiście pod kątem wyboru elektryka nie sugerowałbym się kwestiami politycznymi, podczas gdy dla wielu osób jest to zasadniczy czynnik, zwłaszcza że zdecydowana większość posiadaczy BEV to głównie ludzie o poglądach lewicowo-liberalnych z którymi Elon ma na pieńku. Jeszcze inni podają kwestie zapóźnienia technologicznego względem elektryków innych koncernów, co dla mnie trafione jest tylko w przypadku chińskich marek, bo jeśli mowa o europejskich BEV to Tesla dalej jest co najmniej 10 lat przed nimi i tu wybór dla mnie pozostaje oczywisty. Wybór elektryka od wielkiej niemieckiej trójcy zamiast Tesli to czysty sadomasochizm.
https://itreseller.pl/tesla-traci-grunt-w-e...-elektrycznych/ |
|
|
![]()
Post
#468
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
W USA spadki są jeszcze większe. Do tego dochodzą masowe protesty, akty wandalizmu na lokalnych rynkach.
No cóż kto sieje wiatr ten zbiera burze cytując znane ludowe przysłowie. Artykuł który wkleiłeś w zasadzie wszystko tłumaczy. Ja się nie zgodzę z Tobą, że technologicznie Tesla o 10 lat wyprzedza konkurencję. Zarówno Chińscy producenci ale i Europa mocno się spięli i wyciągnęli wnioski ostatnich lat. Kończy się moda na Teslę. Tak, uważam że to ten czynnik do niedawna wpływał istotnie na sprzedaż ich produktów. Dla wielu zakup Tesli był trendi i dość łatwy sposób na zamanifestowanie inności i wyróżnienia się. To się już skończyło najwyraźniej. Mi osobiście Tesla nigdy się nie podobała. Stylistycznie z zewnątrz jak i w środku przypomina wyrób samochodopodobny. Z jakością też jest nie lepiej. Fajnie natomiast że europejscy producenci się otrząsnęli i w segmencie EV zrobili duży postęp. Widać wyraźnie że postawili na mniejsze, miejskie auta gdzie technologia EV sprawdza się znakomicie. Stylistyką nawiązują do tradycji co jest dobrym ruchem. Europejczykom to się podoba i teraz na takie Renault 5, A290 czeka się w długich kolejkach bo produkcja nie nadąża z zamówieniami. Nowa Panda czy ID.1 mają duże szanse na podobny sukces. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#469
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
to wszystko co sie teraz dzieje dowodzi tylko że ludzie myślą, że myślą. Zaprawdę obrażanie się na producenta tylko za jego poglądy, podczas gdy masowo kupujemy wyroby naszego zachodniego okupanta który robi z nami co chce rzucając nam coraz więcej kłód pod nogi i rabując z wszystkiego co mamy jest tego najlepszym dowodem. Bo tak powiedziały im mass media głównego ścieku. CIekawe że nie obrażają sie na to że większość miesięcy w roku pracują za darmo żeby zapłacić podatki które fundują im te same rządy które sugerują im żeby się obrazili
![]() Tommo nie wiem które auta europejskie dokonały dużego skoku technologicznego bo jak narazie żadne z nich nie zachwyciło nowatorską technologią na miare Tesli, żadne z nich nadal nie bije Tesli tudzież koreańskich wyrobów jeżeli chodzi o efektywność energetyczną, żadne z nich nie potrafiło korzystając z dobrodziejstw technologii elektrycznej wygospodarować tyle przestrzeni bagażowej z przodu i tyłu tak jak Tesla, żadne z nich nie potrafiło zrobić czegoś co naprawdę rzuca się w oko (no może poza Renault 5). Wręcz wypuszczają potworki które ranią oczy i potem sie dziwią, że się nie sprzedaje. Piszesz że Tesla wygląda jak wyrób samochodopodobny - a jak wyglądają teraz europejskie marki w środku ? Jak wygląda w środku nowe M5 za masę hajsu ? Przecież to jest tragedia. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#470
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
W USA spadki są jeszcze większe. Do tego dochodzą masowe protesty, akty wandalizmu na lokalnych rynkach. No cóż kto sieje wiatr ten zbiera burze cytując znane ludowe przysłowie. Artykuł który wkleiłeś w zasadzie wszystko tłumaczy. Ja się nie zgodzę z Tobą, że technologicznie Tesla o 10 lat wyprzedza konkurencję. Zarówno Chińscy producenci ale i Europa mocno się spięli i wyciągnęli wnioski ostatnich lat. Kończy się moda na Teslę. Tak, uważam że to ten czynnik do niedawna wpływał istotnie na sprzedaż ich produktów. Dla wielu zakup Tesli był trendi i dość łatwy sposób na zamanifestowanie inności i wyróżnienia się. To się już skończyło najwyraźniej. Mi osobiście Tesla nigdy się nie podobała. Stylistycznie z zewnątrz jak i w środku przypomina wyrób samochodopodobny. Z jakością też jest nie lepiej. Fajnie natomiast że europejscy producenci się otrząsnęli i w segmencie EV zrobili duży postęp. Widać wyraźnie że postawili na mniejsze, miejskie auta gdzie technologia EV sprawdza się znakomicie. Stylistyką nawiązują do tradycji co jest dobrym ruchem. Europejczykom to się podoba i teraz na takie Renault 5, A290 czeka się w długich kolejkach bo produkcja nie nadąża z zamówieniami. Nowa Panda czy ID.1 mają duże szanse na podobny sukces. tesla ma swoje zalety. bardzo niskie zuzycie energii czesto niespotykane u konkurencji, bardzo dobre zawieszenie wielowahaczowe, dosc niska waga, dosc mocne napedy, dosc niska cena. dodatkowo dochodzily darmowe ladowarki. i to sa zalety dosc znaczace. oczywiscie inni gonia nadrabiaja tworza nowosci ale chcialbym zobaczyc jakies duze auto rodzinne ze zuzyciem energi 18kw/100 przy 120km/h w niskiej cenie. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#471
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#472
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Hm ja planuje długo jeździć Teslą, właściciela mam w dupie.
Bardzo bałbym się zmiany na inne EV. Dzięki temu, że Tesla jest już wiele lat i ich naprodukowali od groma, mamy ogromny know-how jak je uczciwie naprawić. Są po prostu rozkminione jak TDI w Polsce ![]() Dodatkowo, są po prostu tanie... Taki Model Y, który wychodzi jakieś 180 tysięcy, daje o wiele więcej niż większość popularnych suvów w tym budżecie. Gwarancja jest na 8 lat, ja rocznie oszczędzam na paliwie 25 tysięcy, brak przeglądów (tylko filtr kabinowy i opony we własnym zakresie), prosta matematyka ![]() Za to zdecydowanie nie chciałbym być płatnikiem za wymianę baterii w Taycanie, I4 albo jakimś MB (koszt 3-5 razy większy). |
|
|
![]()
Post
#473
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
id7 jest fajny. nawet kiedys test wklejalem baka. gdyby jeszcze cena byla 100tys zl nizsza -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#474
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Kosztuje niewiele więcej od nowej Camry. A masz jeszcze dotację 30-40 tyś.
To jest fajna oferta a wóz bardzo konkurencyjny -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#475
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 05 September 2021 ![]() |
tesla ma swoje zalety. bardzo niskie zuzycie energii czesto niespotykane u konkurencji, bardzo dobre zawieszenie wielowahaczowe, dosc niska waga, dosc mocne napedy, dosc niska cena. dodatkowo dochodzily darmowe ladowarki. i to sa zalety dosc znaczace. oczywiscie inni gonia nadrabiaja tworza nowosci ale chcialbym zobaczyc jakies duze auto rodzinne ze zuzyciem energi 18kw/100 przy 120km/h w niskiej cenie. Dodałbym że nadal w kwestii softwaru i systemu automobilnego (długoterminowo) żaden koncern motoryzacyjny nie ma do Tesli podejścia, albowiem spółka znajduje się w ścisłym topie rozwoju własnego sektora AI, dysponując ogromnymi bazami danych miliardów przejechanych kilometrów własnych klientów. Inni zaczęli o tym myśleć dużo później więc nie mają tak rozbudowanego ekosystemu bezprzewodowej sieci baz danych na świecie jak to ma Tesla, ani też nie posiadają zbyt wielu samych danych, ponieważ to Tesla w ostatnich latach była beneficjentem sprzedaży nowych samochodów, zatem mieli skąd te dane pozyskiwać, a jeszcze jak w przyszłości bezprzewodową sieć połącza Starlinkami to jeszcze bardziej na tym polu odskoczą. Dziś nikt nie gwarantuje tak responsywnego systemu operacyjnego obsługiwanego z tableta, ani dbałości w aktualizacjach oprogramowania skutecznie optymalizujących hardware samochodu jak właśnie Tesla, m.in. aktualizacje oprogramowania pozwoliły zmniejszyć zużycie energii czy zwiększyć samą moc baterii. Samochody innych koncernów nie mają tak ściśle zintegrowanego hardwaru z softwarem, żeby można je było ot tak jedną aktualizacją zoptymalizować, a przynajmniej nie na tyle skutecznie. Stąd mówi się że to jest spółka bardziej z sektora big-tech aniżeli automotive. |
|
|
![]()
Post
#476
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
no niestety musk to prawicowy oszołom, szkoda ale jakby tak patrzeć na właściciela aut którymi sie jezdzi to co z markami typu BMW? samoloty dla rzeszy, VW to już twór samego hitlera i współpracy z ferdynandem, mercedes? produkcja silników do tigerów i cała machina nazistowska, japonskie marki? mitsubishi? był tam kiedyś taki model jeden..nazywał się ZERO. itd. Ja teslą jezdze 3 rok, naprawy na razie kosztowały grosze, psują sie pierdoły po 500 czy 1500zł max, mam już jak na elektryka starawe auto ale jest ono tak znane w serwisach że mogą wszystko w nim naprawić czyli silnik czy baterie, oczywiscie to kosztuje ale teraz wszystko kosztuje co jest poza gwarancją bo serwis aut spalinowych też jest cholernie drogi..wiem coś o tym bo za przedkładke silinka w subaru zapłaciłem ostatnio 4000zł czyli tyle ile wydałem na moją tesle przez 3 ostatnie lata...co do samej tesli i technologii to juz nie jest tak różowo, mają tylko małe modele czyli 3 i Y, eska juz stara bo na rynku zaraz 15(!!!) lat, ich nowa tesla Y ma nadal instalację 400V i przez to dramatycznie długo się ładuje przez dziadoską krzywą ładowania, w aucie elektrycznym prędkość ładowania nie ma tak naprawdę tak wielkiego znaczenia jesli auto ma 150KW ale krzywą która utrzymuje tą prędkość ładowania do 80% to jest rewela i nic więcej nie potrzeba a tesla? tesla ma krzywą ładowania dramatyczną w porównaniu do aut konkurencji i 800v, przy 50% prędkość potrafi spaść ze 150 do 100KW i a czym więcej tym mniej, takie audi etron potrafi się dziś ładować na kolejne 100km w trasie w 5 min, na kolejne 400km w 20-25 min, to już można to porównać do jazdy autem spalinowym, różnica na 1000km wynosi ok 40 min na korzyść diesla przy jezdzie zgodnie z przepisami a tesla? porażka, jesli coś z tym nie zrobią to ludzie będą przechodzić na inne marki. Ja bym dziś tesli przy ich 400V nie kupił.
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#477
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 05 September 2021 ![]() |
Może się dużej ładuje ale trzeba to jeszcze zestawić z niskim zużyciem energii na 100 km przy średniej prędkości 120km/h i przede wszystkim CENIE auta i tu wychodzi przewaga Tesli, co jest kwestią bezkonkurencyjną w masowej sprzedaży na świecie. W Europie zachodniej przy tamtejszych zarobkach może nie będzie to miało aż tak wielkiego znaczenia, ale już w Europie wschodniej czy też większości populacji świata gdzie cena elektryka odgrywa zasadniczą rolę, to nie będzie innego wyboru jak Tesla czy Chińczyk. Rynek zachodnioeuropejski, USA, Kanada i Australia nie stanowią wyznacznika masowego rynku sprzedaży elektryków - to wręcz jego peryferia, a i tam zamieszkują mniej zamożni obywatele. Masowy rynek to przede wszystkim Azja i Ameryka Południowa/Środkowa i tutaj koncerny wielkiej niemieckiej trójcy przegrywają bo robią za drogie elektryki.
W kwestii przyspieszeń to ani Audi ani BMW ani Merc ani Porsche wciąż nie posiadają tak wydajnych silników jak Tesla S Plaid ani tak oszczędnych jak na Ygrek. Może w bateriach Tesla nie wyznacza trendów, natomiast mocną stronę stanowią tu przede wszystkim silniki elektryczne. A Elon? Wydaje mi się że głównie interesuje go dobro jego biznesu, co pokazuje jak w ostatnim czasie torpedował narodowy (amerykański) projekt Stargate, tylko dlatego że jego podmioty nie brały w nim udziału. |
|
|
![]()
Post
#478
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
No właśnie niestety ale nie masz racji, tutaj na biało wchodzą producenci z Chin które juz wprowadzają 800v instalacje a z tego co wiem i 1000v i ładują się dosłownie chwilę. Tesla była pionerem ale niestety zaspała ostatnie lata, nie ma tesli roadster, nie ma nowej tesli S czy tesli X, co do zużycia prądu to jest nieźle ale też nie jest jakaś przepaśc, vw bardzo poprawił swoje elektryki i np. nowy id7 ma zuzycie bardzo ale to bardzo przyzwoite, dalej tesla s plaid
![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#479
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 November 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
prnit
Tu się chyba zgodzimy, że architektura 800V to przyszłość. Jeśli dzisiaj nie kupować Tesli ze względu na 400V, to co byś kupił z architekturą 800V do powiedzmy 250tys.zł (żadnych suvów i podobnych kolosów)? KIA, Hyundai? EV6 GT żre prąd strasznie, Ioniq 6 jest brzydki jak noc, Taycan za drogi, Macan. Czekać na chińczyków? Nowy BYD Seal ma mieć podobno 800V. |
|
|
![]()
Post
#480
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Ja tam sie chinczyków boje na razie, nie wiadomo co z serwisem, częściami, niby wchodzą na rynki na pełnej z gigantycznym marketingiem ale jak się tak przypatrzy tym autom to wychodzi jednak że to trochę prototypy, coś tam nie działa, multimedia z problemami, autopiloty robią jakieś jaja, niby ładne to w środku, niby wszystko ok ale ja zaufania do tych aut na razie nie mam. Chyba na dzisiaj za 250K patrzyłbym na ID7 od VW albo na nową tesle Y. A z mojej strony chyba jednak bym dołożył i poszukał jakiejś okazji na etrona takiej jak to
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/audi-...t-ID6HjXUx.html Jesli auto ma 800v instalacje to wlasciwie mozna takim autem jezdzic tak samo dziś jak autem spalinowym bez oczywiscie przeginki na autostradach typu 200kmh, ale takie 140-160 można normalnie śmigać i raz na 300km ładować się w 20 min na kolejne 300km. -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 08:25 |