Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Tesla vs Muscle Cars
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Filmy i Zdjęcia
Stron: 1, 2, 3, 4
kontrolm
Wystarczyło zrzucić trochę masy i....efekt dla pozostałych piorunujący laugh.gif
Oj nie mogę się doczekać aż ludzie zaczną modzić te tesle przeciążać silniki dokładać baterii laugh.gif

Gutted Tesla TROLLS V8 Muscle Cars!
Rezor
Też nie mogę się doczekać biggrin.gif eksplozja takiego magazynu energii to coś pięknego biggrin.gif
kontrolm
CYTAT(Rezor @ Thu, 03 Jun 2021 - 19:14) *
Też nie mogę się doczekać biggrin.gif eksplozja takiego magazynu energii to coś pięknego biggrin.gif

benzyna też się pięknie pali, calibra się o tym przekonała....i miliony innych aut które spłoneły nie będąc wcale elektrykami...i nikt się nawet nimi nie ścigał.
Do tego rozbiegane diesle karmiące się swoim własnym olejem silnikowym...no poezja bezpieczeństwa
Rezor
Próbowałeś kiedyś gasić magazyn lipo albo lifepo4? W porównaniu z benzyną to jak petarda vs granat. Oba robią bum biggrin.gif
kris4cars
to już dość stare video pokazujące możliwości seryjnego odelżonego auta na slicku biggrin.gif

Mimo wszystko szanuje typa za to co zrobił.
Gusiew
Podoba Mi sie jak zawsze jak przychodzi nowa technologia to ludzie musza ja krytykowac do bolu. Kiedys przed samochodem szedł gosc z czerwona flaga. Zaczynamy isc w tym kierunku.
Rezor
CYTAT(Gusiew @ Fri, 04 Jun 2021 - 11:49) *
Podoba Mi sie jak zawsze jak przychodzi nowa technologia to ludzie musza ja krytykowac do bolu. Kiedys przed samochodem szedł gosc z czerwona flaga. Zaczynamy isc w tym kierunku.

Ja nie krytykuje tylko odnoszę się do tego co pisał kontrolm. Modyfikacje w takim wozie to duża przepaść względem chipa w pasku biggrin.gif już same moduły w falowniku potrafią ładnie huknąć biggrin.gif
kontrolm
CYTAT(Rezor @ Fri, 04 Jun 2021 - 18:50) *
Ja nie krytykuje tylko odnoszę się do tego co pisał kontrolm. Modyfikacje w takim wozie to duża przepaść względem chipa w pasku biggrin.gif już same moduły w falowniku potrafią ładnie huknąć biggrin.gif

napewno mają margines bezpieczeństwa jak wszystko no i z elektroniką zabawa jak z podkręcaniem procków - czym bardziej wychłodzisz elektronikę tym więcej przyjmie laugh.gif
Rezor
Nie temperatura a przyrost smile.gif złap pręt i 2cm dalej zrób spaw, zobacz ile czasu minie zanim cie poparzy biggrin.gif
kontrolm
CYTAT(Rezor @ Fri, 04 Jun 2021 - 21:50) *
Nie temperatura a przyrost smile.gif złap pręt i 2cm dalej zrób spaw, zobacz ile czasu minie zanim cie poparzy biggrin.gif

Czyli jak dobrze schłodzisz to będzie więcej czasu potrzebować żeby się nagrzać czyż nie ?
I są już technologie bardzo efektywnego chłodzenia takich modułów wręcz struktur juz nie mówiąc o tym ze można je multiplikować.
I to się będzie dziać.
Rezor
Czytałeś o tym w broszurach czy masz doświadczenie? biggrin.gif chłodzenie to jedno, jak już jest źle to nic nie pomoże. Spawać elektrodą jakoś możesz nawet pod wodą smile.gif
kontrolm
CYTAT(Rezor @ Fri, 04 Jun 2021 - 22:05) *
Czytałeś o tym w broszurach czy masz doświadczenie? biggrin.gif chłodzenie to jedno, jak już jest źle to nic nie pomoże. Spawać elektrodą jakoś możesz nawet pod wodą smile.gif

może nie takie moce ale robiłem już moduły mocy zgłębiając tajniki równoległych połączeń MOSFET i IGBT. Sporo też podkręcałem PC swojego czasu łącznie z solidnym chłodzeniem wszystkiego co trzeba było wychłodzić. Więc sądzę że Ci którzy mają takie zabawy w małym palcu będą wiedzieli jak takie układy wyżyłować i ugradeować.
Wiesz - jeszcze niedawno nawet się ludziom nie śniło ze w samochodzie elektryczym w małej objętości modułów będą płynąć moce nawet 1000kW. Tyle to do niedawna miały lokomotywy laugh.gif
kompot
Z bateriami za kilka/kilkanaście lat będzie jak do tej pory z silnikami - te co w serii są przemyślane (JZy i podobne) będą niemiłosiernie chłostane na większych mocach po zrobieniu elektroniki i małych upgrejdach. A inne już w serii ciężko wychłodzić, bo mają słabo przemyślaną konstrukcję i nic z tym nie zrobisz, kilku niestety przekona się rozpieprzając baterie smile.gif Podobnie z falownikami - niektóre mają mega soft w serii, inne raczej prosty, mały soft może polepszyć osiągi lub zasięg.
Rezor
Cały bajer polega na tym, że to wszystko jest robione z naprawdę małym marginesem bezpieczeństwa w technologii która zapiernicza tak, że nie ma czasu na długotrwałe testy. Wiem z własnego doświadczenia ile pracy wymaga wysterowanie silnika pmsm, wiem co może się stać z modułami sic czy przestarzałymi już igbt. Jak widzę jak ktoś porównuję to do kompa widzę ile kontentu wpadnie na sadistic.pl biggrin.gif w gniazdku też jest prąd, niejednego pierdyknął i żyje to co w takim elektryku może być niebezpieczne?
kontrolm
z pewnością temat bezpieczeństwa będzie tu bardzo ważny. Przy takich mocach łuk elektryczny potrafi zamienić kierowcę w popiół w ułamku sekundy.
Często bywam na stacjach energetycznych w dużych zakładach i historie które ludzie stamtąd opowiadają mrożą krew w żyłach.
Niemniej - temat jest rozwojowy.
siewcu
Jest, do momentu aż nie zapali się bateria. Strażak mówił jak fajnie się to gasi. Najlepiej zakopać i wrócić za dwa tygodnie...
kontrolm
CYTAT(siewcu @ Fri, 02 Jul 2021 - 08:17) *
Jest, do momentu aż nie zapali się bateria. Strażak mówił jak fajnie się to gasi. Najlepiej zakopać i wrócić za dwa tygodnie...

a widziałeś wrak zwykłego petrola lub diesla po spaleniu ? Zanim straż przyjedzie to stopią się nawet felgi - nie ma czego zbierać a gaśnicę z auta można sobie w buty włożyć.
Siedziałeś kiedyś w zwykłym aucie w którym zapaliła się instalacja elektryczna ? Bo ja tak - masz parę sekund na wyjście bo inaczej tam zostaniesz.

Gasiłem kiedyś z innymi kierowcami auto na gierkówce które wbiło się w tył tira i zapłonęło z kierowcą w środku. Poszło z 20 gaśnic które nic nie dawały dopiero jakiś rusek z taką wielką gaśnicą jakie wiszą w szkołach na ścianie to ugasił.
Nie neguję tego że elektryki to nowy poziom samospaleń niemniej auta płonęły od zawsze i wielu kierowców w nich zginęło.
InnyLogin
CYTAT(Gusiew @ Fri, 04 Jun 2021 - 11:49) *
Podoba Mi sie jak zawsze jak przychodzi nowa technologia to ludzie musza ja krytykowac do bolu. Kiedys przed samochodem szedł gosc z czerwona flaga. Zaczynamy isc w tym kierunku.

Od kiedy to coś nowego? Temat stary jak motoryzacja. Jeżeli pojazd elektryczny pomimo jakichś sukcesów nie mógł się przebić przez ponad 100lat to coś jest na rzeczy. A czy na ten moment pokonaliśmy ograniczenia technologiczne? Tak i nie. Działa ale bezpieczeństwo nie jest na wysokim poziomie a cena owszem. Oczywiście w porównaniu do spalinowych.
kontrolm
CYTAT(InnyLogin @ Fri, 02 Jul 2021 - 12:59) *
Od kiedy to coś nowego? Temat stary jak motoryzacja. Jeżeli pojazd elektryczny pomimo jakichś sukcesów nie mógł się przebić przez ponad 100lat to coś jest na rzeczy. A czy na ten moment pokonaliśmy ograniczenia technologiczne? Tak i nie. Działa ale bezpieczeństwo nie jest na wysokim poziomie a cena owszem. Oczywiście w porównaniu do spalinowych.

Naprawdę nie wiesz dlaczego inne alternatywne technologie nie mogły się przebić przez 100 lat ? Petrodolary nic Ci nie mówią ?
Technologia jest dawno rozpykana i co lepsze mogła by być na poziomie naprawdę przyjazdnym dla użytkownika i środowiska (tak chodzi o baterie....albo ich brak) natomiast dopóki ludzie ze sobą konkurują a nie współpracują nic takiego tu nie ujrzysz.
Bezpieczeńswto nie jest na wysokim poziomie bo ? Słychać co chwilę jak się pali elektryk tak jak słychać co chwilę jak się pali benzyna albo diesel ?
Rezor
Już pomijając teorie spiskowe: technologia jest naprawdę świeża. O ile sposoby sterowania to wiedza, która ma już dobre kilkadziesiąt lat to od niedawna mamy wystarczająco szybkie procki i uklady FPGA. Kolejny krok to silniki: wciąż popularne są BLDC ale powoli są wypierane przez wszelkie PMSMy. Rozwój silników można zauważyc choćby u producentów pralek biggrin.gif Oprogramowania do symulacji i projektowania silników elektrycznych niemal brak, jak ktoś chce bawić się w prototypy to potrzebuje kasy. Falownik do zabawy "z półki" który uciągnie silnik 40kW to koszt conajmniej 20k USD. Można wydłubać z rozbitej tesli ale to RE więc trzeba mieć ludzi i wiedzę. Można zbudować samemu, o ile elektronika to "pierdoła" to moduły IGBT czy nowinki SiC to spory wydatek x3 wink.gif
Tutaj nic nie jest rozpykane to naprawdę świeżynka, magazyny energii to też temat rzeka: pojemności, prędkości ładowania, balansowanie, utrzymanie, recykling, utylizacja, pozyskiwanie surowców.
Co do bezpieczeńśtwa to efekt skali, który należałoby rozpatrywać również w kontekście nowy vs nowy. Sporo spalinowych się zjarało także z powoduwadliwej instalacji. Skoro koncerny nie potrafią ogarnąć 12V to co złego może się stać przy kilkuset V zarówno DC jak i AC? biggrin.gif
Zaznacze: nie jestem anty EV ale to co mamy obecnie to naprawdę wczesna beta, którą testują konsumenci wink.gif
Bio
CYTAT(Rezor @ Fri, 02 Jul 2021 - 14:10) *
Już pomijając teorie spiskowe: technologia jest naprawdę świeża. O ile sposoby sterowania to wiedza, która ma już dobre kilkadziesiąt lat to od niedawna mamy wystarczająco szybkie procki i uklady FPGA. Kolejny krok to silniki: wciąż popularne są BLDC ale powoli są wypierane przez wszelkie PMSMy. Rozwój silników można zauważyc choćby u producentów pralek biggrin.gif Oprogramowania do symulacji i projektowania silników elektrycznych niemal brak, jak ktoś chce bawić się w prototypy to potrzebuje kasy. Falownik do zabawy "z półki" który uciągnie silnik 40kW to koszt conajmniej 20k USD. Można wydłubać z rozbitej tesli ale to RE więc trzeba mieć ludzi i wiedzę. Można zbudować samemu, o ile elektronika to "pierdoła" to moduły IGBT czy nowinki SiC to spory wydatek x3 wink.gif
Tutaj nic nie jest rozpykane to naprawdę świeżynka, magazyny energii to też temat rzeka: pojemności, prędkości ładowania, balansowanie, utrzymanie, recykling, utylizacja, pozyskiwanie surowców.
Co do bezpieczeńśtwa to efekt skali, który należałoby rozpatrywać również w kontekście nowy vs nowy. Sporo spalinowych się zjarało także z powoduwadliwej instalacji. Skoro koncerny nie potrafią ogarnąć 12V to co złego może się stać przy kilkuset V zarówno DC jak i AC? biggrin.gif
Zaznacze: nie jestem anty EV ale to co mamy obecnie to naprawdę wczesna beta, którą testują konsumenci wink.gif

Dodaj "zużycie" samochodów i drutowanie napraw. Dzisiaj do kupna nowych baterii do priusa trzeba mieć certyfikację, a już ludzie kombinują jak je kupić samemu i wymienić.
Nie chcę nawet wspominać o tym, jak często serwisy zapominają montować jakieś plastiki, kołeczki, etc. Niech ten kołek będzie nieco bardziej krytyczny -i już mamy problem. Albo jak zacznie się drutowanie instalacji przez idiotów, bo przecież "szwagrowi robiłem gniazdko na działce, to jak trudno może być w takiej tesli".

Przy samochodach spalinowych, mimo wszystko jest spora szansa na ugaszenie takowego. Płonąca bateria litowa jest problemem. Sporym problemem.


Btw - nie zgłębiałem tematu. Jak wygląda utylizacja zużytego/nienaprawialnego elektryka? W spalinowcu wiadomo -jakaś tam rozbiórka > zgniatarka > huta. A jest już jakoś udokumentowane co z takim np.: Nissanem Leafem po dachowaniu?
Rezor
Największym problemem są ogniwa, ogólnie utylizacja takiego samochodu to segregacja: plastiki,metalowe panele do huty, miedź do odzysku no i ogniwa. Tutaj są schody. Ogniwa są zdefiniowane jako materiał niebezpieczny, są procedury, przepisy jak to przewozić, gdzie przechowywać. Takie labolatorium bateryjne musi posiadać mobilny pojemnik z wodą i na wypadek pożaru ogniwa powinno zostać wrzucone i szybko przetransportowane na otwarte powietrze z dala od ludzi (emisja toksycznych gazów i hamowanie reakcji poprzez schłodzenie wodą). Głupi akumulator kwasowy musi być transportowany w odpowiednim pojemniku smile.gif
Utylizacja to jeszcze większe problemy. Ogniwa litowe we wszystkich możliwych konfiguracjach (żelazowo polimerowe, fosforanowe itp) są łączone w segmeny, zalewane różnymi substancjami. Przy dużym obciążeniu ogniwo nagrzewa się niemal punktowo więc trzeba to rozprowadzić. Wystarczy, że jedno ogniwo w magazynie strzeli i trzeba to utylizować. Do głupich śrub magazynu energi wymagane są klucze izolowane z atestami gdzie jedna nasadka kosztuje tyle co dobry komplet, a wystarczy zarysowanie i według instrukcji jest do wyrzucenia smile.gif.
No ale powiedzmy, że rozkręciliśmy jakoś cały segment i oczyściliśmy go z polimeru. Trzeba zweryfikować które ogniwa są "uszkodzone", ostatnio żeby "uspokoić ekologów" słyszę, że duże firmy zobowiązały się przyjmować takie ogniwa jako magazyny energii do odnawialnych źródeł energii. Zużyte ogniwo, które jeszcze jako tako ma swoją pojemność to połowa sukcesu, zostają ogniwa przeładowane, głęboko rozładowane i uszkodzone fizycznie. Ich dalsza eksploatacja to ryzyko rekcji chemicznych, a w następstwie wydzielanie szkodliwych gazów oraz samozapłonu.
No to mamy taką kupkę uszkodzonych ogniw i co z nimi? Odzyskujemy chyba lit i robimy kolejne sprawne? Ni ch*ja bo koszty recyklingu takiego ogniwa przy obecnych technologiach są nieopłacalne zarówno pod kątem ekonomicznym jak i ekologicznym.
Dopóki nie wymyślimy lepszych ogniw (obecnie chyba wodór zapowiada się bardzo pozytywnie) to ekologia w wykonaniu współczesnych elektryków to zepchnięcie problemu na dalsze pokolenia biggrin.gif
piwo
https://elektrowoz.pl/testy/test-kia-ev6-77...aw-poz-da-rade/
Test na autostradzie przy gipsowych 140km/h
-Kia EV6: 93,9 km przejechane w 43 minuty ze średnim zużyciem 25,6 kWh, co daje 302 kilometry zasięgu,
-Tesla Model 3: 96,5 km przejechane w 44 minuty ze średnim zużyciem 19,4 kWh/100 km, co daje 376 kilometrów zasięgu.
nomad66
zasięgi jak w autach na gaz XD tylko tankowanie trochę inaczej wygląda tongue.gif
kontrolm
fajne wartości które pokazują ile pary idzie w gwizdek w aucie spalinowym
Maciek1234
CYTAT(piwo @ Sat, 16 Oct 2021 - 12:06) *
-Kia EV6: 93,9 km przejechane w 43 minuty ze średnim zużyciem 25,6 kWh, co daje 302 kilometry zasięgu,
-Tesla Model 3: 96,5 km przejechane w 44 minuty ze średnim zużyciem 19,4 kWh/100 km, co daje 376 kilometrów zasięgu.

jak sobie odejmiesz z tego te 80-100km jako rozsądną rezerwę, to rzeczywisty bezstresowy zasięg autostradowy wynosi 200-250km. Kiedyś oglądałem na youtubie wyjazd youtubera Teslą z Polski do Włoch. Podróż trwała 2 razy dłużej niż spalinowcem, i to jeszcze jazda nocą, gdzie dieslem lecisz pakę osiemdziesiąt. Do tego cudowania z ładowarkami, spanie podczas ładowania, zjeżdżanie z trasy kilkadziesiąt kilometrów, żeby dojechać do darmowej ładowarki.

kontrolm
bo my jesteśmy sto lat za murzynami zresztą jak cała Europa. W takich Chinach w samym Shanghaju jest 18 tyś ładowarek. Tam jak chcesz wynająć auto albo skuter to wszystko jest elektryczne u nich to normalne.
rwtnt
No i co to jest 18tys ładowarek na miliony aut wink.gif w 2019r. w szanghaju mieszkało 26mln ludzi wink.gif jakby chociaż co 2-3 miał auto to ładowanie by słabo wyglądało.
kontrolm
CYTAT(rwtnt @ Mon, 18 Oct 2021 - 14:12) *
No i co to jest 18tys ładowarek na miliony aut wink.gif w 2019r. w szanghaju mieszkało 26mln ludzi wink.gif jakby chociaż co 2-3 miał auto to ładowanie by słabo wyglądało.

teraz porównaj to do Warszawy Berlina Paryża...
to zrozumiałe że w mieście nie ma miejsca żeby wszyscy jezdzili autami.
U mnie w domu jest 6 osób a jeżdżą 2 i to albo razem albo naprzemian.
Maciek1234
CYTAT(kontrolm @ Mon, 18 Oct 2021 - 06:39) *
bo my jesteśmy sto lat za murzynami zresztą jak cała Europa. W takich Chinach w samym Shanghaju jest 18 tyś ładowarek.
w dużych miastach europejskich też jest sporo ładowarek, ale problemem są ładowarki na trasach międzymiastowych. Budowanie ich jest nieopłacalne, bo koszty przyłącza o mocy kilku-kilkunastu megawattów w środku niczego są po prostu gigantyczne.
Dlatego pisanie, ile to elektryk zużywa na autostradzie jest totalnie bez sensu. Czasy podróżowania elektrykiem liczy się w dniach, a nie godzinach laugh.gif I małe szanse, by to się zmieniło w najbliższym dziesięcioleciu.
piwo
Jak ktoś już pisał na każdej stacji niedługo będzie stał generator prądu na ropę wink.gif
kontrolm
CYTAT(piwo @ Mon, 18 Oct 2021 - 16:57) *
Jak ktoś już pisał na każdej stacji niedługo będzie stał generator prądu na ropę wink.gif

a wystarczy brać przykład z Muska który przy każdej stacji stawia farmę słoneczną.
Nawet ten generator byłby lepszym rozwiązaniem bo nie kopcił by i zatruwał jak jak smrodzące z daleka diesle z powycinanymi wszystkimi systemami oczyszczania spalin który zadymia całą okolicę a rano klekocze jak bocian.
MadeInPoland
Dzięcioł
Maciek1234
CYTAT(kontrolm @ Mon, 18 Oct 2021 - 20:04) *
a wystarczy brać przykład z Muska

https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/re...muska-5397.html

Samolot, który pozostawał do dyspozycji Elona Muska przebył w 2018 r., czyli w czasie który sam Musk określił “najbardziej trudnym i bolesnym rokiem w swojej karierze” ponad 150 tys. nm (241 tys. km), łączną odległość większą niż sześciokrotne okrążenie kuli ziemskiej.



w sumie dobra rada. Dalsza podróż samolotem, a z lotniska na miejsce docelowe elektryk dowiezie biggrin.gif
Jarko323
Pożar samochodu spalinowego, a elektrycznego to dwie różne historie. Elektryczne praktycznie ZAWSZE wybuchają, a kierowca w mig znajduje się w ogromnej temperaturze. Spalinowy może mieć nawet wyciek paliwa, zazwyczaj jedynie się pali, nie wybucha (no, chyba, ze na filmach od byle puknięci).
Rezor
CYTAT(Jarko323 @ Wed, 20 Oct 2021 - 08:50) *
Elektryczne praktycznie ZAWSZE wybuchają

laugh.gif
kontrolm
CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 19 Oct 2021 - 10:49) *
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/re...muska-5397.html

Samolot, który pozostawał do dyspozycji Elona Muska przebył w 2018 r., czyli w czasie który sam Musk określił “najbardziej trudnym i bolesnym rokiem w swojej karierze” ponad 150 tys. nm (241 tys. km), łączną odległość większą niż sześciokrotne okrążenie kuli ziemskiej.



w sumie dobra rada. Dalsza podróż samolotem, a z lotniska na miejsce docelowe elektryk dowiezie biggrin.gif

Raczej normalna. Car sharing to generalnie przyszłość transportu szczególnie w miastach. Czy aby napewno jest Ci potrzebny cały rok Multivan którym pojedziesz dwa razy na wakacje a potem reszę roku blokujesz nim drogi miejsca parkingowe i wprowadzasz zamęt w mieście ? Czy mamuśce aby napewno jest potrzebne XC90 żeby przewieźć dwójkę dzieci 5 km dalej ?
Jak policzysz koszty utrzymania takiego Mutivana to się okaże że taniej jest wypożyczyć dwa razy do roku fajnego busa i jechać nim na wakacje potem go oddać i mieć w nosie co się z nim dzieje.
Trzymać auto na podwórku i martwić się czy dojedzie do Włoch jak można polecieć tam samolotem płacąc często za bilet 1xx zł a na miejscu wypożyczyć auto i nim śmigać. Ja tak robię i chwalę to sobie.

W przypadku Muska każda jego minuta życia przeliczając na pieniądze jest warta więcej niż całe moje lub Twoje życie więc głupio by było tracić tyle kasy i czasu jeżdżąc samochodem laugh.gif
KrolMacius
Już są problemy z elektrykami, bo okazało się, że prąd nie tworzy się w gniazdku - a do tego państwa zaczęły przechodzić na OZE - obecnie WB ma problem z przeciążeniem sieci elektrykami, więc to przynajmniej kolejna składowa opóźniająca wejście elektryków do masowego użytku. W efekcie najwyżej skończy się tak, że spalinówek zakażą, a jedynie elity będą mogły podróżować za pomocą limitowanych elektryków.
kontrolm
masz minimum 14 lat na rozwinięcie sytuacji do tego czasu po ...dziestej dawce "uzdrawiającej" szczepionki może już nie mieć kto jeździć samochodami laugh.gif
kontrolm
fajne zestawienie -MEGA szybkiy Mustang AWD 1400HP od Hoonigana który masakruje swoich konkurentów. Wypasionych bardzo mocno przerobionych konkurentów nie mających nic wspólnego z fabryką chyba że jest to "seryjny" bolid Wolfa. Ale z pełni seryjną duużo cięższą o 800kg czyli przepaść i słabszą o prawie 400KM Teslą wygrywa tylko minimalnie.
czyli mając 0,5KM/kg można na prostej iść praktycznie łeb w łeb z autem mającym ponad 1KM/k
Nanab
Dla mnie żadnej sensacji, po prostu stara, dobra klastyczna motoryzacja spuszcza łomot tym nowoczesnym głośno pierdzącym wynalazkom. A hejterzy zawsze będą krzyczeć że prąd do kuchenki tylko.
kontrolm
CYTAT(Nanab @ Thu, 13 Jan 2022 - 14:30) *
Dla mnie żadnej sensacji, po prostu stara, dobra klastyczna motoryzacja spuszcza łomot tym nowoczesnym głośno pierdzącym wynalazkom. A hejterzy zawsze będą krzyczeć że prąd do kuchenki tylko.

mnie to sztuczne pierdzenie przy zmianach biegów śmieszy niezmiennie laugh.gif obciach jak 150 i ludzie jeszcze za to płacą...
Rezor
CYTAT(Nanab @ Thu, 13 Jan 2022 - 14:30) *
Dla mnie żadnej sensacji, po prostu stara, dobra klastyczna motoryzacja spuszcza łomot tym nowoczesnym głośno pierdzącym wynalazkom. A hejterzy zawsze będą krzyczeć że prąd do kuchenki tylko.

Prąd jako funcar albo miejskie daily: TAK
Jako samochód użytkowy: NIE
Jako ekologia: rolleyes.gif
Kacper 333
Osobiście zwróciłem uwagę, że nikt nie gada o samochodach elektrycznych. Nie dość że są zdrowe dla środowiska, to jeszcze tak łatwo się je ładuje - praktycznie tak jak zwykły telefon, ale więcej na ten temat możecie znaleźć tu: .....................................................................
m119
Man plis. To już nawet nie podpada pod kryptoreklamę, ale robienie z siebie idioty.
Honada
[quote name='Kacper 333' post='1387874' date='Fri, 28 Oct 2022 - 13:14']Osobiście zwróciłem uwagę, że nikt nie gada o samochodach elektrycznych. Nie dość że są zdrowe dla środowiska, to jeszcze tak łatwo się je ładuje - praktycznie tak jak zwykły telefon, ale więcej na ten temat możecie znaleźć tu: .......................................
można to usunąć? Kaspersky wykrył zagrożenie po wejściu na stronę.
piwo
exocet
CYTAT(piwo @ Tue, 09 May 2023 - 16:26) *

Profilaktycznie nie oglądam, polski YT motoryzacyjny to motobieda, ale wszelkie suvy, zwłaszcza na prąd to jest ciężka patologia.

CYTAT(Rezor @ Thu, 13 Jan 2022 - 15:04) *
Prąd jako funcar albo miejskie daily: TAK
Jako samochód użytkowy: NIE
Jako ekologia: rolleyes.gif


Zanim zrobi się kolejna gównoburza i temat zniknie:
Jako daily: jak najbardziej TAK, jak się przesiadłem z EV do nowego 530d, to myślałem, że coś jest popsute laugh.gif
Jako funcar: co kto lubi, jak coś mocniejszego to przyspieszenie faktycznie jest fajne, ale to jak z pływaniem na skuterze wodnym - fajnie przez 15 min, a potem czar pryska. Jak ktoś lubi zakręty, to jednak ta większa masa będzie się dawać we znaki. Jeżdżę Cuprą Born i na krętych drogach, gdzie zwykłym kompaktem była jakaś tam przyjemność z jazdy, tak EV czuć, że to spaślak i pokonywanie zakrętów to nie jego żywioł.
Ekologia: ekologiczny to jest rower, najlepiej taki po dziadku albo z komunii wink.gif Chociaż mi w ciągu ostatniego tygodnia udało chyba 3 razy naładować samochód w zasadzie 100% z PV, więc jakaś tam szczątkowa ekologia w tym jest laugh.gif
kontrolm
za suvy w prądzie powinni do więzienia wsadzać . Bez prądu zresztą też laugh.gif

A nawet więcej szcząrkowej ekologii bo ile razy byłeś już na wymianie oleju i fltra ? Ile razy rzadziej wymieniasz klocki hamulcowe i tarcze ?

Ja to do elektrycznej motoryzacji w wydaniu audi podchodzę sceptycznie zastanawiając się jakie pułapki na portfel użytkownika tu zastawili w wydawało by się tak prostej technologi
exocet
CYTAT(kontrolm @ Tue, 09 May 2023 - 21:10) *
A nawet więcej szcząrkowej ekologii bo ile razy byłeś już na wymianie oleju i fltra ? Ile razy rzadziej wymieniasz klocki hamulcowe i tarcze ?

Elektrykiem zrobiłem dopiero 15 tys. km (od początku roku powiedzmy), więc jeszcze chwilkę pewnie nie będe musiał z tym nic robić laugh.gif U małżonki w Aurisie HSD przy 170tys. km dalej są ori tarcze i klocki (jakieś 60-70% zostało) laugh.gif Nie dziwne, że taksiarze kochają hybrydowe toyoty. Jak elektryczne vw zrobią się tańsze, a lokalne Mirki nauczą się je naprawiać to będzie to samo. Elektryczne VW mają sporo wad, ale akurat niezaprzeczalną zaletą jest ilość miejsca w 2 rzędzie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.