Shoutbox 0 nowych PW 


25 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Tesla vs Muscle Cars, Stock motor stock bateria ;-)
piwo
post Fri, 10 Jan 2025 - 10:24
Post #261


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(Murphy @ Thu, 09 Jan 2025 - 21:48) *
Udało mi się odnaleźć w poniższym linku do artykułu:

https://elektrowoz.pl/porady/jak-sie-zmieni...pu-odpowiadamy/

Wzrost gęstości o 200%, tzn. z 300% (0,15 kWh/kg) do 500% (0,25 kWh/kg) dla Li-Ion w przeciągu 20 lat.

Z drugiej strony nie wiem czy to w tej chwili ma aż takie znaczenie skoro topowe EV potrafią na ten momenti przejechać powyżej 600km z prędkościami rzędu 90-100km/h, choć z pewnością przy wadzę powyżej 2 ton bo to jest niewątpliwie wada obecnych baterii. Z pewnością prócz zwiększania gęstości energetycznej=zasięgu, warto również postawić na szybkie czasy ładowania i szeroki odzysk energetyczny/doładowywanie w trakcie jazdy.


no wlasnie o wage tu chodzi. wysoka waga to drastyczny spadek trawlosci opon, zawieszenia, no i tragiczne prowadzenie.
na razie sie wspomina o gestosci 1kwh/kg ale fabryki ktore maja 0,5kwh/kg juz wlasnie sa otwierane wiec samochody na takich bateriach zaczna wyjezdzac za 2, 3 lata z salonow. i wtedy masa spadnie drastycznie aut z 2200kg przy 80kwh do 1900kg przy 80kwh. a to juz bedzie powiedzmy taka normalniejsza dla duzych rodzinnych aut z zasiegiem 400 kilometrowym w trasie.
auta elektryczne pierwszej generacji to byly zlomy ale co 5lat wraz ze zmiana generacji na nowsza beda sie zmieniac na coraz fajniejsze auta. obecnie mozna rzec ze jest dopiero 2 generacja elektrykow. pierwsza to byly pierwsze zlomy o zasigach 150-200km. druga obecna ma juz zasiegi 500km. a trzecia pewnie wejdzie za te 2-3 lata juz z tymi lzejszymi bateriami ale z podobnymi zasiegami.
i wtedy bedzie to juz wybor ciekawy. a po 2035 pewnie bateriie juz beda miec te 1kwh/kg i wtedy takim autom ciezko cokolwiek bedzie juz zarzucic. masy spadna ponizej 1700kg a zasiegi beda i tak ponad 500km w trasie zima.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 10 Jan 2025 - 10:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 10 Jan 2025 - 11:53
Post #262


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Pozostaje kwestia degradacji środowiska przez EV a szczególnie pozyskiwany prąd i jego transfer. Ukryte koszty tej zabawy są ogromne. Prosty przykład gaszenie EV i dostosowanie pożarnicze.
Tutaj dodatkowo to:
https://www.money.pl/gospodarka/zakaz-wjazd...190447840a.html

Zapewne i inflacja. Prawda jest taka, że koszty zabawy dla bogatych są ogromne a płacą za to najbiedniejsi


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 10 Jan 2025 - 12:06
Post #263


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





kto by sie tam srodowiskiem przejmowal. chodzi o radosc z jazdy. jak zawsze.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Murphy
post Fri, 10 Jan 2025 - 12:11
Post #264


Frequent User
Dołączył: Sun, 05 September 2021





@piwo
Właśnie dlatego ja opowiadam się za superkondensatorami wysokoenergetycznymi w autach przyszłości, gdzie elektrody będą zbudowane wyłącznie z zaawansowanych struktur węglowych których na ten moment jeszcze nie potrafimy wytwarzać jak grafet (połączenie cech grafenu i grafitu), gdyż wówczas waga takiego magazynu energii drastycznie zmniejszy się do tego stopnia że będzie można takie baterie instalować w pojazdach dalekiego zasięgu, w transporcie ciężkim, a nawet lotniczym czy morskim. Dodatkowo do takiego superkondensatora nie trzeba będzie instalować żadnych pomp ciepła ani webasto, gdyż jako że magazynowanie energii w superkondensatorze NIE PRZEBIEGA według zasad elektrochemicznych jak w akumulatorze, tak też nie będzie konieczności ogrzewania takiego superkondensatora. Zakres odporności termicznej dla magazynowania elektrostatycznego jest znacznie większy niż w przypadku magazynowania elektrochemicznego i w tym konkretnym przypadku wynosiłby od -50 do +70 st. C. Zasięg jazdy byłby taki sam przy -30, 0 czy +40 stopniach. Nie ma też niebezpiecznego litu, także wszelka łatwopalność nam odpada. Wszystko od elektrod po elektrolit byłoby wykonane z powszechnie dostępnych naturalnych surowców przyjaznych środowisku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 10 Jan 2025 - 12:35
Post #265


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ale dla mnie nie problemem jest pomysl tylko sam fakt ze kondensatory same z siebie sie rozladowuja. czy czas rozladowania nie bedzie szybszy od czasu jazdy?
ja tu nie znam tematu i jesli sa kondensatory na tym swiecie ktore potrafia pozostac naladowane przez kilka dob po odlaczeniu od zrodla zasilania i sie nie rozladowac to pomysl swietny. jesli nie to wtedy to jest tylko fantazja.

errata.
ok cos sobie wyszukalem. znalzlem ze moze to byc nawet 4 dni ale nei wiem czy to tylko najlepsze obecnie tyle maja czy to standard obecny dla superkondenstorow? 4 dni to powiedzmy ze jest juz jakasc wartosc choc tez nadal problematyczna. nie podlaczamy sie do zasilania przez 4 dni i podchodzimy do auta i nawet nie dojedziemy do ladowarki. po dwoch dniach z pelnego naladowania zrobi sie polowa pojemnosci i moc auta spadnie o polowe.
jakie to olbrzynmie straty energii i placic 200zl za naladowanie na greenwayu a potem po dwoch dniach sie okaze ze 100zl poszlo w powietrze choc nigdzie sie nawet nie ruszylismy? dwa spadek napiecia z rozladowaniem. masz 100% naladowania silnik daje czadu na 100%. po godzinie jazdy nagle okazuje sie ze z 200kW silnika zrobi sie dostepne 100kw. dla mnie to jest utopia. moze za 100lat a moze nad czyms sie tam pracuje co spowoduje ze kondensatory sie nie beda rozladowywac. nie wiem.



--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Fri, 10 Jan 2025 - 15:55
Post #266


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 10 Jan 2025 - 11:53) *
Pozostaje kwestia degradacji środowiska przez EV a szczególnie pozyskiwany prąd i jego transfer. Ukryte koszty tej zabawy są ogromne. Prosty przykład gaszenie EV i dostosowanie pożarnicze.
Tutaj dodatkowo to:
https://www.money.pl/gospodarka/zakaz-wjazd...190447840a.html

Zapewne i inflacja. Prawda jest taka, że koszty zabawy dla bogatych są ogromne a płacą za to najbiedniejsi

Trochę pary wodnej z elektrowni to faktycznie ogromna degradacja środowiska, dużo większa niż platformy wiertnicze, tankowce (z silnikami na mazut), które przy okazji byle awarii potrafią skazić i praktycznie wyczyścić z życia obszar wielkości średniego kraju, kopalnie kobaltu w afryce zasilane przez 11letnich niewolników, rafinerie, ogromne ilości prądu zmarnowane na ich zasilanie, kopcące ciężarówki wiozące paliwo na stacje, gdzie możesz sobie zatankować i po spaleniu go wszystkie odpady(wzbogacone o odpady ze spalonego oleju silnikowego) dosłownie wypuścić w powietrze, żeby ludzie filtrowali to płucami.
Dostosowania pożarnicze do gaszenia spalinowego są droższe, elektryka gasi się zwykłą wodą, na spalinowy trzeba specjalną pianę gaśniczą.
Z tym zakazem wjazdu to bardziej logiczne byłoby zrobić zakaz wjazdu jakichkolwiek samochodów, spalinowe palą się częściej i do tego nie da się ich łatwo ugasić, parę lat temu była afera, że w parkingu podziemnym w warszawie wybuchł jakiś dizel, spaliło się kilkadziesiąt samochodów, a cały blok podobno miał iść do wyburzenia. Śmieszne że na początku szurskie/ruskie media próbowały winę zrzucić na elektryka(cyt. Warszawa, wybuch elektryka. Spłonęło 50 aut, blok zniszczony), ale prawda wyszła na jaw.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 10 Jan 2025 - 16:40
Post #267


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Kogo to obchodzi. Mnie nie

Nowa mazda 6e. Cena pewnie ciut ponizej 200tys zl. 1900lg.
2 rodzaje baterii
LFP - litowo-żelazowo-fosforanowe 68,8 kWh, moc ladowania 200kW, 479 km w trybie mieszanym.

80 kWh NMC litowo-niklowo-manganowo-kobaltowo-tlenkowe, moc ładowania 95 kW, 552 km w trybie mieszanym. Waga tylko pare kg wieksza

Iron


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Murphy
post Fri, 10 Jan 2025 - 18:01
Post #268


Frequent User
Dołączył: Sun, 05 September 2021





CYTAT(piwo @ Fri, 10 Jan 2025 - 12:35) *
ok cos sobie wyszukalem. znalzlem ze moze to byc nawet 4 dni ale nei wiem czy to tylko najlepsze obecnie tyle maja czy to standard obecny dla superkondenstorow? 4 dni to powiedzmy ze jest juz jakasc wartosc choc tez nadal problematyczna. nie podlaczamy sie do zasilania przez 4 dni i podchodzimy do auta i nawet nie dojedziemy do ladowarki. po dwoch dniach z pelnego naladowania zrobi sie polowa pojemnosci i moc auta spadnie o polowe.
jakie to olbrzynmie straty energii i placic 200zl za naladowanie na greenwayu a potem po dwoch dniach sie okaze ze 100zl poszlo w powietrze choc nigdzie sie nawet nie ruszylismy? dwa spadek napiecia z rozladowaniem. masz 100% naladowania silnik daje czadu na 100%. po godzinie jazdy nagle okazuje sie ze z 200kW silnika zrobi sie dostepne 100kw. dla mnie to jest utopia. moze za 100lat a moze nad czyms sie tam pracuje co spowoduje ze kondensatory sie nie beda rozladowywac. nie wiem.



Na ten moment ja bym to rozwiązał w sposób taki:

1. Prócz tradycyjnego ładowania w punkcie postojowym, auto dysponuje dodatkowo spektrum odzysku energetycznego: rekuperacja z hamowania, folie fotowoltaiczne na szybie okna dachowego, w końcu bieżące doładowywanie z cewek z pasu ruchu drogowego w trakcie jazdy, dlatego tak bardzo ważne jest aby przyszłe auta dysponowały indukcyjnymi łądowarkami.

2. Magazyn energii składa się z dwóch lub więcej superkondensatorów których na bieżąco ich energia uzupełniana jest w trakcie rekuperacji (patrz punkt 1). Oprogramowanie przełącza w trakcie jazdy pomiędzy superkondensatorami na ten wcześniej uzupełniany, żeby uzupełniać energię w już zużytym. W ten sposób można zachować odpowiednie napięcie. W trakcie ładowania postojowego energia uzupełniana jest we wszystkich superkondensatorach auta.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Fri, 10 Jan 2025 - 21:30
Post #269


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Baterie 500 Wh/kg już są.
https://amprius.com/technology/
Chińczycy stworzyli baterię 711 Wh/kg.
https://ithardware.pl/aktualnosci/w_chinach...czyk-27114.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Murphy
post Fri, 10 Jan 2025 - 23:15
Post #270


Frequent User
Dołączył: Sun, 05 September 2021





CYTAT(done4 @ Fri, 10 Jan 2025 - 21:30) *
Baterie 500 Wh/kg już są.
https://amprius.com/technology/
Chińczycy stworzyli baterię 711 Wh/kg.
https://ithardware.pl/aktualnosci/w_chinach...czyk-27114.html


Projekty laboratoryjne to nic nowego, trzeba to jeszcze skomercjalizować i wdrożyć do produkcji przemysłowej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 11 Jan 2025 - 08:49
Post #271


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Dokladnie chpdzi o baterie z masowej produkcji dla automotive. 1kwh/kg tez w laboratoriach juz sa


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Murphy
post Sat, 11 Jan 2025 - 14:16
Post #272


Frequent User
Dołączył: Sun, 05 September 2021





Są dwie szkoły w tym zakresie.

Jedna mówi o zwiększaniu gęstości energetycznej=zasięgu jazdy kosztem większej i cięższej baterii.

Druga o zwiększaniu szybkości czasu ładowania kosztem częstszego ładowania=mniejszy zasięg jazdy. Pod tym kątem pracuje się nad ładowarkami indukcyjnymi gdzie energia przekazywana jest bezprzewodowo pomiędzy cewkami na jezdni a podwoziem auta. W przypadku indukcji powierzchnia strumienia energetycznego ładowania jest szersza niż w przypadku ładowania z wtyczki, także większa moc jest przekazywana do baterii bez żadnych wąskich gardeł a zatem szybciej.

Myślę że najbardziej odpowiednim rozwiązaniem jest wypośrodkowanie. Rozwój elektromobilności oparłbym dodatkowo na zwiększeniu spektrum odzysku energetycznego, bo na razie w autach mamy wyłącznie rekuperacje z hamowania, a można by dodać jeszcze folie fotowoltaiczne na dachy aut. Ładowanie indukcyjne dodatkowo daje możliwość bieżącego doładowywania w trakcie jazdy.

Pracuje się także nad pomniejszaniem wymiarów silników elektrycznych do tego stopnia że będzie można 4 takie silniki umieścić bezpośrednio w każdym kole auta. Daje to możliwość przełączania pomiędzy napędem przednim, tylnym, na cztery koła, a zatem kolejny wybór pomiędzy oszczędnością a wydajnością mocy z baterii. To jest zasadnicza sprawa ponieważ w chwili obecnej jak kupujesz auto to natywnie z napędem na 2 lub 4 koła czyli jesteś skazany na takie a nie inne zużycie energii.

Oczywiście bez masowej produkcji energii elektrycznej to nie może się udać, gdyż cała energetyka od elektrowni po samochód musi iść ze sobą w parzę. Przede wszystkim czekamy na kolejne coraz to bardziej wydajne generacje ogniw fotowoltaicznych opartych na nanokryształkach syntetycznych lub kropkach kwantowych, ogniwach termowoltaicznych, wiatraków, itp. Polska również węglem stoi także opracowanie technologi podziemnego zgazowywania węgla.

Potrzebujemy również w przestrzeni krajowej większej ilości przenajróżniejszych magazynów energii zarządzanych przy pomocy jakiegoś większego oprogramowania AI, który powinien przerzucać nadmiar/niedobór energii pomiędzy magazynami w kraju w zależności od stopnia zużycia względem liczebności lokalnej społeczności. Niestety, dlatego że nie ma odpowiedniej ilości publicznych magazynów energii lwia część jak nie większość produkowanej w Polsce energii najzwyczajniej "ucieka" nam siecią przesyłową do ościennych państw.

Elektrownia jądrowa to kolejny zaniechany projekt który już dawno temu powinien być zrealizowany a nawet trzy takie.

Sporo tracimy również na samym przesyle siecią przewodową w przestrzeni krajowej. Lwia część energii przesyłanych przewodnikami miedzianymi, aluminiowymi itp. poprzez słupy napięcia, jest zwyczajnie "wytrącana". Olbrzymim przełomem w tej sprawie mogłoby się okazać nadprzewodnictwo w zakresie temperatury atmosferycznej, niestety wciąż czekamy na doniesienie w sprawie odkrycia takiego nadprzewodnika, choć jest już bliżej niż dalej. Ostatnie doniesienia mówią że udało się uzyskać dla nadprzewodnictwa temperaturę -23 st. C. To bardzo dużo jak na nadprzewodnictwo które do tej pory potrzebowało temperatury rzędu poniżej -200 st. C. W przewodach zrobionych z takiego nadprzewodnika przepływająca energia nie będzie się wytrącała.

Nadzieja w nadprzewodnictwie to również przełom w tak bardzo oczekiwanej fuzji jądrowej i nowego typu elektrowniach, znacznie bardziej wydajnych, bardziej eko a przede wszystkim bezpiecznych, nie wspominając o przełomie w transporcie magnetycznym i nowego typu napędach stosowanych zamiast tradycyjnej osi kołowej, ale na dzień dzisiejszy to już nieco sci-fi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Wed, 22 Jan 2025 - 21:31
Post #273


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Najwiecej o bateriach, zasięgach, elektrykach itd. mają do powiedzenia internetowi znafcy, tacy którzy w 90% nawet w dobrym elektryku nie siedzieli nie mówiąc o jezdzie nim. Ja nawet dobrego elektryka nie mam bo trudno nazwać 7 letnią tesle dobrym elektrykiem gdzie dzisiaj prędkości ładowania od 0-80 i zasięg na kolejne 300-400 w trasie to ładowanie w 15-20 minut gdzie w mojej starej tesli potrzebuje na to do godziny czasu, to jest przepaść technologiczna i to samo będzie za kolejne kilka lat bo tak ta technologia idzie do przodu. Wszyscy wielcy znafcy i propagatorzy jednej słusznej motoryzacji czyli V8 na wolnym wydechu dalej nie rozumieją jednej podstawowej rzeczy związanej z autami EV. Ja tą wiedze mam bo jezdze takim autem 3 lata, tym sie poprostu wygodnie jezdzi na codzień, tanio i wygodnie, kto raz pojezdzi takim autem na codzien nie wroci juz nigdy do auta spalinowego na codzien CHYBA że jest handlowcem co smiga po 1000km dziennie bo dzisiaj EV dla takich osób nie ma jeszcze sensu. Co do osiągów to jezdziłem kilkoma szybkim autami i kilka szybkich aut posiadam w garażu ALE to np. jak jezdzi głupia tesla 3 performance to jest chore, oczy wychodzą przy przyspieszeniu a to auto ma według osiągów 2.9-3.2 do 100 czyli o 1 sek jest to wolniejsze auto od plaida, nie jezdziłem niczym szybszym w życiu a mam juz troche latek niż ta tesla 3 za 220 ty zł z dopłatą, uważąm nawet że takie osiągi na codzien nie są do niczego potrzebne, moja stara tesla ma 4.5 do 100 i wystarcza na sprawne poruszanie sie w każdych warunkach i właściwie każde wjechanie na światłach w mieście jako pierwszy. W skrócie przyszłość to EV czy to się komuś podoba czy nie, sam mam jeszcze 5 aut spalinowych ale jak mam gdzieś jechać czy to w trase czy gdziekolwiek to zawsze biore EV a auta spalinowe trakuje dzisiaj jako zabawki do tuningu i takiego lego dla duzych chłopców. 3 letnia jazda teslą i przejechanie nią ponad 80 tys km kosztowało mnie na dzisiaj mniej (ok 5 tys zł na naprawy) niż będe musiał wydać na naprawę zaworków turbin w mojej 911, to tak w temacie kosztów jazdy EV. Są śmieszne.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 22 Jan 2025 - 21:35
Post #274


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT
kto raz pojezdzi takim autem na codzien nie wroci juz nigdy do auta spalinowego

https://www.telepolis.pl/tech/moto/kierowcy...dow-spalinowych
Czemu nikt na ulicy nie szaleje teslami? Takie osiagi musza kusic a ja co widze tesle to jedzie 90 za tirem


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Wed, 22 Jan 2025 - 23:07
Post #275


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Mówię z własnego doświadczenia a nie z jakiś artykułów, tutaj masz 1%
https://www.focus.pl/artykul/ilu-posiadaczy...-do-spalinowych

Ja wiem że to boli petrolheada ale jesteś właśnie takim trolikiem niestety, nie znam się ale się wypowiem. Nie jechałem nigdy na trasie 90 ekspresówka 120-130 autostrada podobnie, gdybym miał nowszego elektryka jeździłbym na autostradzie 140-150 ale mi się to nie opłaca przy starej już technologii a co najważniejsze jakoś mi się przestało spieszyć, nie jestem napięty, mam w d...czy będę nad morzem w 4 godziny czy w 4 i pół czy nawet 5, przez to nie odpalam yanosika, nie chce mi się, już się z tego wyleczyłem. A jak mam ochotę szybciej pojechać to zawsze jest czym, bo pod butem jest taki moment obrotowy że zadne auto spalinowe nie ma podejscia. Byś pojeździł to byś nie pisał tych bzdur. Polecam.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 23 Jan 2025 - 05:19
Post #276


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/merce...y-ID6H0K5L.html

Po dwóch latach i symbolicznym przebiegu stracił połowę wartości. Trochę mało fajna ta przyszłość motoryzacji...


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 23 Jan 2025 - 05:45
Post #277


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(prnit @ Wed, 22 Jan 2025 - 23:07) *
a co najważniejsze jakoś mi się przestało spieszyć, nie jestem napięty, mam w d...czy będę nad morzem w 4 godziny czy w 4 i pół czy nawet 5, przez to nie odpalam yanosika, nie chce mi się, już się z tego wyleczyłem.

widzisz jakies nieporozumienie wielkie. autem nie jezdzi sie szybciej bo chce sie byc 5 minut wczesniej na miejscu a dlatego ze sprawia to olbrzymia frajde. jesli tesla jest nudna w czasie jazdy to nie ma sensu nia jezdzic szybko.
i dochodzimy do sedna. po co kupowac auto ktore nie sprawia radosci z jazdy i robimy to za kare?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Thu, 23 Jan 2025 - 09:06
Post #278


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





A przepraszam jaka jest wielka frajda w jezdzie w trasie 170kmh? taka że zaraz siebie i kogoś zabijesz? to ta frajda? ja mam wielką frajdę jezdząc elektrykiem już 3 rok, lubie w nim ciszę, lubie osiągi które są zawsze, lubię multimedia które działają mimo że mam stary system, lubie autopilota który sobie włączam w korku i nie muszę nic dotykać, lubie zawieszenie pneumatyczne przez co auto nawet na 21 calowych felgach jest w miarę wygodne. Lubie tym autem jezdzić po mazurskich drogach bo daje frajdę z niskiego punktu ciężkości, czego w nim nie lubie? niskiego zasięgu bo mam małą baterię jak na tesle S i starą technologie przez o auto wolno się ładuje tyle że nawet nie mysle o nowym aucie jako dupowozie bo nie wydaje nic na paliwo, te dwa tysiące miesięcznie które wydawałem na wache w poprzednim dupowozie wydaje na cos ciekawszego, smieje sie ogólnie z takich opini jakie ty wyrażasz bo wiem jak jest, z utraty wartośći przez 3 lata też nie płaczę, auto kupiłem za 150K dziś jest warte koło 100, na benzynie jestem ok 40 tys do przodu przez ten czas, mogę przez to się bawić w głupie pomysły motoryzacjne np. z silnikami V12 twin turbo laugh.gif laugh.gif


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 23 Jan 2025 - 10:19
Post #279


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Jeździłem ostatnio E-Machem GT w najmocniejszej opcji. Wgnioty niesamowite, natomiast z doświadczeń ludzi i znajomych, szybko się zaczyna nudzić i później jeździ się spokojnie. Więc nie wiem czy to ma w ogóle sens kupowanie elektryka jako dupowóz z osiągami sportowego wozu. Mi elektryk w ogóle nie pasuje jako coś co ma dawać emocje. Bardziej wygoda, komfort i niższe koszty użytkowania.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Thu, 23 Jan 2025 - 10:38
Post #280


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Każdy porządny elektryk ma osiągi sportowego wozu także dostajesz te osiągi bez pytania, najwolniejsza tesla ma 6 sek do paki, najszybsza 2.1. Co do znudzenia się to jest to śmieszny argument, widzialeś kogoś kto kupił szybkiego dupowoza i przez 3 lata na kazdych swiatlach zapindala łamiąc przepisy 50kmh w miescie po 10x dziennie? albo takiego co ma szybkie auto i na trasach ekspresowych smiga po 200 cały czas? no ja nie widziałem, chyba że ktoś ma coś z głową i powinien iśc do lekarza bo zaraz zabije siebie i kogoś obok. Jest wielki hejt na auta elektryczne bo jest hejt srodowiska prawicowego na wszystko co ekologiczne ale 95% uzytkownikow aut EV ma w d.. ekologie, chodzi o to ze jezdzi sie tanio i wygodnie i są to w 100% normalne auta, mają takie same zawieszenia, hamulce, obsluguje sie je dokładnie tak samo jak auto spalinowe, robi sie z tego wielką rzecz a to normalny środek tansportu z punktu a do z, nie ma w nich nic wyjątkowego oprócz tego że po prostu przyjemnie sie nimi jezdzi, a jak ktos pisze ze mu brakuje dzwięku V8, ze te auta są bezduszne itd. to się z tego smieje, mam duszne porsche 911 w które muszę pakować kasę w serwisy mimo ze nim mało jezdze, żona się w głowę puka po co mi to auto jak w rok wydałem na serwis 3x więcej niż w tesli przez 3 lata tyle ze w 911 zrobiłem 3000km a w tesli 80tys....to tak w temacie współczesnej motoryzacji EV i tej co ją tak kochamy czyli benzyna, dzwięk, osiągi i prowadzenie laugh.gif laugh.gif i smieje się też z tych znafców z netu co piszą że w elektrykach to przez to że sa ciężkie (moja tesla waży mniej niż 2 tony czyli tyle ile dzisiejsza spalinowa 5 w bmw) to zuzywają sie szybciej zawieszenia, pylą hamulce, opony to są do wyrzucenia po 10 tysiach, to wszystko bzdury januszy, przez 80 tys wymieniłem raz opony, starczają nowe na ok 40 -50 tys km czyli tak jak mi starczały we wszystkich autach spalinowych jakie miałem (a miałem ich w zyciu z 60), zawieszenie ? auto na 19 a teraz od 5 tys na 21 felgach i w zawieszeniu robiłem..NIC, ZERO, wymieniłem raz tylni wachacz bo auto miało stłuczke z tyłu i był pogięty i nadawał się do wymiany (koszt 800zł), hamulce? od 80 tys km nie dotykałem ani klocków ani tarczy, przeglądy? nie ma, nie wymieniałem żadnych płynów, olejów (bo nie ma), nic. Wszystko działa, skonczyla mi sie wlasnie gwarancja na baterie i silnik (auto ma 210 tys km ma pierwsze baterie i pierwsze silniki, degradacja baterii? kolejny mit u mnie jest 7% ), jak sie zepsuja to trudno, naprawa silnika w takiej tesli to od 5-10 tysi, naprawa baterii lub wymianę na sprawną używkę to koszt od 5-30 tysi w tym starą baterie sprzedam nawet jak jest zepsuta za ok 10-20 tysi na czesci takze w najgorszym wypadku wyjdzie bateria 10-20 tysi, reszta co sie moze zepsuc? moduły, elektronika, wyswietlacz, wszystko to w cenach od 2-5 tys zł, czesci od cholery, wybór gigantyczny, serwisy co mają te auta w jednym palcu kilkanaście w PL...a co do auta spalinowego? nie powiem ile wydałem na naprawę silnika V12 TT ale umówmy się ze to kwota kilkukrotnie większa niż w sytuacji jakby mi poleciała w tej tesli bateria, silnik i cała elektronika:) to tyle w temacie kosztów EV i auta spalinowego...


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

25 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 09:05