Shoutbox 0 nowych PW 


25 Stron V  « < 11 12 13 14 15 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Tesla vs Muscle Cars, Stock motor stock bateria ;-)
kinko
post Wed, 08 Jan 2025 - 13:19
Post #241


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





No pewnie, jest sporo zalet, są też wady smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 08 Jan 2025 - 13:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 08 Jan 2025 - 13:54
Post #242


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Sprawność to 40% dodaj do tego 30% które idzie na ogrzewanie masz 70 a nawet niech będzie i 60. To weź EV odejmij od 100 20 na ogrzewanie i już masz 80. A wiadomo że to nie jest 100%. Masz straty na napędzie na kablach baterii ładowaniu rozładowaniu silniku i przekładni.

O co chodzi z ta cisza w EV? Przecież one wyją okrutnie


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 08 Jan 2025 - 13:56
Post #243


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(done4 @ Wed, 08 Jan 2025 - 10:50) *
I drastyczny spadek zasięgu zimą, na stronie opla można sobie sprawdzić jaki jest realny zasięg.

https://www.opel.pl/samochody/mokka-modele/...yposa%C5%BCenia



Jeśli ktoś szacuje zasięg w jednostce mocy a nie odległości to też trudno powiedzieć na ile rzetelne są szacunki


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Wed, 08 Jan 2025 - 14:58
Post #244


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 08 Jan 2025 - 13:54) *
Sprawność to 40% dodaj do tego 30% które idzie na ogrzewanie

W którym samochodzie masz całe wnętrze żaroodporne i podgrzewane do kilkuset stopni? I czym się to podgrzewa, są palniki zamiast nawiewów?
Te palniki nie podnoszą sprawności silnika, poza tym sprawność ogrzewania w elektryku nie ma poniżej 100% sprawności, zużywając 500W na ogrzewanie dostajesz z tego ponad 1kW w cieple, więc bez sensu to porównanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Murphy
post Wed, 08 Jan 2025 - 16:58
Post #245


Frequent User
Dołączył: Sun, 05 September 2021





W gwoli ścisłości. Ja nie mówię co teraz jest najlepsze ale za 25, 50 lat, bo interesuje mnie perspektywa długofalowa. Technologie bateryjne z roku na rok się rozwijają. Sporym przełomem niewątpliwie jest inżynieria nanomateriałów elektronicznych i wszelkie nanostruktury węglowe, np. grafen. Wówczas spory postęp dokonałby się w dziedzinie superkondensatorów opartych na magazynowaniu elektrostatycznym a nie elektrochemicznym jak to jest akumulatorach. Takie baterie były by w konstrukcji lekkie, proste, tanie, Eko, a przede wszystkim odporne na atmosferyczne warunki termiczne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
volski1
post Wed, 08 Jan 2025 - 17:17
Post #246


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 January 2008





Ciekaw jestem, ile osób, które krytykują Plaida, faktycznie miało okazję pojeździć tym autem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Wed, 08 Jan 2025 - 18:45
Post #247


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 08 Jan 2025 - 13:54) *
Sprawność to 40% dodaj do tego 30% które idzie na ogrzewanie masz 70 a nawet niech będzie i 60. To weź EV odejmij od 100 20 na ogrzewanie i już masz 80. A wiadomo że to nie jest 100%. Masz straty na napędzie na kablach baterii ładowaniu rozładowaniu silniku i przekładni.


jezeli samochod do normalnej jazdy potrzebuje, załóżmy zeby sie łatwo liczyło 40kW, to silnik spalinowy produkuje wtedy 100kW.
Na ogrzewanie to idą ze 2kW a nie 30kW z wyprodukowanych 100kW.
30kW to Ci ogrzeje dom 300m2 a nie 3m3 samochodu. Sauna domowa zużywa 5kW.

Idac dalej 40% to się odnosi sie do sprawnosci samego silnika a nie całego układu napędowego. W spalinowce tez sie grzeje dyfer czy olej w skrzyni biegow.

Idac jeszcze dalej elektryk odzyskuje wiekszosc energii podczas hamowania a spalinowka w tym samym czasie grzeje tarcze (wystarczy zobaczyc ile mniej pali hybryda vs benzyna szczegolnie w ruchu miejskim)

liczac w totalu ogrzewanie hamowanie i straty w napedzie rozjazd miedzy 40% a powiedzymy 90% w elektryku tylko sie powiekszy.


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Wed, 08 Jan 2025 - 19:25
Post #248


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 08 Jan 2025 - 12:54) *
O co chodzi z ta cisza w EV? Przecież one wyją okrutnie

Jakie EV wyją okrutnie?

CYTAT(volski1 @ Wed, 08 Jan 2025 - 16:17) *
Ciekaw jestem, ile osób, które krytykują Plaida, faktycznie miało okazję pojeździć tym autem.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 08 Jan 2025 - 20:09
Post #249


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Coś tam jest zepsute w tym kalkulatorze - nie da się ustawić więcej niż 130km/h i mniej niż -10stC...

Kurde ale auta nie muszą być do jeżdżenia w zasadzie i tak od zarania służą w potężnej części do lansu ego , gadzeciarstwa itp . Z tym sie nie wygra (w sensie wygranej producenta nie tych co się na to nie łapią) . Co jakiś czas ktoś próbuje lekkie rozsądne motoryzacyjne auto zrobić i przepada no nie o to kupującym chodzi. Może być niemrawe byle kiosk na kółkach dobrze widoczny. Więc konstruktorzy baterii mają sporo do roboty jeszcze smile.gif

130 i minus dziesięć o tempora o mores...


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 08 Jan 2025 - 20:18
Post #250


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ja mam inne zdanie ze za malo aut obszernych w srodku. Wiekszosc aut ma za malo miejsca w srodku i do niczego sie nie nadaje. Duze sa tylko z zewnatrz a w srodku jakby zamknieto czlowieka w pelnej ubran szafie. Kos,mar jakis.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Wed, 08 Jan 2025 - 20:25
Post #251


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 08 Jan 2025 - 20:09) *
Coś tam jest zepsute w tym kalkulatorze - nie da się ustawić więcej niż 130km/h i mniej niż -10stC...

Zablokowali bo zasięg by spadł grubo poniżej 100km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 08 Jan 2025 - 21:48
Post #252


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Co do obszerności w środku (auta smile.gif ) ktoś złośliwy mógłby powiedzieć że te duże na zewnątrz auta to dla małych ludzi i im to obojętne co w środku , ale to cholerna złośliwość byłaby tak mówić ...
Inna sprawa że dziwnym trafem te co dają najwięcej frajdy są na pół centymetra dopasowane w fotelu i kokpicie i siedzi się w nich na asfalcie a nie pół metra nad ziemią.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 08 Jan 2025 - 22:22
Post #253


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(Murphy @ Wed, 08 Jan 2025 - 15:58) *
W gwoli ścisłości. Ja nie mówię co teraz jest najlepsze ale za 25, 50 lat, bo interesuje mnie perspektywa długofalowa. Technologie bateryjne z roku na rok się rozwijają. Sporym przełomem niewątpliwie jest inżynieria nanomateriałów elektronicznych i wszelkie nanostruktury węglowe, np. grafen. Wówczas spory postęp dokonałby się w dziedzinie superkondensatorów opartych na magazynowaniu elektrostatycznym a nie elektrochemicznym jak to jest akumulatorach. Takie baterie były by w konstrukcji lekkie, proste, tanie, Eko, a przede wszystkim odporne na atmosferyczne warunki termiczne.


Masz dane jak się zmieniły baterie LiPO w ostatnich 20 latach? Jak wzrosła ich gęstość energii?
Piszesz o grafenie, ale atom węgla ma 12 masy podczas gdy nawet Lit ma 3 a wodór wiadomo 1. Liczmy łańcuch alofatyczny nasycony paliwa to masz 14/3=niecale 5.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 08 Jan 2025 - 22:27
Post #254


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





W innym temacie kiedyś pisałem jaka mrzonka są marzenia o EV z uwagi na brak energii w PL. Akurat czytam o kolejne akcji w D. Czyli rozsądna jest jazda EV i brak prądu lub jego wysokie ceny w porównaniu do klasycznego spalinowca?
https://www.money.pl/gospodarka/niemcy-reak...212068096a.html


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Wed, 08 Jan 2025 - 23:00
Post #255


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 08 Jan 2025 - 22:27) *
W innym temacie kiedyś pisałem jaka mrzonka są marzenia o EV z uwagi na brak energii w PL. Akurat czytam o kolejne akcji w D. Czyli rozsądna jest jazda EV i brak prądu lub jego wysokie ceny w porównaniu do klasycznego spalinowca?
https://www.money.pl/gospodarka/niemcy-reak...212068096a.html

Wystarczało nie wygaszać atomu w imię religii


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Murphy
post Wed, 08 Jan 2025 - 23:26
Post #256


Frequent User
Dołączył: Sun, 05 September 2021





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 08 Jan 2025 - 22:22) *
Masz dane jak się zmieniły baterie LiPO w ostatnich 20 latach? Jak wzrosła ich gęstość energii?
Piszesz o grafenie, ale atom węgla ma 12 masy podczas gdy nawet Lit ma 3 a wodór wiadomo 1. Liczmy łańcuch alofatyczny nasycony paliwa to masz 14/3=niecale 5.


Przecież katoda w tych akumulatorach wykonana jest z takich materiałów jak lit, żelazo, fosfor lub kobalt, nikiel, mangan, glin, z kolei anoda z porowatego węgla (grafit). Elektrolit zaś jest roztworem kwasowym wykorzystującym lit. To nie sam pierwiastek litu waży swoje, lecz przede wszystkim elektrody. W przypadku gdy katoda byłaby wykonana ze struktury wyłącznie węglowej gdzie pory przedzielone są ze wszystkich stron pojedynczymi warstwami atomu węgla (połączenie cech grafenu i grafitu czego niestety jeszcze nie umiemy wytwarzać), będzie to znacznie lżejsze niż w przypadku katod opartych na LFP lub NCMA.

Kolejna kwestia, ja nie mówię zastosowaniu nanostruktur węglowych w akumulatorze lecz w superkondensatorze wykorzystującym zupełnie inną zasadę magazynowania, do którego wykonania elektrod nie potrzeba mieszaniny różnych ciężkich pierwiastków, gdyż w superkondensatorze nie zachodzą żadne reakcje elektrochemiczne przy magazynowaniu lecz elektrostatyczne. W przypadku katody w akumulatorze niezbędna jest mieszanina różnych atomów aby taka reakcja elektrochemiczna mogła zajść. To zasadnicza sprawa, bo taki superkondensator wykonany byłby wyłącznie z węgla i elektrolitu kwasu węglowego lub chlorku potasu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 09 Jan 2025 - 09:30
Post #257


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Dobrze ze znasz temat. Dziękuję, że się dzielisz ta wiedza.
Moje pytanie aktualne w temacie brzmi:
O ile wzrosła gęstość energii obecnie stosowanych Lipo w ostatnich 20 latach?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Murphy
post Thu, 09 Jan 2025 - 21:48
Post #258


Frequent User
Dołączył: Sun, 05 September 2021





Udało mi się odnaleźć w poniższym linku do artykułu:

https://elektrowoz.pl/porady/jak-sie-zmieni...pu-odpowiadamy/

Wzrost gęstości o 200%, tzn. z 300% (0,15 kWh/kg) do 500% (0,25 kWh/kg) dla Li-Ion w przeciągu 20 lat.

Z drugiej strony nie wiem czy to w tej chwili ma aż takie znaczenie skoro topowe EV potrafią na ten momenti przejechać powyżej 600km z prędkościami rzędu 90-100km/h, choć z pewnością przy wadzę powyżej 2 ton bo to jest niewątpliwie wada obecnych baterii. Z pewnością prócz zwiększania gęstości energetycznej=zasięgu, warto również postawić na szybkie czasy ładowania i szeroki odzysk energetyczny/doładowywanie w trakcie jazdy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Fri, 10 Jan 2025 - 08:11
Post #259


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Nie wiem jak Ty to policzył, z 0.15 do 0.25 kWh/kg nie wychodzi 200% wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 10 Jan 2025 - 08:29
Post #260


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(done4 @ Wed, 08 Jan 2025 - 11:50) *
I drastyczny spadek zasięgu zimą, na stronie opla można sobie sprawdzić jaki jest realny zasięg.

https://www.opel.pl/samochody/mokka-modele/...yposa%C5%BCenia


rozwiązanie jest proste i wcale nie głupie bo jeżeli coś jest głupie ale działa... laugh.gif
wystarczy dolożyć webasto które zimą podgrzeje trochę baterię i zapewni ciepełko w kabinie.
Spali to pewnie z pół litra ropy (albo benzyny) na godzinę.
I jak już będą oddawać te niesprzedawalne elektryki za pół ceny to ja sobie takiego kupię i webasto założę laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

25 Stron V  « < 11 12 13 14 15 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 13:35