![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
w tesli jest tak ze auto pamięta wszystkie miejsca gdzie sie je kiedyś podnosiło lub ustawiało zawieszenie na trochę wyższe, nawet nie trzeba o tym pamiętać, zajebista opcja...a z tej opcji korzystam często bo jezdze na obniżonym aucie a przy wjezdzaniu na wysokie krawężniki, gdzieś do parkingów gdzie jest duże nachylenie czy na działkę do lasu itd. itd. to sie bardzo czesto uzywa.
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
ostatnio mikiciuk powiedział ze elektryka z 220v ładuje się 5 dni, to ja nie wiem jaki to elektryk bo mój się ładuje od 10-80% z gniazdka 220V w ciągu 20 godzin, przyjechałem nad morze o 17, podłączyłem go do 220v i o 11 był naładowany, nie korzystam z płatnych ale to widocznie wiesz lepiej bo jezdzisz takim autem i ładujesz 5 dni, jak mikiciuk. P.S oczywiscie trzeba tez pamietac ze to ładowanie od 10-80 to tak rzadko bo np. na 100km z gniazdka 220v ładuje się w 6 godzin także mozna spokojnie z elektryka korzystać mając tylko 220V, oczywiscie tam gdzie mozna lepiej założyć siłe i wtedy np. moje auto łąduje się w 5 godzin 10-80% Już pomijając to że chyba nie przeczytałeś lub nie zrozumiałeś co napisałem w cytowanym poście, to spróbuj przyjąć do wiadomości że ludzie mogą mieć inne warunki potrzeby i okoliczności od twoich. A tu tylko mój, moje, ja. Nie każdy jest Tobą na szczęście. |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT To mam jakieś dziwne doświadczenia, że ciężkim samochodem z wysokim i miękkim zawieszeniem mniej odczuwam dziury i wyboje niż lekkim, niskim i twardym. Jak patrze na niektóre krawężniki to niczym poza suvem albo terenówką nie wjedziesz, sedanami nie jeżdżę, ale większość normalnych samochodów ma trochę ponad 100mm prześwitu. Jak odejmiesz od tego trochę na prace zawieszenia(żeby nie uderzyć w ten krawężnik przy zjeżdżaniu) i nie zdemontujesz dokładki ze zderzaka to może się okazać że rzadko który krawężnik dasz radę pokonać. Już nie wspominam o samochodach, których poprzedni właściciel miał chore pomysły typu wkładanie jeszcze niższego niż fabrycznie zawieszenia. to bierzesz wersje ala taka i masz komfort w liftbacku. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
To jak z wbijaniem gwoździ kluczem płaskim. Można wbijać młotkiem za 10zł, ale można tez kupić klucz rozmiar 80 za kilka stów i on będzie wbijał tak samo dobrze jak ten młotek. Ja jednak wolę młotek, nawet jak stać mnie na taki klucz.
Poza tym wg. google 640i ma prześwit 124mm, więc nadal bieda gorsza niż seicento. No i to bmw... w tesli jest tak ze auto pamięta wszystkie miejsca gdzie sie je kiedyś podnosiło lub ustawiało zawieszenie na trochę wyższe, nawet nie trzeba o tym pamiętać, zajebista opcja...a z tej opcji korzystam często bo jezdze na obniżonym aucie a przy wjezdzaniu na wysokie krawężniki, gdzieś do parkingów gdzie jest duże nachylenie czy na działkę do lasu itd. itd. to sie bardzo czesto uzywa. Tylko po co ma pamiętać i mieć jakieś układy regulacji wysokości, jak można po prostu na stałe mieć prawidłową wysokość? |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT Poza tym wg. google 640i ma prześwit 124mm dzieki temu jest mniejszy wspolczynnik oporu, mniejsze spalanie i mniej halasu w srodku. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
To jak z wbijaniem gwoździ kluczem płaskim. Można wbijać młotkiem za 10zł, ale można tez kupić klucz rozmiar 80 za kilka stów i on będzie wbijał tak samo dobrze jak ten młotek. Ja jednak wolę młotek, nawet jak stać mnie na taki klucz. Poza tym wg. google 640i ma prześwit 124mm, więc nadal bieda gorsza niż seicento. No i to bmw... Tylko po co ma pamiętać i mieć jakieś układy regulacji wysokości, jak można po prostu na stałe mieć prawidłową wysokość? Może po to żeby na zakrętach auto trzymało się jak przyklejone i żeby była jakaś frajda z jazdy której w suvavch brakuje. -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
dzieki temu jest mniejszy wspolczynnik oporu, mniejsze spalanie i mniej halasu w srodku. Najwyraźniej ludziom na tym nie zależy lub jest na tyle mało istotne, żeby sobie tym zawracać głowę. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Najwyraźniej ludziom na tym nie zależy lub jest na tyle mało istotne, żeby sobie tym zawracać głowę. Tylko co Ci ludzie robią na tym forum ? ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
bo z tymi instalacjami jest trochę jak z wielkimi autami i suvami - tak naprawdę są potrzebne dwa razy w roku ![]() Wracając do instalacji ludzie potzebują powiedzmy 2kW ale każdy z nich postawił 10kW bo wszyscy wpadli na pomysł że latem napchają w publiczny "magazyn" ile się da a zimą będą sie grzać za darmo a a wogóle to nadwyżkę sprzedadzą i za te miliony kupią sobie jeszcze większego SUVa. I tak szybko się okazało że sieć nie jest w stanie tego przyjąć, u mojego sąsiada w ładny dzień instalaca wyłącza się o 9 a włącza grubo po południu bo wszyscy dookoła mają 10kW na dachach i jest walka. Jedyne co mnie wkurwia to fakt że im odcinają możliwość oddania do sieci tego co my odbiorcy moglibyśmy dostać za darmo tylko musimy za to płacić horrendalne ceny. Tymczasem nam mówi się o potrzebie przebudowy całej sieci co będzie podatników kosztować wielokrotność PKB bo same USA podają ostrożne dane mówiące o trylionach dolarów. Czyli na każdego podatnika przypadnie ogromny rachunek żeby cieszyć się "tanim" prądem ??? Czujecie ten bezsens ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Bo to jest debiluzm kupowania falownikow on gridowych. Kupuje sie off gridowe podlacza 10 aku 120ah 12v i odpina sie od energetyki i nie placi rachunkow abonamentowych i nie czeka na laskawe pozwolenie uzytkowania.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
-------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
przecież to sie na tor nie nadaje zupełnie, ciężkie jak cholera, zawieszenie miekkie, jakby tam śmigał mercem s klasą amg to by miał takie same odczucia bo te auta na tor się nie nadają, inna sprawa ze jezdze dosc czesto po mazurskich zakrętach i auto trzyma się jak przyklejone do tego odejscie po wyjsciu z zakrętu przez moment (pod 700 niuta mam) jest niesamowity, ale na tor bym tym nie pojechał bo bym zgrzał heble od razu i pewno cos by sie spindoliło, bezsens totalny, będzie zaraz tesla roadster i to będzie na tor się nadawać ale nie tesla S.
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
A znasz lepszy (bardziej obiektywny) test samochodu pod względem jego prowadzenia w zakrętach, jak nie próba na zamkniętym obiekcie z pomiarem czasu? Chętnie się dowiem. SUV ma kupe wad podobnie jak każde inne auto. Nie ma idealnego samochodu i nigdy nie będzie. Ludzie piszący, że suvy się nie nadają do niczego i to jest pomyłka żyją w zaszufladkowanym świecie i nie potrafią otworzyć szerzej horyzontów myśleniowych. Bo fizyka i fizyka... ![]() ![]() Tego jeździ już po drogach miliony. Producenci sukcesywnie wycofują sedany a nawet hatchbacki zastępując je Suvami i Crossoverami bo tak chcą klienci. Trzeba być ślepym na fakty, żeby tego nie zauważać. Tylko, nie wiem po co takie porównania, jak sam zauważyłeś, jak ktoś kupuje suva, to raczej czasy na torze są ostatnią rzeczą jaką klienta interesuje. A może to nie kwestia wąskich horyzontów, tylko krytycznego podejścia i nie łykanie tego co wciskają marketingowcy. bo z tymi instalacjami jest trochę jak z wielkimi autami i suvami - tak naprawdę są potrzebne dwa razy w roku ![]() Wracając do instalacji ludzie potzebują powiedzmy 2kW ale każdy z nich postawił 10kW bo wszyscy wpadli na pomysł że latem napchają w publiczny "magazyn" ile się da a zimą będą sie grzać za darmo a a wogóle to nadwyżkę sprzedadzą i za te miliony kupią sobie jeszcze większego SUVa. I tak szybko się okazało że sieć nie jest w stanie tego przyjąć, u mojego sąsiada w ładny dzień instalaca wyłącza się o 9 a włącza grubo po południu bo wszyscy dookoła mają 10kW na dachach i jest walka. Jedyne co mnie wkurwia to fakt że im odcinają możliwość oddania do sieci tego co my odbiorcy moglibyśmy dostać za darmo tylko musimy za to płacić horrendalne ceny. Tymczasem nam mówi się o potrzebie przebudowy całej sieci co będzie podatników kosztować wielokrotność PKB bo same USA podają ostrożne dane mówiące o trylionach dolarów. Czyli na każdego podatnika przypadnie ogromny rachunek żeby cieszyć się "tanim" prądem ??? Czujecie ten bezsens ? I jak byś wykorzystywał tą energię np. w takie dni jak teraz? Szczytowa produkcja jest między 11-13 kiedy nikogo nie ma w domach, ogrzewanie nie potrzebne, klima też, elektryk się nie ładuje, bo pojechałeś nim do pracy, zostaje koparka krypto ![]() To nie jest kwestia, że Ci odcinają, po zlości, tylko te lokalne transformatory nie są przystosowane do tego, żeby wpychać setk kW do sieci. To samo zresztą byłoby, gdyby nagle pół osiedla postanowiło ładować elektryki jakąś większą mocą. Bo to jest debiluzm kupowania falownikow on gridowych. Kupuje sie off gridowe podlacza 10 aku 120ah 12v i odpina sie od energetyki i nie placi rachunkow abonamentowych i nie czeka na laskawe pozwolenie uzytkowania. I czym naładujesz te aku w połowie grudnia albo gdzie zużyjesz te kWh latem? ![]() -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#115
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Tylko, nie wiem po co takie porównania, jak sam zauważyłeś, jak ktoś kupuje suva, to raczej czasy na torze są ostatnią rzeczą jaką klienta interesuje. To było dla konkretnej osoby, która twierdzi że SUV nie ma prawa dobrze się prowadzić. Okazuje się że może i w warunkach drogowych to zupełnie wystarczy i nie stanowi żadnego problemu. Ten problem wymyślił sobie sam w głowie. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
I jak byś wykorzystywał tą energię np. w takie dni jak teraz? Szczytowa produkcja jest między 11-13 kiedy nikogo nie ma w domach, ogrzewanie nie potrzebne, klima też, elektryk się nie ładuje, bo pojechałeś nim do pracy, zostaje koparka krypto ![]() To nie jest kwestia, że Ci odcinają, po zlości, tylko te lokalne transformatory nie są przystosowane do tego, żeby wpychać setk kW do sieci. To samo zresztą byłoby, gdyby nagle pół osiedla postanowiło ładować elektryki jakąś większą mocą. I czym naładujesz te aku w połowie grudnia albo gdzie zużyjesz te kWh latem? ![]() Znam zasady i ograniczenia działania sieci energetycznych. Jestem w domu cały dzień bo z domu pracuję jak i połowa jak nie więcej moich sąsiadów również tych z panelami na dachu więc normalnie zużywamy prąd w dzień. Ja robię sobie magazyn energii z zakupionych baterii od elektryków więc w nosie będę miał ograniczenia sieci. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT I czym naładujesz te aku w połowie grudnia albo gdzie zużyjesz te kWh latem? latem doladowujesz akumulatory olowiane pojemnosci 25kwh (10 sztuk 240ah 12V; cena 8tys zl) do pelna i falownik sie wylacza. zima sprawnosc fotowoltaiki to okolo 20%. jak ktos zuzywa 2000kwh (limit taniej energii) rocznie czyli dziennie nawet niech bedzie 10kwh to kazda instalacja 10kw to ogarnie zima. zreszta obecnie zaczzynaja wychodzic panele bifacjalne i dwa, fotowoltaike mzona ustawiac prawie pionowo przez co zima jest z tym mniej problemow a wydajnosc wyzsza. takze da sie i siec energetyczna zewnetrzna nikomu do szczescia nie jest potrzebna. taka instalacja daje pelne bezpieczenstwo i niezaleznosc od europejskich psychppatow cyrkowcow. CYTAT przecież to sie na tor nie nadaje zupełnie, ciężkie jak cholera, zawieszenie miekkie, jakby tam śmigał mercem s klasą amg to by miał takie same odczucia bo te auta na tor się nie nadają, no wlasnie nie. mercem s amg nie pojedziesz fajnego czasu na torze a tesla 3 tak. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Znam zasady i ograniczenia działania sieci energetycznych. Jestem w domu cały dzień bo z domu pracuję jak i połowa jak nie więcej moich sąsiadów również tych z panelami na dachu więc normalnie zużywamy prąd w dzień. Ja robię sobie magazyn energii z zakupionych baterii od elektryków więc w nosie będę miał ograniczenia sieci. To akurat może w Twojej okolicy, śmiem twierdzić, że jednak większości osób w ciągu dnia nie ma. Ile z ciekawości taki magazyn będzie kosztował i z czego bierzesz baterię? latem doladowujesz akumulatory olowiane pojemnosci 25kwh (10 sztuk 240ah 12V; cena 8tys zl) do pelna i falownik sie wylacza. zima sprawnosc fotowoltaiki to okolo 20%. jak ktos zuzywa 2000kwh (limit taniej energii) rocznie czyli dziennie nawet niech bedzie 10kwh to kazda instalacja 10kw to ogarnie zima. zreszta obecnie zaczzynaja wychodzic panele bifacjalne i dwa, fotowoltaike mzona ustawiac prawie pionowo przez co zima jest z tym mniej problemow a wydajnosc wyzsza. takze da sie i siec energetyczna zewnetrzna nikomu do szczescia nie jest potrzebna. taka instalacja daje pelne bezpieczenstwo i niezaleznosc od europejskich psychppatow cyrkowcow. Czy te aku pozwolą Ci na odpalenie czegoś bardziej energochłonnego? A bierzesz pod uwagę, że zimą taka instalacja może nie wyprodukować nic? Mi w ciągu ostatnich dwóch lat w grudniu produkcja wyniosła całe 115kwh (w 2021 - 76kwh i 2022 39kwh) z 5,7kWp. Także powodzenia z offgridem. -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#119
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
latem doladowujesz akumulatory olowiane pojemnosci 25kwh (10 sztuk 240ah 12V; cena 8tys zl) do pelna i falownik sie wylacza. Jestem ciekaw ile czasu wytrzymają zwykłe ołowiowe akumulatory skoro obecnie w dużo korzystniejszych warunkach eksploatacji samochodowej potrafią wyzionąć ducha po dwóch latach. A tu będą znaczenie mocniej rozładowywane kiedy niże stoją wiele dni nad głową. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
piwo ale na filmiku gosciu upala tesle S a nie 3, pisałem o tesli S bo taką posiadam, 3 są trwardsze i mają inaczej ustawione zawieszenie do tego nie mają pneumatyki, patrząc jak smigają na torach te 3 można powiedzieć ze nie jest źle a moment silnika elektrycznego napewno im bardzo w tym pomaga..nie jezdziłem 3 po torze to więcej się nie wypowiem bo nie wiem. p.s to by na tor się sprawdziło
![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 00:06 |