![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 ![]() |
Ma być upalnie tak więc z chłodzeniem mogą być problemy. Plus BMS mnie nie lubi i nie chce rozmawiać po CAN2 dedykowanym do ładowarki ChaDemo. Walka w toku. Czyli będzie ładowanie 7kW i dłuuugie przerwy miedzy sesjami. Dlaczego DC masz tylko po Chademo? I dlaczego AC tylko 7kW? -------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Popsuł się?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
User Dołączył: Thu, 01 April 2021 ![]() |
Poznań bardzo udany, udał o się 1:52.9s wykręcić. Na prostych jeden bieg i opór powietrza ograniczały, ale już w zakrętach było szybko. Dobra zabawa na szybkim torze.
Największy problem był z ładowaniem, pierwszy raz na tym torze tak więc trzeba było rozkminić wszystko. W boxach niestety jakoś instalacji okazała się fatalna. Mam onboard ładowarkę AC 7kW i już się ucieszyłem że przy bezpieczniku 32A będę ładował pełną mocą. Jednak jak spojrzycie w intro filmiku, napięcie spadało do 180-190V, ciągle falując. Ładowarka głupiała i dawała tylko ok 3kW. Ładowałem na mieście. CHAdeMO doszło dopiero w poniedziałek, i ciągle muszę pokombinować żeby ją odpalić. Pomimo 25-29 stopni i słonecznego dnia, chłodzenie silnika i inwertera dało fajnie radę. Chłodnicę baterii potrzebuję jednak większą, bo temp skakała do 50 stopni po sesji i BMS przez 10-15 minut pozwalał tylko małym prądem ładować baterie. System był taki: kółko rozbiegowe, 2 pomiarowe, 1 chodzące. SOC spadał za 100% do 32%. Zrobiłem 3 sesje z pięciu, z szybkim ładowaniem na miejscu zrobiłbym wszystkie sesje bez problemu. Filmik: https://youtu.be/3z8p2n9S9K8 |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Bardzo fajnie to wygląda, na pełnym slicku robiłoby mega robotę. A co do jakosći instalacji, to zapewno ona tam jest taka sama jak w momencie zbudowania tego obiektu
![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ale to ma nadsterownosci. tracisz bardzo duzo przez ten uciekajacy ciagle tyl. jaka masz zbieznosc tylu i jakie negatywy z tylu? masz z tylu -3stopnie i +30 minut zbieznosci? wieksze skrzydlo z tylu?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
a jaką masz teraz chłodnicę ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
User Dołączył: Thu, 01 April 2021 ![]() |
Domyślna charakterystyka Sonica to nadsterowność, tak ma być
![]() Zbieżność na tyle mam 35-40 minut, pewnie i tak za dużo. Jak coś to chciałem w dół korygować żeby na prostych zyskiwać. Wahacze na tyle są jednakowe góra dół tak więc nie dodają zbieżności pod obciążeniem. Camber 2st40' - z temperatur wychodzi że jest wystarczający, wewnętrzna część opony się bardziej grzeje. Ogólne kąty mam przetestowane i to co mam to jest optimum. Nie mam stabilizatorów, tak wiec nie mogę utwardzić przodu. Dla moich amorków już mam najtwardszą sprężynę jaką mogę kupić (Spring 1.9 I.D. 8" Spring Poundage: 400). Chłodnicę mam prowizorkę, 120cm rury miedzianej zespawane. Pierwszy tor z problemem chłodzenia baterii. Szukam coś małego 40x10cm, z wejściem najlepiej 3/4 cala. Aero nie dotykałem jeszcze. Kończe model auta i zaczynam symulacje. Tylne skrzydło jest za nisko teraz, tak wiec raczej jest dekoracyjne. ![]() |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nadsterownosc oczywiscie zla nie jest. ale tak galtowne przejscie z neutral w nadsterownosc juz az takie fajne nie jest. rozumiem ze sprezyny z tylu sa dosc miekkie a z przodu maksymalnie twarde. kurcze mozna isc tez w dystanse z tylu po 5 cm na strone albo szersze opony z tylu moze wtedy troche sie to auto uspokoi.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
nadsterownosc oczywiscie zla nie jest. ale tak galtowne przejscie z neutral w nadsterownosc juz az takie fajne nie jest. rozumiem ze sprezyny z tylu sa dosc miekkie a z przodu maksymalnie twarde. kurcze mozna isc tez w dystanse z tylu po 5 cm na strone albo szersze opony z tylu moze wtedy troche sie to auto uspokoi. Ty nie teoretyzuj, bo w tym wozie to od 2 lat są testy i zmiany ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
chłodnice zaproponuję szukaj w automatyce chłodniczek miedzianych albo dobieraj z motocykli tam też lwia część to miedź albo bardzo dobrze zaprojektowane aluminium. Są lekkie i niesłychanie ( w porówaniu do samochodowych) efektywne nawet przy małych rozmiarach. Do tego często posiadają bardzo lekkie ale wydajne wentylatory. Ja w mojej rajdówce przeszedłem na chodnicę z moto prawie 1/3 mniejsza niż to co miałem ale bez porównania wydajniejsza o masie nie wspomnę.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 12 May 2021 Skąd: Gdańsk ![]() |
Przeczytałem temat i czekam na kolejne update.
![]() Mimo, że sam jeżdżę od lat hothatchami z tradycyjnym silnikiem to lubię elektryki i sam bym takim chętnie po torze pojeździł. |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ale to muszą być na każdym torze szybkie ładowarki bo inaczej to żadna przyjemnosc
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
przyjemność ogromna tylko krótka. Ja pamiętam że w BMW i3 aku 90tka starczał mi na 170 KM upalania więc tragedii nie ma jak się ma odpowiednia wielkość baterii ;-)
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Kojarzyłem że widziałem gdzieś taką kierownicę
![]() ![]() https://f40parts.co.uk/product/f40-momo-steering-wheel-1992/ Sparco, Momo nie wiem kto pierwszy zrobił ale to samo. |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 ![]() |
Przeczytałem jeszcze raz od nowa temat i zastanawiam się czy nie za duże masz zużycie prądu. 1kwh/km przez jednym silniku i tak niskiej masie to bardzo dużo. W tesli 2600kg i z dwoma silnikami taką wartość można uzyskać tylko chwilowo po starcie z miejsca.
-------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Przeczytałem jeszcze raz od nowa temat i zastanawiam się czy nie za duże masz zużycie prądu. 1kwh/km przez jednym silniku i tak niskiej masie to bardzo dużo. W tesli 2600kg i z dwoma silnikami taką wartość można uzyskać tylko chwilowo po starcie z miejsca. A ile Tesla zużywa jak przy 50kmh dajesz maks ognia? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
A ile Tesla zużywa jak przy 50kmh dajesz maks ognia? tylko przelicz to przez 2-3x większą masę tesli i jej wielkie koła -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Warto by sprawdzić sterowanie analizatorem mocy, może być tak, że silnik masz odwzbudzony (albo co gorsza dowzbudzony) i ładujesz prąd w straty. Jak masz możliwość możesz sprawdzić na ograniczonym napięciu czy silnik w obie strony kręci z tą samą prędkością
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 ![]() |
A ile Tesla zużywa jak przy 50kmh dajesz maks ognia? Muszę sprawdzić ale raczej nie da się tyle wyciągnąć. -------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:04 |