Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Sonic 7 EV, Lightweight electric racer
piwo
post Sat, 17 Jul 2021 - 18:16
Post #61


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Chyba nie wpuścili
http://www.tomexwyniki.pl/live.html
A doczytałem że w niedziele


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 17 Jul 2021 - 18:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
stef
post Sat, 17 Jul 2021 - 20:36
Post #62


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2004





CYTAT(Stef_Sonic7EV @ Sat, 17 Jul 2021 - 09:13) *
Ma być upalnie tak więc z chłodzeniem mogą być problemy. Plus BMS mnie nie lubi i nie chce rozmawiać po CAN2 dedykowanym do ładowarki ChaDemo. Walka w toku. Czyli będzie ładowanie 7kW i dłuuugie przerwy miedzy sesjami.



Dlaczego DC masz tylko po Chademo? I dlaczego AC tylko 7kW?


--------------------
Model X/Evo5/JCW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 18 Jul 2021 - 13:17
Post #63


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Popsuł się?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stef_Sonic7EV
post Wed, 21 Jul 2021 - 23:18
Post #64


User
Dołączył: Thu, 01 April 2021





Poznań bardzo udany, udał o się 1:52.9s wykręcić. Na prostych jeden bieg i opór powietrza ograniczały, ale już w zakrętach było szybko. Dobra zabawa na szybkim torze.

Największy problem był z ładowaniem, pierwszy raz na tym torze tak więc trzeba było rozkminić wszystko. W boxach niestety jakoś instalacji okazała się fatalna. Mam onboard ładowarkę AC 7kW i już się ucieszyłem że przy bezpieczniku 32A będę ładował pełną mocą. Jednak jak spojrzycie w intro filmiku, napięcie spadało do 180-190V, ciągle falując. Ładowarka głupiała i dawała tylko ok 3kW. Ładowałem na mieście. CHAdeMO doszło dopiero w poniedziałek, i ciągle muszę pokombinować żeby ją odpalić.

Pomimo 25-29 stopni i słonecznego dnia, chłodzenie silnika i inwertera dało fajnie radę. Chłodnicę baterii potrzebuję jednak większą, bo temp skakała do 50 stopni po sesji i BMS przez 10-15 minut pozwalał tylko małym prądem ładować baterie.

System był taki: kółko rozbiegowe, 2 pomiarowe, 1 chodzące. SOC spadał za 100% do 32%. Zrobiłem 3 sesje z pięciu, z szybkim ładowaniem na miejscu zrobiłbym wszystkie sesje bez problemu.


Filmik:
https://youtu.be/3z8p2n9S9K8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 21 Jul 2021 - 23:28
Post #65


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Bardzo fajnie to wygląda, na pełnym slicku robiłoby mega robotę. A co do jakosći instalacji, to zapewno ona tam jest taka sama jak w momencie zbudowania tego obiektu wink.gif


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 22 Jul 2021 - 05:50
Post #66


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ale to ma nadsterownosci. tracisz bardzo duzo przez ten uciekajacy ciagle tyl. jaka masz zbieznosc tylu i jakie negatywy z tylu? masz z tylu -3stopnie i +30 minut zbieznosci? wieksze skrzydlo z tylu?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 22 Jul 2021 - 07:00
Post #67


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



a jaką masz teraz chłodnicę ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stef_Sonic7EV
post Thu, 22 Jul 2021 - 09:56
Post #68


User
Dołączył: Thu, 01 April 2021





Domyślna charakterystyka Sonica to nadsterowność, tak ma być biggrin.gif
Zbieżność na tyle mam 35-40 minut, pewnie i tak za dużo. Jak coś to chciałem w dół korygować żeby na prostych zyskiwać. Wahacze na tyle są jednakowe góra dół tak więc nie dodają zbieżności pod obciążeniem.
Camber 2st40' - z temperatur wychodzi że jest wystarczający, wewnętrzna część opony się bardziej grzeje.

Ogólne kąty mam przetestowane i to co mam to jest optimum.

Nie mam stabilizatorów, tak wiec nie mogę utwardzić przodu. Dla moich amorków już mam najtwardszą sprężynę jaką mogę kupić (Spring 1.9 I.D. 8" Spring Poundage: 400).


Chłodnicę mam prowizorkę, 120cm rury miedzianej zespawane. Pierwszy tor z problemem chłodzenia baterii. Szukam coś małego 40x10cm, z wejściem najlepiej 3/4 cala.

Aero nie dotykałem jeszcze. Kończe model auta i zaczynam symulacje. Tylne skrzydło jest za nisko teraz, tak wiec raczej jest dekoracyjne.



Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 22 Jul 2021 - 10:26
Post #69


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





nadsterownosc oczywiscie zla nie jest. ale tak galtowne przejscie z neutral w nadsterownosc juz az takie fajne nie jest. rozumiem ze sprezyny z tylu sa dosc miekkie a z przodu maksymalnie twarde. kurcze mozna isc tez w dystanse z tylu po 5 cm na strone albo szersze opony z tylu moze wtedy troche sie to auto uspokoi.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 22 Jul 2021 - 12:24
Post #70


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(piwo @ Thu, 22 Jul 2021 - 10:26) *
nadsterownosc oczywiscie zla nie jest. ale tak galtowne przejscie z neutral w nadsterownosc juz az takie fajne nie jest. rozumiem ze sprezyny z tylu sa dosc miekkie a z przodu maksymalnie twarde. kurcze mozna isc tez w dystanse z tylu po 5 cm na strone albo szersze opony z tylu moze wtedy troche sie to auto uspokoi.

Ty nie teoretyzuj, bo w tym wozie to od 2 lat są testy i zmiany smile.gif. Jest dobrze, będzie jeszcze lepiej.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 22 Jul 2021 - 12:29
Post #71


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



chłodnice zaproponuję szukaj w automatyce chłodniczek miedzianych albo dobieraj z motocykli tam też lwia część to miedź albo bardzo dobrze zaprojektowane aluminium. Są lekkie i niesłychanie ( w porówaniu do samochodowych) efektywne nawet przy małych rozmiarach. Do tego często posiadają bardzo lekkie ale wydajne wentylatory. Ja w mojej rajdówce przeszedłem na chodnicę z moto prawie 1/3 mniejsza niż to co miałem ale bez porównania wydajniejsza o masie nie wspomnę.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_Pit
post Fri, 06 Aug 2021 - 15:37
Post #72


Rookie
Dołączył: Wed, 12 May 2021
Skąd: Gdańsk





Przeczytałem temat i czekam na kolejne update. smile.gif
Mimo, że sam jeżdżę od lat hothatchami z tradycyjnym silnikiem to lubię elektryki i sam bym takim chętnie po torze pojeździł.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 06 Aug 2021 - 17:46
Post #73


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ale to muszą być na każdym torze szybkie ładowarki bo inaczej to żadna przyjemnosc


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 07 Aug 2021 - 06:43
Post #74


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



przyjemność ogromna tylko krótka. Ja pamiętam że w BMW i3 aku 90tka starczał mi na 170 KM upalania więc tragedii nie ma jak się ma odpowiednia wielkość baterii ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Thu, 12 Aug 2021 - 17:18
Post #75


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





Kojarzyłem że widziałem gdzieś taką kierownicę smile.gif. Znalazłem:

https://f40parts.co.uk/product/f40-momo-steering-wheel-1992/
Sparco, Momo nie wiem kto pierwszy zrobił ale to samo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stef
post Thu, 02 Sep 2021 - 21:57
Post #76


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2004





Przeczytałem jeszcze raz od nowa temat i zastanawiam się czy nie za duże masz zużycie prądu. 1kwh/km przez jednym silniku i tak niskiej masie to bardzo dużo. W tesli 2600kg i z dwoma silnikami taką wartość można uzyskać tylko chwilowo po starcie z miejsca.


--------------------
Model X/Evo5/JCW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 03 Sep 2021 - 09:25
Post #77


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(stef @ Thu, 02 Sep 2021 - 21:57) *
Przeczytałem jeszcze raz od nowa temat i zastanawiam się czy nie za duże masz zużycie prądu. 1kwh/km przez jednym silniku i tak niskiej masie to bardzo dużo. W tesli 2600kg i z dwoma silnikami taką wartość można uzyskać tylko chwilowo po starcie z miejsca.

A ile Tesla zużywa jak przy 50kmh dajesz maks ognia?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 03 Sep 2021 - 09:30
Post #78


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(jackkpl @ Fri, 03 Sep 2021 - 09:25) *
A ile Tesla zużywa jak przy 50kmh dajesz maks ognia?

tylko przelicz to przez 2-3x większą masę tesli i jej wielkie koła


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Fri, 03 Sep 2021 - 10:24
Post #79


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Warto by sprawdzić sterowanie analizatorem mocy, może być tak, że silnik masz odwzbudzony (albo co gorsza dowzbudzony) i ładujesz prąd w straty. Jak masz możliwość możesz sprawdzić na ograniczonym napięciu czy silnik w obie strony kręci z tą samą prędkością wink.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stef
post Fri, 03 Sep 2021 - 10:59
Post #80


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2004





CYTAT(jackkpl @ Fri, 03 Sep 2021 - 09:25) *
A ile Tesla zużywa jak przy 50kmh dajesz maks ognia?


Muszę sprawdzić ale raczej nie da się tyle wyciągnąć.


--------------------
Model X/Evo5/JCW
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:04