![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Ale bardziej mi chodzi o punkt odniesienia - i fakt, że nawet nie musisz się spinać, żeby powalczyć z konkurencją przy takim odkurzaczu, bo i tak wszystkim odlecisz na każdym zakręcie... Co widać było po ostatnim goodwood. Ja osobiście nie widzę funu w starcie w zawodach gdzie z góry wiadomo, że tylko przy mega pechu nie wygrasz. Jeździsz w klasie sam ze sobą... Co innego jak masz "normalną" wydumkę elektryka, a co innego jak wpakujesz tam odkurzacz. No ale co kto lubi...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ale bardziej mi chodzi o punkt odniesienia - i fakt, że nawet nie musisz się spinać, żeby powalczyć z konkurencją przy takim odkurzaczu, bo i tak wszystkim odlecisz na każdym zakręcie... Co widać było po ostatnim goodwood. Ja osobiście nie widzę funu w starcie w zawodach gdzie z góry wiadomo, że tylko przy mega pechu nie wygrasz. Jeździsz w klasie sam ze sobą... Co innego jak masz "normalną" wydumkę elektryka, a co innego jak wpakujesz tam odkurzacz. No ale co kto lubi... Z punktu widzenia rywalizacji masz rację. Ja patrzę z inżynierskiego punktu widzenia i tutaj im więcej wykombinujesz tym więcej masz przewagi ![]() Aktywne elementy zawieszenia i torque vectoring to też drogie zabawki, ale nowe 911 to mają i najnowsze AMG chyba też. Na tym polega ta zabawa, że ciężka krowa sprzed 2 lat jest szybsza na ciasnych torach od lżejszej sprzed 15 lat. Technologia daje przewagę. Przy tym elektryku kolega też na pewno będzie chciał trochę technologii wprowadzić ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#203
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dobrze i niech wprowadza. Jak spalinioki dostana od elektrykow to moze wrocimy do czasow swietnosci motorsportu z mocnymi konstrukcjami spalinowymi
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#204
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
odkurzacz to cziterka ale przyjazd rurakiem na zawody gdzie pozostali mają x razy cięższą karoserię to rozumiem fair play dla Was ?
![]() Kiedyś Majewski jak był jeszcze śmieszny w radiu powiedział że jak ktoś jest na pierwszym miejscu to wygrał ze słabszymi a co to za przyjemność ? A potem w Iniemamocnych padło: "Jak wszyscy są super to nikt nie jest" ![]() WIęc każdy tu szuka "uczciwej" przewagi w sprzęcie i mówimy tu o amatorce. Jak dobrze że w profi są jakieś zasady poza pojemnością...z drugiej strony mało kto pasjonuje się klasami sejów i beemek. Wszyscy chcą oglądać potwory deklasujące swoją technologią pozostałych konkurentów. Czyli jak zwykle człowiek mało co się liczy. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#205
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie do konca tak jest. Powiedzmy ze do 1KM/kg wyniki robi sprzęt. Powyzej 1KM/1kg sprzet juz nie ma takiego znaczenia jak kierowca. Oczywiście mniej wiecej bo aero etc. Dlatego rodeo jest takie widowiskowe. Nikt tam owieczek nie ujeżdża
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#206
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
odkurzacz to cziterka ale przyjazd rurakiem na zawody gdzie pozostali mają x razy cięższą karoserię to rozumiem fair play dla Was ? ![]() No to odbiję piłeczkę, a jak ktoś wpada furą za 1.5 bańki i ma team do pomocy w trakcie zawodów, a my latamy furami za 50k, to jest fair play? ![]() Te cięższe karoserie mają z reguły dużo więcej mocy i opony adekwatnie szerokie do masy. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#207
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
To kwestia tego że nie ma ustandaryzowanych regulaminowo (przez wiele lat niezmienny regulamin, auta się w miesiąc nie wybuduje , zrobi ktoś pod regulamin z roku X to za rok będzie poza tym regulaminem czy w innej klasie) imprez amatorskich - dość dużej ilości amatorów, i organizator musi wygibasy stosować żeby kogoś nie urazić. Albo tworzyć milion klas
![]() Jak w regulaminie nie ma nic o rurkach czy o cenie auta czy max pojemności czy mocy - to jedno i drugie jest fair. Nie fair jest jak ktoś zgłasza się do klasy 2 litry a tam 2,4 itp . Czy całe to power ratio, kto jakieś power sprawdzi ![]() Więc i odkurzacz jak regulamin nie zabrania czemu miałby nie być fair? A co do Sonica, to Steff - w tych symulacjacj gdzie wyszedł lift zamiast docisku, to takie same ale już _Z_ podłogą i innymi dodatkami symulacje robiłeś ? faktycznie wychodziło z tych obliczeń ze zmniejsza i robi docisk jak Atom? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#208
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Inspiracja Mazdą RX-8, ale dużo rzeczy będzie custom i przeprojektowane dla innego rozkładu masy i punktu ciężkości. Napęd tył, 'Ludicrous' już czeka: https://stealthev.com/product/tesla-perform...ear-drive-unit/ Zrobie customwoy final gear żeby przesunąć słabniecie pola na jakieś 180km/h - 200km/h, żeby mieć płaski, tłusty moment od 0km/h do tej prędkości. Ale wyjdzie w pomiarach jaki prąd bateria wyda. Liczę na 300kW. Ramoklatka ze stali E355 na razie. Później albo lżejsza stal albo monocoque. Zobaczymy co wyjdzie z masą, 350kg bateria, 130kg silnik i pewnie z 200kg ramoklatka. Chciałbym 900kg docelowo, ale pewnie tona wyjdzie. No namieszał McMurtry Spéirling z tymi odkurzaczami, przeciążenia w zakrętach robią wrażenie. Ale to trochę to cziterka i nie planuję. Może jakieś aktywne aero, ale na 2024. Raz jeszcze napiszę. MEGA!!! Czy ten napęd z tesli ma już jakąś szperę? Jeżeli nie to są jakieś rozwiązania? Tradycyjne szpery, eLSD? -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#209
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Raz jeszcze napiszę. MEGA!!! Czy ten napęd z tesli ma już jakąś szperę? Jeżeli nie to są jakieś rozwiązania? Tradycyjne szpery, eLSD? Quaife robi szpery. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#210
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
W EV przy sterowaniu FOC z PI mając dwa silniki niezależnie per koło nie potrzeba szpery
EDIT: myślałem, że model S ma niezależne silniki, zamiast tego ma dość duże krowy. @Stef_Sonic7EV Nie lepiej rozejrzeć się za jakimś PMSM z półki? Ten napęd tesli to w sumie archaizm ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#211
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
https://www.omnipowertrain.com/magelec/
podobno bardzo lekkie w stosunku do swoich możliwości, bardzo mocno przeciążalne. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#212
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
Dopiero teraz obejrzałem film na youtube. Naprawdę super czas 41.2 s na Pszczółkach i potężny progres. Gratulacje!
-------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#213
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Cudze chwalicie a swojego nie znacie... Elimen Group (https://www.facebook.com/elimengroup) i Elimen Racing (https://www.facebook.com/elimenracing).
Mega zaawansowane konstrukcje robią, silniki, falowniki, torque vectoring itp... Teraz Daniel jest w Indiach bo skupiają część rozwoju na tamtejszym rynku aut ciężarowych. -------------------- KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3 Vette C5 Silesia 1:54 |
|
|
![]()
Post
#214
|
|
User Dołączył: Thu, 01 April 2021 ![]() |
Dla mnie dobrą motywacją jest zbudowanie auta samemu i 'obejchanie' na torze fabrycznych aut, budowanych przez piętra inżynierów przez lata gdzieś w Stturgarcie czy Monachium.
Faktycznie, będzie torchę zabawek. Na hamowni byłem w stanie przeprogramować moc silnika i krzywą momentu w kilka minut. To mnie kręci w eletrycznych autach, łatwość regulacji. Plus, dlaczego nie robić jej zdalnie, podbijac moc chwilowo, fan boost etc. Otwiera nowe możliwości na zawodach. Z punktu widzenia rywalizacji masz rację. Ja patrzę z inżynierskiego punktu widzenia i tutaj im więcej wykombinujesz tym więcej masz przewagi ![]() Aktywne elementy zawieszenia i torque vectoring to też drogie zabawki, ale nowe 911 to mają i najnowsze AMG chyba też. Na tym polega ta zabawa, że ciężka krowa sprzed 2 lat jest szybsza na ciasnych torach od lżejszej sprzed 15 lat. Technologia daje przewagę. Przy tym elektryku kolega też na pewno będzie chciał trochę technologii wprowadzić ![]() |
|
|
![]()
Post
#215
|
|
User Dołączył: Thu, 01 April 2021 ![]() |
Dobry punkt z tymi klasami. Trzy lata na torach elektrykiem i w żadnych zawodach nie było innego niż mój. Błąkam się po róznych, nawet raz byłem w buggy.
![]() Nie mam problemu żeby być w open, dopóki się to nie ustali. Z nowym autem chcę i tak konkurować w klasach z Radicalami. Jeszcze jeden aspekt odkurzacza - trochę jest aspołeczny. Jak były w formule 1 to inni kierowcy narzekali że dmuchało w nich kamyczkami. Niby Speirling ma filtry do swojej dmuchawy, ale jak się popatrzy na goodwood na chmurę kurzu za nim, to słaby fun za czymś takim jechać (całe szczęście że wtedy szybko odjeżdza i znika). Nie symulowałem ponownie po zrobieniu aero, pożałowałem 500 euro ![]() To kwestia tego że nie ma ustandaryzowanych regulaminowo (przez wiele lat niezmienny regulamin, auta się w miesiąc nie wybuduje , zrobi ktoś pod regulamin z roku X to za rok będzie poza tym regulaminem czy w innej klasie) imprez amatorskich - dość dużej ilości amatorów, i organizator musi wygibasy stosować żeby kogoś nie urazić. Albo tworzyć milion klas
![]() Jak w regulaminie nie ma nic o rurkach czy o cenie auta czy max pojemności czy mocy - to jedno i drugie jest fair. Nie fair jest jak ktoś zgłasza się do klasy 2 litry a tam 2,4 itp . Czy całe to power ratio, kto jakieś power sprawdzi ![]() Więc i odkurzacz jak regulamin nie zabrania czemu miałby nie być fair? A co do Sonica, to Steff - w tych symulacjacj gdzie wyszedł lift zamiast docisku, to takie same ale już _Z_ podłogą i innymi dodatkami symulacje robiłeś ? faktycznie wychodziło z tych obliczeń ze zmniejsza i robi docisk jak Atom? |
|
|
![]()
Post
#216
|
|
User Dołączył: Thu, 01 April 2021 ![]() |
Analizowałem różne opcje. Dwa silniki to dwa inwertery. 50 tyś zł za dobry slink (Magelec albo Yasa) drugie tyle inwerter. Nie za bardzo chcą rozmawiać też, bo mają zamówienia w tysiacach.
Soft do tego jest do zrobinia, trudny, i czasowo wymagający żeby przestestować wszystko. Pewnie będą tanieć. Plus, jest coraz więcej newsów o róznych powertrainach na potrzeby konwersji aut. Plus jest inny temat. Moją ambicją jest budować swego rodzaju elektryczne auta analogowe. Gdzie kierowca ma kontrolę i fun. A nie elektronika za ciebie. Ale gdzie jest granica driver's car i cziterki? To musimy ustalić wspólnie ![]() Tesla SDU 7tys zł, LDU 20tys. Quaife zrobił torsena, mam go i teraz w SDU w Sonicu i w LDU do nowego auta. Za te pieniądze i biorąc pod uwagę wszystkie aspekty - nie znalazłem nic lepszego i to o rząd wielkości. 'Moi ludzie' pracują nad silnikiem z model 3, ten będzie fajny jak się go uda zmusić do działania bez reszty samochodu Tesli. W EV przy sterowaniu FOC z PI mając dwa silniki niezależnie per koło nie potrzeba szpery EDIT: myślałem, że model S ma niezależne silniki, zamiast tego ma dość duże krowy. @Stef_Sonic7EV Nie lepiej rozejrzeć się za jakimś PMSM z półki? Ten napęd tesli to w sumie archaizm ![]() |
|
|
![]()
Post
#217
|
|
User Dołączył: Thu, 01 April 2021 ![]() |
Znacie i kibicujecie, ale ani RallyCross ani cieżarówki w indiach to nie moja bajka...
Cudze chwalicie a swojego nie znacie... Elimen Group (https://www.facebook.com/elimengroup) i Elimen Racing (https://www.facebook.com/elimenracing). Mega zaawansowane konstrukcje robią, silniki, falowniki, torque vectoring itp... Teraz Daniel jest w Indiach bo skupiają część rozwoju na tamtejszym rynku aut ciężarowych. |
|
|
![]()
Post
#218
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Znacie i kibicujecie, ale ani RallyCross ani cieżarówki w indiach to nie moja bajka... OK! ![]() Rozmawiałem z Danielem, że ich rozwiązania można też w custom projektach wykorzystać. Oczywiście tanio to nie wychodzi ale... opcja jest ![]() Kibicuje za to bardzo mocno Twojemu projektowi bo imho takie elektryczne wyścigówki to przyszłość, i tak jak sam napisałeś "łatwość regulacji". -------------------- KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3 Vette C5 Silesia 1:54 |
|
|
![]()
Post
#219
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
przy okazji ciekawej dyskuskji o elektryku w ściganiu polecam materiał o projekcie który obserwuje już od dość dawna i wydaje mi sie że może zainteresować
![]() https://www.youtube.com/watch?v=1hsMyrtcwX8 przyznam szczerze że pełnego elektryka nie chciałbym mieć jak na razie do ścigania .. ale takie powiązanie jest dla mnie mega ![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#220
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:04 |