Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 9 10 11 12 >  
Reply to this topicStart new topic
> Sonic 7 EV, Lightweight electric racer
siewcu
post Tue, 10 Jan 2023 - 11:51
Post #201


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Ale bardziej mi chodzi o punkt odniesienia - i fakt, że nawet nie musisz się spinać, żeby powalczyć z konkurencją przy takim odkurzaczu, bo i tak wszystkim odlecisz na każdym zakręcie... Co widać było po ostatnim goodwood. Ja osobiście nie widzę funu w starcie w zawodach gdzie z góry wiadomo, że tylko przy mega pechu nie wygrasz. Jeździsz w klasie sam ze sobą... Co innego jak masz "normalną" wydumkę elektryka, a co innego jak wpakujesz tam odkurzacz. No ale co kto lubi...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 10 Jan 2023 - 11:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Tue, 10 Jan 2023 - 11:53
Post #202


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(siewcu @ Tue, 10 Jan 2023 - 11:51) *
Ale bardziej mi chodzi o punkt odniesienia - i fakt, że nawet nie musisz się spinać, żeby powalczyć z konkurencją przy takim odkurzaczu, bo i tak wszystkim odlecisz na każdym zakręcie... Co widać było po ostatnim goodwood. Ja osobiście nie widzę funu w starcie w zawodach gdzie z góry wiadomo, że tylko przy mega pechu nie wygrasz. Jeździsz w klasie sam ze sobą... Co innego jak masz "normalną" wydumkę elektryka, a co innego jak wpakujesz tam odkurzacz. No ale co kto lubi...

Z punktu widzenia rywalizacji masz rację. Ja patrzę z inżynierskiego punktu widzenia i tutaj im więcej wykombinujesz tym więcej masz przewagi smile.gif.
Aktywne elementy zawieszenia i torque vectoring to też drogie zabawki, ale nowe 911 to mają i najnowsze AMG chyba też. Na tym polega ta zabawa, że ciężka krowa sprzed 2 lat jest szybsza na ciasnych torach od lżejszej sprzed 15 lat. Technologia daje przewagę.
Przy tym elektryku kolega też na pewno będzie chciał trochę technologii wprowadzić smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 10 Jan 2023 - 11:59
Post #203


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Dobrze i niech wprowadza. Jak spalinioki dostana od elektrykow to moze wrocimy do czasow swietnosci motorsportu z mocnymi konstrukcjami spalinowymi


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 10 Jan 2023 - 13:12
Post #204


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



odkurzacz to cziterka ale przyjazd rurakiem na zawody gdzie pozostali mają x razy cięższą karoserię to rozumiem fair play dla Was ? laugh.gif
Kiedyś Majewski jak był jeszcze śmieszny w radiu powiedział że jak ktoś jest na pierwszym miejscu to wygrał ze słabszymi a co to za przyjemność ?
A potem w Iniemamocnych padło: "Jak wszyscy są super to nikt nie jest" laugh.gif
WIęc każdy tu szuka "uczciwej" przewagi w sprzęcie i mówimy tu o amatorce. Jak dobrze że w profi są jakieś zasady poza pojemnością...z drugiej strony mało kto pasjonuje się klasami sejów i beemek. Wszyscy chcą oglądać potwory deklasujące swoją technologią pozostałych konkurentów. Czyli jak zwykle człowiek mało co się liczy.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 10 Jan 2023 - 13:34
Post #205


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Nie do konca tak jest. Powiedzmy ze do 1KM/kg wyniki robi sprzęt. Powyzej 1KM/1kg sprzet juz nie ma takiego znaczenia jak kierowca. Oczywiście mniej wiecej bo aero etc. Dlatego rodeo jest takie widowiskowe. Nikt tam owieczek nie ujeżdża


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 10 Jan 2023 - 20:59
Post #206


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(kontrolm @ Tue, 10 Jan 2023 - 13:12) *
odkurzacz to cziterka ale przyjazd rurakiem na zawody gdzie pozostali mają x razy cięższą karoserię to rozumiem fair play dla Was ? laugh.gif

No to odbiję piłeczkę, a jak ktoś wpada furą za 1.5 bańki i ma team do pomocy w trakcie zawodów, a my latamy furami za 50k, to jest fair play? smile.gif
Te cięższe karoserie mają z reguły dużo więcej mocy i opony adekwatnie szerokie do masy.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 10 Jan 2023 - 21:14
Post #207


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





To kwestia tego że nie ma ustandaryzowanych regulaminowo (przez wiele lat niezmienny regulamin, auta się w miesiąc nie wybuduje , zrobi ktoś pod regulamin z roku X to za rok będzie poza tym regulaminem czy w innej klasie) imprez amatorskich - dość dużej ilości amatorów, i organizator musi wygibasy stosować żeby kogoś nie urazić. Albo tworzyć milion klas wink.gif
Jak w regulaminie nie ma nic o rurkach czy o cenie auta czy max pojemności czy mocy - to jedno i drugie jest fair. Nie fair jest jak ktoś zgłasza się do klasy 2 litry a tam 2,4 itp . Czy całe to power ratio, kto jakieś power sprawdzi smile.gif ba sam użytkownik amator może pojęcia nie mieć bo po co.
Więc i odkurzacz jak regulamin nie zabrania czemu miałby nie być fair?


A co do Sonica, to Steff - w tych symulacjacj gdzie wyszedł lift zamiast docisku, to takie same ale już _Z_ podłogą i innymi dodatkami symulacje robiłeś ? faktycznie wychodziło z tych obliczeń ze zmniejsza i robi docisk jak Atom?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Thu, 12 Jan 2023 - 10:59
Post #208


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(Stef_Sonic7EV @ Tue, 10 Jan 2023 - 09:58) *
Inspiracja Mazdą RX-8, ale dużo rzeczy będzie custom i przeprojektowane dla innego rozkładu masy i punktu ciężkości.

Napęd tył, 'Ludicrous' już czeka:
https://stealthev.com/product/tesla-perform...ear-drive-unit/
Zrobie customwoy final gear żeby przesunąć słabniecie pola na jakieś 180km/h - 200km/h, żeby mieć płaski, tłusty moment od 0km/h do tej prędkości. Ale wyjdzie w pomiarach jaki prąd bateria wyda. Liczę na 300kW.

Ramoklatka ze stali E355 na razie. Później albo lżejsza stal albo monocoque.

Zobaczymy co wyjdzie z masą, 350kg bateria, 130kg silnik i pewnie z 200kg ramoklatka. Chciałbym 900kg docelowo, ale pewnie tona wyjdzie.

No namieszał McMurtry Spéirling z tymi odkurzaczami, przeciążenia w zakrętach robią wrażenie. Ale to trochę to cziterka i nie planuję. Może jakieś aktywne aero, ale na 2024.


Raz jeszcze napiszę.
MEGA!!!
Czy ten napęd z tesli ma już jakąś szperę? Jeżeli nie to są jakieś rozwiązania? Tradycyjne szpery, eLSD?


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 12 Jan 2023 - 11:23
Post #209


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(radzio_gsi @ Thu, 12 Jan 2023 - 10:59) *
Raz jeszcze napiszę.
MEGA!!!
Czy ten napęd z tesli ma już jakąś szperę? Jeżeli nie to są jakieś rozwiązania? Tradycyjne szpery, eLSD?

Quaife robi szpery.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Thu, 12 Jan 2023 - 11:50
Post #210


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





W EV przy sterowaniu FOC z PI mając dwa silniki niezależnie per koło nie potrzeba szpery

EDIT: myślałem, że model S ma niezależne silniki, zamiast tego ma dość duże krowy.
@Stef_Sonic7EV Nie lepiej rozejrzeć się za jakimś PMSM z półki? Ten napęd tesli to w sumie archaizm biggrin.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 12 Jan 2023 - 12:01
Post #211


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



https://www.omnipowertrain.com/magelec/
podobno bardzo lekkie w stosunku do swoich możliwości, bardzo mocno przeciążalne.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Thu, 12 Jan 2023 - 12:26
Post #212


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





Dopiero teraz obejrzałem film na youtube. Naprawdę super czas 41.2 s na Pszczółkach i potężny progres. Gratulacje!


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex_R53
post Thu, 12 Jan 2023 - 13:12
Post #213


Frequent User
Dołączył: Fri, 30 March 2012
Skąd: Warszawa





Cudze chwalicie a swojego nie znacie... Elimen Group (https://www.facebook.com/elimengroup) i Elimen Racing (https://www.facebook.com/elimenracing).
Mega zaawansowane konstrukcje robią, silniki, falowniki, torque vectoring itp... Teraz Daniel jest w Indiach bo skupiają część rozwoju na tamtejszym rynku aut ciężarowych.


--------------------
KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3
Vette C5 Silesia 1:54
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stef_Sonic7EV
post Thu, 12 Jan 2023 - 13:52
Post #214


User
Dołączył: Thu, 01 April 2021





Dla mnie dobrą motywacją jest zbudowanie auta samemu i 'obejchanie' na torze fabrycznych aut, budowanych przez piętra inżynierów przez lata gdzieś w Stturgarcie czy Monachium.

Faktycznie, będzie torchę zabawek. Na hamowni byłem w stanie przeprogramować moc silnika i krzywą momentu w kilka minut. To mnie kręci w eletrycznych autach, łatwość regulacji. Plus, dlaczego nie robić jej zdalnie, podbijac moc chwilowo, fan boost etc. Otwiera nowe możliwości na zawodach.

CYTAT(jackkpl @ Tue, 10 Jan 2023 - 11:53) *
Z punktu widzenia rywalizacji masz rację. Ja patrzę z inżynierskiego punktu widzenia i tutaj im więcej wykombinujesz tym więcej masz przewagi smile.gif.
Aktywne elementy zawieszenia i torque vectoring to też drogie zabawki, ale nowe 911 to mają i najnowsze AMG chyba też. Na tym polega ta zabawa, że ciężka krowa sprzed 2 lat jest szybsza na ciasnych torach od lżejszej sprzed 15 lat. Technologia daje przewagę.
Przy tym elektryku kolega też na pewno będzie chciał trochę technologii wprowadzić smile.gif.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stef_Sonic7EV
post Thu, 12 Jan 2023 - 14:02
Post #215


User
Dołączył: Thu, 01 April 2021





Dobry punkt z tymi klasami. Trzy lata na torach elektrykiem i w żadnych zawodach nie było innego niż mój. Błąkam się po róznych, nawet raz byłem w buggy. biggrin.gif

Nie mam problemu żeby być w open, dopóki się to nie ustali. Z nowym autem chcę i tak konkurować w klasach z Radicalami.

Jeszcze jeden aspekt odkurzacza - trochę jest aspołeczny. Jak były w formule 1 to inni kierowcy narzekali że dmuchało w nich kamyczkami. Niby Speirling ma filtry do swojej dmuchawy, ale jak się popatrzy na goodwood na chmurę kurzu za nim, to słaby fun za czymś takim jechać (całe szczęście że wtedy szybko odjeżdza i znika).

Nie symulowałem ponownie po zrobieniu aero, pożałowałem 500 euro biggrin.gif . Przeciążenia w zakrętach podrosły o 0.1-0.2G, było wyraźnie czuć. Jeszcze potestuję w tym sezonie ze 'świeżą gumą' dla twardych danych. Z drugiej strony ekstra waga (i z aero i z baterii) też dało sie to poczuć in minus. Liczyłem że max speed mi wzrośnie więcej niż te 179 do 181km/h. Ale przy tej prędkości to silnik już nie ma mocy.



CYTAT(Andrzejsr @ Tue, 10 Jan 2023 - 21:14) *
To kwestia tego że nie ma ustandaryzowanych regulaminowo (przez wiele lat niezmienny regulamin, auta się w miesiąc nie wybuduje , zrobi ktoś pod regulamin z roku X to za rok będzie poza tym regulaminem czy w innej klasie) imprez amatorskich - dość dużej ilości amatorów, i organizator musi wygibasy stosować żeby kogoś nie urazić. Albo tworzyć milion klas wink.gif
Jak w regulaminie nie ma nic o rurkach czy o cenie auta czy max pojemności czy mocy - to jedno i drugie jest fair. Nie fair jest jak ktoś zgłasza się do klasy 2 litry a tam 2,4 itp . Czy całe to power ratio, kto jakieś power sprawdzi smile.gif ba sam użytkownik amator może pojęcia nie mieć bo po co.
Więc i odkurzacz jak regulamin nie zabrania czemu miałby nie być fair?


A co do Sonica, to Steff - w tych symulacjacj gdzie wyszedł lift zamiast docisku, to takie same ale już _Z_ podłogą i innymi dodatkami symulacje robiłeś ? faktycznie wychodziło z tych obliczeń ze zmniejsza i robi docisk jak Atom?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stef_Sonic7EV
post Thu, 12 Jan 2023 - 14:14
Post #216


User
Dołączył: Thu, 01 April 2021





Analizowałem różne opcje. Dwa silniki to dwa inwertery. 50 tyś zł za dobry slink (Magelec albo Yasa) drugie tyle inwerter. Nie za bardzo chcą rozmawiać też, bo mają zamówienia w tysiacach.
Soft do tego jest do zrobinia, trudny, i czasowo wymagający żeby przestestować wszystko.

Pewnie będą tanieć. Plus, jest coraz więcej newsów o róznych powertrainach na potrzeby konwersji aut.

Plus jest inny temat. Moją ambicją jest budować swego rodzaju elektryczne auta analogowe. Gdzie kierowca ma kontrolę i fun. A nie elektronika za ciebie. Ale gdzie jest granica driver's car i cziterki? To musimy ustalić wspólnie smile.gif .

Tesla SDU 7tys zł, LDU 20tys. Quaife zrobił torsena, mam go i teraz w SDU w Sonicu i w LDU do nowego auta. Za te pieniądze i biorąc pod uwagę wszystkie aspekty - nie znalazłem nic lepszego i to o rząd wielkości.

'Moi ludzie' pracują nad silnikiem z model 3, ten będzie fajny jak się go uda zmusić do działania bez reszty samochodu Tesli.


CYTAT(Rezor @ Thu, 12 Jan 2023 - 11:50) *
W EV przy sterowaniu FOC z PI mając dwa silniki niezależnie per koło nie potrzeba szpery

EDIT: myślałem, że model S ma niezależne silniki, zamiast tego ma dość duże krowy.
@Stef_Sonic7EV Nie lepiej rozejrzeć się za jakimś PMSM z półki? Ten napęd tesli to w sumie archaizm biggrin.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stef_Sonic7EV
post Thu, 12 Jan 2023 - 14:17
Post #217


User
Dołączył: Thu, 01 April 2021





Znacie i kibicujecie, ale ani RallyCross ani cieżarówki w indiach to nie moja bajka...

CYTAT(Alex_R53 @ Thu, 12 Jan 2023 - 13:12) *
Cudze chwalicie a swojego nie znacie... Elimen Group (https://www.facebook.com/elimengroup) i Elimen Racing (https://www.facebook.com/elimenracing).
Mega zaawansowane konstrukcje robią, silniki, falowniki, torque vectoring itp... Teraz Daniel jest w Indiach bo skupiają część rozwoju na tamtejszym rynku aut ciężarowych.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex_R53
post Thu, 12 Jan 2023 - 14:55
Post #218


Frequent User
Dołączył: Fri, 30 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(Stef_Sonic7EV @ Thu, 12 Jan 2023 - 14:17) *
Znacie i kibicujecie, ale ani RallyCross ani cieżarówki w indiach to nie moja bajka...


OK! smile.gif

Rozmawiałem z Danielem, że ich rozwiązania można też w custom projektach wykorzystać. Oczywiście tanio to nie wychodzi ale... opcja jest smile.gif

Kibicuje za to bardzo mocno Twojemu projektowi bo imho takie elektryczne wyścigówki to przyszłość, i tak jak sam napisałeś "łatwość regulacji".


--------------------
KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3
Vette C5 Silesia 1:54
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yaca
post Thu, 12 Jan 2023 - 15:14
Post #219


Super User
Dołączył: Mon, 10 January 2011





przy okazji ciekawej dyskuskji o elektryku w ściganiu polecam materiał o projekcie który obserwuje już od dość dawna i wydaje mi sie że może zainteresować smile.gif :

https://www.youtube.com/watch?v=1hsMyrtcwX8

przyznam szczerze że pełnego elektryka nie chciałbym mieć jak na razie do ścigania .. ale takie powiązanie jest dla mnie mega cool.gif


--------------------
insta: @blackcartel.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Thu, 12 Jan 2023 - 15:33
Post #220


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





CYTAT(Stef_Sonic7EV @ Thu, 12 Jan 2023 - 14:02) *
Jeszcze jeden aspekt odkurzacza - trochę jest aspołeczny.

Dobry tekst laugh.gif. Rzadziej jeżdżę autem bo jest trochę aspołeczne smile.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 9 10 11 12 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:04