![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
ale sądzę że coraz częściej zaczną się pojawiać wspomagacze silnika spalinowego. Wyobraź sobie bateryjkę dosłownie jeden do parę kWh plus altek który jest w stanie dołożyć 10-20kW i 50-80 Nm (mnożone przez jego przekładnię) tam gdzie spalinowy jeszcze nie może oczywiście również odzyskujący energię z hamowania. ALbo elektroturbinę z Audi Merola która w Twój wolnossący motor dmuchnie 0,5 bara na paręnaście sekund tam gdzie on jeszcze się do życia nie obudził. Chyba Mercedes na którychś targach przedstawił generator/silnik wspomagający spalinowy. Zastępował alternator i rozrusznik jednocześnie był dodatkowym eboostem. Tylko tam było trochę problemów z tym związanych i to była raczej ciekawostka technologiczna. No ale można dać cienki silnik dyskowy między silnik a skrzynie: https://www.heinzmann-electric-motors.com/e...lat-disc-motors. Do tego falownik, baterie i przetwornicę DC-DC. Albo poczekać jeszcze trochę może coś wyjdzie z pomysłu na baterie AC pomyliłem silniki, chodziło mi o "axial flux": https://www.e-motec.net/yasas-high-efficien...ending-ev-range -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Chyba Mercedes na którychś targach przedstawił generator/silnik wspomagający spalinowy. Zastępował alternator i rozrusznik jednocześnie był dodatkowym eboostem. Tylko tam było trochę problemów z tym związanych i to była raczej ciekawostka technologiczna. No ale można dać cienki silnik dyskowy między silnik a skrzynie: https://www.heinzmann-electric-motors.com/e...lat-disc-motors. Do tego falownik, baterie i przetwornicę DC-DC. Albo poczekać jeszcze trochę może coś wyjdzie z pomysłu na baterie AC ale przecież to masz już od dłuższego czasu w normalnych autach. Altek w eHDI to silnik 9kW 50Nm a przeciążają go do 15-18kW, robi za altek i rozrusznik co ciekawsze odpalany jest z ultrakondensatora o pojemności chyba milion F umieszczonego w nadkolu ładowanego z odzysku energii przy hamowaniu a energia w nim zgromadzona starcza na 4 rozruchy i dzięki temu nie trzeba żadnego super akumulatora. Podobno substancja dielektrykcza w tym kondziole jest tak toksyczna jak najnowszy czynnik do klimy i potrafi szybko ubić człowieka przy kontakcie. W Kia/Hyundai masz maszynę hybrydową HSG chodzona cieczą 12kW przeciążają do ponad 20kW - jest parę projektów w świecie z tym generatorem jako napędem mocnych quadów i gokartów. Jeszcze lepszy jest "alternator" w Peugeotach Hybrid4 gdzie tak naprawdę jest to potężny 27kW silnik elektryczny PSMS produkcji Boscha. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Tylko mowa o samochodach skonstuowanych jako hybryda. Gotowe układy napędowe. Tam rozchodziło się o rowziązanie w stylu obecnych instalacji LPG, czegoś co możesz sprzęgnąć z każdym seryjnie produkowanym samochodem spalinowym. No ale może faktycznie coś przegapiłem bo w temacie hybryd nie siędzę tak mocno, jedyna hybryda jaka obecnie mnie interesuje to nadchodzące Bugatti, oj będzie ciekawe
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Tylko mowa o samochodach skonstuowanych jako hybryda. Gotowe układy napędowe. Tam rozchodziło się o rowziązanie w stylu obecnych instalacji LPG, czegoś co możesz sprzęgnąć z każdym seryjnie produkowanym samochodem spalinowym. No ale może faktycznie coś przegapiłem bo w temacie hybryd nie siędzę tak mocno, jedyna hybryda jaka obecnie mnie interesuje to nadchodzące Bugatti, oj będzie ciekawe ![]() to fajny pomysł. Byłoby super gdyby nasze chłopaki od EMU zrobili taki sterownik silnika elektrycznego który w pełni by się integrował z ECU od benzyny sterując tak jakby połączonym momentem i dostępnością obydwu generatorów mocy. O ile już nad tym nie pracują. WIem że konkurencyjne firmy z zachodu mają już takie rozwiązaniai można zaczynać budowę własnej hybryd albo elektryka korzystając z ich rozwiązań. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#145
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
to fajny pomysł. Byłoby super gdyby nasze chłopaki od EMU zrobili taki sterownik silnika elektrycznego który w pełni by się integrował z ECU od benzyny sterując tak jakby połączonym momentem i dostępnością obydwu generatorów mocy. O ile już nad tym nie pracują. WIem że konkurencyjne firmy z zachodu mają już takie rozwiązaniai można zaczynać budowę własnej hybryd albo elektryka korzystając z ich rozwiązań. To bardzo prosto zrobić poprzez moduły zewnętrzne. Wystarczy po CANie nadać torque request i torque available i zewnętrzny moduł ci ogarnia , czy dołożyć momentu z elektryka, czy odebrać. Mając CAN możesz integrować wszystko. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
WIem że konkurencyjne firmy z zachodu mają już takie rozwiązaniai można zaczynać budowę własnej hybryd albo elektryka korzystając z ich rozwiązań. Pomysły zawsze na początku są fajne ale podczas realizacji/symylacji wychodzą problemy ![]() ![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Pomysły zawsze na początku są fajne ale podczas realizacji/symylacji wychodzą problemy ![]() ![]() ![]() Ja to wszystko rozumiem ja mam Volvo tu nie ma elektryka ani hybrydy a magistrale i cała elektronika już nie dają rady bo tłoki są za blisko ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#148
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
gaszenie elektryka polega na wsadzeniu dziadostwa do kontenera wypelnionego woda i czekaniu ![]() czekaniu az sie wypali nie robiac przy tym za duzego ciepla, ognia i dymu, bo toto mimo utopienia bedzie sie palilo dalej, az spadna temperatury w zniszczonych ogniwach Ja słyszałem raczej o zakopaniu badziewia w kontenerze pełnym piachu ![]() |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Elektryki mają podejście do słabych spalinowców, a że 99% spalinowców to słabeusze no to spalinowce bywają łał.
Nie mają podejścia do mocnych doładowanych v8 czy v12. Ale, że 99% ziomków myśli, ze era spalinowców kończy się na dmuchanych na 600-800KM r4 czy r5 no to jest jak test. Niejaki Musk jako posiadacz McLarena F1 też dziwił się co to za słaba kupa i zrobił szybsze elektryki. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#150
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ja słyszałem raczej o zakopaniu badziewia w kontenerze pełnym piachu ![]() Nie śledźę wyścigów elektryków (a są przecież) bywają tam takie ogniste dzwony ? Czy samozaplony ? To przecież poligon doświadczalny w sumie i będą wychodzić takie słabości jeśli są . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Nie mają podejścia do mocnych doładowanych v8 czy v12. Ale, że 99% ziomków myśli, ze era spalinowców kończy się na dmuchanych na 600-800KM r4 czy r5 no to jest jak test. Póki co na palcach jednej ręki u drwala z 20-letnim stażem można policzyć najmocniejsze na świecie doładowane Vx które dają radę tesli plaid (i to ledwo) a to nawet nie jest auto sportowe tylko wygodny dosyć wysoki sedan ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie chodzi czy da radę czy nie da bo to już śladowe różnice. Tylko czy jedzie do tych powiedzmy 300km/g limitem trakcji. To się da zrobić spalinowcem, ale wymaga odpowiedniej mocy i ludzkość potrafiła takie spalinowce budować już naprawdę lata temu.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#153
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Nie chodzi czy da radę czy nie da bo to już śladowe różnice. Tylko czy jedzie do tych powiedzmy 300km/g limitem trakcji. To się da zrobić spalinowcem, ale wymaga odpowiedniej mocy i ludzkość potrafiła takie spalinowce budować już naprawdę lata temu. Zauważ że to jest auto dla ludu. Wsiada w to kowalski i jedzie bo bułki do biedry. A jak chce to jedzie na drgastrip i robi na 1/4 mili czas bolidu F1. A jak chce to na autobanie powkurza jakieś bogatego dupka w jego Bugatti nie wspomnę o wszystkich moto które poruszają się po ulicach ![]() A ty mówisz pewnie o czymś w pokroju F1 z lat 80-tych albo pewnie Porsche 917 które chciało Cię zabić po pierwszym dodaniu gazu i panować nad tym umiała garstka ludzi na tej ZIemi co łapie komara za prawe jajo w rękawicy bokserskiej. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#154
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Tesla jest naprawdę szybka, to fakt. Ale czy ma to "coś"? Nie, to jest po prostu kolejny sedan, który niczym się nie wyróżnia. Deptasz gaz i zapierdalasz, tyle że po chwili masz dłuższą przerwę na ładowanie. Dojedziesz np. z Wrocławia do Warszawy z butem w podłodze i chwilą przerwy na tankowanie? Nie. Masz kilka godzin przerwy na ładowania po drodze, chyba że włączysz klimę - to jeszcze więcej. To akurat aspekt praktyczny. Trochę inna filozofia budowania samochodów... Wsiadasz, deptasz i tyle. Nie zmienisz dolotu czy wydechu, żeby lepiej brzmiało i dźwięk cieszył ucho. Coś za coś...
|
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Dlatego w obecnej formie elektryk jako fun car, auto sportowe czy też typowo miejskie jest idealny i imo przewyższa spalinowe. Natomiast jako typowe GT to już zależy od użytkownika ale wciąż wiele kuleje
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
mamy czasy gdy sportowe hothatche i często auta GT są sztuczne aż do bólu -sztuczne piardy trzaski i strzelania w wydechu mnie akurat śmieszą i wogóle mi nie staje od tego - nowy Merol C63 ma mieć kuźwa 4 cylindry i bynajmniej nie bokser albo motor z przecinaka kręcący się do 14 tyś
![]() Bez żalu zamienię to na przyśpieszenie rodem z gwiezdnych wojen bez innych zbędnych sztucznych efektów. Co do ładowania czekania - jednak można przejechać ponad 1000km i jeszcze zaliczyć 11 kółek na Silverstone na jednym ładowaniu ![]() https://autokult.pl/45215,rekordowy-dystans...iemiec-na-wyspy -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#157
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Ale to nowe auto, a nie tesla z której wielu robi ideał. A manii na jarisa też nie rozumiem, co w nim takiego zajebistego? Jedyne co go wyróżnia to manual tak naprawdę. Może gdyby to faktycznie zostało limitowane to by miało większy sens, bo jakaś tam wartość kolekcjonerska mogła by zostać, ale jak tojota puściła całkiem limity... Ale może jakiś dziwny jestem.
|
|
|
![]()
Post
#158
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Yaris to dobra baza, jak lancer evo. Bo co fajnego w seryjnym evo jest?
-------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#159
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Tesla jest naprawdę szybka, to fakt. Ale czy ma to "coś"? Nie, to jest po prostu kolejny sedan, który niczym się nie wyróżnia. No niczym, poza tym, że fajnie wygląda, ma osiągi bolidu f1, pakowność, komfort i wyposażenie sedana klasy wyższej, a spalanie miejskiego kompakta w lpg. Deptasz gaz i zapierdalasz, tyle że po chwili masz dłuższą przerwę na ładowanie. Dojedziesz np. z Wrocławia do Warszawy z butem w podłodze i chwilą przerwy na tankowanie? Nie. Masz kilka godzin przerwy na ładowania po drodze, chyba że włączysz klimę - to jeszcze więcej. To akurat aspekt praktyczny. Trochę inna filozofia budowania samochodów... Wsiadasz, deptasz i tyle. Nie zmienisz dolotu czy wydechu, żeby lepiej brzmiało i dźwięk cieszył ucho. Coś za coś... Nie dojedziesz z gazem w podłodze, bo po chwili stracisz prawko, albo po prostu rozbijesz się, bo wejdziesz 300km/h w zakręt w który powinieneś wchodzić 90km/h ![]() Co do dolotu i wydechu to jest jedna z największych zalet elektryka, dostajesz fabrycznie najlepszą opcję, nie trzeba nic poprawiać, nie ma praktycznie żadnego hałasu już seryjnie. |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
No niczym, poza tym, że fajnie wygląda, ma osiągi bolidu f1, pakowność, komfort i wyposażenie sedana klasy wyższej, a spalanie miejskiego kompakta w lpg. Nie dojedziesz z gazem w podłodze, bo po chwili stracisz prawko, albo po prostu rozbijesz się, bo wejdziesz 300km/h w zakręt w który powinieneś wchodzić 90km/h ![]() Co do dolotu i wydechu to jest jedna z największych zalet elektryka, dostajesz fabrycznie najlepszą opcję, nie trzeba nic poprawiać, nie ma praktycznie żadnego hałasu już seryjnie. Ile obecnie waży najlżejszy dostępny na rynku elektryk? Taki odpowiednik citigo czy yarisa? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 18:45 |