![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
User Dołączył: Thu, 01 April 2021 ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Klasa co? Normalnie seryjną produkcję otwieraj i będzie szło na setki. Rok już jeżdzę, zmokł kilka razy a ciągle działa, łączy się w 2 sekundy, nie trzeba ładować baterii etc. to co on ma za baterię co jej ładować nie trzeba ? ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#123
|
|
User Dołączył: Thu, 01 April 2021 ![]() |
Szczerze powiem, że zainspirował mnie nieco ten temat pod kątem historii motoryzacji i postanowiłem poszukać, jakie były początki elektrycznego scigania. No i wychodzi, ze koncepcja ma już ze 126 lat ;) Jeśli się nikt nie obrazi, to zrobie tu mała reklamę i zaproszę na lekturę właśnie stworzonego wpisu na moim blogu http://autobezsens.blogspot.com/2022/06/mo...lektryczny.html ![]() Ciekawą historię opisałeś, nie słyszałem o tym wczęśniej. Ciekawe jak w 1899 roku ładowanie wyglądało. |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
User Dołączył: Thu, 01 April 2021 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
eee a napewno pisze to człowiek który buduje swoje S2000 ? ![]() ![]() ![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Tak prawdę mówiąc to dla Ciebie @Yaca elektryk nie taki głupi może
![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tak prawdę mówiąc to dla Ciebie @Yaca elektryk nie taki głupi może ![]() Co najwyżej może być wielki fajerwerk , jak coś się zewrze. Był taki przypadek auta budowanego do RX. A palącego się elektryka łatwo nie ugasisz. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#128
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Co najwyżej może być wielki fajerwerk , jak coś się zewrze. Był taki przypadek auta budowanego do RX. A palącego się elektryka łatwo nie ugasisz. Jak coś się zewrze to i spalinowe widziałem tak spalone że felgi się potopiły i straż nie była w stanie ugasić. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Patrząc na pedantyczne podejście Yaca'y do budowy to zwarcie nie grozi raczej
![]() Natomiast gdzieś czytałem że serwisy pro aut elektrycznych to szkolenia specjalne i proceduryaja nie tylko w sensie nowych układów ale bezpieczeństwa prowadza ( obsługa jedną ręką, wyczekiwanie po odłączeniu zasilania, rękawice, dopuszczenia do pracy ( kardiostymulator nie bardzo) itd. To jednak i napięcia potężne i natężenia. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Patrząc na pedantyczne podejście Yaca'y do budowy to zwarcie nie grozi raczej ![]() Natomiast gdzieś czytałem że serwisy pro aut elektrycznych to szkolenia specjalne i proceduryaja nie tylko w sensie nowych układów ale bezpieczeństwa prowadza ( obsługa jedną ręką, wyczekiwanie po odłączeniu zasilania, rękawice, dopuszczenia do pracy ( kardiostymulator nie bardzo) itd. To jednak i napięcia potężne i natężenia. prądy i napięcia tak ogromne że to już nie przelewki. Sądzę że parę pogrzebów mechaników(elektryków?) się odbędzie jak elektryki zastąpią spalinowe autka. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#131
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
rekawice z atestem na 2 lata, izolowane narzedzia, oznakowanie stanowiska, procedury rozladowania instalacji, kondensatorow itp
a na drugim biegunie: https://www.youtube.com/watch?v=DrcmJXbSM1M |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Transport pojedynczych ogniw z ograniczeniem ilości w specjalnym pojemniku. Kierowca z przeszkoleniem, dostawczak odpowiednio wyposażony itp itd Po zespawaniu w magazyny i montażu kilkuset sztuk magicznie jeżdżą w autobusie po mieście
![]() Co do pożaru ogniw, nie przewiduje się że będzie możliwe ugaszenie, raczej ogranicza się reakcję łańcuchową i całkowite wypalenie w kontrolowany sposób. Niestety straż nie ma sprzętu i przeszkolenia. Nawet w DE były przypadki zapłonu magazynów energii i straż gasiła to wodą stojąc blisko w kałuży (autentyk z 2019r). Problem tylko nie jest taki że ludzi nie można wyszkolić, bo można. Problem jest taki że ucierpi Seba z Mirkiem grzebiąc w elektryku i dopierdzielą takie regulacje żeby ograniczyć selekcje naturalną że standardowo odbije się rykoszetem większości społeczeństwa -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Z tym gaszeniem to jak jest w zasadzie?
Zwykły system gaśniczy z AFFF psikajacy i na kierowcę i na źródło ognia pod napięciem przewodzi prąd? Te wyścigowe elektryki muszą na pewno jakiś mieć? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
gaszenie elektryka polega na wsadzeniu dziadostwa do kontenera wypelnionego woda i czekaniu
![]() czekaniu az sie wypali nie robiac przy tym za duzego ciepla, ognia i dymu, bo toto mimo utopienia bedzie sie palilo dalej, az spadna temperatury w zniszczonych ogniwach |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jest film z Johnem Travoltą właśnie o takich elektrykach. STatystyki na koniec filmu są porażające - bodajże trzeci najbardziej niebezpieczny zawód na świecie. Jeżdżę sporo po zakładach w polsce głównie do prądu. Mimo wszelkich procedur, szkoleń itp cały czas dochodzi do błędów ludzkich - historie które słyszę na miejscu często chwytają za serce. Np. pracowali przy jednej linii ojciec z synem. Przez zwykłe niedogadanie czyli tak naprawdę błąd w przestrzeganiu procedur (bo się starali jednak) będąc niejako po obydwu stronach wyłączonej linii obaj się usmażyli. A często mam linię 15kV nad głową metr dwa ode mnie to myślę o tym ojcu i synu.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#136
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Mój znajomy zginął przy zakładaniu przyłącza na słupie na żywca, był głowa za blisko drutu, przepięcie czachę, ręce objęły słup i telepalo nim aż było po chłopie, 40 lat doświadczenia
|
|
|
![]()
Post
#137
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
rekawice z atestem na 2 lata, izolowane narzedzia, oznakowanie stanowiska, procedury rozladowania instalacji, kondensatorow itp a na drugim biegunie: https://www.youtube.com/watch?v=DrcmJXbSM1M I tu jest pytanie ,oni tak sobie skaczą po przewodach WN pod napięciem? ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#138
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
I tu jest pytanie ,oni tak sobie skaczą po przewodach WN pod napięciem? ![]() ptaki też siadają i żyją ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#139
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No ale nie na dwóch na raz.
Tak czy siak nie tak hop siup z tymi amatorskimi budżetowymi elektrykami na torach chyba. Sonic będzie sam jeden w klasie jeszcze dłuugo. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
No ale nie na dwóch na raz. Tak czy siak nie tak hop siup z tymi amatorskimi budżetowymi elektrykami na torach chyba. Sonic będzie sam jeden w klasie jeszcze dłuugo. ale sądzę że coraz częściej zaczną się pojawiać wspomagacze silnika spalinowego. Wyobraź sobie bateryjkę dosłownie jeden do parę kWh plus altek który jest w stanie dołożyć 10-20kW i 50-80 Nm (mnożone przez jego przekładnię) tam gdzie spalinowy jeszcze nie może oczywiście również odzyskujący energię z hamowania. ALbo elektroturbinę z Audi Merola która w Twój wolnossący motor dmuchnie 0,5 bara na paręnaście sekund tam gdzie on jeszcze się do życia nie obudził. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 18:45 |