![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Najlepiej nie zamieniać tylko dodać, jeden drugiemu nie wadzi . Żeby jeszcze można było bez problemu sobie czy zlecać konwersję na EV jakieś youngtimery przerabiać legalne na ulicę (bo tu swoją drogą jak to się udało zarejestrować ?)
Ale fakt że jeśli nie chodzi o wyniki itp, to pewne wdrukowane w dzieciństwie zapachy, odgłosy itd mogą decydować gdy trzeba wybierać. A dzisiejsze dzieci? hm moje np nie przepadają delikatnie mówiąc za zapachami oleju itp., tak jak ja za zapachami koni , czego mój ojciec nie mógł zrozumieć z kolei ![]() Te którym się fajne chwile bedą kojarzyć świadomiie czy nie z piskiem/wyciem hulajnogi elektrycznej a nie pierdzeniem rometa - co będą wybierać w przyszłości wiadomo. Do tego ta czystość, brak wycieków, gorących wydechów itp. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
to przykre. W takim Słomczynie normalnie parę gniazdek siły na parkingu dla zawodników. A ja na odwrot. Bardzo chetnie w rame lotusa wsadze silnik elektryczny by w koncu tloki nie pekaly korby nie wychodzily bokiem a skrzynie nie padaly. Mega obserwuje i jak temat ciut sie rozwinie zegnam spalinowki i walke z przegladami technicznymi i policja i witam ekologiczny naped dla grzecznych ludzi. Mam ochote na dwa silniki elektryczne na kazde tylne kolo i niech Jacek robi juz soft do sterowania moca obu w zaleznosci od poslizgu kol z czujnikow abs. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Elektryki nie mają przeglądów ?
przy pracach z taką instalacją to raczej też trzeba uważać. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Najlepiej nie zamieniać tylko dodać, jeden drugiemu nie wadzi . Żeby jeszcze można było bez problemu sobie czy zlecać konwersję na EV jakieś youngtimery przerabiać legalne na ulicę (bo tu swoją drogą jak to się udało zarejestrować ?) Ale fakt że jeśli nie chodzi o wyniki itp, to pewne wdrukowane w dzieciństwie zapachy, odgłosy itd mogą decydować gdy trzeba wybierać. A dzisiejsze dzieci? hm moje np nie przepadają delikatnie mówiąc za zapachami oleju itp., tak jak ja za zapachami koni , czego mój ojciec nie mógł zrozumieć z kolei ![]() Te którym się fajne chwile bedą kojarzyć świadomiie czy nie z piskiem/wyciem hulajnogi elektrycznej a nie pierdzeniem rometa - co będą wybierać w przyszłości wiadomo. Do tego ta czystość, brak wycieków, gorących wydechów itp. Normalna ewolucja, kiedyś właściciele koni śmiali się z ludzi w samochodach, potem właściciele dwusówów ze skomplikowanych czterosówowych silników, gaźnikowcy z aut na wtrysku itp itd. Co do konwersji to niestety ale mając samochód skonstruowany pod silnik spalinowy zawsze będzie w którymś momencie mocno ograniczać. Tutaj spoko bo projekt budowany jest niemal od 0 z założeniem pod elektryka ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Elektryki nie mają przeglądów ? przy pracach z taką instalacją to raczej też trzeba uważać. Ale przy elektrtkach wszystko wydaje sie mniej skomplikowane. Niech tylko wszystko zminiaturyzuja i zintegruja by byla jedna skrzyneczka falownika, prostownika, przetwornicy i druga r,ecz bateria w pudelku i dwa silniczki i z glowy. Na razie to powijaki ale za pare lat wszystko powinno wygladac duzo prosciej i zajmowac mniej miejsca. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
... ale nie musze być najszybszy... nie musze mieć kosmicznej rekacji na gaz.... moge dejeżdzać na ostatnim miejscu... eee a napewno pisze to człowiek który buduje swoje S2000 ? ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
A ja na odwrot. Bardzo chetnie w rame lotusa wsadze silnik elektryczny by w koncu tloki nie pekaly korby nie wychodzily bokiem a skrzynie nie padaly. Mega obserwuje i jak temat ciut sie rozwinie zegnam spalinowki i walke z przegladami technicznymi i policja i witam ekologiczny naped dla grzecznych ludzi. Mam ochote na dwa silniki elektryczne na kazde tylne kolo i niech Jacek robi juz soft do sterowania moca obu w zaleznosci od poslizgu kol z czujnikow abs. Tak naprawdę przy FOCu nie potrzeba nic specjalnego robić bo sterujesz prądem -> momentem, po równo na każde koło więc w przypadku uślizgu działa to jak szpera. Jak marzy Ci się wektorowanie momentu na koła to nie ma szans na dobre i tanie przez najbliższe parę lat. ![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Elektryki to bliska przyszłość na krótkie tory o ile to nie jest ślepa uliczka. Eko to one nie są w ogóle... Pomijając eko. Zobaczcie co sie stało z komputerami, kiedyś wydajność rosła bardzo szybko i praktycznie od 15 lat stoi w miejscu bo poza powiedzmy wzrostem wydajności procesorów o 50% nie dokonało się nic przełomowego. Dokładanie kolejnych rdzeni to nie rozwój, to tak jakbyśmy mówili, że moc silników rośnie bo pojemność rośnie i to jest rozwój. Ten sam problem dotyczy baterii obecnie stosowanych, są w szczycie rozwoju i nie spodziewa się raczej nikt cudów, technologia aku litowych już daleko nie zajdzie jeśli o rozwój chodzi. Potrzeba czegoś innego. Ale oczywiście sam napęd elektryczny to kosmos w porównaniu ze spalinowym, praktycznie nieograniczona niczym możliwość kontroli momentu bez żadnych opóźnień, możliwość hamowania silnikiem itp. Elektryki jeszcze w sporcie namieszają.
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tak naprawdę przy FOCu nie potrzeba nic specjalnego robić bo sterujesz prądem -> momentem, po równo na każde koło więc w przypadku uślizgu działa to jak szpera. Jak marzy Ci się wektorowanie momentu na koła to nie ma szans na dobre i tanie przez najbliższe parę lat. ![]() ![]() Niestety trzeba silnik per koło ( ale połączony półosią) i wtedy można bawić się w torque vectoring, no i masa zostaje w podwoziu, a nie w zawieszeniu. Elektryki to bliska przyszłość na krótkie tory o ile to nie jest ślepa uliczka. Eko to one nie są w ogóle... Pomijając eko. Zobaczcie co sie stało z komputerami, kiedyś wydajność rosła bardzo szybko i praktycznie od 15 lat stoi w miejscu bo poza powiedzmy wzrostem wydajności procesorów o 50% nie dokonało się nic przełomowego. Dokładanie kolejnych rdzeni to nie rozwój, to tak jakbyśmy mówili, że moc silników rośnie bo pojemność rośnie i to jest rozwój. Ten sam problem dotyczy baterii obecnie stosowanych, są w szczycie rozwoju i nie spodziewa się raczej nikt cudów, technologia aku litowych już daleko nie zajdzie jeśli o rozwój chodzi. Potrzeba czegoś innego. Ale oczywiście sam napęd elektryczny to kosmos w porównaniu ze spalinowym, praktycznie nieograniczona niczym możliwość kontroli momentu bez żadnych opóźnień, możliwość hamowania silnikiem itp. Elektryki jeszcze w sporcie namieszają. Nie ma sensu pompować zegara, bo zużycie energii rośnie z kwadratem prędkości. Zobacz, że to co kiedyś zżerał 1 rdzeniowy procek , teraz żre 8 rdzeniowy. Liczy się performance/watt. Dla przykładu, mój stacjonarny pod biurkiem 2 x xeon E5-2689 (8 rdzeni każdy) pobiera 230W raze, , a CFD liczy tylko 20-30% szybciej niż laptop z Ryzen 7 , który pobiera 25W ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
User Dołączył: Thu, 01 April 2021 ![]() |
Czyli możesz się wyjeżdzić jak benzyniaki . Temperaturami opony mierzyłeś po zatrzymaniu czy "live" jakąś kamerką / tremowizją ? Po zatrzymaniu to wymaga 4ro osobowego zespołu no albo po jednej oponie mierzeniu. Mi kiedyś jeden zawodnik z górskich wyścigów podpowiedział fajny też z grubsza, ale zawsze sposób - narysować na brzegu opony kreski przechodzące na "bieżnik" - widać dokąd na zewn brzegu opona pracuje. Jak przechodziłem od 1,5 stopnia do 3 z hakiem to naprawdę widać jak te kreski inaczej się ścierają. Co do kamery to skoro i tak gorpro używasz , zobacz oprogramowanie "Racetechnology for gopro", szybciutki podląd wideo z przeróznych okrążeń na jednym ekranie , zsynchronizowane. A Gopro masz przerobioną na włącznik na kabelku ? Co do tej stabilizacji to fakt to subiektywne ![]() ![]() Od jakiegoś czasu używam tylko telefonu z kamerą termo (Ulefone Armor 9 Thermal Imaging Camera) nagrywam po sesjach i poźniej na spokojnie analizuje. Chociaż pomiary z toru są niemiarodajne, skręty raz lewo raz prawo i dohamowania zakłócają pomiar. Najlepszy sposób od JackPL- kręcenie się na rondzie albo docelowo czujniki w każdym kole i odczyt w realnych zakrętach. Obczaję Racetechnology, fajnie widzę że robią overlay i składają obraz z kilku kamer. Jednocześnie ja już się wkręciłem w RaceChrono - używam z zewn GPS 20Hz i RaceChrono mi włącza i wyłacza GoPro. Pózniej składam wszystko w FinalCutPro na youtuba a w RAceChrono mam całą telemetrie do porównywania między sesjami na danym torze. Wydaje mi się że GoPro ma jednak biedny GPS, tak jak telefony 1Hz może kilka. |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Dokładnie, taktowanie obecnie jest już zależne od przeznaczenia procesora, jak potrzeba więcej mocy obliczeniowej to lecisz w ilość (więcej rdzeni czy zwiększenie ilości samych kompletnych układów), a im więcej tym większy pobór energii. Obecnie wszędzie wąskim gardłem są nośniki energii co wymusza ogarniczenie poboru. W układzie silnik + falownik + BMS da radę osiągnąć PF na poziomie powyżej 0.95 przy zastosowaniu IGBTów. Dobrze wysterowane silniki PMSM są w stanie pracować z wydajnością bliską 100%, Zastosowanie SiCów w falownikach dodatkowo zmniejsza straty na przałączanie, więc tutaj już niestety nie ma pola do manewru. Pobór mocy przez samą elektronikę w takim samochodzie jest marginalny, dużo strat jest do odzyskania dopiero na poziomie mechaniki
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
User Dołączył: Thu, 01 April 2021 ![]() |
Elektryki to bliska przyszłość na krótkie tory o ile to nie jest ślepa uliczka. Eko to one nie są w ogóle... Pomijając eko. Zobaczcie co sie stało z komputerami, kiedyś wydajność rosła bardzo szybko i praktycznie od 15 lat stoi w miejscu bo poza powiedzmy wzrostem wydajności procesorów o 50% nie dokonało się nic przełomowego. Dokładanie kolejnych rdzeni to nie rozwój, to tak jakbyśmy mówili, że moc silników rośnie bo pojemność rośnie i to jest rozwój. Ten sam problem dotyczy baterii obecnie stosowanych, są w szczycie rozwoju i nie spodziewa się raczej nikt cudów, technologia aku litowych już daleko nie zajdzie jeśli o rozwój chodzi. Potrzeba czegoś innego. Ale oczywiście sam napęd elektryczny to kosmos w porównaniu ze spalinowym, praktycznie nieograniczona niczym możliwość kontroli momentu bez żadnych opóźnień, możliwość hamowania silnikiem itp. Elektryki jeszcze w sporcie namieszają. Eee, eeee, no nie bardzo. Eko: https://youtu.be/6RhtiPefVzM?t=381 Nawet elektryk z duża baterią w kilka lat offsetuje emisje CO2 związane z produkcją baterii przy energii z węgla. Nie mówiąc już o własnej instalacji paneli słonecznych gdzie jak zrobisz dobrze to przez pół dni w roku naładujesz elektryka na daily drive. Aha, jak kupuję pack z rozbitego auta, to jest rodzaj recyclingu baterii i swój embedded carbon obliczam na 0kg ![]() Wydajność komputerów: Deep blue żeby pokonać Kasparowa w szachy w 1997r potrzebował kilka lat. Algorytm Google AlphaGo pokonał DeepBlue ostatnio, ucząc się grać ze sobą przez 2 (!) dni. Kilka lat temu pokonał najlepszego chińczyka w grę 'Go'. Tam gdzie jest nieskończona ilość kombinacji i brutforce nie da rady. To postęp algorytmów jest oszałamiający a procesory dalej rozwijają się w tempie jak zdefioniował to Moore w 1965 roku, wzrost o 100% co dwa lata. Ten rozwój oznacza że pomiędzy 1965 a 2022 wydajność procesorów wzrosła 320 milionów (!) razy i jest na takim poziomie że obsłuży najdziwniejszy algorytm. Jestem ciekaw kiedy (nie 'czy') Tesla zbuduje ta Artificial General Intelligence. Bo zrozumieli że właśnie jej potrzebują a nie jakiegoś byle algorytmu. Rozwój baterii: Jak przeczytasz wątek, 12 lat ewolucji sprawia że mam teraz baterię 3 razy pojemniejszą w tej samej wadze. A ilość inwestycji w technologie baterii przyśpieszyła logarytmicznie. Spokojnie się założę o podobny wzrost pojemności za 12 lat. Takie rzeczy mnie dodatkowo utwierdzają w tym myśleniu: https://www.youtube.com/watch?v=hbPKE62aM0U Nowe ogniwo 4680 Tesli. Mniej rzadkich metali, prostsza konstrukcja. Ok, pierwsze testy pokazują że jest 5% gorsza od panasonica, ale jak na pierwszy strzał... A tak, napęd elektryczny to kosmos. Ja już się męczę jak jadę spaliną. Uzależnienie od pełnego momentu od zera kmh, wkurzenie że zużywam klocki hamując... |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Od jakiegoś czasu używam tylko telefonu z kamerą termo (Ulefone Armor 9 Thermal Imaging Camera) nagrywam po sesjach i poźniej na spokojnie analizuje. Chociaż pomiary z toru są niemiarodajne, skręty raz lewo raz prawo i dohamowania zakłócają pomiar. Najlepszy sposób od JackPL- kręcenie się na rondzie albo docelowo czujniki w każdym kole i odczyt w realnych zakrętach. Obczaję Racetechnology, fajnie widzę że robią overlay i składają obraz z kilku kamer. Jednocześnie ja już się wkręciłem w RaceChrono - używam z zewn GPS 20Hz i RaceChrono mi włącza i wyłacza GoPro. Pózniej składam wszystko w FinalCutPro na youtuba a w RAceChrono mam całą telemetrie do porównywania między sesjami na danym torze. Wydaje mi się że GoPro ma jednak biedny GPS, tak jak telefony 1Hz może kilka. Częstotliwość raczej więcej niż 1Hz ![]() Jak uruchamiasz kamerę z racechrono ? ja próbowałem kodami np aby się uruchamiała / zatrzymywała od określonej prędkości auta itp , ale jakoś temu nie ufam, przycisk to przycisk. Trochę dziwne że takie niby tiptop kamery a nie mają gniazdka na kabelek z przyciskiem do zdalnego uruchomienia. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
User Dołączył: Thu, 01 April 2021 ![]() |
![]() Bez kabla, po Wfi. Dodana jako kamera w RC. Uruchamiając sesję na torze uruchamia wewn kamerę i odpala zdalnie GoPro. Jak już jadę to wciskam nagraj. Mam wtedy 2 kilpy równej długości i nie marnuję karty SD bo kończąc sesję w RC kończy nagrywanie z kamer i wyłacza GoPro. Częstotliwość raczej więcej niż 1Hz ![]() Jak uruchamiasz kamerę z racechrono ? ja próbowałem kodami np aby się uruchamiała / zatrzymywała od określonej prędkości auta itp , ale jakoś temu nie ufam, przycisk to przycisk. Trochę dziwne że takie niby tiptop kamery a nie mają gniazdka na kabelek z przyciskiem do zdalnego uruchomienia. |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
![]() Bez kabla, po Wfi. Dodana jako kamera w RC. Uruchamiając sesję na torze uruchamia wewn kamerę i odpala zdalnie GoPro. Jak już jadę to wciskam nagraj. Mam wtedy 2 kilpy równej długości i nie marnuję karty SD bo kończąc sesję w RC kończy nagrywanie z kamer i wyłacza GoPro. O fajny gps masz ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
![]() Bez kabla, po Wfi. Dodana jako kamera w RC. Uruchamiając sesję na torze uruchamia wewn kamerę i odpala zdalnie GoPro. Jak już jadę to wciskam nagraj. Mam wtedy 2 kilpy równej długości i nie marnuję karty SD bo kończąc sesję w RC kończy nagrywanie z kamer i wyłacza GoPro. No właśnie chodzi mi o nagrywanie tylko przejazdu - wcisnąć -> uruchamia zasilanie + nagrywanie .... wcisnąć -> kończy nagrywanie wyłącza kamerę. Czyli to uruchamianie / zatrzymywanie to jak z aplikacji (Quick) dla kamery z telefonu , tylko że przejmuje to sterowanie Racechrono które i tak i tak masz uruchomione a tablet zawsze podłączony i zasilany, rozumiem już. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Nie ma sensu pompować zegara, bo zużycie energii rośnie z kwadratem prędkości. Zobacz, że to co kiedyś zżerał 1 rdzeniowy procek , teraz żre 8 rdzeniowy. Liczy się performance/watt. Dla przykładu, mój stacjonarny pod biurkiem 2 x xeon E5-2689 (8 rdzeni każdy) pobiera 230W raze, , a CFD liczy tylko 20-30% szybciej niż laptop z Ryzen 7 , który pobiera 25W ![]() Te 230W to jest TDP:"Znamionowa moc termiczna (ang. Thermal Design Power — TDP) to średnia moc określona w watach, którą procesor emituje, działając z podstawową częstotliwością i mając aktywne wszystkie rdzenie przy zdefiniowanym przez firmę Intel obciążeniu o wysokim stopniu złożoności. Aby zapoznać się z wymogami mechanizmu cieplnego, zobacz dane katalogowe." Energii weźmie te 230W ale sztuka ![]() Robiłem test z prockiem 4930k rocznik 2013 ta sama podstawka ale architektura wyżej więc i tak odrobinę mniej prądu pobiera a wydziela mniej ciepła niż twój zegar w zegar. Wyniki sam procesor ok. 280W w stresie (+70W po OC 6x4,1), w spoczynku ~20, przeglądanie stron ~20-40W (są to wyniki po odjęciu 80W na resztę). A TDP 150W ![]() Faktem jest że w przypadku procesorów sama wydajność od jakichś 12 lat nie wiele się zmieniła. Za to efektywność prądowa wielokrotnie. W przypadku laptopów jakby dawali takie same baterie jak w 4gen to zapewne by trzymała 4x więcej i to przy większej wydajności. |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Szczerze powiem, że zainspirował mnie nieco ten temat pod kątem historii motoryzacji i postanowiłem poszukać, jakie były początki elektrycznego scigania. No i wychodzi, ze koncepcja ma już ze 126 lat
![]() ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Elektryki to bliska przyszłość na krótkie tory o ile to nie jest ślepa uliczka. Eko to one nie są w ogóle... Pomijając eko. Zobaczcie co sie stało z komputerami, kiedyś wydajność rosła bardzo szybko i praktycznie od 15 lat stoi w miejscu bo poza powiedzmy wzrostem wydajności procesorów o 50% nie dokonało się nic przełomowego. Dokładanie kolejnych rdzeni to nie rozwój, to tak jakbyśmy mówili, że moc silników rośnie bo pojemność rośnie i to jest rozwój. Ten sam problem dotyczy baterii obecnie stosowanych, są w szczycie rozwoju i nie spodziewa się raczej nikt cudów, technologia aku litowych już daleko nie zajdzie jeśli o rozwój chodzi. Potrzeba czegoś innego. Technologia baterii dopiero startuje w kosmos. I nikt nie mówi że one muszą być litowe. Co do procków kiedyś za wtedy masę hajsu jak dla mnie to był nie wiem 2003-4 strzelam kupiłem lapa IBM R40 z pierwszym Centrino zegar 1.5GHz. Działało na tym wszystko czego zapragnąłem śmigało jak talala filmy, CADy dla elektroników, softy motoryzacyjne, zdalne dostępy do klientów, bazy danych Oracle które tam miałem postawione itp. W IBM była świetna apka pokazująca na pasku ile prądu pobiera - i wychodziło że lap pracuje w przedziae 8 do max 20W, na baterii (bateryjce bo taka mała była) 5 do 8h bez łaski.. Żaden późniejszy lap nie żarł mi tak mało prądu i szczerze nigdy nie zauważyłem żeby chodzil szybciej bardziej płynnie. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Lit jest najlżejszym metalem, układ okresowy się kłania i trochę wiedzy z chemii.
Elektryki jeżdżą od lat, cuda jeździły ponad sto lat temu, chyba przeoczyliście VW IDR i jego osiągi oraz rekordy. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 18:43 |