Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Sonic 7 EV, Lightweight electric racer
Andrzejsr
post Tue, 21 Jun 2022 - 15:15
Post #101


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Najlepiej nie zamieniać tylko dodać, jeden drugiemu nie wadzi . Żeby jeszcze można było bez problemu sobie czy zlecać konwersję na EV jakieś youngtimery przerabiać legalne na ulicę (bo tu swoją drogą jak to się udało zarejestrować ?)
Ale fakt że jeśli nie chodzi o wyniki itp, to pewne wdrukowane w dzieciństwie zapachy, odgłosy itd mogą decydować gdy trzeba wybierać.
A dzisiejsze dzieci? hm moje np nie przepadają delikatnie mówiąc za zapachami oleju itp., tak jak ja za zapachami koni , czego mój ojciec nie mógł zrozumieć z kolei smile.gif
Te którym się fajne chwile bedą kojarzyć świadomiie czy nie z piskiem/wyciem hulajnogi elektrycznej a nie pierdzeniem rometa - co będą wybierać w przyszłości wiadomo. Do tego ta czystość, brak wycieków, gorących wydechów itp.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 21 Jun 2022 - 15:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Tue, 21 Jun 2022 - 15:20
Post #102


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(kontrolm @ Tue, 21 Jun 2022 - 12:22) *
to przykre. W takim Słomczynie normalnie parę gniazdek siły na parkingu dla zawodników.

A ja na odwrot. Bardzo chetnie w rame lotusa wsadze silnik elektryczny by w koncu tloki nie pekaly korby nie wychodzily bokiem a skrzynie nie padaly. Mega obserwuje i jak temat ciut sie rozwinie zegnam spalinowki i walke z przegladami technicznymi i policja i witam ekologiczny naped dla grzecznych ludzi.
Mam ochote na dwa silniki elektryczne na kazde tylne kolo i niech Jacek robi juz soft do sterowania moca obu w zaleznosci od poslizgu kol z czujnikow abs.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 21 Jun 2022 - 15:27
Post #103


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Elektryki nie mają przeglądów ?

przy pracach z taką instalacją to raczej też trzeba uważać.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 21 Jun 2022 - 15:28
Post #104


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(Andrzejsr @ Tue, 21 Jun 2022 - 15:15) *
Najlepiej nie zamieniać tylko dodać, jeden drugiemu nie wadzi . Żeby jeszcze można było bez problemu sobie czy zlecać konwersję na EV jakieś youngtimery przerabiać legalne na ulicę (bo tu swoją drogą jak to się udało zarejestrować ?)
Ale fakt że jeśli nie chodzi o wyniki itp, to pewne wdrukowane w dzieciństwie zapachy, odgłosy itd mogą decydować gdy trzeba wybierać.
A dzisiejsze dzieci? hm moje np nie przepadają delikatnie mówiąc za zapachami oleju itp., tak jak ja za zapachami koni , czego mój ojciec nie mógł zrozumieć z kolei smile.gif
Te którym się fajne chwile bedą kojarzyć świadomiie czy nie z piskiem/wyciem hulajnogi elektrycznej a nie pierdzeniem rometa - co będą wybierać w przyszłości wiadomo. Do tego ta czystość, brak wycieków, gorących wydechów itp.

Normalna ewolucja, kiedyś właściciele koni śmiali się z ludzi w samochodach, potem właściciele dwusówów ze skomplikowanych czterosówowych silników, gaźnikowcy z aut na wtrysku itp itd. Co do konwersji to niestety ale mając samochód skonstruowany pod silnik spalinowy zawsze będzie w którymś momencie mocno ograniczać. Tutaj spoko bo projekt budowany jest niemal od 0 z założeniem pod elektryka smile.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 21 Jun 2022 - 15:47
Post #105


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(Andrzejsr @ Tue, 21 Jun 2022 - 15:27) *
Elektryki nie mają przeglądów ?

przy pracach z taką instalacją to raczej też trzeba uważać.

Ale przy elektrtkach wszystko wydaje sie mniej skomplikowane. Niech tylko wszystko zminiaturyzuja i zintegruja by byla jedna skrzyneczka falownika, prostownika, przetwornicy i druga r,ecz bateria w pudelku i dwa silniczki i z glowy. Na razie to powijaki ale za pare lat wszystko powinno wygladac duzo prosciej i zajmowac mniej miejsca.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 21 Jun 2022 - 15:58
Post #106


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Yaca @ Tue, 21 Jun 2022 - 15:11) *
... ale nie musze być najszybszy... nie musze mieć kosmicznej rekacji na gaz.... moge dejeżdzać na ostatnim miejscu...

eee a napewno pisze to człowiek który buduje swoje S2000 ? laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 21 Jun 2022 - 17:12
Post #107


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(piwo @ Tue, 21 Jun 2022 - 15:20) *
A ja na odwrot. Bardzo chetnie w rame lotusa wsadze silnik elektryczny by w koncu tloki nie pekaly korby nie wychodzily bokiem a skrzynie nie padaly. Mega obserwuje i jak temat ciut sie rozwinie zegnam spalinowki i walke z przegladami technicznymi i policja i witam ekologiczny naped dla grzecznych ludzi.
Mam ochote na dwa silniki elektryczne na kazde tylne kolo i niech Jacek robi juz soft do sterowania moca obu w zaleznosci od poslizgu kol z czujnikow abs.

Tak naprawdę przy FOCu nie potrzeba nic specjalnego robić bo sterujesz prądem -> momentem, po równo na każde koło więc w przypadku uślizgu działa to jak szpera. Jak marzy Ci się wektorowanie momentu na koła to nie ma szans na dobre i tanie przez najbliższe parę lat. biggrin.gif na marginesie to silnik w koło, szczególnie jeśli to outrunner to też porażka i odradzam rolleyes.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Tue, 21 Jun 2022 - 17:42
Post #108


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Elektryki to bliska przyszłość na krótkie tory o ile to nie jest ślepa uliczka. Eko to one nie są w ogóle... Pomijając eko. Zobaczcie co sie stało z komputerami, kiedyś wydajność rosła bardzo szybko i praktycznie od 15 lat stoi w miejscu bo poza powiedzmy wzrostem wydajności procesorów o 50% nie dokonało się nic przełomowego. Dokładanie kolejnych rdzeni to nie rozwój, to tak jakbyśmy mówili, że moc silników rośnie bo pojemność rośnie i to jest rozwój. Ten sam problem dotyczy baterii obecnie stosowanych, są w szczycie rozwoju i nie spodziewa się raczej nikt cudów, technologia aku litowych już daleko nie zajdzie jeśli o rozwój chodzi. Potrzeba czegoś innego. Ale oczywiście sam napęd elektryczny to kosmos w porównaniu ze spalinowym, praktycznie nieograniczona niczym możliwość kontroli momentu bez żadnych opóźnień, możliwość hamowania silnikiem itp. Elektryki jeszcze w sporcie namieszają.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 21 Jun 2022 - 18:06
Post #109


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Rezor @ Tue, 21 Jun 2022 - 17:12) *
Tak naprawdę przy FOCu nie potrzeba nic specjalnego robić bo sterujesz prądem -> momentem, po równo na każde koło więc w przypadku uślizgu działa to jak szpera. Jak marzy Ci się wektorowanie momentu na koła to nie ma szans na dobre i tanie przez najbliższe parę lat. biggrin.gif na marginesie to silnik w koło, szczególnie jeśli to outrunner to też porażka i odradzam rolleyes.gif


Niestety trzeba silnik per koło ( ale połączony półosią) i wtedy można bawić się w torque vectoring, no i masa zostaje w podwoziu, a nie w zawieszeniu.

CYTAT(nomaster @ Tue, 21 Jun 2022 - 17:42) *
Elektryki to bliska przyszłość na krótkie tory o ile to nie jest ślepa uliczka. Eko to one nie są w ogóle... Pomijając eko. Zobaczcie co sie stało z komputerami, kiedyś wydajność rosła bardzo szybko i praktycznie od 15 lat stoi w miejscu bo poza powiedzmy wzrostem wydajności procesorów o 50% nie dokonało się nic przełomowego. Dokładanie kolejnych rdzeni to nie rozwój, to tak jakbyśmy mówili, że moc silników rośnie bo pojemność rośnie i to jest rozwój. Ten sam problem dotyczy baterii obecnie stosowanych, są w szczycie rozwoju i nie spodziewa się raczej nikt cudów, technologia aku litowych już daleko nie zajdzie jeśli o rozwój chodzi. Potrzeba czegoś innego. Ale oczywiście sam napęd elektryczny to kosmos w porównaniu ze spalinowym, praktycznie nieograniczona niczym możliwość kontroli momentu bez żadnych opóźnień, możliwość hamowania silnikiem itp. Elektryki jeszcze w sporcie namieszają.

Nie ma sensu pompować zegara, bo zużycie energii rośnie z kwadratem prędkości.
Zobacz, że to co kiedyś zżerał 1 rdzeniowy procek , teraz żre 8 rdzeniowy. Liczy się performance/watt.

Dla przykładu, mój stacjonarny pod biurkiem 2 x xeon E5-2689 (8 rdzeni każdy) pobiera 230W raze, , a CFD liczy tylko 20-30% szybciej niż laptop z Ryzen 7 , który pobiera 25W smile.gif.




--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stef_Sonic7EV
post Tue, 21 Jun 2022 - 19:07
Post #110


User
Dołączył: Thu, 01 April 2021





CYTAT(Andrzejsr @ Tue, 21 Jun 2022 - 11:32) *
Czyli możesz się wyjeżdzić jak benzyniaki .

Temperaturami opony mierzyłeś po zatrzymaniu czy "live" jakąś kamerką / tremowizją ? Po zatrzymaniu to wymaga 4ro osobowego zespołu no albo po jednej oponie mierzeniu. Mi kiedyś jeden zawodnik z górskich wyścigów podpowiedział fajny też z grubsza, ale zawsze sposób - narysować na brzegu opony kreski przechodzące na "bieżnik" - widać dokąd na zewn brzegu opona pracuje. Jak przechodziłem od 1,5 stopnia do 3 z hakiem to naprawdę widać jak te kreski inaczej się ścierają.

Co do kamery to skoro i tak gorpro używasz , zobacz oprogramowanie "Racetechnology for gopro", szybciutki podląd wideo z przeróznych okrążeń na jednym ekranie , zsynchronizowane.

A Gopro masz przerobioną na włącznik na kabelku ?

Co do tej stabilizacji to fakt to subiektywne smile.gif , mi się zdaje że z nią i gimbalowym efektem własnie nie za bardzo widać co się z autem dzieje np po podbiciu itp. no i tak komputerowo to wygląda, ale to w końcu elektryk ! to moze elektrycznie wyglądać wink.gif


Od jakiegoś czasu używam tylko telefonu z kamerą termo (Ulefone Armor 9 Thermal Imaging Camera) nagrywam po sesjach i poźniej na spokojnie analizuje. Chociaż pomiary z toru są niemiarodajne, skręty raz lewo raz prawo i dohamowania zakłócają pomiar. Najlepszy sposób od JackPL- kręcenie się na rondzie albo docelowo czujniki w każdym kole i odczyt w realnych zakrętach.

Obczaję Racetechnology, fajnie widzę że robią overlay i składają obraz z kilku kamer. Jednocześnie ja już się wkręciłem w RaceChrono - używam z zewn GPS 20Hz i RaceChrono mi włącza i wyłacza GoPro. Pózniej składam wszystko w FinalCutPro na youtuba a w RAceChrono mam całą telemetrie do porównywania między sesjami na danym torze.
Wydaje mi się że GoPro ma jednak biedny GPS, tak jak telefony 1Hz może kilka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 21 Jun 2022 - 19:16
Post #111


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Dokładnie, taktowanie obecnie jest już zależne od przeznaczenia procesora, jak potrzeba więcej mocy obliczeniowej to lecisz w ilość (więcej rdzeni czy zwiększenie ilości samych kompletnych układów), a im więcej tym większy pobór energii. Obecnie wszędzie wąskim gardłem są nośniki energii co wymusza ogarniczenie poboru. W układzie silnik + falownik + BMS da radę osiągnąć PF na poziomie powyżej 0.95 przy zastosowaniu IGBTów. Dobrze wysterowane silniki PMSM są w stanie pracować z wydajnością bliską 100%, Zastosowanie SiCów w falownikach dodatkowo zmniejsza straty na przałączanie, więc tutaj już niestety nie ma pola do manewru. Pobór mocy przez samą elektronikę w takim samochodzie jest marginalny, dużo strat jest do odzyskania dopiero na poziomie mechaniki


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stef_Sonic7EV
post Tue, 21 Jun 2022 - 19:42
Post #112


User
Dołączył: Thu, 01 April 2021





CYTAT(nomaster @ Tue, 21 Jun 2022 - 17:42) *
Elektryki to bliska przyszłość na krótkie tory o ile to nie jest ślepa uliczka. Eko to one nie są w ogóle... Pomijając eko. Zobaczcie co sie stało z komputerami, kiedyś wydajność rosła bardzo szybko i praktycznie od 15 lat stoi w miejscu bo poza powiedzmy wzrostem wydajności procesorów o 50% nie dokonało się nic przełomowego. Dokładanie kolejnych rdzeni to nie rozwój, to tak jakbyśmy mówili, że moc silników rośnie bo pojemność rośnie i to jest rozwój. Ten sam problem dotyczy baterii obecnie stosowanych, są w szczycie rozwoju i nie spodziewa się raczej nikt cudów, technologia aku litowych już daleko nie zajdzie jeśli o rozwój chodzi. Potrzeba czegoś innego. Ale oczywiście sam napęd elektryczny to kosmos w porównaniu ze spalinowym, praktycznie nieograniczona niczym możliwość kontroli momentu bez żadnych opóźnień, możliwość hamowania silnikiem itp. Elektryki jeszcze w sporcie namieszają.


Eee, eeee, no nie bardzo.

Eko:
https://youtu.be/6RhtiPefVzM?t=381
Nawet elektryk z duża baterią w kilka lat offsetuje emisje CO2 związane z produkcją baterii przy energii z węgla. Nie mówiąc już o własnej instalacji paneli słonecznych gdzie jak zrobisz dobrze to przez pół dni w roku naładujesz elektryka na daily drive.
Aha, jak kupuję pack z rozbitego auta, to jest rodzaj recyclingu baterii i swój embedded carbon obliczam na 0kg biggrin.gif

Wydajność komputerów:
Deep blue żeby pokonać Kasparowa w szachy w 1997r potrzebował kilka lat. Algorytm Google AlphaGo pokonał DeepBlue ostatnio, ucząc się grać ze sobą przez 2 (!) dni. Kilka lat temu pokonał najlepszego chińczyka w grę 'Go'. Tam gdzie jest nieskończona ilość kombinacji i brutforce nie da rady.
To postęp algorytmów jest oszałamiający a procesory dalej rozwijają się w tempie jak zdefioniował to Moore w 1965 roku, wzrost o 100% co dwa lata. Ten rozwój oznacza że pomiędzy 1965 a 2022 wydajność procesorów wzrosła 320 milionów (!) razy i jest na takim poziomie że obsłuży najdziwniejszy algorytm.

Jestem ciekaw kiedy (nie 'czy') Tesla zbuduje ta Artificial General Intelligence. Bo zrozumieli że właśnie jej potrzebują a nie jakiegoś byle algorytmu.


Rozwój baterii:
Jak przeczytasz wątek, 12 lat ewolucji sprawia że mam teraz baterię 3 razy pojemniejszą w tej samej wadze. A ilość inwestycji w technologie baterii przyśpieszyła logarytmicznie. Spokojnie się założę o podobny wzrost pojemności za 12 lat.
Takie rzeczy mnie dodatkowo utwierdzają w tym myśleniu:
https://www.youtube.com/watch?v=hbPKE62aM0U
Nowe ogniwo 4680 Tesli. Mniej rzadkich metali, prostsza konstrukcja. Ok, pierwsze testy pokazują że jest 5% gorsza od panasonica, ale jak na pierwszy strzał...

A tak, napęd elektryczny to kosmos. Ja już się męczę jak jadę spaliną. Uzależnienie od pełnego momentu od zera kmh, wkurzenie że zużywam klocki hamując...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 21 Jun 2022 - 19:48
Post #113


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(Stef_Sonic7EV @ Tue, 21 Jun 2022 - 19:07) *
Od jakiegoś czasu używam tylko telefonu z kamerą termo (Ulefone Armor 9 Thermal Imaging Camera) nagrywam po sesjach i poźniej na spokojnie analizuje. Chociaż pomiary z toru są niemiarodajne, skręty raz lewo raz prawo i dohamowania zakłócają pomiar. Najlepszy sposób od JackPL- kręcenie się na rondzie albo docelowo czujniki w każdym kole i odczyt w realnych zakrętach.

Obczaję Racetechnology, fajnie widzę że robią overlay i składają obraz z kilku kamer. Jednocześnie ja już się wkręciłem w RaceChrono - używam z zewn GPS 20Hz i RaceChrono mi włącza i wyłacza GoPro. Pózniej składam wszystko w FinalCutPro na youtuba a w RAceChrono mam całą telemetrie do porównywania między sesjami na danym torze.
Wydaje mi się że GoPro ma jednak biedny GPS, tak jak telefony 1Hz może kilka.


Częstotliwość raczej więcej niż 1Hz smile.gif a zalet sporo.

Jak uruchamiasz kamerę z racechrono ? ja próbowałem kodami np aby się uruchamiała / zatrzymywała od określonej prędkości auta itp , ale jakoś temu nie ufam, przycisk to przycisk. Trochę dziwne że takie niby tiptop kamery a nie mają gniazdka na kabelek z przyciskiem do zdalnego uruchomienia.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stef_Sonic7EV
post Tue, 21 Jun 2022 - 20:35
Post #114


User
Dołączył: Thu, 01 April 2021







Bez kabla, po Wfi. Dodana jako kamera w RC. Uruchamiając sesję na torze uruchamia wewn kamerę i odpala zdalnie GoPro. Jak już jadę to wciskam nagraj. Mam wtedy 2 kilpy równej długości i nie marnuję karty SD bo kończąc sesję w RC kończy nagrywanie z kamer i wyłacza GoPro.



CYTAT(Andrzejsr @ Tue, 21 Jun 2022 - 19:48) *
Częstotliwość raczej więcej niż 1Hz smile.gif a zalet sporo.

Jak uruchamiasz kamerę z racechrono ? ja próbowałem kodami np aby się uruchamiała / zatrzymywała od określonej prędkości auta itp , ale jakoś temu nie ufam, przycisk to przycisk. Trochę dziwne że takie niby tiptop kamery a nie mają gniazdka na kabelek z przyciskiem do zdalnego uruchomienia.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 21 Jun 2022 - 21:11
Post #115


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Stef_Sonic7EV @ Tue, 21 Jun 2022 - 20:35) *


Bez kabla, po Wfi. Dodana jako kamera w RC. Uruchamiając sesję na torze uruchamia wewn kamerę i odpala zdalnie GoPro. Jak już jadę to wciskam nagraj. Mam wtedy 2 kilpy równej długości i nie marnuję karty SD bo kończąc sesję w RC kończy nagrywanie z kamer i wyłacza GoPro.

O fajny gps masz biggrin.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 21 Jun 2022 - 23:08
Post #116


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(Stef_Sonic7EV @ Tue, 21 Jun 2022 - 20:35) *


Bez kabla, po Wfi. Dodana jako kamera w RC. Uruchamiając sesję na torze uruchamia wewn kamerę i odpala zdalnie GoPro. Jak już jadę to wciskam nagraj. Mam wtedy 2 kilpy równej długości i nie marnuję karty SD bo kończąc sesję w RC kończy nagrywanie z kamer i wyłacza GoPro.


No właśnie chodzi mi o nagrywanie tylko przejazdu - wcisnąć -> uruchamia zasilanie + nagrywanie .... wcisnąć -> kończy nagrywanie wyłącza kamerę. Czyli to uruchamianie / zatrzymywanie to jak z aplikacji (Quick) dla kamery z telefonu , tylko że przejmuje to sterowanie Racechrono które i tak i tak masz uruchomione a tablet zawsze podłączony i zasilany, rozumiem już.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Wed, 22 Jun 2022 - 00:08
Post #117


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





CYTAT(jackkpl @ Tue, 21 Jun 2022 - 18:06) *
Nie ma sensu pompować zegara, bo zużycie energii rośnie z kwadratem prędkości.
Zobacz, że to co kiedyś zżerał 1 rdzeniowy procek , teraz żre 8 rdzeniowy. Liczy się performance/watt.

Dla przykładu, mój stacjonarny pod biurkiem 2 x xeon E5-2689 (8 rdzeni każdy) pobiera 230W raze, , a CFD liczy tylko 20-30% szybciej niż laptop z Ryzen 7 , który pobiera 25W smile.gif.


Te 230W to jest TDP:"Znamionowa moc termiczna (ang. Thermal Design Power — TDP) to średnia moc określona w watach, którą procesor emituje, działając z podstawową częstotliwością i mając aktywne wszystkie rdzenie przy zdefiniowanym przez firmę Intel obciążeniu o wysokim stopniu złożoności. Aby zapoznać się z wymogami mechanizmu cieplnego, zobacz dane katalogowe."
Energii weźmie te 230W ale sztuka smile.gif.

Robiłem test z prockiem 4930k rocznik 2013 ta sama podstawka ale architektura wyżej więc i tak odrobinę mniej prądu pobiera a wydziela mniej ciepła niż twój zegar w zegar. Wyniki sam procesor ok. 280W w stresie (+70W po OC 6x4,1), w spoczynku ~20, przeglądanie stron ~20-40W (są to wyniki po odjęciu 80W na resztę). A TDP 150W smile.gif. TDP jest i tak zawsze mocno optymistyczne.

Faktem jest że w przypadku procesorów sama wydajność od jakichś 12 lat nie wiele się zmieniła. Za to efektywność prądowa wielokrotnie. W przypadku laptopów jakby dawali takie same baterie jak w 4gen to zapewne by trzymała 4x więcej i to przy większej wydajności.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 22 Jun 2022 - 00:12
Post #118


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Szczerze powiem, że zainspirował mnie nieco ten temat pod kątem historii motoryzacji i postanowiłem poszukać, jakie były początki elektrycznego scigania. No i wychodzi, ze koncepcja ma już ze 126 lat wink.gif Jeśli się nikt nie obrazi, to zrobie tu mała reklamę i zaproszę na lekturę właśnie stworzonego wpisu na moim blogu http://autobezsens.blogspot.com/2022/06/mo...lektryczny.html smile.gif


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 22 Jun 2022 - 08:25
Post #119


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(nomaster @ Tue, 21 Jun 2022 - 17:42) *
Elektryki to bliska przyszłość na krótkie tory o ile to nie jest ślepa uliczka. Eko to one nie są w ogóle... Pomijając eko. Zobaczcie co sie stało z komputerami, kiedyś wydajność rosła bardzo szybko i praktycznie od 15 lat stoi w miejscu bo poza powiedzmy wzrostem wydajności procesorów o 50% nie dokonało się nic przełomowego. Dokładanie kolejnych rdzeni to nie rozwój, to tak jakbyśmy mówili, że moc silników rośnie bo pojemność rośnie i to jest rozwój. Ten sam problem dotyczy baterii obecnie stosowanych, są w szczycie rozwoju i nie spodziewa się raczej nikt cudów, technologia aku litowych już daleko nie zajdzie jeśli o rozwój chodzi. Potrzeba czegoś innego.

Technologia baterii dopiero startuje w kosmos. I nikt nie mówi że one muszą być litowe.

Co do procków kiedyś za wtedy masę hajsu jak dla mnie to był nie wiem 2003-4 strzelam kupiłem lapa IBM R40 z pierwszym Centrino zegar 1.5GHz. Działało na tym wszystko czego zapragnąłem śmigało jak talala filmy, CADy dla elektroników, softy motoryzacyjne, zdalne dostępy do klientów, bazy danych Oracle które tam miałem postawione itp. W IBM była świetna apka pokazująca na pasku ile prądu pobiera - i wychodziło że lap pracuje w przedziae 8 do max 20W, na baterii (bateryjce bo taka mała była) 5 do 8h bez łaski.. Żaden późniejszy lap nie żarł mi tak mało prądu i szczerze nigdy nie zauważyłem żeby chodzil szybciej bardziej płynnie.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 22 Jun 2022 - 08:35
Post #120


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Lit jest najlżejszym metalem, układ okresowy się kłania i trochę wiedzy z chemii.
Elektryki jeżdżą od lat, cuda jeździły ponad sto lat temu, chyba przeoczyliście VW IDR i jego osiągi oraz rekordy.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 18:43