![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
wał korbowy to tylko jedna ze składowych i to szczerze mniej ważna. Ważniejsze jest koło zamachowe i sprzęgło bo tu jest skumulowana duża masa na dużej średnicy. Po drugiej stronie masz napęd pasowy skonfigurowany tak żeby działał poprawnie również przy 1000 obr a sądzę że tyle to masz TYLKO na postoju co oznacza że są tam spore możliwości. I nie zapominaj o pompie wody - tam trochę koników siedzi bo ona również zaprojektowana została żeby działać w afryce w 40 stopniach przy podjeździe pod górkę w pełni obciążonym autem na 5 biegu przy 1000 obr
![]() Ja w 206 RC optymalizując tylko te elementy i to naprawdę domowym sposobem ugrałem całkiem sporo na hamowni a ze sprzęgłem to jeszcze nie skończyłem bo póki co odelżyłem seryjne 230mm a wiem że ten niut i te konie przeniesie leciutkie seryjne sprzęgiełko 180-200mm nie wspominając już o 2-3 tarczowych AP 120-140mm które w stosunkowo dobrych pieniądzach leżą np. na eBay. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#182
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Dzięki za komentarz, ale chyba nie oglądałeś uważnie pozostałych materiałów
![]() -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#183
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Dzięki za komentarz, ale chyba nie oglądałeś uważnie pozostałych materiałów ![]() no właśnie coś tam oglądałem i widziałem że możliwości nadal niewyczerpane ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#184
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
no właśnie coś tam oglądałem i widziałem że możliwości nadal niewyczerpane ![]() no to przez "coś tam" pewnie umknęło Od 1.5 roku miałem większe kółko alternatora i pompy wody. Całość policzyłem tak, by prędkości alt i wody przy około 8000 były takie jak serynie przy 7000. Teraz z racji podniesienia odcinki wlatuje jeszcze mniejsze koło pasowe, które jest w filmie -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#185
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
no to przez "coś tam" pewnie umknęło Od 1.5 roku miałem większe kółko alternatora i pompy wody. Całość policzyłem tak, by prędkości alt i wody przy około 8000 były takie jak serynie przy 7000. Teraz z racji podniesienia odcinki wlatuje jeszcze mniejsze koło pasowe, które jest w filmie Stocz to kółko jeszcze bardziej aż po tłumik gumowy bo liczyć pompę wody na 7 tyś to nadal zbyt dużo w kontekście tego co napisałem wcześniej bo ona przy tych obrotach jest już bardzo przewymiarowana. To samo jest z alternatorem szczególnie że pewnie w serii ma on w pytę mocy. Niepotrzebnej mocy. Ja w RC i nie tylko mam znacząco zmniejszone koło pasowe i do tego wycięte połowę skrzydełek w pompie wody i nie ma żadnych problemów z temperaturą np w takim Modlinie na pełnej pętli w upalny dzień. Zobacz jak w wyczynowym V8 Volvo drastycznie zmniejszono koła pasowe względem serii gdzie obroty są tylko 1000 niższe a przełożenie napędu pompy wody i alternatora zmieniono bardzo mocno mimo że auta ścigają się zazwyczaj na bardzo upalnych torach jadąc jeden za drugim czyli z chłodzeniem jest tam już duży problem w takich warunkach. A moc wyczynowego silnika to 2xmoc serii ![]() Seria: ![]() I wersja wyczynowa: ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#186
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ja właśnie mam XC90 z takim silnikiem i wogóle wyrzuciłem seryjną pompę wody i mam teraz elektryczną BMW 200W która i tak chodzi na połowę mocy i nawet jak jadę 180-200 a spalanie mam wtedy po 25/100 to silniczek elegancko schłodzony żadnych problemów.
Był czas że nagle w jednym roczników większość aut rajdowych klasy S2000 przeszła na te elektryczne pompy wody tylko oni to puszczali na full możlwości co i tak było ułamkiem wydajnośći seryjnej pompy przy maksymalnych obrotach i nagle zaczęli podawać 10KM więcej mocy. Sądzę że nie była to jednak zasługa tylko samej pompy ale myślę że była ona odpowiedzialna za większą część tego przyrostu. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#187
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Stocz to kółko jeszcze bardziej aż po tłumik gumowy bo liczyć pompę wody na 7 tyś to nadal zbyt dużo w kontekście tego co napisałem wcześniej bo ona przy tych obrotach jest już bardzo przewymiarowana. To samo jest z alternatorem szczególnie że pewnie w serii ma on w pytę mocy. Niepotrzebnej mocy. Ja w RC i nie tylko mam znacząco zmniejszone koło pasowe i do tego wycięte połowę skrzydełek w pompie wody i nie ma żadnych problemów z temperaturą np w takim Modlinie na pełnej pętli w upalny dzień. Zobacz jak w wyczynowym V8 Volvo drastycznie zmniejszono koła pasowe względem serii gdzie obroty są tylko 1000 niższe a przełożenie napędu pompy wody i alternatora zmieniono bardzo mocno mimo że auta ścigają się zazwyczaj na bardzo upalnych torach jadąc jeden za drugim czyli z chłodzeniem jest tam już duży problem w takich warunkach. A moc wyczynowego silnika to 2xmoc serii ![]() Seria: ![]() I wersja wyczynowa: ![]() to w tym volvo pompa wody kręci się szybciej niż u mnie ... ja mam przełożenie 1:1 -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#188
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
to w tym volvo pompa wody kręci się szybciej niż u mnie ... ja mam przełożenie 1:1 i 2,5 x mniejszą pojemność i 3x mniejszą moc a wymiarowo pompa w środku jest bardzo podobna do Twojej i do tego Twój silnik szybciej się kręci co tylko powiększa straty na pompie wody. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#189
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Kolejny Tarmac za nami, coraz bardziej dogaduje się z autem i ustawieniami.
https://www.facebook.com/share/v/p3eSLqanNm7qN2uw/ -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#190
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Tym razem eksperyment!
Czy da się driftować autem rajdowym? -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 02:29 |