Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Nowy projekt! radzio rajdzi
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Filmy i Zdjęcia
Stron: 1, 2, 3, 4
radzio_gsi
radzio_gsi
radzio_gsi
radzio_gsi
piwo
peugeocik 206 czas 1m6,9s.


Peugeot 206 S16
Silnik: seria, 2.0 16V
Skrzynia: seria + krótkie przełożenie główne i szpera Val Racing, lekkie koło zamachowe
Zawias: przód - Bilstein B14 + top mount Silver project, tył - Peugeot Sport, rozpórka kielichów Górny Sport, lekkie felgi 15”
Wydech: kolektor 4-1, decat, 1 tłumik
Hamulce: 206RC + hydrauliczny ręczny
Wnętrze: Usunięte wszystko, odelżona i oflokowana deska, lekka nagrzewnica, fotele Bimarco Futura, kierownica Sparco
Buda: seria + maska laminat
Po tych modach samochód waży 900kg netto i legitymuje się mocą 150KM/204Nm
toyo R888r na przodzie i Cooper DT1 medium

calkiem fajny czas jak na 206. ogolnie to luty wiec warunki nie sa idealne do jazdy i asfalt daleki od przyczepnego. ogolnie nie wiedzialem ze modlin jest aktywny zima i jazdy trenigowe calyc zas sie odbywaja. az zal nie wykorzystac tak pieknej pogody.
radzio_gsi
W sumie rzeczywiście można by było dopisać setup auta na moment nagrywek:
Silnik: seria 160KM
Waga: 1170kg
Zawias: Seria Bilstein
Szpera :seryjna
Hamulce: Przód RX8 tył seria klocki Stoptech Sport + przewody
Opony: Federal 595 RS-R 225/45/17
mystek
Kurde, MX5 wcale taka super lekka nie jest. Myślałem, żę względem ciężkiego MR2 SW20 (1250kg) będzie z 200kg różnicy, tj obstawiałem, że NC waży 1050 około. 1170 to względnie sporo. W NC w ogóle jest co wyrzucać? Tylko tak cywilizowanie, czyli, żeby komfort podróży pozostał.
kontrolm
tak sobie myślę że zamiast iść w większe tarcze mogłeś iść w mniejsze lżejsze koła. Przy tej mocy i wadze seria tarcza na zwykłym DS Performance działa lepiej niż dobrze a te wielkie talerze które teraz włożyłeś to takie świecidełka co masę zwiększyły i....tyle. A te koło co masz obecnie a w szczególności wielka ciężka opona zabija dynamikę tego auta. Skąd to wiem ? Bo w 206 RC moc masa podobna do Twojej MX mam w serii 205/40R17 a po zmianie na lżejsze i trochę mniejsze po średnicy 16 z oponą 205 jest kosmos w osiągach i drugie tyle efektu jak zakładam 4.7kg fele 15 z oponą Extreme 195/50R15. Trzyma lepiej niż R888 na 17 a osiągi niebo a ziemia - auto fruwa.
I na takim lekkim kole hamulec ma duużo lżej.
radzio_gsi
CYTAT(mystek @ Fri, 18 Feb 2022 - 15:53) *
Kurde, MX5 wcale taka super lekka nie jest. Myślałem, żę względem ciężkiego MR2 SW20 (1250kg) będzie z 200kg różnicy, tj obstawiałem, że NC waży 1050 około. 1170 to względnie sporo. W NC w ogóle jest co wyrzucać? Tylko tak cywilizowanie, czyli, żeby komfort podróży pozostał.


Moja prht z dużym hamulcem tyle wazy. Zwykły seryjny soft top wychodzi ok 1100
radzio_gsi
CYTAT(kontrolm @ Fri, 18 Feb 2022 - 18:43) *
tak sobie myślę że zamiast iść w większe tarcze mogłeś iść w mniejsze lżejsze koła. Przy tej mocy i wadze seria tarcza na zwykłym DS Performance działa lepiej niż dobrze a te wielkie talerze które teraz włożyłeś to takie świecidełka co masę zwiększyły i....tyle. A te koło co masz obecnie a w szczególności wielka ciężka opona zabija dynamikę tego auta. Skąd to wiem ? Bo w 206 RC moc masa podobna do Twojej MX mam w serii 205/40R17 a po zmianie na lżejsze i trochę mniejsze po średnicy 16 z oponą 205 jest kosmos w osiągach i drugie tyle efektu jak zakładam 4.7kg fele 15 z oponą Extreme 195/50R15. Trzyma lepiej niż R888 na 17 a osiągi niebo a ziemia - auto fruwa.
I na takim lekkim kole hamulec ma duużo lżej.


Pamiętaj ze celem są rajdy. W 2023 chce zaliczyć lubenie, a tam nie koniecznie sprawdzi się to co na kilku kółkach toru Modlin.
kontrolm
CYTAT(radzio_gsi @ Sun, 20 Feb 2022 - 08:29) *
Pamiętaj ze celem są rajdy. W 2023 chce zaliczyć lubenie, a tam nie koniecznie sprawdzi się to co na kilku kółkach toru Modlin.

jeżdziłem na Modlinie sesje po 10-15 min jednym ciągiem ścigając się z jakimiś RSai STkami i innymi fajnymi furami i na seryjnym klocku tak po 10 minutach pedał stawał się gąbczasty ale nadal hamował a na DS Performance wogóle brak objawów przegrzania. Lewa noga cały czas w użytku hamowania od pytki wszystko aż skwierczało stękało, na długiej prostej prędkości 120 do ponad 130 więc wcale nie mało (Focus RS po stage X nie był szybszy laugh.gif). Auto kompletna seria z klimą nawigacją fotelami na ciężkich 17-tkach czyli prawie 1300kg wagi a tarcze nadal 288mm średnicy. A zmiana kół na mniejszne lżejsze bardzo odciąża hamulce i sądzę że nawet seria klocek by podołał.
piwo
A mi 288mm przod tyl 900kg wagi i na modlinie pedal wpadl pare razy. Ale fakt temperatyry byly 30°c, a klocek z u 0,6. Na modlinie nie ma gdzie schlodzic hebli bo nie ma prostych 180km/h. Caly czas sie tylko doklada do tarcz kolejne stopnie az sie tarcza robi czwrwona a zaciski i tloczki puchna
Yaca
CYTAT(kontrolm @ Sun, 20 Feb 2022 - 11:16) *
jeżdziłem na Modlinie sesje po 10-15 min jednym ciągiem ścigając się z jakimiś RSai STkami i innymi fajnymi furami i na seryjnym klocku tak po 10 minutach pedał stawał się gąbczasty ale nadal hamował a na DS Performance wogóle brak objawów przegrzania. Lewa noga cały czas w użytku hamowania od pytki wszystko aż skwierczało stękało, na długiej prostej prędkości 120 do ponad 130 więc wcale nie mało (Focus RS po stage X nie był szybszy laugh.gif). Auto kompletna seria z klimą nawigacją fotelami na ciężkich 17-tkach czyli prawie 1300kg wagi a tarcze nadal 288mm średnicy. A zmiana kół na mniejszne lżejsze bardzo odciąża hamulce i sądzę że nawet seria klocek by podołał.


jak to czytam to aż się wierzyć nie chce ..bo patrząc na mase samochodu i setup o którym piszesz to mimo wszystko nie powinno być az tak dobrze jak opisujesz.. ale może to kwestia kierowcy i tego że masz dobrze opanowany sprzęt, punkty hamowań itd...
Andrzejsr
CYTAT(Yaca @ Sun, 20 Feb 2022 - 15:58) *
jak to czytam to aż się wierzyć nie chce ..bo patrząc na mase samochodu i setup o którym piszesz to mimo wszystko nie powinno być az tak dobrze jak opisujesz.. ale może to kwestia kierowcy i tego że masz dobrze opanowany sprzęt, punkty hamowań itd...


Ja wierzę, w Alfie 156 pucharowej są tarcze jak w cywilnej 281mm przód, zaciski zwykłe cywilne , i dawały radę w _wyścigach_ przecież , nie sądzę aby rajdy miały większe obciążenie hamulców, gdzie syf na drogach i przyczepności nie ma porównywalnej do toru .

Ten cykl pucharu Alfy 156 jeździł po poznaniu i "długich" Kielcach m.in.
Wyścig to nie wiem pewnie z kilknaście (dziesiąt?) okrążeń, na Poznaniu x ok 2 min , Kielce podobny czs jednego okrążenia ( na "długiej wyścigoweej " wersji trasy ), ja robiłem max 15min sesje , na slickach (no pierwsze i końcowe chłodzące) . I auto z hamującym w przewadze przodem potężnie.
Tarcze wentylowane bez dziurek, nacięć, brembo gładkie, bez nawiewó na hamulce, klockli DS3000 - tu uważam całe clue. Nie wiem jak te Stoptechy mają się do Ferodo, może dlatego w Maździe Radzia potrzeba takich wielkich tarcz,w końcu to cywilne, dopuszczone do ruchu klocki.
Aha, alfa ze mną ważyła 1250kg około przed odelżaniem. Koła 15" coś około 5- 6kg felga i slick podobnie wiec nie takie lekkie.\

@Piwo, z tego co opisywałeś to mi się zdaje że miałeś po prostu nieodpowietrzony i / lub zawilgocony płyn. A nie za małe tarcze.
kontrolm
CYTAT(piwo @ Sun, 20 Feb 2022 - 15:20) *
A mi 288mm przod tyl 900kg wagi i na modlinie pedal wpadl pare razy. Ale fakt temperatyry byly 30°c, a klocek z u 0,6. Na modlinie nie ma gdzie schlodzic hebli bo nie ma prostych 180km/h. Caly czas sie tylko doklada do tarcz kolejne stopnie az sie tarcza robi czwrwona a zaciski i tloczki puchna

też jeździłem jak ciepło było napewno nie mniej niż 20 parę stopni na dworzu. W Słomczynie wogóle nie udało mi się przegrzać hamulców na serii klockach ale było chłodniej.
piwo
CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 20 Feb 2022 - 16:37) *
Ja wierzę, w Alfie 156 pucharowej są tarcze jak w cywilnej 281mm przód, zaciski zwykłe cywilne , i dawały radę w _wyścigach_ przecież , nie sądzę aby rajdy miały większe obciążenie hamulców, gdzie syf na drogach i przyczepności nie ma porównywalnej do toru .

Ten cykl pucharu Alfy 156 jeździł po poznaniu i "długich" Kielcach m.in.
Wyścig to nie wiem pewnie z kilknaście (dziesiąt?) okrążeń, na Poznaniu x ok 2 min , Kielce podobny czs jednego okrążenia ( na "długiej wyścigoweej " wersji trasy ), ja robiłem max 15min sesje , na slickach (no pierwsze i końcowe chłodzące) . I auto z hamującym w przewadze przodem potężnie.
Tarcze wentylowane bez dziurek, nacięć, brembo gładkie, bez nawiewó na hamulce, klockli DS3000 - tu uważam całe clue. Nie wiem jak te Stoptechy mają się do Ferodo, może dlatego w Maździe Radzia potrzeba takich wielkich tarcz,w końcu to cywilne, dopuszczone do ruchu klocki.
Aha, alfa ze mną ważyła 1250kg około przed odelżaniem. Koła 15" coś około 5- 6kg felga i slick podobnie wiec nie takie lekkie.\

@Piwo, z tego co opisywałeś to mi się zdaje że miałeś po prostu nieodpowietrzony i / lub zawilgocony płyn. A nie za małe tarcze.

Dlatego mi tarcza sfioletowiala i pekla? Hehe jasne
kontrolm
piwo tak sobie myślę że masz znacznie lżejsze dużo szybsze auto niż moje to oznacza że też i dużo wyższe prędkości a co za tym idzie hamowanie wyzwala dużo wyższą energię.
Z tego co pamiętam Ty masz tam ABS i hamujesz zawsze na full - dokładnie jak ja w 206 RC.
No chyba że jeździsz z nogą na pedale nawet jak przyśpieszasz ;-)
Miałem kiedyś 407 2.7 HDi 1900kg wagi. Przód wielka tarcza 330 mm tarcze i klocki ATE. Świetne auto ale....hamowało to ujowo. Żaden tor zwykła trasa hamowanie ze 160 za drugim razem już nie było hamulca tylko pulsująca plastelina. ZMieniałem klocki zmieniałem tarcze ale na takie zwykłe cywilne tylko innej firmy...marność nad marnościami. Taką samą tarczę mam w XC90 V8 cięższe 250kg lecę 200 i nawet to hamuje i to dużo lepiej niż 407. Dlaczego ?

jak pisze jackpl albo andrzejsr jakie mają małe hamulce (chyba Adrzej to ma litą tarczę ?) w swoich kitcarach to Twój problem jest conajmnej dziwny i przypomina moje jazdy z 407...
piwo
Tylko Jacek jezdzi kolko dwa szybko potem odpuszcza. Nie jezdzi 15 minut ogniem.
Moze po prostu mam za mocne klocki. Jezdziles kiedys na jakichs mocnych ? Ds3.12, carbon lorine cr6 lub cr8? Itp? Cos co ma u=6 a nie 2-4 jak w seryjnych klockach? Pytam bo tutaj upatruje tez przyczyny grzania. Slaby klocek mniej odprowadza ciepla na tarcze i do zaciskow czyli tez i na plyn.
Andrzejsr
CYTAT(piwo @ Sun, 20 Feb 2022 - 17:35) *
Dlatego mi tarcza sfioletowiala i pekla? Hehe jasne


Lita , bez dziurek tarcza pękła ?


Edit
Co do tego że klocki lepsze przegrzewają płyn czy tarcze to nie wiem.
Energii tyle samo się powinno w postaci ciepła produkować czy się hamuje czymś z dużym wsp tarcia ale krótko czy z małym a długo, prędkość ta sama do wytracenia więc i energia w postaci ciepła ta sama do oddania..


Alfa na DS3000 jeździła w pucharze i ze mną, czy to dość dobre klocki , raczej tak.
Westfield na DS 1.11.
Andrzejsr
CYTAT(kontrolm @ Sun, 20 Feb 2022 - 18:15) *
piwo tak sobie myślę że masz znacznie lżejsze dużo szybsze auto niż moje to ...Miałem kiedyś 407 2.7 HDi 1900kg wagi. Przód wielka tarcza 330 mm tarcze i klocki ATE. Świetne auto ale....hamowało to ujowo. Żaden tor zwykła trasa hamowanie ze 160 za drugim razem już nie było hamulca tylko pulsująca plastelina. ZMieniałem klocki zmieniałem tarcze ale na takie zwykłe cywilne tylko innej firmy...marność nad marnościami. Taką samą tarczę mam w XC90 V8 cięższe 250kg lecę 200 i nawet to hamuje i to dużo lepiej niż 407. Dlaczego ?
....


Może kwestia "przełożenia" pompy przy pedale - - > tłoczków, taka że trzeba silniej stopą działać? W Westfieldzie to jest wrażenie że w ogóle nie hamuje (przesiadając się z cywilnego auta) - brak wspomagania, pompy dobrane aby był , jak najkrótszy skok pedału hamulca, trzeba na... naprawdę cisnąć , bez podpórki pod piętę bez szans .
kontrolm
CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 20 Feb 2022 - 18:34) *
Lita , bez dziurek tarcza pękła ?

Lita też pęka i to z hukiem ;-) Dawno temu miałem BX-a który hamował genialnie jak na takiego starego trupa bez sportowej przeszłości (36-37m w testach 100-0) i faktycznie na przyczepnym asfalcie na litej tarczy 266mm oczy z orbit wypadały. Chciałem przed kolegami zaszpanować zapakowałem do auta 3 byków i heja 100-120 na liczniku miałem piękny nowy asfalt z dopiero co wgniecionymi kamyczkami przyczepność pod hamowanie świetna, hebel na maksa i faktycznie - o mało nam oczy z orbit nie wypadły. Zaraz potem huk bardziej trzask - tarcza pękła japa po zewnętrznym obwodzie a z 5mm miała.
piwo
CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 20 Feb 2022 - 18:34) *
Co do tego że klocki lepsze przegrzewają płyn czy tarcze to nie wiem.
Energii tyle samo się powinno w postaci ciepła produkować czy się hamuje czymś z dużym wsp tarcia ale krótko czy z małym a długo, prędkość ta sama do wytracenia więc i energia w postaci ciepła ta sama do oddania..

I tak i nie. Jesli masz lepszy hebel to hamujesz pozniej a wiec z wiekszej predkosci a energia jest w kwadracie predkosci ktora potem zamieniasz na cieplo.
tumba
CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 20 Feb 2022 - 16:37) *
Ja wierzę, w Alfie 156 pucharowej są tarcze jak w cywilnej 281mm przód, zaciski zwykłe cywilne , i dawały radę w _wyścigach_ przecież , nie sądzę aby rajdy miały większe obciążenie hamulców, gdzie syf na drogach i przyczepności nie ma porównywalnej do toru .

Odcinki gdzie są mocne spadania (Lubenia do nich należy) będą bez wątpienia mocniej obciążały hamulce niż jazda po torze.
Nie bez przyczyny kitcary w rajdach asfaltowych miały tarcze 380mm przy 960kg.
radzio_gsi
CYTAT(tumba @ Mon, 21 Feb 2022 - 00:26) *
Odcinki gdzie są mocne spadania (Lubenia do nich należy) będą bez wątpienia mocniej obciążały hamulce niż jazda po torze.
Nie bez przyczyny kitcary w rajdach asfaltowych miały tarcze 380mm przy 960kg.


Chciałem o tym wspomnieć, ale mnie ubiegłeś. Zawsze rajdowe ośki miały przeogromne przednie hample, co za tym idzie duże koła 17 i 18. Tak jak wspominałem, właśnie taką drogą chcę pójść
mystek
Co do opon/kół, to ja się przesiadałem z 205/17 + 225/17 na 195/15 + 205/16 w MR2 (z tym, że auto praktycznie cywilne). I na 17tkach przyczepności było aż za wiele, odnosiłem wrażenie, że tylko czasami wykorzystywałem limit w 100%, auto było nieco podsterowne (jak to MR). Przesiadka na mniejsze koła (opony te same, Extreme VR2) = lepsza dynamika (nie jakoś znacznie, ale jednak lepsza. Jednak VR2 ma ogromne opory toczenia), jak się wjeździ człowiek (na jakimś treningu, gdzie mamy czas na poprawianie się), to można przejechać niemal całe okrążenie na limicie, auto stało się bardziej nadsterowne (nadal jest podsterowne, wiadomo, ale jest znacznie lepiej na wejściu w zakręt, bardziej zwinne).

Swoją drogą nie wiedziałem, że hamulec tak dużo daje. Tj AŻ tak dużo. Niemal 2s urwane z BBK u Radzia, na tak krótkim odcinku, to przepaść przecież.
Andrzejsr
CYTAT(tumba @ Mon, 21 Feb 2022 - 00:26) *
Odcinki gdzie są mocne spadania (Lubenia do nich należy) będą bez wątpienia mocniej obciążały hamulce niż jazda po torze.
Nie bez przyczyny kitcary w rajdach asfaltowych miały tarcze 380mm przy 960kg.



Musiałem sprawdzić co oznacza "kitcar" w znaczeniu rajdowym : otóż ponad (!) 300 koni ( opirając się na : https://autokult.pl/9844,rajdowe-grupy-i-kl...-chodzi-czesc-3 ) . Raczej to ma znaczenie a nie spadki , choć pewnie tez.

I konkurencyjne na suchym z autami WRC. 960 kg to nie wiem czy samo auto czy z kierowcą i pilotem przecież , jeśli tak, to już 1100 a nie jak kitcar w rozumieniu szkieletu z rurek około 700kg z kierowcą i mocami rzadko 200 koni przekraczającymi.
[Yossarian]
Też pamiętajmy jakie dystanse odcinków i całych rajdów jechały takie kit cary. "Trochę" więcej niż rajd rangi RO w Polsce.

Owszem, na rajdach hamulce bardziej dostają bo wiecej hamowania lewą nogą (przynajmniej w FWD) i mniej jest możliwości by schłodzić. Ale też chyba nie ma co przesadzać z rozmiarami tarczy - sporo Hond leci na hamulcu 260 mm z przodu także w rajdach i jakoś się zatrzymują.
radzio_gsi
CYTAT([Yossarian] @ Mon, 21 Feb 2022 - 09:53) *

Też pamiętajmy jakie dystanse odcinków i całych rajdów jechały takie kit cary. "Trochę" więcej niż rajd rangi RO w Polsce.

Owszem, na rajdach hamulce bardziej dostają bo wiecej hamowania lewą nogą (przynajmniej w FWD) i mniej jest możliwości by schłodzić. Ale też chyba nie ma co przesadzać z rozmiarami tarczy - sporo Hond leci na hamulcu 260 mm z przodu także w rajdach i jakoś się zatrzymują.


RO nie jest celem, jest drogą do rsmp
kontrolm

AndrzejSR z tymi kitcarami dokładnie w punkt. Po pierwsze są to mocarne auta a po drugie mocarni kierowcy tłukący rocznie tysiące testowych kilometrów i im ten hamulec po prostu się należy bo oni tymi autami latają na najwyższym poziomie wyciskając ze sprzętu i terenu 100% możliwości. Potrzebna jest i duża średnica koła z megaprzyczepną oponą i hamulec który to potem wyhamuje.
Różnice pomiędzy takim kierowcą a nawet topowym polskim kierowcą który topowe auto wypożycza na tydzień przed imprezą i to jest jego cały czas na wjeżdżenie się widać na każdej naszej imprezie gdzie przyjeżdża np. Huttunen i rozjeżdża naszych jak chce.
I tak jak napisał Yosarrian Hondy mocne Hondy z mocami znacznie poza zasięgiem tematowej MX5 pokazują że na 260mm można upalać i to jak.

Poza tym jest jeszcze aspekt czysto marketingowo-"mieciowy" - bogaty klient czy to wypożycza czy to kupuje topowe auto do sportu. On musi "mieć" wszystko co topowe bo za to płaci i chce się zabawić na najwyższym poziomie. Jakby mu ktoś powiedział że dostanie tarcze 260mm to by chyba padł ze śmiechu i nie wmówi mu nikt że on tych hamulców i tak nie wykorzysta nawet w 50%. CHodzi o blichtr błysk za grubą kasę.
Zresztą jak w Modlinie na rally show obserwowałem te motorsportowe wielkie tarcze to zwróciło moją uwagę to że są po prostu cieńkie. Cieńkie w grubości warstwy ciernej bo "wentylator" pomiędzy dyskami jest szeroki pewnie po to żeby szybko ciepło odprowadzić i całość sprawia niby wrażenie że jest szeroka a tak naprawdę jest lekka i mocno ażurowa. I taka tarcza w połączeniu z mocnymi agresywnymi klockami w mig się zużywa i nadaje się do wyrzucenia i na takim krótkim wydawało by się odcinku jest potrzeba wymiany na kolejny komplet. Klocki zresztą grubością też nie grzeszą. Jakże inny to widok od ciężkiego seryjnego mela gdzie dyski są grube często na centymetr a nawet więcej a sam wentylator jest szczuputki.

Co do prędkości. Upalam od jakiegoś czasu Xsarę Turbo. Lata to po 220-240 jak chce i kiedy chce. Hamuec seria 288mm koło 15 cali. Klocki DS3000. Nawet podczas pościgów i to takich długich często przez parędziesiąt km z innymi furami w pełnym ruchu (na torze oczywiście na torze laugh.gif ) nigdy tego hamuca nie przegrzałem. WIem że to nie jazda rajdowa ale tam nikt nie lata więcej niż 200 z tego co kojarzę.

Reasumując trochę szkoda że jako jutuber nie poszedłeś taką ścieżką metodyczną że najpierw w tych rajdach doprowadzasz do ładu i upalasz hampla serię i wtedy stwierdasz czy daje radę czy jednak faktycznie wymięka choćbyś nie wiadomo jaki klocek tam wsadził i wsadzasz większe hamulce i pokazujesz jego zalety. Bo póki co nawet z Twojego filmu tak naprawdę nie wynika że te hamuce na Modlinie coś ci dały (bo jak sam mówisz czas serii był zrobiony na szwankującym ABS i średnich hamulcach). Szczególnie że w serii masz tarczę prawie 300mm czyli zaprawdę niemałą.
piwo
Bez przesady. Kazdy podaza swoja scieszka. Gdyby kazdy podazal tylko wlasciwa sciezka to by sami szybcy kierowcy byli na tym swiecie. A jednak tych topowych jest tylko garstka a reszta bladzi szuka .
Andrzejsr
CYTAT(kontrolm @ Mon, 21 Feb 2022 - 14:56) *
...Poza tym jest jeszcze aspekt czysto marketingowo-"mieciowy" - bogaty klient czy to wypożycza czy to kupuje topowe auto do sportu. On musi "mieć" wszystko co topowe bo za to płaci i chce się zabawić na najwyższym poziomie. Jakby mu ktoś powiedział że dostanie tarcze 260mm to by chyba padł ze śmiechu i nie wmówi mu nikt że on tych hamulców i tak nie wykorzysta nawet w 50%. CHodzi o blichtr błysk za grubą kasę.


Pewnie transakcje jakośtam wiązane, symbioza taka, producent/sprzedawca tych tarcz/klocków pochwali się przecież tu i tam że na jego produktach "jeździ się" tu i tu.

Jak już o specyfice zawodów mowa, to timeattacki jeszcze taką mają, że to amatorka - za własne pieniądze, więc się je liczy - na czym najwięcej można zyskać .

Głównie na oponach - a w tej dziedzinie póki co miękkich używanych 13tek slicków nic nie przebije z ich cenami , a więc i małe hamulce trzeba w te małe felgi zmieścić.


Co do tego że duże tarcze nie muszą być potężnie cięższe to też fakt, ale jak nie są cięższe, to nie będą mieć pojemności cieplnej.

Ale - mogą być np. wentylowane, stoczone z grubości na węższe co da masę zbliżoną do podobnej litej, a przez wentylację wewnętrzną będzie lepiej chłodzona. Sam się zastanawiam bo mam większe zaciski które by pomieściły grubszą tarczę w Westfieldzie, ale obiecałem sobie sprawdzić ile na jednych tarczach można objechać, to nie ruszam wink.gif
piwo
U mnie np

Orginalne tarcze 288mm 7,2kg vs teslowskie roadster 300mm 6,1kg o wezszych tarczach i szerszym chlodzeniu. Ale co z tego jak mniejsza masa to mniejsza pojemnosc cieplna. Jesli lekka tarcza hamulcowa to nawiew na tarcze i mozna leciec z masa w dol.
radzio_gsi

https://youtu.be/yNzlMz-97RU
radzio_gsi
piwo
Tak nawiasem mowiac czemu swojej mx5 nie opiszesz dokladnie w projektach?
kontrolm
już czas zaczyna być ok. Fajnie się oglądało.
Bio
CYTAT(piwo @ Thu, 10 Mar 2022 - 20:23) *
Tak nawiasem mowiac czemu swojej mx5 nie opiszesz dokladnie w projektach?

Tam jest tylko gwint i koło? Zgodnie z regulaminem ten wątek by szybciej wyleciał, niż byłby napisany przez Radzia.
kylo
Film fajny i pozwala sobie jakieś zdanie o tym zawiasie wyrobić. Szkoda tylko że opony inne i przez to nie wiadomo dokładnie jak interpretować zrobiony czas.
kontrolm
CYTAT(kylo @ Fri, 11 Mar 2022 - 07:19) *
Film fajny i pozwala sobie jakieś zdanie o tym zawiasie wyrobić. Szkoda tylko że opony inne i przez to nie wiadomo dokładnie jak interpretować zrobiony czas.

opony inne ? tego nie zauważyłem a to faktycznie wypacza wynik.
piwo
opony inne (szybsze), podejrzewam tez ze silnik juz po remapie ale moze sie myle.pewnie geo tez zupelnie inne. Marcin fajnie jakby napisal jaki caly pakiet zmian byl bo to troche rzutuje na odbior wynikow. ja nie przecze ze gwintem idzie sporo zejsc z czasem no ale troche film wypacza rzeczywistosc.
kylo
Te extremy to mieszanka s3 czyli drogowa/ treningowa i brak usztywnionej ścianki, także sam jestem ciekaw czy są szybsze od federala.
Jeśli tak to federal kompletnie nie robi, bo mialem kiedyś parę takich extreme s3 i np race gc zauważalnie lepiej kleiło.
Jarko323
Lubię ten kanał
Z tym hamowaniem to akurat prawda
radzio_gsi
CYTAT(kylo @ Fri, 11 Mar 2022 - 15:34) *
Te extremy to mieszanka s3 czyli drogowa/ treningowa i brak usztywnionej ścianki, także sam jestem ciekaw czy są szybsze od federala.
Jeśli tak to federal kompletnie nie robi, bo mialem kiedyś parę takich extreme s3 i np race gc zauważalnie lepiej kleiło.


s3 są delikatnie szybsze od feederala jakieś 0,2-0,3 na kilometrze. Sprawdziłem to na Jastrzębiu (w ten sam dzień) i Poznaniu (po tygodniu, warun podobny).
mając te dane i baaaardzo ograniczony czas, uznałem, że dla pokazywania trendu zmiany czasu względem modyfikacji, s3 można traktować jako zamiennik fedzia
piwo
To fajne info. A co z pozostalymi zmianami typu silnik geometria waga?
radzio_gsi
CYTAT(piwo @ Thu, 24 Mar 2022 - 16:52) *
To fajne info. A co z pozostalymi zmianami typu silnik geometria waga?


na tamten moment nie było innych zmian. wysokość zawieszenia miałem taką samą jak na bilsteinie, więc i geometria się nie zmieniła.
zaraz wlatuje kolejny film
radzio_gsi
radzio_gsi
kontrolm
tak oberzałem film o dolocie i czy dobrze widziałem że pod filtrem wogóle nie widać chłodnicy bo jest oddzielona od niego jakimś plastikiem ? Jeżeli tak to jak ma ona niby grzać ten filtr jak to się dzieje w bardzo wielu autach FWD. A tak wystarczyło wykleić ten plastik izolacyjną folią z alu i podobnie też zaizolować seryjną puszkę do tego zapewnić jej wlot z miejsca gdzie jest ciśnienie z pędu powietrza co z pewnością dałoby Ci jakieś profilty przy wyższych prędkościach na szybszych torach.
A taki zestaw jak zamontowałeś to się robi tak - rura potem stożek a airboxie i potem rura ssąca z otoczenia zakończona odpowiednim profilem (bellmouth) o długości dobranej eksperymentalnie na hamowni bo to właśnie można coś osiągnąć albo stracić. Mam takie wykresy z hamowni z różnymi długościami rury:

Jak widać mocy nie przybyło ale przebieg momentu zmienił się znacznie i to co się udało ugrać w środkowym zakresie dosyć mocno zmieniło auto - to czuć.

W tej Twojej rurze nawet nie wiadomo jak wygląda wlot powietrza ze stożka do rury - to też jest ważne tam można stracić.
Tak sobie myślę że jeszcze więcej byś osiągnął robiąc custom dolot na wzór auto S1600-S2000 korzystający z ciśnienia przed autem np coś takiego:
mystek
Tu jest spoko kanał o modzeniu wolnossaka 4AGE https://www.youtube.com/c/Garage4age/videos . Filmów o dolotach, stożkach, ITB, długi/krótki dolot a zakończony stożkiem, a trąbką itd itp jest tu mnóstwo i co na co wpływa wraz z wykresami.
kontrolm
CYTAT(mystek @ Mon, 28 Mar 2022 - 13:52) *
Tu jest spoko kanał o modzeniu wolnossaka 4AGE https://www.youtube.com/c/Garage4age/videos . Filmów o dolotach, stożkach, ITB, długi/krótki dolot a zakończony stożkiem, a trąbką itd itp jest tu mnóstwo i co na co wpływa wraz z wykresami.

kanał MEGA wrzucałem go kiedyś na filmy. Generalnie wszystko trzeba sprawdzać na hamowni.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.