CYTAT(Yaca @ Sun, 20 Feb 2022 - 15:58)
jak to czytam to aż się wierzyć nie chce ..bo patrząc na mase samochodu i setup o którym piszesz to mimo wszystko nie powinno być az tak dobrze jak opisujesz.. ale może to kwestia kierowcy i tego że masz dobrze opanowany sprzęt, punkty hamowań itd...
Ja wierzę, w Alfie 156 pucharowej są tarcze jak w cywilnej 281mm przód, zaciski zwykłe cywilne , i dawały radę w _wyścigach_ przecież , nie sądzę aby rajdy miały większe obciążenie hamulców, gdzie syf na drogach i przyczepności nie ma porównywalnej do toru .
Ten cykl pucharu Alfy 156 jeździł po poznaniu i "długich" Kielcach m.in.
Wyścig to nie wiem pewnie z kilknaście (dziesiąt?) okrążeń, na Poznaniu x ok 2 min , Kielce podobny czs jednego okrążenia ( na "długiej wyścigoweej " wersji trasy ), ja robiłem max 15min sesje , na slickach (no pierwsze i końcowe chłodzące) . I auto z hamującym w przewadze przodem potężnie.
Tarcze wentylowane bez dziurek, nacięć, brembo gładkie, bez nawiewó na hamulce, klockli DS3000 - tu uważam całe clue. Nie wiem jak te Stoptechy mają się do Ferodo, może dlatego w Maździe Radzia potrzeba takich wielkich tarcz,w końcu to cywilne, dopuszczone do ruchu klocki.
Aha, alfa ze mną ważyła 1250kg około przed odelżaniem. Koła 15" coś około 5- 6kg felga i slick podobnie wiec nie takie lekkie.\
@Piwo, z tego co opisywałeś to mi się zdaje że miałeś po prostu nieodpowietrzony i / lub zawilgocony płyn. A nie za małe tarcze.