Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Czy da się zrobić z 2.0 16V w C5 200KM kompresorem po taniości?, Szukam opinii fachowców od francuzów (i nie tylko).
mystek
post Wed, 23 Dec 2020 - 10:11
Post #41


Super User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





Przeczytałem cały temat. Skoro autor decyduje się na ten kompresor, to proponuję najpierw kupić jakieś daily do jazdy, bo Cytryna pewnie postoi trochę zanim to zostanie ogarnięte smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 23 Dec 2020 - 10:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Misior
post Wed, 23 Dec 2020 - 10:24
Post #42


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(Mis @ Wed, 23 Dec 2020 - 10:08) *
Dobra kończmy tą szopkę, gość wie czego chce i usilnie będzie próbował to zrobić, a efekty tej pracy będą mizerne, nigdy nie ujrzą tego forum, nie mówiąc już z biegiem czasu o przyznaniu się do ilości nerwów i kasy i porażek i awariii nawet jeśli uda się ten genialny pomysł w połowie. biggrin.gif

Każdy kto wie lepiej musi kiedyś porządnie zmodyfikować mechanicznie silnikowo swój daily driver, dopiero potem nabiera rozsądku po latach i ląduje na ziemi podchodząc do tuningu inaczej, a nie z głową w chmurach i upierając się przy swoim na siłę.


+69 biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poprostujakub
post Wed, 23 Dec 2020 - 11:02
Post #43


User
Dołączył: Sun, 20 December 2020
Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie





CYTAT(Mis @ Wed, 23 Dec 2020 - 10:08) *
Dobra kończmy tą szopkę, gość wie czego chce i usilnie będzie próbował to zrobić, a efekty tej pracy będą mizerne, nigdy nie ujrzą tego forum, nie mówiąc już z biegiem czasu o przyznaniu się do ilości nerwów i kasy i porażek i awariii nawet jeśli uda się ten genialny pomysł w połowie. biggrin.gif

Każdy kto wie lepiej musi kiedyś porządnie zmodyfikować mechanicznie silnikowo swój daily driver, dopiero potem nabiera rozsądku po latach i ląduje na ziemi podchodząc do tuningu inaczej, a nie z głową w chmurach i upierając się przy swoim na siłę.

Mógłbym ponowić pytania o swap na V6, ale odniosłem wrażenie, że nikt kto rzucił twierdzeniem że to prostsza sprawa niż montaż kompresora tak naprawdę nie ma o tym żadnego pojęcia i jedynym celem tych wpisów jest próba podbudowania sobie ego kosztem świeżaka.

No nic, wciąż czekam na konkrety od ludzi, którzy wiedzą o czym piszą. Kilku użytkowników dało mi już cenne rady, wiem mniej więcej o co pytać szukajkę, wiem czyje wątki i wpisy mogą mnie czegoś nauczyć, zanim sam zacznę się uczyć na swoich błędach.


--------------------
Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Wed, 23 Dec 2020 - 12:44
Post #44


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(poprostujakub @ Wed, 23 Dec 2020 - 11:02) *
Mógłbym ponowić pytania o swap na V6, ale odniosłem wrażenie, że nikt kto rzucił twierdzeniem że to prostsza sprawa niż montaż kompresora tak naprawdę nie ma o tym żadnego pojęcia i jedynym celem tych wpisów jest próba podbudowania sobie ego kosztem świeżaka.

No nic, wciąż czekam na konkrety od ludzi, którzy wiedzą o czym piszą. Kilku użytkowników dało mi już cenne rady, wiem mniej więcej o co pytać szukajkę, wiem czyje wątki i wpisy mogą mnie czegoś nauczyć, zanim sam zacznę się uczyć na swoich błędach.


Hehe - no to jest racingforum tu swapów się przewinęło tysiące.
Zasada jest prosta - poszukaj w necie czy ktoś robił taką wydumkę na jaką wpadłeś - jak znajdziesz jedną to znaczy że ma to jeszcze jakiś sens (przy dużym samozaparciu i zapasie gotówki). Jak znajdziesz kilkanaście takich wydumek - to znaczy że ma to sens i jest prosto wykonalne (i w miarę opłacalne). Tyle w temacie. Masz jakiegoś mechanika od Cyrtyny? Zapytaj jego czy Ci zrobi swapa i za ile. Mając całe auto jako dawcę to na prawdę nie jest jakaś wielka filozofia, co innego jak nie masz całego auta - to wtedy zawsze czegoś zabraknie - a to łapy, a to części wiązki itd. Dobry mechanik zrobi takiego swapa w 1-2 dni. Za ile? Orientacyjnie możesz policzyć 2 dniówki x stawka i wyjdzie mniej więcej 1,5-2 koła. Tak jak koledzy wspominali - sporo rzeczy sprzedasz z dawcy (choćby pompę hydropneumatyki - używka w dobrym stanie to ponad tysiak).
Chyba każdy z tego forum miał motyw porywania się z motyką na słońce i wpadał na "świetny" pomysł że coś pomodzi za drobne i będzie super. Da się jak się samemu wszystko robi - jackpl pod blokiem założył już chyba do 3 aut kompresory. Jak się nie umie/nie ma warunków na samodzielną robotę to większość wydumek traci sens.
Pozdrawiam i Wesołych Świąt.


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarosław-LT
post Wed, 23 Dec 2020 - 13:11
Post #45


User
Dołączył: Thu, 12 March 2020





Służę swoimi siłami na swap lub na montaż kompresora, ewentualnie mogę również na V6 wrzucić kompresor.
W tym czy innym przypadku musieli byśmy spotkać się pod kolbergiem.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
poprostujakub
post Wed, 23 Dec 2020 - 18:22
Post #46


User
Dołączył: Sun, 20 December 2020
Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie





CYTAT(yotomeczek @ Wed, 23 Dec 2020 - 12:44) *
Zasada jest prosta - poszukaj w necie czy ktoś robił taką wydumkę na jaką wpadłeś - jak znajdziesz jedną to znaczy że ma to jeszcze jakiś sens (przy dużym samozaparciu i zapasie gotówki). Jak znajdziesz kilkanaście takich wydumek - to znaczy że ma to sens i jest prosto wykonalne (i w miarę opłacalne). Tyle w temacie.

W punkt. Nie znalazłem ani jednej, jedynie posty, że ktoś, kiedyś taki swap widział.

CYTAT
Masz jakiegoś mechanika od Cyrtyny? Zapytaj jego czy Ci zrobi swapa i za ile. Mając całe auto jako dawcę to na prawdę nie jest jakaś wielka filozofia, co innego jak nie masz całego auta - to wtedy zawsze czegoś zabraknie - a to łapy, a to części wiązki itd. Dobry mechanik zrobi takiego swapa w 1-2 dni. Za ile? Orientacyjnie możesz policzyć 2 dniówki x stawka i wyjdzie mniej więcej 1,5-2 koła. Tak jak koledzy wspominali - sporo rzeczy sprzedasz z dawcy (choćby pompę hydropneumatyki - używka w dobrym stanie to ponad tysiak).

Niestety, po zakupie hydrowozu trochę się bujałem po miejscowych druciarzach aż w końcu fachowca znalazłem 70 km od siebie, ale to też raczej człowiek który nie bawi się w mody, tylko opiera się na swoim wieloletnim doświadczeniu i wałkowaniu tysiące razy tych samych usterek.

CYTAT
Chyba każdy z tego forum miał motyw porywania się z motyką na słońce i wpadał na "świetny" pomysł że coś pomodzi za drobne i będzie super. Da się jak się samemu wszystko robi - jackpl pod blokiem założył już chyba do 3 aut kompresory. Jak się nie umie/nie ma warunków na samodzielną robotę to większość wydumek traci sens.
Pozdrawiam i Wesołych Świąt.

Zdążyłem zauważyć. Jeśli będę musiał sam wszystko robić od początku do końca, to pójdę drogą najbardziej ekonomiczną - wtedy jak się okaże, że bez poważnych inwestycji wydumka nie ruszy, będę mógł graty wywalić do kosza bez większego żalu.

Dzięki i wzajemnie.

CYTAT(Jarosław-LT @ Wed, 23 Dec 2020 - 13:11) *
Służę swoimi siłami na swap lub na montaż kompresora, ewentualnie mogę również na V6 wrzucić kompresor.
W tym czy innym przypadku musieli byśmy spotkać się pod kolbergiem.

Dzięki, zgłoszę się na PW.


--------------------
Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 23 Dec 2020 - 19:43
Post #47


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(poprostujakub @ Wed, 23 Dec 2020 - 18:22) *
W punkt. Nie znalazłem ani jednej, jedynie posty, że ktoś, kiedyś taki swap widział.

yotomeczek chyba mówił o wydumce czyli o kompresorze a nie o swapie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poprostujakub
post Wed, 23 Dec 2020 - 21:18
Post #48


User
Dołączył: Sun, 20 December 2020
Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie





CYTAT(Misior @ Wed, 23 Dec 2020 - 19:43) *
yotomeczek chyba mówił o wydumce czyli o kompresorze a nie o swapie wink.gif

Ja tam całkiem wyraźnie widzę słowo "swap".
A że nikt tego jeszcze nie robił? Jak ktoś tam wyżej wspomniał, C5 to kanapowóz i jako taki służy do wygodnego wożenia zadka. Zupełnie nie nadaje się do usportowienia, więc ludzie którym zależy na sportowym charakterze ich cytryna wybierają C3/C4 bo podniesienie mocy ze 140 do 200KM w C5 to żadne usportowienie przy takiej kobyle.
I jeszcze co do modów których nikt nie robi - jako, że zdecydowanie bardziej siedzę w elektronice niż motoryzacji, to moduję swoje laptopy. Aktualnie mam na tapecie wymianę matrycy w 11-toletnim laptopie na współczesne FHD z podświetleniem LED, które wymaga rycia z lutownicą po płycie i śledzenia sygnałów z oscyloskopem. Ale na tym się znam, a laptopa lubię, więc będę się bawił mimo tego, że nikt nie uważa tego za sensowne.


--------------------
Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Wed, 23 Dec 2020 - 23:21
Post #49


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





"Stage 2" czyli fmic, wydech, dolot, program to max zalecanych modyfikacji do samochodów używanych na co dzień.
Kup V6 albo HDi i zrób program, będzie taniej, łatwiej i szybciej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Fri, 25 Dec 2020 - 08:03
Post #50


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Citroen i Opel to grupa PSA. Może warto rozważyć swap silnika z Insigni OPC (A28NER) lub zwykłego 2,8 V6T (A28NET)?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Fri, 25 Dec 2020 - 08:23
Post #51


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(ju-by @ Fri, 25 Dec 2020 - 08:03) *
Citroen i Opel to grupa PSA. Może warto rozważyć swap silnika z Insigni OPC (A28NER) lub zwykłego 2,8 V6T (A28NET)?

Nie te czasy:) opel to psa od ilu 2 lat?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damzzii
post Fri, 25 Dec 2020 - 08:33
Post #52


Super User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





Nawet jeżeli to bardziej skomplikowane i będą za trzy kable do przełożenia więcej to myślę że warto, lekki silnik ze sportowego auta będzie pasował do C5 jak znalazł. Można pójść nawet dalej i rozważyć wymianę zawieszenia na to z insigni, wtedy już byłby sztos.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Fri, 25 Dec 2020 - 09:04
Post #53


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





2JZ pakuj, co się będziesz rozdrabniał. wink.gif


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Fri, 25 Dec 2020 - 09:21
Post #54


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





A kup E36 328i nie było?


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M4C13K
post Fri, 25 Dec 2020 - 11:06
Post #55


Super User
Dołączył: Thu, 30 June 2011
Skąd: PO





Jeszcze raz padnie słowo "insignia" a niczym po potarciu lampy zjawi sie tutaj oplowy dżin... biggrin.gif no offence wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Fri, 25 Dec 2020 - 11:10
Post #56


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





Jak można w czasach lock down`u nie mieć roboty składając kompy? Człowieku, elektronik widzę z Ciebie taki sam jak i tuner. Kumpel handluje i składa kompy i mając 3 pracowników nie wyrabiają się ze zleceniami - ta branża teraz kwitnie.

Chłopaki, zgódźcie się zrobić mu ten kompressor... jak dostanie listę niezbędnych gratów i modyfikacji to sam wymięknie i może zajmie się kompami jak należy wink.gif

A jakby drugi silnik zamontować w bagażniku? Nie trzeba swapa. Wtedy będzie 2 x 140 = 280KM. I napęd 4x4... cool.gif


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris309
post Fri, 25 Dec 2020 - 11:15
Post #57


User
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Rybnik





Który to C5? Jedynka po lifcie czy dwójka? Standardem w jedynce jest swap z Pb na HDI, w szczególności jak Pb to HPI smile.gif Wrzucenie u Ciebie 2,0HDI 110KM + soft to już wyprzedzanie wyraźnie lepsze niz przy 2.0Pb, jak dołożysz inne turbo albo zaczniesz od RHRa 136KM + soft, to masz 170-180KM i ponad 400Nm. RHR z innym turbo to już ok. 200KM. Spalanie 5-7ltr, i w 10tys można sie zmieścić jak to sam zrobisz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Fri, 25 Dec 2020 - 11:54
Post #58


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(kris309 @ Fri, 25 Dec 2020 - 11:15) *
Który to C5? Jedynka po lifcie czy dwójka? Standardem w jedynce jest swap z Pb na HDI, w szczególności jak Pb to HPI smile.gif Wrzucenie u Ciebie 2,0HDI 110KM + soft to już wyprzedzanie wyraźnie lepsze niz przy 2.0Pb, jak dołożysz inne turbo albo zaczniesz od RHRa 136KM + soft, to masz 170-180KM i ponad 400Nm. RHR z innym turbo to już ok. 200KM. Spalanie 5-7ltr, i w 10tys można sie zmieścić jak to sam zrobisz.


Miałem C6 kombi (2006) 2,0 HDI 136KM manual seryjnie nie jedzie w ogóle - ja po pierwszym wypadzie i zmianie pieluchy przy wyprzedzaniu tira zrobiłem program - wyszedł 153KM/400Nm (jak się okazało umierający czujnik ciśnienia paliwa nie pozwolił zrobić zwyczajowych 160KM) i to jako tako dawało wyprzedzać. To wielki kloc i żeby był żwawy potrzebuje duużo mocy i momentu.


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 25 Dec 2020 - 13:57
Post #59


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Naprawdę polecacie ten syf na wtryskach Siemensa lejących?
Chyba za karę autorowi chcecie to wcisnąć, to jeszcze głupszy swap od v6.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KRT
post Fri, 25 Dec 2020 - 14:27
Post #60


User
Dołączył: Wed, 10 November 2010
Skąd: Nowa Huta





CYTAT(_adams_ @ Fri, 25 Dec 2020 - 11:10) *
A jakby drugi silnik zamontować w bagażniku? Nie trzeba swapa. Wtedy będzie 2 x 140 = 280KM. I napęd 4x4... cool.gif


Dokładnie! Będzie cytrynowe tsunami!

A tak poważnie to czy miałeś jakikolwiek kontakt z kimś kto kiedyś robił coś czego jeszcze nie było. Jeśli było to gdzieś tam za górami za lasami. Wiesz ile potem jest wkurw.... a się że nie jedzie. Jeśli w ogóle odpali.


--------------------
Hokus pokus czary mary będę dmuchać ze dwa bary
Calibra 3.0 V6 TT
Leon Cupra R
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 10:06