![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Przeczytałem cały temat. Skoro autor decyduje się na ten kompresor, to proponuję najpierw kupić jakieś daily do jazdy, bo Cytryna pewnie postoi trochę zanim to zostanie ogarnięte
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Dobra kończmy tą szopkę, gość wie czego chce i usilnie będzie próbował to zrobić, a efekty tej pracy będą mizerne, nigdy nie ujrzą tego forum, nie mówiąc już z biegiem czasu o przyznaniu się do ilości nerwów i kasy i porażek i awariii nawet jeśli uda się ten genialny pomysł w połowie. ![]() Każdy kto wie lepiej musi kiedyś porządnie zmodyfikować mechanicznie silnikowo swój daily driver, dopiero potem nabiera rozsądku po latach i ląduje na ziemi podchodząc do tuningu inaczej, a nie z głową w chmurach i upierając się przy swoim na siłę. +69 ![]() |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
Dobra kończmy tą szopkę, gość wie czego chce i usilnie będzie próbował to zrobić, a efekty tej pracy będą mizerne, nigdy nie ujrzą tego forum, nie mówiąc już z biegiem czasu o przyznaniu się do ilości nerwów i kasy i porażek i awariii nawet jeśli uda się ten genialny pomysł w połowie. ![]() Każdy kto wie lepiej musi kiedyś porządnie zmodyfikować mechanicznie silnikowo swój daily driver, dopiero potem nabiera rozsądku po latach i ląduje na ziemi podchodząc do tuningu inaczej, a nie z głową w chmurach i upierając się przy swoim na siłę. Mógłbym ponowić pytania o swap na V6, ale odniosłem wrażenie, że nikt kto rzucił twierdzeniem że to prostsza sprawa niż montaż kompresora tak naprawdę nie ma o tym żadnego pojęcia i jedynym celem tych wpisów jest próba podbudowania sobie ego kosztem świeżaka. No nic, wciąż czekam na konkrety od ludzi, którzy wiedzą o czym piszą. Kilku użytkowników dało mi już cenne rady, wiem mniej więcej o co pytać szukajkę, wiem czyje wątki i wpisy mogą mnie czegoś nauczyć, zanim sam zacznę się uczyć na swoich błędach. -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Mógłbym ponowić pytania o swap na V6, ale odniosłem wrażenie, że nikt kto rzucił twierdzeniem że to prostsza sprawa niż montaż kompresora tak naprawdę nie ma o tym żadnego pojęcia i jedynym celem tych wpisów jest próba podbudowania sobie ego kosztem świeżaka. No nic, wciąż czekam na konkrety od ludzi, którzy wiedzą o czym piszą. Kilku użytkowników dało mi już cenne rady, wiem mniej więcej o co pytać szukajkę, wiem czyje wątki i wpisy mogą mnie czegoś nauczyć, zanim sam zacznę się uczyć na swoich błędach. Hehe - no to jest racingforum tu swapów się przewinęło tysiące. Zasada jest prosta - poszukaj w necie czy ktoś robił taką wydumkę na jaką wpadłeś - jak znajdziesz jedną to znaczy że ma to jeszcze jakiś sens (przy dużym samozaparciu i zapasie gotówki). Jak znajdziesz kilkanaście takich wydumek - to znaczy że ma to sens i jest prosto wykonalne (i w miarę opłacalne). Tyle w temacie. Masz jakiegoś mechanika od Cyrtyny? Zapytaj jego czy Ci zrobi swapa i za ile. Mając całe auto jako dawcę to na prawdę nie jest jakaś wielka filozofia, co innego jak nie masz całego auta - to wtedy zawsze czegoś zabraknie - a to łapy, a to części wiązki itd. Dobry mechanik zrobi takiego swapa w 1-2 dni. Za ile? Orientacyjnie możesz policzyć 2 dniówki x stawka i wyjdzie mniej więcej 1,5-2 koła. Tak jak koledzy wspominali - sporo rzeczy sprzedasz z dawcy (choćby pompę hydropneumatyki - używka w dobrym stanie to ponad tysiak). Chyba każdy z tego forum miał motyw porywania się z motyką na słońce i wpadał na "świetny" pomysł że coś pomodzi za drobne i będzie super. Da się jak się samemu wszystko robi - jackpl pod blokiem założył już chyba do 3 aut kompresory. Jak się nie umie/nie ma warunków na samodzielną robotę to większość wydumek traci sens. Pozdrawiam i Wesołych Świąt. -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
User Dołączył: Thu, 12 March 2020 ![]() |
Służę swoimi siłami na swap lub na montaż kompresora, ewentualnie mogę również na V6 wrzucić kompresor.
W tym czy innym przypadku musieli byśmy spotkać się pod kolbergiem. |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
Zasada jest prosta - poszukaj w necie czy ktoś robił taką wydumkę na jaką wpadłeś - jak znajdziesz jedną to znaczy że ma to jeszcze jakiś sens (przy dużym samozaparciu i zapasie gotówki). Jak znajdziesz kilkanaście takich wydumek - to znaczy że ma to sens i jest prosto wykonalne (i w miarę opłacalne). Tyle w temacie. W punkt. Nie znalazłem ani jednej, jedynie posty, że ktoś, kiedyś taki swap widział. CYTAT Masz jakiegoś mechanika od Cyrtyny? Zapytaj jego czy Ci zrobi swapa i za ile. Mając całe auto jako dawcę to na prawdę nie jest jakaś wielka filozofia, co innego jak nie masz całego auta - to wtedy zawsze czegoś zabraknie - a to łapy, a to części wiązki itd. Dobry mechanik zrobi takiego swapa w 1-2 dni. Za ile? Orientacyjnie możesz policzyć 2 dniówki x stawka i wyjdzie mniej więcej 1,5-2 koła. Tak jak koledzy wspominali - sporo rzeczy sprzedasz z dawcy (choćby pompę hydropneumatyki - używka w dobrym stanie to ponad tysiak). Niestety, po zakupie hydrowozu trochę się bujałem po miejscowych druciarzach aż w końcu fachowca znalazłem 70 km od siebie, ale to też raczej człowiek który nie bawi się w mody, tylko opiera się na swoim wieloletnim doświadczeniu i wałkowaniu tysiące razy tych samych usterek. CYTAT Chyba każdy z tego forum miał motyw porywania się z motyką na słońce i wpadał na "świetny" pomysł że coś pomodzi za drobne i będzie super. Da się jak się samemu wszystko robi - jackpl pod blokiem założył już chyba do 3 aut kompresory. Jak się nie umie/nie ma warunków na samodzielną robotę to większość wydumek traci sens. Pozdrawiam i Wesołych Świąt. Zdążyłem zauważyć. Jeśli będę musiał sam wszystko robić od początku do końca, to pójdę drogą najbardziej ekonomiczną - wtedy jak się okaże, że bez poważnych inwestycji wydumka nie ruszy, będę mógł graty wywalić do kosza bez większego żalu. Dzięki i wzajemnie. Służę swoimi siłami na swap lub na montaż kompresora, ewentualnie mogę również na V6 wrzucić kompresor. W tym czy innym przypadku musieli byśmy spotkać się pod kolbergiem. Dzięki, zgłoszę się na PW. -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
yotomeczek chyba mówił o wydumce czyli o kompresorze a nie o swapie ![]() Ja tam całkiem wyraźnie widzę słowo "swap". A że nikt tego jeszcze nie robił? Jak ktoś tam wyżej wspomniał, C5 to kanapowóz i jako taki służy do wygodnego wożenia zadka. Zupełnie nie nadaje się do usportowienia, więc ludzie którym zależy na sportowym charakterze ich cytryna wybierają C3/C4 bo podniesienie mocy ze 140 do 200KM w C5 to żadne usportowienie przy takiej kobyle. I jeszcze co do modów których nikt nie robi - jako, że zdecydowanie bardziej siedzę w elektronice niż motoryzacji, to moduję swoje laptopy. Aktualnie mam na tapecie wymianę matrycy w 11-toletnim laptopie na współczesne FHD z podświetleniem LED, które wymaga rycia z lutownicą po płycie i śledzenia sygnałów z oscyloskopem. Ale na tym się znam, a laptopa lubię, więc będę się bawił mimo tego, że nikt nie uważa tego za sensowne. -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
"Stage 2" czyli fmic, wydech, dolot, program to max zalecanych modyfikacji do samochodów używanych na co dzień.
Kup V6 albo HDi i zrób program, będzie taniej, łatwiej i szybciej. |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Citroen i Opel to grupa PSA. Może warto rozważyć swap silnika z Insigni OPC (A28NER) lub zwykłego 2,8 V6T (A28NET)?
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
Nawet jeżeli to bardziej skomplikowane i będą za trzy kable do przełożenia więcej to myślę że warto, lekki silnik ze sportowego auta będzie pasował do C5 jak znalazł. Można pójść nawet dalej i rozważyć wymianę zawieszenia na to z insigni, wtedy już byłby sztos.
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
2JZ pakuj, co się będziesz rozdrabniał.
![]() -------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
A kup E36 328i nie było?
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Super User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: PO ![]() |
Jeszcze raz padnie słowo "insignia" a niczym po potarciu lampy zjawi sie tutaj oplowy dżin...
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Jak można w czasach lock down`u nie mieć roboty składając kompy? Człowieku, elektronik widzę z Ciebie taki sam jak i tuner. Kumpel handluje i składa kompy i mając 3 pracowników nie wyrabiają się ze zleceniami - ta branża teraz kwitnie.
Chłopaki, zgódźcie się zrobić mu ten kompressor... jak dostanie listę niezbędnych gratów i modyfikacji to sam wymięknie i może zajmie się kompami jak należy ![]() A jakby drugi silnik zamontować w bagażniku? Nie trzeba swapa. Wtedy będzie 2 x 140 = 280KM. I napęd 4x4... ![]() -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
User Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Rybnik ![]() |
Który to C5? Jedynka po lifcie czy dwójka? Standardem w jedynce jest swap z Pb na HDI, w szczególności jak Pb to HPI
![]() |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Który to C5? Jedynka po lifcie czy dwójka? Standardem w jedynce jest swap z Pb na HDI, w szczególności jak Pb to HPI ![]() Miałem C6 kombi (2006) 2,0 HDI 136KM manual seryjnie nie jedzie w ogóle - ja po pierwszym wypadzie i zmianie pieluchy przy wyprzedzaniu tira zrobiłem program - wyszedł 153KM/400Nm (jak się okazało umierający czujnik ciśnienia paliwa nie pozwolił zrobić zwyczajowych 160KM) i to jako tako dawało wyprzedzać. To wielki kloc i żeby był żwawy potrzebuje duużo mocy i momentu. -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Naprawdę polecacie ten syf na wtryskach Siemensa lejących?
Chyba za karę autorowi chcecie to wcisnąć, to jeszcze głupszy swap od v6. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
User Dołączył: Wed, 10 November 2010 Skąd: Nowa Huta ![]() |
A jakby drugi silnik zamontować w bagażniku? Nie trzeba swapa. Wtedy będzie 2 x 140 = 280KM. I napęd 4x4... ![]() Dokładnie! Będzie cytrynowe tsunami! A tak poważnie to czy miałeś jakikolwiek kontakt z kimś kto kiedyś robił coś czego jeszcze nie było. Jeśli było to gdzieś tam za górami za lasami. Wiesz ile potem jest wkurw.... a się że nie jedzie. Jeśli w ogóle odpali. -------------------- Hokus pokus czary mary będę dmuchać ze dwa bary
Calibra 3.0 V6 TT Leon Cupra R |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 10:06 |