![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
chcesz mieć 200 km do 5000 zł. - oto rozwiązanie:
C5 z uszkodzonym automatem za 2000 https://allegrolokalnie.pl/oferta/citroen-c5-3-0-v6-benzyna i tylko decyzja z którego do którego fanty przekładasz... i jest duża szansa że potem pojeździsz jeszcze a nie będziesz szukał co znowu nie działa przy kompresorze -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 18 June 2017 ![]() |
To nie lata 80te, w tamtych czasach tuning był trochę łatwiejszy dziś czego byś nie zmienił na lepsze czyli wydajniejsze wiąże sie ze zmiana mapy, tak jak mówię teraz lepiej wgrać samą mapę będzie taniej może nie tyle ile by sie chciało ale taniej bo graty kosztują chyba że weźmiesz ze szrotu niewiadomego stanu technicznego, cała dyskusja jest bezsensu jak nie ma sie wystarczającej ilości gotówki, zmiana filtra z papieru na bawełnę lub gąbkę daje około 5KM może 7 i tak to jest nic ale to bez hamowni też tego na 100% się nie stwierdzi można nawet pogorszyć moment obrotowy w pewnych zakresach obrotów, jedynie co można zrobić to odpowiednie opony rozmiar felg a w sumie diagnoza i może wymiana układu wydechowego co poprawi sprawność silnika i tym samym lepsze przyspieszanie, może nawet wymiana samego kolektora wydechowego i katalizatora na sportowy, sprawdź stan łożysk, ingerencja w doładowanie sporo kosztuje auto które masz nie jest warte tych pieniędzy bo to koszt rzędu 4-5 tys jak będziesz robić to sam.....dobry mechanik nie weźmie mało to musiał byś liczyć sie z kwotą minimum 6 tys a mechanik mechanikowi nie równy mogło by się tak zdarzyć że w czasie jazy rozleci ci sie silnik to musi być ktoś kto się zna na tuningu a bez mapy nic z tego nie będzie
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
miejsca między blokiem a karoserią mam jedynie tyle, że mógłbym tam wcisnąć jakiś wąski łańcuch rozrządu i połączyć nim wyjście wału korbowego z kompresorem. Ma to jakiś sens? Nie ma sensu, gdyż łańcuch rozrządu zawsze pracuje w kąpieli. Jest bardzo dobrze olejony. Pomysł użycia go na sucho jest nie z tej Ziemi. Resztę już usłyszałeś. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
albo sprzedać i kupić lagunę 2.0T przynajmniej będzie potencjał na mody
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 18 June 2017 ![]() |
laguny 2.0 bym nie polecał
![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
jak myślisz że bedziesz jeździć bez strojenia to powodzenia ![]() Poczytałem jak walczyłeś z Pugiem. Czyli przynajmniej świnia, czy od razu SA? Możesz coś doradzić z wtryskami? Oryginalne dadzą radę? Jeśli nie, to co tu mógłbym włożyć? Proponuję, żebyś najpierw znalazł tunera, który podejmie się dotknięcia takiego "projektu" i wystroi Ci to bo jak wyżej już pisali, bez strojenia nie pojedziesz tylko silnik powie papa ![]() Jak znajdziesz stroiciela to ustal z nim kwotę za strojenie plus jego warunki co i jak ma być zamontowane, bo podejrzewam, że jak podjedziesz do kogokolwiek z kibelrurami oklejonymi pawertapem pod maską to każdy Cie wyśmieje i powie tylko żebyś szukał szczęścia u innych... Czy zdajesz sobie sprawy ile czasu stroiciel musi poświęcić na taki "projekt"? Przy dużo większych budżetach, gdzie nie szuka się na siłę oszczędności tylko wybiera się sprawdzone elementy przy strojeniu potrafią wyskakiwać problemy typu walnięty czujnik czy nieszczelny dolot, ślizgające się sprzegło itp. wtedy umawiasz się na kolejny termin strojenia po ogarnięciu problemów, teraz pomyśl ile problemów może wyskoczyć podczas strojenia Twojego "projektu" i ile kasy dorzucisz stroicielowi za tą męczarnię ![]() Dzięki. Aż takiego druciarstwa nie mam zamiaru uprawiać, to jednak ma podziałać i nie doprowadzić mnie do osiwienia, więc graty planuję w miarę możliwości kupić nowe, a przy ich montowaniu wzorować się na jeżdżących projektach. Google jest niezbyt pomocne w poszukiwaniu warsztatów które się tym zajmują. Mieszkam na pograniczu lubuskiego i dolnośląskiego, najbliżej kogoś w temacie widziałem zdaje się w Głogowie. Są jeszcze jacyś ludzie w mojej okolicy, których mógłbym zapytać? chcesz mieć 200 km do 5000 zł. - oto rozwiązanie: C5 z uszkodzonym automatem za 2000 https://allegrolokalnie.pl/oferta/citroen-c5-3-0-v6-benzyna i tylko decyzja z którego do którego fanty przekładasz... i jest duża szansa że potem pojeździsz jeszcze a nie będziesz szukał co znowu nie działa przy kompresorze To zbyt piękne, żeby było prawdziwe... nawet między poliftami przekładka V6 to od razu połowa zawieszenia z przodu, wiązki, moduł komfortu... Nie ma sensu, gdyż łańcuch rozrządu zawsze pracuje w kąpieli. Jest bardzo dobrze olejony. Pomysł użycia go na sucho jest nie z tej Ziemi. Resztę już usłyszałeś. Tego się obawiałem... -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
User Dołączył: Fri, 29 December 2006 ![]() |
@yeti86 Drożej, niż 10k plus dawca silnika, wszystkich wiązek, ECU i modułu komfortu? Prosiłbym o konkrety. Jeśli gdzieś się walnąłem w obliczeniach to pokaż mi proszę błąd, korzystałem z internetowych kalkulatorów i może jakiegoś parametru nie wziąłem pod uwagę, stąd wyszło mi, że ten maluch się nada. kupuje dawce uszkodzonego i przekładasz, jaki moduł komfortu, masz na myśli BSI po co ? Ściągasz immo z ecu i tyle. Wiązkę silnika aby odpinasz i wpinasz z vki starczy. Po za tym zadam pytanie co rozumiesz przez c5 mk2 ? mk2 jako lift pierwszej generacji czy mk2 jako x7 ? bo technicznie wg citroena mk2 to x7 a to zmienia postać rzeczy sporo, wtedy szukamy 407 z tym silnikiem bo elektrycznie mało roboty ![]() Peugeot 206 RC robił coś około 180KM na tym silniku różnice miedzy 140KM a 180KM nie są duże jak celujesz w moc 200KM to będzie najtańsza opcja. 40 KM różnicy odczujesz, jak mało to wymiana auta/swap. 206 RC ma chyba inny kolektor dolotowy, kolektor wydechowy i może inne wałki rozrządu. Po za dołem silnika tj blok, wał, miska olejowa, korby to reszta jest inna. Głowica ma inny rozmiar gniazd zaworowych, vvt, walki są inne, cewki inne, kolektory jak wspomniałeś, jest więcej różnic niż |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
kupuje dawce uszkodzonego i przekładasz, jaki moduł komfortu, masz na myśli BSI po co ? Ściągasz immo z ecu i tyle. Wiązkę silnika aby odpinasz i wpinasz z vki starczy. Po za tym zadam pytanie co rozumiesz przez c5 mk2 ? mk2 jako lift pierwszej generacji czy mk2 jako x7 ? bo technicznie wg citroena mk2 to x7 a to zmienia postać rzeczy sporo, wtedy szukamy 407 z tym silnikiem bo elektrycznie mało roboty ![]() Takie informacje dostałem od firmy z Opola, którą pytałem o koszt takiej zabawy. Jeśli możesz mi polecić kogoś kto mógłby się tego podjąć, to dowiedziałbym się co konkretnie musi z dawcy zostać przełożone i ile by to kosztowało. Może udałoby się to zrobić profesjonalnie, oczywiście w nieco większym budżecie niż druciarski kompresor. Według Citroena mam mk I lift, produkowany w latach 2004-2007. CYTAT Po za dołem silnika tj blok, wał, miska olejowa, korby to reszta jest inna. Głowica ma inny rozmiar gniazd zaworowych, vvt, walki są inne, cewki inne, kolektory jak wspomniałeś, jest więcej różnic niż No tak, skądś się te 40KM wzięło. EW10A też już ma VVT. Podejrzewam, że upgrade do mocniejszej wersji jest trudniejszy niż tylko wrzucenie głowicy z EW10J4S na EW10A? -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Laguna z F4RT jest sto razy lepsza i ma większy potencjał od kanapy z wolnossącym 2.0 na mody. Robisz sam soft i jesteś gość.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Laguna z F4RT jest sto razy lepsza i ma większy potencjał od kanapy z wolnossącym 2.0 na mody. Robisz sam soft i jesteś gość. Dokładnie 2,0T w Lagunie 3ciej gen jest bardzo spoko i niezawodnie ![]() No i będzie to normalnie sprzedawalne w przeciwieństwie do pomotanej C5 -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
User Dołączył: Fri, 26 June 2015 ![]() |
Swap v6 mając dawce to problem a kompresor to nie. Ciekawe
![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
Swap v6 mając dawce to problem a kompresor to nie. Ciekawe ![]() Tak mi fachowcy powiedzieli. Jak znasz lepszych, daj namiary. A tak wracając już do kwestii gratów, bo powoli będę chciał zacząć kompletować: - Czy kompresor M65 (czyli jeśli dobrze rozumiem ładnie nazwany M45) z Mercedesa W209 napompuje mi tu pół bara? - Czy intercooler z C5 2.0 HDI da tu radę, czy szukać czegoś większego? -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Wolnossący silnik o tej samej mocy maksymalnej jest zawsze lepszy od doładowanego. Przełożenie silnika mając wszystkie graty z tego samego modelu to jest jeden, dwa dni i działa.
Przejedź się tą V6, naprawdę polecam, jedna z lepszych (jak i Busso, naprawdę niezłe w porównaniu do amerykańskich i japońskich). Doładowane silniki mają tylko jeden plus są bardziej oszczędne w stosunku do mocy, ale turbodziura i awaryjność. Idąc dalej sprzęgło się podda przy większej mocy, skrzynia będzie miała źle dobrane przełożenia. Ponownie turbodziura albo kompresodziura choć trochę mniejsza... |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
pozwolę sobie się nie zgodzić, mianowicie VB 2.5 zrobione na 200&250 vs Saab 1.8t zrobiony na 200&300, po przesiadce z Saaba do Vectry miałem wrażenie jazdy zepsutym autem żadnej turbodziury w saabie nie czuję natomiast ilość niuta przy 2k rpm generuje jak diesel. Pewnie po perunie 19T i 400 Nm w peaku gdzieś przy 4k czuć byłoby że doładowany gorzej wstaje ale to było by 300+ z tego 2 litrowego silnika, zupełnie inne spektrum, przy podobnych parametrach nadal będę się upierać że turbo lepsze od N/A. BTW w tym saabie jest jeszcze dłuższa skrzynia niż to zjebane F25 w oplu.
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Taa, to było F35 od saaba. Pojeździj dłużej jakimkolwiek wolnossącym a potem wsiądź do turbo - najgorzej do turbo diesla, te zdziwienie że nic się nie dzieję a już założyłeś rodzinę i się rozwiodłeś.
Ten no i wszystkie skrzynie pochodzą od saaba w słabych GMach, tak do 400NM. Jak i Espero i Lanosie, no i w Fiatach. Szczerze wielkie zło - technika lat 80 upchana w 00 i nawet 10. Jeździłem trochę VB Irmscher i30, takie Espero z V6 - fajne, ale bez emocji. Aczkolwiek jak dobrze zestrojone będzie natychmiast reagować na gaz nie jak silnik doładowany. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
jak możesz kupić dawcę po taniości nie zastanawiałbym się ani minuty. Ludzie sprzedają takie auta tanio, bo chcą się pozbyć strupa i odzyskać cokolwiek
![]() |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Dobra Panowie, to wszystko już słyszałem u Citroenowców, proszę o konkrety. O jakie konkrety jeszcze Ci chodzi? Powiedzieli Ci dobrze to zmieniłeś forum żeby powiedzieli to co Ty chcesz usłyszeć. Napisz na forum onetu to może tam powiedzą Ci, że kompresor jest super. Mówisz, że złota rączka Ci wyspawa łapę? To nie jest tak jak wysikać dziurę w śniegu. Dodatkowe koło na wał, osiowość, odpowiednie obroty, napinacz itp itd. Pojedź potem to gdzieś na strojenie - pierwsze zwalenie paska i wylot z warsztatu - wiem bo montowałem kompresor i stroiciel powiedział, że jestem pierwszy co nie spada pasek, a przerobił już takich gagatków wielu i nie ma zamiaru tracić czasu na takich co mają źle poskładane. Po drugie - szukasz namiarów na ludzi co przez telefon powiedzą Ci co trzeba zrobić przy swapie na V6? Powodzenia ![]() Masz gotowy przepis na 200KM za 2kpln i jeszcze pewnie można z połowę rzeczy rozsprzedać z dawcy, a Ty niestety kombinujesz. Wesołych Świąt |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
O jakie konkrety jeszcze Ci chodzi? Powiedzieli Ci dobrze to zmieniłeś forum żeby powiedzieli to co Ty chcesz usłyszeć. Napisz na forum onetu to może tam powiedzą Ci, że kompresor jest super. Mówisz, że złota rączka Ci wyspawa łapę? To nie jest tak jak wysikać dziurę w śniegu. Dodatkowe koło na wał, osiowość, odpowiednie obroty, napinacz itp itd. Pół firmy w której pracuję działa na elementach które wykonał, mam zaufanie do jakości jego pracy. CYTAT Pojedź potem to gdzieś na strojenie - pierwsze zwalenie paska i wylot z warsztatu - wiem bo montowałem kompresor i stroiciel powiedział, że jestem pierwszy co nie spada pasek, a przerobił już takich gagatków wielu i nie ma zamiaru tracić czasu na takich co mają źle poskładane. Super, gratulacje. Tyle, że ja należę do ludzi, którzy nie lubią dokładać innym roboty, którą sami mogą zrobić. Dopóki nie będzie się kręcić pewnie i stabilnie nie będę nikomu gitary zawracał. CYTAT Po drugie - szukasz namiarów na ludzi co przez telefon powiedzą Ci co trzeba zrobić przy swapie na V6? Powodzenia ![]() Masz gotowy przepis na 200KM za 2kpln i jeszcze pewnie można z połowę rzeczy rozsprzedać z dawcy, a Ty niestety kombinujesz. Szukam namiarów na ludzi, którzy mi ten swap zrobią. Tylko jak wcześniej wspominałem - chcę wiedzieć co mam im dokładnie przytargać (bo dawców można w różnym stanie kupić, te V6 występowały w kilku wersjach, nie wiem czy może być z puga czy musi z cytryny, nie wiem, czy mój manual da się do tego zaprząc, skoro u mnie V6 były parowane tylko z automatem etc.) żeby mogli się z tym szybko i bez problemu uwinąć (co mam nadzieję przełoży się na nieco niższy koszt usługi). -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Najlepiej kup całe auto takie jak twoje.
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Dobra kończmy tą szopkę, gość wie czego chce i usilnie będzie próbował to zrobić, a efekty tej pracy będą mizerne, nigdy nie ujrzą tego forum, nie mówiąc już z biegiem czasu o przyznaniu się do ilości nerwów i kasy i porażek i awariii nawet jeśli uda się ten genialny pomysł w połowie.
![]() Każdy kto wie lepiej musi kiedyś porządnie zmodyfikować mechanicznie silnikowo swój daily driver, dopiero potem nabiera rozsądku po latach i ląduje na ziemi podchodząc do tuningu inaczej, a nie z głową w chmurach i upierając się przy swoim na siłę. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 21:00 |