Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Czy da się zrobić z 2.0 16V w C5 200KM kompresorem po taniości?, Szukam opinii fachowców od francuzów (i nie tylko).
kidzio_r5gtt
post Tue, 22 Dec 2020 - 16:00
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



chcesz mieć 200 km do 5000 zł. - oto rozwiązanie:

C5 z uszkodzonym automatem za 2000
https://allegrolokalnie.pl/oferta/citroen-c5-3-0-v6-benzyna

i tylko decyzja z którego do którego fanty przekładasz...

i jest duża szansa że potem pojeździsz jeszcze a nie będziesz szukał co znowu nie działa przy kompresorze


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 22 Dec 2020 - 16:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
erikson74
post Tue, 22 Dec 2020 - 16:09
Post #22


Frequent User
Dołączył: Sun, 18 June 2017





To nie lata 80te, w tamtych czasach tuning był trochę łatwiejszy dziś czego byś nie zmienił na lepsze czyli wydajniejsze wiąże sie ze zmiana mapy, tak jak mówię teraz lepiej wgrać samą mapę będzie taniej może nie tyle ile by sie chciało ale taniej bo graty kosztują chyba że weźmiesz ze szrotu niewiadomego stanu technicznego, cała dyskusja jest bezsensu jak nie ma sie wystarczającej ilości gotówki, zmiana filtra z papieru na bawełnę lub gąbkę daje około 5KM może 7 i tak to jest nic ale to bez hamowni też tego na 100% się nie stwierdzi można nawet pogorszyć moment obrotowy w pewnych zakresach obrotów, jedynie co można zrobić to odpowiednie opony rozmiar felg a w sumie diagnoza i może wymiana układu wydechowego co poprawi sprawność silnika i tym samym lepsze przyspieszanie, może nawet wymiana samego kolektora wydechowego i katalizatora na sportowy, sprawdź stan łożysk, ingerencja w doładowanie sporo kosztuje auto które masz nie jest warte tych pieniędzy bo to koszt rzędu 4-5 tys jak będziesz robić to sam.....dobry mechanik nie weźmie mało to musiał byś liczyć sie z kwotą minimum 6 tys a mechanik mechanikowi nie równy mogło by się tak zdarzyć że w czasie jazy rozleci ci sie silnik to musi być ktoś kto się zna na tuningu a bez mapy nic z tego nie będzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Tue, 22 Dec 2020 - 17:05
Post #23


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





CYTAT(poprostujakub @ Mon, 21 Dec 2020 - 21:58) *
miejsca między blokiem a karoserią mam jedynie tyle, że mógłbym tam wcisnąć jakiś wąski łańcuch rozrządu i połączyć nim wyjście wału korbowego z kompresorem. Ma to jakiś sens?

Nie ma sensu, gdyż łańcuch rozrządu zawsze pracuje w kąpieli. Jest bardzo dobrze olejony. Pomysł użycia go na sucho jest nie z tej Ziemi.
Resztę już usłyszałeś.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Tue, 22 Dec 2020 - 17:12
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





albo sprzedać i kupić lagunę 2.0T przynajmniej będzie potencjał na mody


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
erikson74
post Tue, 22 Dec 2020 - 17:39
Post #25


Frequent User
Dołączył: Sun, 18 June 2017





laguny 2.0 bym nie polecał cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poprostujakub
post Tue, 22 Dec 2020 - 17:57
Post #26


User
Dołączył: Sun, 20 December 2020
Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie





CYTAT(MisioLBN @ Tue, 22 Dec 2020 - 13:08) *
jak myślisz że bedziesz jeździć bez strojenia to powodzenia smile.gif

Poczytałem jak walczyłeś z Pugiem. Czyli przynajmniej świnia, czy od razu SA? Możesz coś doradzić z wtryskami? Oryginalne dadzą radę? Jeśli nie, to co tu mógłbym włożyć?

CYTAT(rado00 @ Tue, 22 Dec 2020 - 14:29) *
Proponuję, żebyś najpierw znalazł tunera, który podejmie się dotknięcia takiego "projektu" i wystroi Ci to bo jak wyżej już pisali, bez strojenia nie pojedziesz tylko silnik powie papa smile.gif

Jak znajdziesz stroiciela to ustal z nim kwotę za strojenie plus jego warunki co i jak ma być zamontowane, bo podejrzewam, że jak podjedziesz do kogokolwiek z kibelrurami oklejonymi pawertapem pod maską to każdy Cie wyśmieje i powie tylko żebyś szukał szczęścia u innych...

Czy zdajesz sobie sprawy ile czasu stroiciel musi poświęcić na taki "projekt"? Przy dużo większych budżetach, gdzie nie szuka się na siłę oszczędności tylko wybiera się sprawdzone elementy przy strojeniu potrafią wyskakiwać problemy typu walnięty czujnik czy nieszczelny dolot, ślizgające się sprzegło itp. wtedy umawiasz się na kolejny termin strojenia po ogarnięciu problemów, teraz pomyśl ile problemów może wyskoczyć podczas strojenia Twojego "projektu" i ile kasy dorzucisz stroicielowi za tą męczarnię smile.gif dlatego proponuję odpuść/zmień auto albo zwiększ budżet tak, żeby to zrobić po ludzku

Dzięki. Aż takiego druciarstwa nie mam zamiaru uprawiać, to jednak ma podziałać i nie doprowadzić mnie do osiwienia, więc graty planuję w miarę możliwości kupić nowe, a przy ich montowaniu wzorować się na jeżdżących projektach.
Google jest niezbyt pomocne w poszukiwaniu warsztatów które się tym zajmują. Mieszkam na pograniczu lubuskiego i dolnośląskiego, najbliżej kogoś w temacie widziałem zdaje się w Głogowie. Są jeszcze jacyś ludzie w mojej okolicy, których mógłbym zapytać?

CYTAT(kidzio_r5gtt @ Tue, 22 Dec 2020 - 16:00) *
chcesz mieć 200 km do 5000 zł. - oto rozwiązanie:

C5 z uszkodzonym automatem za 2000
https://allegrolokalnie.pl/oferta/citroen-c5-3-0-v6-benzyna

i tylko decyzja z którego do którego fanty przekładasz...

i jest duża szansa że potem pojeździsz jeszcze a nie będziesz szukał co znowu nie działa przy kompresorze

To zbyt piękne, żeby było prawdziwe... nawet między poliftami przekładka V6 to od razu połowa zawieszenia z przodu, wiązki, moduł komfortu...

CYTAT(soltyk @ Tue, 22 Dec 2020 - 17:05) *
Nie ma sensu, gdyż łańcuch rozrządu zawsze pracuje w kąpieli. Jest bardzo dobrze olejony. Pomysł użycia go na sucho jest nie z tej Ziemi.
Resztę już usłyszałeś.

Tego się obawiałem...


--------------------
Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yeti86
post Tue, 22 Dec 2020 - 18:40
Post #27


User
Dołączył: Fri, 29 December 2006





CYTAT(poprostujakub @ Tue, 22 Dec 2020 - 09:45) *
@yeti86

Drożej, niż 10k plus dawca silnika, wszystkich wiązek, ECU i modułu komfortu?


Prosiłbym o konkrety.
Jeśli gdzieś się walnąłem w obliczeniach to pokaż mi proszę błąd, korzystałem z internetowych kalkulatorów i może jakiegoś parametru nie wziąłem pod uwagę, stąd wyszło mi, że ten maluch się nada.



kupuje dawce uszkodzonego i przekładasz, jaki moduł komfortu, masz na myśli BSI po co ? Ściągasz immo z ecu i tyle. Wiązkę silnika aby odpinasz i wpinasz z vki starczy.

Po za tym zadam pytanie co rozumiesz przez c5 mk2 ? mk2 jako lift pierwszej generacji czy mk2 jako x7 ? bo technicznie wg citroena mk2 to x7 a to zmienia postać rzeczy sporo, wtedy szukamy 407 z tym silnikiem bo elektrycznie mało roboty smile.gif


CYTAT(A d a m @ Tue, 22 Dec 2020 - 11:37) *
Peugeot 206 RC robił coś około 180KM na tym silniku różnice miedzy 140KM a 180KM nie są duże jak celujesz w moc 200KM to będzie najtańsza opcja. 40 KM różnicy odczujesz, jak mało to wymiana auta/swap. 206 RC ma chyba inny kolektor dolotowy, kolektor wydechowy i może inne wałki rozrządu.


Po za dołem silnika tj blok, wał, miska olejowa, korby to reszta jest inna. Głowica ma inny rozmiar gniazd zaworowych, vvt, walki są inne, cewki inne, kolektory jak wspomniałeś, jest więcej różnic niż
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poprostujakub
post Tue, 22 Dec 2020 - 19:46
Post #28


User
Dołączył: Sun, 20 December 2020
Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie





CYTAT(yeti86 @ Tue, 22 Dec 2020 - 18:40) *
kupuje dawce uszkodzonego i przekładasz, jaki moduł komfortu, masz na myśli BSI po co ? Ściągasz immo z ecu i tyle. Wiązkę silnika aby odpinasz i wpinasz z vki starczy.

Po za tym zadam pytanie co rozumiesz przez c5 mk2 ? mk2 jako lift pierwszej generacji czy mk2 jako x7 ? bo technicznie wg citroena mk2 to x7 a to zmienia postać rzeczy sporo, wtedy szukamy 407 z tym silnikiem bo elektrycznie mało roboty smile.gif

Takie informacje dostałem od firmy z Opola, którą pytałem o koszt takiej zabawy. Jeśli możesz mi polecić kogoś kto mógłby się tego podjąć, to dowiedziałbym się co konkretnie musi z dawcy zostać przełożone i ile by to kosztowało. Może udałoby się to zrobić profesjonalnie, oczywiście w nieco większym budżecie niż druciarski kompresor. Według Citroena mam mk I lift, produkowany w latach 2004-2007.


CYTAT
Po za dołem silnika tj blok, wał, miska olejowa, korby to reszta jest inna. Głowica ma inny rozmiar gniazd zaworowych, vvt, walki są inne, cewki inne, kolektory jak wspomniałeś, jest więcej różnic niż

No tak, skądś się te 40KM wzięło. EW10A też już ma VVT. Podejrzewam, że upgrade do mocniejszej wersji jest trudniejszy niż tylko wrzucenie głowicy z EW10J4S na EW10A?


--------------------
Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 22 Dec 2020 - 20:03
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Laguna z F4RT jest sto razy lepsza i ma większy potencjał od kanapy z wolnossącym 2.0 na mody. Robisz sam soft i jesteś gość.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Tue, 22 Dec 2020 - 20:11
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(Mis @ Tue, 22 Dec 2020 - 20:03) *
Laguna z F4RT jest sto razy lepsza i ma większy potencjał od kanapy z wolnossącym 2.0 na mody. Robisz sam soft i jesteś gość.


Dokładnie 2,0T w Lagunie 3ciej gen jest bardzo spoko i niezawodnie smile.gif
No i będzie to normalnie sprzedawalne w przeciwieństwie do pomotanej C5


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek2f
post Tue, 22 Dec 2020 - 22:16
Post #31


User
Dołączył: Fri, 26 June 2015





Swap v6 mając dawce to problem a kompresor to nie. Ciekawe wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poprostujakub
post Tue, 22 Dec 2020 - 22:47
Post #32


User
Dołączył: Sun, 20 December 2020
Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie





CYTAT(przemek2f @ Tue, 22 Dec 2020 - 22:16) *
Swap v6 mając dawce to problem a kompresor to nie. Ciekawe wink.gif

Tak mi fachowcy powiedzieli. Jak znasz lepszych, daj namiary.


A tak wracając już do kwestii gratów, bo powoli będę chciał zacząć kompletować:
- Czy kompresor M65 (czyli jeśli dobrze rozumiem ładnie nazwany M45) z Mercedesa W209 napompuje mi tu pół bara?
- Czy intercooler z C5 2.0 HDI da tu radę, czy szukać czegoś większego?


--------------------
Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Wed, 23 Dec 2020 - 00:15
Post #33


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





Wolnossący silnik o tej samej mocy maksymalnej jest zawsze lepszy od doładowanego. Przełożenie silnika mając wszystkie graty z tego samego modelu to jest jeden, dwa dni i działa.
Przejedź się tą V6, naprawdę polecam, jedna z lepszych (jak i Busso, naprawdę niezłe w porównaniu do amerykańskich i japońskich).

Doładowane silniki mają tylko jeden plus są bardziej oszczędne w stosunku do mocy, ale turbodziura i awaryjność.
Idąc dalej sprzęgło się podda przy większej mocy, skrzynia będzie miała źle dobrane przełożenia. Ponownie turbodziura albo kompresodziura choć trochę mniejsza...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Wed, 23 Dec 2020 - 00:35
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





pozwolę sobie się nie zgodzić, mianowicie VB 2.5 zrobione na 200&250 vs Saab 1.8t zrobiony na 200&300, po przesiadce z Saaba do Vectry miałem wrażenie jazdy zepsutym autem żadnej turbodziury w saabie nie czuję natomiast ilość niuta przy 2k rpm generuje jak diesel. Pewnie po perunie 19T i 400 Nm w peaku gdzieś przy 4k czuć byłoby że doładowany gorzej wstaje ale to było by 300+ z tego 2 litrowego silnika, zupełnie inne spektrum, przy podobnych parametrach nadal będę się upierać że turbo lepsze od N/A. BTW w tym saabie jest jeszcze dłuższa skrzynia niż to zjebane F25 w oplu.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Wed, 23 Dec 2020 - 00:41
Post #35


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





Taa, to było F35 od saaba. Pojeździj dłużej jakimkolwiek wolnossącym a potem wsiądź do turbo - najgorzej do turbo diesla, te zdziwienie że nic się nie dzieję a już założyłeś rodzinę i się rozwiodłeś.

Ten no i wszystkie skrzynie pochodzą od saaba w słabych GMach, tak do 400NM. Jak i Espero i Lanosie, no i w Fiatach. Szczerze wielkie zło - technika lat 80 upchana w 00 i nawet 10.

Jeździłem trochę VB Irmscher i30, takie Espero z V6 - fajne, ale bez emocji. Aczkolwiek jak dobrze zestrojone będzie natychmiast reagować na gaz nie jak silnik doładowany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Wed, 23 Dec 2020 - 06:32
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





jak możesz kupić dawcę po taniości nie zastanawiałbym się ani minuty. Ludzie sprzedają takie auta tanio, bo chcą się pozbyć strupa i odzyskać cokolwiek wink.gif Kto Ci kupi taką nieruchomość, odbiór z lawetą i trzeba mieć wizję na takie auto
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 23 Dec 2020 - 06:59
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(poprostujakub @ Tue, 22 Dec 2020 - 09:45) *
Dobra Panowie, to wszystko już słyszałem u Citroenowców, proszę o konkrety.


O jakie konkrety jeszcze Ci chodzi? Powiedzieli Ci dobrze to zmieniłeś forum żeby powiedzieli to co Ty chcesz usłyszeć.
Napisz na forum onetu to może tam powiedzą Ci, że kompresor jest super.
Mówisz, że złota rączka Ci wyspawa łapę? To nie jest tak jak wysikać dziurę w śniegu. Dodatkowe koło na wał, osiowość, odpowiednie obroty, napinacz itp itd.
Pojedź potem to gdzieś na strojenie - pierwsze zwalenie paska i wylot z warsztatu - wiem bo montowałem kompresor i stroiciel powiedział, że jestem pierwszy co nie spada pasek, a przerobił już takich gagatków wielu i nie ma zamiaru tracić czasu na takich co mają źle poskładane.

Po drugie - szukasz namiarów na ludzi co przez telefon powiedzą Ci co trzeba zrobić przy swapie na V6? Powodzenia wink.gif
Masz gotowy przepis na 200KM za 2kpln i jeszcze pewnie można z połowę rzeczy rozsprzedać z dawcy, a Ty niestety kombinujesz.

Wesołych Świąt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poprostujakub
post Wed, 23 Dec 2020 - 09:20
Post #38


User
Dołączył: Sun, 20 December 2020
Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie





CYTAT(Misior @ Wed, 23 Dec 2020 - 06:59) *
O jakie konkrety jeszcze Ci chodzi? Powiedzieli Ci dobrze to zmieniłeś forum żeby powiedzieli to co Ty chcesz usłyszeć.
Napisz na forum onetu to może tam powiedzą Ci, że kompresor jest super.
Mówisz, że złota rączka Ci wyspawa łapę? To nie jest tak jak wysikać dziurę w śniegu. Dodatkowe koło na wał, osiowość, odpowiednie obroty, napinacz itp itd.

Pół firmy w której pracuję działa na elementach które wykonał, mam zaufanie do jakości jego pracy.

CYTAT
Pojedź potem to gdzieś na strojenie - pierwsze zwalenie paska i wylot z warsztatu - wiem bo montowałem kompresor i stroiciel powiedział, że jestem pierwszy co nie spada pasek, a przerobił już takich gagatków wielu i nie ma zamiaru tracić czasu na takich co mają źle poskładane.

Super, gratulacje. Tyle, że ja należę do ludzi, którzy nie lubią dokładać innym roboty, którą sami mogą zrobić. Dopóki nie będzie się kręcić pewnie i stabilnie nie będę nikomu gitary zawracał.

CYTAT
Po drugie - szukasz namiarów na ludzi co przez telefon powiedzą Ci co trzeba zrobić przy swapie na V6? Powodzenia wink.gif
Masz gotowy przepis na 200KM za 2kpln i jeszcze pewnie można z połowę rzeczy rozsprzedać z dawcy, a Ty niestety kombinujesz.

Szukam namiarów na ludzi, którzy mi ten swap zrobią. Tylko jak wcześniej wspominałem - chcę wiedzieć co mam im dokładnie przytargać (bo dawców można w różnym stanie kupić, te V6 występowały w kilku wersjach, nie wiem czy może być z puga czy musi z cytryny, nie wiem, czy mój manual da się do tego zaprząc, skoro u mnie V6 były parowane tylko z automatem etc.) żeby mogli się z tym szybko i bez problemu uwinąć (co mam nadzieję przełoży się na nieco niższy koszt usługi).



--------------------
Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InnyLogin
post Wed, 23 Dec 2020 - 09:31
Post #39


Super User
Dołączył: Thu, 02 April 2020





Najlepiej kup całe auto takie jak twoje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Wed, 23 Dec 2020 - 10:08
Post #40


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Dobra kończmy tą szopkę, gość wie czego chce i usilnie będzie próbował to zrobić, a efekty tej pracy będą mizerne, nigdy nie ujrzą tego forum, nie mówiąc już z biegiem czasu o przyznaniu się do ilości nerwów i kasy i porażek i awariii nawet jeśli uda się ten genialny pomysł w połowie. biggrin.gif

Każdy kto wie lepiej musi kiedyś porządnie zmodyfikować mechanicznie silnikowo swój daily driver, dopiero potem nabiera rozsądku po latach i ląduje na ziemi podchodząc do tuningu inaczej, a nie z głową w chmurach i upierając się przy swoim na siłę.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 21:00