![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Ja wspominałem, bo taki samochód nowy kupiłem po przygodach z Reno w wersjach którymi się podniecasz cieszę się, że jesteś zadowolony ze swojego wybory. Widać to auto dla ciebie i o to chodzi, żeby każdy wybierał to, co mu pasuje.![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Superb ma aktywne Matrixy od ostatniego liftingu, Insignia od 2017 roku. I mowa tu nie o jakimś doświetlaniu zakrętów, tylko oświetlaniu konkretnych sektorów i nieoślepianiu jadących z przeciwka (z wyjątkiem ciężarówek ![]() Wynikiem tego, że były dostępne w 2017 roku w Superbie było to, że w A8 pojawiły się 4 lata wcześniej. |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Ja wspominałem, bo taki samochód nowy kupiłem po przygodach z Reno w wersjach którymi się podniecasz ![]() Taki MB wygrywa z dowolnym przedstawicielem segmentu środka jak chce - No ale żeby się o tym przekonać to trzeba mieć jedno i drugie ![]() Dla mnie to te Twoje wywody są na poziomie Rydzyka i jego słowach o pokusie - totalnie bez sensu i nie do obrony ![]() Trafienie w samo sedno... ![]() Ale Maciuś chyba w każdym temacie ma coś do powiedzenia ![]() |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Ale przynajmniej ma tyle klasy, że w dyskusji nie obraża personalnie innych, mających odmienne zdanie. jak widać ma nawet swoich wyznawców co za nim pójdą w ogień, no rydzyk, normalnie rydzyk ![]() ![]() ![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
* - nota bene, te oznaczenia, Mercedes C300, BMW X7 40i, Audi A6 45TFSI to też znak typowy dla premium - udawaj coś, czym nie jesteś, udawaj, że masz silnik 3,0, a miej pod maską 2,0. Chyba żaden z popularnych producentów nie stosuje takiego zabiegu. To rzeczywiscie jest żałosne strasznie z ich strony i wnerwia niemiłosiernie. 330i jako oznaczenie dla 4 cylindrowej dwulitrówki, albo 540i dla trzylitrówki. Albo 525d dla zwykłego czterocylindrowca, tyle ze z dwiema turbinami. Wprowadza w bład i udaje coś czym nie jest i nie bedzie. Uczciwsze już było 325d lub 525d jako trzylitrówka z obniżoną mocą. |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Superb ma aktywne Matrixy od ostatniego liftingu, Insignia od 2017 roku. I mowa tu nie o jakimś doświetlaniu zakrętów, tylko oświetlaniu konkretnych sektorów i nieoślepianiu jadących z przeciwka (z wyjątkiem ciężarówek ![]() Czyli Opel jest 4 lata po Mercu - gdzie Opel od Insigni chce aspirowac do premium. W momencie jak Opel to Wprowadził to, jeśli dobrze pamietam, Merc miał już 2 updaty tej technologii. Wynikiem tego, że były dostępne w 2017 roku w Superbie było to, że w A8 pojawiły się 4 lata wcześniej. +1 -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
renault czy skodami z zaswiadczeniem ze jak nie ma żadnej róznicy to jezdzać takim superbem jezdze wlaściwie A8... jak Audi A8 zestawisz z innymi przedstawicielami segmentu, to tej różnicy nie zauważysz. Europejczycy z wyjątkiem 3 marek z tego segmentu już dawno się wycofali, bo nie widzieli sensu rozwijania takich samochodów, ale Koreańczycy są wciąż aktywni - jest Hyundai Genesis, czy Kia K900. Oba porównywalne z Audi A8.Czyli Opel jest 4 lata po Mercu - gdzie Opel od Insigni chce aspirowac do premium. jakby Opel aspirował do premium, to mielibyśmy Opla Insignię 50i z silnikiem 2,0 260KM ![]() ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
jakby Opel aspirował do premium, to mielibyśmy Opla Insignię 50i z silnikiem 2,0 260KM ![]() ![]() Chyba zlewałeś całkowicie komunikację Opla z tak... 10 lat przynajmniej :V W skrócie - chociażby taka Insignia zawsze była komunikowana jako Samochód rodzinny klasy Premium. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Zejdźmy może na ziemie z porównywaniem co niektórych samochodów np. Superb do A8. Porównajmy coś co oferuje podobny silnik skrzynie, gabaryt auta, bo jak się rozpędzimy to zachwalę będzie tekst że skoda to to samo co Rolls Royce Ghost.
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
.niestety muszę was mocno rozczarować, no niestety nie, jesli coś kosztuje wiecej i ludzie są za to skłonni zapłacić więcej to znaczy ze to coś jest jednak lepsze, Uważam że tak było i to zdanie miało sens, ale w czasach Merca W201 i BMW e36. Wtedy wiedziałeś za co płaciłeś i np te 2 auta to był mega przeskok w stosunku do VW Renault Peugeota nie mówiąc o Fordzie czy innej konkurencji. Dzisiaj dużo doplaca się za znaczek i markę. Niestety, takie czasy. Nie przeczę że BMW 5 jest lepsze niz Insignia, ani że Audi A6 jest lepsze niż Skoda. To oczywiste. Z tymże takie BMW jest 10% lepsze a kosztuje 50% więcej, lub nawet wiecej. Po prostu kiedyś róznice miedzy autami premium a zwykłymi były dużo bardziej widoczne. Merc W124 a Peugeot 605 czy Safrane po przebiegu 300 tys km to były inne swiaty. Dzisiaj zarówno BMW f10, jak i Insignia po 300 tys km prezentują w miarę podobny stan i zmęczenie podzespołów. Kupujac BMW czy Audi dostajesz auto lepsze i nowoczesniejsze niz konkurencji, ale i tak dopłacasz dużo za duzo - własnie za znaczek. Jedni sie na to godzą i ich stać, inni nie i tyle. |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
Najfajniejsze jest to że w „biznesie” jestem długo i takie dyskusje nie maja końca
![]() No czasami mają - jak ktoś kto broni swojego zdania na temat jednakowości aut różnych „jakości” w końcu się przełamie i kupi świeże auto premium albo nowe i skonfiguruje je pod siebie - tak jak chce. Ja długo się broniłem i kupowałem np te Renówki bo nie ma co ukrywać - są wygodne, ładne, dobrze wyposażone i rozsądnie wycenione a przez to łatwo zbywalne (ogłoszenie i po 2-3 dniach wozu nie ma) ale w takim małym MB Bklasie mojej małżonki siedzi się wygodniej, zawieszenie pozwala na więcej, multimedia są dopracowane jak należy, nie ma rzeczy która denerwuje, nic nie cyka, nie puka stelarz fotela itp - niby pierdoly ale jak wydajesz swój grosz to chcesz mieć święty spokój. A to tylko mały minivan klasy premium w cenie Octavii. Opla też miałem, to auto klasy Reno i Forda. A teraz po mariażu z PSA to już w ogóle dziwny twór i z premium ma tyle wspólnego co nowy 508 SE z klasą szybkich małych sedanów premium - którego pewnie cała sprzedaż to będzie to co wsadzą dilerom na demo ![]() -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Tak samo teraz - mamy w Premium adaptacyjne oświetlenie, pozwalające praktycznie jechac 100% czasu na długch światłach. Kiedy to wejdzie do takiego Superba? Za 3 lata? Wtedy Premiumy już będą miały 3-cią generację tego systemu. Za to się m.in. dopłaca do premium. Za to, że w Skodzie będziesz miał elektronikę z Audi... po 3++ latach (bo wcześniej i tak trafi odpowiednio do VW > Seata, a na końcu do Skody). Adaptacyjne oświetlenie jest już nie tylko od lat w Insignii, ale i w Astrze, a teraz weszło do Corsy. PS. swoją drogą warto zwrócić uwagę na fakt, że te Premium nie jest Premium równe. Jak ktoś nazywa np. poprzedniego Mercedesa CLA premium, to znaczy że jeździł nim przez góra tydzień. Wykończenie tragedia (plastiki gorsze niż Toyotach), montaż tragedia (słupki B trzeszczące aż do I liftingu, to samo listwa na kokpicie przy podszybiu), nawigacje i multimedia naprawdę słabe (na ówczesne czasy nawet PSA miało więcej do zaoferowania), wygoda i praca zawieszenia do bani (zwłaszcza z tzw. "sportowym" zawieszeniem). Oświetlenie kiepskie. Mocną stroną był układ napędowy i kierowniczy. Skóra na fotelach też lepsza niż w popularnych markach. Ale reszta? Litości.... ![]() Także Audi A6 C7 z 3-litowym motorem TFSI i napędem na torsenie T3 to jak najbardziej auto warte grzechu, ale dorabianie ideologii o kosmicznej technologii i wykończeniu w najniższych modelach Premium jest przesadą. Owszem, nowa Klasa A zrobiła przeciąg pod względem techniki, ale poprzedniczka to koło Premium stała w salonie. Na każdy model trzeba patrzeć indywidualnie. Bo jeszcze zaraz się dowiem, że Mercedes Citan to technologicznie wyprzedza konkurencję o 5-7 lat ![]() |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
PS. swoją drogą warto zwrócić uwagę na fakt, że te Premium nie jest Premium równe. Jak ktoś nazywa np. poprzedniego Mercedesa CLA premium, to znaczy że jeździł nim przez góra tydzień. Wykończenie tragedia (plastiki gorsze niż Toyotach), montaż tragedia (słupki B trzeszczące aż do I liftingu, to samo listwa na kokpicie przy podszybiu), nawigacje i multimedia naprawdę słabe (na ówczesne czasy nawet PSA miało więcej do zaoferowania), wygoda i praca zawieszenia do bani (zwłaszcza z tzw. "sportowym" zawieszeniem). Oświetlenie kiepskie. Mocną stroną był układ napędowy i kierowniczy. Skóra na fotelach też lepsza niż w popularnych markach. Ale reszta? Litości.... ![]() To oczywiste o czym piszesz. Ale warto o tym przypominac ludziom. Premium nie zawsze jest takie mega premium. Kilka lat równolegle miałem okazję jeździć wiele tysięcy kilometrów Peugeotem 607 i BMW e39, oba z tego samego rocznika, oba na full wypasie, oba z silnikami benzynowymi 6 cylindrów i skrzyniami automat. I w wielu aspektach ten Peugeot był lepszy od e39. Lepsza skóra, lepiej wyposażony, lepsze oświetlenie, cichszy przy dużych prędkościach. Trwałością i bezawaryjnością również zdecydowanie wygrywał Peugeot. W innych rzeczach z kolei lepsze było BMW. Na jazdy po miescie i krotkie kręte drogi wolałem e39, ale na dalsze wyjazdy zdecydowanie 607. Ale nie było w żadnym wypadku tak, że auto marki premium jaką jest BMW było ewidentnie we wszystkim lepsze niż auto PSA. W sumie nawet delikatnie lepsze było auto PSA. Potem miałem M5 to wiadomo ze inna bajka inna historia i tu konkurencji nie było, ale wśród aut klasy E 6 cylindrów benzyna, marka teoretycznie tania i popularna jak Peugeot nie była wcale gorsza od produktu niby premium. |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Adaptacyjne oświetlenie jest już nie tylko od lat w Insignii, ale i w Astrze, a teraz weszło do Corsy. Aj przepraszam. W domyśle chodziło mi o poziom "Matrix LED". -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
W sensie?
![]() |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
ad. 330ix vs Insignia - Insignia jest większym samochodem, ma większe rozmiary zewnętrze, powierzchnię czołową i długość, więc generuje większy opór aerodynamiczny. Jak porówna się ją z odpowiednikiem względem rozmiarów, 530iX, to różnic w dynamice nie ma. Tu po prostu działa fizyka, a nie magia znaczka. ad. Insignia OPC vs X7 - Insignia jest z 2011, BMW z 2019 - 8 lat to dużo w motoryzacji, bardziej sprawiedliwe byłoby porównywać OPC z X5 z 2011 roku, albo X7 z Oplem z 2019 roku, np. Grandlandem X: https://zeperfs.com/en/duel8650-8463.htm W przypadku 3er, oczywiście, że różnica nie jest masakrycznie, bo skąd ma być. Masa i moc podobna. BMW ugrało kilka dziesiątych na niuansach, a to bardzo trudne, aero nie zabierze 0.4 s z 80-120 km/h. Z Grandlandem to jest inny niuans - auto to hybryda, duża maszyna elektryczna z tylu pomaga na starcie. No i znów kilkaset kg mniej. A dlaczego robi tak dobry czas w teście w porównaniu do deklarowanego? Osiągi hybryd są uzależnione od stopni naładowania baterii, można wyciągnąć w miarę pewny wniosek, że opel konserwatywnie zadeklarował czas przy niskich %. To jest widzenie pragmatyczne. Wziąłeś najnowszy produkt BMW z tego segmentu, znacznie droższy od leciwej (w porównaniu) już konstrukcji Opla a różnica 0,4 w praktyce jest nieistotna. Ja tu nie widzę tej kolosalnej przewagi a nie uwzględniamy nawet wyposażenia w cenie, gdzie Opel (tak sądzę) przy BMW wypadnie o niebo lepiej. Każdy ma prawo do swojej opinii. Ja uważam ze różnice po za wyjątkami między ogólnie wszystkimi samochodami danego segmentu sie zacierają. Kiedyś wsiadając do mercedesa czy Audi od razu czuć było przepaść. Dzisiaj jak dotykam deski czy kierownicy takiego BMW, czuję zażenowanie. Już nie pamiętam kto to napisał, ale padło stwierdzenie, że fizyka jest ta sama niezależnie od rocznika, więc celowo przeoczyłem ten "detal" ![]() Plus mój komentarz powyzej o 3er. Ja piszę i kończę na osiągach (czyli tam gdzie zacząłem), i nie chce mieszać czasu 0-100 km/h z jakością wnętrza, bo to nie ma nic wspólnego. Po prostu BMW i Audi dobrze wykorzystują swoje silniki i robią dobre czasy jak na moc lub moc/masę. Poprzednie 3er wzbudza u mnie uśmiech politowania w temacie wnętrza, a czasy kręci nieźle (a obecna 3er jeszcze lepsze). I jeszcze małe wyjaśnienie co mam na myśli mówiąc Premium - to jest w głównej mierze pozycjonowanie marki i modelu. Wspomniany wcisnietej CLA gen1 to jest auto Premium, niezależnie od tego czy im to wyszło (np. we wnętrzu) czy nie. Dacia z kolei, to nie jest segment Premium ![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
W sensie? ![]() Ale w Audi napewno są lepsze, muszą być lepsze ![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
No pewnie są lepsze, tylko raczej nie o tyle, o ile są droższe
![]() Ale co do oświetlenia. Byłem jakiś czas temu w Aachem w siedzibie Philipsa. Tam są projektowane lampy do wielu modeli aut. Pamiętam jak kierownik pokazywał nam w specjalnym studiu różnice między lampami. Pokazywał wtedy FullLED w Mercedesie CLS i to ... co im się nie udało w tym lampach. Udowadniał, że pod wieloma względami są gorsze od biksenonów. Ale dostali zamówienie od Merca że mają byc FullLED-y w opcji i już. Oczywiście technologia się poprawiała, ale wiem że do tej pory, dobry ksenon potrafi dawać lepsze światło dla ludzkiego oka niż fulledy. Drugi przykład - hołota vs premium. Gość pokazał nam lampy Audi A4 B6 po czym powiedział, że klasa auta nie zawsze odzwierciedla jakość w lampach. Włączył lampy Golfa IV i wszystkich zszokowało jak pięknie oświetlona była droga, a linia odcięcia wręcz doskonała na tle A4. Ale powiedział, że tak to jest, jak projektuje się lampę pod wygląd opracowany przez stylistów, a nie przez inżynierów. Powiedział wprost, że te lampy im się nie udały. Osobiście czuję różnicę między Premium, a trumnami dla plebsu ![]() |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
W sensie? ![]() A nie są one dopiero od obecnej generacji? Najwcześniejszą datę jaką znalazłem to 2017 - 4 lata po mercu. Na premierę 2-gena. 1-szy gen z LED'ów to miał dzienne, a nie zaawansowane doświetlanie strefowe. Tam były tylko skrętne bebechy reflektora na ksenonie. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 16:31 |