Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Kombi/Sedan na daily 300+ za 50-75tys
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2, 3, 4
replay963
Witam z początkiem nowego roku plaunuję zmienić auto, poszukuje samochodu wygodnego, niezawodnego, stosunkowo mocnego, następujących parametrach:
-budżet załóżmy 50-80tys
-preferowane kombi, ewentualnie sedan (1 + duży pies oraz sporo gratów w bagażniku)
-moc 300+ (preferowana benzyna, mam jakąś awersję do diesli pomimo że przejechałem bezawaryjnie wiele km E61 w dieslu)
-napęd RWD/AWD
-automat
-wmiarę ludzkie koszty utrzymania, żeby serwis nie zamordował na jakichś głupotach, spalania się nie boję smile.gif

Jako że do tej pory jeździłem głownie audi i beemkami odrazu pomyślałem o:
-F10 535i (USA, mam możliwośc naprawy w dobrej kasie) tu po kilku modach chciałbym sie zbliżyc do 400km
-S4 B8, słyszałem całkiem dobre opinie o 3.0tfsi, rozmiarowo to auto to raczej minimum, ale zdecydowanie łatwiej o kombi niż w BMW, ale też łatwo się zblizyć do 400km co jest fajną opcją

Czytałem trochę na temat tych aut ale może macie jeszcze jakieś ciekawe propozycje, oraz co sądzicie na temat F10 535i vs S4 B8, A6 jakoś za mną nie przemawia a S6 jest poza zasięgiem więc nawet w tym kierunku nie patrzę smile.gif
Piotrunho
Realnie, to do głowy przychodzi mi jeszcze Volvo i Infiniti. Żadne nie będzie prowadzić się tak, jak wspomniane wyżej auta, choć do zakupu na daily mają swoje plusy. Volvo V60 T6 jest do dostania, silnik pancerny, modowalny, gazowalny. Infiniti trochę archaiczne, ale też ma swoje zalety.
burski
V60 jest bardzo małe. Infiniti nie ma kombi.
ju-by
Mercedes S212 E350T 4MATIC?
prnit
Tylko A6 C7 3.0Tfsi, robi się łatwo na 420-440KM, mega autko, miałem, super wspominam jako daily i wolne też to nie było 4,7 do 100. Sprzedalem koledze, jezdzi do dziś oprócz rozrządu bezawaryjne. Moje auto wyglądało jak je kupiłem jak kondon ale kilka zabiegów i wygląda dziś bardzo dobrze, sprężynami w dół, felgi 19, nowe fotele, kierownica i listwy w hydrografikę w carbon i auto wygląda jak S6. Polecam.
replay963
CYTAT(Piotrunho @ Mon, 30 Nov 2020 - 08:27) *
Realnie, to do głowy przychodzi mi jeszcze Volvo i Infiniti. Żadne nie będzie prowadzić się tak, jak wspomniane wyżej auta, choć do zakupu na daily mają swoje plusy. Volvo V60 T6 jest do dostania, silnik pancerny, modowalny, gazowalny. Infiniti trochę archaiczne, ale też ma swoje zalety.

Jakoś Japończyki do mnie nie przemawiają

CYTAT(ju-by @ Mon, 30 Nov 2020 - 09:51) *
Mercedes S212 E350T 4MATIC?

Tutaj zaglębię się w temat, nie myślałem o nim,

CYTAT(prnit @ Mon, 30 Nov 2020 - 10:09) *
Tylko A6 C7 3.0Tfsi, robi się łatwo na 420-440KM, mega autko, miałem, super wspominam jako daily i wolne też to nie było 4,7 do 100. Sprzedalem koledze, jezdzi do dziś oprócz rozrządu bezawaryjne. Moje auto wyglądało jak je kupiłem jak kondon ale kilka zabiegów i wygląda dziś bardzo dobrze, sprężynami w dół, felgi 19, nowe fotele, kierownica i listwy w hydrografikę w carbon i auto wygląda jak S6. Polecam.


Miałem okazję jezdzić A6 C6 która totalnie do mnie nie przemawiała, chyba trzeba się poprostu przejechać i sprawdzić, ciekawi mnie jak prowadzi się C7 w porównaniu do F10?
Honada
Popieram prnit. W kombi jest też ciszej przy ok. 200 km/h z uwagi na niższe szumy i zawirowania powietrza. Na dodatek naped quattro oparty na Torsenie T3 pozwala na jazde bokiem po rondzie wink.gif naprawdę fajne daily. I z potencjałem na duże moce.
Maciek1234
idealny budżet na bezwypadkowego Opla Insignię I FL OPC 325KM.

w porównianiu z 535i F10 biedy nie ma:

https://zeperfs.com/en/duel3005-3883.htm

burski
Na Ciebie i tę propozycję czekałem.
Honada
biggrin.gif

ale w sumie to takiej biedy nie ma. O ile mówimy o OPC w MANUAL-u. W automacie jest gorzej. Swoją drogą Focus ST 280 KM do 200 km/h jednak prawie 3 sekundy szybszy wink.gif
Maciek1234
CYTAT(burski @ Mon, 30 Nov 2020 - 13:28) *
Na Ciebie i tę propozycję czekałem.

do usług biggrin.gif

CYTAT(Honada @ Mon, 30 Nov 2020 - 13:53) *
biggrin.gif

ale w sumie to takiej biedy nie ma. O ile mówimy o OPC w MANUAL-u. W automacie jest gorzej. Swoją drogą Focus ST 280 KM do 200 km/h jednak prawie 3 sekundy szybszy wink.gif
jak komuś wystarcza auto wielkości kompakta, to taki Focusik jest świetny. Miejsca więcej niż w Audi S4, osiągi praktycznie takie same, Focus zwinniejszy na zakrętach.

https://zeperfs.com/en/duel3307-8672.htm


PS. jak wrzucisz w otomoto moc +300KM, cena 50-80k, to w zasadzie wyskakują tylko Audi, BMW 5 i Opel Insignia biggrin.gif
hubi91
CYTAT(Maciek1234 @ Mon, 30 Nov 2020 - 13:10) *
PS. jak wrzucisz w otomoto moc +300KM, cena 50-80k, to w zasadzie wyskakują tylko Audi, BMW 5 i Opel Insignia biggrin.gif

W końcu autor w wymaganiach napisał mocny a nie szybki smile.gif
Moim zdaniem budżet na prymium za mały.
monev
CYTAT(hubi91 @ Mon, 30 Nov 2020 - 14:03) *
Moim zdaniem budżet na prymium za mały.

Podbijam, 10-letnie premium (bo w takiej kasie raczej takie roczniki trzeba oglądać) z dużym, mocnym piecem to może nie być auto które ma "wmiarę ludzkie koszty utrzymania" rolleyes.gif
Honada
Czyli jednak zostaje Insignia OPC wink.gif ale gdyby jednak autor tematu zaryzykował z Audi lub BMW (bo nie wiem, jakim budżetem operuje na roczne utrzymanie auta) to do 8-10 letnich Premium jest już sporo zamienników lub części używanych, regenerowanych. W przypadku 3-letniego auta tego typu, brakuje części poza ASO i też to potrafi zaboleć.

Pytanie na ile autor jest tego świadomy. Mam wrażenie, że to nie jest jego pierwsza styczność z tego typu problemem wink.gif
prnit
Pokaż mi wykresy 0-100 takiej insigni ohmy.gif ohmy.gif przecież to klasa niżej od A6, silnik klasa niżej, auto ciężkie jak cholera, multimedia 5 lat do tyłu..nie wiem co może podobać się w insigni w porównaniu do Audi rolleyes.gif
As_
jak jest insignia to do pary musi pojawić się superb 3,6
a w zasadzie za 80 z lekkim plusem można już kupić SIII z początków produkcji.
replay963
CYTAT(Maciek1234 @ Mon, 30 Nov 2020 - 12:00) *
idealny budżet na bezwypadkowego Opla Insignię I FL OPC 325KM.

w porównianiu z 535i F10 biedy nie ma:

https://zeperfs.com/en/duel3005-3883.htm

Spodziewałem się tego i wciąż nie rozumiem co masz z tą inaignią biggrin.gif miałem kiedyś vectre, była spoko, ale prowadzenie i wykonanie to była tragedia, wiem że insignia to już nowa era opla.... ale niesmak pozostał biggrin.gif I jak jest z tą Insignia? rozwojowe to to?smile.gif

CYTAT(Maciek1234 @ Mon, 30 Nov 2020 - 13:10) *
do usług biggrin.gif

jak komuś wystarcza auto wielkości kompakta, to taki Focusik jest świetny. Miejsca więcej niż w Audi S4, osiągi praktycznie takie same, Focus zwinniejszy na zakrętach.

https://zeperfs.com/en/duel3307-8672.htm


PS. jak wrzucisz w otomoto moc +300KM, cena 50-80k, to w zasadzie wyskakują tylko Audi, BMW 5 i Opel Insignia biggrin.gif

Właśnie nie jest tutaj zbyt kolorowo

CYTAT(hubi91 @ Mon, 30 Nov 2020 - 14:03) *
W końcu autor w wymaganiach napisał mocny a nie szybki smile.gif
Moim zdaniem budżet na prymium za mały.


Ma być sprawne i wygodne, na codzień ma jeździć po mazurach, wiem że odrazu nasuwa się pomysł na coś mniejszego lżejszego na zakręty ale przes psiaka i graty które ze sobą ciągam może być ciężko
CYTAT(Honada @ Mon, 30 Nov 2020 - 17:03) *
Czyli jednak zostaje Insignia OPC wink.gif ale gdyby jednak autor tematu zaryzykował z Audi lub BMW (bo nie wiem, jakim budżetem operuje na roczne utrzymanie auta) to do 8-10 letnich Premium jest już sporo zamienników lub części używanych, regenerowanych. W przypadku 3-letniego auta tego typu, brakuje części poza ASO i też to potrafi zaboleć.

Pytanie na ile autor jest tego świadomy. Mam wrażenie, że to nie jest jego pierwsza styczność z tego typu problemem wink.gif

Utrzymanie to nie problem, raczej to że aktualnie leasingu na coś nowszego nie mogę wziąć, a wyrzucić całą gotówkę na auto to głupota smile.gif A premium dlatego, że nie mam zamiaru się ścigać na ćwiarę, robić time attacków, itd, ma być nie za małe, wygodne, pozwalające bezboleśnie przejechać większą trasę a że tego typu auta to trochę klocki to uważam te 300km za minimum
Honada
No to a6 c7 3.0 TFSI jak znalazł. Zwłaszcza Avant. PS. Fotele sportowe bym odpuścił. Słabo trzymają. Wielu się na nich napala, a potem rozczarowanie. Lepiej szukaj w wersji z komfortowymi.
Mjecio
Jako użytkownik insigni 2.8, jesli miałbym zmieniać teraz to a6 c7 3.0tfsi. Utrzymanie insigni wbrew pozorom kształtuje się na poziomie aut kalsy premium, a nie sredniej.
Maciek1234
CYTAT(prnit @ Mon, 30 Nov 2020 - 20:45) *
Pokaż mi wykresy 0-100 takiej insigni ohmy.gif ohmy.gif przecież to klasa niżej od A6, silnik klasa niżej, auto ciężkie jak cholera, multimedia 5 lat do tyłu..nie wiem co może podobać się w insigni w porównaniu do Audi rolleyes.gif

https://zeperfs.com/en/duel3005-3815.htm

2 tony to normalna waga dla auta klasy E z silnikiem 6-cylindrowym z początku lat 2010. 5 gwiazdek NCAP plus grube wyciszenie swoje waży. Do tego masz stabilność i niewrażliwość na podmuchy wiatru.

W tym budżecie, Insignia OPC będzie miała 6 lat i 100kkm przelotu, zwykle polski salon i udokumentowana przeszłość, natomiast Audi, czy BMW to 8-10 lat i 200 tysięcy niepewnego przelotu. Nie wiem, jak wy widzicie tu porównywalne koszty utrzymania?



CYTAT(replay963 @ Tue, 01 Dec 2020 - 07:46) *
Spodziewałem się tego i wciąż nie rozumiem co masz z tą inaignią biggrin.gif miałem kiedyś vectre, była spoko, ale prowadzenie i wykonanie to była tragedia, wiem że insignia to już nowa era opla.... ale niesmak pozostał biggrin.gif I jak jest z tą Insignia? rozwojowe to to?smile.gif
Jeździłem po torze i Vectrą, i Insignią - jak ktoś pisze, że te auta słabo się prowadzą (jak na auto drogowe), to pewnie nigdy tych aut nie prowadził agresywnie i efektywnie.

Pod względem wnętrza Insignię porównywałem z Audi, BMW i Volvo. Materiały takie same, w najnowszej wersji Opel w niektórych miejscach faktycznie poskąpił, ale są to miejsca tak zaskakujące i niewidoczne dla użytkownika, że ja mniej więcej po roku użytkowania poznałem kilka z tych miejsc.

W 'premium' płacisz +50% za znaczek. Kiedyś Audi próbowało sprzedawać A4 pod logo Seata - i mimo, że był to dokładnie ten sam samochód, to nikt nie chciał go kupować. Bo takie jest właśnie 'premium' - kupa kasy włożone w marketing, a jak porównujesz ten produkt z Fordem, Skodą, czy Oplem, to się okazuje, że to jest dokładnie to samo, tylko 50% droższe.


error.
Wszystko już w zasadzie padło, jeszcze tylko dodam, że Opel to od dawna marka premium, a sama Insignia to auto klasy GT i autor tematu może zaczynać poszukiwania. laugh.gif
prnit
Maciek1234 Ty naprawdę wierzysz w to co piszesz? biggrin.gif biggrin.gif porównanie Insigni do A6C7? wrzucasz jakieś tabelki gdzie taka insignia robi prawie 7 sek do 100, to jest WOLNE auto, nawet po programie pewno robi koło 6 do 100, A6C7 3.0tfsi wymienia się rolkę w kompresorze która kosztuje 1000zł i robi program i masz 420-4440KM takie auto robi 4,7 do 100 i pewnie koło 12 sek 100-200 albo i bliżej 11 sek..to jest BARDZO szybkie daily..miałem takie rok i auto było świetne do tego paliło normalnie. To jest przepaść względem insigni i pod względem osiągów, komfortu i wyglądu wew i zew...smiech z tą insignią ohmy.gif ohmy.gif aha żona miała nową insiginie, tą 2019 rok, przy moim 7 letnim A6 to była klasa niżej albo nawet dwie klasy niżej.
kinko
polecam



Co do tematu, jeśli nie boisz się przebiegu około 150 tkm w 2.0 tfsi to może warto sprawdzić superba 3 z silnikiem 2.0 280 KM.
535i i S4/A6 3.0 TFSI to fajne auta, nie są jakieś super usterkowe, ale trzeba być gotowym na ewentualną wtopę kosztową podczas użytkowania wink.gif
Maciek1234
CYTAT(prnit @ Tue, 01 Dec 2020 - 10:43) *
Maciek1234 Ty naprawdę wierzysz w to co piszesz? biggrin.gif biggrin.gif porównanie Insigni do A6C7? wrzucasz jakieś tabelki gdzie taka insignia robi prawie 7 sek do 100, to jest WOLNE auto, nawet po programie pewno robi koło 6 do 100, A6C7 3.0tfsi wymienia się rolkę w kompresorze która kosztuje 1000zł i robi program i masz 420-4440KM takie auto robi 4,7 do 100 i pewnie koło 12 sek 100-200 albo i bliżej 11 sek..to jest BARDZO szybkie daily..miałem takie rok i auto było świetne do tego paliło normalnie. To jest przepaść względem insigni i pod względem osiągów, komfortu i wyglądu wew i zew...smiech z tą insignią ohmy.gif ohmy.gif aha żona miała nową insiginie, tą 2019 rok, przy moim 7 letnim A6 to była klasa niżej albo nawet dwie klasy niżej.



5 sekund do paki, 18 sekund do 200kph, faktycznie, powolny ten Opel. Można nawet powiedzieć, że w ogóle nie jedzie biggrin.gif

a tu porównanie seryjnego OPC i 535i F10 w zakresie 0-200


strasznie wolna ta Insignia. Strach wyprzedzać, bo nie wiadomo, czy wystarczy miejsca biggrin.gif
h8r
skoro możesz z USA to może jakiegoś Caddliaca CTS(V)?
nomad66
proponuję porównać jeszcze przekłamanie na zegarach z gps. Jeżeli insignia przekłamuje tak samo jak inne ople, to przy 160 na zegarach masz realne 142-145. Pokaż osiągi z draggy, racelogic wink.gif
F10 jest oparte na serii 7, do sportu teoretycznie minus, do codziennego podróżowania spory plus.
Maciek1234
CYTAT(nomad66 @ Tue, 01 Dec 2020 - 13:00) *
proponuję porównać jeszcze przekłamanie na zegarach z gps. Jeżeli insignia przekłamuje tak samo jak inne ople, to przy 160 na zegarach masz realne 142-145.
fantastyczny argument, żeby dowieść, że Insignia OPC jest wolna. Pewnie jak na liczniku ma 2 paki, to w rzeczywistości jest 170 biggrin.gif


tu idzie równo z 535iX F10. A jak ktoś narzeka na masę Insignii, to Beemka waży 100kg więcej laugh.gif

https://zeperfs.com/en/duel3005-8197.htm

gabarytowo to są identyczne auta - 4,9 długość, 1,85 szerokość, 1,5 wysokość. Jak się okazuje, osiągi też identyczne. A skoro są identyczne, to po co kupować auto dużo bardziej zużyte?
nikosnikos
To też pozwolę sobie wtrącić 3 słowa biggrin.gif Miałem kiedyś przez 3 lata VC 3.2V6, z której przesiadłem się na Audi TTS - wtedy też myślałem o Insigni OPC, jako „pełnoprawnym” następcy VC, ale po bliższym zapoznaniu z autem odpuściłem i wybrałem Audi. Wprawdzie TTS miał 334 konie po chip’ie, a OPC jeździłem seryjną, ale jeśli chodzi o osiągi, to po prostu była PRZEPAŚĆ! Odczucia z Insigni było trochę lepsze od VC. Generalnie auto ma coś w sobie, bo cały czas mi się podoba, ale mówić, że to podobna klasa, co A6, to moim zdaniem duże nadużycie. Aktualnie jeżdżę A6 C7 3.0 TFSI stage2 i jest to jeszcze szybsze auto niż TTS i moim zdaniem jest to idealne połączenie osiągów, stylu i komfortu - zwłaszcza w kontekście ceny zakupu. Jeszcze lepsze jest w S8 D4 biggrin.gif Z przywołanych przez prnit’a czasów przyspieszeń można jeszcze trochę urwać przy stage’u2, zbliżajac się do 4s do setki i 10-10,5s 100-200. Czegóż chcieć więcej za tę kasę... cool.gif
replay963
CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 01 Dec 2020 - 09:00) *
https://zeperfs.com/en/duel3005-3815.htm

2 tony to normalna waga dla auta klasy E z silnikiem 6-cylindrowym z początku lat 2010. 5 gwiazdek NCAP plus grube wyciszenie swoje waży. Do tego masz stabilność i niewrażliwość na podmuchy wiatru.

W tym budżecie, Insignia OPC będzie miała 6 lat i 100kkm przelotu, zwykle polski salon i udokumentowana przeszłość, natomiast Audi, czy BMW to 8-10 lat i 200 tysięcy niepewnego przelotu. Nie wiem, jak wy widzicie tu porównywalne koszty utrzymania?



Jeździłem po torze i Vectrą, i Insignią - jak ktoś pisze, że te auta słabo się prowadzą (jak na auto drogowe), to pewnie nigdy tych aut nie prowadził agresywnie i efektywnie.

Pod względem wnętrza Insignię porównywałem z Audi, BMW i Volvo. Materiały takie same, w najnowszej wersji Opel w niektórych miejscach faktycznie poskąpił, ale są to miejsca tak zaskakujące i niewidoczne dla użytkownika, że ja mniej więcej po roku użytkowania poznałem kilka z tych miejsc.

W 'premium' płacisz +50% za znaczek. Kiedyś Audi próbowało sprzedawać A4 pod logo Seata - i mimo, że był to dokładnie ten sam samochód, to nikt nie chciał go kupować. Bo takie jest właśnie 'premium' - kupa kasy włożone w marketing, a jak porównujesz ten produkt z Fordem, Skodą, czy Oplem, to się okazuje, że to jest dokładnie to samo, tylko 50% droższe.


Moim zdaniem trochę odleciałeś... Vectra... tor... dobre prowadzenie?! jak to na ulicy się kiepsko prowadzi. O insigni się nie wypowiem jeśli chodzi o prowadzenie, nie miałem takiewgo auta tylko z 3 czy 4 razy jechałem, z czego raz jako kierowca dieslem, rocznik jakoś 2013, ale wnętrza... od BMW i Audi wyraźnie odstaje... i to widać odrazu. Może roczniki bieżące to inna bajka, nie wiem, nie miałem okazji porównać nowinek (ale w tą terię też nie chce mi się wierzyć) ale jak weźmiemy auta 2010-2015 to jednak czuć różnice za co płacisz.
banan
CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 01 Dec 2020 - 10:00) *
5 sekund do paki



Ale obejrzales film, ktory sam wkleiles, czy wziales za dobra monete to ze jego autor sobie od czapki wyswietlil losowa liczbe "5.1"? wink.gif

Jesli nie obejrzales, to jednak obejrzyj i powiedz jeszcze raz bez rozesmiania sie ze tam bylo 5s 0-100 km/h. Ile bym sie nie staral uwierzyc, to jednak film pokazuje ok 7s.
Zurad1
Wiadomo, że c7 > insignia, kwestia tylko ceny. Za taki hajs kupienie a6 c7 w 3.0 tfsi może być trudnym wyzwaniem..
Maciek1234
CYTAT(replay963 @ Tue, 01 Dec 2020 - 14:16) *
Moim zdaniem trochę odleciałeś... Vectra... tor... dobre prowadzenie?! jak to na ulicy się kiepsko prowadzi.
tylko ja miałem wersję usportowioną, która m.in. miała wielowahaczowe zawieszenie tylne, ważyła około 1200kg w standardzie i miała silnik C20XE. Taka Astra GSI 16V, tylko z dużym bagażnikiem. Jeśli chciałbyś ją porównać z Vectrą 1,7d to pewne różnice dałoby się zauważyć zapewne.

OPC od Insignii w dieslu różni się mniej więcej tym, czym A4 TDI od RS4. Dlatego niektórzy narzekają na drogie części.





ElXen
CYTAT(banan @ Tue, 01 Dec 2020 - 13:22) *
Ale obejrzales film, ktory sam wkleiles, czy wziales za dobra monete to ze jego autor sobie od czapki wyswietlil losowa liczbe "5.1"? wink.gif

Jesli nie obejrzales, to jednak obejrzyj i powiedz jeszcze raz bez rozesmiania sie ze tam bylo 5s 0-100 km/h. Ile bym sie nie staral uwierzyc, to jednak film pokazuje ok 7s.


dla ułatwienia: https://youtu.be/9tDqqKf5V9c?t=337
start 5:37, 100 km/h 5:44, racelogic to to nie jest, ale zdecydowanie bliżej 7 sekund a nie 5.
error.
Jak już się bawimy w takie pomiary za przeproszeniem z dupy, to z ciekawości wrzuciłem to na timeline-a do Premiere Pro i zakładając, że licznik nie przekłamuje, to wychodzi 6.93 do 100, czyli realnie pewnie ponad 7.

W sumie to taka nieduża różnica między ponad 5, a ponad 7 jak między A6, a Insignia. wink.gif
Lincoln e30ix
Uczepiliscie się tej Insigni, a to ciekawie wyglądające auto, niestety ale przy kolejnym A6 w Sline, wręcz jeszcze ciekawiej. Na swoje konie jedzie słabo, ale to główny zarzut do wersji z Automatem (ten sam problem mają Saaby z tym zestawem napedowym).
Jak ma być coś ciekawego to 9-5NG
prnit
Dobra insignia wygrała, jest najszybsza, najlepsza i ogólnie to mega fura laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif kupujta laugh.gif laugh.gif Maciek1234 czy jakmu tam czekamy na recenzje jak kupisz juz to cudo a i pokaz te 5 do 100 tylko z racelogica laugh.gif hmm. może i 911TT sprzedam i sobie kupie taką insignie...po co inne auta są na swiecie jak jest Insignia
replay963
CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 01 Dec 2020 - 14:15) *
tylko ja miałem wersję usportowioną, która m.in. miała wielowahaczowe zawieszenie tylne, ważyła około 1200kg w standardzie i miała silnik C20XE. Taka Astra GSI 16V, tylko z dużym bagażnikiem. Jeśli chciałbyś ją porównać z Vectrą 1,7d to pewne różnice dałoby się zauważyć zapewne.

OPC od Insignii w dieslu różni się mniej więcej tym, czym A4 TDI od RS4. Dlatego niektórzy narzekają na drogie części.


halo!!!! wracamy na ziemie! mamy XXI wiek, nie omawiamy tu zabytków. A vectry z jakimi miałem stycznośc to miałem VB (posiadałem nawet takie cudo, 2.5, zawias irmschera, auto bardzo średnie) a jeździłem VC w polifcie 2.0T i wole nawet A6 C5 od tego wynalazku.
Maciek1234
CYTAT(ElXen @ Tue, 01 Dec 2020 - 15:23) *
dla ułatwienia: https://youtu.be/9tDqqKf5V9c?t=337
start 5:37, 100 km/h 5:44, racelogic to to nie jest, ale zdecydowanie bliżej 7 sekund a nie 5.
jak już bawimy się z czasy z youtuba, to 5:56 i są 2 paki. Jeśli matematyka nas nie oszukuje, to 100-200 jest 12 sekund, a cytując:

CYTAT(prnit @ Tue, 01 Dec 2020 - 10:43) *
pewnie koło 12 sek 100-200 albo i bliżej 11 sek..to jest BARDZO szybkie daily


no tak jak to w końcu jest - jak Audi po czipie ma 12 sekund 100-200 to jest BARDZO szybkim daily, a jak Insignia po czipie ma 12 sekund 100-200 to już jest BARDZO wolnym daily.
nomad66
Uwielbiam tematy o Insigni biggrin.gif tak szybka, że zakrzywia czasoprzestrzeń biggrin.gif auto roku 2019 i 2020 wink.gif \











ElXen
CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 01 Dec 2020 - 17:31) *
jak już bawimy się z czasy z youtuba, to 5:56 i są 2 paki. Jeśli matematyka nas nie oszukuje, to 100-200 jest 12 sekund, a cytując:



no tak jak to w końcu jest - jak Audi po czipie ma 12 sekund 100-200 to jest BARDZO szybkim daily, a jak Insignia po czipie ma 12 sekund 100-200 to już jest BARDZO wolnym daily.


Insignia 0-200 manual 346koni robi 100-200 na poziomie 18 sekund - wynik z aplikacji Draggy. Nie wierzę w 12 sekund 100-200 z tego wcześniejszego filmu. Posługiwanie się niezweryfikowanymi pomiarami nie ma sensu. Nie znalazłem 100-200 dla automatu, ale jest wynik 0-100 wg. racelogic Insignia 0-100 racelogic. Wyszło 6,9 sekundy.

Jeżeli jest gdzieś zweryfikowany pomiar 100-200 na poziomie 12 sekund to z chęcią się zapoznam i jednocześnie poproszę mądrzejszych ode mnie o wytłumaczenie, jak to możliwe? Skrzynia ma jakieś abstrakcyjne przełożenia pierwszych trzech biegów stąd słaby czas 0-100? Napęd 4x4 rozłącza się po osięgnięciu 100?
Lincoln e30ix
CYTAT(replay963 @ Tue, 01 Dec 2020 - 16:51) *
halo!!!! wracamy na ziemie! mamy XXI wiek, nie omawiamy tu zabytków. A vectry z jakimi miałem stycznośc to miałem VB (posiadałem nawet takie cudo, 2.5, zawias irmschera, auto bardzo średnie) a jeździłem VC w polifcie 2.0T i wole nawet A6 C5 od tego wynalazku.


A6C5 akurat z zawiasem przód z pastucha, tył z LUPO to nawet przy Vectrze B DECHA w kwestii prowadzenia, sto lat za insigniami.

0-100 tam jest słabe przez ograniczone doładowanie na dwóch pierwszych biegach, jedzie prawie tak słabo jak W8 w tiptronicu. 12s bez szans na moje oko.
kompot
CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 01 Dec 2020 - 11:31) *
fantastyczny argument, żeby dowieść, że Insignia OPC jest wolna. Pewnie jak na liczniku ma 2 paki, to w rzeczywistości jest 170 biggrin.gif


tu idzie równo z 535iX F10. A jak ktoś narzeka na masę Insignii, to Beemka waży 100kg więcej laugh.gif

https://zeperfs.com/en/duel3005-8197.htm

gabarytowo to są identyczne auta - 4,9 długość, 1,85 szerokość, 1,5 wysokość. Jak się okazuje, osiągi też identyczne. A skoro są identyczne, to po co kupować auto dużo bardziej zużyte?

Wg. zeperfs czas 100-200 km/h to około 20 s dla obydu aut.

Dwie masy podane to:
Niższa: deklarowana DIN czyli masa z 90% paliwa, zwykle dla najlżejszej wersji wyposażenia i z dopuszczalną odchyłką 4 czy tam 5% (masy są zaniżane, głownie zabieg marketingowy). BMW jest cięższe o 15 kg mając 8-biegowy automat. W porównaniu do OPC AT, BMW jest 65 kg lżejsze.
Wyższa: najcięższe zważone auto w testach, z których pochodzą dane o osiągach, plus dodane 75 kg - 68 kg założone dla kierowcy (tak wiem, mało) i 7 kg na bagaż, to jest wzorowane na jakiejś tam normie.

Tu insignia jest o wiele cięższa i te rozbieżności w masach deklatowanych i najcięższych raczej nie są dziwne. OPC jako wysoka opcja w gamie Opla ma już większość dodatków w najuboższej specyfikacji i wychodzi ciężko, niewiele można do niej dokupić. Do BMW opcji jest sporo. Masa dodatków w zależności od auta wynosi zwykle 100-250 kg, czyli spoooooro.
banan
CYTAT(nomad66 @ Tue, 01 Dec 2020 - 18:21) *
Uwielbiam tematy o Insigni biggrin.gif tak szybka, że zakrzywia czasoprzestrzeń biggrin.gif auto roku 2019 i 2020 wink.gif \



Insignia nowym E36? wink.gif
Maciek1234
CYTAT(Lincoln e30ix @ Tue, 01 Dec 2020 - 20:44) *
0-100 tam jest słabe przez ograniczone doładowanie na dwóch pierwszych biegach, jedzie prawie tak słabo jak W8 w tiptronicu.
Insignia OPC, jak i W8 Tiptronic to skrzynie hydrokinetyczne, gdzie nie strzelisz ze sprzęgła, więc wyniki 0-100 są takie, a nie inne. Te auta praktycznie startują z obrotów jałowych. Tu masz stratę sekundy, czy dwóch na starcie, ale za to dłuższą żywotność całego zespołu napędowego. Przy skrzyniach manualnych zrobotyzowanych masz funkcję Launch Control, która umożliwia strzał ze sprzęgła, ale ilość procedur jest ograniczona. A w zwykłych manualach po 3-cim strzale już czuć sprzęgło, więc te wszystkie wyniki 0-100 są bardzo teoretyczne i w praktyce bezużyteczne. Ale jak widać, stanowią dla wielu wyrocznię, czy auto 'jedzie', czy 'nie jedzie'.



CYTAT(ElXen @ Tue, 01 Dec 2020 - 19:37) *
Insignia 0-200 manual 346koni robi 100-200 na poziomie 18 sekund - wynik z aplikacji Draggy. Nie wierzę w 12 sekund 100-200 z tego wcześniejszego filmu. Posługiwanie się niezweryfikowanymi pomiarami nie ma sensu.
acha, czyli jak Audi ma 400KM, to wierzysz, że zrobi 100-200 w 12 sekund, a jak Opel ma 400KM, identyczne rozmiary, masę, współczynnik oporów, powierzchnię czołową, to już nie wierzysz, że będzie miało 12 sekund. OK.

As_
450 konne FWD na dogrzanym semi slicku i równym asfalcie zrobi 5 do setki
Ten sam samochód na zwykłych oponach, gorszym asfalcie i bez LC zrobi 6,5-7

I w zasadzie tyle w temacie magii cyferek 0-100 i dyskusji czy 6,5-7 do setki oznacza muła
prnit
to może napiszę tak na koniec, Maciek1234 nikt nie chce twojego opla bo to gó@**. dziekuje.
ElXen
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 02 Dec 2020 - 08:46) *
Insignia OPC, jak i W8 Tiptronic to skrzynie hydrokinetyczne, gdzie nie strzelisz ze sprzęgła, więc wyniki 0-100 są takie, a nie inne. Te auta praktycznie startują z obrotów jałowych. Tu masz stratę sekundy, czy dwóch na starcie, ale za to dłuższą żywotność całego zespołu napędowego. Przy skrzyniach manualnych zrobotyzowanych masz funkcję Launch Control, która umożliwia strzał ze sprzęgła, ale ilość procedur jest ograniczona. A w zwykłych manualach po 3-cim strzale już czuć sprzęgło, więc te wszystkie wyniki 0-100 są bardzo teoretyczne i w praktyce bezużyteczne. Ale jak widać, stanowią dla wielu wyrocznię, czy auto 'jedzie', czy 'nie jedzie'.



acha, czyli jak Audi ma 400KM, to wierzysz, że zrobi 100-200 w 12 sekund, a jak Opel ma 400KM, identyczne rozmiary, masę, współczynnik oporów, powierzchnię czołową, to już nie wierzysz, że będzie miało 12 sekund. OK.

tu masz przykład zweryfikowanego pomiaru 100-200 w 12 sekund w Audi s4 b8 https://www.youtube.com/watch?v=D-WYOjCtxXE jakoś nic podobnego nie mogę znaleźć dla Insignii. I nigdzie też nie pisałem, że wierzę w 12 sekund 100-200 w każdym Audi. Wierzę jednak, że różnice w budowie tych samochodów mogą mieć wpływ na ich osiągi nawet przy identycznej mocy, masie i kształcie. Zastosowane rozwiązania i inżynieria (skrzynia, napęd, straty na tym napędzie itd.) mają przecież przełożenie na osiągi. Wbrew temu co uważasz, moim zdaniem wyższa cena za Audi nie wynika z tego, że pod spodem są bebechy Insigni z przyczepionym znaczkiem Audi. Wyższa cena wynika m.in. z tego, że jest to lepiej zaprojektowane auto, bo dysponując podobną mocą, wykorzystuje ją efektywniej. Tu masz przykład nowej A6 z 2.0 TFSI która ma czasy zbliżone do 70 koni mocniejszej Insigni OPC https://www.youtube.com/watch?v=XqAahVg3OyA

Moim zdaniem technologia, którą Opel włożył do środka Insigni jest gorsza niż to, co w środku ma porównywalne Audi. Dlatego pomimo podobnej mocy, masy, powierzchni czołowej oraz ciepłoty ciała kierowcy, Audi przyspiesza lepiej.
Maciek1234
CYTAT(ElXen @ Wed, 02 Dec 2020 - 11:45) *
Tu masz przykład nowej A6 z 2.0 TFSI która ma czasy zbliżone do 70 koni mocniejszej Insigni OPC https://www.youtube.com/watch?v=XqAahVg3OyA
ach, znowu to liczenie 'z youtuba'. A tu porównanie A6 2,0 z Insignią 2,0
https://zeperfs.com/en/duel7101-8219.htm

na moje oko identycznie, bo: identyczne wymiary, identyczne moce, silniki etc

(tak zupełnie na marginesie - wystarczy w darmowym edytorze do obróbki filmów dać opcję przyspiesz i zamiast 7 sekund do paki, będzie 6, a widz nawet się nie zorientuje, że jest coś nie halo).


CYTAT(ElXen @ Wed, 02 Dec 2020 - 11:45) *
Wierzę jednak, że różnice w budowie tych samochodów mogą mieć wpływ na ich osiągi nawet przy identycznej mocy, masie i kształcie. Zastosowane rozwiązania i inżynieria (skrzynia, napęd, straty na tym napędzie itd.) mają przecież przełożenie na osiągi.
rozwiązania są takie same od lat - silnik, kilka przekładni (skrzynia biegów, mechanizmy różnicowe) i moc trafia na koła. Straty liczysz mnożąc sprawność każdej przekładni przez siebie i masz. Myślenie, że w Audi jest inaczej niż w Oplu opiera się co najwyżej na wierze, a nie na technice. Od dziesiątek lat koncepcja przeniesienia napędu się nie zmienia i jest identyczna dla każdej marki. Dlatego taki Opel z mocą 300KM będzie jeździł dokładnie tak samo dynamicznie jak Audi z mocą 300KM. Fizyka nie dodaje dodatkowej dynamiki za znaczek.

Nie wnikam, skąd wzięła się u ciebie wiara w nadnaturalne moce Audi. Masz prawo wierzyć w co ci się podoba. Ja biorę wszystko naukowo, w końcu po coś się studiowało budowę samochodów, a na laborkach liczyło dynamikę pojazdów. Nie przypominam sobie stwierdzenia prowadzącego, by sugerował, aby przy liczeniu niemieckiej marki premium, sprawność przekładni przyjmować wyższą niż przy przekładni marki popularnej. Nawet w Poradniku Mechanika nie ma o tym słowa...

Tom-Lee
Zagladam tu coraz rzadziej ale niektorzy mogliby sobie juz darowac gloryfikacje/krucjate tej Insignii. Przeciez to zenada.
ElXen
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 02 Dec 2020 - 11:41) *
ach, znowu to liczenie 'z youtuba'. A tu porównanie A6 2,0 z Insignią 2,0
https://zeperfs.com/en/duel7101-8219.htm

na moje oko identycznie, bo: identyczne wymiary, identyczne moce, silniki etc

(tak zupełnie na marginesie - wystarczy w darmowym edytorze do obróbki filmów dać opcję przyspiesz i zamiast 7 sekund do paki, będzie 6, a widz nawet się nie zorientuje, że jest coś nie halo).


rozwiązania są takie same od lat - silnik, kilka przekładni (skrzynia biegów, mechanizmy różnicowe) i moc trafia na koła. Straty liczysz mnożąc sprawność każdej przekładni przez siebie i masz. Myślenie, że w Audi jest inaczej niż w Oplu opiera się co najwyżej na wierze, a nie na technice. Od dziesiątek lat koncepcja przeniesienia napędu się nie zmienia i jest identyczna dla każdej marki. Dlatego taki Opel z mocą 300KM będzie jeździł dokładnie tak samo dynamicznie jak Audi z mocą 300KM. Fizyka nie dodaje dodatkowej dynamiki za znaczek.

Nie wnikam, skąd wzięła się u ciebie wiara w nadnaturalne moce Audi. Masz prawo wierzyć w co ci się podoba. Ja biorę wszystko naukowo, w końcu po coś się studiowało budowę samochodów, a na laborkach liczyło dynamikę pojazdów. Nie przypominam sobie stwierdzenia prowadzącego, by sugerował, aby przy liczeniu niemieckiej marki premium, sprawność przekładni przyjmować wyższą niż przy przekładni marki popularnej. Nawet w Poradniku Mechanika nie ma o tym słowa...


Jeden konkret z mojej strony i na tym zakończę, bo to nie ma sensu. W Insygni siedzi skrzynia Aisin AW TF-81SC. Skrzynia która powstała w 2005 roku. W przywołanym tu Audi C7 znajdziesz albo konwencjonalny automat ZF 8HP45 lub dwusprzęgłowy S-tronic. Obie skrzynie z Audi są technologicznie nowsze i działają szybciej / lepiej. Spodziewam się jednak, że ponieważ koncepcja budowy skrzyni też jest wszędzie taka sama (zębatki, śrubki i te sprawy), to wg. Ciebie skrzynia w Oplu działa tak samo jak w Audi i tylko ja mam zlasowany mózg przez dział marketingu marki premium. A dostrzegany przez niektórych postęp polegający na tym, że dziś Golf R potrafi zrobić 0-100 w czasie, który 20 lat temu zarezerwowany był dla Ferrari i innych egzotyków, to manipulacja. Wszakże "rozwiązania są takie same od lat - silnik, kilka przekładni (skrzynia biegów, mechanizmy różnicowe) i moc trafia na koła."
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.