![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Widać ze w salonie trojki to już dawno nie byłeś za połowę + tej kwoty którą powiedzoalesy wyjeżdżasz nowym eresem po rabacie w salonie. szczerze, to mi absolutnie dymi, czy RS6 wyjedziesz z salonu za 500, czy za 800 tysięcy. To nie ma znaczenia. Natomiast znaczenie ma, że takie Audi A6 z silnikiem TDI 170KM jest ceniona na 206 tysięcy, z tapicerką materiałową, napędem na przód, natomiast Skoda Superb z silnikiem TDI 200KM kosztuje 157 tysiaków, a cała mechanika jest taka sama - widać, ile się przepłaca.Do Audi dokupujesz pakiet stylistyczny S-Line za 10 tysięcy, lakier perłowy za 5 tysięcy, felgi 20 cali za 15 tysięcy i za 236 tysięcy minus 25% rabat masz auto łudząco podobne do RS6, którym wyjechałbyś z salonu płacąc 3x tyle. Z żadną Skodą, Fordem, VW nie zrobisz takiego numeru ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
[...] Nie podzielam miłość do Insigni, ale też uważam ze kupowanie "marki premium" w nie topowej konfiguracji nie ma sensu. Cała przewaga świętej trójcy polega na tym że możesz tam mieć v8 700 koni i to lata. Co w przypadku 2.0 litrowych klekotow traci przewagę nawet jak będzie celownik na masce. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia preferencji marki oraz wygląd... |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ale wywody. Po przerobieniu Fordów, Francuzów problem aut niepremium jest tzw niewidoczna oszczędność. Dziwnym trafem handlarze lubują się w sprowadzaniu aut premium wielkiej trójki. Dlaczego? Zastosowane materiały powodują, że olbrzymi przebieg jest mało widoczny i wtedy można swobodnie skręcić przebieg. W markach popularnych to nie przejdzie, wnętrze powycierane, w trakcie jazdy efekt jazdy rozklekotanym autem. Ten argument jest bardzo trafiony jak chodzi o auta z lat 90-tych, czy powiedzmy trochę po 2000 roku, może tak do 2010 roku. Nowsze produkcje wielkiej trójki mechanicznie nie wytrzymują przebiegów wiele większych niż peugeot opel czy ford. Wnętrza może mają troche lepsze i troche trwalsze, ale to też nie jest wielka róznica. Ale to nie jest taka róznica jak była kiedys, w czasach Mercedes W124 kontra Renault Safrane czy Peugeot 605. A nowszych aut klasy premium wielkiej trójki sprowadza się dużo, bo one sie dobrze i szybko sprzedają, jest na nie popyt w Polsce. I jest na nich dość wysoki zarobek. Na zachodzie zuzyte f10 czy a6c7 są bardzo tanie a w Polsce to nadal symbol prestiżu i powodzenia życiowego co winduje ceny. Trwałość podstawowego diesla z f10, a6c7 wcale nie jest wyzsza od 2,0 HDI Peugeota. |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Obecnie żaden francuz czy opel, nie ma ofercie silnika więcej niż 4 cylindrowego ![]() Z tymże to nie wina tych firm, a przepisów pro-ekologicznych. Nie opłaca się produkować aut, których sprzedaż byłaby minimalna, wręcz pewnie trzeba by do nich dopłacać. Wśród BMW, Audi , Mercedesa sprzedaż aut 6 i 8 cylindrowych to jakies 1% ich całkowitego obrotu. M.in. przez to że kosztują jakieś absurdalne pieniądze. No ale tu jest temat o autach za 50-75 tys, a tam można jeszcze wybierac wśród 6 cylindrówek na szczęście ![]() |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Z tymże to nie wina tych firm, a przepisów pro-ekologicznych. koncern PSA ostro poszedł w hybrydy Plug-In. Ich zespół hybrydowy Hybryd4 300KM 4x4 jest przynajmniej generację do przodu względem hybryd niemieckich (i właśnie w aspekcie hybryd można mówić o technicznych kruczkach, niuansach, czy koncepcjach, których nie widać, a realnie wpływają na sprawność zespołu napędowego). Nie opłaca się produkować aut, których sprzedaż byłaby minimalna, wręcz pewnie trzeba by do nich dopłacać. Silniki V6 i V8 to już dawno przeszłość, jeśli mowa o autach osobowych w Europie Zachodniej, dlatego koncerny już ich nie rozwijają, a koncerny uważające się za premium są na nie jeszcze skazane z powodów, o których pisałem wcześniej. Po prostu muszą utrzymywać w gamie wielkie, paliwożerne i mocne silniki, by móc windować ceny tańszych modeli. Hybrydy, pełne elektryki - nie ma już od tego odwrotu, a my zyskujemy super szybkie samochody, które jednocześnie mało palą i mogą być ekologiczne. A dźwięk V6/V8 można sobie po prostu puścić z transmitera - użytkownik zadowolony, bo słyszy rasowy dźwięk, a sąsiedzi i przechodnie również zadowoleni, bo nie muszą słuchać rasowego dźwięku ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
Kur....a tylu specjalistów od motoryzacji premium i nie premium, a w Polsce już nawet Arineirra upadła. Cuda, dziwy.
Jestem bardzo mocno związany z branża motoryzacyjną - rynek OE. Farmazony o tym że A6 to SuperB w przebraniu to hit dzisiejszego dnia ![]() Rynek środka dostaje technologie premium po ok 3-5 latach od premiery wynalazków w marce premium danego producenta, rynek Marek budżetowych 7-9 lat. Nie wspominam o tym że niektórzy z nas pracują po to żeby się pobawić motoryzacja i zmienić auto co 2 -3 lata lub częściej na nowiutkie właśnie po to żeby zobaczyć jaki ogromny postęp robi motoryzacja - a widać to najdobitniej w markach premium. Dla przykładu Od 2015 kupowałem żonie nowe Reno <Megane, Captur, Kadjar>, łącznie 4 modele zawsze w najbardziej spasionych wersjach Bose z najmocniejszym silnikiem benzynowym. . Teraz kupiłem jej też gwiazdkę na masce (nie za dużą bo tylko MB B klasa wcale nie w hiper wersji ![]() -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Niestety jak ktos jezdzi fiatem stilo a swoją wiedze o motoryzacji czerpie ze strony zeperfs czy cos to nigdy tego nie zrozumie i będzie pisał te farmazony....
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Ostatnio miałem okazję złapać się seryjną s3 2019 vs mustang po lifcie v8 450 koni z automatem 10 biegowym, zgadnij co było szybsze do 100? i to nawet bez lc. Temperatura 4-6 stopni i mustang dostawał baty od 300 konnego seryjnego kompakta. OT: chciało Ci się jechać w 5 sekundowym wyścigu? Przecież w takim s3 to nawet nie czuć takiej setki. Szkoda auta na coś krótszego niż cwiartka. Żadnych emocji nie ma. |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 13 July 2004 ![]() |
Od 13 lat jeżdzę na co dzień autami marki Renault - były to Megane/Laguny/Talizmany (prosto z salonu) od prostszych wersji po intense - zrobiłem nimi w sumie z 600-700 tysięcy kilometrów i nawet sekundy nie musiałbym się zastanawiać czy w drogę wolałbym się wybrać nowym talismanem czy moim, teraz już 7-letnim, prywatnym A6 - moim zdaniem nie ma porównania. M. in. potęga plastiku - wprawdzie takie A3/A4/A5 też nie grzeszą nie wiadomo czym, ale już A6 czy A8 w dobrej wersji to już zupełnie inne auto. No ale każdy ma oczywiscie prawo do własnego zdania
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Ja tu widzę praktycznie ida łeb w łeb. Dla mnie i pewnie dla każdego innego użytkownika parametr 80-120 jest znacznie ważniejszy niż 0-100. To się nazywa widzienie tunelowe ![]() https://zeperfs.com/en/duel7101-8767.htm 1.2 s szybciej do 100 km/h to masakra przy tych czasach, to nadal najważniejszy parameter w przemyśle motoryzacyjnym przytaczany w innych postach. Za to w istotnym dla Ciebie 80-120 km/h BMW robi to 0.4 s (10%) szybciej, mając 4 KM mniej i będąc odrobinę cięższym autem. Być może wygląda to na nieistotną różnicę, ale inżyniera potrzebna by odjąć 0.4 s do 100 km/h przy takich warunkach jest niebagatelna i opiera się na technologii skrzyni i jej oprogramowania i responsywności silnika i jego krzywej momentu obrotowego. Przypominam moc i masa ze wskazaniem na insignię. A na deser... 500 kg różnicy, ale to już półżartem, bo to jest komedia ![]() https://zeperfs.com/en/duel8650-7172.htm -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
jeżeli zaczniemy porównywać podstawowe 10-letnie f10 do nowego superb-a wynik jest oczywisty. Cena, awaryjność, ilość gadżetów. Osobiście jednak nie czuję się w nowym superb tak pewnie jak w starej wypierdzianej bmw. To nie jest ten sam typ prowadzenia, jednemu bliżej do napompowanego kompakta, BMW do usportowionej limuzyny.
Premium nie zobaczysz gołym okiem w wykończeniu wnętrza, nie zmierzysz stoperem. To co jest premium nie jest widoczne, trzeba zaglądnąć tam, gdzie nie widoczne dla oczu (ale bełkot marketingowy, co?) Większość aut z klasy niższej oferuje jakąś część klasy premium, ale tylko część. Premium potrafi za odpowiednie pieniądze mieć wszystkie cechy. Jeden będzie zachwycony insignią opc, chińskimi oponami bo są tanie i dobre, drugi będzie przepłacał i będzie kupował auta czy opony premium. Jeden nie zauważy różnicy w jeździe, inny będzie płakał jakie sobie dziadostwo kupił. Zależy od wymagań. Każdy na szczęście jest inny ![]() |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Co do porównania aut premium do niższych segmentów to moim zdaniem różnice zaczęły się zacierać. Auta niższych segmentów zaczęto oferować z wyposażeniem niegdyś zarezerwowanych dla aut premium:
-podwójne klejone szyby dostępne są nawet w Skodzie -koncern VW poprzez skrzynie DSG zaczął oferować sensowny "automat" w przeciętnym aucie -doładowane silniki spowodowały że 2.0 oferuje lepsze osiagi niż dużo większe motory sprzed dekady -aktywne tempomaty z radarem, aktualnie można mieć to w prawie każdym aucie, wiem że Mercedes oferował to w w220 prawie 20lat temu -nawigacje, markowe nagłośnienie, elektryczne fotele z pamięciami itp. niegdyś tylko premium aktualnie można mieć to wszędzie -adaptacyjne zawieszenie kładą to wszędzie, niegdyś zarezerwowane było dla sportowych samochodów I wiele wile więcej. Premium moim zadaniem nadal się wyróżnia ale już nie tak jak przed laty mamy w nim: -mocne silniki -o wiele lepsze zawieszenia -napędy RWD, AWD -lepsze wyciszenie -lepsze materiały wykończeniowe we wnętrzu Więc w tym temacie nie dziwie się że zdania są podzielone. Dla mnie auta premium są super ale mają pewną wadę, o której dżentelmeni nie rozmawiają. Najłatwiej przekonać się że premium nie widać gołym okiem jest przesiadka na segment niżej, wtedy człowiek dostrzega dość dużo takich pierdółek, które w codziennym użytkowaniu jednak są bardzo ważne. Najważniejsze żeby porównywać sensowne egzemplarze a nie takie odkupione od Turka na placu pod Berlinem. |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Trzeba dodać, że Premium to też najnowsza technologia.
Kiedy Premium miało już podwójne szyby, a kiedy SuperB? Kiedy Premium miało aktywne tempomaty, radary, markowe nagłośnienia, nawigacje i tak dalej, a kiedy nie-premium? Tak samo teraz - mamy w Premium adaptacyjne oświetlenie, pozwalające praktycznie jechac 100% czasu na długch światłach. Kiedy to wejdzie do takiego Superba? Za 3 lata? Wtedy Premiumy już będą miały 3-cią generację tego systemu. Za to się m.in. dopłaca do premium. Za to, że w Skodzie będziesz miał elektronikę z Audi... po 3++ latach (bo wcześniej i tak trafi odpowiednio do VW > Seata, a na końcu do Skody). -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Tutaj rzeczywiście w punkt, oświetlenie to dobry przykład.
W modelach ze środka stawki, jeszcze trochę czasu będą się jarać zapalającym się halogenem przy zjeździe z ronda. ![]() |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Tak samo teraz - mamy w Premium adaptacyjne oświetlenie, pozwalające praktycznie jechac 100% czasu na długch światłach. Kiedy to wejdzie do takiego Superba? Za 3 lata? Wtedy Premiumy już będą miały 3-cią generację tego systemu. Superb ma aktywne Matrixy od ostatniego liftingu, Insignia od 2017 roku. I mowa tu nie o jakimś doświetlaniu zakrętów, tylko oświetlaniu konkretnych sektorów i nieoślepianiu jadących z przeciwka (z wyjątkiem ciężarówek ![]() To się nazywa widzienie tunelowe ![]() https://zeperfs.com/en/duel7101-8767.htm 1.2 s szybciej do 100 km/h to masakra przy tych czasach, to nadal najważniejszy parameter w przemyśle motoryzacyjnym przytaczany w innych postach. Za to w istotnym dla Ciebie 80-120 km/h BMW robi to 0.4 s (10%) szybciej, mając 4 KM mniej i będąc odrobinę cięższym autem. Być może wygląda to na nieistotną różnicę, ale inżyniera potrzebna by odjąć 0.4 s do 100 km/h przy takich warunkach jest niebagatelna i opiera się na technologii skrzyni i jej oprogramowania i responsywności silnika i jego krzywej momentu obrotowego. Przypominam moc i masa ze wskazaniem na insignię. A na deser... 500 kg różnicy, ale to już półżartem, bo to jest komedia ![]() https://zeperfs.com/en/duel8650-7172.htm cieszy mnie, że starasz się używać obiektywnych kryteriów do oceny, to się chwali. ad. 330ix vs Insignia - Insignia jest większym samochodem, ma większe rozmiary zewnętrze, powierzchnię czołową i długość, więc generuje większy opór aerodynamiczny. Jak porówna się ją z odpowiednikiem względem rozmiarów, 530iX, to różnic w dynamice nie ma. Tu po prostu działa fizyka, a nie magia znaczka. ad. Insignia OPC vs X7 - Insignia jest z 2011, BMW z 2019 - 8 lat to dużo w motoryzacji, bardziej sprawiedliwe byłoby porównywać OPC z X5 z 2011 roku, albo X7 z Oplem z 2019 roku, np. Grandlandem X: https://zeperfs.com/en/duel8650-8463.htm Opel robi z Beemki śmigło, mimo, że do paki mają taki sam deklarowany czas. To tak na marginesie oczywiście, bo nikt zainteresowany X7 40i* nie będzie rozpatrywał kupna GrandlandaX, ani odwrotnie. * - nota bene, te oznaczenia, Mercedes C300, BMW X7 40i, Audi A6 45TFSI to też znak typowy dla premium - udawaj coś, czym nie jesteś, udawaj, że masz silnik 3,0, a miej pod maską 2,0. Chyba żaden z popularnych producentów nie stosuje takiego zabiegu. PS. ktoś tam wspomniał o Mercedesie klasy B w kontekście premium - proszę, szanujmy się ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
Ja wspominałem, bo taki samochód nowy kupiłem po przygodach z Reno w wersjach którymi się podniecasz
![]() Taki MB wygrywa z dowolnym przedstawicielem segmentu środka jak chce - No ale żeby się o tym przekonać to trzeba mieć jedno i drugie ![]() Dla mnie to te Twoje wywody są na poziomie Rydzyka i jego słowach o pokusie - totalnie bez sensu i nie do obrony ![]() -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
To się nazywa widzienie tunelowe ![]() https://zeperfs.com/en/duel7101-8767.htm 1.2 s szybciej do 100 km/h to masakra przy tych czasach, to nadal najważniejszy parameter w przemyśle motoryzacyjnym przytaczany w innych postach. Za to w istotnym dla Ciebie 80-120 km/h BMW robi to 0.4 s (10%) szybciej, mając 4 KM mniej i będąc odrobinę cięższym autem. Być może wygląda to na nieistotną różnicę, ale inżyniera potrzebna by odjąć 0.4 s do 100 km/h przy takich warunkach jest niebagatelna i opiera się na technologii skrzyni i jej oprogramowania i responsywności silnika i jego krzywej momentu obrotowego. Przypominam moc i masa ze wskazaniem na insignię. To jest widzenie pragmatyczne. Wziąłeś najnowszy produkt BMW z tego segmentu, znacznie droższy od leciwej (w porównaniu) już konstrukcji Opla a różnica 0,4 w praktyce jest nieistotna. Ja tu nie widzę tej kolosalnej przewagi a nie uwzględniamy nawet wyposażenia w cenie, gdzie Opel (tak sądzę) przy BMW wypadnie o niebo lepiej. Każdy ma prawo do swojej opinii. Ja uważam ze różnice po za wyjątkami między ogólnie wszystkimi samochodami danego segmentu sie zacierają. Kiedyś wsiadając do mercedesa czy Audi od razu czuć było przepaść. Dzisiaj jak dotykam deski czy kierownicy takiego BMW, czuję zażenowanie. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Dla mnie przykładowa taka B klasa w żaden sposób nie jest premium, przy czym ja nigdy nie podniecałem się wykończeniem środka, wyposażeniem itp. na pewno taki mały Mercedesik jest fajnie zrobiony ale ja markę Mercedes kojarzę głównie jako użytkownik V8. Przerobiłem kilka S, E, CLS jako auta prywatne i służbowe i to co mi osobiście się podobało to mega bezstresowa jazda w ciszy przy autostradowych prędkościach, zawsze były pneumatyczne zawieszenia, auta stworzone do pokonywania tysięcy km. Moje zdanie jest taki że premium zaczyna się od wyższych modeli marki z przyzwoitymi silnikami, zawieszeniami, wyposażeniem, w przypadku 2 litrowego silnika jakoś nie widzę sensu przepłacać za znaczek, konkurencja z niższych segmentów aktualnie oferuje już na prawdę dużo za mniejsze pieniądze.
|
|
|
![]()
Post
#119
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Sarna w punkt, Maciek to taki rydzyk tego forum
![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Sarna w punkt, Maciek to taki rydzyk tego forum ![]() ![]() ![]() ![]() Ale przynajmniej ma tyle klasy, że w dyskusji nie obraża personalnie innych, mających odmienne zdanie. -------------------- A110S
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 22:38 |