![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#961
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
tak w octawiach to notoryczna sprawa.
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=7839&start=15 a faktycznie to 147KW kurde bo juz patrze ze to taki odlot w 147km to az niemozliwe. spoko to sie zgadza wtedy. nic bynajmniej do superba 3 w dieslu nie mam. super autko za bylo rozsadne pieniadze. obecnie to juz troche zaczyna byc kosmos. znaczy pod 200tys zl. a od 2025 pewnie jeszcze wiecej. tak czy siak nowa camry za 172tys zl nie wyglada przy superbie jakos zle. zwlaszcza ze w standardzie dostajemy mocniejszy silnik i malo zuzywajacy paliwo, mnie to wlasnie zastanawiaja najbardziej ksozta eksploatacji. tzn ksozty serwisu, czesci eksploatacyjne, jak czesto co trzeba wymieniac i za ile itd. i na pewno superb wyglada tu nie najgorzej ale wydaje mi sie ze camry jeszcze lepiej. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#962
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Ciekawe kiedy będzie się można tą nową camry przejechać. Superbem 4 jechałem przez chwilę wczoraj i niektóre rzeczy poprawili w stosunku do trójki. Np w 3 generacji standardowy zawias tak buja, że można choroby morskiej dostać. Natomiast w czwórce jest komfortowo, ale dużo bardziej jędrnie i nie kołysze. Kierownicą też jakby ciężej chodzi i całość nie jest tak rozlazła jak w trójce. Nie wiem, może testówka miała ten szybszy układ kierowniczy który można było dobrać też w poprzedniku. Niestety ceny podobają mi się mniej. Zwłaszcza diesle teraz odleciały z cenami i nie wiem ile km trzeba by robić żeby to się zwróciło w rozsądnym czasie.
|
|
|
![]()
Post
#963
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ciekawe porownanie glosnosci w kabinie tesli 3 wiadomo elektryk bez silnika spalinowego z nowa camry
https://www.youtube.com/watch?v=QoLXtpxg7y8 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#964
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#965
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#966
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Cyt : "Bez problemu mieszczą się _wszystkie_ (uwaga, wszystkie to TRZY !!! ) walizki." Już by sobie darowali ten fragment ...
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#967
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ulubieniec
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#968
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#969
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
moim zdaniem lexus to zupelnie inny docelowy klient. klient dla ktorego nie ma znaczenia ze serwis coroczny bedzie ksoztowac 3tys zl a nie 1,5tys zl, dla ktorego bagaznik ma mniejsze znaczenie niz ilosc miejsca na tylnej kanapie, dla ktorego bardzo wazny jest system naglosnienia a mniej wazna odpornosc na wymioty dzieci itd itd. camry to zwykle auto dla kowalskiego jak najtaniej w serwisie i obsludze i by dojezdzac zapakowany po uszy na chorwacje z dzieciakami. lexus to auto dla bosa ktory tym autem rodziny nie bedzie wozic a jak juz to bardzo bardzo sporadycznie i to z mala walizeczka bo i tak wszystko odbywac sie bedzie od hotelu do hotelu a reszte kupi sie w miejscu docelowy,. inna zasobnosc portfela wiec i inne auto. Dobrze chyba opisałeś klientów docelowych na te dwa auta. Ale poważny minus Camry że nie ma kombi, dla klienta z gromadą dzieciaków czy działkowicza emeryta to na prawdę duży minus. Ktoś znajomy szukał auta w tym segmencie i najbardziej pasowała mu camry, ale musiał koniecznie mieć kombi , wybrał niestety Talismana. Sedan niestety jest mega nie praktyczny. |
|
|
![]()
Post
#970
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
I nie ma homologacji haka.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#971
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ja juz jestem po jezdzie probnej. jezdzie rodzinnej (dwoje dzieciakow w fotelikach z tylu, zona obok). pierwsze co sie czuje od razu to na prawde mocny silnik elektryczny przy niewielkim operowaniu gazem. wcisniesz 30% gazu przy 30km/h a auto na prawde wyrywa do przodu. wiec do 60km/h i przy spokojnej jezdzie jest na prawde fajnie. powyzej 80km/h czuc ze spalinowka juz nie jest taka mocna jakby sie chcialo i jest znosnie ale juz nie jakos szybko. ogolnie naped super na duzy plus. halas w zadnym momencie mi nie doskwieral nawet przy maksymalnym przyspieszaniu. juz bardziej to ze przyspieszanie bylo nierowne raz szybsze raz wolniejsze w zaleznosci jak wczesniej jezdzilismy i to wyraznie czuc. pikanie przy lamaniu predkosci tez w miare ciche, subtelne, nienatarczywe i nie meczy tak jak sygnal niezapietych pasow. ogolnie takie zwykle auto. spoko skreca, zawieszenie tez spoko, nie doskwiera nic. ale jakos ta cena 2 setki i to co dostajemy nie przekonuja do zakupu. wiem ze inni oferuja czesto mniej ale dla mnie wnetrze camry wydaje sie za male. za wasko z przodu na nogi, za malo miejsca z tylu na glowe. tak klaustrofobicznie powiedzialbym. wiem ze inni czesto oferouja duzo mniej miejsca zwlaszcza w suwvach za ta cene, ale jakos nie wyobrazam sobie wydac dwustutysiecy i dostac malego w srodku auta. niby dwa foteliki sie zmiescily i wydaje mi sie ze na na dlugosc jest ok ale meijsca nad glowa i na szeroksoc troche za malo. bagaznik tez tylko taki se. wiem ze konkurencja tez jest w czarnej dupie, ale wydaje mi sie ze motoryzacja gdzies stanela w miejscu. jest drogo a w zamian dostajemy nic. chyba sie wstrzymam z zakupami nowych aut do momentu kiedy wyjda fajne elektryki duzo wieksze w srodku od camry bez zbednej komory silnikowej ktora mozna przeznaczyc na drugi bagazniki 600litrowy i z duzo lepszymi osiagami oczywscie w wersji liftback nie suv by bylo cicho bez szumu przy 200km/h i w normalnej cenie 150tys zl. nawet jesli bedzie to chinczyk. poki co same lipne suvy lub ze skopanymi rozwiazaniami ale to powoli sie zmienia. mysle ze za 5 lat pojawia sie fajne elektryki z duza iloscia miejsca w srodku z. normalna cena i osiagami. poki co nowa camry uwazam jest dla kogos kto musi cos kupic wtedy fakt lepiej kupic camry niz jakiegos gownianego mikro suwa typu corolla cros crv czy inne gowno. takze. mi czegos w tym aucie brakuje. wyglad ok i z zewnatrz i w srodku. osiagi przyzwoite. tylko miejsca w srodku za malo a cena wysoka. musze sie przejechac superbem 1,5tfsi choc szczerze ciezko mi sie przekonac do ich technologi i kosztow serwisowania .
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#972
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
osiagi przyzwoite. tylko miejsca w srodku za malo a cena wysoka. musze sie przejechac superbem 1,5tfsi choc szczerze ciezko mi sie przekonac do ich technologi i kosztow serwisowania . W czym leżą tak wysokie koszty serwisowania superba? Olej raz do roku musisz zmieniac i w Camry i w Skodzie, klocki hamulcowe w podobnych cenach. Gdzie przewaga Camry? Tak się pytam, bo Superb wydaje się najrozsądniejszym autem w swojej klasie. Ma to czego brakuje wlasnie Toyocie. Czyli duze wnętrze, dużo miejsca i wersję kombi. W Camry jest miejsca jak w trochę wyrośnietym kompakcie, dobrze to określiłes - klaustrofobicznie jest. A z kolei Superb ma tyle miejsca co auta klasę wyżej. |
|
|
![]()
Post
#973
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
dwumasa, rozrzad, turbina, sprzeglo docisk, zapchany dolot w przepustnicy, dwusprzeglowka, klocki i tarcze conajmniej 4 razy czesciej wymiana, olejozernosc (oczywiscie ze silniki tfsi nie biora oleju
![]() ogolnie odstrasza mnie to ze silnik turbodoladowany a ja u siebie turbiny wymieniam raz na 2 tys km maks bo siadaja lozyska a dwa to glownie lag z dwusprzeglowki no i jakosc wnetrza skody czyli trzaski z wszystkiego. ale tak czy siak musze sie przejechac by miec z pierwszej reki info czy nowy model ma dobra jakosc wnetrza czy nie i jak sie jezdzi. pare testow nowej przejrzalem to jest rozrzut od cicho do glosno. mozliwe ze jednak 1,5tfsi nie ma klejonych szyb i stad rozrzut w opiniach. a lag dla jednych jest dla innych nie ma. dla mnie auto ktore ma wiecej niz 0,5s laga od jazdy na niskich obrotach do odjazdu jest nieakcpetowalne. troche mnie tez boli nowe sterowanie klima w skodzie. zamiast osobnych przyciskow jakies pokretla. jakby nie mozna zrobic czeegos co jest szybko obslugowe a nie cos co skupia 10s wzroku by celnac w dana funkcje. chore. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#974
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Pamiętam jak na początku 2009 roku kupiłem sobie octavię TDI. Połowa znajomych lament. Coś ty zrobił! Ty wiesz że tu jest turbo, dwumasa a nawet wtryski? Trza było wziąć jedensześć. Tam nie ma turbo dwumasy, a może nawet wtrysków nie ma. Z resztą ten dizel to ma już najechane, a to już nie są te auta co kiedyś!
Niedługo minie 16 lat od zakupu. Dalej mam to turbo dwumasę i wtryski. Przez to stres zżera mnie co dzień, bo przecież w każdej chwili mogą paść! Także daj se spokój ze skodą. Po co ci te nerwy. ![]() |
|
|
![]()
Post
#975
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Dam. Tyle ze altrrnatyw brak.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#976
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Niedawno przejechałem kilkaset kilometrów na tylnym siedzeniu Superb 2023, za kierowcą. Miejsca w opór (mam 182cm i 95kg, kierowca podobnych gabarytów). Przy wyższych prędkościach jest głośno, nie że by męczyło ale w Mondeo 2019 jest sporo ciszej. Właściciel (kumpel) narzeka że zawieszenie jest bardzo miękkie z tendencją do pływania na nierównościach. Wymienił sprężyny na ProKit ale poprawa nie jest znacząca.
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#977
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Tak tyle ze obecny model prowadzi sie mniej pontonowato podobno
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#978
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Superb 3 faktycznie ponton i buja. Co ciekawe da się tym mimo to dosyć sprawnie poruszać po zakrętach. Zwłaszcza jeśli droga jest równa i amory jeszcze się aż tak nie gubią.
Ja bym w tym aucie prędzej się właśnie czepił amorów niż sprężyn. Natomiast jeździłem chwilę superbem 4 i tamten jak dla mnie ma bardziej jędrny zawias. Ta sztuka co jechałem miała zwykłe zawieszenie bez DCC i pierwsze wrażenie zrobiło na mnie całkiem dobre. W sumie dla mnie to była największa różnica między trójką i czwórką. |
|
|
![]()
Post
#979
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
[...] a ja u siebie turbiny wymieniam raz na 2 tys km maks bo siadaja lozyska [...] aż chciałbym poznać więcej szczegółów, bo to dla mnie niepojęte... średnio poskładane turbo fury, chłostane na torze, wytrzymują dłużej, niż u Piwa cywil na trasie ![]() -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#980
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
mowie o swoim speedsterze. tylko tutaj mam doswiadczenie z turbo autem.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 15:41 |