Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Toyota Camry 2018+
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Snara
Hej,
Jestem przed kupnem takiego auta, oglądałem już kilka recenzji ale chętnie posłucham opinii właścicieli albo osób które jeździły tym modelem.

MadeInPoland
Myslalem nabyc wzialem z ASO na jazde probna i odpuscilem. Klimatyzacja mrozi nogi co najbardziej uderza. Marna ergonomia. A najbardziej zdziwil halas w kabinie - bylem w ASO swoim e500 2005 rok z przelotem 400k i ta camry halasuje prawie jak corolla e11. 15 letni mero e500 to niedoscigniony dla takiej nowiutkiej camry wzor komfortu . Bylem lekko w szoku. Polecam jednak lexa z tej druzyny
kylo
Ja też myślałem o takiej z rok temu. Od razu mówie że tylko na jeździe próbnej byłem więc mocno pobieżne wrażenia. Na miasto fajna nawet. Dajesz gazu od razu jedzie, a nie myśli co zrobić jak choćby dsg. Na trasie wkurzało mnie to że co tylko więcej gazu dałem to od razu silnik wyje. Tryb sportowy tylko pogarszał sprawe wycia. Małe spalanie. Chyba najmniejsze ze wszystkiego co wtedy oglądałem nawet od diesli. W środku niby taka dziadkowa, ale mi się podobało. Hałas przy szybszej jeździe owszem występuje, ale konkurencja lepsza nie jest. No superb z klejonymi szybami mniej szumiał. W sumie to i tak nie kupiłem bo stwierdziłem że jeszcze pojeżdże e61 bo te nowe wozy poza tym że nowe to nie koniecznie bardzo lepsze.
A d a m
MadeInPoland z Mercedesami już tak jest że ciężko znaleźć coś lepszego. Merce nie są idealne ale mają dużo rozwiązań, których inne marki nie wprowadzą nigdy.
Aval
Przejechałem jakieś 200km (miasto i autostrada). Bardzo nijaki i przeciętny samochód IMO, zarówno design, silnik, jak i prowadzenie. Hybrydowy Auris przy Camry to charakterny wariat. To w sumie może być zaleta jak i wada, zależy czego szukasz wink.gif
MisioLBN
Z kolei ja paczalem camry w firmie 218km czy 211? Diszedlem do osiagow i stwierdzilem ze wole kupic pare stow tansza octavie w dieslu albo superba...
kylo
Na miasto wolałbym camry od superba czy octavii. To cvt w takim użytkowaniu się sprawdza. Z kolei w trasie raczej skoda z w opcji dzwiękoszczelnymi szybami.
Snara
Kurde dziwne, to jak oni te pomiary zrobili huh.gif
MadeInPoland
Zrobili jak zrobili. Mam sonometr, ale nie chciało mi się tego nawet mierzyć. Mierzyłeś kiedyś sonometrem? Bardzo istotny jest punkt pomiaru w kabinie oraz odległość ucha od sonometru i od dachu/drzwi/słupka, temat rzeka. W praktyce takie pomiar wykonuje się bardzo trudno tak, żeby dawał powtarzalne wyniki. Do tego dochodzi zakres częstotliwości, niektóre męczą bardziej inne mniej. Jako użytkownik LS430 powinieneś znać trochę temat. Dla mnie subiektywnie pod tym względem było zniesmaczenie.
Ty jeździłeś tą camry?
Ja byłem w sumie mocno przypalony, ale jazda wyleczyła mnie.
Ten samochód nie prezentuje żadnych zalet. Co do zużycia paliwa to mierzyłem przy 110kmg oraz 160kmg stała prędkość przez dłuższy odcinek i spalała odpowiednio 5,5 oraz 7,5 litra i to chyba jedyny pozytyw tego samochodu.
Do tego ta klima tandetna mrożąca nogi w trybie auto jak w jakimś nissanie smile.gif Jeździłem camry w lecie i skończyło się na uchylonym oknie.
W LS430 tego nie zaznasz.
Frolik
Przecież te nowe Camry to taki nowszy Avensis, tyle że nieco wieksze opakowanie, hybryda i nazwa mityczna, doskonale kojarząca się dla starszych użytkowników. To ma zagwarantować sukces komercyjny tego auta. Bo samo w sobie prezentuje się jakoś słabo. A na pewno nie jak godne uwagi nowoczesne auto klasy E. To maksymalnie klasa D i to wcale nie czołówka w dzisiejszych czasach.
Nie ma co porównywac z jakimkolwiek Lexusem, a już na pewno nie LS. To kilka klas nizej.

Ja przymierzyłem się do Camry jako następcy leciwego peugeota 607. I Camry w wiekszosci porównan jest gorsze. Głosniejsze, gorsze prowadzenie, gorsze siedzenia, gorsze materiały we wnętrzu, mniejsza wygoda.
Jedyne co w Camry jest na prawdę lepsze niż w starszych autach klasy E to zużycie paliwa.
Maciek1234
Przed nabyciem tego Camry, proponuję nocną przejażdżkę. W RAV4 i Hiluxie wszystkie zielone kontrolki (światła, tryb elektryczny) oraz panel multimediów i klimy jest tak intensywnie podświetlony, że ciężko wytrzymać dłuższą podróż. W RAV4 dochodzi do tego dziwaczna regulacja natężenia oświetlenia (oczywiście kontrolki cały czas świecą na maksa), bo osobno reguluje się liczniki, a osobno multimedia. W Hiluxie guzików od multimediów w ogóle nie da się ściemnić. Nie wiem, jak jest w Camry, ale skoro to jest Toyota, to warto się upewnić, jak wygląda nocna jazda.
Snara
Auto kupione zrobiłem 4000km.
Porównanie z A6 C7 3.0 Bitdi 313km na pneumatyce i LS430 lift:

Powiem tak, jeśli chodzi o porównanie hałasu do LS430 to fakt w LS430 jest ciszej. Natomiast jeśli chodzi o e60 czy a6 c7 to jest podobnie. Niczym nie odbiega przy żadnej prędkości, uszczelki nie gwiżdżą. W srodku na mrozie nic nie skrzypi i nie trzeszczy.

Porównanie komfortu: mimo zwykłego zawieszenia tłumienie według mnie jest petarda bardziej mięsiste wybieranie bez walenia jak to jest w przypadku C7 na pneumatyce która jest po prostu twarda. LS430 moim zdaniem zauważalnie gorzej tłumi nierówności - fakt jest 215 tys km na blacie ale jak było 139tys to tez nie było zachwytu.

Osiągi: Samo ruszanie z miejsca w Camry jest dynamiczniejsze niz w C7, ot tiptronic po wklepaniu potrzebuje 1.5s żeby auto nabrało mocy i to nie jedyna sztuka tak się zachowywała. S tronic pewnie rusza znacznie lepiej. Camry podobnie jak Lexus - od samego naciśnięcia pedału rwie do przodu. Reakcja na gaz bdb. W trasie dynamika fajna do prędkości maksymalnej czyli 194km/h.

Spalanie: trasa średnia prędkość 125km/h w 4 osoby (tempomat na 145-150) Niemcy 6.2, Polska 7.2. Audi na tempomacie na 160 paliło 8l Lexus 10.5-11.
W Monachium (zima, wszystkimi autami podobnie jeżdżę do ograniczeń zawsze dokładam +10/15 km/h) średnie spalanie Camry 5.7l, Audi 7.9l, Lexus 14l


Jeśli chodzi o wady w Camry. Brakuje mi w środku Ambiente, dociągania drzwi, elektrycznej klapy, możliwości bezprzewodowego połączenia ze smartfonem i używania Google Maps, subwoofera. Dociągi i elektrykę klapy można samemu łatwo zamontować, suba w tylna półkę tez da się bo jest fabryczne miejsce dla wersji JBL.
Reasumując to świetne auto w którym są drobne niedociągnięcia, oczywiście to tylko moja ocena.
Snara
CYTAT(Frolik @ Mon, 30 Nov 2020 - 08:33) *
Przecież te nowe Camry to taki nowszy Avensis, tyle że nieco wieksze opakowanie, hybryda i nazwa mityczna, doskonale kojarząca się dla starszych użytkowników. To ma zagwarantować sukces komercyjny tego auta. Bo samo w sobie prezentuje się jakoś słabo. A na pewno nie jak godne uwagi nowoczesne auto klasy E. To maksymalnie klasa D i to wcale nie czołówka w dzisiejszych czasach.
Nie ma co porównywac z jakimkolwiek Lexusem, a już na pewno nie LS. To kilka klas nizej.

Ja przymierzyłem się do Camry jako następcy leciwego peugeota 607. I Camry w wiekszosci porównan jest gorsze. Głosniejsze, gorsze prowadzenie, gorsze siedzenia, gorsze materiały we wnętrzu, mniejsza wygoda.
Jedyne co w Camry jest na prawdę lepsze niż w starszych autach klasy E to zużycie paliwa.


Nie jeździłem 607 ale jeździłem Citroenem C5 Mk3 to dla mnie totalna porażka i najbardziej trzeszczące wnętrze jakie kiedykolwiek zrobili, o awaryjności i problemach nie wspomnę. Podobne odczucia mialem w Peugeocie 206 z 99r laugh.gif
Camry prowadzi sie bdb, fotele spoo tylko brakuje mi ciut podparcia ud na dlugosci.

CYTAT(Maciek1234 @ Mon, 30 Nov 2020 - 14:02) *
Przed nabyciem tego Camry, proponuję nocną przejażdżkę. W RAV4 i Hiluxie wszystkie zielone kontrolki (światła, tryb elektryczny) oraz panel multimediów i klimy jest tak intensywnie podświetlony, że ciężko wytrzymać dłuższą podróż. W RAV4 dochodzi do tego dziwaczna regulacja natężenia oświetlenia (oczywiście kontrolki cały czas świecą na maksa), bo osobno reguluje się liczniki, a osobno multimedia. W Hiluxie guzików od multimediów w ogóle nie da się ściemnić. Nie wiem, jak jest w Camry, ale skoro to jest Toyota, to warto się upewnić, jak wygląda nocna jazda.


Niebieskie podswietlenie jest super, w nocy nawigacja i zegary same sie przyciemniaja. Ps, seryjna nawigacja bezproblemowo poprowadzila przez 1280km biggrin.gif
piwo
Mega zainteresowałem się camry. Obecnie podstawowe kosztuje 120tys zł. Ogólnie chodzi mi o auto wakacyjne którym można zrobić 1000km jadąc 160km/h z sporym bagażnikiem dość ciche dla czterech dorosłych osób i w niskiej cenie. Camry wydaje się ideałem choć mnie po przysiadce do auta strasznie irytowały uchwyty na rękę nad oknem w które uderzałem głową i z przodu i z tyłu. Jakby tych uchwytów nie mogli odsunąć od głowy. Mimo to miejsca na nogi sporo choć na szerokość mogłoby być więcej. Bagażnik 524 wydaje się spory. Spalanie tak 7 litrów na autostradzie też jest ok. Wygląd moim zdaniem na plus. Mi się podoba. Drażni brak większej palety kolorów. Błękit tylko na stany. No kurde te pierdoły z wyższych postow ale sobie myślę czy tej klimy czy uchwytów nie da się jakoś domowymi patentami obejść. Jak asystenci linii i inne bzdety? Da się wyłączyć na stałe? Gdzieś oglądałem filmy że układ kierowniczy daje dużo czucia, więcej niż w superbie. Ogólnie z rodzinnych aut to superb ale diesla nie chce, 1,5t też nie chce więc odpada. Pasek to samo bo silniki te same. Mazda 6 jest mniejsza w środku. Nowego accorda nie da się kupić a nowa acura tlx 2021 (honda accord wygląda swietnie). Reszta albo się psuje albo droga. Tak na prawdę w kwotach 120-140tys nie ma za bardzo wyboru w autach segmentu d,e które bym chciał tzn nie generujących kosztow. Camry jest 100tys tańsza od lexa es a ma ten sam napęd i jest lżejsza bo nie ma tony dodatków i przez to nadwagi. Muszę się przejechać i zobaczyć czy camry jest ok czy tragedia bo chyba tak można jedynie ocenić czy coś to warte.
Co do kosztów serwisu to też jest nie za ciekawie. Cenią się skurwysy.y strasznie.
https://motoryzacyjnyblog.pl/porady/eksploa...y-camry-hybrid/


Mip weź coś powiedz o camry. Napalilem Się mocno na to auto jako auto rodzinne wypadowe i nie za drogie w eksploatacji. Na razie tylko po przysiadce do środka. Muszę zamówić jazdę testowa. Aż tak źle ci się jeździlo? Odnośnie klimy myślę czy nie da się wyłączyć nawiewu na nogi lub przysłonic kratki taśma klejąca? Mówisz że głośne jest? No ja póki co jeżdżę z dwójką dzieciaków mazda 3 wolnossące 2,0 170Km. Jest w miarę cicho, ale za mało miejsca na bagaż i na tylnej kanapie. Mimo to spalanie 8l przy palowaniu więc mega mało a auto nie jest zawalidroga (1200kg).
i jest bzobsługowe. I takie chciałbym następne też ale z większą ilością miejsca. Suwy vany odrzucam bo spalanie za wysokie za ciężkie za głosne przy wyższych prędkościach za drogie w eksploatacji przez nadmiar wagi oraz małe siedzonka z tyłu zazwyczaj.
Snara
CYTAT(piwo @ Wed, 20 Jan 2021 - 16:32) *
Mega zainteresowałem się camry. Obecnie podstawowe kosztuje 120tys zł. Ogólnie chodzi mi o auto wakacyjne którym można zrobić 1000km jadąc 160km/h z sporym bagażnikiem dość ciche dla czterech dorosłych osób i w niskiej cenie. Camry wydaje się ideałem choć mnie po przysiadce do auta strasznie irytowały uchwyty na rękę nad oknem w które uderzałem głową i z przodu i z tyłu. Jakby tych uchwytów nie mogli odsunąć od głowy. Mimo to miejsca na nogi sporo choć na szerokość mogłoby być więcej. Bagażnik 524 wydaje się spory. Spalanie tak 7 litrów na autostradzie też jest ok. Wygląd moim zdaniem na plus. Mi się podoba. Drażni brak większej palety kolorów. Błękit tylko na stany. No kurde te pierdoły z wyższych postow ale sobie myślę czy tej klimy czy uchwytów nie da się jakoś domowymi patentami obejść. Jak asystenci linii i inne bzdety? Da się wyłączyć na stałe? Gdzieś oglądałem filmy że układ kierowniczy daje dużo czucia, więcej niż w superbie. Ogólnie z rodzinnych aut to superb ale diesla nie chce, 1,5t też nie chce więc odpada. Pasek to samo bo silniki te same. Mazda 6 jest mniejsza w środku. Nowego accorda nie da się kupić a nowa acura tlx 2021 (honda accord wygląda swietnie). Reszta albo się psuje albo droga. Tak na prawdę w kwotach 120-140tys nie ma za bardzo wyboru w autach segmentu d,e które bym chciał tzn nie generujących kosztow. Camry jest 100tys tańsza od lexa es a ma ten sam napęd i jest lżejsza bo nie ma tony dodatków i przez to nadwagi. Muszę się przejechać i zobaczyć czy camry jest ok czy tragedia bo chyba tak można jedynie ocenić czy coś to warte.
Co do kosztów serwisu to też jest nie za ciekawie. Cenią się skurwysy.y strasznie.
https://motoryzacyjnyblog.pl/porady/eksploa...y-camry-hybrid/


Mip weź coś powiedz o camry. Napalilem Się mocno na to auto jako auto rodzinne wypadowe i nie za drogie w eksploatacji. Na razie tylko po przysiadce do środka. Muszę zamówić jazdę testowa. Aż tak źle ci się jeździlo? Odnośnie klimy myślę czy nie da się wyłączyć nawiewu na nogi lub przysłonic kratki taśma klejąca? Mówisz że głośne jest? No ja póki co jeżdżę z dwójką dzieciaków mazda 3 wolnossące 2,0 170Km. Jest w miarę cicho, ale za mało miejsca na bagaż i na tylnej kanapie. Mimo to spalanie 8l przy palowaniu więc mega mało a auto nie jest zawalidroga (1200kg).
i jest bzobsługowe. I takie chciałbym następne też ale z większą ilością miejsca. Suwy vany odrzucam bo spalanie za wysokie za ciężkie za głosne przy wyższych prędkościach za drogie w eksploatacji przez nadmiar wagi oraz małe siedzonka z tyłu zazwyczaj.



Kurcze to ile Ty masz wzrostu biggrin.gif Nawet Zachar nie narzekał biggrin.gif ja mam 178cm i nie zauważyłem tego.
Bagażnik jest naprawdę spory, spakowaliśmy się we 4, fajnie ze kanapa tylna się składa bo jeszcze można upchać rzeczy za nią.
Co do klimy to się nie wypowiem, ja zawsze ustawiam 19-20 stopni.

Co do asystentów, wszystkie działają i wszystkie są spoko. Asystent linii sam koryguje linie i wydaje sygnał dźwiękowy ale za drugim razem krzyczy żeby położyć ręce na kierownicy biggrin.gif Ale ja wylaczylem bo wyje za każdym razem jak zmieniasz pas bez kierunków.
Radar działa bdb, na trasie 1300km nie stworzył niebezpiecznej sytuacji. W korku sam nie rusza, trzeba przyciskiem albo gazu lekko dodać.
Któryś tam system jak nie zwalniasz przed uderzeniem w przeszkodę ostrzega graficznie i jeśli nie reagujesz to sam wyhamuje auto, przy cofaniu tak samo - nie uderzysz w mur bo auto zahamuje.

Według mnie układ kierowniczy daje czucie w aucie i jest precyzyjny, na trasie prowadzi się świetnie. Pozycja za kierownica jest bdb, duzy zakres regulacji fotela i kierownicy - wszystko elektrycznie. Fotele ani kanapa nie meczą po 1300km.

Jeśli chodzi o serwis to bardzo milo ze jest co 15.000 a nie co 40.000 laugh.gif

Ogólnie na rynek amerykański auto jest zupełnie inne. Jest bardzo duzo wersji, najlepsza 3.5 301km 4x4. Pakiet TRD mega mi się podoba. Mozna mieć szyberdach, android auto albo apple carplay...
piwo
183cm

11m30s do 12min
O tej klamce przy głowie mówiłem

A da się w korku jeździć lewy pas prawy tak z 50kilometrow szybciej niż auta jadące obok i tak na metr od zderzaków zmieniać pas czy system sam przyhamuje i spowoduje kolizje?

Szyberdachu to nie chce bo obniża jeszcze bardziej linie dachu co jest nie do przyjęcia. Jakby szyberdach montowali na dachu a nie pod dachem to może to by było ok.
Snara
No jestem parę cm niższy i nie zauważyłem tego problemu.

Myślę ze każdy system przyhamuje jak jedziesz 50km/h szybciej od innych i siedzisz metr na zderzaku biggrin.gif ja nie wiem nie jeździłem tak hehe

Gosc z filmu musi być jakiś wysoki.
Ten ma 2 metry
https://youtu.be/J-NTfdc-aeU?t=678
piwo
Wiesz można mieć dwa metry a długie nogi i krótki tułów i mieć miejsce nad głową a nie mieć na nogi lub 1m70cm i krótkie nogi i długi tułów i nie mieć miejsca nad głową a mieć na nogi. Wzrost nie wszystko tłumaczy a ja w klamkę uderzałem i nie rozumiem jak można ją tam było zamontowac. Lekki zakręt małe przeciążenie 1G i jeb głową w klamke. Zachara film oglądałem. Ale w jego filmie kamera jest od zewnątrz nie od wewnątrz więc nie widać czy jego głowa o nic nie uderza.
Co do dźwięku chyba tragedii nie ma
Snara
Dźwiękowo i glosnosciowo jest dobrze, dźwięk jest przyjemny nie jak w starych Priusach. Auto tez żwawe.

Powinno być mało awaryjne + niska utrata wartości zachęca do kupna, ja z niemcow wyleczyłem się na dobre po C7. Na Facebooku na grupie codziennie kilka postów z awariami a najstarsze auta maja 9 lat, Skoda tak samo.
Lexus bezawaryjny a ma 17 lat, jeszcze mamy Toyote Corolle Verso z 2007r i tez tylko filtr paliwa zmieniałem bo się po prostu zapchał (dobra DPF tez wyciety laugh.gif ) . Wszystko sprawne, wszystko działa.
piwo
no dlatego mowie zadnego turbo auta zadnego vaga bo to tylko wkurwia i od usterki do usterki. mamy flote skod octavi to wiem ile glupich awarii z silnikeim jest. to pekniety intercooler wodny to turbina to przegnita wiazka. w superbie siedzialem z tylu tylko w poprzedniej generacji to sie zalamalem bo miejsca na nogi od choelry a na szerokosc wogole. i sie siedzi oparty bokiem o drzwi a glowa zachaczajac o szybe boczna i schodzaca linie dachu. masakra jakas. moze nowszy jest ok ale co z tego jak silnika nie ma zadnego godnego. tak na prawde mozna przebierac autami i ciezko cos wybrac. bmw nie stac mnnie na serwis i zakup drogi. lexus to samo, conajmniej 100tys zl do zakupu i serwis autoryzowany kazdorazowo co rpzeglad plus 1500zl. merc roboczogodzina w serwisie 500zl. jakas masakra. wlassnie brakuje jakiegos taniej pojemnej duzej cichej z dobrym motorem limuzyny dla kowalskiego. toyota camry probuje sie w ta dziure wbic. moim zdaniem z niezlym skutkiem. mazda 6 wydaje sie w kazdym wzgledzie gorsza a cena jest wyzsza. hondy accord X generacji nie ma w europie (w stanach jezdzi sobie acura tlx )
ford mondeo? z silnikeim 1.0 turbo moze? no jakis zart. kolega pracuje w magazynie silnikow forda to tyle palet tam z silnikami turbo schodzi do serwisow ze glowa mala. volvo v70 v80? sporo pali. na pewno nie tyle co camry. i w serwisowaniu drozszy. wiec zostaja juz albo stare auta i kupno w budzecie do 60tys zl czegos 10 letniego i za zaoszczedzone pieniadze wkLadanie w czesci i paliwo (ale wiadomo ze to kasa przejedzona) albo kupno camry za 120tys i po trzech latach sprzedac za 80tys zl i lac tylko paliwo.
Snara
CYTAT(piwo @ Thu, 21 Jan 2021 - 04:24) *
no dlatego mowie zadnego turbo auta zadnego vaga bo to tylko wkurwia i od usterki do usterki. mamy flote skod octavi to wiem ile glupich awarii z silnikeim jest. to pekniety intercooler wodny to turbina to przegnita wiazka. w superbie siedzialem z tylu tylko w poprzedniej generacji to sie zalamalem bo miejsca na nogi od choelry a na szerokosc wogole. i sie siedzi oparty bokiem o drzwi a glowa zachaczajac o szybe boczna i schodzaca linie dachu. masakra jakas. moze nowszy jest ok ale co z tego jak silnika nie ma zadnego godnego. tak na prawde mozna przebierac autami i ciezko cos wybrac. bmw nie stac mnnie na serwis i zakup drogi. lexus to samo, conajmniej 100tys zl do zakupu i serwis autoryzowany kazdorazowo co rpzeglad plus 1500zl. merc roboczogodzina w serwisie 500zl. jakas masakra. wlassnie brakuje jakiegos taniej pojemnej duzej cichej z dobrym motorem limuzyny dla kowalskiego. toyota camry probuje sie w ta dziure wbic. moim zdaniem z niezlym skutkiem. mazda 6 wydaje sie w kazdym wzgledzie gorsza a cena jest wyzsza. hondy accord X generacji nie ma w europie (w stanach jezdzi sobie acura tlx )
ford mondeo? z silnikeim 1.0 turbo moze? no jakis zart. kolega pracuje w magazynie silnikow forda to tyle palet tam z silnikami turbo schodzi do serwisow ze glowa mala. volvo v70 v80? sporo pali. na pewno nie tyle co camry. i w serwisowaniu drozszy. wiec zostaja juz albo stare auta i kupno w budzecie do 60tys zl czegos 10 letniego i za zaoszczedzone pieniadze wkLadanie w czesci i paliwo (ale wiadomo ze to kasa przejedzona) albo kupno camry za 120tys i po trzech latach sprzedac za 80tys zl i lac tylko paliwo.


Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś smile.gif
lazik
To jeszcze moje 3 grosze.

Przymierzałem się jesienię do Camry ale ostatecznie odpuściłem temat. Kilka kwestii, które akurat mi nie pasowały (wersja executive ale bez pakietu VIP):
- fotele - nie mogłem się odnaleźć, miejsca jest sporo ale mam wrażenie, że fotel jest strasznie "krótki", a regulacji brak
- audio - nawet w wersji executive bardzo słabe, a JBL tylko w pakiecie VIP (+kilkanaście tys. dopłaty, a osobno się nie da)
- media - brak apple carplay/ android audio itp. generalnie overall w tyle za konkurencją
- prowadzenie - zdecydowanie auto nastawione na komfort - ale to akurat może nie minus, po prostu taka grupa docelowa

No i ostatnia kwestia, która zdecydowała: 220KM, masa ca. 1,6t, katalogowo coś koło 8s 0-100 i jeszcze ekonomiczna hybryda - no idealny daily driver.
Niestety (subiektywnie oczywiście) ale wydaje mi się, że do tych 8s to sporo brakuje, raczej bliżej 9s.
Spalanie w mieście super - ale w trasie > 140km/h już bardzo słabo.

Na codzień robię około 50km - 2/3 to trasa 1/3 miasto - dla mnie ani to szybkie, ani oszczędne. Na dłuższe weekendowe/wakacyjne wypady hybryda też zalet nie ma żadnych.
Gdyby to był plug-in i chociaż 40km zrobiłbym na jednym ładowaniu - to tak. Do miasta spoko auto, ale przy moim trybie jazdy zalet ta hybryda za dużo nie ma - tym bardziej że w tej cenie można kupić np. 2.0 turbobenzyny marek powiedzym 'premium' - ok więcej palą, ale też zupełnie inaczej jadą.
piwo
co do spalania toyoty w trasie to na prawde te 7 litrow przy 140km/h to duzo?



CYTAT(lazik @ Thu, 21 Jan 2021 - 08:24) *
Gdyby to był plug-in i chociaż 40km zrobiłbym na jednym ładowaniu - to tak. Do miasta spoko auto, ale przy moim trybie jazdy zalet ta hybryda za dużo nie ma - tym bardziej że w tej cenie można kupić np. 2.0 turbobenzyny marek powiedzym 'premium' - ok więcej palą, ale też zupełnie inaczej jadą.



no wlasnie ogladalem test hybryd plug in skody superba to tragedia. na autostradzie to pali nie 7 a 9 litrow i wiecej. wiec nie dosc ze skoda superb jest duzo drozsza to wozimy nie 30kg balasu a 200kg balastu ( a wiec wszystko zuzywa sie duzo bardziej, zawieszenie heble opony no i prowadzi sie i hamuje gorzej) to jeszcze jest mniej oszczednie za 170tys zl cene. nie sadze ze komus bedzie sie chcialo wyciagac codziennie przewodu i przedluzacza z bagaznika ciagania po brudnej kostce i podlaczania do sieci. a potem po sniegu lub zalodzony czy zablocony kabel zwijac do bagaznika. i tak codzien. no taka mizerna przyjemnosc.
to samo 508 hybrid. podobno skacze jak zaba niedopracowazna elektronika a cena tez nie zacheca bo daleko jej do ceny 120tys zl za toyote.
toyota zrobila po prostu samochod dzialajacy a nie ladny katalogowo. oczywiscie wszystko co pisze to na bazie wiedzy z yt. musze sie sam przekonac bo zawsze te info z yt przeinaczone. juz do tylu aut sie napalalem a potem na zywo zawsze wielkie rozczarowanie.

co do apple car czy android auto zgoda. ale mysle ze to bedzie fajna karta przetargowa przy kupnie uzywek i mysle ze uzywki poleca w dol kiedy wyjdzie lift w tym roku z tymi opcjami. a dla mnie zamontowanie telefonu na przyssawke do szyby i korzystanie tak z navi to zaden problem.
co do audio to mysle ze tez mozna zawsze podmienic za grosze te 1000zl na lepiej dzialajace. wole miec takie pierdoly do modyfikacji niz problem z poborem oleju 1l na tysiac.
lazik
Ja nie twierdzę, że auto jest złe - jako komfortowy dd jest na prawdę ok.
Po prostu akurat nie dla mnie i chyba trochę miałem za duże oczekiwania co do hybrydy (głównie w kwestii osiągów) wink.gif
piwo
no wlasnie ja szukam auta rodzinnego wakacyjnego i taniego wiec nie szukam osiagow 15s 0-200km/h bo mnie na to nie stac, zreszta na codzien jezdze punto w lpg i nie narzekam na brak przyjemnosci prowadzenia czy osiagow. i tak 99% jezdzi wolniej.
kosmita
Po lifcie camry już ma carplay i aa.
Jak komuś toyota nie odpowiada albo potrzebuje kombi, to jest mondeo hybryda. Technicznie to jest bardzo zbliżone do hybyrydy w toyocie, bo ford płaci za korzystanie z patentu toyocie.


Z pluginami jest taki problem, że piękne wyniki to wychodzą tylko w danych homologacynjych. No i w ogromnej większości przypadków mają skomplikowane silniki więc po paru latach może się okazać, że będą problemy.
ju-by
CYTAT(piwo @ Thu, 21 Jan 2021 - 09:47) *
no wlasnie ja szukam auta rodzinnego wakacyjnego i taniego wiec nie szukam osiagow 15s 0-200km/h bo mnie na to nie stac, zreszta na codzien jezdze punto w lpg i nie narzekam na brak przyjemnosci prowadzenia czy osiagow. i tak 99% jezdzi wolniej.


Corolla kombi 2,0 hybrid sprawdzi się lepiej w tej roli, układ hybrydowy nowocześniejszy o generację.
piwo
Mówisz o tym?
https://www.google.com/amp/s/www.auto-swiat...est/lscymvd.amp
Bagażnik 380l? Wolniejsze rozpędzanie od toyoty większa masa starszy system e-cvt silnik 2,0 zamiast 2,5 ? Cena podobna lub wyższa? Hm no nie wiem czy to lepsza opcja
CYTAT(ju-by @ Thu, 21 Jan 2021 - 09:34) *
Corolla kombi 2,0 hybrid sprawdzi się lepiej w tej roli, układ hybrydowy nowocześniejszy o generację.

Corolla jest zdecydowanie za małym autem w środku. Jest o dwie klasy mniejsza od camry. Przysiadałem się niedawno do niej to jest mniej miejsca zdecydowanie od mazdy 3 która obecnie jeżdżę a która chce zastąpić większym autem bo zrobiła się zamała jak na dwójkę dzieci . dwa camry ma najnowszy system hybrydy nowszy od corroli co widac po spalaniu więc nie wiem o czym piszesz. Chyba niedoinformowany jesteś.
mystek
#Piwo - czytam o tym serwisie Camry. Skąd oni mają pyłkę za 312zł? ohmy.gif Grubo poszli z ceną. Pracuję w ASO Mitsubishi i obsługiwaliśmy magazyn Toyoty długi czas (zanim weszło Camry), to nie mieli takich premium pyłek. Ceny części nie zabijają wg mnie, są jak w Miśku mniej więcej. Olej w CVT 193zł brutto (nie wiem ile tam potrzeba do wymiany, chyba mało), w Miśku w CVT potrzeba 2 bańki po 4 litry. Bańka 4litrowa to koszt 500zł dla klienta przykładowo, wymiana bodajże co 100tys km. Tak patrzę na cenę robocizny, to sporo u nich wychodzi, w Miśku od tego roku jest 260zł/rg to tam jak na przegląd drugi (z rozbieraniem hamulców i czyszczeniem) 980zł brutto, to u nich musi być chyba grubo ponad 300zł albo coś pod 400...? Z tego co słyszałem to w Porsche mają coś 600zł za rg.
piwo
no bo to nie jest cvt a przekladnia planetarna. tam wchodzi garstka oleju i tak na prawde nie ma za bardzo co smarowac.
kosmita
CYTAT(piwo @ Thu, 21 Jan 2021 - 09:43) *
Mówisz o tym?
https://www.google.com/amp/s/www.auto-swiat...est/lscymvd.amp
Bagażnik 380l? Wolniejsze rozpędzanie od toyoty większa masa starszy system e-cvt silnik 2,0 zamiast 2,5 ? Cena podobna lub wyższa? Hm no nie wiem czy to lepsza opcja

Corolla jest zdecydowanie za małym autem w środku. Jest o dwie klasy mniejsza od camry. Przysiadałem się niedawno do niej to jest mniej miejsca zdecydowanie od mazdy 3 która obecnie jeżdżę a która chce zastąpić większym autem bo zrobiła się zamała jak na dwójkę dzieci . dwa camry ma najnowszy system hybrydy nowszy od corroli co widac po spalaniu.

Nie wiem czy mondeo gorsze czy nie. Jak to ma być wozidło to 1s do 100 nie robi takiej różnicy,
bagażnik w kombiaku nie wygląda źle

Niektórzy mają alergię na toyoty, a wg mnie jedynie ford ma realnie konkurencyjną do toyoty hybrydę.

Corolla ma napęd tej samej generacji (dynamic force) co camry
piwo
No w kombi jest zdaje 420 litrów 100 litrów mniej niż w camry. Tyle co w kombi forda hybrid mam w maździe 3 i jest to zdecydowanie za mało. Dalej ford droższy. Myślę że jedynie w układzie kierowniczym i zawiasie ford może mieć przewagę ale jak dla mnie przez to że baterie są w bagażniku a nie pod tylna kanapa jak w camry ford niestety przegrywa w przedbiegach.
Snara
No i Mondeo w porownaniu do Camry ma konsole z poprzedniej dekady.
kosmita
420 litrów w kombiaku i tak pewnie jest bardziej użyteczne niż 500 litrów w sedanie.
Ja się oduczyłem patrzeć na samochody tylko przez pryzmat tabelek i liczb, bo czasem się okazuje, że cyferki nie mówią wszystkiego.
Przecież przedliftowe camry też ma ekran w konsoli a nie przyklejony u góry tablet, wiec jak dla mnie to 1:1. No i toyota też nie błyszczy w kwestii multimediów.
Nikogo do forda nie namawiam, tylko zwracam uwagę, że coś takiego jest.
lazik
CYTAT(piwo @ Thu, 21 Jan 2021 - 08:32) *
co do spalania toyoty w trasie to na prawde te 7 litrow przy 140km/h to duzo?


Nie mam pojęcia kto i w jakich warunkach robił ten test, czy tam nadal układ hybrydowy wspomagał czy nie. Z moich doświadczeń (jeździłem autem tylko przez jeden weekend) - dłuższa przelotowa trasa, prędkości ca. 160 i wychodziło ca 10-11. [Czyli mój aktualny dd: mocniejszy, szybszy, cięższy i mniej aerodynamiczny SUV jest w trasie oszczędniejszy wink.gif, niestety w mieście już zdecydowanie nie].

Ale to tylko potwierdza jedno - hybryda ma wiele zalet w mieście/ na krótkich odcinkach i praktycznie żadnych w trasie - koła nie odkryłem. Pytanie co kto potrzebuje.
piwo
CYTAT(lazik @ Thu, 21 Jan 2021 - 11:51) *
Nie mam pojęcia kto i w jakich warunkach robił ten test, czy tam nadal układ hybrydowy wspomagał czy nie. Z moich doświadczeń (jeździłem autem tylko przez jeden weekend) - dłuższa przelotowa trasa, prędkości ca. 160 i wychodziło ca 10-11. [Czyli mój aktualny dd: mocniejszy, szybszy, cięższy i mniej aerodynamiczny SUV jest w trasie oszczędniejszy wink.gif, niestety w mieście już zdecydowanie nie].

Ale to tylko potwierdza jedno - hybryda ma wiele zalet w mieście/ na krótkich odcinkach i praktycznie żadnych w trasie - koła nie odkryłem. Pytanie co kto potrzebuje.

Ale Nowa Toyota camry hybrid po 2019 roku?
Auto konkretne ma znaczenie bo camry ma jedno z niższych współczynników cx w klasie. Ma np całkowicie zabudowana płaska podłogę.
Te 160 to ustawienie na tempomacie czy może średnia z GPS lub z tempomatu? Jak to wyglądało bo wszystko ma dość spore znaczenie
kosmita
CYTAT(lazik @ Thu, 21 Jan 2021 - 11:51) *
Nie mam pojęcia kto i w jakich warunkach robił ten test, czy tam nadal układ hybrydowy wspomagał czy nie. Z moich doświadczeń (jeździłem autem tylko przez jeden weekend) - dłuższa przelotowa trasa, prędkości ca. 160 i wychodziło ca 10-11. [Czyli mój aktualny dd: mocniejszy, szybszy, cięższy i mniej aerodynamiczny SUV jest w trasie oszczędniejszy wink.gif, niestety w mieście już zdecydowanie nie].

Ale to tylko potwierdza jedno - hybryda ma wiele zalet w mieście/ na krótkich odcinkach i praktycznie żadnych w trasie - koła nie odkryłem. Pytanie co kto potrzebuje.

Hybryda pali w trasie tyle ile oszczedne nowoczesne benzyniaki, przy tym jest mniej awaryjna - zawsze to jakaś zaleta.
Ja zauważyłem, że większość osób, które wsiadają do hybryd na moment ma duże spalanie (sam tak miałem po pierwszej jeździe próbnej). Trzeba odrobinę zmienić styl jazdy i potem okazuje się, że osiągnięcie niskiego spalania nie jest niemożliwe.
piwo
No kurcze z testów które przeglądałem ( różne rozniaste źródła i nie posądzam o stronniczość) przy ponad 140 pali jednak zdecydowanie mniej niż 11 a koło 7-8. Dużo mniej niż starsze hybrydy. Dlatego pytam bo dziwna trochę sprawa że tak odmienne ludzie mają wyniki. Może kwestia zalo,onych opon. Camry nie jest wyjątkowo ciężka 1600kg, ma dobry współczynnik oporów powietrza, praktycznie bezstronna przekładnie planetarna i silnik o sprawności 41%. Ciężko by stare auto mogło palić mniej
Snara
Przy tempomacie ustawionym na 145 po Polsce pali 7.2l w 4 osoby. W Niemczech tak samo i zrobiłem 640km dotankowałem do kilku odbić i weszło 40 litrów. 11 litrów to chyba złupane przez chwile po autostradzie i na kompie tyle pokazało wink.gif trasa 1300km w jedną i 1300km w druga strone. Nikt mi nie wmówi że przy 160 pali 11 biggrin.gif
ju-by
CYTAT(piwo @ Thu, 21 Jan 2021 - 10:43) *
Mówisz o tym?
https://www.google.com/amp/s/www.auto-swiat...est/lscymvd.amp
Bagażnik 380l? Wolniejsze rozpędzanie od toyoty większa masa starszy system e-cvt silnik 2,0 zamiast 2,5 ? Cena podobna lub wyższa? Hm no nie wiem czy to lepsza opcja

Corolla jest zdecydowanie za małym autem w środku. Jest o dwie klasy mniejsza od camry. Przysiadałem się niedawno do niej to jest mniej miejsca zdecydowanie od mazdy 3 która obecnie jeżdżę a która chce zastąpić większym autem bo zrobiła się zamała jak na dwójkę dzieci . dwa camry ma najnowszy system hybrydy nowszy od corroli co widac po spalaniu więc nie wiem o czym piszesz. Chyba niedoinformowany jesteś.


Dwunasta generacja Corolli (E210) z silnikiem rodziny M20 (2,0 180) to 4 generacja, w Camry podobnie jak w ES300h jest trzecia generacja. Może mylisz z hybrydą 1,8?
Ósma generacja Camry to na dobrą sprawę model roku 2012 i to w niej czuć (w ES300h trochę mniej, ale to już budżet 200k zł).
Snara
Camry to 4 generacja hybrydy, 2018r.
https://www.toyotabharat.com/showroom/camry/
piwo
CYTAT(ju-by @ Thu, 21 Jan 2021 - 13:04) *
Dwunasta generacja Corolli (E210) z silnikiem rodziny M20 (2,0 180) to 4 generacja, w Camry podobnie jak w ES300h jest trzecia generacja. Może mylisz z hybrydą 1,8?
Ósma generacja Camry to na dobrą sprawę model roku 2012 i to w niej czuć (w ES300h trochę mniej, ale to już budżet 200k zł).



Nowa camry jest na płycie podłogowej TNGA które gdzieś tam zaczynała wchodzić do różnych aut od 2015 roku ( Lexus es w USA 2018 r, toyota camry w USA 2017) więc jak może mieć coś wspólnego z camry z 2012 roku? Coś niedoinformowany jesteś.
ju-by
CYTAT(Snara @ Thu, 21 Jan 2021 - 14:11) *
Camry to 4 generacja hybrydy, 2018r.
https://www.toyotabharat.com/showroom/camry/


Posypuje głowę popiołem.
lazik
CYTAT(piwo @ Thu, 21 Jan 2021 - 12:05) *
Ale Nowa Toyota camry hybrid po 2019 roku?
Auto konkretne ma znaczenie bo camry ma jedno z niższych współczynników cx w klasie. Ma np całkowicie zabudowana płaska podłogę.
Te 160 to ustawienie na tempomacie czy może średnia z GPS lub z tempomatu? Jak to wyglądało bo wszystko ma dość spore znaczenie


CYTAT(Snara @ Thu, 21 Jan 2021 - 12:46) *
Przy tempomacie ustawionym na 145 po Polsce pali 7.2l w 4 osoby. W Niemczech tak samo i zrobiłem 640km dotankowałem do kilku odbić i weszło 40 litrów. 11 litrów to chyba złupane przez chwile po autostradzie i na kompie tyle pokazało wink.gif trasa 1300km w jedną i 1300km w druga strone. Nikt mi nie wmówi że przy 160 pali 11 biggrin.gif


Tak, testówka z salonu - rocznik 2020 (a może 2019?). Autostrada - 300km w jedną i powrót. Leciałem średnio licznikowe 160-170, wiadomo raz wolniej bo auto przedemną raz trochę szybciej żeby wyprzedzić. A i spalanie z dystrybutora, nie z komputera (nie pamiętam już czy różnice były istotne czy nie). Układ hybrydowy tutaj nic nie pomoże bo nie ma się kiedy naładować.

Dużo, mało - to ile powinien palić 2,5 benzyniak przy takiej jeździe? W mieście było super (chociaż tutaj tylko paręnaście km zrobiłem) i komputer rzeczywiście pokazywał coś w okolicy 4-4,5 l/100.
piwo
Nie no licznikowe 160-170 to 11l nie ma tragedi. Od pewnej prędkości spalanie rośnie lawinowo. Ogólnie korzyść z hybrydy jest zawsze bo zawsze jedziemy na przekładni planetarnej o niskich stratach i zawsze silnik jest w optymalnym zakresie obrotów gdzie ma najwyższą sprawność. Ale ok. A jeszcze dopytam lato zima była opony letnie zimowe? Bo wiadomo zimowe opony plus ciągle ogrzewanie to plus około litr do spalania.
Ale nawet jak lato to
licznikowe 140 6,5l
Licznikowe 150 koło 7 litrów
Licznikowe 160-170 11litrow.
Jak dla mnie to nawet nie jest dziwne i ciągle mega akceptowalne
Choć ja chyba w maździe 3 przy licznikowych 180 mam z tego co kojarzę 11l, ale mazda 300kg lżejsza.
lazik
To odpowiadając na pytanie jeszcze doprecyzuję: koniec września, pewnie około 15stopni, opony letnie, 2os. dorosłe + trochę bagażu.
Jak dla mnie spalanie nadal akceptowalne. Tylko żeby to jeszcze jechało jak na te 220 koni to byłby bardzo fajny dd.
piwo
Patrząc na superb 2,0 tdi 150 konne to mamy:
120 5,5l
140 7l
160 8l
180 9,5l
https://www.youtube.com/watch?v=_RjybX0gBLA
Wersja 190 koni 1litr wiecej
Jak dla mnie nie ma tragedi patrząc na to że diesel jest ogólnie bardziej kosztogenny przez awarie.
A porównując camry do superba pług in to skoda to jakiś dramat za dużo wyższa cene
" Prąd jednak się skończył, więc zużycie benzyny zaczęło rosnąć, ale nie jakoś drastycznie – po pokonaniu następnych 100 km komputer pokładowy wskazał 7,7 l. Kolejny test na dystansie ok. 100 km, wyłącznie po autostradzie, dał wynik 9,1 l/100 km. "
https://www.google.pl/amp/s/www.auto-swiat....est/zrfbr88.amp

Czyli podsumowując camry do licznikowego 150km/h jest mega oszczędnie, jak w dieslu. Potem jednak już troszkę spalanie zwiększa się względem diesla o około 1-2litry.
Ja zazwyczaj tak 99% jazdy nie przekraczam licznikowego 150 choć czasami się zdarzyć może więc tak na prawdę dla mnie ciągle jestem w oknie niskiego spalania.
kosmita
CYTAT(lazik @ Thu, 21 Jan 2021 - 13:53) *
Tak, testówka z salonu - rocznik 2020 (a może 2019?). Autostrada - 300km w jedną i powrót. Leciałem średnio licznikowe 160-170, wiadomo raz wolniej bo auto przedemną raz trochę szybciej żeby wyprzedzić. A i spalanie z dystrybutora, nie z komputera (nie pamiętam już czy różnice były istotne czy nie). Układ hybrydowy tutaj nic nie pomoże bo nie ma się kiedy naładować.

Dużo, mało - to ile powinien palić 2,5 benzyniak przy takiej jeździe? W mieście było super (chociaż tutaj tylko paręnaście km zrobiłem) i komputer rzeczywiście pokazywał coś w okolicy 4-4,5 l/100.

Akurat w przypadku układu toyoty elektryk pomaga i ładuje się w zasadzie cały czas (mniej lub bardziej intensywnie).

Moim zdaniem 7 litrów na autostradzie to nie jest zły wynik. BMW 520d w takich warunkach wciągnie koło 6 litrów. 530e (hybryda plugin) wciąga 9, co ciekawe bmw 330i i 430i łykają 7 litrów.
SajneK
CYTAT(Snara @ Thu, 21 Jan 2021 - 13:11) *
Camry to 4 generacja hybrydy, 2018r.
https://www.toyotabharat.com/showroom/camry/


Hej,
Robie od niedawna duze przebiegi i powoli przymierzam sie do zmiany auta, pytanie do praktyka, jaki jest realny zasięg na baku? spokojna trasa ekspresowa 130-140 + troche miasta zeby sie wydostac z osiedla. Bak jest tam raczej nie za duzy ale czy jest szansa zblizyc sie do 1000km czy bardziej 500-600?
Snara
CYTAT(SajneK @ Fri, 22 Jan 2021 - 08:01) *
Hej,
Robie od niedawna duze przebiegi i powoli przymierzam sie do zmiany auta, pytanie do praktyka, jaki jest realny zasięg na baku? spokojna trasa ekspresowa 130-140 + troche miasta zeby sie wydostac z osiedla. Bak jest tam raczej nie za duzy ale czy jest szansa zblizyc sie do 1000km czy bardziej 500-600?


U mnie na trasie przy 4 osobach i sredniej 125kmh w Niemczech spalil 40 litrów na 640km. Pewnie 750km się zrobi. Teraz sprawdzam ile w miescie zrobię na baku
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.