![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#861
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Dla singli sa motory i hothacze. Po cholere brac limuzyne dla jednej osoby. Ale po co tak szufladkować co jest dla singli a co nie? Ja przez długie lata (będąc singlem) waliłem trasy Warszawa-Berlin, Warszawa-Paryż. to na motocyklu miałem jechać albo golfem GTI? I to w czasach gdy autostrada na zachód zaczynała się za Poznaniem, a przejazd Warszawa-Poznań był walką o życie na jednojezdniówce. Nic lepszego jak dobrze wyciszony sedan na taką trasę nie wynaleziono. Peugeot 406 z delikatnie mruczącym v6 i można było jechać. Raz w życiu pojechałem na zachód obniżonym, usztywnionym e30 z głośnym wydechem. Nigdy więcej. Mimo że to było mega fajne auto, ale do kręcenia się w koło domu czy na trasy 50-100 km. Także nie tylko stan cywilny czy ilosć dzieci powinny decydować jakiego auta potrzebujemy, ale dużo bardziej jaki tryb życia prowadzimy i jakie trasy jeździmy. Nie jestem wrogiem żadnego segmentu aut i każdemu wedle potrzeb, nawet SUV nie jest głupi jak ktoś jedzie po bezdrożach na działkę, czy ciąga jakieś duże przyczepy to takie X5 czy inne Q7 są jak najbardziej na miejscu. Czy czas sedanów się całkiem skończył? Fakt producenci je wycofują, nie wiadomo czemu, to raczej nie jest wybór rynku czyli ludzi. To raczej taktyka producentów, ograniczenia kosztów. Taki passat był zawsze solidnym, dobrze wykończonym autem, zatem jego produkcja też musiała kosztować. Lepiej wyprodukować jakieś tanie badziewie jak T-roc, ktory udaje duże i porządne auto a w zasadzie jego koszt produkcji pewnie jest nie wiele wyższy niż Polo. I sprzedawać takiego T-roca w cenie niemal passata. Sprzedać niemal polo w cenie passata? Genialne posunięcie marketingowe. Po co konstruować solidną, nowoczesną nową generacje passata co musi kosztować miliardy euro? lepiej dać na rynek badziewnego mini-suva który jest jakiś Touargiem dla ubogich, ktorzy chcą udawać że jeżdzą suvem ale niestety na touarega ich nie stać, czy nawet na passata. Co do schyłku sedanów to sukces rynkowy Camry temu przeczy. Ludzie chyba jednak chcą duże wygodne sedany. Camry ani piękna, ani nowoczesna, średni silnik, średni napęd, tania nie jest a sprzedaje się na całym świecie świetnie. Mimo ze toyota też bardzo kładzie od dawna nacisk na rózne suvy/pseudo-suvy (rav4, yaris cross, CH-R), to nawet corolla sedan też sprzedaje się zaskakująco dobrze. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#862
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Kupujesz nowe na gwarancji - awaryjność przez 5 lat masz gdzieś. Ale później okazuje się, że jesteś posiadaczem samochodu, w którym jest 50% nowinek motoryzacyjnych sprzed 5-ciu lat, które się nigdzie więcej nie przyjęły a koncern sprzedał 100 tyś. sztuk takich samochodów a zamienników nie ma. I wtedy uzmysławiasz sobie, że zakup BMW 318d w limitowanej wersji 2 miliony egzemplarzy byłby dużo bardziej korzystny. Tak, ale to nie jest reguła i w takim 320d miałeś swego czasu słynne zębatki zintegrowane z wałem korbowym i była albo rzeźba przy jej wymianie, albo wymiana całego wału. Z resztą w BMW też są rzeczy niby zwyczajne, które kosztują potem krocie i nie ma zamienników. A do takiej Alfy masz już nawet MultiAira do wymiany plug-and-play w zamienniku. |
|
|
![]()
Post
#863
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Tak, ale to nie jest reguła i w takim 320d miałeś swego czasu słynne zębatki zintegrowane z wałem korbowym i była albo rzeźba przy jej wymianie, albo wymiana całego wału. Z resztą w BMW też są rzeczy niby zwyczajne, które kosztują potem krocie i nie ma zamienników. A do takiej Alfy masz już nawet MultiAira do wymiany plug-and-play w zamienniku. Jest multi air w zamienniku? To na grupach alfy chybe jeszcze nie wiedzą ![]() Zarzuć jakimś linkiem to będę ich bogiem ![]() -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#864
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Czy czas sedanów się całkiem skończył? Fakt producenci je wycofują, nie wiadomo czemu, to raczej nie jest wybór rynku czyli ludzi. To raczej taktyka producentów, ograniczenia kosztów. Taki passat był zawsze solidnym, dobrze wykończonym autem, zatem jego produkcja też musiała kosztować. Lepiej wyprodukować jakieś tanie badziewie jak T-roc, ktory udaje duże i porządne auto a w zasadzie jego koszt produkcji pewnie jest nie wiele wyższy niż Polo. I sprzedawać takiego T-roca w cenie niemal passata. Sprzedać niemal polo w cenie passata? Genialne posunięcie marketingowe. Po co konstruować solidną, nowoczesną nową generacje passata co musi kosztować miliardy euro? lepiej dać na rynek badziewnego mini-suva który jest jakiś Touargiem dla ubogich, ktorzy chcą udawać że jeżdzą suvem ale niestety na touarega ich nie stać, czy nawet na passata. Jakby tak było to wycofaliby Passata Kombi również który dalej jest w ofercie, bo jest spory popyt na niego. Temat jest banalnie prosty. Jest zawsze jakiś ograniczony limit chłonnosci rynku na nowe samochody. Jeśli więcej sprzedaje się suvów to musi być to kosztem innego segmentu. I padło głównie na sedany oraz minivany, których również sprzedaje się z roku na rok coraz mniej. Ot cała filozofia. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#865
|
|
User Dołączył: Sat, 03 October 2009 Skąd: Oświęcim ![]() |
Tak, ale to nie jest reguła i w takim 320d miałeś swego czasu słynne zębatki zintegrowane z wałem korbowym i była albo rzeźba przy jej wymianie, albo wymiana całego wału. Z resztą w BMW też są rzeczy niby zwyczajne, które kosztują potem krocie i nie ma zamienników. A do takiej Alfy masz już nawet MultiAira do wymiany plug-and-play w zamienniku. Jestem Alfaholikiem ale wiem jak AR teraz wygląda i czekam. Mam nadzieję, że się doczekam. Na co czekam? Auto tak samo dobre jak BMW 3, Audi A4, Merc C ale 25% taniej. Dlaczego? Bo miejsca gdzie możesz wykorzystać moc, prowadzenie, 'performance' znikają jak łzy w deszczu... A AR oferuje tylko Performance... |
|
|
![]()
Post
#866
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
chyba tylko Toyota daje radę, co zapewne jest wynikiem powodzenia w sprzedaży flotowej i baaardzo mocno reklamowanego napędu hybrydowego (ja jeździłem - nie polecam - nowe CR-V jakieś 2.0 było z tym sprzęgnięte) Tak sobie czytam i zastanawiam się co wiesz, czego nie wie cała masa ludzi, którzy kupują hybrydy od toyoty. Zwłaszcza wszelkiej maści taxi i ubery. Doczytałem do Toyoty cr-v i przestałem się zastanawiać ![]() Jestem Alfaholikiem ale wiem jak AR teraz wygląda i czekam. Mam nadzieję, że się doczekam. Na co czekam? Auto tak samo dobre jak BMW 3, Audi A4, Merc C ale 25% taniej. Dlaczego? Bo miejsca gdzie możesz wykorzystać moc, prowadzenie, 'performance' znikają jak łzy w deszczu... A AR oferuje tylko Performance... Giulia nie spełnia tych wymagań? Gorsza od F30, czy W205 to chyba nie jest ? -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#867
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Co komu po 5 latach gwarancji jak z każdym tematem klient siwieje po kontakcie z polmozbyt-ASO? Auto jest tak dobre jak jego serwis .
Dotyczy i codziennych i sportowych . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#868
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Logo i w pewnym stopniu spalanie (poza modą na SUV) Jak ktoś zaraz wyskoczy, że Stinger nie miał takich bajerów jak Niemce, to chce powiedzieć, że masa sprzedanych Klas C i Klas E to ma tak biedne wyposażenie, że taki prasowy Peugeot 308 GT Pack wygląda przy nich jak Klasa S. Kuzynka ma Klasę E, biała w AMG-line 220d a w środku zwykłe auto. Kiepskie ekrany, brak masaży, brak wentylacji, HUD itd. Ale auto się dobrze prezentuje, ma super logo, diesla co mało pali i jak go kupowała to zrabatowali jej do 197 tys. zł (2021 rok) bo te auta to hurtem biorą floty. Ale był diesel 200ps jeśli dobrze pamiętam. Każdy chciałby 3.3 ale żeby palił jak 2.0D czy jak? Nie rozumiem też mody na SUV, jeszcze o ile Jeepa G. Cherokee jestem w stanie zrozumieć, bo w dowolnej wersji zawsze jeździł dobrze w terenie, tak reszty już nie, a jak przypomnę sobie jazdy Cayenne Turbo z tymi fatalnymi hamulcami... |
|
|
![]()
Post
#869
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT Każdy chciałby 3.3 ale żeby palił jak 2.0D czy jak? wystarczy benzyniak bez turbo z przyspieszeniem 8s spalajacy srednio 5,5 litra jak w camry. https://www.autocentrum.pl/spalanie/toyota/camry/ix/ -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#870
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Jestem Alfaholikiem ale wiem jak AR teraz wygląda i czekam. Mam nadzieję, że się doczekam. Na co czekam? Auto tak samo dobre jak BMW 3, Audi A4, Merc C ale 25% taniej. Dlaczego? Bo miejsca gdzie możesz wykorzystać moc, prowadzenie, 'performance' znikają jak łzy w deszczu... A AR oferuje tylko Performance... Ale osoby oczekujace peformance czy radość z jazdy znikają z każdym rokiem. Pokolenie Z woli elektryczne hulajnogi. Pamiętam jak w liceum ważny temat to było kto już ma prawo jazdy (wtedy można było zrobić prawko od 17 lat) Co do Alfy cze Kii Stinger. 6 lat temu w 2017r szukałem auta dla rodziny 2+2 (BMW cabrio okazało sie za małe ![]() Przejechałem się Alfa Giulia super auto dla kierowcy, ale jako rodzinne nieee , brak wersji kombi. Stelvio jak na SUV-ok, ale to dalej SUV i pozycja za kierownica taka sobie. Kia Stinger 3.3 czuć moc, wir w baku też był, no i nadwozie liftback z takim sobie bagażnikiem. No i cena ok 230-240 tys za KIĘ, no nie Na czym stanęło? Mercedes C43 AMG kupiony połroczny w Niemczech (70% AMG C43 w Niemczech to kombi). W Polsce to rzadkość, bo u nas to sedan ze znaczkiem MB to prestiż, a że tylko C200 to już nieistotne. Po 6 latach i przejechaniu 100tys km pora na zmiany, niestety w PL nie ma kupujących oczekujących prawie 400KM w kombi...... Co z tego że pali niewiele więcej niz C200, średnia wyszła 12,4 litra z 6 lat (korzystałem też z ogrzewania postojowego). 400KM wzbudza u większości kierowców przerażenie, a 4,8s do setki w kombi to kosmos. Swoją drogą przed C43 miałem inne rodzinne kombi C63 W204 6,2l, ale te szalone auta już nie wrócą.... Dlatego rządzą SUVy z dychawicznymi silnikami. Ma być tanio i wygodnie. Prawie nikogo nie interesuje jak sie prowadzi auto, czy fotel dobrze obejmują ciało, żeby du.. mozna było czuć czy jest już za szybko. AR giulia w sedanie czy Kia Stinger skazane są na porażkę rynkową. |
|
|
![]()
Post
#871
|
|
User Dołączył: Wed, 25 June 2008 ![]() |
Kiedyś pierwszym parametrem przy recenzji samochodu była moc / moment / przyspieszenie, później producenci zaczęli się chwalić głównie niską emisją CO2 a teraz główny temat to system inforozrywki i rozmiar wyświetlaczy - najwyraźniej przeciętnego klienta w dzisiejszych czasach to właśnie interesuje, podobnie jak przy zakupie telewizora czy smartfona.
|
|
|
![]()
Post
#872
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Mercedes C43 AMG kupiony połroczny w Niemczech (70% AMG C43 w Niemczech to kombi). W Polsce to rzadkość, bo u nas to sedan ze znaczkiem MB to prestiż, a że tylko C200 to już nieistotne. (...) Dlatego rządzą SUVy z dychawicznymi silnikami. widzisz, taki fan motoryzacji jak ty, kupuje używanego Mercedesa po Niemcu. Jak to interpretuje koncern? Księgowy idzie do prezesa z tabelkami, że mocne sedany/kombi się słabo sprzedają, więc trzeba ciąć. Co robi losowa babka z korpo, która zdobyła zdolność kredytową na auto? Na pewno nie będzie latała po Mirkach-handlarzach, czy prywatnych sprzedawcach szukając perełki. Ona po prostu pójdzie do salonu, kupi sobie nowego SUVa, ważne, żeby miał ładny kolor. One nawet nie biorą jazd próbnych i nie analizują, czy Nissan Quashqai się lepiej prowadzi od Kia Tucsona. Podoba się kolor, koleżanka poleciła, więc kupujemy nówkę z salonu, bo jest gwarancja, ładny, ładny budynek, a na zakup auta nie trzeba poświęcić więcej czasu niż na zakup telewizora. I to jest prawdziwy target dla koncernu samochodowego - ktoś, kto kupuje od nich nowy samochód, a nie wielki fan ich samochodów, który jak przyjdzie co do czego, to kupuje używkę, bo taniej. Pisałem o tym kiedyś - zmieniła się klientela. Kiedyś 90% klientów stanowili faceci. Auto miało mieć moc, przyśpieszenie, prowadzenie, sportowy wygląd, dźwięk. W latach 90-tych każdy producent miał przynajmniej jedno coupe w ofercie (choć taka np. Honda miała CRX, Prelude, Legend Coupe, Civica Coupe, a do tego zwykły Civic był traktowany jako sportowy). Dziś kobiety stanowią przynajmniej 50% klienteli, a może nawet i więcej, bo faceci bardziej skłonni są szukać aut na rynku wtórnym. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#873
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Jeszcze Honda miała Integre i NSX przecież. Faktycznie niesamowita oferta jak na dzisiejsze standardy.
|
|
|
![]()
Post
#874
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
6,5litra spalanie przy 140km/h i cisza. do tego rwd i nizsza masa. i na chooj wam ten phev ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#875
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Trzeba przyznać że jak na suva i r6 o tej pojemności to spalanie żadne. Możliwe że w trasie spali to mniej niż tytułowa camry.
|
|
|
![]()
Post
#876
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
No camry przy 140 kolo 6,5l a cx60 6,2l. W miescie cx60 5-6l co juz potwierdzone. Camry kolo 4-5l. Takze oba auta sa mega. Cx60 dzieki napedowi tylko na jedna os i dzieki temu dieslowi jest oszczedne, lzejsze i tansze. Mega auto i najlepsza propozycja z oferty cx60. 4x4 pali wvdieslu litr wiecej a hybryda skrzynia zryta szarpie i do tego duzo ciezsze co przeklada sie na spalanie w trasie i prowadzenie. Cx600 rwd to najrozsadniejsza opcja i dzieki niej to auto na prawde warte kupna.
Na otomoto nowe do kupienia za 211tys zl. Jakby nowa 6 kombi 2024 rwd diesel byla w cenie ponizej 200tys zl to kurka nie wiem czy nie lepszy by byl wybor niz camry. Spalanie mega, koszty serwisow ciut wyzsze no ale i wyglad i uklad jezdny fajniejszy. Kwestia przestronnosci. Czy nowa 6stka bedzie wieksza od obecnej czy mniejsza przez rwd. Sie okaze. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#877
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Szkoda że tej szóstki ma nie być w Europie. Ciekawe ile by ten motor palił w niższej budzie. Ja niby nie narzekam na swojego traktora, bo wczoraj jak kobieta wróciła z zakupów to zerknąłem na spalanie i było 4.4 na 100km, ale gdyby podobnie paliło 6 cylindrów z rwd, to mógłby być mocny kandydat jeśli za te parę lat bym zmieniał auto. No chyba że już wtedy trza będzie elektryka.
|
|
|
![]()
Post
#878
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT Szkoda że tej szóstki ma nie być w Europie Plota. Nowa 6stka miala nie wyjsc w 2022 i 2023 roku i tylko tyle bylo mowione. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#879
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 December 2004 Skąd: Malbork/Gdańsk ![]() |
A ja szukając auta tego segmentu za ok 250k przejechałem się ta Camry pod wpływem tego tematu. To wycie jest nie do wytrzymania, trzeba chyba nie lubić jeździć samochodem żeby czerpać radość z jazdy samochodem z taka skrzynia. Arteon czy nawet superb biją ten wyrób samochodopodobny na głowę.
-------------------- VW Arteon R-Line 2.0 TSi 2023 - his
VW Golf VIII Life 1.0 TSi 2020 - her Oba Mondstein Grau :) |
|
|
![]()
Post
#880
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
Ja Camry kupiłem za 140 tys. Za 250 tys wybrałbym inne auto typu Lexus albo G30 /A6 C8
![]() -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 19:11 |