![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#821
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
Dlatego właśnie uważam że Giulia jest tak genialna w prowadzeniu, bo mając napęd 4x4 masz wrażenie na tle BMW, że to RWD. BTW, co to znaczy papierzak? ![]() Pewnie chodzi o wnętrze ![]() -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#822
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
e tam, jak jest wersja po lifice 2020 Ti ze skórzanym kokpitem i boczkami, a do tego pokryta prawdziwym karbonem to jest fajnie. Taka wersja jak ta https://dailydriver.pl/test/test-alfa-romeo...ce-q4-2-2-jtdm/
![]() |
|
|
![]()
Post
#823
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Papierzak - różnica w samej wadze 300 kg nie wynika znikąd. Wygłuszenie itd., o jakości nie chcę się wypowiadać, choć G20 po F30 to duży plus (ale G20 LCI nie akceptuję przez zje*aną deskę).
BMW ma pakiet szyb, przez które jeszcze bardziej wycisza wnętrze. Różnica w przelocie autostradą nieporównywalna. |
|
|
![]()
Post
#824
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
No jesli nawet Joker pominął tak wazny aspekt Giulii jak redukcja jej masy, to nie mam wyjścia, muszę to dla Was opisać. Wygluszenia i wyposazenie itd to jedno, ale to jest jakieś max 100 kg. O reszcie popełnię artykuł bo mam dojście do włoskiego inżyniera, który pracował przy Giorgio i obu modelach Stelvio i Giulia. Stay tuned
|
|
|
![]()
Post
#825
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Podziel się jak będzie
![]() -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#826
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
No jesli nawet Joker pominął tak wazny aspekt Giulii jak redukcja jej masy, to nie mam wyjścia, muszę to dla Was opisać. Wygluszenia i wyposazenie itd to jedno, ale to jest jakieś max 100 kg. O reszcie popełnię artykuł bo mam dojście do włoskiego inżyniera, który pracował przy Giorgio i obu modelach Stelvio i Giulia. Stay tuned Nie do końca rozumiem - i nawet nie wiem czy ironię ![]() |
|
|
![]()
Post
#827
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Nie, to nie była ironia. Wiem, że w większości tematów mamy zbieżne poglądy. Po prostu zauważałem, że jednak Alfa fatalnie komunikowała to co zrobiła, aby Giulia była tak lekka. Wydali na to worek kasy i w zasadzie lekko o tym wspomnieli. Nadrobimy
![]() |
|
|
![]()
Post
#828
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
W sumie dużo w tym racji. Wał napędowy z włókna węglowego, większość karoserii z aluminium, elementy zawieszenia ze stopu magnezu a nigdzie nie ma takich informacji, chyba że jesteś fanatykiem marki i szukasz w czeluściach internetów
![]() -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#829
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
A to ok
![]() |
|
|
![]()
Post
#830
|
|
User Dołączył: Sat, 03 October 2009 Skąd: Oświęcim ![]() |
W sumie dużo w tym racji. Wał napędowy z włókna węglowego, większość karoserii z aluminium, elementy zawieszenia ze stopu magnezu a nigdzie nie ma takich informacji, chyba że jesteś fanatykiem marki i szukasz w czeluściach internetów ![]() W obecnych czasach - nikogo to nie obchodzi. Wał z włókna węglowego - ilu ludzi potrafi ocenić czy to lepiej czy gorzej? Aluminium - tego nie pomalujesz i to już utkwiło w społeczeństwie... Magnez - aaaa, taki na tablicy. Spadł mi kiedyś i się pokruszył. Dziadostwo. Nie te czasy aby tak się 'reklamować'. Kiedyś na Alfaholikach pisałem, że cena Gulii/Stelvio jest za wysoka bo ludzie (zwykli) nie potrafią docenić 'motoryzacyjnej finezji' a szukają 1000 systemów wspomagania bo po prostu nie ogarniają obecnych warunków drogowych. Nie dotarło... Dzisiaj to samo jest z Tonale... Przepadnie jak łzy w deszczu... |
|
|
![]()
Post
#831
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
W obecnych czasach - nikogo to nie obchodzi. Wał z włókna węglowego - ilu ludzi potrafi ocenić czy to lepiej czy gorzej? Aluminium - tego nie pomalujesz i to już utkwiło w społeczeństwie... Magnez - aaaa, taki na tablicy. Spadł mi kiedyś i się pokruszył. Dziadostwo. Nie te czasy aby tak się 'reklamować'. Kiedyś na Alfaholikach pisałem, że cena Gulii/Stelvio jest za wysoka bo ludzie (zwykli) nie potrafią docenić 'motoryzacyjnej finezji' a szukają 1000 systemów wspomagania bo po prostu nie ogarniają obecnych warunków drogowych. Nie dotarło... Dzisiaj to samo jest z Tonale... Przepadnie jak łzy w deszczu... No to jest coś, czym powinni się chwalić. Pytanie, czy mit psującej się elektryki został już zatopiony i obecne alfy nie wymagają OC z assistance bez limitu km. A pytanie z innej beczki. Czy są jakieś ograniczenia czy wymagania , które nie pozwalają zrobić samochodu w postaci ramoklatki? Nie przeszłoby to crash testu? To by bylo dopiero osiągnięcie, gdyby znowu zeszli z wagą 4 osobowego samochodu w okolice 1000kg. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#832
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Myslisz ze obecne wysokogatunkowe stalowe nadwozie jest takoe ciezkie? Moim zdaniem to nie nadwozie podwozie jest ciezkie a wszystko poza tym. Wygluszenia, ciezkie komfortowe siedzenia, elektronika silniki na kazdym kroku, wszedzie jakies dodatki wszystko zabudowane drewnem stala aluminium w srodku, grube podwojne szyby wydajne duze klimy. To wszystko wazy w pyte.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#833
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
A pytanie z innej beczki. Czy są jakieś ograniczenia czy wymagania , które nie pozwalają zrobić samochodu w postaci ramoklatki? Nie przeszłoby to crash testu? To by bylo dopiero osiągnięcie, gdyby znowu zeszli z wagą 4 osobowego samochodu w okolice 1000kg. Zasadnicze - opłacalność całej inwestycji. Mało jest firm na świecie chętnych podjęcia takiego ryzyka. Czyli zaoferowania rynkowi produktu na którym finalnie poniosą finansową klęskę. Łatwiej i pewniej jest zrobić ładnego ,zgrabnego suva i sprzedaż masz niemal murowaną. W obecnych czasach - nikogo to nie obchodzi. Wał z włókna węglowego - ilu ludzi potrafi ocenić czy to lepiej czy gorzej? Aluminium - tego nie pomalujesz i to już utkwiło w społeczeństwie... Magnez - aaaa, taki na tablicy. Spadł mi kiedyś i się pokruszył. Dziadostwo. Nie te czasy aby tak się 'reklamować'. Kiedyś na Alfaholikach pisałem, że cena Gulii/Stelvio jest za wysoka bo ludzie (zwykli) nie potrafią docenić 'motoryzacyjnej finezji' a szukają 1000 systemów wspomagania bo po prostu nie ogarniają obecnych warunków drogowych. Nie dotarło... Dzisiaj to samo jest z Tonale... Przepadnie jak łzy w deszczu... Trochę demonizujesz. Ostatnie raporty sprzedaży podają że Alfa stoi najmocniej z całego koncernu Stelantis. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#834
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
No i tonale nie jest już taka wydumka jak Giulia/Stelvio, tylko mocno korzysta z rozwiązań stellantis.
-------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#835
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Trochę demonizujesz. Ostatnie raporty sprzedaży podają że Alfa stoi najmocniej z całego koncernu Stelantis. To prawda, ale głównie dlatego że robi piękne samochody z dobrymi, bezawaryjnymi i mocnymi silnikami. W dość rozsądnej cenie względem konkurencji, która robi auta brzydsze (Audi, BMW) do których w dodatku przylgnęła w ostatnich latach opinia awaryjnych i mało trwałych. Mało kto zachwyci się prowadzeniem i sztuką inżynierską Alfy, zważywszy na to że większość Stelvio kupują kobiety do wozenia dzieci do przedszkola i jazdy na zakupy. |
|
|
![]()
Post
#836
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Kiedyś na Alfaholikach pisałem, że cena Gulii/Stelvio jest za wysoka bo ludzie (zwykli) nie potrafią docenić 'motoryzacyjnej finezji' a szukają 1000 systemów wspomagania bo po prostu nie ogarniają obecnych warunków drogowych. Nie dotarło... Dzisiaj to samo jest z Tonale... Przepadnie jak łzy w deszczu... A czemu Tonale ma przepasc? To auto zrobione dobrze pod współczesnego nabywce: mały SUV udający wielkie auto, ładne wewnątrz, piękne w środku, silnik nie za mocny (diesel 130 koni który ma 11 sekund do setki), wszystko w przystępnej na obecne czasy cenie 160 tys zł. Sądzę że na Tonale Alfa jednostkowo będzie zarabiać najwięcej ze wszystkich swoich modeli a i sprzedaż będzie wysoka. Moze nie koniecznie w Polsce bo tu musi być coś ze świętej trójcy Audi, BMW, Mercedes żeby pokazac się przed sąsiadem, ale przecież to nie jest auto pod polski rynek zrobione... |
|
|
![]()
Post
#837
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Myslisz ze obecne wysokogatunkowe stalowe nadwozie jest takoe ciezkie? Moim zdaniem to nie nadwozie podwozie jest ciezkie a wszystko poza tym. Wygluszenia, ciezkie komfortowe siedzenia, elektronika silniki na kazdym kroku, wszedzie jakies dodatki wszystko zabudowane drewnem stala aluminium w srodku, grube podwojne szyby wydajne duze klimy. To wszystko wazy w pyte. Masz w 100% rację, to te wszystkie dodatki, klimy, siedzenia, wygłuszenia, elektroniki, to wszystko ma swoją masę. Miałem kiedys wiele lat taki samochód jak Hyundai Pony, kompakt wielkości golfa 3. On wg dowodu ważył 920 kg, a kiedyś gdy go zważyłem miał na wadze 895kg. Tylko że to właśnie była uboga wersja, z wyposażenia miała jedynie radio. Wszystko proste, ale przemyślane... gdzie dzisiaj taka waga w aucie tej wielkości? |
|
|
![]()
Post
#838
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Masz w 100% rację, to te wszystkie dodatki, klimy, siedzenia, wygłuszenia, elektroniki, to wszystko ma swoją masę. Miałem kiedys wiele lat taki samochód jak Hyundai Pony, kompakt wielkości golfa 3. On wg dowodu ważył 920 kg, a kiedyś gdy go zważyłem miał na wadze 895kg. Tylko że to właśnie była uboga wersja, z wyposażenia miała jedynie radio. Wszystko proste, ale przemyślane... gdzie dzisiaj taka waga w aucie tej wielkości? Nie tylko akcesoria. Zobacz co dzieje się z nadwoziem z lat 80-90 przy wypadku a jak to wygląda obecnie. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#839
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Masz w 100% rację, to te wszystkie dodatki, klimy, siedzenia, wygłuszenia, elektroniki, to wszystko ma swoją masę. Miałem kiedys wiele lat taki samochód jak Hyundai Pony, kompakt wielkości golfa 3. On wg dowodu ważył 920 kg Peugeot 208 jest wielkości Hyundaia Pony (no dobra, jest 15 cm szerszy, 7 cm wyższy i rozstaw osi 15 cm większy ![]() Po prostu kiedyś auta były bardzo małe, stąd mogły ważyć mniej. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#840
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Mnie już ktoś na prostował co do masy tego peugeota, coś ponad 1100kg ważył diesel to 200kg będzie ciężko tu urwać.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 12:17 |