![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Zdecydowanie jest większa, niż w japońskim przednionapedowym kondomie z wolnossącym 2.5 l i wnętrzem z opakowań po Tic-tacach. Na ladnej feldze dodatkowo to jakoś wygląda, czego o Camry powiedzieć nie można ![]() "Zmien flote na dieselki i nie rób offtopu w temacie bo nic nie wnosisz oprócz hejtu" Aaa, o tym z pewnością nie bedzie decydował hybrydowy dickrider. Dziecinada. Tyle powiem -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
piwo, najlepiej weź jazdę testowa nie wiem na ile można ale w Niemczech 1h wystarczyła żeby podjąć decyzje. Kawałek po trasie chwile własnie na 160 potrzymałem żeby zobaczyć czy wystarczająco cicho i dobrze się prowadzi potem do prędkości maksymalnej i reszta już w mieście
![]() -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Tak zrobię, ale też przejadę się z ciekawości passatem b8 variantem w dieslu. Będę miał obraz pelen
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Nigdy fanem hybryd nie byłem, kupiłem je rodzicom, ale to, co Toyota zrobiła z 2,5 + hybryda to naprawdę mistrzostwo świata. Warto sobie pożyczyć takie auto na tydzień, dwa - wtedy powrót do 4-cylindrowego diesla wyda się po prostu dramatyczna. Zdecydowanie tak. W zeszłym roku spędziłem miesiąc w nowym RAV4 HEV, z najnowszym napędem powersplit 4. generacji. To jest mega auto na miasto i do stałej prędkości, nie lubi tylko przyspieszania powyżej prędkości miejskich, wtedy jest trochę wycia. Z jedną uwagą, to była wersja AWD i ona ma osobny motor z tyłu (nie ma wału). Brak opóźnień przy skrzyżowaniach/rondach to po prostu bajka, a jednocześnie największa bolączka czegoś co ma skrzynię klasyczny automat i czym jeżdżę na codzien (E90 330d automat + rodzinnowóz 4-letnie C4 picassio 1.6HDI automat). Powrót do 330d był trochę szokiem, ale oczywiścię są inne zalety tego napędu (napędzanie przy większych prędkościach). Zaczynam rozkminiać IS300h do turlania po mieście i na dojazdy do pracy, ale to nie jest ten sam napęd co w RAV4 (tam jest tylko powersplit, nie ma motoru na drugiej osi) i myślę, że to robi spoooorą różnicę. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ale to "jeczenie" czy "wycie" jest ciekawe. ja dojezdzam do pracy fiatem punto 1,4. obecnie na blacie 150tys km od nowosci. 90% jazdy z tego dystansu to licznikowe 150km/h i na obrotomierzu 5000obrotow na minute (szostki nie ma
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 June 2009 ![]() |
Piwo, żadne z powyższych, po prostu każdy jest przyzwyczajony, że ze wzrostem prędkości rosną obroty a tu silnik pracuje na stałych obrotach a przyspieszanie załatwia skrzynia biegów.
Miałem okazję przejechać się Panamerą Hybrid i trochę pojeździłem bmw 530e, może nie wyją, ale doznania dźwiękowe przy pełnym bucie wcale nie są jakieś przyjemne. |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
no u mnie jazda przez 30 minut na obrotach 5000 tez nie jest mila ale jakos mi bardzo nie przeszkadza. a czy wtedy jade ze stala predkoscia czy mialbym sie rozpedzac na tych 5 tys obrotow co za roznica. kwestia przyzwyczajenia. zreszta chyba nie ma co porownywac aut za 200-300tys zl z autem za 120tys zl ktory ma byc po prostu pakownym duzym i tanim w eksploatacji autem. zreszta serwis autoryzowany toyoty a bmw to tez chyba dwa rozne swiaty pod wzgledem kosztow. tak razy dwa to conajmniej. ja wiem ze bogatemu nikt niczego nie zabroni ale raczej toyota to auto dla tej biedniejszej czesci spoleczenstwa czyli kogos takiego jak ja.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Tak zrobię, ale też przejadę się z ciekawości passatem b8 variantem w dieslu. Będę miał obraz pelen nie będziesz miał. Nie poznasz problemów z zamarzającym AdBlue przy -10stC, z niemożnością dogrzania go na krótkich odcinkach, z wibracją silnika w rocznym, czy dwuletnim dieslu z przelotem +50kkm, z irytującym systemem Start Stop. To są problemy całkowicie obce hybrydzie nawet i przy milionie kilometrów na liczniku ![]() Na jeździe próbnej dostaniesz rozgrzany samochód, z wszystkimi nowymi elementami, z przebiegiem ocierającym się o 0km, gdzie nic nie wibruje, więc nie poznasz wszystkich "cech" Passata w dieslu ![]() no u mnie jazda przez 30 minut na obrotach 5000 tez nie jest mila ale jakos mi bardzo nie przeszkadza. a czy wtedy jade ze stala predkoscia czy mialbym sie rozpedzac na tych 5 tys obrotow co za roznica. przecież hybryda nie pracuje z obrotami 5000 na autostradzie. Jak układ wykrywa stałą prędkość, to obroty są bardzo niskie, jak nie włączysz trybu Power i nie depniesz gazu do końca, to silnik też nie wchodzi na wysokie obroty. A nawet jak wciśniesz gaz do oporu, to ile to będzie trwało? 3-4 sekundy góra, po czym silnik wraca na niskie obroty, zupełnie jak w normalnym silniku przy kickdownie. Powiedzmy, że w Yarisach 100KM, było wycie, bez przyśpieszenia i to faktycznie denerwuje, ale już w mocniejszych hybrydach, wraz z wyciem silnika, masz konkretne przyśpieszenie, przez co wycie trwa bardzo krótkie nie jest uciążliwe w żaden sposób.
-------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
![]() przecież hybryda nie pracuje z obrotami 5000 na autostradzie. Jak układ wykrywa stałą prędkość, to obroty są bardzo niskie, jak nie włączysz trybu Power i nie depniesz gazu do końca, to silnik też nie wchodzi na wysokie obroty. A nawet jak wciśniesz gaz do oporu, to ile to będzie trwało? 3-4 sekundy góra, po czym silnik wraca na niskie obroty, zupełnie jak w normalnym silniku przy kickdownie. Powiedzmy, że w Yarisach 100KM, było wycie, bez przyśpieszenia i to faktycznie denerwuje, ale już w mocniejszych hybrydach, wraz z wyciem silnika, masz konkretne przyśpieszenie, przez co wycie trwa bardzo krótkie nie jest uciążliwe w żaden sposób. chodzilo mi wylacznie o taki tryb rozpedzania (wtedy jest chyba cos kolo 5000obr/min z tego co kojarze) bo chyba na to narzekaja ci co pisza ze hybryda wyje: -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 June 2009 ![]() |
Piwo, wiadomo, ze Porsche czy BMW to nie jest bezpośrednia konkurencja, bardziej mi chodziło o to, że nie tylko "wyjąca" hybryda jest nieprzyjemna. Zresztą, tak jak napisałeś, to i tak inny przedział cenowy i za 120tys. to porównywalny samochód "premium" będzie miał kilka lat i sporo km na liczniku.
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
serio mondeo passat accord camry mazda 6 to auta premium? ja bym to nazwal tanie auta z segmentu d.
no ja od auta oczekuje jak naj mniej elektorniki a jak najwiecej rzeczy mechanicznych. nie lubie elektroniki bo jest mega niepraktyczna. od auta oczekuje tez dobrego zawiasu i prowadzenia przy wyzszych predkosciach oraz niezawodnosci i minimalnych kosztow eksploatacji. i bardzo wazne na dzis dzien dla mnie mnostwo miejsca w srodka dla doroslych osob i z przodu i z tylu i olbrzymi bagaznik. wiem ze nie wszytsko sie da pogodzic i najchetniej widzialbym wnetrze i bagażnik passata variant z zawieszeniem i układem kierowniczym mondeo, wyglądem mazdy 6 i napedem i cena z nowej camry. no ale tak sie nie da niestety. moze nowe mondeo hybrid 2021? no ale podobno ma byc suwem wiec bedzie ciezkie,drogie i glosne . -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Z tą camry to nie chodzi o to że wyje jakoś głośno czy coś. Po prostu przy jednostajnej jeździe silnika praktycznie nie słyszysz, ale jak dodasz trochę gazu to jest wrażenie jakbyś wcisnął sprzęgło i trzymał na tych powiedzmy 5 tysiącach obrotów(ile jest dokładnie nie wiadomo bo obrotomierz jest chyba tylko na head upie a ta co ją jeździłem nie miała). Pewnie po czasie idzie się do tego przyzwyczaić. W dieslu z kolei przy takim normalnym przyspieszaniu bez wielkiego deptania przy którym camry już "wyje" to skrzynia moze i coś tam zredukuje ale obrotów będzie powiedzmy 2 i trochę i silnik co najwyżej coś tam zamruczy a jak jeszcze to diesel 6 cylindrowy to w porównaniu z "wyciem" to jak dla mnie jest przyjemniej.
Ale z kolei w mieście wszystko się odwraca i camry od razu reaguje na gaz, gdzie takie dsg przy 60 wrzuca 7 bieg i nawet w nowym aucie czuć już lekkie wibracje, a jak chcesz delikatnie przyspieszyć że by np wejść w luke na drugim pasie, to najpierw się wszystko trzęsie troche bardziej i nic sie nie zmienia. Potem skrzynia zbija ze 2-3 biegi , ale ty już widząc brak reakcji depczesz gaz głębiej, więc dsg dokłada jeszcze z 2 biegi niżej, silnik ryknie a ty odpuszczasz gaz bo luka już się skończyła. Do tego też pewnie można się przyzwyczaić i nauczyć tak operować gazem żeby skrzynia robiła co trzeba. Pytanie czy więcej czasu spedzisz w mieście czy na trasie (zwłaszcza na takiej ma której nie jedziesz jednostajnie) i do czego się wolisz przyzwyczaić. Możesz też spróbować tego paska z benzyną. Podobno te nowe tsi palą niewiele więcej niż diesel, a w mieście pewnie będą lepsze. |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
chodzilo mi wylacznie o taki tryb rozpedzania (wtedy jest chyba cos kolo 5000obr/min z tego co kojarze) bo chyba na to narzekaja ci co pisza ze hybryda wyje: narzekają wyłącznie tak ludzie, którzy nie jeżdżą hybrydą. Nikt nie wygłupia się w Camry Hybrid sprintami 0-150 na pełnym gwizdku ![]() ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 June 2009 ![]() |
Piwo, ja piszę o tym, co Type-R stronę wcześniej - Camry vs audi a6/bmw 5
kylo, jak dodasz trochę gazu, to nic wyje. Jak dodasz dużo to i owszem, ale ile to trwa ? 5sek? W klasycznym automacie jak wdepniesz kick down też będzie głośno. Obrotomierza nie ma (Nowa Corolla i starsze lexusy mają), bo w sumie nie bardzo jest potrzebny. |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
serio mondeo passat accord camry mazda 6 to auta premium? ja bym to nazwal tanie auta z segmentu d. no ja od auta oczekuje jak naj mniej elektorniki a jak najwiecej rzeczy mechanicznych. nie lubie elektroniki bo jest mega niepraktyczna. od auta oczekuje tez dobrego zawiasu i prowadzenia przy wyzszych predkosciach oraz niezawodnosci i minimalnych kosztow eksploatacji. i bardzo wazne na dzis dzien dla mnie mnostwo miejsca w srodka dla doroslych osob i z przodu i z tylu i olbrzymi bagaznik. wiem ze nie wszytsko sie da pogodzic i najchetniej widzialbym wnetrze i bagażnik passata variant z zawieszeniem i układem kierowniczym mondeo, wyglądem mazdy 6 i napedem i cena z nowej camry. no ale tak sie nie da niestety. moze nowe mondeo hybrid 2021? no ale podobno ma byc suwem wiec bedzie ciezkie i glosne . To zależy, nowy Passat czy Camry albo Superb jest bardziej premium niż 10 letnie Audi czy BMW bo duzo jest takich osob ktore kupią Audi za 70tys albo nawet Bmw e60 za 35 i mysla że mają nowego Maybacha. Jesli mialbym 300000zl to byłby to Lexus a nie jakiś Niemiec czy Francuz który jakoś doczlapie sie w miare bezawaryjnie do konca gwarancji. Ale porownac nowe A6 i nowe Camry to wiadomo że nie ta liga ![]() -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Piwo, ja piszę o tym, co Type-R stronę wcześniej - Camry vs audi a6/bmw 5 kylo, jak dodasz trochę gazu, to nic wyje. Jak dodasz dużo to i owszem, ale ile to trwa ? 5sek? W klasycznym automacie jak wdepniesz kick down też będzie głośno. Obrotomierza nie ma (Nowa Corolla i starsze lexusy mają), bo w sumie nie bardzo jest potrzebny. Ja tam ekspertem od camry nie jestem bo raptem z pół h na jeździe próbnej jeździłem, ale takie odniosłem wrażenie że tego gazu wcale dużo nie trzeba żeby wyło, a w trybie sport jeszcze mniej gazu starczyło do wycia. Ale tak jak pisałem możliwe że trzeba się tego auta nauczyć/przyzwyczaić i będzie ok. Co ciekawe w murano z cvt właśnie z wyciem przy zwykłej jeździe nie było lipy. Dodało się gazu to wchodził z półtora na 3 tysiące i już się w miarę żwawo zbierał. W a6 z 6 cyl dieslem i multitronikiem też nie przypominam sobie żeby wyło jak w toyocie. |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
tylko trzeba rozroznic cvt od e-cvt czyli przekladni planetarnej. to sa zupelnie dwie rozne przekladnie.
w cvt moze dochodzic dzwiek slizgajacego sie miedzy stozkami lancucha. ![]() w e-cvt czyli przekladni planetarnej lancucha zadnego nie ma. tam nie ma co trzec ani co sie slizgac. a to z jakimi obrotami ma pracowac silnik decyduje komputer i to na ile bedzie obciazal silnik spalinowy generator. ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Zdecydowanie jest większa, niż w japońskim przednionapedowym kondomie z wolnossącym 2.5 l i wnętrzem z opakowań po Tic-tacach. Na ladnej feldze dodatkowo to jakoś wygląda, czego o Camry powiedzieć nie można ![]() "Zmien flote na dieselki i nie rób offtopu w temacie bo nic nie wnosisz oprócz hejtu" Aaa, o tym z pewnością nie bedzie decydował hybrydowy dickrider. Camry z lepszym wzornictwem i porządnym wnętrzem nazywa się Lexus ES300h. |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Tak i serwis kosztuje 4000zl za przegląd a auto 100tys zł więcej niż camry. No ale w lexie dostajemy mniejszy bagażnik i wagę plus 100kg więc warto rozważyć.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
No więc odbyłem jazdę próbną tym japońskim cudem techniki.
Zespół napędowy: tak jak pisałem, trochę wyje i (subiektywnie) nie jedzie. Obiektywnie nie jest tak żle, i coś tam wskazówka przesuwa się na prędkościomierzu - 160 złapał dość szybko. Nie wiem o co chodzi z ta rzekomo błyskawiczną reakcją na gaz, dużo lepszą niż w tradycyjnym aucie z automatem. Tu układ zawyje, silnik wchodzi na obroty, wskazówka POWER podnosi się i samochód przyspiesza. Nie zauważyłem jednak, aby było to w jakikolwiek sposób szybsze niż np. redukcja w skrzyni ZF BMW. Na plus - nie czułem wpływu napędu na kierownicę. Układ kierowniczy trochę drętwy, ale ok. Zawieszenie fajne, komfortowe (nie lubię twardych dailycarów), ale samochodem nie buja (auto na 18-tkach). Ogólnie prowadzi się b. poprawnie. Wykończenie b. dobre, materiały średnio-dobre, ale nie jestem kompulsywnym macaczem desek rozdzielczych, więc dla mnie jest naprawdę ok. (może ekran środkowy trochę trąci myszką, ale spodobała mi się środkowa konsola między fotelami). Egzemplarz którym jeździłem miał jakieś lepsze Audio (chyba JBL), ale w czasie krótkiej jazdy testowej nie byłem w stanie go przetestować. Miejsce z tyłu mnie nie interesuje, ale z tego co spojrzałem, jest przestronnie. Z tego co powiedział mi pan w salonie, na golasa (a takim jestem zainteresowany. Z tym że jak to w Toyocie - żeby wziąć podgrzewane fotele, trzeba wziąć jakiś pakiet skórzany, itp.) trzeba teraz wydać ca. 138 tys. (po jakimś "rabacie akcyzowym). Nawet nie patrzyłem, po ile stoją w ogłoszeniach stockowe egzemplarze. Nie dostałem oferty, bo nie można było wydrukować z tym rabatem, ale podobno rata w wynajmie to ca. 2-2.5 tys. (!). Jeśli się to potwierdzi, to za tyle można mieć doposażone A6 (co kto woli). Ogólnie - samochód wart rozważenia. Co do Lexa - nie wchodzi w grę, nie mam zamiaru na tym etapie dopłacać zarówno do zakupu jak i serwisu za znaczek, tym bardziej, ze tu wykończenie zupełnie mnie satysfakcjonuje. Ma być tanio i bezawaryjnie. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 00:59 |