![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#481
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Jak ktoś wierzy w bajeczki w różnicach między normalnymi wersjami A6, czy 5-tki, a Mondeo, czy Passatem, to znaczy, że jest bardzo podatny na marketing. Maciek...naprawdę sądzisz, że wszystko to sprowadza sie do marketingu? Gołe Audi A6 sprzedaje się drożej niż wypchane po dach frutami Talisman dzięki magicznemu marketingowi? Czyli co...takie marki jak Reno, Ford czy Opel najwyraźniej nie umią dobrze sprzedać swoich produktów? Może zamiast inwestować w rozwój technologiczny swoich samochodów, niech utworzą wydział marketingu przy uniwersytecie i wyłapują najzdolniejszych studentów, bo tylko w ten sposób mogą poprawić rynkowość swoich produktów ![]() Polecam sobie sprawdzić działania Toyoty, ile kosztowało trudu, pracy, pieniędzy i pomysłowości żeby wbić się w kategorię premium swoim Lexusem. -------------------- A110S
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#482
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Maciek...naprawdę sądzisz, że wszystko to sprowadza sie do marketingu? Gołe Audi A6 sprzedaje się drożej niż wypchane po dach frutami Talisman dzięki magicznemu marketingowi? pewnie, że tak. Audi nad marketingiem pracuje już ze 30 lat, Renault tak naprawdę nigdy nie zaczął (to, jak bardzo Francuzi mają wywalone na marketing to jest po prostu majstersztyk - 10 lat dominacji Citroena w WRC, a ci robią SUVy dla kobiet ![]() Z tymi cenami to też różnie, bo rabaty w tzw. segmencie premium sięgają 25-30%. Niby auto w cenniku kosztuje 200-220 tysięcy, ale transakcyjnie to 150-160 koła. To też jest sposób na klienta - wmawiasz mu, że rzecz, którą chce kupić jest bardzo droga, ale wyjątkowo dla tego klienta, sprzedasz mu tę rzecz po bardzo przystępnej cenie, dokładnie takiej, lub niewiele droższej niż przedmiot "nie-premium". Dlaczego korporacje kupują 318d w golasie? Dlatego, że się świetnie prowadzą i mają aluminiowe sanki? Nie, po prostu BMW daje dobre ceny przy zakupach flotowych i wychodzi taniej niż za model marki tzw. popularnej. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#483
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 14 October 2008 Skąd: BoatCity ![]() |
Tak mi się jeszcze przypomniało - kolega szukał następcy GS300h (koniec leasingu), więc pierwszy krok do salonu Lexusa na jazdę nowym ESem. Ta sama pojemność, tez hybryda, ES w sumie jest większy od GSa - wydawałoby się że naturalny następca.
Po jeździe testowej stwierdził, że czuł sie jak by jechał autem o 2 klasy niżej niż GS. Także rozmiar to nie wszystko - i to nawet w obrębie jednej marki. |
|
|
![]()
Post
#484
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
W końcu ktoś powiedział jakie jest zużycie energii przy licznikowych 140km/h. 32kwh na 100km czyli żeby przejechać 300km autostrada elektryki muszą mieć 100kwh baterii.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#485
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
W końcu ktoś powiedział jakie jest zużycie energii przy licznikowych 140km/h. 32kwh na 100km czyli żeby przejechać 300km autostrada elektryki muszą mieć 100kwh baterii. Ciekawe ile by trwała trasa 1300km taka Tesla p90d z prędkościami 140-150kmh Polska - Niemcy ![]() -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
![]()
Post
#486
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 14 October 2008 Skąd: BoatCity ![]() |
W końcu ktoś powiedział jakie jest zużycie energii przy licznikowych 140km/h. 32kwh na 100km czyli żeby przejechać 300km autostrada elektryki muszą mieć 100kwh baterii. W końcu porządny plug-in. To teraz pytanie czemu nie ma Camry plug-in 4x4 - to byłby świetny dd. |
|
|
![]()
Post
#487
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Ciekawe ile by trwała trasa 1300km taka Tesla p90d z prędkościami 140-150kmh Polska - Niemcy ![]() Wpisałem sobie w planer jazdy elektrykiem taką trasę pod 1500 km do Niemiec i wyszło niecałe 17h z ładowaniem. Podobno to w miare dobrze pokazuje więc jakiś pogląd jest. |
|
|
![]()
Post
#488
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Wpisałem sobie w planer jazdy elektrykiem taką trasę pod 1500 km do Niemiec i wyszło niecałe 17h z ładowaniem. Podobno to w miare dobrze pokazuje więc jakiś pogląd jest. Z Niemiec do Włoch 1300km jechałem 11h benzyną w gazie, więc co 400km stawałem na dolewkę "polskiego nitro" :V -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#489
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
Z Niemiec do Włoch 1300km jechałem 11h benzyną w gazie, więc co 400km stawałem na dolewkę "polskiego nitro" :V Ja z Białegostoku do Monachium tez przeciętnie 11h, 1270km. To elektrykiem trzeba doliczyć 4h na ładowanie o ile dojedzie od superchargera do superchargera na jednym ładowaniu ![]() -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
![]()
Post
#490
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Wyliczyło 6 ładowań na trasie. Łącznie chyba trzy i pół godziny.
|
|
|
![]()
Post
#491
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
Wyliczyło 6 ładowań na trasie. Łącznie chyba trzy i pół godziny. O ile kolejki nie będzie do ładowarki ![]() -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
![]()
Post
#492
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ładowarki prądem stałym? W Niemczech pewnie powszechne ...
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#493
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Dlatego przyszłość to auta wodorowe. Mają zalety elektryków nie mając ich wad. Tankowanie wodoru szybkie i wygodne. W Paryżu sporo taksówek już od kilku lat śmiga na wodór - Toyoty, Hyundaie.
|
|
|
![]()
Post
#494
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Do superchargerów raczej bardzo kolejek nie ma, a jak jest obłożenie to podobno i do lpg można godzine czekać.
Wpisałem teraz też Białystok-Monachium. Pokazało11.5h jazdy plus 4h ładowanie. |
|
|
![]()
Post
#495
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
Do superchargerów raczej bardzo kolejek nie ma, a jak jest obłożenie to podobno i do lpg można godzine czekać. Wpisałem teraz też Białystok-Monachium. Pokazało11.5h jazdy plus 4h ładowanie. Tak jak strzelałem ![]() Co do aut na wodór, widziałem w salonie Miraia, straszna paskuda. Ale tez myślę ze wodór to przyszłość. ![]() ![]() -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
![]()
Post
#496
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
pewnie, że tak. Audi nad marketingiem pracuje już ze 30 lat, Renault tak naprawdę nigdy nie zaczął (to, jak bardzo Francuzi mają wywalone na marketing to jest po prostu majstersztyk - 10 lat dominacji Citroena w WRC, a ci robią SUVy dla kobiet ![]() Robią to co się sprzedaje i na tym trzepią kasę. Rynek na sportowe samochody jest niezwykle mały, do tego regularnie się zwija już od lat. Nic więc dziwnego że firmy szukają nowych nisz na rynku. To że jakaś firma osiąga sukcesy w sporcie nie musi oznaczać, że jej celem jest rynek aut sportowych. W większości przypadków nie ma to żadnego znaczenia. Wiele firm próbowało wkupić się w ligę premium. Mało którym się to udało. Ciężki kawałek chleba wbrew pozorom. Marketing to tylko dodatek do całości. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#497
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
To że jakaś firma osiąga sukcesy w sporcie nie musi oznaczać, że jej celem jest rynek aut sportowych. W większości przypadków nie ma to żadnego znaczenia. + 1 Już dawno na rynku nie działa zasada: "wygraj w niedzielę, sprzedaj w poniedziałek" -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#498
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Camry wujowa i wogole ble. Merc to jest jakość.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#499
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
Camry wujowa i wogole ble. Merc to jest jakość. Merc to była jakość, tak samo jak BMW co wstawiałem link: https://youtu.be/8VtGrt9otK0 Teraz z dawnych lat została tylko wysoka cena nic poza tym ![]() -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
![]()
Post
#500
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Łał. Kurde premium pełną gębą. Merc 9,5s do setki i spalanie 8l. BMW świerszcze i padające silniki. Camry to złom 8s do setki i 6l spalanie i koszt za dwulatka taki sam jak ten merc za 7 latka. Ale prestiż z mercem przejawiający się płaceniem za serwis razy dwa. Wszystko ma sens.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 00:57 |