![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#461
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Panowie zbaczacie z kursu, klasa D to segment wielkościowy auta. Premium nie ma tu nic do rzeczy.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#462
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
pisałem o tym już dawno - Mercedes C, BMW 3, czy Audi A4 to jest klasa kompaktowa wyceniona na klasę D, dlatego czasem nazywa się to premium. Klasa D (Passat, Insignia, Mondeo) są 15-25 cm dłuższe, co się bezpośrednio przekłada na miejsce w środku. Gabarytowo, segmentem D, są BMW 5, Mercedes E, Audi A6, czy Volvo S90, tylko wycenione są zupełnie z czapy. 5, A6 i E to już... segment E -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#463
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 01 December 2004 Skąd: Suburbicon ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#464
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 14 October 2008 Skąd: BoatCity ![]() |
nieco lol 318d we flotowym pakiecie "no line" co ma lepsze niż na przykład Superb czy Pastuch B8? Szmaciane fotele jak w fabii? Plastikową premium kierownicę? 4 głośniki z tektury? sorry ale samo RWD nie robi premium. Gdyby to było główne kryterium to Polonez to też klasa wyższa? W teorii pełna zgoda - ale jest jednak coś co flotowy "no line" ma lepsze - cenę ![]() Ostatnio byłem lekko zdziwiony jak rata za 318d była niższa niż za Superbra 2.0TDI (oba w automacie, 150km). Jak ktoś potrzebuje miejsca - jasne wybierze Superba, ale sorry - jednak 3er nawet fleet no line bieda edyszyn prowadzi się o niebo lepiej. |
|
|
![]()
Post
#465
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
a od tej 3er bedzie lepiej prowadzil sie focus st czy fiesta st. no i? zawsze mozemy poruszac sie w dol z miejscem w srodku i znajdziemy cos lepiej prowadzacego. chodzi o to by w cenie do 150tys miec duze przestronne auto i dobrze prowadzace. a z tym juz ciezej bo tak na prawde na polu pewnie zostanie tylko pare aut typu ford mondeo ktore nie ma jednak silnika wartego uwagi, albo bmw 5 ktore jednak startuje od 200tys zl. no wiec idealow nie ma i kazdy szuka swojego optimum.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#466
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 01 December 2004 Skąd: Suburbicon ![]() |
W teorii pełna zgoda - ale jest jednak coś co flotowy "no line" ma lepsze - cenę ![]() Ostatnio byłem lekko zdziwiony jak rata za 318d była niższa niż za Superbra 2.0TDI (oba w automacie, 150km). Jak ktoś potrzebuje miejsca - jasne wybierze Superba, ale sorry - jednak 3er nawet fleet no line bieda edyszyn prowadzi się o niebo lepiej. Ale porównaj wyposażenie - cena 3 flotowej nie bierze się znikąd. Jak zamawiałem "swoją" białą w 2017 to musiałem dodatkowo dokupić wyposażenie godne marki Premium ![]() - kierownica skórzana - czujniki parkowania tył ![]() - tempomat o takich ekstrasach jak: - radio z 4 głośnikami - tapicerka jakości jak z matiza to nie wspominam. Nie powiem jeździ się przyjemniej, znaczek cieszy ale Passat nawet w comfortline (czy jak to się teraz nazywa) miażdży wyposażeniem takie no line Edit: aż sprawdziłem sobie spec z zamówienia i mówimy o aucie za 126k pln brutto po rabacie (162k brutto wyjściowo) |
|
|
![]()
Post
#467
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Premium jest tam gdzie nie sięga wzrok. Sorry, są inne hamulce, zawieszenie, napędy. Nie widać tego ale czuć w czasie jazdy, jedno auto prowadzi się tak, że pomiędzy podwoziem a kierowcą jest "przekaz myśli" w innym kierownicą próbujesz nadać kierunek. Ja widzę przepaść pomiędzy Skodą a BMW czy Mercedesem. I co z tego, że kabina niby może być podobnie wyposażona, będzie silnik który na prostej jest królem spod świateł. Zawsze w tańszych markach jest więcej kompromisów. Centymetr to nie dla wszystkich kryterium Premium to jest wymysł marketingowców, którzy próbują zrównać M340i z 316d mówić, że jedno i drugie to to samo. Jak widać klienci się na to łapią i myślą, że dokupując do totalnego golasa z podstawowym silnikiem MPakiet stają się premium. A co jest bardziej premium: BMW 316d/122KM z MPakietem na dużej feldze, czy maksymalnie dopasiony VW Arteon R 320KM? ![]() Rozumiem, że M3, M4, dopasione wersje M340i można traktować jako premium, bo mają wyposażenie i silniki znacznie odbiegające od przeciętności w tym segmencie, ale wersje podstawowe 3-ki? Przecież to do niedawna miało w podstawie silniki 3-cylindrowe, aż w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i dał wszystkim wersjom benzynowym 2-litrówki - zupełnie jak w Insignii ![]() 5, A6 i E to już... segment E no sorry, ale znowu się z tym nie zgodzę. 5, A6, E, V90 to wymiarami jest Insignia, Superb, Talisman. W czym taka A6-tka z silnikiem 160KM w gołej linii jest lepsza od Talismana? Zwłaszcza, jak do Talismana wrzucisz wyposażenie Initiale Paris z naturalną skórą? Segmenty D/E już dawno się zlały, gdzieś tak około roku 2010-nego, czy Insignie, Mondea, Passaty, Superby wymiarowo rosły do 5-metrów, natomiast ówczesna klasa E, czyli A6 etc po prostu stanęła w miejscu, bo w Europie nie ma sensu robić kombi z długością 5,3 metra.Natomiast wersje M5, RS6 itp. to jak najbardziej premium, bo takich silników i wyposażenia nie dostaniesz ani w VW, ani Renaulcie, ani Skodzie. Tylko ciężko powiedzieć, że A6 GolasLine i RS6 to to samo auto. To raczej bełkot marketingowy, na który klienci chętnie się nabierają. A potem jak na autostradzie jadąc swoim 518d w MPakiecie dostają lanie od zwykłego Superba TDI, muszą leczyć kompleksy wyprzedzając pasem awaryjnym... -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#468
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
no sorry, ale znowu się z tym nie zgodzę. 5, A6, E, V90 to wymiarami jest Insignia, Superb, Talisman. W czym taka A6-tka z silnikiem 160KM w gołej linii jest lepsza od Talismana? Zwłaszcza, jak do Talismana wrzucisz wyposażenie Initiale Paris z naturalną skórą? Segmenty D/E już dawno się zlały, gdzieś tak około roku 2010-nego, czy Insignie, Mondea, Passaty, Superby wymiarowo rosły do 5-metrów, natomiast ówczesna klasa E, czyli A6 etc po prostu stanęła w miejscu, bo w Europie nie ma sensu robić kombi z długością 5,3 metra. Segmenty się nie zlały mimo że rzeczywiście klasa D urosla, a klasa E nie tak bardzo. Jednak cisza, wygoda wnętrza, prowadzenie - Superb i Talisman nie mają podejścia do merca E klasy czy BMW 5 , nawet bieda wersji. Poza tym samochody klasy E kupuje sie głównie dla podkreślenia prestiżu i swojej pozycji spolecznej - no i niestety o ile nowe BMW 5 wywołuje zazdrość i podziw, to Renault Talisman tylko delikatny uśmiech politowania. I tyle w temacie. Tak było zawsze, jest i pewnie długo się nie zmieni. Porównajmy BMW 5 e34 do renault 21, czy następnie BMW e39 do Laguny I czy nawet Laguny II. Owszem może Renault się nieco poprawilo z Talismanem względem tych świetnych poprzedników, ale gdzie mu do BMW. które też w miejscu nie stoi. Wyposażenia, skóry można napchac do wszystkiego. Zamożni ludzie czy to w Polsce czy na świecie i tak wybiorą BMW, Audi, Mercedes. |
|
|
![]()
Post
#469
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Segmenty się nie zlały mimo że rzeczywiście klasa D urosla, a klasa E nie tak bardzo. operujesz banałami. Poziom hałasu przy 100kph dla tych aut to 62-64dBa, przy 130kph to około 67-68 - niezależnie czy to Passat, Talisman, czy Mercedes 5. Pisanie, że Superb czy Talisman nie mają podejścia do E, to czysta demagogia i marketing. Przejechanie 1000-km jednego dnia zmęczy kierowcę i pasażerów Talismana i E-klasę dokładnie tak samo, no, może w Renaulcie mniej, bo tam w standardzie Initiale Paris otrzymamy masaże dla kierowcy i pasażera Jednak cisza, wygoda wnętrza, prowadzenie - Superb i Talisman nie mają podejścia do merca E klasy czy BMW 5 , nawet bieda wersji. ![]() Poza tym samochody klasy E kupuje sie głównie dla podkreślenia prestiżu i swojej pozycji spolecznej - no i niestety o ile nowe BMW 5 wywołuje zazdrość i podziw, to Renault Talisman tylko delikatny uśmiech politowania. I tyle w temacie. jeśli auto ktoś kupuje dla sąsiadów, to pewnie tak. Ale to jest kwestia marketingu i reklamy, a nie wartości technicznej pojazduTak było zawsze, jest i pewnie długo się nie zmieni. Porównajmy BMW 5 e34 do renault 21, czy następnie BMW e39 do Laguny I czy nawet Laguny II. E34 miało 4,8 metra i w latach 90-tych to był prawdziwy segment E - do którego należała Opel Omega, Ford Scorpio, Renault 25, natomiast Renault 21 miał 4,4 metra i to była ówczesna klasa D. Gdzieś tak od roku 2000-ego, wraz z wycofywaniem Safranki, Omegi, Scorpio, klasa D zaczęła rosnąć i Moneo, Vectra, czy Laguna po prostu zastąpiły większe modele. Klasa D rosła z generacji na generację, aż dogoniła segment E, który niespecjalnie miał sens rosnąć, bo tam od początku było dużo miejsca w środku. Teraz mamy sytuację, że te segmenty mają te same rozmiary, więc niemożliwe jest ich rozgraniczanie. Owszem może Renault się nieco poprawilo z Talismanem względem tych świetnych poprzedników, ale gdzie mu do BMW. które też w miejscu nie stoi. Wyposażenia, skóry można napchac do wszystkiego. Zamożni ludzie czy to w Polsce czy na świecie i tak wybiorą BMW, Audi, Mercedes. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#470
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 April 2013 ![]() |
operujesz banałami. Poziom hałasu przy 100kph dla tych aut to 62-64dBa, przy 130kph to około 67-68 Wzrost o 10 dB odpowiada mniej więcej podwojeniu odczuwanego natężenia dźwięku, więc różnica 62, a 64 dBa to już jest znaczna różnica. Daj dokładne dane dla danych aut wtedy możesz porównywać inaczej fusy. |
|
|
![]()
Post
#471
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
no sorry, ale znowu się z tym nie zgodzę. 5, A6, E, V90 to wymiarami jest Insignia, Superb, Talisman. Możesz się nie zgadzać ile chcesz, ale te około 10 cm różnicy między segmentem D a E ma gdzieś Twoją opinię. Wyjątkiem jest jedynie Insignia, która wyciągnęła dupsko w kombi ile się dało. Rozstaw osi: Insignia: 2829 mm Superb: 2841 mm Talisman: 2810 mm Długość: Insignia: 4897-5004 mm Superb: 4861-4856 mm Talisman: 4850-4870 mm Rozstaw osi: E: 2939 mm A6: 2924 mm 5er: 2975 mm V90: 2941 mm Długość: E: 4923 mm A6: 4939 mm 5er: 4936–4962 mm V90: 4936 mm -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#472
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie bądźmy tak brutalni, ludzie chcą wierzyć że kupujac np Insignie czy Talismana maja to samo co BMW 5 czy E klasę, tylko taniej.
Tymczasem róznice między Talismanem a BMW 5 dzisiejszą są większe niż między BMW e39 a Laguną 1. |
|
|
![]()
Post
#473
|
|
User Dołączył: Wed, 09 December 2009 ![]() |
Wzrost o 10 dB odpowiada mniej więcej podwojeniu odczuwanego natężenia dźwięku, więc różnica 62, a 64 dBa to już jest znaczna różnica. Daj dokładne dane dla danych aut wtedy możesz porównywać inaczej fusy. Błąd, 3dB to już podwojenie siły dźwięku. 10dB to 10 razy więcej. |
|
|
![]()
Post
#474
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Wzrost o 10 dB odpowiada mniej więcej podwojeniu odczuwanego natężenia dźwięku, więc różnica 62, a 64 dBa to już jest znaczna różnica. Daj dokładne dane dla danych aut wtedy możesz porównywać inaczej fusy. https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowyc...zczycie/jgkt3k4 Hałas w kabinie przy 100 km/h 63 dB (A) 64 dB (A) 65 dB (A) Hałas w kabinie przy 130 km/h 67 dB (A) 66 dB (A) 68 dB (A) https://www.auto-swiat.pl/testy/porownania-...al-jest/d6lldl6 przy 100 km/h 63 dB (A) 64 dB (A) 64 dB (A) 64 dB (A) przy 130 km/h 67 dB (A) 69 dB (A) 68 dB (A) 69 dB (A) praktycznie te same wartości. Możesz się nie zgadzać ile chcesz, ale te około 10 cm różnicy między segmentem D a E ma gdzieś Twoją opinię. Wyjątkiem jest jedynie Insignia, która wyciągnęła dupsko w kombi ile się dało. Rozstaw osi: Insignia: 2829 mm Superb: 2841 mm Talisman: 2810 mm Długość: Insignia: 4897-5004 mm Superb: 4861-4856 mm Talisman: 4850-4870 mm Rozstaw osi: E: 2939 mm A6: 2924 mm 5er: 2975 mm V90: 2941 mm Długość: E: 4923 mm A6: 4939 mm 5er: 4936–4962 mm V90: 4936 mm długość 4,9 metra +/- 5 cm. Przy takich rozmariach nie zauważysz i nie poczujesz różnicy. Różnice to zakres 1% tyle w temacie różnic między segmentem D i segmentem E. 25 lat temu jak postawiłeś obok siebie okulara W210 i Forda Mondeo I to miałeś konkretne różnice - 30 cm na długości i 200kg w masie. Jak postawisz obok siebie dzisiejsze Mondeo i Mercedesa E-klasy to różnic szukasz linijką. Jak ktoś wierzy w bajeczki w różnicach między normalnymi wersjami A6, czy 5-tki, a Mondeo, czy Passatem, to znaczy, że jest bardzo podatny na marketing. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#475
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#476
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Błąd, 3dB to już podwojenie siły dźwięku. 10dB to 10 razy więcej. To nie jest takie proste, ale obaj poniekąd macie rację ![]() W uproszczeniu: 3db - podwojenie siły akustycznej 10db (w zaokrągleniu) - podwojenie odczuwalnej głośności Dla ciekawskich, pierwszy lepszy link z google - http://www.sengpielaudio.com/calculator-levelchange.htm |
|
|
![]()
Post
#477
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak samo można powiedzieć że ktoś kto kupuje golasa BMW 5 chce wierzyć że kupił coś na wzór BMW M5 ![]() No nie bardzo, bo zapewniam Cię że poza tym forum to 98% nabywców BMW nawet nie wie ze istnieje coś takiego jak M5. Większosc chce duzego wygodnego diesla, żeby mało palił i znosnie przyspieszał i żeby nie było wstydu się pokazac - BMW 5 wpisuje się znakomicie w takie założenia. |
|
|
![]()
Post
#478
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
już takie BMW e39 miało aluminiowe sanki przód, wózek z tyłu też, gdzie nowa premium skoda do dzisiaj potrafi mieć wszystko ze stali (wyższe modele mają coś więcej alu ale cena zbliża się wtedy do BMW). Od E60 kielichy z przodu są alu, w celu obniżenia masy. To są elementy o których mówię (nie widoczne dla oka), rozwiązania technologiczne, jakich skoda nie ma a jak będzie miała to za kilka modeli. A marki premium będą wtedy dalej kilka kroków z przodu. I takich elementów można znaleźć wiele, takich których nie widać, a za które się płaci.
Maćka nie przekonamy ![]() |
|
|
![]()
Post
#479
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
No nie bardzo, bo zapewniam Cię że poza tym forum to 98% nabywców BMW nawet nie wie ze istnieje coś takiego jak M5. Większosc chce duzego wygodnego diesla, żeby mało palił i znosnie przyspieszał i żeby nie było wstydu się pokazac - BMW 5 wpisuje się znakomicie w takie założenia. camry tez wpisuje sie tu swietnie. spalanie 5,7l srednio. dodatkowo wiecej meijsca niz w bmw5 i ladna bryla. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#480
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
już takie BMW e39 miało aluminiowe sanki przód, wózek z tyłu też, gdzie nowa premium skoda do dzisiaj potrafi mieć wszystko ze stali (wyższe modele mają coś więcej alu ale cena zbliża się wtedy do BMW). Od E60 kielichy z przodu są alu, w celu obniżenia masy. To są elementy o których mówię (nie widoczne dla oka), rozwiązania technologiczne, jakich skoda nie ma a jak będzie miała to za kilka modeli. A marki premium będą wtedy dalej kilka kroków z przodu. I takich elementów można znaleźć wiele, takich których nie widać, a za które się płaci. Maćka nie przekonamy ![]() wiesz technikalia technikaliami. ale czemus to konkretnie ma sluzyc. jak nie sluzy to technikali nie maja wogole uzasadnienia. jesli takie bmw 5 2,0d mialoby wyzsze predkosci w lukach o 10km/h od powiedzmy forda mondeo to ma to sens. jesli predkosci sa nizsze niz w mondeo to po prostu jest tylko po to by kase trzepac wieksza ewentualnie miec o czym pogadac z mediami. ja u siebie mam zwykle rurowe stalowe wahacze i jakos to daje rade i nie widze by jakies bmw mnie objezdzalo. auminium ma nie tylko zalety ale i wady. jest miekkie, potrzeba go duzo wiecej zeby zachowac sztywnosc odpowiednia, pruchnieje od soli. podejrzewam ze wysokogatunkowa stal z mniejszymi przekrojami bedzie niewiele ciezsza od jakiegos stopu aluminium przy podobnych parametrach wytrzymalosciowych, a cena tego drugiego bedzie zdecydowanie wyzsza wiec argument za bmw taki sredni. wzyscy chwala te bmw ze super sie prowadzi a na trackdayach jakos tego nie widac. tej lekkosci zwinnosci, dobrego prowadzenia. te najdrozsze emki ok sa szybkie ale za jaka cene. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 07:30 |