![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#441
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ale to trójka nie piątka więc do corolli trzeba porównywać.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#442
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#443
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Test Autocentrum
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#444
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#445
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#446
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Dziś przyjechał do mnie brat swoją alfa gulia veloce w pięknej czerwieni. I miałem możliwość porównania 1do 1 mazdy 3 sedan z autem przecież segmentu d. Wykończenie i stylistyka w Alfie przepiękna. A ilość miejsca we wnętrzu? Z przodu na szerokość ilość miejsca zdecydowanie mniejsza niż w mazdzie kompaktowej. Stykaliśmy się z bratem łokciami a drugi łokieć od drzwi trafiał nie w podparcie a jakiś taki wystający schodek w podparciu na rękę w drzwiach i jednocześnie do drzwi bardzo blisko. Bardzo niewygodnie w Alfie. Z tyłu jeszcze gorzej. Na nogi myślę że z 5cm mniej miejsca niż w hatchbacku mazdy. Nad głowę myślę że też z 5 cm mniej. Tzn w mazdzie sam za sobą siedzę tak że mam i miejsca na kolana z tyłu i luz delikatny nad głową a w Alfie gulii kolana wbijam w oparcie a głowę w sufit. Totalnie niepoważne jak na auto klasy d. Bagażnik ma jeszcze mniejszy właz załadunkowy niż w mazdzie sedan. Jednym słowem auto dla kierowcy i już mi się odechciało nawet myśleć o gulii quadrofoglio bo nawet za kiera jakoś ciasno było i niezbyt wygodnie przez brak miejsca na szerokość. Auto piękne ale zawiodłem się całkowicie. To pokazuje jakie różnice wymiarowe wnętrz są w klasie d. Są tu auta mniejsze w środku od hatchbacków jak i dużo od nich większe jak camry. Tym bardziej camry nadal u mnie pozostaje w strefie marzeń a ceny używek ładnie spadają w stronę 100tys zł.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#447
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tylko ile masz odległości od lakieru drzwi do łokcia czy biodra? Jak zachowają się oba wozy przy bocznych strzałach? To wszystko są złożone tematy i coś masz za coś. Można oczywiści porównywać tak od czapy, ale po co? Nie ma czegoś takiego, że producent na złość robi mało miejsca. Inna sprawa, że masz napęd tył to znowu szeroki tunel i fotele nieco szerzej wypadną. To są złożone tematy i trzeba na to patrzeć z szerokiej perspektywy.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#448
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Dziś przyjechał do mnie brat swoją alfa gulia veloce w pięknej czerwieni. I miałem możliwość porównania 1do 1 mazdy 3 sedan z autem przecież segmentu d. Wykończenie i stylistyka w Alfie przepiękna. A ilość miejsca we wnętrzu? Z przodu na szerokość ilość miejsca zdecydowanie mniejsza niż w mazdzie kompaktowej. Stykaliśmy się z bratem łokciami a drugi łokieć od drzwi trafiał nie w podparcie a jakiś taki wystający schodek w podparciu na rękę w drzwiach i jednocześnie do drzwi bardzo blisko. Bardzo niewygodnie w Alfie. Z tyłu jeszcze gorzej. Na nogi myślę że z 5cm mniej miejsca niż w hatchbacku mazdy. Nad głowę myślę że też z 5 cm mniej. Tzn w mazdzie sam za sobą siedzę tak że mam i miejsca na kolana z tyłu i luz delikatny nad głową a w Alfie gulii kolana wbijam w oparcie a głowę w sufit. Totalnie niepoważne jak na auto klasy d. Bagażnik ma jeszcze mniejszy właz załadunkowy niż w mazdzie sedan. Jednym słowem auto dla kierowcy i już mi się odechciało nawet myśleć o gulii quadrofoglio bo nawet za kiera jakoś ciasno było i niezbyt wygodnie przez brak miejsca na szerokość. Auto piękne ale zawiodłem się całkowicie. To pokazuje jakie różnice wymiarowe wnętrz są w klasie d. Są tu auta mniejsze w środku od hatchbacków jak i dużo od nich większe jak camry. Tym bardziej camry nadal u mnie pozostaje w strefie marzeń a ceny używek ładnie spadają w stronę 100tys zł. No ale Giulia to sportowe auto z nadwoziem typu sedan ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#449
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Tak szkoda tylko że w testach się o tym nie mówi że taka gulia czy bmw3 w środku to auta kompaktowe niż auta wielkości mondeo superb passat czy camry. Bo ja byłem święcie przekonany że jak klasa d to d a nie kompakt, bo dojdziemy do paradoksu że takie audi S1 to klasa d bo kosztuje co klasa d i wyposażona jest jak klasa d.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#450
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Ta przynależność do klasy D to raczej wyraża się głównie w gabarytach auta i przede wszystkim w rozstawie osi. Giulia ma rozstaw osi równy 2820 mm czyli znacznie więcej niż przestronna Octavia czy Mazda 3 sedan (te najnowsze). Ale to jak wykorzystano to miejsce to już inna sprawa. Silnik ustawiony wzdłużnie i cofnięty do tyłu dla idealnego balansu, napęd na tył, który odebrał miejsca w kabinie z uwagi na tunel oraz zabrał miejsce w bagażniku, do tego strefy bezpieczeństwa, grube i masywne wzmocnienia, linia nadwozia podporządkowana stylowi itd. I jeszcze rzecz najważniejsza - leżąca pozycja w fotelu Giulii jest kapitalna na długich trasach, osobiście uwielbiam i nie da się tego porównać do Octavii, w której siedzi się bardziej jak na taborecie. To, że z tyłu w Giulii jest już przez to mniej miejsca to efekt uboczny, z którym w tej klasie trzeba się liczyć. Jak komuś zależy na dwóch rzędach tak wygodnych siedzeń to wybiera BMW serię 5 (która nie ma odpowiednika obecnie w Alfie).
Czyli BMW 3 to klasa D ale z nastawieniem na wygodę dwójki dorosłych i ewentualnie dzieci z tyłu, klasa E to wygoda dla 4 osób. To jest rzecz powszechna, niezależnie czy mówimy o Audi A4, BMW 3, Lexusie IS czy Alfie Romeo. To nie są auta dla dużych rodzin, od tego jest A6, BMW 5, Lexus GS. Ale żeby nie było, jeśli komuś jest ciasno w klasie wyższej D, to niech lepiej nie próbuje nawet wsiąść na tylną kanapę do Peugeota 508, tam to jest dopiero dramat ![]() |
|
|
![]()
Post
#451
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Nie od dzisiaj wiadomo, że wiele aut kompaktowych jest bardziej przestronnych od tych z tzw klasy średniej (segment D). Kompakty mają być w zdecydowanej większości przypadków funkcjonalne i dość uniwersalne dlatego wiekszosc producentów stara się wyczarować jak najwięcej miejsca a i same kompakty mocno się rozrosły. W klasie średniej szczególnie premium to różnie z ta przestronnością jest. Czy Gulia jest mała? Może na tle wyrośniętych kompaktów tak ale umówmy się klasowi konkurenci premium nie oferują wiele więcej a patrząc wstecz to takie A4 to praktycznie zawsze było ciaśniejsze od Octavii.
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#452
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Tak szkoda tylko że w testach się o tym nie mówi że taka gulia czy bmw3 w środku to auta kompaktowe niż auta wielkości mondeo superb passat czy camry. pisałem o tym już dawno - Mercedes C, BMW 3, czy Audi A4 to jest klasa kompaktowa wyceniona na klasę D, dlatego czasem nazywa się to premium. Klasa D (Passat, Insignia, Mondeo) są 15-25 cm dłuższe, co się bezpośrednio przekłada na miejsce w środku. Gabarytowo, segmentem D, są BMW 5, Mercedes E, Audi A6, czy Volvo S90, tylko wycenione są zupełnie z czapy.Całe to filozofowanie z segmentem premium to wielka, marketingowa ściema, bo co to za premium, które jest sprzedawane na stalowej feldze, 15-calowym kołpaku, halogenie, szmacianej tapicerce, z ręczną klimą i słabiutkim silniczkiem, pożyczonym z tzw. marki popularnej? Gulia to jest fajny, kompaktowy sedan, który już w serii ma mocny silnik. Żadna to klasa D. Postawisz Gulię obok Mazdy 3 sedan, czy Civica, to nie zauważysz różnicy w gabarytach. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#453
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Pytanie zasadnicze czy potencjalny nabywca Gulii czy BMW 3 oczekuje przestrzeni jak w Mondeo? Bo jeśli nie, to żadna ujma dla tych samochodów.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#454
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Pytanie zasadnicze czy potencjalny nabywca Gulii czy BMW 3 oczekuje przestrzeni jak w Mondeo? Bo jeśli nie, to żadna ujma dla tych samochodów. nikt nie oczekuje od tych aut przestrzeni typowej dla samochodów z segmentu D, więc dlaczego niektórzy uparcie pozycjonują w tym segmencie? -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#455
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
nikt nie oczekuje od tych aut przestrzeni typowej dla samochodów z segmentu D, więc dlaczego niektórzy uparcie pozycjonują w tym segmencie? Honada tłumaczył, rozstaw osi. Poza tym np. takie Audi ma kompakta A3 więc naturalnym jest że takie A4 jest klasę wyżej pozycjonowane. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#456
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Mercedes C, BMW 3, czy Audi A4 to jest klasa kompaktowa wyceniona na klasę D, dlatego czasem nazywa się to premium. Klasa D (Passat, Insignia, Mondeo) są 15-25 cm dłuższe, co się bezpośrednio przekłada na miejsce w środku. Gabarytowo, segmentem D, są BMW 5, Mercedes E, Audi A6, czy Volvo S90, tylko wycenione są zupełnie z czapy. . Nie wiem jak Mietek i BMW, bo nie jechałem ale akurat w A4 B9 miejsca nie jest mniej niż w Passacie, mam dobre porównanie bo brat ma kombi i Allroad jest równie obszerny co Passat. Insignia w kombi owszem, jest dużo większa, ale z A6 jakoś nie wydaje mi się żeby można ją porównać ![]() -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#457
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Trochę nie rozumiem. Czyli Insignia jest większa od audi a4 ale już pasat B8 nie? To się kupy nie trzyma bo pasat B8 jest porównywalny lub ciut obszerniejszy niż Insignia ale ogólnie praktycznie to samo.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#458
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
Premium jest tam gdzie nie sięga wzrok. Sorry, są inne hamulce, zawieszenie, napędy. Nie widać tego ale czuć w czasie jazdy, jedno auto prowadzi się tak, że pomiędzy podwoziem a kierowcą jest "przekaz myśli" w innym kierownicą próbujesz nadać kierunek.
Ja widzę przepaść pomiędzy Skodą a BMW czy Mercedesem. I co z tego, że kabina niby może być podobnie wyposażona, będzie silnik który na prostej jest królem spod świateł. Zawsze w tańszych markach jest więcej kompromisów. Centymetr to nie dla wszystkich kryterium |
|
|
![]()
Post
#459
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ale ja nie podwazam istneinia aut typu bmw 3 czy alfa romeo gulia. sa to fajne autka tak samo jak np civic ek8 type r. super prowadzenie podobna ilosc miejsca. tylko tu mamy naped rwd tu fwd. i ok na kazda z konstrukcji beda nabywcy bo to fajne auta. ale dla mnie osobiscie za ciasne.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#460
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 01 December 2004 Skąd: Suburbicon ![]() |
Premium jest tam gdzie nie sięga wzrok. Sorry, są inne hamulce, zawieszenie, napędy. Nie widać tego ale czuć w czasie jazdy, jedno auto prowadzi się tak, że pomiędzy podwoziem a kierowcą jest "przekaz myśli" w innym kierownicą próbujesz nadać kierunek. Ja widzę przepaść pomiędzy Skodą a BMW czy Mercedesem. I co z tego, że kabina niby może być podobnie wyposażona, będzie silnik który na prostej jest królem spod świateł. Zawsze w tańszych markach jest więcej kompromisów. Centymetr to nie dla wszystkich kryterium nieco lol 318d we flotowym pakiecie "no line" co ma lepsze niż na przykład Superb czy Pastuch B8? Szmaciane fotele jak w fabii? Plastikową premium kierownicę? 4 głośniki z tektury? sorry ale samo RWD nie robi premium. Gdyby to było główne kryterium to Polonez to też klasa wyższa? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 13:16 |