![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#281
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Nie wiem, czy ktoś bez DG kupuje nowe auto za 150k. To jest przepalanie pieniędzy. W tych 150k masz 25 tysięcy VATu i 20 tysięcy podatku. A potem jeszcze płacisz tysiące za opony, przeglądy, ubezpieczenia. Mając działalność, od tego wszystkiego odliczasz vat i podatek (przynajmniej w części). A najfajniejsza część, niedostępna dla prywatnego, po skończeniu leasingu, można nie wykupować samochodu na firmę i po pół roku sprzedać, nie płacąc podatku i vatu, więc przez 3,5 roku jeździłeś autem praktycznie za darmo (trzeba mieć tylko kapitał i obroty i JDG). Jak się ma rozszerzoną gwarancję do 5-ciu lat, to naprawdę nikogo nie interesuje, czy tam jest łańcuch, pasek, czy meganiezawodność. trzeba miec tylko firme i nie byc zatrudnionym na etacie. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#282
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
To co, wynajem długoterminowy? to jest rozwiązanie dla bardzo bogatych (lub bardzo rozrzutnych) ludzi. Do momentu, jak sobie tego dokładnie nie przekalkulowałem, to też byłem entuzjastą tego rozwiązania. Ale przekalkulowałem i wyszło, że nie stać mnie To jest dopiero nabijanie ludzi w butelkę. ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#283
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
Najem nie jest za darmo, płacisz od razu utratę wartości auta czyli wkład który wnosisz na początku i który jest bezzwrotny.
Przecież nikt, żaden producent czy diler, nie będzie robił komuś prezentów ![]() Chcesz nowe, pewne auto to musisz zapłacić raty za jego użytkowanie. Zaletą najmu jest łatwiejszy niż przy kredycie proces pozyskania auta, nie musisz mieć zdolności kredytowej, wartość rat najmu nie obciąża twojej zdolności kredytowej i łatwiejsze wyjście z najmu - możesz zrezygnować w każdym momencie - czasami za opłatą (kara) która nie jest wyższa niż 2-3 raty. Kupowanie nowych, wartych ponad 150.000 aut za gotówkę rozumiem w 2 przypadkach: - masz w D. Czym jezdzisz i faktycznie kupujesz wóz raz na 10 lat i nie obchodzi Cię to że po 5 latach od zakupu jest już przestarzały i tyle, lub - masz takie ilości gotówki że lata ci na co ją wydajesz gdzie tracisz itp, bawisz się i lubisz bawić się samochodami, niekoniecznie musisz je odsprzedawać i dokupujesz sobie następne do kolekcji/na potrzeby rodziny (dzieci z prawkiem itp) Z resztą obecnie za 150.000 to kupisz spasionego Golfa lub Octavię a nie żaden rarytas - takie czasy a będzie jeszcze ciekawej. -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#284
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Już niezależnie od formy zakupu czy "zakupu" auta, to jednak niezawodność i koszty serwisowe mają znaczenie choćby z prostego powodu - kupując dziś, nie wiemy co będzie za te rzeczone 3-3,5 lata - czy będzie nas stać na kolejny nowy wóz (zwłaszcza biorąc pod uwagę jak drożeją i będą bardziej) , jaka będzie nasza sytuacja finansowa / zdrowotna / rodzinna itp., czy nie będzie kolejnego kryzysu itd. itp.
Więc - lepiej i nowy samochód mieć na wszelki wypadek wciąż niezawodny po tych 3 latach wciąż i tani w obsłudze po tych 3 latach, bo może akurat się okaże że zostaje z nami, czy dziecko jeśli nie dostaje nówki to, przejmuje bo chyba to lepsze niż kupować mu używkę z niewiadomą przeszłością , czy po prostu przed 3ma laty dokonaliśmy dobrego wyboru i nie ma potrzeby dobrego zmieniać. Postęp technologiczny jest, ale do podstawowego celu jakie ma auto daily spełniać czyli _jechać_ to w tym się nie przestarzeje akurat ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#285
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Bez przesady Panowie z tym niekupowaniem aut za gotówkę, chyba jednak masa wciąz tak robi - tak jak ktoś wyżej napisał, nie każdy przecież ma DG. Ostatnio moja mama szukała auta, stanęło na GLC, zakup normalny prywatny na osobę fizyczną. Pewnie pojeździ te 3-4 lata i zmieni, jak już będzie nowy model. Sporo znajomych faktycznie nowe auta finansuje najmem/leasingiem/itp, ale drugie tyle robi to gotówką i myślę, że wciąż jest masa takich ludzi. Szczególnie, że bez DG nie ma za bardzo rozsądnej alternatywy.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#286
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
to jest rozwiązanie dla bardzo bogatych (lub bardzo rozrzutnych) ludzi. Do momentu, jak sobie tego dokładnie nie przekalkulowałem, to też byłem entuzjastą tego rozwiązania. Ale przekalkulowałem i wyszło, że nie stać mnie ![]() Też nie, bo bogaty człowiek sobie policzy wszystko na spokojnie i kupi za gotówkę. I to jest racjonalne bo raz ma własność, dwa finalnie mniej go jazda nowym wozem kosztuje. Wynajem jest dla ludzi którzy nie mają pieniędzy lub maja ich za mało na zakup samochodu o jakim marzą. Tu ważne jest słowo marzą bo chwyt polega na tym, że wchodzą w "posiadanie" czegoś na co nigdy ich stać nie było. To jest ta pokusa której ulegają. Realnie stać na 3 letniego Golfa a tu się okazuje, że mogą mieć nowe S3 z salonu. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#287
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 01 March 2007 ![]() |
https://businessinsider.com.pl/firmy/sprzed...ovid-19/ezjt6lk
Jeżeli zaufać tym danym, to tylko około 30% nowych samochodów kupują osoby fizyczne - przy czym - jeżeli dobrze rozumiem te statystyki, to działalności gospodarcze osób fizycznych i spółki cywilne nie są traktowane jako klienci instytucjonalni. Osoby pracujące na etacie i kupujące nowe auta to raczej nieduży wycinek rynku, a kupujące jakieś sensowne samochody to w ogóle kilka procent. Kiedyś prowadziłem audyt polityki rabatowej jednej z marek premium dla całej sieci dealerskiej w PL. Klienci indywidualni, bez działalności, to była najmniej liczna grupa klientów. Jako pracujący na podstawie umowy o pracę mocno ubolewam nad tym, że w porównaniu do samozatrudnienia w ramach JDG, koszt i możliwości zakupu nowego auta są wyraźnie różne. Nie dość, że "etatowiec" nic sobie nie odliczy, to jeszcze za samochód płaci odkładając z i tak wysoko opodatkowanych zarobków. Ale tutaj raczej nic się nie zmieni. Jeżeli cokolwiek, to dodatkowo zwiększą podatki. |
|
|
![]()
Post
#288
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Jako pracujący na podstawie umowy o pracę mocno ubolewam nad tym, że w porównaniu do samozatrudnienia w ramach JDG, koszt i możliwości zakupu nowego auta są wyraźnie różne. Nie dość, że "etatowiec" nic sobie nie odliczy, to jeszcze za samochód płaci odkładając z i tak wysoko opodatkowanych zarobków. Ale tutaj raczej nic się nie zmieni. Jeżeli cokolwiek, to dodatkowo zwiększą podatki. Ja bym nie wchodził w takie porównania. To są zupełnie różne sposoby pozyskiwania środków, każde z nich ma swoje wady i zalety. Ja natomiast słyszę, że jedną z wielu patologii tego kraju jest np. podpisywanie przez szpital umów o dzieło z całą masą firm typu pielęgniarka czy salowa. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#289
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 01 March 2007 ![]() |
Ja bym nie wchodził w takie porównania. To są zupełnie różne sposoby pozyskiwania środków, każde z nich ma swoje wady i zalety. Ja natomiast słyszę, że jedną z wielu patologii tego kraju jest np. podpisywanie przez szpital umów o dzieło z całą masą firm typu pielęgniarka czy salowa. Oczywiście zgadzam się, że profil ryzyka faktycznie prowadzonej działalności gospodarczej vs. praca na etacie to dwa dość odmienne światy. Mam dużo szacunku do ludzi, którzy potrafią zbudować, poprowadzić i rozwinąć jakąś działalność i absolutnie nie mam bólu dupy o to, że jak ktoś osiągnie sukces na tym polu, to zarabia dobre pieniądze. Sam jednak wskazałeś na pewną patologię wypychania tak naprawdę "etatowej" pracy w poza etatowe formy zatrudnienia. I o ile salowa czy pielęgniarka na umowie zleceniu nie zajmie mi miejsca w kolejce do salonu audi, to cała rzesza informatyków na jednoosobowych działalnościach, która pracuje w typowej "etatowej" strukturze korpo, jest już w stanie do takiej kolejki się ustawić ![]() Zakładając, że jako kraj chcemy dążyć do odmłodzenia parku maszynowego, moim zdaniem należałoby rozszerzyć bazę osób, dla których zakup nowego samochodu nabierze ekonomicznego sensu. Ale to raczej akademicka dyskusja i nie ma sensu zaśmiecać wątku. |
|
|
![]()
Post
#290
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Zakładając, że jako kraj chcemy dążyć do odmłodzenia parku maszynowego, moim zdaniem należałoby rozszerzyć bazę osób, dla których zakup nowego samochodu nabierze ekonomicznego sensu. Ale to raczej akademicka dyskusja i nie ma sensu zaśmiecać wątku. Ale nie sztucznie poprzez dawanie wszelkiego rodzaju ulg czy przywilejów dla konkretnej grupy ludzi. To jest droga donikąd. Jedynie poprawa efektywności pracy może dać wymierny efekt. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#291
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Kto o tym myśli? Kto kupuje nowy co trzy lata w leasingu to pewnie nikt. Ktoś kto kupuje za własne pieniądze na trochę dłużej niż trzy lata nowe czy kilkuletnie używane to podejrzewam że większość. Ale jak mówię tu sami bogacze więc o czym wogole mowa. I ani sprawdziło się to że Co pokazał test wyżej gdzie 318d 150 konne robi w najlepszym przypadku 10,2 do setki a 320d 4x4 190 konne w najlepszym przypadku 8,5s do setki. Jak i to że serwis aut BMW merc to 1500zl za przegląd. Nie podniecaj się Pan tak, Panie Zientarski, tylko jak juz porównujesz/wklejasz filmiki, to może do aktualnego modelu, produkowanego od 3-ch lat G20 ![]() |
|
|
![]()
Post
#292
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Jest i pomiar przyspieszenia. BMW 518d wymiata. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#293
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
![]() Jak on narzeka że w aucie jest głośno, to musi być naprawdę dramat, w przedlifcie było głośno to teraz musi być już katastrofa w porównaniu z konkurentami. CarPlay na kabelku ![]() Toyoty to takie wózki które wizualnie są już ładne, ale multimedia i systemy wsparcia są 10 lat za Europą. Porównujesz Camry z BMW 518d ![]() ![]() -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#294
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
No odjechała. Tankować adblue i wymieniać rozrządy i dwumasy
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#295
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Ktoś wspominał wcześniej że BMW nie jest takie drogie w serwisie że 1500zl za serwis i wio. I pyk film https://www.youtube.com/watch?v=12ageGeK8fc Po 100tys km wymiana rozrządu 7tys koła. No kuźwa 1500zl za serwis. I co camry ze swoimi stałymi serwisami 1000zl to to samo i nie ma oszczędności? Wiem wiem tu sami bogacze i mają w dupie koszta Ja akurat zwracam uwagę na koszty, bo jak już napisano na ratę trzeba zarobić, sama się nie płaci. Podstawowy ostatni serwis a ASO kosztował by 750 zł brutto. Nie wiem czy to dużo, gdyby dodać świece to pewnie w tym magicznym 1.000 jak w Toyocie by się zamknęło ![]() Aaa... Altek wymieniono gratis, jakaś akcja była, o czym nawet nie wiedziałem jadąc tam bo wszystko działało jak trzeba. Wracając do Toyoty: znajomy jakiś czas temu wymieniał łożysko tył w Yarisie hybrid. Faktura na prawie 2k. Okazja ![]() -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#296
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
pytanie czy jak ktos kupi auto po gwarancyjne z przebiegiem 100tys km i mialoby wymieniac alternator ktorego w camry nie ma ile musialoby zaplacic. z tym lozyskiem to jakies przegiecie. moze cosik wiecej niz lozysko bylo tam wymieniane? masz fakture? co do tego 750zl w bmw. oby wszystkie faktury tak wygladaly do 200tys km. tego Ci zycze.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#297
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Panowie ale o jakich porównaniach mówimy? Hybryda vs diesel bmw?!!! Możemy debatować co jest szybsze co wolniejsze co lepiej skręca co lepiej hamuje ale nie kwestie serwisowe.
Do tego dołączymy wrzuty o łożyskach do yarisa hsd albo co powiedział wujek od strony cioci którego stryjek ma priusa i wychodzi śmisnota pt. zestawienie camry i serwatkowozu bmw ![]() Ogólnie dwa skrajnie różne tematy. |
|
|
![]()
Post
#298
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
![]() ![]() Z konkurencji masz Talismana, Insingię, Mondeo, Passata, Superba, 508 - te konstrukcje nowe nie są, Passatowi stuknie niebawem 7 rynkowych lat, Mondeo 9 lat, a Camry ma dopiero lat 4-ry. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#299
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
pytanie czy jak ktos kupi auto po gwarancyjne z przebiegiem 100tys km i mialoby wymieniac alternator ktorego w camry nie ma ile musialoby zaplacic. z tym lozyskiem to jakies przegiecie. moze cosik wiecej niz lozysko bylo tam wymieniane? masz fakture? co do tego 750zl w bmw. oby wszystkie faktury tak wygladaly do 200tys km. tego Ci zycze. Te 750 dotyczy Audi, tak na marginesie. Wiadomo przecież, że w BMW to ze 2k ![]() Hybrydy od Toyoty może i nie mają wad z których słyną już współczesne niektóre auta, ale mają też inną technikę która z czasem też będzie sprawiać problemy, a te głównie ASO ogarnie. Co też tanie nie będzie, jak to łożysko. Pewnie coś jeszcze wymieniali, ale związek miało to wszystko z łożyskiem; nie mam powodu żeby nie wierzyć, auto firmowe. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#300
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 June 2009 ![]() |
Hybrydy od Toyoty może i nie mają wad z których słyną już współczesne niektóre auta, ale mają też inną technikę która z czasem też będzie sprawiać problemy, a te głównie ASO ogarnie. Co też tanie nie będzie, jak to łożysko. To nie jest technika, która pojawiła się wczoraj, tylko parę lat toyota już tłucze hybrydy i za bardzo psuć się nie chcą. Sporo jeździ na taksówkach i mają duuże przeloty, a to chyba najlepsze potwierdzenie, że jest ok. 5 lat temu akumulator do aurisa hsd w aso kosztował 7k. Jak ktoś ma pecha to wyda wielokrotność tej kwoty w serwisie innej marki. Na układ napędowy jest 10 lat gwarancji, a jak ktoś nie chce jeździć do aso to są firmy, które specjalizują się w naprawach hybryd. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 01:19 |