Shoutbox 0 nowych PW 


56 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Toyota Camry 2018+, Ktos posiada?
piwo
post Sun, 07 Feb 2021 - 16:16
Post #221


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 07 Feb 2021 - 12:44) *
Ten link przyczep się nie wyświetla, ale poza Niewiadów Mini Wenus której chyba dotyczy, jest jeszcze Temared CAR FLAT 3518 U i o tym samym typie budowy co te powyyższe - jakas firma z okolic Częstochowy robi (spotkałem na jednym trackday'u, chyba nawet najtańsza była z tych trzech, ale zapomniałem nazwy).
A jak wartość trzymają :
https://sprzedajemy.pl/laweta-1400-dmc-boro...ea9f-nr62886260
6350zł . z 2015 roku. Ja 2 czy 3 lata temu płaciłem 5 tys z haczykiem za nową Temared. Można powiedzieć że to lokata kapitału niemal wink.gif Jak ktoś odważny i ma czs to może jeszcze zarabiać wypożyczając ją i na cenie jej zakupu zaoszcędzić amortyzując .
Choć przy niskiej częstości wyjazdów i kilku wypożyczalniach w okolicy nie wiem czy nie lepiej z wypozyczalni wypożyczać.
Popatrzyłem na dane Camry - DMC auta 2100kg , więc z lawetą 1400 też może na 3,5 tony jechać. Tylko nie znalazłęm danych jednoznacznych jaką masę przyczepy może holować. Jednak pozostaje kwestia ile w ten sedanowy bagażnik wejdzie gratów, kół itp. No i stylistyki.

Camry nie ma możliwości ciągnięcia przyczepy wogóle


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 07 Feb 2021 - 16:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Maciek1234
post Sun, 07 Feb 2021 - 16:31
Post #222


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(Sarna1 @ Sun, 07 Feb 2021 - 16:20) *
Widać Maćku że nigdy nie korzystałeś z tego rozwiązania
już kilka samochodów w leasingu kupiłem, za każdym razem usilnie byłem namawiany na najem terminowy. Najbardziej zastrzelił mnie handlowiec, który na moje pytanie, co otrzymam po 3 latach płacenia raty 3000 pln/netto odpowiedział: Trzy lata sobie Pan fajnym samochodem pojeździ biggrin.gif Trudno nie przyznać mu racji.

A nie korzystam z tego rozwiązania, bo :

CYTAT(Rufios @ Sun, 07 Feb 2021 - 17:04) *
Moja teoria odnośnie zakupu.
Leasing 40% wplaty, raty 3-4 lata, wykup, 1%.
Na dzien dobry znaczne zmniejszenie podatków.
Jak nie stać mnie na wpłatę 40% tzn, ze nie stać mnie takie auto. Wtedy jeżdżę tym, ktore wcześniej wykupilem za 1%.
Od 20 lat tak robię.
Najmy to wmówienie klientowi, że stać go na lepsze auto.
Potem jak z telefonem co dwa lata odnowienie umowy. Nowy telefon/auto i płacimy do śmierci.
Najem rozumiem przy flotach jako zakup narzędzi dla pracownika.
Wtedy mamy jasną sytuację. Koszt pracownika to pensja + rata.



CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 07 Feb 2021 - 13:55) *
Natomiast co do tych podatkowych zalet to jednak leasing pozwala skrócić okres amortyzacji o 2 lata a za gotówkę nowe to 5 lata amortyzacja. Czy gdy ktoś był opodatkowany progresywnie zmniejszyć próg pierwszą większą wpłatą.
w dawnych czasach, jak ktoś nie był na liniowym podatku, to faktycznie tak się robiło. Najbardziej sobie cenię zakup auta dla małżonki, za gotówkę, bo akurat mieściło się w kwocie do odliczenia. Od razu zwrot vatu, a potem przez 3 lata spija się śmietankę w postaci zwrotu podatku biggrin.gif Gdybym poszedł w najem, miałbym 3 lata płacenia rat, a po 3 latach, albo wykupienie auta na własność i znowu amortyzacja przez kolejne 3 lata, albo oddanie auta i wpakowanie się w kolejne 3 lata rat. A auta z roku na rok drożeją i o ile 3 lata temu, mając 100kpln w kieszeni można było szaleć w salonie, o tyle teraz dysponując taką kwotą można wyjechać jakimś kompaktem z 3-cylindrowym silnikiem i mnóstwem tabletów zamiast zegarów. A za kolejne 3 lata to będą same elektryki z sumą wejścia 250 tysięcy laugh.gif


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Sun, 07 Feb 2021 - 17:00
Post #223


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(Sarna1 @ Sun, 07 Feb 2021 - 15:20) *
Normalna utrata wartości jak orzy każdym nowym czy używanym samochodzie smile.gif


No tak chyba nie do końca normalna, bo dodatkowo podwyższona o odsetki. O tym warto pamiętać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 20 Feb 2021 - 19:11
Post #224


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Kolejne autko z napędem 2,5 hybrid toyoty tyle że z przyspieszeniem 6s do setki.

Może ten napęd trafi też do camry? 5,3s do setki w suwie robi już robotę a spalanie nadal w porządku. W camry byłoby lżej, niżej, bez szumów, l większą kabina z mniejszym spalaniem i ciut szybciej i taniej. To by bylamaszynka. Tylko dać mniejsze baterie tak maks 5kwh by wagę zbić i jeździć tylko w trybie hybrydowym i cacy.
Ta hybryda z ecvt jedzie wink.gif
Ten sam napęd to Ravka prime więc camry tez musi taka wyjsc.

19s do 180km/h (112mil/h)

I szybkie porównanie do diesla BMW 520d 190 koni
https://zeperfs.com/en/duel8824-7567.htm
Czyli poziom raczej 530d

Oczywiście auto bez konieczności żadnego ładowania z gniazdka i o normalnym zasiegu


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Snara
post Sun, 21 Feb 2021 - 10:49
Post #225


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 February 2016
Skąd: BI





Grubo huh.gif taka 300 konna hybryda już potrafi być mega dynamiczna. Tylko nie sadze ze jakby zmniejszyli baterie to osiągi będą podobne. W Camry jest na tyle mały akumulator ze miedzy polowa naładowania a prawie maksem jest duza różnica w dynamice w trybie EV. No i bateria w połowie jak przyspieszasz to przy 55kmh włącza już silnik spalinowy a naładowana prawie na maxa przy 75.


--------------------
Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 21 Feb 2021 - 11:06
Post #226


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(Snara @ Sun, 21 Feb 2021 - 10:49) *
Grubo huh.gif taka 300 konna hybryda już potrafi być mega dynamiczna. Tylko nie sadze ze jakby zmniejszyli baterie to osiągi będą podobne. W Camry jest na tyle mały akumulator ze miedzy polowa naładowania a prawie maksem jest duza różnica w dynamice w trybie EV. No i bateria w połowie jak przyspieszasz to przy 55kmh włącza już silnik spalinowy a naładowana prawie na maxa przy 75.

Nie no zgadza się. Ale skoro 1,6kwh starcza dla silnika elektrycznego 120KM to 3,2kwh spokojnie starczy dla napedu z RAV4 prime 54KM+182KM=236KM.
Oczywiście kable muszą być większej średnicy i falownik większej mocy. Ale bateria mogłaby być mała i lekka by auto nadal się fajnie prowadziło. Dodatkowe 1,6kwh i większe silniki to by było maks dodatkowe 50kg wagi czyli 1650kg. Oczywiście byłoby tak jak mówisz czyli na tor Poznań to by się nie nadawało, bo nie da się ciągle takim napędem napędzać na 100% możliwości. Ale tak przyspieszyć do 180 raz szybko a potem utrzymywać stałą prędkość bezproblemowo jak w obecnej słabszej Camry. Bateria bezproblemowo szybko się doladowuje. Tak na prawdę potrzeba minutę jazdy że stała prędkością i można wykonać gwałtowne przyspieszenie 100-180 i znów potrzeba minuty jazdy że stała predkoscia.A skoro 2000kg rav4 prime z 18kwh i 400kg bateriami przyspiesza w 5,3s do setki to 1650 kg Camry z tym napędem i 3,2kwh bateriami by latała i paliła znacznie mniej przy niższej wadze. Duża bateria to fajna sprawa tylko dla tych co lądują z gniazdka. A do działania trybu hybrydowego całkowicie jest niepotrzebna a wręcz jest zbędnym balastem.
Tak na prawdę przy ostrym katowaniu elektryki spalają koło 50kwh na 100km co daje 0,5kwh na 1km przyspieszania czyli mniej więcej dwa przyspieszenia od 0 do 180km/h dla 0,5kwh. Ile my tych przyspieszeń byśmy chcieli ? Mi wystarczy jedno na 5minut jazdy a wtedy bateria się już doładuje.tak na prawdę bateria może być niewielka ale ważne by dawała odpowiednią moc czyli duży prąd i napięcie. Widać 3,6kwh by była wystarczająca. Ale skoro w Camry po paru przyspieszeniach osiągi siadają oznacza że instalacja się przegrzewa czyli albo baterie nie są w stanie tak długo pracować pod dużym prądem albo falownik ma mały radiator albo kable mala srednice. moze być to wina malo wydajnego chłodzenia wodnego chłodzącego silniki elektryczne i baterie lub średnic przewodów które chłodzone na pewno nie są.
I koszt serwisu Toyoty camry


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Sun, 21 Feb 2021 - 12:46
Post #227


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





ten koszt serwisu nie jest reprezentatywny bo to tzw. "mały przegląd", czyli w Toyocie wymiana oleju i filtra. Koniec.

Dorwij FV za "duży przegląd".


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Sun, 21 Feb 2021 - 13:04
Post #228


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





ten wątek zaczyna przypominać Włodzia Zientarskiego na uchodźstwie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Sun, 21 Feb 2021 - 13:22
Post #229


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





7 paczek za wymianę oleju plus myjnia gratis


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 21 Feb 2021 - 13:48
Post #230


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





No to jest tanio. Pojedź na serwis BMW merca lub Lexusa. Bez 2000zl nie podchodź. I myjnia też gratis. Niektórych widać boli że toyota stworzyła fajna hybrydowe która nie ma wad diesli. Ok może nadaje jak zientarski choć tych pseudo reklam Toyoty z jego udziałem wręcz nieznośne i mnie wkurwiają strasznie. No ale ja obojętnie przejść nie mogę obok dużego auta rodzinnego które nie generuje tysięcy zł kosztów na serwis a jest fajne w prowadzeniu . Po prostu takich aut na rynku nie ma. Albo drogo w serwisie i zakupie i pojemnie rodzinnie np BMW 520d albo tanio w zakupie i drogo w serwisie ale pojemnie rodzinnie VW Passat TDI albo tanio w zakupie i tanio w serwisie ale za to małe auto i nie rodzinne.
Duże auto rodzinne, tani zakup, tani serwis, tania eksploatacja to auta wyjątkowo zdarzające sie.
Camry się tu zalicza.
A jakby jeszcze walnęli Camry prime to co prawda by już tanio w zakupie nie było ( no chyba że bateria mała jak napisałem wtedy cena do 150tys mogła by być i to nadal nie byloby drogo jak za taką wielkość auta) a i osiągi sportowe by się pojawiły. A koszty serwisu i benzyny (7litrow na 100) nadal by były mega niskie.

Co do kosztów dużego serwisu to w toyocie Camry mówi się że co 60tys km wymiana dodatkowo świec i oleju skrzyni planetarnej. Łącznie za duży przegląd z filtrami olejami 1200zl. I to tyle z kosztów. Rozrządu się nie wymienia, koła dwumasowe go i sprzęgła też.
https://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,48028.0.html


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Sun, 21 Feb 2021 - 14:51
Post #231


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





w KIA żony za wymianę oleju plus filtry płaciłem < 400
więc 700 to żadna rewela

to co w BMW godzina kosztuje 1500?
Seria ktoś płaci 2 koła za wymianę oleju?


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 21 Feb 2021 - 15:07
Post #232


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





W Kii stingray, Optima czy Picanto ceed? Model ma znaczenie bo tu mówimy o klasie d/e.

No 500zl za roboczogodzinę. Zazwyczaj wpisują dwie ( tu na paragonie Toyoty jest 1,2 roboczogodziny po 180 netto czyli koło 220zl). Merc BMW Lexus mają stawki po 500zl Porsche 600. Dochodzą często koszty że te marki premium mają też części oleje uszczelki filtry itd ceny premium.



--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Sun, 21 Feb 2021 - 15:44
Post #233


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(piwo @ Sun, 21 Feb 2021 - 13:48) *
No to jest tanio. Pojedź na serwis BMW merca lub Lexusa. Bez 2000zl nie podchodź.

Chyba nie widziałeś cenników biggrin.gif
Dla przykładu:
https://www.voyagergroup.mercedes-benz.pl/p...warancyjne.html

W BMW koszt wymiany oleju (6.5L) jest na poziomie 900-1200zł Z ciekawostek: sama robocizna z filtrem (jak przynosisz swój olej) - do 400zł. Więc gdzie te Twoje wpisanie 2 roboczogodzin po 500zł sztuka, to ja nie wiem :V


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 21 Feb 2021 - 15:52
Post #234


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





O to nie wiem skąd wynikają te rozbieżności. Ok wycofuje się z tego co pisałem wcześniej.
Oglądałem parę filmow z Lexusami rx450h czy gs450h to kolesie pisali wyraznieo kosztach 4500zl za przegląd. Z wypowiedzi szefa który miał parę mercow też wiem że te serwisy były drogie. No ale z oficjalnym cennikiem ciężko dyskutować. Ciekawe czy drugi trzeci czwarty przegląd to też takie stawki? Bo zachęcają do kupna merca klasy e kombi.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Sun, 21 Feb 2021 - 15:57
Post #235


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(piwo @ Sun, 21 Feb 2021 - 15:52) *
O to nie wiem skąd wynikają te rozbieżności. Ok wycofuje się z tego co pisałem wcześniej.
Oglądałem parę firmie z Lexusami rx450h czy gs450h to kolesie pisali wyraznieo kosztach 4500zl za przegląd. Z wypowiedzi szefa który miał parę metrów też wiem że te serwisy były drogie. No ale z oficjalnym cennikiem ciężko dyskutować. Ciekawe czy drugi trzeci czwarty przegląd to też takie stawki? Bo zachęcają do kupna merca klasy e kombi

Ojciec w mercedesie mowil o kwotach okolo 3k za duze przeglady ale tam bylo naprawde duzo wymieniane. Dodatkowo traktowali go jak klienta premium wiec jak auto zostawalo w salonie to dostawal same wypasione fury a nie clio 1.2. Zdarzylo sie ze np aso wzielo na siebie wymiane amorkow w ramach gw, ojciec w nowym cls rozwalil im opone i felge na dziurze rowniez nawet 1zl nie chcieli.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Sun, 21 Feb 2021 - 16:50
Post #236


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(piwo @ Sat, 20 Feb 2021 - 20:11) *
Może ten napęd trafi też do camry? 5,3s do setki w suwie robi już robotę a spalanie nadal w porządku.
powolutku te napędy trafiają do normalnych samochodów i to są naprawdę świetne osiągi: Peugeot 508 PSE, 330e, Mercedes 300e. Tylko, że ceny oscylują wokół 300 tysięcy. Tańszy jest Peugeot 508 Hybryd, ale on ma 'tylko' 225KM i kosztuje w okolicach 180-200 tysięcy minus rabat.

Minusem tych japońskich hybryd jest prędkość maksymalna ograniczona do 180kph. W cywilizowanych krajach to oczywiście nie przeszkadza, ale jak w Polsce będziesz się ścigał z nawiedzonym akwizytorem w Skodzie Rapid 1,0, to po prostu będzie wstyd laugh.gif

Co do cen serwisów, to wystarczy poznać cenę programów serwisowych, podzielić przez ilość serwisów i wyjdzie mniej więcej ile kosztuje jeden serwis. Te 700 pln w Toyocie to jakaś specjalna okazja nie jest - są tańsi, ale też są drożsi i mówię to o segmentach marek tzw. popularnych, nie żadnych 'wannabe premium', gdzie cena ma mnożnik x2, ale za to zostaniesz poczęstowany sojowym latte za darmo.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 21 Feb 2021 - 16:57
Post #237


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





No powiem szczerze że ja nigdy nie byłem eko i nie będę raczej nigdy ale te mocne hybrydy z małymi bateriami coraz mądrzej wyglądają. Oby tylko właśnie jak najniższa masę tych baterii lądowali a jak najwyższą moc silników elektrycznych. Do tego niska cena i czego chcieć więcej. No może żeby silnik elektryczny był przy każdym kole i każdym sterował osobny komputer by maksymalnie wykorzystywać przyczepność poszczególnego koła i by dawać więcej niuta na zewnętrzne koła by auto lepiej skręcało. Ale to pewnie 2-3 lata i będzie bajka. Choć w międzyczasie zmieniają się przepisy kagańce więc nie wiadomo kiedy skończą się fajne auta mimo że technologia będzie super.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sun, 21 Feb 2021 - 17:38
Post #238


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ceny są i będą coraz wyższe . Już nawet nie tylko przez samą cenę danego modelu rosnącą, podatki , inflację i to wszystko. Ale np biorąc taką Mazdę 6 która tu była przez chwilę na tapecie - obcinanie tańszych wersji wyposażenia. Zaczynała od poniżej 100tys z najprostszą wersją kilka lat temu, całkiem niedawno jeszcze dostępną już tylko "przednajniższą" ale już z automatem itd trochę powyżej 100 tys, a teraz - najniższa 130tys (manual, z AT 135tys) - tak, ma "więcej' . Ale chcąc przestrzeń, napęd - nie ma, trzeba systemy, bajery itp. To samo Focus ST MK4 - zaczynał od 3 wersji ST1, ST 2 , ST 3 , później już ST i STX , a treraz tylko STX. St pierwszy to było coś około 130 tys, A obecny - jedyny do wyboru - STX od 150 tys .

A baterie zawsze ważą- "hothatch" Cupra leon hybid - prawie 1800 kg (!)


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 21 Feb 2021 - 17:52
Post #239


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





No camry hybrid 1595kg a "trochę" większa od leona wink.gif


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Sun, 21 Feb 2021 - 18:12
Post #240


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 21 Feb 2021 - 18:38) *
Ceny są i będą coraz wyższe .
nie do końca. Ostatnio wpadł mi w ręce spam w postaci reklamy nowego Golfa. 5 lat temu miałem Golfa 7 Highlinie, który cennikowo kosztował nieco ponad 100 tysięcy złotych (około 105). Silnik 1,4/125KM w manualu. Dzisiaj, odpowiednikiem jest Golf 8 1,5/130KM w wersji Style. W metaliku z wyposażeniem takim, jak tamten samochód, wg konfiguratora kosztował 112 tysięcy, czyli praktycznie to samo. Tylko, że dzisiaj 130KM w kompakcie uchodzi za "obciach" i rzekomo z takim silnikiem nie da się jeździć biggrin.gif A te hybrydy, o których mowa mają 220-300KM - taka moc musi po prostu kosztować. Jak uda nam się przestawić myślenie, że auto wcale nie musi mieć 200+ mocy, to ceny naprawdę są przyzwoite i się niewiele zmieniły przez ostatnie 5 lat. No chyba, że EU będzie nam wciskać elektryka, gdzie za 110KM w kompakcie płaci się 140 tysiaków laugh.gif


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

56 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 11:54