![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Też nie mogłem znaleźć tego zużycia paliwa.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
@piwo jakoś mi w tym wątku umknęło dlaczego odrzuciłeś mazdę 6 ?jeżdżąc 3ka wiesz na pewno że to bezobsługowe praktycznie auta. Dodatkowo jest kombi, lekkie , z lawetka 1400kg byś sobie śpiewająco dowoził i wracał w wygodzie że speedsterem na kat b i bez viatola. Olej za 120zl co 15 tys sam zmienisz , filtry za grosze też, rozrząd nie dotyczy, olej w at nie dotyczy, hamulce co 70- 90 tys sam zmienisz, w bagażniku masa narzędzi kół itd. , przestrzeni masa ( mam 100kg i powyżej 190cm) , palić potrafi znikomo, żadnych turbin itp. Mimo rozmiarów manewrowanie wygodne. Mało na rynku wtórnym bo mało kto się pozbywa ale warto poczekać poszperać. Z nowych właśnie niestety wypadła z cennika wersja motion. Ale coś z poprzednich roczników jeszcze powinno być . Do sedana to co tam zaparkujesz? Walizkę? I hybrydy za bardo kilogramów na haku nie mają. No i odsprzedać łatwo jak mało co .
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#203
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
wsiadalem do 6stki kombi i mimo ze z zwenatrz jest duzo wieksza od trojki to w srodku ma porownywalna ilosc miejsca co w trojce. po prostu ma ciasne wnetrze jak na wymiary zewnetrzne. serio moze po 1cm wiecej miejsca na szerokosc czy boki z tylu w porownaniu do mazdy 3 sedan. dlatego odrzucilem.
trojka jest totalnie bezobslugowa choc serwis 1200zl a to boli gdy slysze ze za wieksza camry placilbym 800zl. moze jakby 6stki w uzywkach mialy silnik sky x to bym sie zdecydowal. ogolnie chodzi i o mniejsze wnetrze i o wyzsze koszty eksploatacji w porownaniu z camry (wieksze zuzycie palwia o 2l plus drozszy serwis autoryzowany (klockow nie zmieniam bo nie lubie brudzic i krwawic sobie rak i nie uwazam tego za przyjemne)). nie powiem 6stka kombi to pierwsze co sprawdzilem, przysiadlem sie. jakos nie pyklo. moze zrobie jeszcze drugie podejscie. hm. moze warto to jeszcze raz przemyslec i rozwazyc. jakby kratke za tylna kanapa wsadzic hak zalozyc, silnik 2,5 po chipie te 220km ma. moze nie byloby traagedii. no nic warto przemyslec jeszcze raz. toyota camry droga w zakupie. roczne uzywki to koszt 110tys zl, a mazde 6 kombi da sie za 70tys zl uzywke kupic w mega dobrym stanie i z wszytskim co sie chce. z ta laweta to mega fajny pomysl nie powiem. jak to sie liczy? auto 1400kg (czy liczy sie waga dmc?) speedster 1000 (czy liczy sie waga dmc?) to laweta wazy rozumiem niecale 1100kg? ile waza te przyczepki? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#204
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 March 2010 ![]() |
Pozwolę sobie zapytać, o jakich przebiegach rocznych mówimy w tym temacie?
|
|
|
![]()
Post
#205
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
w moim przypadku kolo 15-20tys
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#206
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
wsiadalem do 6stki kombi i mimo ze z zwenatrz jest duzo wieksza od trojki to w srodku ma porownywalna ilosc miejsca co w trojce. po prostu ma ciasne wnetrze jak na wymiary zewnetrzne. serio moze po 1cm wiecej miejsca na szerokosc czy boki z tylu w porownaniu do mazdy 3 sedan. dlatego odrzucilem. trojka jest totalnie bezobslugowa choc serwis 1200zl a to boli gdy slysze ze za wieksza camry placilbym 800zl. moze jakby 6stki w uzywkach mialy silnik sky x to bym sie zdecydowal. ogolnie chodzi i o mniejsze wnetrze i o wyzsze koszty eksploatacji w porownaniu z camry (wieksze zuzycie palwia o 2l plus drozszy serwis autoryzowany (klockow nie zmieniam bo nie lubie brudzic i krwawic sobie rak i nie uwazam tego za przyjemne)). nie powiem 6stka kombi to pierwsze co sprawdzilem, przysiadlem sie. jakos nie pyklo. moze zrobie jeszcze drugie podejscie. hm. moze warto to jeszcze raz przemyslec i rozwazyc. jakby kratke za tylna kanapa wsadzic hak zalozyc, silnik 2,5 po chipie te 220km ma. moze nie byloby traagedii. no nic warto przemyslec jeszcze raz. toyota camry droga w zakupie. roczne uzywki to koszt 110tys zl, a mazde 6 kombi da sie za 70tys zl uzywke kupic w mega dobrym stanie i z wszytskim co sie chce. z ta laweta to mega fajny pomysl nie powiem. jak to sie liczy? auto 1400kg (czy liczy sie waga dmc?) speedster 1000 (czy liczy sie waga dmc?) to laweta wazy rozumiem niecale 1100kg? ile waza te przyczepki? DMC holownika + DMC lawety (z papierów) nie może przekraczać 3,5 tony Mazda 6 2.0 AT ma 2020 DMC więc na lawetę zostaje 1480kg. Ale one są rejestrowane skokowo przeważnie (przeważnie bo Jacek jakoś na 1450 zarejestrował ![]() Sama laweta lekka waży 300-400kg. Więc zostaje 1000-1100kg na ładunek, na auto torowe to aż nadto. Używane lekkie są dość drogie i rzadko występują, ale w ogóle nie tracą na wartości, ja kilka lat wypożyczałem 300 kilogramową aluminiową po 80zł/doba. Uchylne typu Wenus mini (idealne - żadnych najazdów do wyciągania) 375kg . Co do kosztów serwisu, tam nic ten serwis nie robi - olej zmienia, a w tej 6tce jest klapka pod silnikiem nie trzeba osłony zdejmować całej , zresztą pewnie w 3ce tak samo. Filtr powietrza i p/pyłkowy jest w zasięgu ręki (też pewnie jak w 3ce), hamulce ... no przy obsłudze auta torowego to jest odpoczynek ![]() Co do miejsca to ja w lecie (więc bez buciorów wielkich i kurtek itp) na cały dzień 3kę hatchbacka pożyczyłem i jednak znacznie mniej miejsca tam odczułem. Ale wiem też ze nowsze niż moja 6tki mają bardziej "mięsiste" fotele i przez to może być trochę mniej miejsca z tyłu na stopy i nogi. Jednak bez przesady, to ogromne kombi jest . Z tyłu w 6tce rzadko jeżdżę ale synów mam wysokich i jeżdżą po caly dzień podróży , wiem że w sedanie 6tce więcej z tyłu miejsca ale design traci ![]() Spalanie większe niż hybrydy pewnie , ale pozostałe koszty żadne i przy odsprzedaży kolejka chętnych i ceny pewnie wyższe. Co do mocy to jakoś to auto uspokaja , nie że się nie trzyma drogi itp., ale w pozytywnym tego znaczeniu. Nie ma po co gonić za koniami, zwłaszcza w obecnym ruchu drogowym . Co do używek to za 70tys to rocznej raczej nie będzie w dobrym stanie. Nawet na pewno... Zwłaszcza że nowe drożeją ciągle. Ale czasem coś się pojawia, byle od pewnego człowieka a nie gdzies po kilku użytkownikach z niewiadomo jaką historią. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#207
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ogólnie Mazda 6 to fajne auto, ale 70 tys zł to kosztuja egzemplarze 6-7 letnie.
Z innych minusów, najbardziej kradzione auto. Nie wiem czy w całej Polsce, ale w woj. mazowieckim na pewno. Biorąc pod uwagę jak mało tego jeździ, a jak duzo ukradli to chyba co 7 czy 8 sztuka modelu ostatniej generacji zmieniła własciciela bez jego zgody. Nie wiem czy ta kradzieżowość ma jakiś wpływ na stawki AC, warto sprawdzić. Bo jesli ktos nie ma znizek, to potem moze sie okazac ze AC za auto warte 70 kosztuje 7-8 koła. Przy nowej Camry pewnie jest tani pakiet na OC/AC. |
|
|
![]()
Post
#208
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Ogólnie Mazda 6 to fajne auto, ale 70 tys zł to kosztuja egzemplarze 6-7 letnie. Z innych minusów, najbardziej kradzione auto. Nie wiem czy w całej Polsce, ale w woj. mazowieckim na pewno. Kradną je często, ale wolumenowo, to w Warszawie kradnie się zdecydowanie najwięcej Toyot. Co prawda dane CEP tego nie pokazują dokładnie, ale wiem, że jest duże zapotrzebowanie na nadwoziówkę hybrydowych Toyot. Swego czasu był boom na RAV-ki, potem znikały Aurisy, teraz sporo też Priusów znika. Powoli biorą się za Camry, bo coraz wieksze zainteresowanie tą hybrydą wśród klientów używanych modeli. http://dailydriver.pl/nowosci/rynek/jakie-...sciej-w-polsce/ Dobre ubezpieczenie i wio ![]() |
|
|
![]()
Post
#209
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
No w wawie strach mieć trochę Japończyka. No ale i mazda 6 i camry to fajne opcje
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#210
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 March 2009 ![]() |
Nowe camry już w podstawie ma acc i pozostałych asystentów... a w trasie ma to istotne znaczenie.
-------------------- moment i moc by www.rperformance.pl
|
|
|
![]()
Post
#211
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nowe Mazdy 6 po ostatnich podwyżkach (do ceny tej camry) takze w obecnej "najniższej" wersji i ACC i urtrzymanie w pasie i HUD - na szybie więc ten właściwy faktycznie pozwalający patrzeć w dal bez potrzeby zmieniania "ogniskowej" oczu, nie na plastiku. Generalnie w tych cenach auta to już raczej takie rzeczy mają w podstawowych wersjach jak widać.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#212
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 March 2009 ![]() |
W tych cenach ma mało które...
-------------------- moment i moc by www.rperformance.pl
|
|
|
![]()
Post
#213
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT DMC holownika + DMC lawety (z papierów) nie może przekraczać 3,5 tony Mazda 6 2.0 AT ma 2020 DMC więc na lawetę zostaje 1480kg. Ale one są rejestrowane skokowo przeważnie (przeważnie bo Jacek jakoś na 1450 zarejestrował ![]() Sama laweta lekka waży 300-400kg. Więc zostaje 1000-1100kg na ładunek, na auto torowe to aż nadto. Używane lekkie są dość drogie i rzadko występują, ale w ogóle nie tracą na wartości, ja kilka lat wypożyczałem 300 kilogramową aluminiową po 80zł/doba. Uchylne typu Wenus mini (idealne - żadnych najazdów do wyciągania) 375kg . Co do kosztów serwisu, tam nic ten serwis nie robi - olej zmienia, a w tej 6tce jest klapka pod silnikiem nie trzeba osłony zdejmować całej , zresztą pewnie w 3ce tak samo. Filtr powietrza i p/pyłkowy jest w zasięgu ręki (też pewnie jak w 3ce), hamulce ... no przy obsłudze auta torowego to jest odpoczynek ![]() Co do miejsca to ja w lecie (więc bez buciorów wielkich i kurtek itp) na cały dzień 3kę hatchbacka pożyczyłem i jednak znacznie mniej miejsca tam odczułem. Ale wiem też ze nowsze niż moja 6tki mają bardziej \"mięsiste\" fotele i przez to może być trochę mniej miejsca z tyłu na stopy i nogi. Jednak bez przesady, to ogromne kombi jest . Z tyłu w 6tce rzadko jeżdżę ale synów mam wysokich i jeżdżą po caly dzień podróży , wiem że w sedanie 6tce więcej z tyłu miejsca ale design traci ![]() Spalanie większe niż hybrydy pewnie , ale pozostałe koszty żadne i przy odsprzedaży kolejka chętnych i ceny pewnie wyższe. Co do mocy to jakoś to auto uspokaja , nie że się nie trzyma drogi itp., ale w pozytywnym tego znaczeniu. Nie ma po co gonić za koniami, zwłaszcza w obecnym ruchu drogowym . Co do używek to za 70tys to rocznej raczej nie będzie w dobrym stanie. Nawet na pewno... Zwłaszcza że nowe drożeją ciągle. Ale czasem coś się pojawia, byle od pewnego człowieka a nie gdzies po kilku użytkownikach z niewiadomo jaką historią. Powiem szczerze że mazda 6 kombi z hakiem to 2050dmc plus taka przyczepka a na niej speedster 900kg to nie głupi pomysł https://www.otomoto.pl/oferta/niewiadow-min...ml#gallery-open Szkoda że w Europie nie ma camry w błękicie. Chyba najładniejszy kolor dla camry ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#214
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Dlatego kup jakieś auto w wynajmie ze stała ratą a gotówkę zainwestuj w bank - ziemski ![]() ![]() Jak się sytuacja zesra to auto oddasz i tyle, kupisz coś do jeżdżenia i po problemie. nic nie oddasz. Jak sytuacja się pogorszy, to i tak będziesz musiał wypełnić warunki umowy i płacić raty przez okres, na jaki umówiłeś się z bankiem. A po tych 24/36 miesiącach zostajesz z niczym, bo auto musisz oddać. Jeśli to było twoje narzędzie pracy, to masz problem. Wynajem długoterminowy nie działa tak, że auto ci się znudzi, to je w dowolnym momencie oddajesz i szukasz nowego. Najmy długoterminowe to mniej więcej to samo, co kiedyś kredyty hipoteczne we frankach - sztuczne zawyżanie zdolności kredytowej. Jeśli normalnie cię stać na ratę 1500 pln i auto klasy kompaktowej za 80-tysięcy, to w najmie długoterminowych, twoja zdolność wzrasta o klasę wyżej, być może nawet premium, z tym, że stać cię jedynie na utratę wartości pojazdu, a nie cały pojazd. A dodatkowym bonusem w najmie jest fakt, że płacisz za ubezpieczenie CAŁEGO samochodu, natomiast serwis również droższego samochodu. To wszystko fajnie wygląda w reklamie, zmiana auta na nowe co 2 lata, jazda świetnym samochodem, ale od czasu do czasu przychodzi taka pandemia i ci, którzy przeszarżowali, są w ciemnej d.pie. Tak łatwo nie pozbędziesz się problemu, bo za cesję ktoś musi zapłacić, ktoś musi mieć odpowiednią zdolność kredytową, żeby po przejęciu cesji, można było odliczać normalnie vat, to 'nowy' najem musi trwać odpowiednio długo i najważniejsze - po co nowy właściciel ma za taką samą ratę kupować auto używane, jak może mieć dokładnie takie samo, ale nowe i w tej samej racie ![]() Dlatego, jeśli ktoś ma olej w głowie i szanuje swoje pieniądze, to kupuje auto za gotówkę. Jest właścicielem od początku, w żadnym momencie bank nie pozbawi go samochodu, jak się sytuacja finansowa pogorszy, to dalej dysponuje środkiem lokomocji, a jak jest naprawdę źle, to po prostu może je sprzedać. Dodatkowo, jeśli prowadzisz firmę, to zwrot VATu otrzymujesz natychmiast, a amortyzacja podatkowa zwraca się przez określoną ilość miesięcy (zależy, czy nowy, czy używany). W leasingu i vat i podatek odzyskujesz w czasie trwania leasingu, natomiast w najmie terminowym zwrot uzyskujesz jedynie równy utracie wartości, a resztę oddajesz w podatkach państwu. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#215
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 May 2012 ![]() |
CYTAT Dlatego, jeśli ktoś ma olej w głowie i szanuje swoje pieniądze, to kupuje auto za gotówkę. Albo bierze w leasing z niskim wykupem, na końcu wykupuje na osobe fizyczną i po pół roku sprzedaje bez podatku. Dla mnie największy minus najmu jest taki, że na koniec przychodzi do rozliczenia każda rysa na aucie. Jeżeli ktoś przez 4 lata jeździ takim autem, to na pewno ma obtarte felgi od krawężników, odpryski na masce od jazdy na autostradzie, obite drzwi pod marketem itd. W przypadku leasingu, jeżeli nie oddajemy auta tylko sprzedajemy dalej, nie rozliczamy się z tych wszystkich mankamentów, tylko przyjeżdża klient i mówisz "auto tak wygląda jak wygląda, bierzesz pan albo i nie." |
|
|
![]()
Post
#216
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Albo bierze w leasing z niskim wykupem, na końcu wykupuje na osobe fizyczną i po pół roku sprzedaje bez podatku. do niedawna było tak, że tylko do 20 tysięcy Euro można było wrzucić w koszty i odliczać podatki, więc za gotówkę opłacało się tylko kupować auta do 100 tysięcy złotych. Jak ktoś chciał droższy samochód, to był skazany na leasing. Teraz zdaje się, że podnieśli tą wartość do 150 tysięcy złotych.Tak, czy siak, zorganizowana akcja medialna wmówiła użytkownikom, że auto należy wymieniać co 2-3 lata, natomiast 2-3 letnie auto jest tak trudnozbywalnym dobrem, że nie należy go kupować, tylko wynajmować. Dodatkowo na świadomość ludzką wpływa bardzo niska rata, więc ludzie to łyknęli jak pelikany. Rok 2020 dość brutalnie zweryfikował tę bajkową rzeczywistość, stąd na grupach fejsbukowych jest mnóstwo cesji leasingów naprawdę niezłych i drogich fur klasy premium. Często oddawanych 'za darmo', byle uwolnić się od tego ciężaru ![]() PS. tak na marginesie - radość z pierwszego miesiąca po spłaceniu leasingu i braku potrzeby płacenia kolejnej raty (po 3 latach comiesięcznych datków), porównałbym do radości z zakupu pierwszego, własnego auta ![]() ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#217
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Powiem szczerze że mazda 6 kombi z hakiem to 2050dmc plus taka przyczepka a na niej speedster 900kg to nie głupi pomysł https://www.otomoto.pl/oferta/niewiadow-min...ml#gallery-open Ten link przyczep się nie wyświetla, ale poza Niewiadów Mini Wenus której chyba dotyczy, jest jeszcze Temared CAR FLAT 3518 U i o tym samym typie budowy co te powyyższe - jakas firma z okolic Częstochowy robi (spotkałem na jednym trackday'u, chyba nawet najtańsza była z tych trzech, ale zapomniałem nazwy). A jak wartość trzymają : https://sprzedajemy.pl/laweta-1400-dmc-boro...ea9f-nr62886260 6350zł . z 2015 roku. Ja 2 czy 3 lata temu płaciłem 5 tys z haczykiem za nową Temared. Można powiedzieć że to lokata kapitału niemal ![]() Choć przy niskiej częstości wyjazdów i kilku wypożyczalniach w okolicy nie wiem czy nie lepiej z wypozyczalni wypożyczać. Popatrzyłem na dane Camry - DMC auta 2100kg , więc z lawetą 1400 też może na 3,5 tony jechać. Tylko nie znalazłęm danych jednoznacznych jaką masę przyczepy może holować. Jednak pozostaje kwestia ile w ten sedanowy bagażnik wejdzie gratów, kół itp. No i stylistyki. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#218
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
do niedawna było tak, że tylko do 20 tysięcy Euro można było wrzucić w koszty i odliczać podatki, więc za gotówkę opłacało się tylko kupować auta do 100 tysięcy złotych. Jak ktoś chciał droższy samochód, to był skazany na leasing. Teraz zdaje się, że podnieśli tą wartość do 150 tysięcy złotych. Tak, czy siak, zorganizowana akcja medialna wmówiła użytkownikom, że auto należy wymieniać co 2-3 lata, natomiast 2-3 letnie auto jest tak trudnozbywalnym dobrem, że nie należy go kupować, tylko wynajmować. Dodatkowo na świadomość ludzką wpływa bardzo niska rata, więc ludzie to łyknęli jak pelikany. Rok 2020 dość brutalnie zweryfikował tę bajkową rzeczywistość, stąd na grupach fejsbukowych jest mnóstwo cesji leasingów naprawdę niezłych i drogich fur klasy premium. Często oddawanych 'za darmo', byle uwolnić się od tego ciężaru ![]() PS. tak na marginesie - radość z pierwszego miesiąca po spłaceniu leasingu i braku potrzeby płacenia kolejnej raty (po 3 latach comiesięcznych datków), porównałbym do radości z zakupu pierwszego, własnego auta ![]() ![]() ![]() Do tego inne przyjemności typu - wgniotłem drzwi itp - phi co mi tam, na tym się nie jeździ, poobdzierane felgi to samo. A w wynajmie - oględziny przy odddniu i dopłata lub _trzeba_ zrobić wcześniej. Komuś trzeba pożyczyć auto - proszę leasing - trzba o zgodę pytać) , to samo wyjazd za granicę itp. Potrzebuję tu i tu dziurę przewiercić żeby nie wiem , ogrzewanie sobie dorobić DEFA - bez pytania o pozwolenie wiercę. Hamulce zmienic jakiś swap- jakie pytanie kogokolwiek, o moje auto ? . W desce rodzieleczej coś powycinac ? to samo. Natomiast co do tych podatkowych zalet to jednak leasing pozwala skrócić okres amortyzacji o 2 lata a za gotówkę nowe to 5 lata amortyzacja. Czy gdy ktoś był opodatkowany progresywnie zmniejszyć próg pierwszą większą wpłatą. Choć z tego co się dowiadywałem to jest jakiś wyjątek - auta specjalne tupu leśniczego do męczenia po lesie. Może i sportowe jeśli nasza działalność coś ma z zastosowaniem auta w sporcie ? no ale trzeba jakieś tam usługi tym autem "sportowe" prowadzić. Nie znam się, może wystarczy 'taxi drive' w PKD znaleźć i dopisać? tylko jak to US zinterpretuje . Dlatego jednak mimo haraczu dla niczego nie tworzącej przerzucającej papierki rzeszy leasingodawców ten leasing bywa korzystniejszy. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#219
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
Widać Maćku że nigdy nie korzystałeś z tego rozwiązania, czytaj dalej grupy o autach leasingowych itp
![]() ![]() Dla Twojej wiadomości każdy wynajem to UMOWA, jeżeli umiesz czytać, a zakładam że tak skoro udzielasz się na forum, to w niej jest wszystko napisane i zapoznajesz się z nią przed podpisaniem ![]() ![]() Formy oddania auta są przeróżne, płatne, bezpłatne, no ale jak widze Ty wiesz lepiej, mimo że nigdy nie korzystałeś z takiej i masz czas na pisanie długich postów. Co do tych rys i zniszczeń ![]() ![]() W prywatnym samochodzie jak pogniesz czy porysujesz felgi to ich nie naprawiasz ? A że taka forma użytkowania pojazdu kosztuje - no przecież w życiu nie ma nic za darmo ![]() Normalna utrata wartości jak orzy każdym nowym czy używanym samochodzie ![]() ![]() -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#220
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Moja teoria odnośnie zakupu.
Leasing 40% wplaty, raty 3-4 lata, wykup, 1%. Na dzien dobry znaczne zmniejszenie podatków. Jak nie stać mnie na wpłatę 40% tzn, ze nie stać mnie takie auto. Wtedy jeżdżę tym, ktore wcześniej wykupilem za 1%. Od 20 lat tak robię. Najmy to wmówienie klientowi, że stać go na lepsze auto. Potem jak z telefonem co dwa lata odnowienie umowy. Nowy telefon/auto i płacimy do śmierci. Najem rozumiem przy flotach jako zakup narzędzi dla pracownika. Wtedy mamy jasną sytuację. Koszt pracownika to pensja + rata. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 13:19 |