![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1061
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Przyśpieszenie 0-100, 100-180. Wszystko pięknie i teoretycznie jest to jakiś parametr porównawczy. Wpraktyce się okazuje, że wóz w standardowym trybie jazdy ma ~1.5-2sek laga reakcji pedał gazu -> układ napędowy - i całą dynamike szlag trafia. Chociaż z tego co zauważyłem to producenci trochę odchodzą od tego i aktualne modele bardziej chętnie reaguję na dociskanie w ruchu codziennym. Wystarczy 0-180 robuc z czasem reakcji skrzyni biegow jak robil to pertyn gledzi. Nic prostrzego. I zgadzam sie ze pomiary trzeba robic z lagiem softa skrzyni start stopu i wszystkiego.to oczywiste. Zle rozwiazania jak jakies skopane dsg trzeba ganiac a dobre jak ecvt i elektryki chwalic -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1062
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Dla wielu osób ecvt jest skopane, także nie ma co generalizować.
Np ja do miasta wolałbym ecvt, a na trasę zwłaszcza jechaną dynamicznie DSG. |
|
|
![]()
Post
#1063
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Nie mowie o wszystkich dsg a o wybranych modelach z softem ktory generowal.giga laga w normalnej jezdzie czy przy ruszaniu
Wracajac do dawnych postow Stary ciezki i slabszy w stosunku do nowej camry lexus es czas / z lagiem skrzyni / bez reakcji ukladu 0-100 / 8,84s / 8,27s 60-100/ 5,10s / 4,86s 80-120/ 6,23s / 5,76s 100-140/ 7,57s / 6,90s skoda superb kombi dsg tdi 150km czas / z reakcja ukladu / bez reakcji ukladu 0-100 / 9,34s / 8,67ss 60-100/ 6,02s / 5,42s 80-120/ 6,62s / 5,67s 100-140/ 8,87s / 8,10s Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI 190 DSG 4x4 (dochodza straty napedu 4x4 ) czas / z reakcja ukladu / bez reakcji ukladu 0-100 / 9,56s / 8,40ss 60-100/ 6,26s / 5,06s 80-120/ 7,36s / 6,17s 100-140/ 8,60s / 7,65s Mazda 3 2.0 benzyna 150km manual (czyli mniej wiecej to czym jeżdżę) czas / z reakcja ukladu / bez reakcji ukladu 0-100 / ...... / 8,87s 60-100/4bieg ..... / 9,14s 80-120/5bieg ...... / 13,40s 100-140/6bieg .. .... / 20,28s 100-140/3bieg .. .... / 7,67s BMW F40 120d xDrive Steptronic 8 czas / z reakcja ukladu / bez reakcji ukladu 0-100 / 8,08s / 7,13ss 60-100/ 5,14s / 3,91s 80-120/ 5,55s / 4,37s 100-140/ 7,67s / 6,5s Nowa camry z reakcja skrzyni zje te wszystkie auta na sniadanie. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1064
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Pomiar prędkości z licznika i stoper nałożony na klatki filmu.
Zdaje się, że pan Pertyński jest po filologii, co tłumaczy taki sposób "pomiaru" ... Tak ciężko jest zrozumieć że jedne układy pracują lepiej/szybciej inne nie? I to jest jedna z cech samochodu i jego zachowania na drodze podobnie jak moc maksymalna. dlatego to kierowca powinien kompensować takie zachowania samochodu i wydobywać maksymalną dynamikę, gdy jest to potrzebne. No chyba, że jest losową babeczką wsadzą do SUVa za karę - co już pisałem wcześniej.W dawniejszych czasach, inteligentny kierowca przed wyprzedzaniem redukował bieg, żeby w razie potrzeby mieć pełną dynamikę - natomiast losowi ludzie, piłowali na 5-tce od 60kph, dziwiąc się, że auto nie jedzie. To samo jest dzisiaj, tylko na mniejszą skalę. Ale to jest problem tych, co nie potrafią jeździć i nie znają samochodu. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#1065
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Kiedyś sprawdziłem to u siebie, bo subiektywnie auto dość długo buduje doładowanie, tymczasem:
-na czwartym biegu zakres 60-100km/h (start w okolicy 1700rpm) i 100-140km/h (start koło 3000rpm). W pierwszej fazie (zielony kolor) ustawialiśmy tempomatem prędkość 59km/h i 99km/h i gaz w podłogę, następnie pomiar tego samego zakresu, ale pozwalając zbudować wstępnie doładowanie, czyli startując od 50 i 85km/h (wyniki na czerwono) ![]() ![]() Różnice niezbyt duże, a subiektywnie czuć zwłokę nawet przy tych 3krpm |
|
|
![]()
Post
#1066
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Nie mowie o wszystkich dsg a o wybranych modelach z softem ktory generowal.giga laga w normalnej jezdzie czy przy ruszaniu Wracajac do dawnych postow Stary ciezki i slabszy w stosunku do nowej camry lexus es czas / z lagiem skrzyni / bez reakcji ukladu 0-100 / 8,84s / 8,27s 60-100/ 5,10s / 4,86s 80-120/ 6,23s / 5,76s 100-140/ 7,57s / 6,90s skoda superb kombi dsg tdi 150km czas / z reakcja ukladu / bez reakcji ukladu 0-100 / 9,34s / 8,67ss 60-100/ 6,02s / 5,42s 80-120/ 6,62s / 5,67s 100-140/ 8,87s / 8,10s Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI 190 DSG 4x4 (dochodza straty napedu 4x4 ) czas / z reakcja ukladu / bez reakcji ukladu 0-100 / 9,56s / 8,40ss 60-100/ 6,26s / 5,06s 80-120/ 7,36s / 6,17s 100-140/ 8,60s / 7,65s Mazda 3 2.0 benzyna 150km manual (czyli mniej wiecej to czym jeżdżę) czas / z reakcja ukladu / bez reakcji ukladu 0-100 / ...... / 8,87s 60-100/4bieg ..... / 9,14s 80-120/5bieg ...... / 13,40s 100-140/6bieg .. .... / 20,28s 100-140/3bieg .. .... / 7,67s BMW F40 120d xDrive Steptronic 8 czas / z reakcja ukladu / bez reakcji ukladu 0-100 / 8,08s / 7,13ss 60-100/ 5,14s / 3,91s 80-120/ 5,55s / 4,37s 100-140/ 7,67s / 6,5s Nowa camry z reakcja skrzyni zje te wszystkie auta na sniadanie. Co to za skrzynia w tym BMW że to chujowe DSG lepiej reaguje? |
|
|
![]()
Post
#1067
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Co to za skrzynia w tym BMW że to chujowe DSG lepiej reaguje? Jeżeli to nawet ZF to nie jest kwestia tego, że jest "chujowa" tylko fabrycznie jest na tzw. rozpięciu gdy się nie porusza. W KodiaQ już masz czasy reakcji zbliżone. W ZF to też kwestia softu. Do takich ZF 8hp ładujesz XHP i zmieniasz sobie wszystko, kosztem trwałości oczywiście. ZF ma sprzęgło hydrokinetyczne. |
|
|
![]()
Post
#1068
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Nigdzie nie napisałem że skrzynia w BMW jest chujowa. Wcześniej było napisane że DSG trzeba ganić bo jest słabe i to o tym pisałem.
Jeszcze co do DSG to tam też można soft zrobić, ale w tym przypadku podobno trwałość wzrasta bo nie ma jazdy na 1100 czy 1200 obrotów. |
|
|
![]()
Post
#1069
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Co to za skrzynia w tym BMW że to chujowe DSG lepiej reaguje? Jak 8 bieg poprzeczne to raczej aisin, jak 7 bieg to getrag dwusprzęgłowy. -------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#1070
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Rzeczywiście w serii 1 może być poprzeczny silnik.
7bieg dwusprzęgłowy w 2.0d nie występuje. |
|
|
![]()
Post
#1071
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
To ze mozna soft zmieniac ok fajne. Ale wtedy trzeba porownywac spalanie nie z testow przed a po zmianie softu. Trwalosc tez i cene tez z ta zmiana
Srednie spalanie camry z niskim lagiem https://www.autocentrum.pl/spalanie/toyota/...mic-force-218km -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1072
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Ja bardziej do tego, że ZF sam w sobie jest ok i te czasy reakcji są pomijalne, gdyż są na akceptowalnie wysokim poziomie.
Jeżeli w 120d siedzi Aisin to inna bajka, ale moim zdaniem nie ma po co zmieniać softu właśnie bo w ulicznym trybie czy na trasie przewidujemy chyba kiedy wcisnąć pedał gazu z minimalnym wyprzedzeniem. Jeszcze co do DSG to tam też można soft zrobić, ale w tym przypadku podobno trwałość wzrasta bo nie ma jazdy na 1100 czy 1200 obrotów. Dokładnie, ja XHP używam tylko do zmiany shiftpointów, elastyczniejsze auto (przyjemna jazda), panewki i inne nie dostają po dupie bo nie spadają poniżej 1400 obrotów, ciśnienie oleju też wyższe co poprawia smarowanie. Samy plusy. |
|
|
![]()
Post
#1073
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
W F40 niestety już aisin-y 8 biegowe są. Szybkie, ale kultura pracy jakaś taka sobie. Jak dla mnie to auto przestało mieć sens z FWD - przynajmniej jak jeździłem 2gt to taki passat a nie BMW
|
|
|
![]()
Post
#1074
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ostatnio jechałem CLA250 211KM z 7 biegowym dwusprzęgłowym Getragiem to o ile czas 0-100 robił robotę po wciśnięciu gazu do dechy to czas ogólnej reakcji systemu na kickdown to już była lekka porażka - najpierw się zastanawiał czy rzeczywiście tego chciałem, potem redukował na taki bieg że silnik wchodził na najwyższe obroty gdzie już mocy ani jazdy nie było, potem zmieniał na następny bieg gdzie już zaczynał przyśpieszać tak jak należy. Całość zajmowała odczuwalne z 3 sekundy. Potem odkryłem że aby sprawnie przyśpieszyć bez tego całego cyrku trzeba gaz wcisnąć max na ok 70% tak żeby nie wykrył kickdown-u. Trochę to chore. No i usilne przełączanie na 7 bieg i obroty rzędy 1300 powodujące drgania całego nadwozia.
Zastanawiam się czy taki sam cyrk jest również w A45 bo nigdy nie jechałem. Tak sobie przypomnę jak wzorowo i kulturalnie zachowywał się 5 biegowy automat w E200 Kompresor z 2005r. którym kiedyś jeździłem i który potrafił błyskawicznie zredukować po 2-3 biegi i natychmiast rozpocząć przyśpieszanie a do tego wcale nie palił więcej niż ten 15 lat nowszy "bardziej ekologiczny" cudak. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1075
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
ostatnio jechałem CLA250 211KM z 7 biegowym dwusprzęgłowym Getragiem to o ile czas 0-100 robił robotę po wciśnięciu gazu do dechy to czas ogólnej reakcji systemu na kickdown to już była lekka porażka - najpierw się zastanawiał czy rzeczywiście tego chciałem, potem redukował na taki bieg że silnik wchodził na najwyższe obroty gdzie już mocy ani jazdy nie było, potem zmieniał na następny bieg gdzie już zaczynał przyśpieszać tak jak należy. Całość zajmowała odczuwalne z 3 sekundy. Potem odkryłem że aby sprawnie przyśpieszyć bez tego całego cyrku trzeba gaz wcisnąć max na ok 70% tak żeby nie wykrył kickdown-u. Trochę to chore. No i usilne przełączanie na 7 bieg i obroty rzędy 1300 powodujące drgania całego nadwozia. Zastanawiam się czy taki sam cyrk jest również w A45 bo nigdy nie jechałem. Tak sobie przypomnę jak wzorowo i kulturalnie zachowywał się 5 biegowy automat w E200 Kompresor z 2005r. którym kiedyś jeździłem i który potrafił błyskawicznie zredukować po 2-3 biegi i natychmiast rozpocząć przyśpieszanie a do tego wcale nie palił więcej niż ten 15 lat nowszy "bardziej ekologiczny" cudak. O, cieszę się trochę czytając to. Mam XCeed 1.5 z 7DCT (skrzynia to własny produkt Kia/Hyundai, suche sprzęgła) i w sumie jest identycznie. Już myślałem, że to świetna koreańska logika tak tylko działa. W trybie normalnym trzeba dociskać szybko, lecz bez kickdown, w trybie sport to tak na 3/4 gazu. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu niż ww. powoduje redukcje w zakres oborotów gdzie wóz generuje już tylko hałas. Nie mówiąc o tym, że czasami na aktywnym tempomacie aby przyśpieszyć z 73 do 78km/h potrafi odwalić redukcje z 6 na 3 ![]() -------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#1076
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Dobre. To nie jest ta sama skrzynia co w megane rs i alpine a110?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1077
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
kiedy w końcu się nauczycie, że decydującym czynnikiem przy przyśpieszaniu jest MOC. To nie jest jakiś losowy parametr marketingowca, który nic nie oznacza, tylko fizyczny parametr oznaczający umiejętność wykonania pracy w jednostce czasu. Im wyższa moc, tym obiekt wykona tę samą pracę w krótszym czasie. Przenosząc to na samochód - po prostu szybciej zwiększy prędkość, albo szybciej pokona określony dystans. Jak coś ma 220KM, to przyśpiesza lepiej niż jak coś, co ma 190KM. Ale zawsze? bezwględnie? No chyba nie.... Tu wkleję porównanie z Twojej strony Peugeot 607 v6 vs BMW 520d. Peugeot ma 210 koni, BMW 190 koni, peugeot jest też lżejszy. Wyniki zobacz sam: https://zeperfs.com/duel302-6601.htm BMW jest ZNACZNIE szybsze. |
|
|
![]()
Post
#1078
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
już nie mówiąc o rozkładzie momentu gdzie auto może mieć podaną moc w piku a poniżej bida z nędzą i wtedy bez wielostopniowej i szykiej ksryzni biegów przyśpieszenie wygląda nędznie a może mieć tez w h... momentu od samego dołu ale relatywnie niską moc na końcu i przyśpieszać równie dobrze o ile nie lepiej.
Podany 607 V6 to akurat inna para kaloszy - to auto kompletnie nie jedzie - prawdopodobnie skrzynia zabija całą przyjemność. Zresztą to samo 407, C5, Laguna. CO najciekawsze z tego wszystkiego najlepiej jedzie laguna z 5 biegowym automatem a takie 407 albo 607 po lifcie ma już 6 biegowy w teorii lepszy. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#1079
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Podany 607 V6 to akurat inna para kaloszy - to auto kompletnie nie jedzie - prawdopodobnie skrzynia zabija całą przyjemność. Zresztą to samo 407, C5, Laguna. CO najciekawsze z tego wszystkiego najlepiej jedzie laguna z 5 biegowym automatem a takie 407 albo 607 po lifcie ma już 6 biegowy w teorii lepszy. Zrobiłem 3 różnymi sztukami 607 ponad 200 tys km i rzeczywiscie te połączenie v6 + automat powoduje że auto jest powolne i paliwożerne. 607 przedlift ma automat 4 biegowy i te auto jest powolne. Polift ma 6 biegów, ale co z tego. Niby 9,2 sekundy do setki, ale realnie tyle nie ma.... zresztą co to za osiagi jak na 211 koni... Za to pije tyle co BMW z v8 pod maską... (wiem, bo miałem oba równolegle). 607 jest trwały, dość bezawaryjny, tani i nie rdzewieje, ale jak na swoją moc to osiągi słabe. Wcześniej miałem 406 z XFX i manualem, ponad 100 tys km zrobione i to było auto na prawdę szybkie (oczywiście jak na swoje lata i swoją cenę). Jaka skrzynia siedzi tam 5 biegowa w tej Lagunie? Da się to wogóle kupić jeszcze? |
|
|
![]()
Post
#1080
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
Jeździłem tą Camry nowa. Całkiem fajny wóz do miasta. Na taxi rewelka.
Trochę poprawiło się wyciszenie, skrzynia dalej wyje, brak matrixów. -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 16:15 |