Shoutbox 0 nowych PW 


56 Stron V  « < 51 52 53 54 55 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Toyota Camry 2018+, Ktos posiada?
piwo
post Wed, 22 Jan 2025 - 05:51
Post #1041


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





w sumie.
najnowsze bmw 520d 197koni za 270tys zl przyspiesza 0-180 licznikowo w 26s czyli 5s wolniej.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 22 Jan 2025 - 05:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kylo
post Wed, 22 Jan 2025 - 20:33
Post #1042


Super User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Jak faktycznie jest poprawa o 3 sekundy przy 13 koniach więcej to ja bym nie powiedział że średnio. Ile byś chciał szybciej przy tej różnicy mocy?
Z BMW nie ma co porównywać, bo jest dużo cięższe i ma sporo mniej mocy.
Prędzej można to porównać z takim superbem dieslem fwd. Do tej pory skoda mimo że teoretycznie słabsza to była szybsza
Może teraz toyota nadrobiła.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Wed, 22 Jan 2025 - 23:07
Post #1043


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





jakie to ma znaczenie czy one przyspieszaja w 20 czy w 26 sekund 0-180?
Jak ktos chce szybki samochod to nie kupuje ani 520d ani camry.
A jak ktos uzywa samochodu jako srodka transportu a nie masażera plecow to jeden i drugi jest wiecej niz wystarczajacy.
Żony samochod ma tyle do 100 co mój do 190. A nad morze czy w góry jedzie tyle samo czasu.


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Thu, 23 Jan 2025 - 09:59
Post #1044


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(kylo @ Wed, 22 Jan 2025 - 21:33) *
Jak faktycznie jest poprawa o 3 sekundy przy 13 koniach więcej to ja bym nie powiedział że średnio. Ile byś chciał szybciej przy tej różnicy mocy?
Z BMW nie ma co porównywać, bo jest dużo cięższe i ma sporo mniej mocy.
Prędzej można to porównać z takim superbem dieslem fwd. Do tej pory skoda mimo że teoretycznie słabsza to była szybsza
Może teraz toyota nadrobiła.

kiedy w końcu się nauczycie, że decydującym czynnikiem przy przyśpieszaniu jest MOC. To nie jest jakiś losowy parametr marketingowca, który nic nie oznacza, tylko fizyczny parametr oznaczający umiejętność wykonania pracy w jednostce czasu. Im wyższa moc, tym obiekt wykona tę samą pracę w krótszym czasie. Przenosząc to na samochód - po prostu szybciej zwiększy prędkość, albo szybciej pokona określony dystans. Jak coś ma 220KM, to przyśpiesza lepiej niż jak coś, co ma 190KM.

Camry vs Superb
https://zeperfs.com/duel8020-5816.htm

Camry vs 520d
https://zeperfs.com/duel8020-6601.htm

masy w zasadzie takie same, co nie dziwi, bo to wszystko jest ten sam segment.

Jedyny istotny kłopot Toyoty to fakt, że jej prędkość jest ograniczona do paczki osiemdziesiąt, co auto w sposób oczywisty dyskwalifikuje u osób poszukujących wrażeń przy +200.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Thu, 23 Jan 2025 - 11:25
Post #1045


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





Ale w Zeperfsie są parametry starej Camry. Nowa jest subiektywnie wyraźnie żwawsza, prawdopodobnie ze względu na większą aktywność silnika elektrycznego.

Odbyłem na szybko jazdę test. licząc na to że będzie dramat i będę miał problem z głowy, ale okazało się ze to efektywny wóz jako daily, i mam teraz zagwozdkę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Thu, 23 Jan 2025 - 12:09
Post #1046


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(Type-R @ Thu, 23 Jan 2025 - 12:25) *
Nowa jest subiektywnie wyraźnie żwawsza, prawdopodobnie ze względu na większą aktywność silnika elektrycznego.
nowa ma po prostu więcej mocy.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 23 Jan 2025 - 14:10
Post #1047


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 23 Jan 2025 - 12:09) *
nowa ma po prostu więcej mocy.

W teorii masz rację. W praktyce producenci mocno się teraz głowią jak obniżyć emisję, jednocześnie utrzymując osiągi samochodu. Nie zawsze im to dobrze wychodzi.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Thu, 23 Jan 2025 - 14:28
Post #1048


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 23 Jan 2025 - 12:09) *
nowa ma po prostu więcej mocy.


Poprawa osiągów nie jest współmierna do wzrostu mocy o 13, czy ile tam KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Thu, 23 Jan 2025 - 15:49
Post #1049


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(Tommo @ Thu, 23 Jan 2025 - 15:10) *
W teorii masz rację. W praktyce producenci mocno się teraz głowią jak obniżyć emisję, jednocześnie utrzymując osiągi samochodu. Nie zawsze im to dobrze wychodzi.

moc, to jest moc. Auto może być ewentualnie przymulone w niektórych trybach pracy, ale jak otworzysz przepustnicę na 100%, to silnik musi wejść na krzywą maksymalnej mocy. Fizyka jest bezwzględna.


CYTAT(Type-R @ Thu, 23 Jan 2025 - 15:28) *
Poprawa osiągów nie jest współmierna do wzrostu mocy o 13, czy ile tam KM.
a jaka by była współmierna? biggrin.gif


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kylo
post Thu, 23 Jan 2025 - 16:29
Post #1050


Super User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 23 Jan 2025 - 09:59) *
kiedy w końcu się nauczycie, że decydującym czynnikiem przy przyśpieszaniu jest MOC. To nie jest jakiś losowy parametr marketingowca, który nic nie oznacza, tylko fizyczny parametr oznaczający umiejętność wykonania pracy w jednostce czasu. Im wyższa moc, tym obiekt wykona tę samą pracę w krótszym czasie. Przenosząc to na samochód - po prostu szybciej zwiększy prędkość, albo szybciej pokona określony dystans. Jak coś ma 220KM, to przyśpiesza lepiej niż jak coś, co ma 190KM.

Camry vs Superb
https://zeperfs.com/duel8020-5816.htm

Camry vs 520d
https://zeperfs.com/duel8020-6601.htm

masy w zasadzie takie same, co nie dziwi, bo to wszystko jest ten sam segment.

Jedyny istotny kłopot Toyoty to fakt, że jej prędkość jest ograniczona do paczki osiemdziesiąt, co auto w sposób oczywisty dyskwalifikuje u osób poszukujących wrażeń przy +200.

No właśnie niby to moc decyduje, ale nawet w tym porównaniu co dajesz to superb TDI w wersji 190, której nie robią już z 5 lat ma więcej punktów od Camry 218 konnej.
Diesel 200 koni jest zauważalnie szybszy od 190 i może dopiero teraz toyota dogoniła go w tej wersji 231 konnej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 23 Jan 2025 - 16:43
Post #1051


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Wiesz dochodzi masa wlasna, przelozenia, lag przy zmianach biegow, wspolczynnik oporow toczenia i powietrza, straty przekladni itd itd. moc to nie przyspieszenie. 0-180 mowi duzo. moc niewiele.
Moje auto 300 konne to auto powinno byc szybkie czy wolne? Ile na cwiartke powinno robic 300 koni? Ja robie 12s na cwiartke a 300 konny jeep bedzie to robil w 18s


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Thu, 23 Jan 2025 - 17:10
Post #1052


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(piwo @ Thu, 23 Jan 2025 - 16:43) *
Wiesz dochodzi masa wlasna, przelozenia, lag przy zmianach biegow, wspolczynnik oporow toczenia i powietrza, straty przekladni itd itd. moc to nie przyspieszenie. 0-180 mowi duzo. moc niewiele.
Moje auto 300 konne to auto powinno byc szybkie czy wolne? Ile na cwiartke powinno robic 300 koni? Ja robie 12s na cwiartke a 300 konny jeep bedzie to robil w 18s


Daj spokój, moc to moc biggrin.gif
Jelcz ma 200 koni, to powinien iść jak Superb.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 23 Jan 2025 - 18:21
Post #1053


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Warto tez dodac ze obecna cena nowej camry 7,2 do setki to 166tys zl.
Spalinowy superb 2,0tfsi 204konny 7,4 do setki to 165tys zl czyli bardzo podobna cena i osiagi ale spalanie 2l wyzsze. Takze ciekawa sytuacja.

Chcialbym.zobaczyc jakies rodzinne z fotelikami porownanie tych dwoch aut.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drag_op
post Fri, 24 Jan 2025 - 10:53
Post #1054


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 February 2009
Skąd: Oborniki Śląskie





Przyśpieszenie 0-100, 100-180. Wszystko pięknie i teoretycznie jest to jakiś parametr porównawczy. Wpraktyce się okazuje, że wóz w standardowym trybie jazdy ma ~1.5-2sek laga reakcji pedał gazu -> układ napędowy - i całą dynamike szlag trafia. Chociaż z tego co zauważyłem to producenci trochę odchodzą od tego i aktualne modele bardziej chętnie reaguję na dociskanie w ruchu codziennym.


--------------------
`05 Renault Sport Megane 225 5d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 24 Jan 2025 - 12:10
Post #1055


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(drag_op @ Fri, 24 Jan 2025 - 10:53) *
Przyśpieszenie 0-100, 100-180. Wszystko pięknie i teoretycznie jest to jakiś parametr porównawczy. Wpraktyce się okazuje, że wóz w standardowym trybie jazdy ma ~1.5-2sek laga reakcji pedał gazu -> układ napędowy - i całą dynamike szlag trafia. Chociaż z tego co zauważyłem to producenci trochę odchodzą od tego i aktualne modele bardziej chętnie reaguję na dociskanie w ruchu codziennym.

To jest efekt norm CO2 i softem dławienie żeby się zmieścić w normie nie płacąc kar. Poprawiają to zwiększając efektywność napędu ev. Rzadziej włącza się silnik spalinowy przez co może być mocniejszy chwilowo.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Fri, 24 Jan 2025 - 13:07
Post #1056


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(drag_op @ Fri, 24 Jan 2025 - 11:53) *
Przyśpieszenie 0-100, 100-180. Wszystko pięknie i teoretycznie jest to jakiś parametr porównawczy. Wpraktyce się okazuje, że wóz w standardowym trybie jazdy ma ~1.5-2sek laga reakcji pedał gazu -> układ napędowy - i całą dynamike szlag trafia. Chociaż z tego co zauważyłem to producenci trochę odchodzą od tego i aktualne modele bardziej chętnie reaguję na dociskanie w ruchu codziennym.

i właśnie tak się tworzą teorie, ze jeden samochód mający 200KM jest dynamiczniejszy od drugiego, co ma 200KM. A potem wchodzi stoper i zeperfs wyjaśniając delikwenta.


Lag jest absolutnie czymś normalnym i występował zawsze, i będzie występował zawsze. Jak jedziesz 100kph i nagle zaczniesz przyśpieszać do 180, to automat najpierw musi zredukować i dopiero wtedy otrzymasz pełną moc, jeśli jedziesz manualem, to sam najpierw musisz zredukować, co oczywiście trwa. To samo z silnikiem - jak jedziesz 2000 rpm, to się nie dziw, że rozkręcenie turbosprężarki, czy dojście do najbardziej efektywnych obrotów trwa.

Tyle, że porównujemy maksymalną dynamikę auta, a nie jazdę w kapeluszu po ciepłe bułki. Po torze też będziesz jechał, trzymając 2000 rpm i losowo wciskał gaz do dechy? Nie, będziesz miał obroty nie niższe niż te 4krpm, przepustnica zawsze otwarta przynajmniej te 50% i wtedy auto pokazuje swoją prawdziwą dynamikę.

Cóż, youtuberzy/blogerzy motoryzacyjni nie rozumieją zasad fizyki, zasad pracy silnika i układu sterowania, przekazują swoje spostrzeżenia w filmikach, więc później pojawiają się kwiatki o lagach, czy lepszej/gorszej dynamice aut z jednakową mocą.




--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drag_op
post Fri, 24 Jan 2025 - 13:32
Post #1057


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 February 2009
Skąd: Oborniki Śląskie





CYTAT(Maciek1234 @ Fri, 24 Jan 2025 - 13:07) *
i właśnie tak się tworzą teorie, ze jeden samochód mający 200KM jest dynamiczniejszy od drugiego, co ma 200KM. A potem wchodzi stoper i zeperfs wyjaśniając delikwenta.


Lag jest absolutnie czymś normalnym i występował zawsze, i będzie występował zawsze. Jak jedziesz 100kph i nagle zaczniesz przyśpieszać do 180, to automat najpierw musi zredukować i dopiero wtedy otrzymasz pełną moc, jeśli jedziesz manualem, to sam najpierw musisz zredukować, co oczywiście trwa. To samo z silnikiem - jak jedziesz 2000 rpm, to się nie dziw, że rozkręcenie turbosprężarki, czy dojście do najbardziej efektywnych obrotów trwa.

Tyle, że porównujemy maksymalną dynamikę auta, a nie jazdę w kapeluszu po ciepłe bułki. Po torze też będziesz jechał, trzymając 2000 rpm i losowo wciskał gaz do dechy? Nie, będziesz miał obroty nie niższe niż te 4krpm, przepustnica zawsze otwarta przynajmniej te 50% i wtedy auto pokazuje swoją prawdziwą dynamikę.

Cóż, youtuberzy/blogerzy motoryzacyjni nie rozumieją zasad fizyki, zasad pracy silnika i układu sterowania, przekazują swoje spostrzeżenia w filmikach, więc później pojawiają się kwiatki o lagach, czy lepszej/gorszej dynamice aut z jednakową mocą.


Jasne, masz rację. Obiektywno-Subiektywne odczucia tego laga to mocno indywidualna interpretacja. Każdy, by chciał aby jednak ten nowoczesny układ napędowy precyzyjniej trafiał w preferencje kierowcy, "zawsze jest wolniej niż by mógł, ale zbyt szybko niż bym chciał". Podobna dywagacja jak kiedyś Turbo vs. N/A (o Panieeeeee te turbo zanim wstanie to ho ho). Nawiązując do tematu, teoretycznie takie Camry jako daily powinno dawać najlepszą reakcje na oczekiwania kierowcy. Oczywiście czym innym są wyobrażenia o jeździe amatora motorsportu ulicznego, a cywilizowanego europejskiego kierowcy biggrin.gif


--------------------
`05 Renault Sport Megane 225 5d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 24 Jan 2025 - 13:32
Post #1058


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





maciuś ale my rozmawiamy o samochodzie na ulicę właśnie a nie na tor, gdzie cały czas idziesz pełnym gwizdkiem. I tu właśnie wychodzą te kwiatki kiedy jedziesz sobie spokojnie ulicą i trzeba szybko wyprzedzić kolumnę samochodów. Ta właśnie reakcja na gaz i zwłoka jest bardzo ważna, ważniejsza często niż sam suchy parametr przyspieszenia 0-100.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Fri, 24 Jan 2025 - 13:57
Post #1059


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(Tommo @ Fri, 24 Jan 2025 - 14:32) *
I tu właśnie wychodzą te kwiatki kiedy jedziesz sobie spokojnie ulicą i trzeba szybko wyprzedzić kolumnę samochodów. Ta właśnie reakcja na gaz i zwłoka jest bardzo ważna, ważniejsza często niż sam suchy parametr przyspieszenia 0-100.
zakładam, że rozmawiam z inteligentnymi motoryzacyjnie ludźmi, a nie losową babeczką, wsadzaną do SUVa za karę.

Po to masz ręce i łopatki, żeby sobie zredukować bieg zawczasu. Tak samo można sobie podpompować pedałem gazu, żeby w odpowiednim momencie mieć do dyspozycji maksymalną dynamikę.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 24 Jan 2025 - 14:13
Post #1060


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Maciek1234 @ Fri, 24 Jan 2025 - 13:57) *
zakładam, że rozmawiam z inteligentnymi motoryzacyjnie ludźmi, a nie losową babeczką, wsadzaną do SUVa za karę.

Po to masz ręce i łopatki, żeby sobie zredukować bieg zawczasu. Tak samo można sobie podpompować pedałem gazu, żeby w odpowiednim momencie mieć do dyspozycji maksymalną dynamikę.


Oczywiście że można. Ba można nawet zrezygnować z wyprzedzania i poczekać kiedy będzie więcej miejsca biggrin.gif Tak ciężko jest zrozumieć że jedne układy pracują lepiej/szybciej inne nie? I to jest jedna z cech samochodu i jego zachowania na drodze podobnie jak moc maksymalna.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post

56 Stron V  « < 51 52 53 54 55 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 24 August 2025 - 14:52