![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1041
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
w sumie.
najnowsze bmw 520d 197koni za 270tys zl przyspiesza 0-180 licznikowo w 26s czyli 5s wolniej. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1042
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Jak faktycznie jest poprawa o 3 sekundy przy 13 koniach więcej to ja bym nie powiedział że średnio. Ile byś chciał szybciej przy tej różnicy mocy?
Z BMW nie ma co porównywać, bo jest dużo cięższe i ma sporo mniej mocy. Prędzej można to porównać z takim superbem dieslem fwd. Do tej pory skoda mimo że teoretycznie słabsza to była szybsza Może teraz toyota nadrobiła. |
|
|
![]()
Post
#1043
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
jakie to ma znaczenie czy one przyspieszaja w 20 czy w 26 sekund 0-180?
Jak ktos chce szybki samochod to nie kupuje ani 520d ani camry. A jak ktos uzywa samochodu jako srodka transportu a nie masażera plecow to jeden i drugi jest wiecej niz wystarczajacy. Żony samochod ma tyle do 100 co mój do 190. A nad morze czy w góry jedzie tyle samo czasu. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#1044
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Jak faktycznie jest poprawa o 3 sekundy przy 13 koniach więcej to ja bym nie powiedział że średnio. Ile byś chciał szybciej przy tej różnicy mocy? Z BMW nie ma co porównywać, bo jest dużo cięższe i ma sporo mniej mocy. Prędzej można to porównać z takim superbem dieslem fwd. Do tej pory skoda mimo że teoretycznie słabsza to była szybsza Może teraz toyota nadrobiła. kiedy w końcu się nauczycie, że decydującym czynnikiem przy przyśpieszaniu jest MOC. To nie jest jakiś losowy parametr marketingowca, który nic nie oznacza, tylko fizyczny parametr oznaczający umiejętność wykonania pracy w jednostce czasu. Im wyższa moc, tym obiekt wykona tę samą pracę w krótszym czasie. Przenosząc to na samochód - po prostu szybciej zwiększy prędkość, albo szybciej pokona określony dystans. Jak coś ma 220KM, to przyśpiesza lepiej niż jak coś, co ma 190KM. Camry vs Superb https://zeperfs.com/duel8020-5816.htm Camry vs 520d https://zeperfs.com/duel8020-6601.htm masy w zasadzie takie same, co nie dziwi, bo to wszystko jest ten sam segment. Jedyny istotny kłopot Toyoty to fakt, że jej prędkość jest ograniczona do paczki osiemdziesiąt, co auto w sposób oczywisty dyskwalifikuje u osób poszukujących wrażeń przy +200. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#1045
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Ale w Zeperfsie są parametry starej Camry. Nowa jest subiektywnie wyraźnie żwawsza, prawdopodobnie ze względu na większą aktywność silnika elektrycznego.
Odbyłem na szybko jazdę test. licząc na to że będzie dramat i będę miał problem z głowy, ale okazało się ze to efektywny wóz jako daily, i mam teraz zagwozdkę. |
|
|
![]()
Post
#1046
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Nowa jest subiektywnie wyraźnie żwawsza, prawdopodobnie ze względu na większą aktywność silnika elektrycznego. nowa ma po prostu więcej mocy.-------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#1047
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
nowa ma po prostu więcej mocy. W teorii masz rację. W praktyce producenci mocno się teraz głowią jak obniżyć emisję, jednocześnie utrzymując osiągi samochodu. Nie zawsze im to dobrze wychodzi. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1048
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1049
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
W teorii masz rację. W praktyce producenci mocno się teraz głowią jak obniżyć emisję, jednocześnie utrzymując osiągi samochodu. Nie zawsze im to dobrze wychodzi. moc, to jest moc. Auto może być ewentualnie przymulone w niektórych trybach pracy, ale jak otworzysz przepustnicę na 100%, to silnik musi wejść na krzywą maksymalnej mocy. Fizyka jest bezwzględna. Poprawa osiągów nie jest współmierna do wzrostu mocy o 13, czy ile tam KM. a jaka by była współmierna? ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#1050
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
kiedy w końcu się nauczycie, że decydującym czynnikiem przy przyśpieszaniu jest MOC. To nie jest jakiś losowy parametr marketingowca, który nic nie oznacza, tylko fizyczny parametr oznaczający umiejętność wykonania pracy w jednostce czasu. Im wyższa moc, tym obiekt wykona tę samą pracę w krótszym czasie. Przenosząc to na samochód - po prostu szybciej zwiększy prędkość, albo szybciej pokona określony dystans. Jak coś ma 220KM, to przyśpiesza lepiej niż jak coś, co ma 190KM. Camry vs Superb https://zeperfs.com/duel8020-5816.htm Camry vs 520d https://zeperfs.com/duel8020-6601.htm masy w zasadzie takie same, co nie dziwi, bo to wszystko jest ten sam segment. Jedyny istotny kłopot Toyoty to fakt, że jej prędkość jest ograniczona do paczki osiemdziesiąt, co auto w sposób oczywisty dyskwalifikuje u osób poszukujących wrażeń przy +200. No właśnie niby to moc decyduje, ale nawet w tym porównaniu co dajesz to superb TDI w wersji 190, której nie robią już z 5 lat ma więcej punktów od Camry 218 konnej. Diesel 200 koni jest zauważalnie szybszy od 190 i może dopiero teraz toyota dogoniła go w tej wersji 231 konnej. |
|
|
![]()
Post
#1051
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Wiesz dochodzi masa wlasna, przelozenia, lag przy zmianach biegow, wspolczynnik oporow toczenia i powietrza, straty przekladni itd itd. moc to nie przyspieszenie. 0-180 mowi duzo. moc niewiele.
Moje auto 300 konne to auto powinno byc szybkie czy wolne? Ile na cwiartke powinno robic 300 koni? Ja robie 12s na cwiartke a 300 konny jeep bedzie to robil w 18s -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1052
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Wiesz dochodzi masa wlasna, przelozenia, lag przy zmianach biegow, wspolczynnik oporow toczenia i powietrza, straty przekladni itd itd. moc to nie przyspieszenie. 0-180 mowi duzo. moc niewiele. Moje auto 300 konne to auto powinno byc szybkie czy wolne? Ile na cwiartke powinno robic 300 koni? Ja robie 12s na cwiartke a 300 konny jeep bedzie to robil w 18s Daj spokój, moc to moc ![]() Jelcz ma 200 koni, to powinien iść jak Superb. |
|
|
![]()
Post
#1053
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Warto tez dodac ze obecna cena nowej camry 7,2 do setki to 166tys zl.
Spalinowy superb 2,0tfsi 204konny 7,4 do setki to 165tys zl czyli bardzo podobna cena i osiagi ale spalanie 2l wyzsze. Takze ciekawa sytuacja. Chcialbym.zobaczyc jakies rodzinne z fotelikami porownanie tych dwoch aut. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1054
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Przyśpieszenie 0-100, 100-180. Wszystko pięknie i teoretycznie jest to jakiś parametr porównawczy. Wpraktyce się okazuje, że wóz w standardowym trybie jazdy ma ~1.5-2sek laga reakcji pedał gazu -> układ napędowy - i całą dynamike szlag trafia. Chociaż z tego co zauważyłem to producenci trochę odchodzą od tego i aktualne modele bardziej chętnie reaguję na dociskanie w ruchu codziennym.
-------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#1055
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Przyśpieszenie 0-100, 100-180. Wszystko pięknie i teoretycznie jest to jakiś parametr porównawczy. Wpraktyce się okazuje, że wóz w standardowym trybie jazdy ma ~1.5-2sek laga reakcji pedał gazu -> układ napędowy - i całą dynamike szlag trafia. Chociaż z tego co zauważyłem to producenci trochę odchodzą od tego i aktualne modele bardziej chętnie reaguję na dociskanie w ruchu codziennym. To jest efekt norm CO2 i softem dławienie żeby się zmieścić w normie nie płacąc kar. Poprawiają to zwiększając efektywność napędu ev. Rzadziej włącza się silnik spalinowy przez co może być mocniejszy chwilowo. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1056
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Przyśpieszenie 0-100, 100-180. Wszystko pięknie i teoretycznie jest to jakiś parametr porównawczy. Wpraktyce się okazuje, że wóz w standardowym trybie jazdy ma ~1.5-2sek laga reakcji pedał gazu -> układ napędowy - i całą dynamike szlag trafia. Chociaż z tego co zauważyłem to producenci trochę odchodzą od tego i aktualne modele bardziej chętnie reaguję na dociskanie w ruchu codziennym. i właśnie tak się tworzą teorie, ze jeden samochód mający 200KM jest dynamiczniejszy od drugiego, co ma 200KM. A potem wchodzi stoper i zeperfs wyjaśniając delikwenta. Lag jest absolutnie czymś normalnym i występował zawsze, i będzie występował zawsze. Jak jedziesz 100kph i nagle zaczniesz przyśpieszać do 180, to automat najpierw musi zredukować i dopiero wtedy otrzymasz pełną moc, jeśli jedziesz manualem, to sam najpierw musisz zredukować, co oczywiście trwa. To samo z silnikiem - jak jedziesz 2000 rpm, to się nie dziw, że rozkręcenie turbosprężarki, czy dojście do najbardziej efektywnych obrotów trwa. Tyle, że porównujemy maksymalną dynamikę auta, a nie jazdę w kapeluszu po ciepłe bułki. Po torze też będziesz jechał, trzymając 2000 rpm i losowo wciskał gaz do dechy? Nie, będziesz miał obroty nie niższe niż te 4krpm, przepustnica zawsze otwarta przynajmniej te 50% i wtedy auto pokazuje swoją prawdziwą dynamikę. Cóż, youtuberzy/blogerzy motoryzacyjni nie rozumieją zasad fizyki, zasad pracy silnika i układu sterowania, przekazują swoje spostrzeżenia w filmikach, więc później pojawiają się kwiatki o lagach, czy lepszej/gorszej dynamice aut z jednakową mocą. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#1057
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
i właśnie tak się tworzą teorie, ze jeden samochód mający 200KM jest dynamiczniejszy od drugiego, co ma 200KM. A potem wchodzi stoper i zeperfs wyjaśniając delikwenta. Lag jest absolutnie czymś normalnym i występował zawsze, i będzie występował zawsze. Jak jedziesz 100kph i nagle zaczniesz przyśpieszać do 180, to automat najpierw musi zredukować i dopiero wtedy otrzymasz pełną moc, jeśli jedziesz manualem, to sam najpierw musisz zredukować, co oczywiście trwa. To samo z silnikiem - jak jedziesz 2000 rpm, to się nie dziw, że rozkręcenie turbosprężarki, czy dojście do najbardziej efektywnych obrotów trwa. Tyle, że porównujemy maksymalną dynamikę auta, a nie jazdę w kapeluszu po ciepłe bułki. Po torze też będziesz jechał, trzymając 2000 rpm i losowo wciskał gaz do dechy? Nie, będziesz miał obroty nie niższe niż te 4krpm, przepustnica zawsze otwarta przynajmniej te 50% i wtedy auto pokazuje swoją prawdziwą dynamikę. Cóż, youtuberzy/blogerzy motoryzacyjni nie rozumieją zasad fizyki, zasad pracy silnika i układu sterowania, przekazują swoje spostrzeżenia w filmikach, więc później pojawiają się kwiatki o lagach, czy lepszej/gorszej dynamice aut z jednakową mocą. Jasne, masz rację. Obiektywno-Subiektywne odczucia tego laga to mocno indywidualna interpretacja. Każdy, by chciał aby jednak ten nowoczesny układ napędowy precyzyjniej trafiał w preferencje kierowcy, "zawsze jest wolniej niż by mógł, ale zbyt szybko niż bym chciał". Podobna dywagacja jak kiedyś Turbo vs. N/A (o Panieeeeee te turbo zanim wstanie to ho ho). Nawiązując do tematu, teoretycznie takie Camry jako daily powinno dawać najlepszą reakcje na oczekiwania kierowcy. Oczywiście czym innym są wyobrażenia o jeździe amatora motorsportu ulicznego, a cywilizowanego europejskiego kierowcy ![]() -------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#1058
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
maciuś ale my rozmawiamy o samochodzie na ulicę właśnie a nie na tor, gdzie cały czas idziesz pełnym gwizdkiem. I tu właśnie wychodzą te kwiatki kiedy jedziesz sobie spokojnie ulicą i trzeba szybko wyprzedzić kolumnę samochodów. Ta właśnie reakcja na gaz i zwłoka jest bardzo ważna, ważniejsza często niż sam suchy parametr przyspieszenia 0-100.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1059
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
I tu właśnie wychodzą te kwiatki kiedy jedziesz sobie spokojnie ulicą i trzeba szybko wyprzedzić kolumnę samochodów. Ta właśnie reakcja na gaz i zwłoka jest bardzo ważna, ważniejsza często niż sam suchy parametr przyspieszenia 0-100. zakładam, że rozmawiam z inteligentnymi motoryzacyjnie ludźmi, a nie losową babeczką, wsadzaną do SUVa za karę.Po to masz ręce i łopatki, żeby sobie zredukować bieg zawczasu. Tak samo można sobie podpompować pedałem gazu, żeby w odpowiednim momencie mieć do dyspozycji maksymalną dynamikę. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#1060
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
zakładam, że rozmawiam z inteligentnymi motoryzacyjnie ludźmi, a nie losową babeczką, wsadzaną do SUVa za karę. Po to masz ręce i łopatki, żeby sobie zredukować bieg zawczasu. Tak samo można sobie podpompować pedałem gazu, żeby w odpowiednim momencie mieć do dyspozycji maksymalną dynamikę. Oczywiście że można. Ba można nawet zrezygnować z wyprzedzania i poczekać kiedy będzie więcej miejsca ![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 24 August 2025 - 14:52 |