![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Chyba nie sądzisz, że jest inaczej? a skądże...wąski powerband tylko 1000KM na 750kg wagi i widać że mocno słabnie powyżej 340 ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Może skończmy już o tych przełożeniach, bo padło już "Mieszanie biegami to próba nadrobienia braku mocy" i boję się, że np. zaraz może paść coś w stylu "Wciskanie gazu do końca to próba nadrobienia braku mocy" albo "Kręcenie silnika do czerwonego pola to próba nadrobienia braku mocy" ewentualnie "Szybka jazda w zakrętach to próba nadrobienia braku mocy".
Może już wystarczy? Jak macie takie mocne furki to proponuję pozbyć się skrzyni biegów i połączyć bezpośrednio jak w elektryku. |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Może skończym już o tych przełożeniach, bo padło już "Mieszanie biegami to próba nadrobienia braku mocy" i boję się, że np. za raz może paść coś w stylu "Wciskanie gazu do końca to próba nadrobienia braku mocy" albo "Kręcenie silnika do czerwonego pola to próba nadrobienia braku mocy" ewentualnie "Szybka jazda w zakrętach to próba nadrobienia braku mocy". Może już wystarczy? Jak macie takie mocne furki to proponuję pozbyć się skrzyni biegów i połączyć bezpośrednio jak w elektryku. +1 ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Może skończmy już o tych przełożeniach, bo padło już "Mieszanie biegami to próba nadrobienia braku mocy" i boję się, że np. zaraz może paść coś w stylu "Wciskanie gazu do końca to próba nadrobienia braku mocy" albo "Kręcenie silnika do czerwonego pola to próba nadrobienia braku mocy" ewentualnie "Szybka jazda w zakrętach to próba nadrobienia braku mocy". Może już wystarczy? Jak macie takie mocne furki to proponuję pozbyć się skrzyni biegów i połączyć bezpośrednio jak w elektryku. Ten rodzaj leku można leczyć. Możesz sobie nawet poradzić sam biorąc na jakiś czas wolne od internetu. Jackpl pokazuje swoje tempo na torach modyfikowanymi przez siebie konstrukcjami i sądzę, że wie o czym pisze. Trochę szacunku raczej się mu należy. Zatem wycieczki osobiste proponuję zachowaj dla siebie. Tak rozwazam opcje samochodu bez skrzyni i wiem, że jackpl też. I nic to nowego regera np też ma jeden bieg. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Może skończmy już o tych przełożeniach, bo padło już "Mieszanie biegami to próba nadrobienia braku mocy" i boję się, że np. zaraz może paść coś w stylu "Wciskanie gazu do końca to próba nadrobienia braku mocy" albo "Kręcenie silnika do czerwonego pola to próba nadrobienia braku mocy" ewentualnie "Szybka jazda w zakrętach to próba nadrobienia braku mocy". Może już wystarczy? Jak macie takie mocne furki to proponuję pozbyć się skrzyni biegów i połączyć bezpośrednio jak w elektryku. Wszystko kwestia czasu, aż tak zaczniemy robić. Natomiast to,że Twoja wyobraźnia ogranicza cię tak mocno ,że nie widzisz absurdu mieszania biegami na coś wskazuje. Pojedz na tor mocnym samochodem i może zrozumiesz, o czym dyskutujemy. Albo odpal assetto corsa. Do tej pory moje rekordy na kartodroamch robiłem często jednym biegiem. Wiele osób robi lepsze czasy na naszych torach (do 150km/h) jadąc jednym biegiem, wyjątkiem są czasem proste startowe, natomiast tam zysk ze zmiany biegu vs jazda na odcince to jakieś dziesiętne sekundy. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Nie trzeba jechać mocnym wozem, wystarczy pojechać gokartem. W niektórych przypadkach brak skrzyni biegów się sprawdza, ale nie w każdym przypadku i wydaje mi się, że czepianie się wyboru skrzyni w typowym funcarze, który nie służy do bicia rekordów tylko do dawania frajdy na torze jest bzdurą. Amatorskim drifterom też mówisz, żeby nie spawali dyfra, bo lepsza szpera? Według mnie w tym temacie jest mowa o aucie, które zabiera się na tor nie po to, żeby robić najlepsze czasy, ale żeby z tym autem obcować i się nim cieszyć. - Dlatego nawet czasy nie są dokładnie mierzone, bo to nie chodzi w tej zabawie o zbijanie ułamków sekundy. Sory, ale nie wyobrażam sobie, żeby w hajsie 10k zrobić poważny przyrost mocy jak się nie jest mechanikiem, a kolejna sprawa, która była już wspomniana: na co duża moc jak się jej nie da rady w całości wykorzystać, bo zabraknie umiejętności/odwagi? Myślę, że jak właściciel poczuje, że brakuje mu mocy to poczyni kroki w tym kierunku
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie trzeba jechać mocnym wozem, wystarczy pojechać gokartem. W niektórych przypadkach brak skrzyni biegów się sprawdza, ale nie w każdym przypadku i wydaje mi się, że czepianie się wyboru skrzyni w typowym funcarze, który nie służy do bicia rekordów tylko do dawania frajdy na torze jest bzdurą. Amatorskim drifterom też mówisz, żeby nie spawali dyfra, bo lepsza szpera? Według mnie w tym temacie jest mowa o aucie, które zabiera się na tor nie po to, żeby robić najlepsze czasy, ale żeby z tym autem obcować i się nim cieszyć. - Dlatego nawet czasy nie są dokładnie mierzone, bo to nie chodzi w tej zabawie o zbijanie ułamków sekundy. Sory, ale nie wyobrażam sobie, żeby w hajsie 10k zrobić poważny przyrost mocy jak się nie jest mechanikiem, a kolejna sprawa, która była już wspomniana: na co duża moc jak się jej nie da rady w całości wykorzystać, bo zabraknie umiejętności/odwagi? Myślę, że jak właściciel poczuje, że brakuje mu mocy to poczyni kroki w tym kierunku Czasy są mierzone, bo Andrzej jeździ na imprezy z pomiarem. Trzyma się klasy do 2000 i w niej stara się rywalizować. Jak trochę pojeździsz po torze, to zobaczysz, że często bieg wyżej jest płynniej i szybciej. Ale ktoś, kto nie jeździł samochodem na czas, nie jest w stanie takich rzeczy zrozumieć. To są niuanse i tylko przy suchej analizie danych takie wnioski można wyciągnąć. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Czasy są mierzone, bo Andrzej jeździ na imprezy z pomiarem. Trzyma się klasy do 2000 i w niej stara się rywalizować. Jak trochę pojeździsz po torze, to zobaczysz, że często bieg wyżej jest płynniej i szybciej. Ale ktoś, kto nie jeździł samochodem na czas, nie jest w stanie takich rzeczy zrozumieć. To są niuanse i tylko przy suchej analizie danych takie wnioski można wyciągnąć. Ok dobra, coś musiałem źle zapamietać z tą rywalizacją. Nigdzie nie napisałem, że neguję to co napisałeś, bo to prawda. Tylko wszystko ZALEŻY od konkretnego przypadku. Oczywiście, że najlepiej, żeby auto nie miało przekładni i miało wysoką moc tak jak elektryk (nie posiadając przy tym wad elektryka), ale taki elektryk z drugiej strony często bez kontroli trakcji lub innych udogodnień nie nadaje się do jazdy, gdy moc jest tak wysoka i od muśnięcia gazu mieli opony. W aucie z tematu przecież skrzynia musi być, a według mnie sensowny przyrost mocy byłby o wiele droższy, ale może i faktycznie lepszy od zmiany skrzyni. |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dobrze to może wyjaśnię to lopatologocznie. F1 lata na 8 biegu 340 i kończy się obrotomierz. Załóżmy. To co robi te poprzednie 7 biegów? Pozwala się szybko rozpędzić. Jeżeliby f1 miała mieć jeden bieg i latać 340 to jakby to jechalo z niskich obrotów na 8 biegu? Bo musiałby przełożeniem odpowiadać tej obecnej osemce. No słabo jechałoby. Tak tak wówczas nigdzie nie pojechałoby 340 może tylko 280 a może 300. Zatem bieg mógłby być krótszy. A teraz skoro na 3b powiedzmy f1 robi 170 i jedzie na limicie trakcji 3 bieg robiąc 1.5g przeciążenia na odejściu. To jak pomnozymy przebieg momentu na kołach x2 to nie ma potrzeby posiadania skrzyni. Jasne aerodynamika zjada moc więc to tylko proste założenia. Tak czy inaczej można sobie wyobrazić amatorski wóz co na takiej Łodzi ma w założeniach min 50kmg i max 150kmg i robi to jednym biegiem generują stale 1g na odejściu. Tak samo Poznań 70-250 jeden bieg i stale 1g na odejściu. To naprawdę nie są trudne obliczenia i wartości realne do uzyskania przez amatorów. .
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Wiele osób robi lepsze czasy na naszych torach (do 150km/h) jadąc jednym biegiem, wyjątkiem są czasem proste startowe, natomiast tam zysk ze zmiany biegu vs jazda na odcince to jakieś dziesiętne sekundy. No właśnie, kluczem jest charakterystyka toru, na tych mniejszych na pewno może tak być albo można się ograniczyć do 2 biegów zamiast 3/4, sporo też zależy od wielu parametrów auta i power bandu (było już wspominane powyżej). Kiedyś jeździłem seryjnym TDI 90KM wokół trzepaka na jednym biegu (2) a amatorsko porobione benzyny zmieniały 1-2 i sporo na tym traciły - mój dupowóz z niezłym przebiegiem momentu i krótką dwójką wypadał na ich tle co najmniej nieźle. Osobna uwaga, nie personalna: dajmy na luz z tą krytyką moda. OP napisał co jak i dlaczego, skrzynię włożył z jedynie kilkudniową przerwą w dostępności auta na czym mu zależało i ma fun z bicia biegów. Grono krytyków już dało do zrozumienia o co chodzi, i merytorycznie miejscami macie rację, ale rozmijacie się z wymagania OPa więc jaki tego sens. Chyba czas dać na luz ![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
zapomnieliscie o ruszaniu, jak chcecie zrealizowac ruszanie z jalowych obrotow ( typu 800 do powiedzmy 1500 w bardziej "sportowych" silnikach ) za pomoca przekladni ktora ma jeden bieg? albo sie szybko osiagnie predkosci maksymalne ( czytaj beda niskie ) albo strzal przy ruszeniu bedzie tak potezny, ze motor pierdolnie mostem czy polosiami, spali laczora i dopiero potem zlapie trakcje przy okazji zmuszajac wszystkie elementy zawieszenia i mocowania zespolu napedowego do pracy w ekstremalnych obciazeniach
no chyba ze zakladamy uslizg sprzegla przy ruszaniu i jego ograniczona zywotnosc |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
zapomnieliscie o ruszaniu, jak chcecie zrealizowac ruszanie z jalowych obrotow ( typu 800 do powiedzmy 1500 w bardziej "sportowych" silnikach ) za pomoca przekladni ktora ma jeden bieg? albo sie szybko osiagnie predkosci maksymalne ( czytaj beda niskie ) albo strzal przy ruszeniu bedzie tak potezny, ze motor pierdolnie mostem czy polosiami, spali laczora i dopiero potem zlapie trakcje przy okazji zmuszajac wszystkie elementy zawieszenia i mocowania zespolu napedowego do pracy w ekstremalnych obciazeniach no chyba ze zakladamy uslizg sprzegla przy ruszaniu i jego ograniczona zywotnosc 1700kg autem ruszam z 2ki bez niszczenia sprzęgła. Albo zestawem 3000kg z 1ki pod gorke. Taka sama pracę wykona sprzęgło na 4tym biegu autem 850kg.Taki wóz nie musi szybko ruszać. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Flapjck nie zapomnieliśmy. Zachęcam do obejrzenia mojego kanału na yt. Są tam starty różnymi furami możesz zobaczyć ile potrafi przyjąć seryjne sprzęgło. 6.2 niecałe 500KM/1300kg to rusza z 1500rpm na biegu do 140kmg bez marudzenia. Na dniach wrzucam mocniejszy nadal seryjny docisk i testy 550KM/1250kg. Naprawdę ruszane wozem 2kg/KM biegiem co robi 250 przy 8k to nie jest problem.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Czasy są mierzone, bo Andrzej jeździ na imprezy z pomiarem. Trzyma się klasy do 2000 i w niej stara się rywalizować. Jak trochę pojeździsz po torze, to zobaczysz, że często bieg wyżej jest płynniej i szybciej. Ale ktoś, kto nie jeździł samochodem na czas, nie jest w stanie takich rzeczy zrozumieć. To są niuanse i tylko przy suchej analizie danych takie wnioski można wyciągnąć. No tak Bogiem a prawdą to ma takie mierzone stopniowo dochodziłem do jeżdżenia jakby policzyć z mojej "historii" to chyba połowa przynajmniej to treningi jastrząb, kilka tjs. Pancina itp. ale oczywiście jak jest pomiar to jest rywalizacja i nie ma co się zaklinać że się wtedy nie staram choć nie na głupa i chyba nie tylko ja. Inaczej bym nie brał czipa ![]() Może faktycznie ten temat oddzielny założę ale po krotce to średnio mi pasuje jednobiegowa pochodna 7ki, po drugie to zgłaszam że skrzynie nie tak łatwo popsuć i mimo luźnego lewarka pozwala się do siebie przyzwyczaić, nawet kilka upshiftów bez sprzęgła zrobiłem testowo ![]() Ale .. wg moich _ odczuc_ a jastrząb znam dość dobrze to naprawdę takie przełożenia czuć po prostu zwłaszcza pod górkę . I jakoś specjalnie się więcej nie namachiwalem niż na poprzedniej skrzyni. Więc trochę wciąż nie łapie co z ta jest gorszego niż że starą? Poza ceną ale to odkładając na bok . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie ma nic gorszego. Same pozytywy, a największy poza przelozeniami to hamowanie lewa noga czego chyba jeszcze nie próbowałeś?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ale .. wg moich _ odczuc_ a jastrząb znam dość dobrze to naprawdę takie przełożenia czuć po prostu zwłaszcza pod górkę . I jakoś specjalnie się więcej nie namachiwalem niż na poprzedniej skrzyni. Więc trochę wciąż nie łapie co z ta jest gorszego niż że starą? Poza ceną ale to odkładając na bok . Wtedy miałeś strasznie długą 3-kę jak na wolnossący silnik. Charakterystyka NA powoduje to,że sama zmiana przełożenia o 10% nie daje 10%, a np 15%, bo dochodzi jeszcze peak momentu, który teraz łapiesz szybciej, a wtedy akurat go wykorzystywałeś np dopiero za wzniesieniem. Gorszego nic, pytanie, ile lepszego teraz i czy jesteś w stanie wykorzystać te dobrodziejstwo prostych zębów ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Co do lewej nogi to za mało jeżdżę żeby ją dobrze wyczuć , a przyzwoicie hamujący prawą zawsze będzie lepszy od marnego lewonożnego hamującego (a takim bym był bo nie mam jeszcze wuczutej , te bezpośrednie hamulce na dwóch pompkach z b małym zakresem ruchu pedała to naprawdę inne hamowanie niż w cywilu więc automatem jeżdżąc na co dzień i się ucząc się nie nauczę) . Do tego podpórka pod piętę musiałaby bardziej w lewo pójść, bo nie da siębez tej podpórki hamować dobrze, a wtedy by kolidowała z pozycją pięty lewej stopy , a tam cisano do ustawiania i dorabiania tych popdpórek , pewnie się da, ale jeszcze nie . Więc może kiedyś ale wiecie jak to jest z planami - w naszym mówił indyk, a innym chcesz rozśmieszyć boga opowiedz mu swoje plany
![]() Co jeszcze jednego wrażenia laika to mam takie że teraz mocniej auto hamuje silnikiem, a j b lubię to zacieśnianianie lub rozszerzanie zakrętu transferem masy - samym gazem, może dlatego że to sterowanie niedostępne na ulicy i przed trackdayami tego nie zaznawałem. Jacek no tak to było faktycznie - ta górka jest wyjściem z ostrego prawego zakrętu, na tameej skrzyni wjeżdżałęm pod nią na 2ce to jakoś spec nie uciekał tył a teraz musiałem uważać na ten tył i nie cisnąć ful gazu. A żeby było w temacie to taka racingowa fotka ![]() https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6...amp;oe=60CA2F66 (Fotograf Qba Żołędowski, fotografuje na ClassicautoCup i Raceday'u (m in na pewno) i świetne fotgrafie robi , więc jak ktoś chce i mieć szansę na foto pierwszej klasy swoich aut to na tych imprezach jest szansa na to. No pomiar czasu czasem zawiedzie, ale ... ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Co tam jakaś awaria czy za grubo było?
P. S. Co do lewej nogi musisz spróbować. Z pewnością niejeden Westfieldowiec tak jeździ. Nie ma się co na wyrost zastanawiać jak dziewica przed pierwszym seksem. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Na tych wszystkich krótkich i krętych torach, na korzyść wolnossaka z krótką skrzynią będzie przemawiał fakt płynnego oddawania mocy i lepszej kontroli nad "gazem". Sam jestem mocno ciekawy jak taki samochód z grubym nituem i jednym biegiem oddawał by moc na ciasnych winklach. Dobrze by się było pewnie wtedy wspierać jakimś dobrym race tcs
![]() Ja Andrzejsr bardzo dobrze rozumiem, Kolega dobrze wie że cąły czas wjeżdża się w samochód i swoje umiejętności, i więcej korzyści na tym etapie uzyska gdy zainwestuje w paliwo i opony niż w kolejne modyfikacje ![]() trzeba jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć i trzeba dojść do miejsca gdzie samemu się czuje braki samochodu i wie się czego się od samochodu oczekuje. |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
No pytanie po co jeździć. Jackpl jak widać nie jeździ a wpada od święta i robi rekordy. Rekreacyjnie można sobie pojeździć samochodem do pracy. Bez ryzyka.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 01:16 |