![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Z humorem spokojnie, nie jestem na takie coś podatny, bardziej go sobie swoimi obawami psuję czasem
![]() ![]() Jacek swoje frycowe zapłacił ucząc się doładowań swoich silników, to łatwo mu mówić po czasie, po czasie wydaje się prostsze . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Wiem co robią krótsze.przelozenia w słabym wozie. Kiedyś miałem nissana tida, ,jakieś 120 koni. Miał 2ke do 80,3ke do 120.Dynamika bił Wisłę mocniejszych aut w mieście.
Ja mam plan zrobić taki samochód, który będzie miał problemy z trakcja do 150km/h. Zabawę w 200 koni mam już za sobą ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Pozwolę sobie tylko zauważyć, że 90proc juz chyba samochodów, które jeżdżą po ulicach ma więcej mocy niż te 2.0 i jakoś nie sypia się co zakręt. Ja sam co dnia jeżdżę autami o mocy x2 czy x3 i też klepie kilometry a czasem i na tor wbijam.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Z przełożeniami ograniczeniem było to że 4ka musiała być 1:1
I jakoś tak mi wyszło szukając kompromisu jak na wykresie. Czasem są naworty ciasne więź może czasem tej 1ki użyje. Nie wiem . MIP na ulicy spoko, na torze mi 150 koni niecałe na slicku gorącym ( dość istotne ) dawało o sobie znać w sensie wytrzymałości pewnych elementów. I to 1050kg. No ale to w jakos 3 tysiącach km torowych lacznie plus początkowo dojazdy na kołach. Nie mam też ochoty co trackday opon zmieniać czy hamulców. Poprzedni sezon to 1 tys km torowych i praktycznie niezauważalne zużycie hamulców a opony drugie założyłem "nowe" ( używane po stówce sztuka) na ostatni trackday nie z powodu sznurków tylko wydawało mi się że słabiej trzymały przez ilość cykli i faktycznie tak było. Minimum roboty maximum frajdy . Ale to już są osobnicze różnice ile to minum roboty. Wspominałem już że drugi raz podchodząc do tych zabaw to bym w mx5 jakaś się próbował zmieścić i fajrant, tylko zabawa bez napinki. No ale za późno się przekonałem jak wytrzymałe i ile uśmiechu dające sa mx5 ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Te koszty które wymieniasz hamulce opony to śmieszne kwoty w relacji do czasu, który trzeba poświęcić żeby pojechać jakąś rundę. Tak samo masz minimum roboty maksimum frajdy 90 proc seryjnych wozów na torze.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie.
Taki lekki bezpośredni prosty wóz to zupełnie inne wrażenia. Zupełnie. 200 koni w nim to jak ze 400 w poltoratonowym lub więcej , a biorąc pod uwagę natychmiastowość odczuc i reakcji i bezpośredniość, brak kabiny to inny poziom wrażeń kompletnie. Tu się siedzi na ziemi prawie spiętym na sztywno z autem i na tylnej osi a to tylko ułamek różnic od seryjnego. A gratis jest zużycie znikome wszystkiego . Już widzę cywilny 2x w miesiącu goniony aha . Coś o tym wiem. Właśnie opisuje że żeby pojechać kolejna rundę i wyrwać pucharek przy okazji prawie nic nie trzeba było robić . No zapakować kombi i go załadować na lawete. 2x w miesiącu. Czas na podróż i trackday taki sam. To już stałe kosztu czasowo finansowe. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Puchary przywozilem też 126p i to seryjnym gdzie stawka wówczas była trochę mocna. Teraz mam auta nieco mocniejsze a nabyłem właśnie 126p i zamierzam latać seryjnym po torach. Ale to inny poziom emocji i frajdy niż jazda fura co robi 1g na odejściu 100kmg+ i każde klepniecie gazu wymaga sporej mocy obliczeniowej i pot leje się po kierownicy.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Taki lekki bezpośredni prosty wóz to zupełnie inne wrażenia. Zupełnie. 200 koni w nim to jak ze 400 w poltoratonowym lub więcej , a biorąc pod uwagę natychmiastowość odczuc i reakcji i bezpośredniość, brak kabiny to inny poziom wrażeń kompletnie. Tu się siedzi na ziemi prawie spiętym na sztywno z autem i na tylnej osi a to tylko ułamek różnic od seryjnego. Miałem okazję jechać na torze jako pasażer najpierw KTM X-BOW, a chwilę później Ferarii Italią 458. Po przejeździe KTM Italia w ogóle nie zrobiła na mnie wrażenia, a w KTM, aż ciężko mi było złapać oddech. Oczywiście z pozycji pasażera odczucia są dużo większe niż jak się samemu prowadzi, ale chodzi mi o to, że w pełni się z tobą zgadzam |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Miałem okazję jechać na torze jako pasażer najpierw KTM X-BOW, a chwilę później Ferarii Italią 458. Po przejeździe KTM Italia w ogóle nie zrobiła na mnie wrażenia, a w KTM, aż ciężko mi było złapać oddech. Oczywiście z pozycji pasażera odczucia są dużo większe niż jak się samemu prowadzi, ale chodzi mi o to, że w pełni się z tobą zgadzam No ja jak zaczynałem w ogóle cokolwiek się motoryzacją interesować kilka lat temu i uruchamiałem Pucharówkę to samo - KTM i Nissan GTR oraz Lamborghini jakiestam nie pamiętam, ten KTM to może 1./3 gazu wciskałem a mimo to byłem fizycznie z 500m dalej niż rejestrowały to zmysły ![]() MIP o ile niższe moce i przyspieszenia opanowujesz tak że tylko większa moc jest ograniczeinem to tylko pogratulować i krzesaj krzesaj! ja wiem że do połowy możliwości tych 200 koni nie doszedłem i na pewno to nie one mnie ograniczają, a jako kierowca w technice jazdy to w ogóle. Ja na tory gdzie wyższe moce coś dają ( w stosunku do nakładów czasowych na nie poświęconych) nie jeżdżę i nie będę regularnie a jeden czy dwa wyskoki na rok to toru nie poznam, spadnie deszcz, ktoś puści olej albo mnie nie wpuszczą lub zdejmą ![]() Jak poczuję to co w Alfie kiedyś że więcej już nie wycisnę i zacznę w innym kierunki obracać głowe to może, może, ale wtedy pewnie będą elektryki największe przyspieszenia oferować. A ja będę miał trudności z wejściem do klatki ![]() Ale wiem że to daaleko i może to będzie zupełnie inne hobby, w końcu istnieją takie, gdzie te nasze samochodowe g to pikuś . BTW pot to i gokart 10cio konny wyciska, a mocniejszy przy okazji jest szybszy . A 126p fajny, i faktycznie 'p' ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Żeby zobaczyć czy ogranicza Cię sprzęt czy Twój procesor musisz zebrać dane telemetryczne. Wówczas masz czarno na białym wszystko. Wiesz ten sport od początku rozwijali zawodnicy, którzy chcieli jeździć szybciej coraz mocniejszym furami. Jakbyś zrobił ankietę u zawodników kartingu czy chcą jeździć f1 czy kartami to co Ci napiszą? A taka sama ankieta wśród zawodników f1?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie muszę zbierać danych (już się nazbierałem) wiem to, dopóki nie czuje się komfortowo w dyskomforcie granic przyczepności i wozu to znaczy że w tych granicach nie jeżdżę, mierzenia g to może być hobby i to rozumiem, choć nie podzielam, ale żeby to przełożyć na wyniki to trzeba jeździć i jeżdzić na tych granicach w na powtarzalnym torze nonstop.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Miałem okazję jechać na torze jako pasażer najpierw KTM X-BOW, a chwilę później Ferarii Italią 458. Po przejeździe KTM Italia w ogóle nie zrobiła na mnie wrażenia, a w KTM, aż ciężko mi było złapać oddech. Oczywiście z pozycji pasażera odczucia są dużo większe niż jak się samemu prowadzi, ale chodzi mi o to, że w pełni się z tobą zgadzam Miałeś pełny kask i zasłonięte usta? Jak przejedziesz się zwykłym samochodem i przy 120 wystawisz głowę przez okno, to też oddechu nie złapiesz ![]() Nie muszę zbierać danych (już się nazbierałem) wiem to, dopóki nie czuje się komfortowo w dyskomforcie granic przyczepności i wozu to znaczy że w tych granicach nie jeżdżę, mierzenia g to może być hobby i to rozumiem, choć nie podzielam, ale żeby to przełożyć na wyniki to trzeba jeździć i jeżdzić na tych granicach w na powtarzalnym torze nonstop. Bardzo się mylisz w tej kwestii. Porównywanie czasu okrążeń jako całość to jakieś wróżenie. Można mierzyć 1 zakręt, 1 prostą i ja najczęściej tak robię. Z całego toru w Pszczółkach interesuje mnie 1 zakręt i 1 prosta i wszystko wiem na temat samochodu i efektu zmian. Trzeba powiedzieć jasno, jeździsz rekreacyjnie i nie interesują Cię czasy i dochodzenie do limitu. Wtedy telemetria rzeczywiście nie ma sensu. Ale wtedy ta skrzynia też , moim zdaniem, sensu nie miała ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Miałeś pełny kask i zasłonięte usta? Jak przejedziesz się zwykłym samochodem i przy 120 wystawisz głowę przez okno, to też oddechu nie złapiesz ![]() Bardzo się mylisz w tej kwestii. Porównywanie czasu okrążeń jako całość to jakieś wróżenie. Można mierzyć 1 zakręt, 1 prostą i ja najczęściej tak robię. Z całego toru w Pszczółkach interesuje mnie 1 zakręt i 1 prosta i wszystko wiem na temat samochodu i efektu zmian. Trzeba powiedzieć jasno, jeździsz rekreacyjnie i nie interesują Cię czasy i dochodzenie do limitu. Wtedy telemetria rzeczywiście nie ma sensu. Ale wtedy ta skrzynia też , moim zdaniem, sensu nie miała ![]() "z toru w pszczółkach" - masz pod nosem, przynajmniej raz w miesiącu jak nie częściej , zawsze ten sam, bez szykan, nawrotów, bramek itp. za każdym razem innych. To można porównywać i widzieć kiedy się zaczyna przyspieszać, po nagraniach jak zrotowane jest auto itp. Weź to zastosuj do autocrossu powodzenia. A na stałym często odwiedzanym torze w sumie nie pozostaje nic innego jak mierzyć już choćby z nudów ![]() Oczywiście że jeżdżę rekreacyjnie, zawodowców to tu raczej nie ma. Skrzynia jest też rekreacyjna uważam że pasuje prostotą do tego auta, to nie jakieś hiper urządzenie wymagające oczujnikowania ustawiania i strojenia tygodniami, a nie mam innych możliwości przekonać się z czym to się je, jak ją zamontować. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Andrzej moglbys się przyjrzeć bliżej telemetrii bo widać tam więcej niż jak sądzę myślisz. Wiadomo zawodowców mało wśród nas, ale są tacy którzy poza rekreacja poprawiają siebie i sprzęty i dążą do jakiegoś progresu. Mistrze świata z nas zadne nie są i nie będą co oczywiste.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Skrzynia jest też rekreacyjna uważam że pasuje prostotą do tego auta, to nie jakieś hiper urządzenie wymagające oczujnikowania ustawiania i strojenia tygodniami, a nie mam innych możliwości przekonać się z czym to się je, jak ją zamontować. Jako eksperyment to super. Na dodatek opiszesz, jak ci sie jej uzywa, bedzie dla potomnych. Moglbys zalozyc temat w projektach, byloby gdzie pisac ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Andrzej moglbys się przyjrzeć bliżej telemetrii bo widać tam więcej niż jak sądzę myślisz. Wiadomo zawodowców mało wśród nas, ale są tacy którzy poza rekreacja poprawiają siebie i sprzęty i dążą do jakiegoś progresu. Mistrze świata z nas zadne nie są i nie będą co oczywiste. Przyglądałem się cały zeszły sezon . Słucham też mądrych instruktorów i czytam i wiem gdzie i dla kogo ma zastosowanie, a gdzie to gadżet żeby wkleić na onboard. Do niej musi, ale to musi być niezawodne powtarzalne auto, powtarzalny tor . I mnóstwo jazdy, i wówczas można się faktycznie szkolić - skupiając tak jak się powinno na jednym zakręcie i jego analizowaniu z różnych przejazdów czy sesji po zjeździe, zastanawianiu się czy to auto czy niuanse prowadzenia miały taki a taki wpływ, i tak dalej z każdym kolejnym zakrętem, To tak. Ale ja takich możliwości nie mam wiec uznałem że na teraz to strata energii i czasu nic mi nie wnosząca realnie. Jacek - tak , jak i całe to auto. W dziale o projektach nie mogę bo nie wiem jakie mam wtryskiwacze (KMS zaciera) , a to wymóg widziałem . Po drugie bardzo nie lubię tego pojęcia "projekt" bo to nie żaden projekt tylko auto po prostu i efekty zachcianek czy prób a nie projekt. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jacek - tak , jak i całe to auto. W dziale o projektach nie mogę bo nie wiem jakie mam wtryskiwacze (KMS zaciera) , a to wymóg widziałem . Po drugie bardzo nie lubię tego pojęcia "projekt" bo to nie żaden projekt tylko auto po prostu i efekty zachcianek czy prób a nie projekt. Auto, przy którym spędzasz więcej czasu, niż z żoną to projekt ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Do tegu mu hoho, kilkudziesięciu lat z nim nie spędzę
![]() Projekt to sposób działania, postępowania, rozpisany na fragmenty i detale te z kolei na kolejne , wszystko do osiągnęcia jakiegoś celu , w innych interpreacjach to jakieś zapożyczenie z hamerykańskiego mocno wielokrotnie nadużywane. Samochód typu spróbuję z czym to się je , to nie projekt . Na razie co mogę opisuję , za wiele tego nie ma a co zebrałem to na stronie z podpisu jest . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Może rzeczywiście nie pasuje do tego forum ![]() Mieszanie biegami to próba nadrobienia braku mocy ![]() Pewnie dlatego F1 ma 8 ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Pewnie dlatego F1 ma 8 ![]() Chyba nie sądzisz, że jest inaczej? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:25 |