![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie mierzę bo za rzadko jeżdżę żeby to było wiarygodne i powtarzalne niestety.
Niby stały tor na jakim byłem w powiedezmy powtarzalnych warunkach pogodowych - Silesia też niewiele mówi bo pól metra inaczej szczyt tego czy innego zakrętu wyznaczony i po powtarzalności . Dlatego odrzucam racechrona gpsy bo właśnie w moim przypadku to nie ma sensu. Co do przełożeń nie są aż tak ciasne , a po drugie przecież nie odkrywam koła na nowo tylko czerpię z doświadczeń kitkarowych Westfieldowców i itp. gdzie latami zbierali doświadczenia i kto nie spróbował poprawiać jej (skrzyni MT75) przelożenia w tym kierunku ( stosując przeróżnie modyfikowane skrzynie typ 9 ) nie wracal do niej opisując jako "to nie to auto" lub coiśw ten deseń. A tam (UK) mają conieco stałych nitek torów i tych speed series itp. gdzie mają porównania co jak się spisuje. A taka typ 9 synchronizowana i prostymi pierwszymi biegami droższa lub jak ta na zamówienie. Moc to kłopoty, od uzyskania, przez kontrolowanie po zużycie wszystkiego znacznie większe, dosłownie wszystkiego. Na pewno ma sens dużo jeżdżąc i majac czas i energię na jej nie tyle tworzenie co utrzymanie , ale ileż tu na RF "projektów" co przez tworzenie mocy a później jej konsekwencje stoją i się robią co rusz albo latami. Na moje możliwości 200 koni to max . A jak się uda bliżej tem mocy i momentu max utrzymywać przez trochę większą cześc przejazdu to lepiej. To tak jakb nie wiem, odrzucić ustawianie geometrii (a wiemy że lubisz i doceniasz jej wpływ) i powiedzieć eeee, dorzucę mocy. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Paradoksalnie wyższe obroty są bardziej obciążające dla silnika, niż większy moment. Tzn przy wysokich obrotach trzeba stosować tłoki lekkie, lekkie sworznie i inne tematy. Silniki moto mają to z fabryki.
Z perspektywy żywotności lepiej doładować silnik te 0.5 bara i kręcić niżej, niż ciągle na odcince. Co do doświadczeń westfieldowców to nie neguję. Może ta skrzynia co miałeś wcześniej była rzeczywiście tragiczna. Sam chętnie bym sekwencję jakąś wsadził, ale to podwoi budżet mojego projektu ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Paradoksalnie wyższe obroty są bardziej obciążające dla silnika, niż większy moment. Tzn przy wysokich obrotach trzeba stosować tłoki lekkie, lekkie sworznie i inne tematy. Silniki moto mają to z fabryki. Z perspektywy żywotności lepiej doładować silnik te 0.5 bara i kręcić niżej, niż ciągle na odcince. Co do doświadczeń westfieldowców to nie neguję. Może ta skrzynia co miałeś wcześniej była rzeczywiście tragiczna. Sam chętnie bym sekwencję jakąś wsadził, ale to podwoi budżet mojego projektu ![]() te skrzynie są trwałe a do celów wyścigu - pucharu czyli wszyscy jadą tym samym na pewno ba dobre https://youtu.be/JU5M_RKNbUs?t=125 czy do nauki jako nierozwalające się zaraz i w razie czego za 2-3 stówki używane także. Westfireldy Aerorace z pucharu w Belgii z nimi jeżdzą od chyba ...nastu lat i taka dlatego mi się trafiła. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Paradoksalnie wyższe obroty są bardziej obciążające dla silnika, niż większy moment. Tzn przy wysokich obrotach trzeba stosować tłoki lekkie, lekkie sworznie i inne tematy. Silniki moto mają to z fabryki. Z perspektywy żywotności lepiej doładować silnik te 0.5 bara i kręcić niżej, niż ciągle na odcince. Co masz dokładnie na myśli, że lepiej doładować 0,5 bara niż kręcić wyżej niż seria? Czy doładować 0.5 bara i kręcić mniej niż seria jest lepiej niż wolnossak na seryjnym odcięciu. Bo można twój post zrozumieć że doładowanie zwiększy żywotność silnika, a takich rzeczy jeszcze nie widziałem ![]() |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Co masz dokładnie na myśli, że lepiej doładować 0,5 bara niż kręcić wyżej niż seria? Czy doładować 0.5 bara i kręcić mniej niż seria jest lepiej niż wolnossak na seryjnym odcięciu. Bo można twój post zrozumieć że doładowanie zwiększy żywotność silnika, a takich rzeczy jeszcze nie widziałem ![]() Szukanie dodatkowej mocy w wolnossaku jest bardziej wymagające dla silnika przez wyższe obroty niż seryjne. Moc z obrotów jest też znacznie droższa zakładając jakiś seryjny silnik. Zresztą ile wytrzyma seryjny silnik jadąc seryjnie na odcince 6500rpm non stopę,a ile wytrzyma ten sam silnik doładowany 0.5 bara jadąc 4000rpm ? Moim zdaniem ten drugi wytrzyma więcej ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Wiem z czym się wiąże grzebanie w wolnossaku i wiem że miałeś na myśli że łatwiej dmuchnąć lekko seryjny piec niż go kręcić wyżej i tak pewnie będzie.
Ale co do tego który wytrzyma więcej, wolnossak czy turbo z twojego przykładu, to sam jestem ciekawy. pierwsze pytanie to który będzie szybszy ![]() |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Wiem z czym się wiąże grzebanie w wolnossaku i wiem że miałeś na myśli że łatwiej dmuchnąć lekko seryjny piec niż go kręcić wyżej i tak pewnie będzie. Ale co do tego który wytrzyma więcej, wolnossak czy turbo z twojego przykładu, to sam jestem ciekawy. pierwsze pytanie to który będzie szybszy ![]() Nie mam wiedzy z własnego doświadczenia odnosnie katowania wolnossakow. Kiedyś próby bicia rekordów primera 1.6 skończyły się przytarciem panewki i wymuszona rewizja silnika (kilka minut na autostradzie próbując zrobić vmax na 4tym biegu). To, co zrobił Andrzej zmieniając przełożenia ma sens ,gdy jeździ po krętych torach lub ściga się na ułamki sekund. Wtedy silnik wolnossący może dać lepsze osiągi, bo będzie lepiej dobrany pod jakiś tor. Ale zmieni się tor i okaże się,że więcej zmian biegów powoduje straty. Skrzynia to zabawa , jak już nie ma gdzie indziej poprawiać czasów. W wolnossaku też mieszałem biegami, bo auto nie jechalo. Teraz więcej frajdy daje mi jazda na jednym biegu, bo 50-150 robi wystarczająco dobrze i nawet z wymianą silnika po awarii korbowodu jest taniej, niż ta skrzynia ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Taniej taniej... A diesel jeździ taniej niż benzyniak ale niekoniecznie je lubimy, mimo że tańsze.
Dla mnie doładowanie w żadnym wypadku nie byłoby tańsze , już pisałem - czas i późniejsza obsługa jakieś czujniki logi srogi . Zamiast pracować bym się musiał tego uczyc i stracił znacznie wiecej.No a tory właśnie kręte mam oba ulubione. Oczywiście wolałbym nie zmieniać biegów! Jak w kitkarze elektrycznym, to ideał. Ale jak już muszę zmieniać to lepiej na takie co nie spadają na 3 czy 4 tys tys po zmianie z 7, ale bardziej na 5tys czy więcej. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Taniej taniej... A diesel jeździ taniej niż benzyniak ale niekoniecznie je lubimy, mimo że tańsze. Dla mnie doładowanie w żadnym wypadku nie byłoby tańsze , już pisałem - czas i późniejsza obsługa jakieś czujniki logi srogi . Zamiast pracować bym się musiał tego uczyc i stracił znacznie wiecej.No a tory właśnie kręte mam oba ulubione. Oczywiście wolałbym nie zmieniać biegów! Jak w kitkarze elektrycznym, to ideał. Ale jak już muszę zmieniać to lepiej na takie co nie spadają na 3 czy 4 tys tys po zmianie z 7, ale bardziej na 5tys czy więcej. Gdybyś się nie trzymał tej klasy do 2 litrów, to ciekawe, ile by kosztował seryjny silnik i go doładować na te 250 koni vs dłubane wolnossące + skrzynia. To musiałbyś sam podliczyć ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ale się trzymam . Czegoś trzeba, tak samo nie ide z nim do zawodów na przewyższenie . To miało być auto uniezależniające od mechaników na ile się da i stwierdzam że doskonale spełnia tą rolę, a ilością wrażeń przewyższa moje oczekiwania z tymi 2 litrami NA. A nie do żadnych rekordów, że żólwiem nie jest przy okazji to tyllko plus dodatkowy.
Dlaczego mam się nie trzymac klasy jak mi odpowiada i w zeszłym pierwszym pełnym sezonie Westfielda gdzie nie byliśmy to 1,2,3 miejsce miał https://aswestfield.wordpress.com/about/ I ani jednego DNS czy DNF , aż nudno się robiło, no jakby to Mazda była niemal ![]() ![]() No może popsuje misshifetm, to możliwe, nie wykluczam niestety. Więc chciałbym żeby był mozliwie najprostszy, dlatego chciałbym jeszcze kiedyś spróbować kitcara z silnikiem i skrzynią motocyklową. Tam to w ogóle po komorze silnika wiatr wieje takie przestrzenie. A nie , przepraszam tylko I i II miejsca Westfield 2.0 NA miał same, IIIgo nie, oraz poza podium wszelkim na TAP. Z doładowaniem może i na tamtej skrzyni by bylo ok 2ke jako jedynkę traktując , nie wiem , tu jest fajny kalkulator obrotów/dyfra/śr koła/przełożeń/prędkości czysty bez moich danych: https://www.blocklayer.com/rpm-gear.aspx -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Nie mam wiedzy z własnego doświadczenia odnosnie katowania wolnossakow. Kiedyś próby bicia rekordów primera 1.6 skończyły się przytarciem panewki i wymuszona rewizja silnika (kilka minut na autostradzie próbując zrobić vmax na 4tym biegu). To, co zrobił Andrzej zmieniając przełożenia ma sens ,gdy jeździ po krętych torach lub ściga się na ułamki sekund. Wtedy silnik wolnossący może dać lepsze osiągi, bo będzie lepiej dobrany pod jakiś tor. Ale zmieni się tor i okaże się,że więcej zmian biegów powoduje straty. Skrzynia to zabawa , jak już nie ma gdzie indziej poprawiać czasów. W wolnossaku też mieszałem biegami, bo auto nie jechalo. Teraz więcej frajdy daje mi jazda na jednym biegu, bo 50-150 robi wystarczająco dobrze i nawet z wymianą silnika po awarii korbowodu jest taniej, niż ta skrzynia ![]() Katowałem, katuję i będę katował wolnossaki i znam dużo osób co tak robi. Odpowiednie interwały olejowe to podstawa, mi nigdy nic nie klękło. Jak nie lubisz mieszać biegami to po co się wypowiadasz na forum racingowym xD Osobiście mam u siebie w aucie krótsze przełożenie niż seryjne i nie wyobrażam sobie inaczej, bo auto by było za wolne przy takiej mocy |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Interwały interwałami ale na pewno ważne jest zaopatrzenie w olej czyli miska odpowiednią.
W temacie skrzyni i BMW bo Bartorer lubi a ja nie ![]() Chciałem do ramy tunelu ale to chyba jednak zły pomysł bo obserwowałem że skrzynia chodzi w czasie jazdy i nic dobrego by z tego nie było. Ale z 2giej strony te BMW jakoś jeżdżą z mocowanymi do tunelu srodk. Ale może silniki i skrzynie na sztywno też do auta wówczas. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Katowałem, katuję i będę katował wolnossaki i znam dużo osób co tak robi. Odpowiednie interwały olejowe to podstawa, mi nigdy nic nie klękło. Jak nie lubisz mieszać biegami to po co się wypowiadasz na forum racingowym xD Osobiście mam u siebie w aucie krótsze przełożenie niż seryjne i nie wyobrażam sobie inaczej, bo auto by było za wolne przy takiej mocy Może rzeczywiście nie pasuje do tego forum ![]() Mieszanie biegami to próba nadrobienia braku mocy ![]() Krótsze przełożenie poprawia dynamikę w mieście itp, ale między 100 a 160 3x zmieniać bieg, to już jest przerost formy nad treścią. Co innego, gdyby to była sekwa ,a nie w układzie H. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ufff całe szczęście że w przypadku tej skrzyni tylko 2 a nie aż 3 razy trzeba machać tymi biegami między 100 a 160 (btw 150 przy tylko chyba jednym układzie toru na Jastrzębiu dotąd max miałem , 195 czy 8 ma silesii, na Poznań się nie wybieram)
A jak by to była sekwencja to już sobie wyobrażam że skrzynia za 40-50 tys to po co, nie daj Bóg z siłownikami łopatki itp za drugie tyle ![]() ![]() No chyba że dozwolona jest ewentualnie sekwencja za dychę bo inaczej nie bardzo rozumiem jaka to autu różnice robi czy ukl H czy sekwencja? Przełożenie to przelozenie. Trochę pogadałem video z górskich wyścigów , to chyba najbardziej zbliżone do torowej jazdy , sporo ludzi używa klowych w układzie H. Aha, mieszanie biegami to nie próba nadrobienia braki mocy tylko wykorzystywanie tej mocy która jest i inna nie będzie. Czemu by nie wykorzystać lepiej tego co już jest? To dokładnie to samo co dam robisz . Optymalozujesz przyczepność zawieszenie inny poprawia opór aero ( przecież można doładować). Itd. Zawsze poruszamy się w rach jakichs ograniczeń. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ufff całe szczęście że w przypadku tej skrzyni tylko 2 a nie aż 3 razy trzeba machać tymi biegami między 100 a 160 (btw 150 przy tylko chyba jednym układzie toru na Jastrzębiu dotąd max miałem ) A jak by to była sekwencja to już sobie wyobrażam że skrzynia za 40-50 tys to po co, nie daj Bóg z siłownikami łopatki itp za drugie tyle ![]() ![]() No chyba że dozwolona jest ewentualnie sekwencja za dychę bo inaczej nie bardzo rozumiem jaka to autu różnice robi czy ukl H czy sekwencja? Przełożenie to przelozenie. Trochę pogadałem video z górskich wyścigów , to chyba najbardziej zbliżone do torowej jazdy , sporo ludzi używa klowych w układzie H. Nie masz logów, to nie wiesz ile czasu tracisz na zmianie biegu. Jak pojawiły się pierwsze DSG, to widać było, ile kosztuje zmiana biegu w układzie H. 20% mocniejszy wóz z manualem jechał równo z cięższym i słabszym wozem z DSG. Jest taki paradoks, że jadać z 80% obrotów z zakrętu i zmieniając bieg osiągasz praktycznie identyczne czasy, jak jadąc bieg wyżej. Wynika to z tego,że zysk z przyspieszenia na starcie tracisz przez te 200-300ms , kiedy nie przyspieszasz, a zmieniasz bieg. Zgadzam się,że silniki wolnossące są mniej awaryjne, niż doładowane. Silnik doładowany kompresorem jest gdzieś pomiędzy wolnossakiem a doładowanym turbo jeśli chodzi o awaryjność. Idealnie byłoby mieć 6 litrów wolnossące i nie bawić się w doładowanie ani biegi ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No właśnie. Idealnie jeszcze bardziej elektryka z zasięgiem, czy wymiennymi bateriami. Żadnego babrania się docieraniami trybów, wymianami olejów, itd.
No ale mam ograniczenia jakie mam. Co do awaryjności - rośnie ze stopniem komplikacji. Doładowanie to spora komplikacja . Nie mówię tylko o połamanych korbowodach ale choćby o odłączonym jednym kabelku itp. I tu też specyfika zawodów ma znaczenie - na timeattack można wrócić samemu czy na holu , naprawić (jak się wie co ja mógłbym nie wiedzieć ![]() A na próbach gdzie jest suma czasów z 5-6 przejazdów jedna drobna awaria i po zawodach. Tam szybkie auta to nie te co są szybkie, a te co dojeżdżają każdy przejazd. Pewnie dlatego 5 a nie 50 tych przejazdów. Co do zmian biegów to przecież jak używałem racechrono to pokazywałem Ci - zmiana biegu w górę 2-3 to było 0,5 - 0,6 sek w tamtej skrzyni z synchronizatorami. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
No właśnie. Idealnie jeszcze bardziej elektryka z zasięgiem, czy wymiennymi bateriami. Żadnego babrania się docieraniami trybów, wymianami olejów, itd. No ale mam ograniczenia jakie mam. Co do awaryjności - rośnie ze stopniem komplikacji. Doładowanie to spora komplikacja . Nie mówię tylko o połamanych korbowodach ale choćby o odłączonym jednym kabelku itp. I tu też specyfika zawodów ma znaczenie - na timeattack można wrócić samemu czy na holu , naprawić (jak się wie co ja mógłbym nie wiedzieć ![]() A na próbach gdzie jest suma czasów z 5-6 przejazdów jedna drobna awaria i po zawodach. Tam szybkie auta to nie te co są szybkie, a te co dojeżdżają każdy przejazd. Pewnie dlatego 5 a nie 50 tych przejazdów. Co do zmian biegów to przecież jak używałem racechrono to pokazywałem Ci - zmiana biegu w górę 2-3 to było 0,5 - 0,6 sek w tamtej skrzyni z synchronizatorami. no to porównaj ile teraz. Ja z flatshiftem 2-3 robię 300ms. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
no to porównaj ile teraz. Ja z flatshiftem 2-3 robię 300ms. Jak się kiedyś w końcu "wjeżdżę" i nie zmisshiftuje to mooooże kiedyś sięgnę jeszcze po racechrono, na razie jedno z posranowień to go nie dotykać bo uwagę odwraca, i przyjemność odbiera, i czas zajmuje. Choć najbliższy Raceday na Jastrzębiu widziałem ma mieć nitkę przejazdu identyczną z zeszłoroczną. Ale to rzadkość - powtarzalne nitki przejazdu. Zresztą częściowo słupkami wyznaczane więc i tak nie identyczne. A co do misshiftów to tak sięgając wstecz z wszystkich td na jakich byłem spotkałem się z dwoma przypadkami - oba na skrzyniach synchronizowanych. Więc i w nich możliwe, aczkolwiek bardziej trzeba się postarać. Nie bez powodu auta wypozyczane na TD przez np Raceday mają kamerki zeby gdy kierowca się nie przyzna móc wykazać kto popsuł. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Mieszanie biegami to próba nadrobienia braku mocy ![]() Krótsze przełożenie poprawia dynamikę w mieście itp, ale między 100 a 160 3x zmieniać bieg, to już jest przerost formy nad treścią. Co innego, gdyby to była sekwa ,a nie w układzie H. Wszystko zależy od tego ile ma mocy samochód, jeśli dalej rozmawiamy o dosyć słabych autach w okolicach powiedzmy 150 koni, to krótka i ciasna skrzynia nie będzie przerostem formy nad treścią. Ja upalam głównie małolitrażowe japończyki, i wszystkie seryjne którymi jeździłem ( civici, mazdy serii 3, mx-5, mr2 i reszta japońskiego szrotu) miały tragicznie długie biegi jak na takie małe moce, co prawda są dobrze zestrojone do jazdy na codzień, ale na pewno nie do upalania. I u nas w górach na krętych drogach te wrażenia się jeszcze potęgują. Bardzo ciężko jest dobrać bieg, z dwójki często za słabe wyjście z ciasnych zakrętów a znowu redukować na jeden i potem znowu na dwa to straty w czasie, i mulisz z dwójki z 4 krpm, albo mega stromy podjazd, kończysz dwójke przy 100km/h wrzucasz trójke i silnik spada z 7000 poniżej 4000 i auto zatrzyma się na 95 km/h i się nie rozpędza. A miałem też Civici z D-serią na "hybrydowej" skrzyni, czyli główne z concerto i IV i V z CRX plus lekki zamach, i to była najlepsza budżetowa modyfikacja do civica moim zdaniem, wreszcie na podjazdach silnik nie wypadał z power-bandu i osiągało się wyższe prędkości na szczycie podjazdu i szedł od 0 do 180 czyli końca skrzyni dużo szybciej niż seria. Drugi przykład z doświadczenia to Impreza wolnossak 160 koni z reduktorem, który niby ma służyć do jazdy w terenie, a ja go wykorzystuje do upalania na asfaltach bo jest ta sama historia co w civicu. dużo łatwiej dobrać bieg na krętych drogach i tak samo na podjazdach osiągam wyższe prędkości, wszystko wychodzi na plus, tak samo łatwiej komuś uciec na reduktorze niż bez, widać te różnice gołym okiem. |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Są dyscypliny, w których jeżdżą np. e36 z 2.0 R6 pomodzonym na 200 koni ponad i mają dyfer o przełożeniu 5.44, a w serii z tym motorem jak miał 150 koni było 3.38, więc nie wiem co się tak czepiacie. Uznał, że chce takie przełożenia, a nie inne i niech się nacieszy ze sprzętu. Nie trzeba mu psuć humoru takimi gadkami co w sumie nie wiele wnoszą, bo w zależności od toru różne przełożenia się lepiej sprawdzają i najlepiej by było mieć regulacje przełożeń i sobie ustawiać wedle upodobań i wymagań
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:25 |