![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Kiedyś chciałem kupić MX5 Nb 146hp. Wsiadłem , przejechałem się i zacząłem myśleć, co jest zepsute, że to nie przyspiesza. Jak auto na tor jedzie wolniej na prostej niż cywil na codzien , to gdzieś ktoś popełnił błąd ![]() Od czegoś mamy tutaj Ciebie prawda? Skoro przetarles szlak z kompresorem na 300KM to ja nie będę jeździł NA tylko zamawiam u Ciebie zestaw. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tak przy okazji. W jaki sposób zbierasz dane do telemetrii? I co jesteś w stanie z niej wyciągnąć? Gps + obd + aplikacja racechrono, dane jak na filmie, czyli przeciążenia wzdłużne i poprzeczne, zachowanie w zakrętach lewo/prawo (są różnice w przeciążeniach maksymalnych), prędkosci w apexach, moment dodania gazu, czasy sektorów,prędkości na prostej, wpływ kontroli trakcji na rozpedzanie. Można z tego porównywać linie przejazdu, optymalizować fragmenty trasy. Można porównać ustawienia geometrii, różne opony,.wpływ aerodynamiki na przeciążenia (zakręty 50/100/150kmh). Te ostatnie niestety tylko tor Poznań. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Kiedyś chciałem kupić MX5 Nb 146hp. Wsiadłem , przejechałem się i zacząłem myśleć, co jest zepsute, że to nie przyspiesza. Jak auto na tor jedzie wolniej na prostej niż cywil na codzien , to gdzieś ktoś popełnił błąd ![]() E tam, niejedno takie jest, a może faktycznie było popsute, no ale jak mówiłem, po pewnych wrażeniach trudno z nich zrezygnować. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Jako oblatywacz tych wszystkich seryjnych japońskich popierdół, niestety zgadzam się że są słabe na prostych, zwłaszcza na dzisiejsze standardy, i jak gdzieś wspominałem jest to duża zasługa ciężkich kół i długich przełożeń. Nawet mr2 co ma na papierze niezły stosunek koni do masy, jedzie tak sobie na seryjnej skrzyni.
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
Gps + obd + aplikacja racechrono, dane jak na filmie, czyli przeciążenia wzdłużne i poprzeczne, zachowanie w zakrętach lewo/prawo (są różnice w przeciążeniach maksymalnych), prędkosci w apexach, moment dodania gazu, czasy sektorów,prędkości na prostej, wpływ kontroli trakcji na rozpedzanie. Można z tego porównywać linie przejazdu, optymalizować fragmenty trasy. Można porównać ustawienia geometrii, różne opony,.wpływ aerodynamiki na przeciążenia (zakręty 50/100/150kmh). Te ostatnie niestety tylko tor Poznań. Dzięki, czyli tak naprawdę bez inwestowania dużych pieniędzy w aparaturę ![]() -------------------- 306 GTI-6
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Napisałem że szanuję podejście Jacka, co lepiej - przeglądam jego filmy jak szybko jeździ porównując moje przejazdy do Jego żeby zobaczyć ile lat świetlnych jestem za nim. Może trochę za grubo poszedłem z tą miłością ale jak czytam komentarze po co jeździć i trenować skoro można z kalkulatorem siedzieć i liczyć albo na symulatorze upalać który jest jak seks z anestezjologiem(lożką).....no nie - to się może a nawet powinno uzupełniać czyli - dużo jeżdżenia najlepiej z głową i dużo modyfikacji które mają sens. A nie wykluczać.
Jak mnie ktoś objeżdża to też siedzę i analizuję co robię źle, gdzie można szybciej, patrzę jak jeżdżą moi konkurenci, oglądam moje auto, jego auto co On takiego (poza mocą bo wszyscy są mocniejsi ode mnie ![]() No i marzę o jak nawiększym g w zakręcie ![]() A widzisz Jacku MiP - właśnie w Słomczynie na końcu tego dnia otwartego nikt nie wie jaki był czas ale wszyscy doskonale wiedzą kto był najszybszy ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#127
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Dzięki, czyli tak naprawdę bez inwestowania dużych pieniędzy w aparaturę ![]() Racechrono 100, GPS 300, OBD 30. Myślę, że ciężko znaleźć argument za nie używaniem takiego sprzętu ![]() Napisałem że szanuję podejście Jacka, co lepiej - przeglądam jego filmy jak szybko jeździ porównując moje przejazdy do Jego żeby zobaczyć ile lat świetlnych jestem za nim. Może trochę za grubo poszedłem z tą miłością ale jak czytam komentarze po co jeździć i trenować skoro można z kalkulatorem siedzieć i liczyć albo na symulatorze upalać który jest jak seks z anestezjologiem(lożką).....no nie - to się może a nawet powinno uzupełniać czyli - dużo jeżdżenia najlepiej z głową i dużo modyfikacji które mają sens. A nie wykluczać. Jak mnie ktoś objeżdża to też siedzę i analizuję co robię źle, gdzie można szybciej, patrzę jak jeżdżą moi konkurenci, oglądam moje auto, jego auto co On takiego (poza mocą bo wszyscy są mocniejsi ode mnie ![]() No i marzę o jak nawiększym g w zakręcie ![]() A widzisz Jacku MiP - właśnie w Słomczynie na końcu tego dnia otwartego nikt nie wie jaki był czas ale wszyscy doskonale wiedzą kto był najszybszy ![]() Ja napisałem, że jeżdżenie przez 3 lata i poprawa o 0.5s na minucie to strata czasu. Zakładam tak 8-12 imprez rocznie. Przez 24-36 wizyt na jednym torze, który znasz jak własną kieszeń jest to po prostu nudne. Co innego pojechać na nowy tor, inni ludzie i tam rywalizować. Symulator czy kalkulator pozwala oszczędzić pieniądze i zainwestować je gdzie indziej. Zobacz, pojechałem w zeszłym roku na Poznań , poza awarią sprzętu i tak czasu bym nie zrobił - zła opona na taki tor. To akurat brak doświadczenia nie pozwolił uniknąć niepotrzebnych wydatków. W tym roku opony mam inne. A żeby mieć inne opony, to od razu poszły inne hamulce. Ktoś podchodzący bez refleksji pojechałby na tych oponach jeszcze parę razy i później narzekał, że slicki używane są be. A na tych slickach robiłem najlepsze czasy do tej pory, tylko że na małych obiektach. Wiedząc, że samochód (nie kierowca) jest obecnie szybszy o 2-3s na okrążeniu, gdzie ja szukam 10-15s mija się z celem. A wyjazd do Poznania to jest jakieś 1500zł z noclegiem. Jak mam być szczery, to wolę za te pieniądze pojechać 5x tu koło mnie na testy, najeździć się do oporu i wyciągnąć wnioski. I tak właśnie robię. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#128
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Napisałem że szanuję podejście Jacka, co lepiej - przeglądam jego filmy jak szybko jeździ porównując moje przejazdy do Jego żeby zobaczyć ile lat świetlnych jestem za nim. Może trochę za grubo poszedłem z tą miłością ale jak czytam komentarze po co jeździć i trenować skoro można z kalkulatorem siedzieć i liczyć albo na symulatorze upalać który jest jak seks z anestezjologiem(lożką).....no nie - to się może a nawet powinno uzupełniać czyli - dużo jeżdżenia najlepiej z głową i dużo modyfikacji które mają sens. A nie wykluczać. Jak mnie ktoś objeżdża to też siedzę i analizuję co robię źle, gdzie można szybciej, patrzę jak jeżdżą moi konkurenci, oglądam moje auto, jego auto co On takiego (poza mocą bo wszyscy są mocniejsi ode mnie ![]() No i marzę o jak nawiększym g w zakręcie ![]() A widzisz Jacku MiP - właśnie w Słomczynie na końcu tego dnia otwartego nikt nie wie jaki był czas ale wszyscy doskonale wiedzą kto był najszybszy ![]() Nikt nie powiedział po co jeździć skoro można siedzieć z kalkulatorem. To raczej chodzi o to że jak masz konkretne cele, tutaj np. jak najlepszy czas okrążenia, to samą jazdą w kółko po torze będzie to żmudne i czasochłonne, o ile w ogóle możliwe będzie wyciśnięcia prawie maxa z danego setupu. I takie zabawy z telemetrią będą bardzo pomocne i jak wspomniano to zaoszczędzone kupe czasu i pieniędzy na testy itd. W ogóle zarzuty że ktoś chce być najszybszy i wyciskać na torze wszystko co się da, są na Racing forum chyba trochę nie na miejscu ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
W ogóle zarzuty że ktoś chce być najszybszy i wyciskać na torze wszystko co się da, są na Racing forum chyba trochę nie na miejscu ![]() ![]() Jak zrobię te 1:30 na poznaniu, które jest przez wielu wyśmiewane, to wtedy będzie onboard ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Nikt nie powiedział po co jeździć skoro można siedzieć z kalkulatorem. To raczej chodzi o to że jak masz konkretne cele, tutaj np. jak najlepszy czas okrążenia, to samą jazdą w kółko po torze będzie to żmudne i czasochłonne, o ile w ogóle możliwe będzie wyciśnięcia prawie maxa z danego setupu. I takie zabawy z telemetrią będą bardzo pomocne i jak wspomniano to zaoszczędzone kupe czasu i pieniędzy na testy itd. W ogóle zarzuty że ktoś chce być najszybszy i wyciskać na torze wszystko co się da, są na Racing forum chyba trochę nie na miejscu ![]() ![]() podsumowując - ja marzę, Ty dzialasz ![]() ![]() Czas wziąć się do roboty a nie pisać na SR... Dzięki za rzeczową dyskusję. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#131
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie wiem przez kogo wyśmiewane.
Nie wiem czemu Jacek nie możesz przyjąć że można szanować i doceniać zwłaszcza wiedząc ile wiedzy, zaangażowania, wyrzeczeń wymagają osiągane czasy rekordów, ale _jednocześnie_ nie być samemu nimi zainteresowanym i wciąż czerpać frajdę z jazdy możliwie szybkiej przy możliwym indywidualnie akceptowalmym (a to zmienne jest ) zaangażowaniu. Ja zaczynając te zabawy to miałem w jakiejś wizji taką sytuację że stoi sobie auto jakieś torowe, przygotowane ale nie wysilone, lawetka, narzędzia, opony na kołach kilka kpl żeby nie jeździć po wulkanizatorach czy latać po serwisach na torze i okazuje się że - o mam wolną sobotę, o jest akurat trackday to kanapka, kawa i jadę i mam wyniki nie z ogona stawki. No niestety już wiem że nie da się żeby auto sobie tak stało i czekalo ![]() A jak nie obrywa to jakiś czort siedzi za uchem i plecie - a weź tam zrób "tylko" to ...., i jeszcze "tylko" tamto itp ![]() ![]() I jako że temat to foto i film to jeszcze jedno (trochę jakieś AMG się wkradło ale... ![]() ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
podsumowując - ja marzę, Ty dzialasz ![]() ![]() Czas wziąć się do roboty a nie pisać na SR... Dzięki za rzeczową dyskusję. No czasem mi te obliczenia wychodzą ![]() ![]() Napisałem sobie prosty program, wprowadziłem matematycznie tor (proste i zakręty o danym promieniu), parametry samochodu i wszystko jest na tacy. Pozostaje mieć cohones, żeby to pojechać na limicie. @Andrzej - jak wyglądają zderzenia boczne westfieldami? Nie ma sytuacji, gdzie klatka deformuje łokieć? U mnie jest podobnie, łokieć blisko klatki i w sumie chyba nadzieja w oponach i wahaczach, że przyjmą na siebie trochę impetu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#133
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
No czasem mi te obliczenia wychodzą ![]() ![]() Napisałem sobie prosty program, wprowadziłem matematycznie tor (proste i zakręty o danym promieniu), parametry samochodu i wszystko jest na tacy. Pozostaje mieć cohones, żeby to pojechać na limicie. a RaceChrono jaki najlepszy czas Ci podaje w Łodzi bo ono tam przelicza po swojemu i prognozuje co by mogło być jakbyś pojechał idealnie ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#134
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
a RaceChrono jaki najlepszy czas Ci podaje w Łodzi bo ono tam przelicza po swojemu i prognozuje co by mogło być jakbyś pojechał idealnie ? W tamtym roku chyba nie miałem takiego dobrego gpsa, ale w tym 54.63 best lap a optimal 54.31. Jak jest dobry (dokładny) gps, to te optimale już nie są och i ach ![]() Natomiast jechałem na gorszej oponie i tylko ~240hp. To, co auto robiło na 2-ce obecnie robi na 3-ce. 53s jest do zrobienia. @Andrzej - zglos do admina forum kradzież tematu ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#135
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
...prosty program, wprowadziłem matematycznie tor (proste i zakręty o danym promieniu), parametry samochodu i wszystko jest na tacy. ... A nie no, luzik ![]() ![]() ![]() @Andrzej - jak wyglądają zderzenia boczne westfieldami? Nie ma sytuacji, gdzie klatka deformuje łokieć? U mnie jest podobnie, łokieć blisko klatki i w sumie chyba nadzieja w oponach i wahaczach, że przyjmą na siebie trochę impetu. Aeororace te do wyścigów mają dodatkowy boczny pałąk : http://www.westfieldcup.nl/wp-content/uplo...09/DSC07377.jpg Mój niestety tego nie miał . Torowe hillclimbowe i trackdayowe w uk nie widzę żeby miały. Ale niektóre kitcary mają - dokręcany - jak MNR: https://racecarsdirect.com/content/UserImag.../459304.jpg?v=0 też mnie to frapuje. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
o mamusiu, jaki brzydki ryj, ile by to mocy/lepszych osiagow itp nie dawalo to bym nie zalozyl ![]() |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
o mamusiu, jaki brzydki ryj, ile by to mocy/lepszych osiagow itp nie dawalo to bym nie zalozyl ![]() ekmh... ekhm... -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
o mamusiu, jaki brzydki ryj, ile by to mocy/lepszych osiagow itp nie dawalo to bym nie zalozyl ![]() rzecz gustu a może zły kąt - dla mnie wporzo. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#139
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
rzecz gustu a może zły kąt - dla mnie wporzo. Nie no, obiektywnie brzydal nie ma co, są auta obiektywnie wstrętne, nijakie i piękne niezależnie od gustów, ale MNR ma klika zalet , też obiektywnych. Ale , Jacek napisał dziś o matematycznym cośtasm toru , otwieram skrzynkę a tam w cotygodniowym mailu od YDD w takie coś : Hello Andrzej, "I want to learn to code a lap time simulator using mathematical modelling. Can you tell me what I need to learn and from where. Also which software is good for this?" This is a question I had recently so in this weeks article I share my suggestions. Setting up a racecar is complicated and time consuming. Whilst you hope every setup change will make you faster, in practise this is never the case. With many types of setup changes taking an age (“lets change the diff again!”) and with track time limited, what you are after is to eliminate as many setup dead ends as possible. Racecar lap simulation can seem like the answer to assist your learning but what is available at club level? Here is a short overview of what the pro's do and a few options for you to consider (including a free option): https://www.yourdatadriven.com/using-racecar-lap-simulation-for-setup-guidance/ Some of the people behind the codes have also been on the podcast. You might find it interesting what they have to say so I've also linked to the shows. Keep your questions coming and I will do my best to help you too! Best wishes Samir p.s. "Biohacks" ... no I'd never heard of them either! According to this RedBull article, they are techniques pro athletes are using to make themselves quicker, fitter, and pursue a longer professional career. You might not be into these things - and I'm really no football fan - but you might also find some of the ideas worth considering. The tints for better sleep for example. Przypomniało mi się , że robiłem kilka podejść do OptimuG wspomianego tu w wym linku, próbując zmian masy auta (aż tak strrasznie dużo według OprimumG nie dawała, czy przełożeń itp . Ale nie dało się dlużej bo lubił się zawiesić. Jeszcze jedno ale to do post-procesu : Circuit Tools , to się nie zawieszało, ale zgrać video + dane z racechrono do tego, przez jakieś konwersje pliku racechrono do akceptowalnego przez Circuit tools to było mocno zniechęcające . Jeszcze myślę spróbować jednego podejścia - racetechnology (znają się na analizach danych z przejazdów itp) zrobiło oprogramowanie które bazuje na danych z GoPro (i to ponoć najlepiej 7 lub 8 więc nie trzeba hiper drogich nowych) , a że aktualna kamera coś w tym roku nagrywa mi 1 przejazd z TD to i tak muszę nową to jak będzie czym jeździć jeszcze jedną szansę tej telemetrii post-procesowej może dam, jak i tak nie trzeba żadnego dodatkowego urządzenia, kabelka, ładowarki i przekonwertowywania plików to może nie będzie tak zniechęcające . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 04:04 |