ZF 8hp rozczarowanie |
ZF 8hp rozczarowanie |
Fri, 31 Jul 2020 - 17:26
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan |
Część jakiś czas temu ujeżdżałem kilka bmw ze skrzynią 8hp i silniku 3.0t i stwierdzam że albo 2 auta były popsute albo ta skrzynia jest kiepska. Proszę o opinie użytkowników czy w przypadku 8hp to normalne że:
-auto przebijając biegi robi to w sposób odczuwalny brak jej płynności -lock-up kiedy powinien się załączyć ? Jak jeździłem to odniosłem wrażenie że auto idzie cały czas na uślizgu konwertera Poprzednie moje doświadczenia jeśli chodzi o automaty z przekładnia hydrokinetyczną to auta ze stajni Mercedesa i tam nie było mowy o jakimkolwiek szarpaniu nawet w przypadku starszych aut z solidnym przebiegiem. Panowie kto użytkuje to niech wypowie się w dyskusji, skrzynia niby bardzo polecana ale mnie bardzo rozczarowała. Pozdrawiam Adam |
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 31 Jul 2020 - 17:26
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 31 Jul 2020 - 19:11
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 09 March 2009 Skąd: Warszawa |
Co do lockupu się nie wypowiem. Jezeli chodzi o zmianę biegów to w 520d o przebiegu ok150k km, które miało w historii jedna wymianę oleju przy ok120 kkm zmiana jest odczuwalna na zimnym silniku. Po nagrzaniu już nie. To samo zaobserwowałem w 5 serii g30, która jeździłem gdy miała 40 kkm
|
|
|
Fri, 31 Jul 2020 - 19:13
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Na którym trybie jeździłeś?
Na sport+ ta skrzynia w serii podaje jak zła w n55. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Fri, 31 Jul 2020 - 20:48
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
Jaki dokładnie samochód i rocznik?
-------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Sat, 01 Aug 2020 - 10:18
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk |
W trybie eco/ comfort zmiany są niewyczuwalne.
W trybie sport czuć jak przerzuca, a w sport+ wręcz czuć jak napierdala. Nie odnoszę podobnego wrażenia co do uślizgu. Może coś było nie tak ze sprzętami, którymi jeździłeś. |
|
|
Sat, 01 Aug 2020 - 10:29
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
W trybie eco/ comfort zmiany są niewyczuwalne. W trybie sport czuć jak przerzuca, a w sport+ wręcz czuć jak napierdala. Nie odnoszę podobnego wrażenia co do uślizgu. Może coś było nie tak ze sprzętami, którymi jeździłeś. Podpisuję się oburącz, chyba coś było nie tak z tymi sprzętami. Co do jazdy mam dokładnie identyczne wrażenia. (F10 535i 100kkm i G30 540i od nowości). To napierdzielanie w Sport+ to nawet przy upalaniu mi przeszkadza, starzeję się |
|
|
Sat, 01 Aug 2020 - 17:47
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan |
Co do aut to były to kolejno
-F30 335i 2015r 120 tyś km -f10 535i chyba 2016r i 70 tyś km Co do trybów to: -eco/comfort zmiana przy niższych prędkościach obrotowych silnika wyraźnie odczuwalne było wbijanie biegów, słowo wbijanie najlepiej obrazuje jak to działało -tryby sport i sport + zmiany przy odcince obrotów chamsko wbity bieg i wrażenie że auto idzie na uślizgu. Z tego co piszecie prawdopodobnie sprzęty, którymi jeździłem były niesprawne. |
|
|
Mon, 03 Aug 2020 - 14:53
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Część jakiś czas temu ujeżdżałem kilka bmw ze skrzynią 8hp i silniku 3.0t i stwierdzam że albo 2 auta były popsute albo ta skrzynia jest kiepska. Proszę o opinie użytkowników czy w przypadku 8hp to normalne że: -auto przebijając biegi robi to w sposób odczuwalny brak jej płynności -lock-up kiedy powinien się załączyć ? Jak jeździłem to odniosłem wrażenie że auto idzie cały czas na uślizgu konwertera Poprzednie moje doświadczenia jeśli chodzi o automaty z przekładnia hydrokinetyczną to auta ze stajni Mercedesa i tam nie było mowy o jakimkolwiek szarpaniu nawet w przypadku starszych aut z solidnym przebiegiem. Panowie kto użytkuje to niech wypowie się w dyskusji, skrzynia niby bardzo polecana ale mnie bardzo rozczarowała. Pozdrawiam Adam Moim zdaniem kluczową frazą mogą być te "starsze mercedesy z dużym przebiegiem". Jest diametralna różnica pomiędzy działaniem starej 5-cio biegowej skrzyni w MB, a 8b ZF, który często w modelach 335i lub 535i występuje w opcji ze sportową skrzynią 2TB, gdzie na starcie są obniżone czasy zmian biegów i te wbijanie czuć - pytanie, co dla kogo oznacza wbijanie...ja np. odczucie zmiany lubiłem, ale nigdy nie było to chamskie bicie o którym piszesz. Być może te modele miały nie tyle niesprawne skrzynie co naruszone elementy tylnego wózka lub poduszki skrzyni/silnika - wówczas może być tak jak piszesz. |
|
|
Tue, 04 Aug 2020 - 19:09
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 |
Ja jeździłem dwiema sztukami 2,0d. Zmiany były płynne, miód malina. Kiedy wchodzi lock-up, jest praktycznie niemożliwe do wyczucia. Zgodnie z dokumentacją, ta skrzynia prawie cały czas idzie na lockupie. To ostatni automat, który nazwałbym kiepskim.
|
|
|
Tue, 04 Aug 2020 - 21:07
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
Do dziś weszły 3 generacje ZFa i łącznie będzie tego z 10 modeli przy podziale na wytrzymałość sprzegieł. Do tego dochodzi soft czyli logika, później sama kalibracja, czasem bardziej lub mniej udana w zależności od modelu no i na koniec konkretny egzemplarz samochodu, jego historia użytkowania, adaptacje, temperatury i tego typu pierdoły i ostatecznie wychodzi, że auto autu (model modelowi) nierówne. W
W 2015/2016 BMW to pewnie był moment przeskoku z 1. na 2. gen, F30 340i chyba była już na drugiej i raczej udane auto, 335i mogła być na pierwszej do tego czasu i jednak jest sporo różnic. Teraz większość beemek jest na 3 gen. i są naprawdę niezłe. -------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Tue, 04 Aug 2020 - 22:09
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan |
Jak będę miał okazję to muszę spróbować pojeździć kolejnym ZF 8hp, dzięki za merytoryczne komentarze.
Pozdrawiam Adam |
|
|
Wed, 05 Aug 2020 - 05:24
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 January 2016 |
Robiliśmy w tym tyg F34 w Xdrive po aktualizacji softu skrzyni jest dużo lepiej. Na pewno zajebiście działa manual. Wcześniej w manualalu po wbiciu kick downa i tak przerzucił obroty do góry i często zmienił bieg. teraz tego nie ma. Wciskasz do oporu i leci na tym biegu na którym jest.
Co do napierdalania ja się zgadzam. Auto na 3 i 4 biegu napierdala przy przebijaniu biegów w trybie sport i sport + a po sofcie jest to wyczuwalne mocniej. Aktualnie auto w trybie sport ma 291Hp. na biegach od 5 do góry nie czuć nic przy przebijaniu biegów. Co do Diesli robiliśmy F10 i faktycznie działało wszystko płynnie no ale ... nie chciałbym mieć 328i po sofcie ze skrzynią w stylu multitronic. |
|
|
Wed, 05 Aug 2020 - 19:52
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
Robiliśmy w tym tyg F34 w Xdrive po aktualizacji softu skrzyni jest dużo lepiej. Na pewno zajebiście działa manual. Wcześniej w manualalu po wbiciu kick downa i tak przerzucił obroty do góry i często zmienił bieg. teraz tego nie ma. Wciskasz do oporu i leci na tym biegu na którym jest. W tym cały sens fabrycznej kalibracji, że bez kickdowna nie zrzuca, a jeśli chcesz to wciskasz KD i zrzuca bieg automatycznie bez zabawy łopatkami/lewarkiem. Rozumiem, że niektórzy mają ciężkie buty i nie są w stanie wyczuć guzika pod pedałem, ale to jedyny powód dla którego widzę sens tego moda, który pozbawia auto dodatkowej funkcjonalności. -------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Fri, 07 Aug 2020 - 23:19
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan |
Aktualizuje temat.
Jako że rozczarowanie skrzynią ZF 8hp nie dawało mi spokoju, a znajomy dał namówić się na diagnostykę w moim wykonaniu, to w czwartek otrzymałem F10 535i. Na początku posprawdzałem wszystkie elementy typu poduszki silnika/skrzyni, tylny wózek itp. ale one okazały się być w stanie wręcz idealnym. Bez większego namysłu zabrałem się za rwanie mechatroniki skrzyni i muszę przyznać że był to dobry trop, ponieważ uszkodzona była płyta separacyjna mechatroniki, widoczne były ślady "ucieczki ciśnienia", co tłumaczyło by chamskie wbijanie biegów i problem z lock-up. W aucie wymieniłem: -wspomniana płytę separacyjną mechatroniki -miskę z wbudowanym filtrem -olej Do tego doszła adaptacja skrzyni, po wszystkich wymienionych czynnościach mogę powiedzieć że auto zaczęło jeździć w sposób cywilizowany. Na trybie comfort zmiany praktycznie nie wyczuwalne Sport i Sport+ zmiany biegów bardzo szybkie ale nie ma mowy o chamskim wbijaniu jak to działo się poprzednio. Skrzynia zaczęła chodzić tak jak powinna, aktualne jej zachowanie pokrywało by się z waszym opisem wiec naprawę uznaję za udaną. |
|
|
Mon, 10 Aug 2020 - 07:30
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 January 2016 |
Fajne info. Będzie trzeba na to zobaczyć
|
|
|
Wed, 12 Aug 2020 - 10:27
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 |
Zapytam tutaj, żeby nie mnożyć tematów. 8hp70 serio waży 90kg jak podaje Realoem? Czy 8hp45 z F10 2.0d ma taki sam dzwon jak 8hp70 z 3.0d?
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
Wed, 12 Aug 2020 - 14:50
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 |
|
|
|
Wed, 12 Aug 2020 - 16:18
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 |
8hp45 ponoc wazy 75kg.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
Sat, 29 May 2021 - 13:04
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ |
Czy ktoś może wie ile naprawdę waży 8hp45?
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
Sat, 29 May 2021 - 13:16
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Każdy kto montował wstydzi się przyznać jak widać. Temat masy tej skrzyni to jakieś tabu.
Poza masą z użycia w sporcie dyskwalifikują ją przełożenia, do sportu ZF oferuje wersję 45 z innymi przełożeniami oraz inną masą. https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1136311 Osobiście jej nie ważyłem. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 15:56 |