A d a m
Fri, 31 Jul 2020 - 17:26
Część jakiś czas temu ujeżdżałem kilka bmw ze skrzynią 8hp i silniku 3.0t i stwierdzam że albo 2 auta były popsute albo ta skrzynia jest kiepska. Proszę o opinie użytkowników czy w przypadku 8hp to normalne że:
-auto przebijając biegi robi to w sposób odczuwalny brak jej płynności
-lock-up kiedy powinien się załączyć ? Jak jeździłem to odniosłem wrażenie że auto idzie cały czas na uślizgu konwertera
Poprzednie moje doświadczenia jeśli chodzi o automaty z przekładnia hydrokinetyczną to auta ze stajni Mercedesa i tam nie było mowy o jakimkolwiek szarpaniu nawet w przypadku starszych aut z solidnym przebiegiem. Panowie kto użytkuje to niech wypowie się w dyskusji, skrzynia niby bardzo polecana ale mnie bardzo rozczarowała.
Pozdrawiam
Adam
prez_s
Fri, 31 Jul 2020 - 19:11
Co do lockupu się nie wypowiem. Jezeli chodzi o zmianę biegów to w 520d o przebiegu ok150k km, które miało w historii jedna wymianę oleju przy ok120 kkm zmiana jest odczuwalna na zimnym silniku. Po nagrzaniu już nie. To samo zaobserwowałem w 5 serii g30, która jeździłem gdy miała 40 kkm
Mis
Fri, 31 Jul 2020 - 19:13
Na którym trybie jeździłeś?
Na sport+ ta skrzynia w serii podaje jak zła w n55.
kompot
Fri, 31 Jul 2020 - 20:48
Jaki dokładnie samochód i rocznik?
kinko
Sat, 01 Aug 2020 - 10:18
W trybie eco/ comfort zmiany są niewyczuwalne.
W trybie sport czuć jak przerzuca, a w sport+ wręcz czuć jak napierdala.
Nie odnoszę podobnego wrażenia co do uślizgu.
Może coś było nie tak ze sprzętami, którymi jeździłeś.
Aval
Sat, 01 Aug 2020 - 10:29
CYTAT(kinko @ Sat, 01 Aug 2020 - 10:18)
W trybie eco/ comfort zmiany są niewyczuwalne.
W trybie sport czuć jak przerzuca, a w sport+ wręcz czuć jak napierdala.
Nie odnoszę podobnego wrażenia co do uślizgu.
Może coś było nie tak ze sprzętami, którymi jeździłeś.
Podpisuję się oburącz, chyba coś było nie tak z tymi sprzętami. Co do jazdy mam dokładnie identyczne wrażenia. (F10 535i 100kkm i G30 540i od nowości).
To napierdzielanie w Sport+ to nawet przy upalaniu mi przeszkadza, starzeję się
A d a m
Sat, 01 Aug 2020 - 17:47
Co do aut to były to kolejno
-F30 335i 2015r 120 tyś km
-f10 535i chyba 2016r i 70 tyś km
Co do trybów to:
-eco/comfort zmiana przy niższych prędkościach obrotowych silnika wyraźnie odczuwalne było wbijanie biegów, słowo wbijanie najlepiej obrazuje jak to działało
-tryby sport i sport + zmiany przy odcince obrotów chamsko wbity bieg i wrażenie że auto idzie na uślizgu.
Z tego co piszecie prawdopodobnie sprzęty, którymi jeździłem były niesprawne.
Joker
Mon, 03 Aug 2020 - 14:53
CYTAT(A d a m @ Fri, 31 Jul 2020 - 17:26)
Część jakiś czas temu ujeżdżałem kilka bmw ze skrzynią 8hp i silniku 3.0t i stwierdzam że albo 2 auta były popsute albo ta skrzynia jest kiepska. Proszę o opinie użytkowników czy w przypadku 8hp to normalne że:
-auto przebijając biegi robi to w sposób odczuwalny brak jej płynności
-lock-up kiedy powinien się załączyć ? Jak jeździłem to odniosłem wrażenie że auto idzie cały czas na uślizgu konwertera
Poprzednie moje doświadczenia jeśli chodzi o automaty z przekładnia hydrokinetyczną to auta ze stajni Mercedesa i tam nie było mowy o jakimkolwiek szarpaniu nawet w przypadku starszych aut z solidnym przebiegiem. Panowie kto użytkuje to niech wypowie się w dyskusji, skrzynia niby bardzo polecana ale mnie bardzo rozczarowała.
Pozdrawiam
Adam
Moim zdaniem kluczową frazą mogą być te "starsze mercedesy z dużym przebiegiem".
Jest diametralna różnica pomiędzy działaniem starej 5-cio biegowej skrzyni w MB, a 8b ZF, który często w modelach 335i lub 535i występuje w opcji ze sportową skrzynią 2TB, gdzie na starcie są obniżone czasy zmian biegów i te wbijanie czuć - pytanie, co dla kogo oznacza wbijanie...ja np. odczucie zmiany lubiłem, ale nigdy nie było to chamskie bicie o którym piszesz. Być może te modele miały nie tyle niesprawne skrzynie co naruszone elementy tylnego wózka lub poduszki skrzyni/silnika - wówczas może być tak jak piszesz.
soltyk
Tue, 04 Aug 2020 - 19:09
Ja jeździłem dwiema sztukami 2,0d. Zmiany były płynne, miód malina. Kiedy wchodzi lock-up, jest praktycznie niemożliwe do wyczucia. Zgodnie z dokumentacją, ta skrzynia prawie cały czas idzie na lockupie. To ostatni automat, który nazwałbym kiepskim.
kompot
Tue, 04 Aug 2020 - 21:07
Do dziś weszły 3 generacje ZFa i łącznie będzie tego z 10 modeli przy podziale na wytrzymałość sprzegieł. Do tego dochodzi soft czyli logika, później sama kalibracja, czasem bardziej lub mniej udana w zależności od modelu no i na koniec konkretny egzemplarz samochodu, jego historia użytkowania, adaptacje, temperatury i tego typu pierdoły i ostatecznie wychodzi, że auto autu (model modelowi) nierówne. W
W 2015/2016 BMW to pewnie był moment przeskoku z 1. na 2. gen, F30 340i chyba była już na drugiej i raczej udane auto, 335i mogła być na pierwszej do tego czasu i jednak jest sporo różnic.
Teraz większość beemek jest na 3 gen. i są naprawdę niezłe.
A d a m
Tue, 04 Aug 2020 - 22:09
Jak będę miał okazję to muszę spróbować pojeździć kolejnym ZF 8hp, dzięki za merytoryczne komentarze.
Pozdrawiam
Adam
Heniek22
Wed, 05 Aug 2020 - 05:24
Robiliśmy w tym tyg F34 w Xdrive po aktualizacji softu skrzyni jest dużo lepiej. Na pewno zajebiście działa manual. Wcześniej w manualalu po wbiciu kick downa i tak przerzucił obroty do góry i często zmienił bieg. teraz tego nie ma. Wciskasz do oporu i leci na tym biegu na którym jest.
Co do napierdalania ja się zgadzam. Auto na 3 i 4 biegu napierdala przy przebijaniu biegów w trybie sport i sport + a po sofcie jest to wyczuwalne mocniej. Aktualnie auto w trybie sport ma 291Hp. na biegach od 5 do góry nie czuć nic przy przebijaniu biegów.
Co do Diesli robiliśmy F10 i faktycznie działało wszystko płynnie no ale ... nie chciałbym mieć 328i po sofcie ze skrzynią w stylu multitronic.
kompot
Wed, 05 Aug 2020 - 19:52
CYTAT(Heniek22 @ Wed, 05 Aug 2020 - 04:24)
Robiliśmy w tym tyg F34 w Xdrive po aktualizacji softu skrzyni jest dużo lepiej. Na pewno zajebiście działa manual. Wcześniej w manualalu po wbiciu kick downa i tak przerzucił obroty do góry i często zmienił bieg. teraz tego nie ma. Wciskasz do oporu i leci na tym biegu na którym jest.
W tym cały sens fabrycznej kalibracji, że bez kickdowna nie zrzuca, a jeśli chcesz to wciskasz KD i zrzuca bieg automatycznie bez zabawy łopatkami/lewarkiem. Rozumiem, że niektórzy mają ciężkie buty i nie są w stanie wyczuć guzika pod pedałem, ale to jedyny powód dla którego widzę sens tego moda, który pozbawia auto dodatkowej funkcjonalności.
A d a m
Fri, 07 Aug 2020 - 23:19
Aktualizuje temat.
Jako że rozczarowanie skrzynią ZF 8hp nie dawało mi spokoju, a znajomy dał namówić się na diagnostykę w moim wykonaniu, to w czwartek otrzymałem F10 535i.
Na początku posprawdzałem wszystkie elementy typu poduszki silnika/skrzyni, tylny wózek itp. ale one okazały się być w stanie wręcz idealnym. Bez większego namysłu zabrałem się za rwanie mechatroniki skrzyni i muszę przyznać że był to dobry trop, ponieważ uszkodzona była płyta separacyjna mechatroniki, widoczne były ślady "ucieczki ciśnienia", co tłumaczyło by chamskie wbijanie biegów i problem z lock-up.
W aucie wymieniłem:
-wspomniana płytę separacyjną mechatroniki
-miskę z wbudowanym filtrem
-olej
Do tego doszła adaptacja skrzyni, po wszystkich wymienionych czynnościach mogę powiedzieć że auto zaczęło jeździć w sposób cywilizowany.
Na trybie comfort zmiany praktycznie nie wyczuwalne
Sport i Sport+ zmiany biegów bardzo szybkie ale nie ma mowy o chamskim wbijaniu jak to działo się poprzednio.
Skrzynia zaczęła chodzić tak jak powinna, aktualne jej zachowanie pokrywało by się z waszym opisem wiec naprawę uznaję za udaną.
Heniek22
Mon, 10 Aug 2020 - 07:30
Fajne info. Będzie trzeba na to zobaczyć
moritz86
Wed, 12 Aug 2020 - 10:27
Zapytam tutaj, żeby nie mnożyć tematów. 8hp70 serio waży 90kg jak podaje Realoem? Czy 8hp45 z F10 2.0d ma taki sam dzwon jak 8hp70 z 3.0d?
soltyk
Wed, 12 Aug 2020 - 14:50
CYTAT(moritz86 @ Wed, 12 Aug 2020 - 10:27)
8hp70 serio waży 90kg jak podaje Realoem?
wg. danych ZF, wszystkie 8hp ważą ok. 91 kg
moritz86
Wed, 12 Aug 2020 - 16:18
8hp45 ponoc wazy 75kg.
olozwirski
Sat, 29 May 2021 - 13:04
Czy ktoś może wie ile naprawdę waży 8hp45?
MadeInPoland
Sat, 29 May 2021 - 13:16
Każdy kto montował wstydzi się przyznać jak widać. Temat masy tej skrzyni to jakieś tabu.
Poza masą z użycia w sporcie dyskwalifikują ją przełożenia, do sportu ZF oferuje wersję 45 z innymi przełożeniami oraz inną masą.
https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1136311Osobiście jej nie ważyłem.
olozwirski
Sat, 29 May 2021 - 15:42
CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 29 May 2021 - 13:16)
Każdy kto montował wstydzi się przyznać jak widać. Temat masy tej skrzyni to jakieś tabu.
Poza masą z użycia w sporcie dyskwalifikują ją przełożenia, do sportu ZF oferuje wersję 45 z innymi przełożeniami oraz inną masą.
https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1136311Osobiście jej nie ważyłem.
Wiemy że jest motorsportowa skrzynia, ale powiedzmy sobie szczerze że jest poza zasięgiem.
Generalnie to mam 8hp70 na Lamikowym sterowniku ale chodzi mi projekt po głowie czegoś co ma 200 NM wolnossące wiec nie była by mi potrzebna, liczę że 45 jest lżejsza.
SpeedyGonzales
Sat, 29 May 2021 - 16:34
U mnie było wszystko płynnie, na tyle, że bylem aż w szoku :D
https://radar-opadow.live/
kompot
Sat, 29 May 2021 - 19:44
CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 29 May 2021 - 12:16)
do sportu ZF oferuje wersję 45 z innymi przełożeniami oraz inną masą.
Podrzuć jakieś info.
olozwirski
Sat, 29 May 2021 - 20:21
kompot
Sat, 29 May 2021 - 22:47
Dzięki, nie słyszałem o tym. Widzę, że zmienili skok przełożeń i wywalili konwerter, chyba wsadzili sprzęgło, ma ktoś przełożenia?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.