![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#481
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
Nice, a szpera jest nadal OEM? Jak tak to zmiana przełożeń to akurat dobry moment, żeby coś ze szperunkiem zadziałać. Niestety tylko przy płytkowej szperze sam większy dekielek nie wystarczy. Bez dodatkowej chłodnicy i pompy się nie obejdzie
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#482
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Nice, a szpera jest nadal OEM? Jak tak to zmiana przełożeń to akurat dobry moment, żeby coś ze szperunkiem zadziałać. Niestety tylko przy płytkowej szperze sam większy dekielek nie wystarczy. Bez dodatkowej chłodnicy i pompy się nie obejdzie tak bardzo grzeje olej ? Masz jakieś doświadczenie, pomiary temp przed/po ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#483
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Chyba to trochę na endurance wielogodzinne jednak. Na pewno nie zaszkodzi więcej oleju ale bałbym się że tu czy tam spaw puści. Wyciek po co.
Przegrzał ktoś olej typu 75w140 w dyfrze aby to jego uszkodzeniem skutkowało z powodu przegrzania ? Mój Westfield u poprzednika na płytce jeździł latami w wyscigach nie timeattackach na długich torach spa itp wiele lat , był rozbierany przed moim uzytkiem i wszystko ok. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#484
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
tak bardzo grzeje olej ? Masz jakieś doświadczenie, pomiary temp przed/po ? Niestety nie mam zegaru na dyfer, ale bez chłodzenia regularnie mi sikał olejem z odpowietrznika z przegrzania. Co prawda nawet nie na torze problem się najbardziej uwidaczniał, a w trasie. Wystarczyło chwilę pojechać >200 km/h i z automatu miałem cały tylny zderzak w oleju. Przez to praktycznie za każdym razem jak dojeżdżałem na kołach na tor, już na start miałem przegrzany olej w dyfrze. |
|
|
![]()
Post
#485
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
Chyba to trochę na endurance wielogodzinne jednak. Na pewno nie zaszkodzi więcej oleju ale bałbym się że tu czy tam spaw puści. Wyciek po co. Przegrzał ktoś olej typu 75w140 w dyfrze aby to jego uszkodzeniem skutkowało z powodu przegrzania ? Mój Westfield u poprzednika na płytce jeździł latami w wyscigach nie timeattackach na długich torach spa itp wiele lat , był rozbierany przed moim uzytkiem i wszystko ok. Tak jak napisałem wyżej, największy problem był w trasie, chociaż nie wyłącznie. Bez chłodzenia i pomimo zmian oleju co 3-4k km, za każdym razem te 75w140 wyglądał po zlaniu jak szczoch. Pamiętam na torze, jak gasiłem auto po okrążeniu chłodzącym i zjeździe do pitu, to z kabiny nadal było słychać gotujący się olej w dyrze. Po ogarnięciu chłodzenia jest spokój. Znacznie wydłużyły mi się interwały zmian oleju plus nie wywala już odpowietrznikiem. Płytki się ogólnie bardzo grzeją, nawet w instrukcji do Cusco czy Kaaz masz, że chłodzenie jest mocno zalecane. No ale też z drugiej strony faktycznie są wytrzymałe, moja pomimo tylu przegrzań i przebiegu ponad 120k km, nadal trzyma fabryczny spec. |
|
|
![]()
Post
#486
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
Nice, a szpera jest nadal OEM? Jak tak to zmiana przełożeń to akurat dobry moment, żeby coś ze szperunkiem zadziałać. Niestety tylko przy płytkowej szperze sam większy dekielek nie wystarczy. Bez dodatkowej chłodnicy i pompy się nie obejdzie tak, nadal jest OEM szpera, korci zmiana ale musze się najpierw dobrze wjeździć żeby ją wykorzystać i ocenić realne plusy takiej zmiany, generalnie mam kilka obserwacji po poprzednim sezonie, z każdym kolejnym wyjazdem testowałem inne opcje m.in. zamykanie podłogi przy okazji monitorując temperatury - ciekawe wnioski można wyciągnąć po logach i temp. w misce olejowej, vs. czujnik na magistrali pod filtrem vs. zamknięta/ otwarta podłoga vs. minimalny nawiew w splitterze dlatego jestem teraz spokojny ... założenia dot. chłodnicy oleju potwierdziły że nawet w ekstremalnych temperaturach olej utrzymuje się b. dobrych temp. czas na opomiarowanie skrzynii biegów i dyferencjału, ciekawi mnie jakie reallne temp występują przy najgorętszych dniach lata razem z zamkniętą podłogą, czy konieczny bedzie dodatkowy nawiew? jak wygląda cyrkulacja powietrza między podłogą a nadwoziem, vs. temp w kabinie, mam pomiary z kamery termowizyjnej z 2023r, już o tym chyba wspominałem ale na Brnie, 20 sierpnia, żąr z nieba, serio najgorętszy wypad na jakim byłem pomiar o godz. 14-15:00 temp w cieniu 35'C, temp asfaltu 58'C po sesji 25min, okrążeniu studzącym i po postoju 10min w stosunkowo chłodnym betonowym garażu obudowa dyferencjału miała ponad 103'C przy otwartej podłodze w miejscu gdzie jest dyfer, odizolowany cały układ wydechowy, ciekawe jak będa wyglądac temperatury po logach i z kamery przy zastosowaniu powiększonej x2 objetości miski dyfra i wyciętym fragmęcie podłogi, czy moze warto bedzie zmodyfikowac spodnią częśc tej miski i przefrezować na wzór radiatora, zobaczymy.. wązne żeby mieć dane, logi, pomiary itd. btw. będzie więcej mocy - będą testy na szerszym kółku, brakujące dwie felgi dotarły po kilku miesiącach czekania ![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#487
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
W mb black series sa pompy oleju dyfra do chlodnicy sterowane prymitywnym termoswitchem 100stC więc takie temperatury 'toleruja' prosy
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#488
|
|
User Dołączył: Sat, 24 June 2023 ![]() |
Jakieś żeberka przyklej od spodu żeby faktycznie te ciepło uciekało. No chyba że chodzi o samą pojemność
|
|
|
![]()
Post
#489
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
tak, nadal jest OEM szpera, korci zmiana ale musze się najpierw dobrze wjeździć żeby ją wykorzystać i ocenić realne plusy takiej zmiany, W s2000 w serii jest torsen zgadza się? Jak tak to faktycznie nie ma jakiegoś ciśnienia ze zmianą. Dodatkowo torsen się o wiele mniej grzeje niż płytka. W zetce była wiskoza i to był koszmar. Zupełny brak przewidywalności i powtarzalności. Fatalnie się jeździło tym autem przed zmianą szpery. W mb black series sa pompy oleju dyfra do chlodnicy sterowane prymitywnym termoswitchem 100stC więc takie temperatury 'toleruja' prosy Na 100 stopni termoswitch to bardzo wysoko. Zgaduje, że to przez to że słychać tą pompę dyfra z kabiny i nie chcieli ludzi wkurzać non stop brzęczeniem pompy w "ulicznym" aucie. Ja sobie ustawiłem, że od 68 stopni włączam obieg. |
|
|
![]()
Post
#490
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
W s2000 w serii jest torsen zgadza się? Jak tak to faktycznie nie ma jakiegoś ciśnienia ze zmianą. Dodatkowo torsen się o wiele mniej grzeje niż płytka. W zetce była wiskoza i to był koszmar. Zupełny brak przewidywalności i powtarzalności. Fatalnie się jeździło tym autem przed zmianą szpery. Na 100 stopni termoswitch to bardzo wysoko. Zgaduje, że to przez to że słychać tą pompę dyfra z kabiny i nie chcieli ludzi wkurzać non stop brzęczeniem pompy w "ulicznym" aucie. Ja sobie ustawiłem, że od 68 stopni włączam obieg. przecież to normalna temperatura pracy oleju. Za niska tylko powiększa opory i przyczynia się do grzania oleju. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#491
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
przecież to normalna temperatura pracy oleju. Za niska tylko powiększa opory i przyczynia się do grzania oleju. Zmieniliśmy czujkę z 90 stopni na 68, żeby układ się wcześniej włączał (z resztą podobnie zrobiliśmy z termostatem na wodę). Na termoswitchu na 90 stopni nadal zdarzało mi się przegrzać dyfer, chłodzenie nie nadążało albo nie jest wystarczająco wydajne, ale zmieniliśmy na 68 stopni i jest spokój. |
|
|
![]()
Post
#492
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
prawie gotowe do odpalania na nowym setupie
![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#493
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
i jak tutaj upalać takie cudo na torze?
![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#494
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
i jak tutaj upalać takie cudo na torze? ![]() z klasą ![]() Czym się różni upalanie tego cacka od upalania nowego np. M2 ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#495
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
M2 możesz sobie w każdym momencie kupić
![]() ![]() to się nazywa Finezja! ![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#496
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
S2000 znów żyje, jeśli się uda to dziś pierwsze jazdy i wstępne przygotowanie mapy, poza tym w przygotowaniu są nowe mocowania splittera który bedzie o ok. 4-5cm niżej, nowe/mocniejsze mocowania skrzydła, odgrodzenie filtra od kolektora wydechowego + hood scoop/nawiem zimnego powietrza itd..
zabrałem się też w końcu za wywalenie lamp i wstawienie lekiej wersji z węgla, -4kg mam nadzieje że coś potestuje nowy spec jeszcze w tym roku ![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#497
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
czemu nie masz wspornika do maski? po cholere sie meczyc? ile taki patyk wazy? 300g?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#498
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
piwo ale Ty to masz problemy
![]() ![]() wspornik fabrycznie ma podpierać maskę w miejscu które w tym laminacie jest średnią opcją - a jeszcze jak dojdzie wysoka temperatura przy jakimś sierpniowym wypadzie to maska robi się mocno "elastyczna" a ona jest stosunkowo długa ... dlatego kij ![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#499
|
|
User Dołączył: Sat, 24 June 2023 ![]() |
honda już nigdy nie zagra na skrzypcach
![]() |
|
|
![]()
Post
#500
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Przynajmniej jeden brzydki element w tym aucie - patyk do maski - choć nie zdziwiłbym się jakbyś go karbonowym zastąpił kiedyś
![]() BTW - wczoraj widziałem u drifterów w BMW w tym temacie patent... - kij bejsbolowy jako podpórka maski ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 06:51 |