Shoutbox 0 nowych PW 


27 Stron V  « < 23 24 25 26 27 >  
Reply to this topicStart new topic
> Honda S2000
StanZee
post Wed, 17 Apr 2024 - 10:41
Post #481


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





Nice, a szpera jest nadal OEM? Jak tak to zmiana przełożeń to akurat dobry moment, żeby coś ze szperunkiem zadziałać. Niestety tylko przy płytkowej szperze sam większy dekielek nie wystarczy. Bez dodatkowej chłodnicy i pompy się nie obejdzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 17 Apr 2024 - 10:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kontrolm
post Wed, 17 Apr 2024 - 14:06
Post #482


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(StanZee @ Wed, 17 Apr 2024 - 10:41) *
Nice, a szpera jest nadal OEM? Jak tak to zmiana przełożeń to akurat dobry moment, żeby coś ze szperunkiem zadziałać. Niestety tylko przy płytkowej szperze sam większy dekielek nie wystarczy. Bez dodatkowej chłodnicy i pompy się nie obejdzie

tak bardzo grzeje olej ? Masz jakieś doświadczenie, pomiary temp przed/po ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 17 Apr 2024 - 23:42
Post #483


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Chyba to trochę na endurance wielogodzinne jednak. Na pewno nie zaszkodzi więcej oleju ale bałbym się że tu czy tam spaw puści. Wyciek po co.
Przegrzał ktoś olej typu 75w140 w dyfrze aby to jego uszkodzeniem skutkowało z powodu przegrzania ?
Mój Westfield u poprzednika na płytce jeździł latami w wyscigach nie timeattackach na długich torach spa itp wiele lat , był rozbierany przed moim uzytkiem i wszystko ok.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StanZee
post Thu, 18 Apr 2024 - 09:33
Post #484


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





CYTAT(kontrolm @ Wed, 17 Apr 2024 - 14:06) *
tak bardzo grzeje olej ? Masz jakieś doświadczenie, pomiary temp przed/po ?

Niestety nie mam zegaru na dyfer, ale bez chłodzenia regularnie mi sikał olejem z odpowietrznika z przegrzania. Co prawda nawet nie na torze problem się najbardziej uwidaczniał, a w trasie. Wystarczyło chwilę pojechać >200 km/h i z automatu miałem cały tylny zderzak w oleju. Przez to praktycznie za każdym razem jak dojeżdżałem na kołach na tor, już na start miałem przegrzany olej w dyfrze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StanZee
post Thu, 18 Apr 2024 - 09:53
Post #485


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 17 Apr 2024 - 23:42) *
Chyba to trochę na endurance wielogodzinne jednak. Na pewno nie zaszkodzi więcej oleju ale bałbym się że tu czy tam spaw puści. Wyciek po co.
Przegrzał ktoś olej typu 75w140 w dyfrze aby to jego uszkodzeniem skutkowało z powodu przegrzania ?
Mój Westfield u poprzednika na płytce jeździł latami w wyscigach nie timeattackach na długich torach spa itp wiele lat , był rozbierany przed moim uzytkiem i wszystko ok.

Tak jak napisałem wyżej, największy problem był w trasie, chociaż nie wyłącznie. Bez chłodzenia i pomimo zmian oleju co 3-4k km, za każdym razem te 75w140 wyglądał po zlaniu jak szczoch. Pamiętam na torze, jak gasiłem auto po okrążeniu chłodzącym i zjeździe do pitu, to z kabiny nadal było słychać gotujący się olej w dyrze. Po ogarnięciu chłodzenia jest spokój. Znacznie wydłużyły mi się interwały zmian oleju plus nie wywala już odpowietrznikiem. Płytki się ogólnie bardzo grzeją, nawet w instrukcji do Cusco czy Kaaz masz, że chłodzenie jest mocno zalecane. No ale też z drugiej strony faktycznie są wytrzymałe, moja pomimo tylu przegrzań i przebiegu ponad 120k km, nadal trzyma fabryczny spec.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yaca
post Thu, 18 Apr 2024 - 19:17
Post #486


Super User
Dołączył: Mon, 10 January 2011





CYTAT(StanZee @ Wed, 17 Apr 2024 - 10:41) *
Nice, a szpera jest nadal OEM? Jak tak to zmiana przełożeń to akurat dobry moment, żeby coś ze szperunkiem zadziałać. Niestety tylko przy płytkowej szperze sam większy dekielek nie wystarczy. Bez dodatkowej chłodnicy i pompy się nie obejdzie


tak, nadal jest OEM szpera, korci zmiana ale musze się najpierw dobrze wjeździć żeby ją wykorzystać i ocenić realne plusy takiej zmiany,


generalnie mam kilka obserwacji po poprzednim sezonie, z każdym kolejnym wyjazdem testowałem inne opcje m.in. zamykanie podłogi przy okazji monitorując temperatury - ciekawe wnioski można wyciągnąć po logach i temp. w misce olejowej, vs. czujnik na magistrali pod filtrem vs. zamknięta/ otwarta podłoga vs. minimalny nawiew w splitterze dlatego jestem teraz spokojny ... założenia dot. chłodnicy oleju potwierdziły że nawet w ekstremalnych temperaturach olej utrzymuje się b. dobrych temp.

czas na opomiarowanie skrzynii biegów i dyferencjału, ciekawi mnie jakie reallne temp występują przy najgorętszych dniach lata razem z zamkniętą podłogą, czy konieczny bedzie dodatkowy nawiew? jak wygląda cyrkulacja powietrza między podłogą a nadwoziem, vs. temp w kabinie,

mam pomiary z kamery termowizyjnej z 2023r, już o tym chyba wspominałem ale na Brnie, 20 sierpnia, żąr z nieba, serio najgorętszy wypad na jakim byłem pomiar o godz. 14-15:00 temp w cieniu 35'C, temp asfaltu 58'C po sesji 25min, okrążeniu studzącym i po postoju 10min w stosunkowo chłodnym betonowym garażu obudowa dyferencjału miała ponad 103'C przy otwartej podłodze w miejscu gdzie jest dyfer, odizolowany cały układ wydechowy, ciekawe jak będa wyglądac temperatury po logach i z kamery przy zastosowaniu powiększonej x2 objetości miski dyfra i wyciętym fragmęcie podłogi, czy moze warto bedzie zmodyfikowac spodnią częśc tej miski i przefrezować na wzór radiatora, zobaczymy.. wązne żeby mieć dane, logi, pomiary itd.

btw. będzie więcej mocy - będą testy na szerszym kółku, brakujące dwie felgi dotarły po kilku miesiącach czekania rolleyes.gif



--------------------
insta: @blackcartel.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 19 Apr 2024 - 00:01
Post #487


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





W mb black series sa pompy oleju dyfra do chlodnicy sterowane prymitywnym termoswitchem 100stC więc takie temperatury 'toleruja' prosy


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ocholoco
post Fri, 19 Apr 2024 - 07:36
Post #488


User
Dołączył: Sat, 24 June 2023





Jakieś żeberka przyklej od spodu żeby faktycznie te ciepło uciekało. No chyba że chodzi o samą pojemność
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StanZee
post Fri, 19 Apr 2024 - 11:01
Post #489


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





CYTAT(Yaca @ Thu, 18 Apr 2024 - 19:17) *
tak, nadal jest OEM szpera, korci zmiana ale musze się najpierw dobrze wjeździć żeby ją wykorzystać i ocenić realne plusy takiej zmiany,

W s2000 w serii jest torsen zgadza się? Jak tak to faktycznie nie ma jakiegoś ciśnienia ze zmianą. Dodatkowo torsen się o wiele mniej grzeje niż płytka. W zetce była wiskoza i to był koszmar. Zupełny brak przewidywalności i powtarzalności. Fatalnie się jeździło tym autem przed zmianą szpery.

CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 19 Apr 2024 - 00:01) *
W mb black series sa pompy oleju dyfra do chlodnicy sterowane prymitywnym termoswitchem 100stC więc takie temperatury 'toleruja' prosy

Na 100 stopni termoswitch to bardzo wysoko. Zgaduje, że to przez to że słychać tą pompę dyfra z kabiny i nie chcieli ludzi wkurzać non stop brzęczeniem pompy w "ulicznym" aucie. Ja sobie ustawiłem, że od 68 stopni włączam obieg.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 19 Apr 2024 - 11:16
Post #490


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(StanZee @ Fri, 19 Apr 2024 - 11:01) *
W s2000 w serii jest torsen zgadza się? Jak tak to faktycznie nie ma jakiegoś ciśnienia ze zmianą. Dodatkowo torsen się o wiele mniej grzeje niż płytka. W zetce była wiskoza i to był koszmar. Zupełny brak przewidywalności i powtarzalności. Fatalnie się jeździło tym autem przed zmianą szpery.


Na 100 stopni termoswitch to bardzo wysoko. Zgaduje, że to przez to że słychać tą pompę dyfra z kabiny i nie chcieli ludzi wkurzać non stop brzęczeniem pompy w "ulicznym" aucie. Ja sobie ustawiłem, że od 68 stopni włączam obieg.

przecież to normalna temperatura pracy oleju. Za niska tylko powiększa opory i przyczynia się do grzania oleju.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StanZee
post Fri, 19 Apr 2024 - 11:33
Post #491


User
Dołączył: Wed, 15 September 2021





CYTAT(kontrolm @ Fri, 19 Apr 2024 - 11:16) *
przecież to normalna temperatura pracy oleju. Za niska tylko powiększa opory i przyczynia się do grzania oleju.

Zmieniliśmy czujkę z 90 stopni na 68, żeby układ się wcześniej włączał (z resztą podobnie zrobiliśmy z termostatem na wodę). Na termoswitchu na 90 stopni nadal zdarzało mi się przegrzać dyfer, chłodzenie nie nadążało albo nie jest wystarczająco wydajne, ale zmieniliśmy na 68 stopni i jest spokój.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yaca
post Tue, 25 Jun 2024 - 22:12
Post #492


Super User
Dołączył: Mon, 10 January 2011





prawie gotowe do odpalania na nowym setupie



--------------------
insta: @blackcartel.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Wed, 26 Jun 2024 - 09:15
Post #493


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





i jak tutaj upalać takie cudo na torze? wub.gif


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 26 Jun 2024 - 09:19
Post #494


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(KarolMR2 @ Wed, 26 Jun 2024 - 09:15) *
i jak tutaj upalać takie cudo na torze? wub.gif

z klasą laugh.gif
Czym się różni upalanie tego cacka od upalania nowego np. M2 ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Wed, 26 Jun 2024 - 09:23
Post #495


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





M2 możesz sobie w każdym momencie kupić smile.gif masz kasę.. idziesz do sklepu i kupujesz.. a tutaj masa pracy, serca.. wszystko okraszone rozsądkiem, wiedzą i dobrym gustem biggrin.gif

to się nazywa Finezja! biggrin.gif


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yaca
post Sun, 01 Sep 2024 - 10:11
Post #496


Super User
Dołączył: Mon, 10 January 2011





S2000 znów żyje, jeśli się uda to dziś pierwsze jazdy i wstępne przygotowanie mapy, poza tym w przygotowaniu są nowe mocowania splittera który bedzie o ok. 4-5cm niżej, nowe/mocniejsze mocowania skrzydła, odgrodzenie filtra od kolektora wydechowego + hood scoop/nawiem zimnego powietrza itd..

zabrałem się też w końcu za wywalenie lamp i wstawienie lekiej wersji z węgla, -4kg

mam nadzieje że coś potestuje nowy spec jeszcze w tym roku rolleyes.gif


--------------------
insta: @blackcartel.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 01 Sep 2024 - 10:17
Post #497


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





czemu nie masz wspornika do maski? po cholere sie meczyc? ile taki patyk wazy? 300g?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yaca
post Sun, 01 Sep 2024 - 10:55
Post #498


Super User
Dołączył: Mon, 10 January 2011





piwo ale Ty to masz problemy laugh.gif serio męczy Cie podstawianie kija od szczotki? jest cała masa pierdół w tym wozie która wkurza mnie dużo bardziej laugh.gif

wspornik fabrycznie ma podpierać maskę w miejscu które w tym laminacie jest średnią opcją - a jeszcze jak dojdzie wysoka temperatura przy jakimś sierpniowym wypadzie to maska robi się mocno "elastyczna" a ona jest stosunkowo długa ... dlatego kij smile.gif



--------------------
insta: @blackcartel.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ocholoco
post Sun, 01 Sep 2024 - 18:31
Post #499


User
Dołączył: Sat, 24 June 2023





honda już nigdy nie zagra na skrzypcach sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sun, 01 Sep 2024 - 21:45
Post #500


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Przynajmniej jeden brzydki element w tym aucie - patyk do maski - choć nie zdziwiłbym się jakbyś go karbonowym zastąpił kiedyś wink.gif

BTW - wczoraj widziałem u drifterów w BMW w tym temacie patent... - kij bejsbolowy jako podpórka maski smile.gif



--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post

27 Stron V  « < 23 24 25 26 27 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 06:51