Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Honda S2000
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Yaca
Witam, dość długo zbierałem się do opisu samochodu ale w końcu się zmobilizowałem smile.gif
S2000 mam od kilku lat, jestem fanem tego modelu od wielu juz lat i mimo ze nie jest to dzis konkurencyjna konstrukcja w motosporcie to nadal bardzo lubie ten wóz i nie zamierzam go zmieniać. Samochód kupiony typowo pod naukę jazdy RWD i upalanie na torze w czym spełnia się idealnie. Niestety dwa lata temu plany pokrzyżowała awaria która w konsekwencji przyspieszyła wprowadzenie większych zmian typu np. wspawanie klatki. Samochód jest obecnie po zakończeniu wszelkich tematów blacharskich i ostatniem etapie lakierowania wiec może kogoś zainteresuje składanie starego japończyka smile.gif

Opis postaram się uzupełniać przy okazji składania samochodu wiec proszę o wyrozumiałość. Licze na konstruktywną krytyke wink.gif

MODEL: HONDA S2000, ROK 2002

Silnik: seria

Modyfikacje głowicy:
Seria

Modyfikacje bloku:
Seria


Układ dolotowy:
Seria

Układ wydechowy:
Seria


Układ wtryskowy:
Seria

Elektronika:
Seria

Układ chłodzenia:
Seria


Układ napędowy:
Seria

Zawieszenie:
Seria

BODY KIT:
Nadwozie poszerzone o około 80mm, klatka FIA zgodna z załącznikiem wykonana w IRECO Motorsport, buda obstawana, wycięte niepotrzebne elementy, usunięta antena, elektryczne lusterka, nagłośnienie, soft top, wycięty bagażnik, klimatyzacja, OEM nagrzewnica, poduszki i całe okablowanie SRS, zamek maski + linka, seryjny roll bar dla kierowcy i pasażera, centralny zamek, zbiornik spryskiwaczy z okablowaniem, oświetlenie wnętrza i bagażnika i pewnie jeszcze sporo rzeczy o których już zapomniałem smile.gif

przedni zderzak APR, przednie błotniki J’s Racing + customowe wyloty powietrza, maska karbonowa z dodatkowym chłodzeniem, seryjne drzwi odchudzone, dach karbonowy, lusterka karbonowe APR Formula GT3, tylne błotniki poszerzone i przebudowane pod większe koła z niskim ET, karbonowe skrzydło na klapie, tylny zderzak wycięty i przygotowany pod większy dyfuzor, reszte uzupełnie przy montażu.

obecnie - maj 23'



Na początek trochę zdjęć z rozbiórki i przygotowania pod zakratkowanie:




































































































niestety limit to 50 zdjeć...
Yaca



































































































Yaca






















































Yaca
przygotowania pod lakierowanie

































































troublemaker
Serdeczne Graty!

Dotychczasowe prace kozak. Ufam, że i mody mechaniczne nadejdą. Wyczuwam potencjał w tym projekcie... Szczerze trzymam kciuki!

Jaka docelowa masa?
piwo
Gruby projekt się szykuje. Wjedzie tvs1320 i atak na 350 koni?
moritz86
Kawał dobrej zupełnie nikomu niepotrzebnej roboty biggrin.gif Wystarczyło kupić Insignie biggrin.gif
Yaca
CYTAT(troublemaker @ Sat, 25 Jul 2020 - 23:03) *
Serdeczne Graty!

Dotychczasowe prace kozak. Ufam, że i mody mechaniczne nadejdą. Wyczuwam potencjał w tym projekcie... Szczerze trzymam kciuki!

Jaka docelowa masa?


dzięki wink.gif, po dotychczasowych zabiegach masa poniżej 1150kg bedzie sukcesem, niestety niejest to tak lekkie nadwozie jak np. miata


CYTAT(piwo @ Sun, 26 Jul 2020 - 07:30) *
Gruby projekt się szykuje. Wjedzie tvs1320 i atak na 350 koni?


może w dzisiejszych czasach brzieć troche śmiesznie ale na razie nawet 250km mi wystarczy - jak to bede wykorzystywł to moża myśleć o doładowaniu lub dopreżonym możeone z ITB rolleyes.gif

CYTAT(moritz86 @ Sun, 26 Jul 2020 - 08:43) *
Kawał dobrej zupełnie nikomu niepotrzebnej roboty biggrin.gif Wystarczyło kupić Insignie biggrin.gif


biggrin.gif

----

ostatnie prace przed finalnym lakierowaniem, nawew na tarcze + chłodnice oleju ze zderzaka smile.gif


























































































Yaca
Hamulec na przednią oś:

AP Racing, seria PRO 5000+
zaciski czterotłoczkowe CP5040-3S4
tłoczki aluminiowe, 38,1mm, i 41,3mm
waga zacisku z adapterem: 2,6kg, (OEM x1 tłoczek=4,25kg)
tarcza AP Racing = 330mm x28mm
dzwony i adaptery REYLAND Motorsport















[







i nawiew na tarcze APR























17" Rays Volk CE28N Bronze






18" Rays Volk CE28N Black



moritz86
Ja piernicze, szkoda tego będzie upalać biggrin.gif
YoGii
Ładnie kolego działasz z tematem, Pogratulować projektu i wytrwałości ci życzębiggrin.gif i fakt, ciężko będzie upalać takiego cukierka:D
santacruz
holy smokes

mega wyglad

swietna baza

wow
Dziku
Tam jest jakaś szpera w serii?
Jak ważysz zacisk seria vs ap, to waż z adapterem, będzie bardziej miarodajne, bo taksprawia wrażenie dwa razy lżejszego, a to nieprawda...
piwo
Adapterem i srubami
Grakoz
trochę nie w temacie ale mam pytanie, jak "fachowo" nazywają się te elementy do robienia wytłaczanych otworów widoczne na zdjęciach z prac?
Yaca
CYTAT(Dziku @ Sun, 26 Jul 2020 - 15:29) *
Tam jest jakaś szpera w serii?


tak, jest torsen w serii

CYTAT
Jak ważysz zacisk seria vs ap, to waż z adapterem, będzie bardziej miarodajne, bo taksprawia wrażenie dwa razy lżejszego, a to nieprawda...

dzięki za czujność, już poprawione - waga zacisku z adapterem: 2,6kg, (OEM x1 tłoczek=4,25kg)

CYTAT(Grakoz @ Mon, 27 Jul 2020 - 09:33) *
trochę nie w temacie ale mam pytanie, jak "fachowo" nazywają się te elementy do robienia wytłaczanych otworów widoczne na zdjęciach z prac?


dimple die

---

lakierowanie zakończone - pozostałą polerka i zaczynamy składanie,





ptq
Kocur!
wujek_
ja jebie
piwo
szkoda ze splitera z przodu nie zrobiles od razu w zderzaku. pozniej bedziesz kombinowal i psul lakier.
przema72
już oczyma wyobraźni czytam " Honda s2000 drag cartel " szukam zdjęć z budowy silnika laugh.gif

CZUCZU
Honda s2000, która prowadzi się rewelacyjnie, aero i koła szerzej o pomad 80mm. Hmmm ale to będzie miało trakcje. Zazdroszczę serio.
Yaca
CYTAT(CZUCZU @ Tue, 28 Jul 2020 - 04:25) *
Honda s2000, która prowadzi się rewelacyjnie, aero i koła szerzej o pomad 80mm. Hmmm ale to będzie miało trakcje. Zazdroszczę serio.


dzięki, zawieszenie ma pełną regulacje wiec liczę że trakcyjnie uda się dobrze zestroić całe zawieszenie smile.gif


CYTAT(przema72 @ Tue, 28 Jul 2020 - 00:03) *
już oczyma wyobraźni czytam " Honda s2000 drag cartel " szukam zdjęć z budowy silnika laugh.gif


niestety silnik zostanie na póxniej, na razie wrzucam nieotwierany słupek+bolt-ony, dawca jest systematycznie rozbierany :










































wielki
Swietny projekt ,zazdroszcze smile.gif napisz coś więcej o kołach jaka waga i pod jaką szerokość slicka to planujesz.
Pozdro
agressor
Świetny projekt. Dach robi wrażenie, dawca ma fajną chłodnicę.
Te wydechy to Js Racing 60RS?
przema72
robiłem kiedyś eske z tym dachem , kto wie czy to nie dopiero drugi taki dach w PL , ale dach wart każdej kasy , zmienia całkowicie bryłę auta , wizualnie robi robotę
Yaca
CYTAT(wielki @ Tue, 28 Jul 2020 - 19:10) *
Swietny projekt ,zazdroszcze smile.gif napisz coś więcej o kołach jaka waga i pod jaką szerokość slicka to planujesz.
Pozdro


dzięki, ja za to zazdrosze Lotusa! Koła ważyłem swego czasu ale nie moge teraz znależć zdjęć, wrzuce wiecej info jak dokopie się do fot. Slicka na razie nie planuje - mam kilka kompletów semi do zajechania bo czekają już chwile w garażu wiec na razie testy na tym co mam czyli Yoko A052, R888/R, 595-RSR, AD08R

CYTAT(agressor @ Tue, 28 Jul 2020 - 19:29) *
Świetny projekt. Dach robi wrażenie, dawca ma fajną chłodnicę.


dzięki, niedawno analizowałem temat chłodnic i wybór padł na chłodnice Koyo, Mishimoto nabyłem razem z dawcą ale Koyo jest minimalnie lepeij wykonana - poza tym wazniejsza rzecz czyli waga - zależy mi na każdym kg i to zaważyło o zakupie KOYO (mniejsza masa w stosunku do konkurencji ale nie kosztem wydajności układu)

waga pustych chłodnic (możliwe że w chłodnicach sa jeszcze min. pozostałości płynu)

[/url]

[/url]

[/url]



CYTAT
Te wydechy to Js Racing 60RS?


tak, to zapasowy/cichy wydech na np.Poznań czy Łódz, docelowo mam bardziej przelotowy układ który będzie jeszcze modyfikowany pod dyfuzor,













CYTAT(przema72 @ Tue, 28 Jul 2020 - 21:11) *
robiłem kiedyś eske z tym dachem , kto wie czy to nie dopiero drugi taki dach w PL , ale dach wart każdej kasy , zmienia całkowicie bryłę auta , wizualnie robi robotę


zgadzam się w 100%, lina boczna z tym dachem zyskuje znacznie na plus.

btw. czeka już przepolerowany i nawoskowany wink.gif









agressor
Pytanie mało racingowe. Czy to jest ten 12 miesięczny fusso coat?
Ja myślałem o nim, ale carbon pokryłem ceramiką.
Ciekaw jestem Twoich odczuć.
Yaca
detailing nie jest czymś czym się jakoś mocno interesuje - znajomy używa tego od kilku miesięcy i jest b. zadowolony - na tą chwile nic więcej nie moge powiedzieć wink.gif
siewcu
Nie za ciężki ten wosk? tongue.gif

A tak na poważnie, dach wygląda mega i akurat tu bym się pobawił w ceramiki i inne zabezpieczenia, bo go po prostu szkoda... A najlepiej to całe auto tak ogarnął, bo wygląda kozacko i dużo nie trzeba w sumie, żeby tak zostało.
agressor
CYTAT(Yaca @ Thu, 30 Jul 2020 - 12:05) *
detailing nie jest czymś czym się jakoś mocno interesuje - znajomy używa tego od kilku miesięcy i jest b. zadowolony - na tą chwile nic więcej nie moge powiedzieć wink.gif


Jasne, dzięki za odpowiedź. Tak jak kolega Swiecu napisał, w wolnej chwili warto wniknąć w temat ceramiki. Ja mam pokryty ceramiką m. in. carbonowy kask łącznie z wizjerem i sprawdza się super.
Yaca
CYTAT(siewcu @ Thu, 30 Jul 2020 - 13:18) *
Nie za ciężki ten wosk? tongue.gif

A tak na poważnie, dach wygląda mega i akurat tu bym się pobawił w ceramiki i inne zabezpieczenia, bo go po prostu szkoda... A najlepiej to całe auto tak ogarnął, bo wygląda kozacko i dużo nie trzeba w sumie, żeby tak zostało.



CYTAT(agressor @ Thu, 30 Jul 2020 - 17:56) *
Jasne, dzięki za odpowiedź. Tak jak kolega Swiecu napisał, w wolnej chwili warto wniknąć w temat ceramiki. Ja mam pokryty ceramiką m. in. carbonowy kask łącznie z wizjerem i sprawdza się super.


zgadzam siue z Wami - to nie jest tak że samochód nie będzie zabezpieczony, kazdy element będzie przepolerowany i dostanie dobry wosk - nad ceramiką na razie nie myślałem bo bardziej słaniałem się czy nie okleić przedniego zderzaka i błotników bo wiemy jak to jest gdy samochód przed nami wyrzuci z pod slicka kilka kamienii, albo gdy z samego rana czyścimy tor i cały piach i kamienie piaskują nam front samochodu.
Pozatym w samochodzie który jest budowany do upalania kwestie detaiingowe są na ostatnim miejscu - generalnie wychodze z załozenie że im samochód jest bardziej wycackany tym gorzej nadaje sie chłostania na torze, dbac trzeba ale nie można w tego typu samochodzie płąkac ad każdą ryską bo człowiek oszaleje i nie koncentruje sie na rzeczach na prawde ważnych.

btw. przy okazji kilka zdjęć z przygotowania pod finalną polerke









pszczelaszkov
Jakie ryski po kamieniach, to są blizny powojenne biggrin.gif Samochody służą do jeżdżenia, szczególnie modzone i muszą też swoim wyglądem mówić że było ostro biggrin.gif
m6nj
Piękne i dopieszczone auto wyjdzie. Jeden wyjazd na tor i juz nie będzie takie piękne.. szkoda to upalać, albo szkoda robić to tak pedantycznie, chyba że folia bezbarwna pójdzie na całość.
Yaca
CYTAT(pszczelaszkov @ Fri, 31 Jul 2020 - 21:29) *
Jakie ryski po kamieniach, to są blizny powojenne biggrin.gif Samochody służą do jeżdżenia, szczególnie modzone i muszą też swoim wyglądem mówić że było ostro biggrin.gif



CYTAT(m6nj @ Fri, 31 Jul 2020 - 23:04) *
Jeden wyjazd na tor i juz nie będzie takie piękne.. szkoda to upalać, albo szkoda robić to tak pedantycznie, chyba że folia bezbarwna pójdzie na całość.

takie problemy to nie problemy wink.gif

skoro już mowa o karbonach to dorzucam jeszcze zdjecia pozostałych elementów z węgla:

- układ dolotowy z centralnym wlotem powietrza ze zderzaka,
- cooling plate,
- lusterka APR Formula GT3,
i rzecz na którą chyba najdłużej czekałem czyli GT-wing

















































maaaad
Petarda! smile.gif Auto już bazowo samo w sobie fajne, a podejście do modyfikacji-kapitalne.
mate96
Czy nie zastanawiałeś się nad modem układu wydechowego na jeden tłumik? aA pierwszy rzut oka wygląda na to, że dwa tłumiki są wzorem serii ale może niekoniecznie osiągów. Jeden tłumik mniej to zawsze jakiś kilogram, dwa mniej.
Yaca
CYTAT(maaaad @ Sat, 01 Aug 2020 - 21:07) *
Petarda! smile.gif Auto już bazowo samo w sobie fajne, a podejście do modyfikacji-kapitalne.


thx! smile.gif

CYTAT(mate96 @ Mon, 03 Aug 2020 - 20:48) *
Czy nie zastanawiałeś się nad modem układu wydechowego na jeden tłumik? aA pierwszy rzut oka wygląda na to, że dwa tłumiki są wzorem serii ale może niekoniecznie osiągów. Jeden tłumik mniej to zawsze jakiś kilogram, dwa mniej.


w pełni się zgadzam, seryjny wydech waży około 25kg, dlatego wyleciał jako pierwszy - w sumie mam 3 wydechy teraz:

1. najlżejszy custom z małym środkowym i sporotwym katalizatorem na samym końcu który drze jape niemiłosiernie, tutaj próbka -> https://www.youtube.com/watch?v=TR7hSNa5Ohk
2. HKSa też singla ale na dwóch tłumnikach którego jeszcze nie sprawdząłem ale powinien przejść kontrole na np. Poznaniu,
3. J's Racing podwójny + tłumnik środkowy który powinien byc najcichszy ale i najcięższy (9,8kg)

poza tym mało ostatnio czasu miałem na update ale prace posuwają sie do przodu smile.gif






bina
Kosa projekt. I ta dbałość o detale. Robi mnie takie podejście.
siewcu
A alu wydech nie przejdzie?
Yaca
CYTAT(siewcu @ Sat, 15 Aug 2020 - 22:04) *
A alu wydech nie przejdzie?


na tą chwile nie mam w palnie żadnych kombinacji z alu, skróce obecny wydech który będzie się kończył pod tylną osią w dyfuzorze, coś na ten wzór:









skoro już mowa o wydechu i wadze to wpadnie znacznie lżejszy kolektor wydechowy - HKSa 4,8kg, seryjny kolektor waży około 10,5kg, (HKS oficjalnie podaje że oszczędzamy 5,7kg)
średnice po kolei : 45/50/65, grubość ścianki 1,2 materiał: SUS304 Stainless Steel

porównanie konkurencji z neta:

Mugen 6.4 kg T1.2mm pipe size 45-50.8-65
Amuse 4.4kg T1.0mm pipe size 45-54-65
J's Racing 4.4kg T1.0mm pipe size 50-55-65
Spoon 5.8kg T1.2mm pipe size 45-48.6-65
Toda 5.7kg T1.2mm pipe size 45-50-65






wykonanie top!
















Yaca
sanki przednie i tylne zostały wzmocnione i obspawane, pozostałe elementy zawieszenia przygotowane pod nowe tuleje (był poliuretan, będzie uniball)
























































































bina
Jaki to warsztat robi z taką dbałością o detale ? Zabezpieczanie tak ładnie taśmą wszystkiego, poprawianie otworów gwintownikiem. Widać że komuś się chce i wie jak to ważne
Yaca
sam działam z takimi rzeczami bo mimo że mam zaprzyjaźnioną lakiernie proszkową to cieżko oczekiwać że ktoś to lepiej zrobi niż my sami - żmudna robota ale warto wink.gif

dodatkowo żeby wszystko fajnie się skręcało... śrubki, zaślepki, mocowania, opaski węży itp... trafiły do wytrawiania, oczyszczania i cynkowania na fabryczny żółty

















bak i osprzęt przygotowany do montażu (polecam parownice do czyszczenia)







zwrotnic nie rozbierałem bo 500km wstecz przy okazji długich szpilek wymieniane były wszysktie łożyska, oczyszczone i gotowe do montażu











pszczelaszkov
Śrubki bajera biggrin.gif. Czym lakierowane/malowane sanki?
P@bLO
CYTAT(pszczelaszkov @ Sat, 22 Aug 2020 - 11:45) *
Śrubki bajera biggrin.gif. Czym lakierowane/malowane sanki?

Po zdjęciach to proszek
Yaca
zgadza się - proszek wink.gif
mlody1921
Wow mega zrobione, a śrubki piaskowales czy szkielowales przed ocynkiem czy samo wytrawianie? Bo jak widziałem śrubki nie oczyszczone to średnio to wyglądało w tu jest bajka
LCQ
Świetny projekt, dbasz o każdy detal, tak dalej!!
JM63
Coś pięknego, z resztą pisłaem już nieraz na instagramie.

Co do zabezpieczenia lakieru- wosk nie daje absolutnie nic poza połyskiem i łatwiejszym domywaniem.

Dobra powłoka na pewno znacząco zmniejszy mikroryski przy myciu (szczególnie jeśli nie zamierzasz oddawać jej do profesjonalnego studia na każde mycie, a to przy tej czynności powstaje najwięcej defektów lakieru, jeśli nie jest wykonywana zgodnie ze sztuką). Na pewno warto pokryć nią felgi i zaciski.

Folia PPF to tak naprawdę jedyne rozwiązanie, które zabezpiecza. Odpryski kamieni, mycie, wbite owady, nawet małe szkody parkingowe. Jest gruba i ma właściwości samoregenerujące. Minusem jest cena i subtelny uszczerbek na wyglądzie- praktycznie każda folia, jaką widziałem ma lekką strukturę skórki pomarańczy.
złotym środkiem byłoby chyba oklejenie przodu, progów i lusterek, a na resztę dobra powłoka. Jeśli zamierzasz siedzieć komuś na zderzaku, to warto też okleić szybę czołową dedykowaną folią smile.gif
ddziaduch
Zapoda ktoś linkiem do tego Instagram? smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.