![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#441
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Generalnie sam fakt że obok lądują i startują samoloty na starcie skreśla jakąkolwiek próbę wyjaśnienia po h.... jest ten pomiar głośności.
CHodzi TYLKO i wyłącznie o kasę. O kasę którą ktoś zarobi na osiedlu stojącym w miejscu toru. Dla dobra toru i zawodników należy tam jeździć jak najczęściej i konkretnie wziąć się za zdyskredytowanie tego pomiaru. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#442
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No faktycznie, samoloty przecież tam blisko .
To samo auto jednego dnia ok innego nie, a Yossarian opisywał to samo auto na jednej sesji ok na innej nie. Może PZMot czy automobilklub , nie wiem kto tam właścicielem, ma coś przeciw temu, że niezależni od tej organizacji ludzie organizują swoje imprezy , mają na nie rzesze chętnych i zarabiają ? (nie no, ja i teorie spiskowe ![]() To z czerwonymi flagami to też tu było opisywane, jak jeden znak może mieć 2 znaczenia? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#443
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Przede wszystkim to podejście władz poznania jest jakieś absurdalne. Dlaczego zgodzono się na pomiar z d*py, który na pierwszy rzut oka widać, że jest niemiarodajny? A potem problem przerzuca się na zawodników. Ok, mają narzucony wymóg pomiaru to w ich interesie powinno leżeć, by zrobić go zgodnie z wytycznymi np FIA albo jakiejkolwiek organizacji. A nie: postawiiony mikrofon jak popadnie bo nam kazano, a potem niech się zawodnicy męczą i zgadują czy czerwona flaga to dlatego, że za głośno, czy ktoś zginął. I dlatego ja osobiście nie zamierzam więcej tego toru odwiedzać - raz z tym cyrkiem wystarczy.
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#444
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Oraz w razie rolki, wylotu w drzewa i krzaki (wiem, nikomu się to nie zdarzy nigdy
![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#445
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Akurat pomiar hałasu to nie widzimisię pracowników toru, tylko "kompromisowe" rozwiązanie przyjęte po bojach z okolicznymi mieszkańcami i Jaśkowiakiem, który mieszka na Ławicy. Metod pomiarów i ogólnej sensowności ich dokonywania, gdy przez płot jest pas startowy lotniska Ławica, nie komentuję. Jako że status prawny gruntów, na których posadowiony jest tor jest niedookreślony i jest przedmiotem sporów, nie ma szans na większą poprawę jego infrastruktury.
Jaja to dopiero bywały na treningach motocyklowych. Jakieś kombinowanie naprędce DB-kilerów z kuchennych druciaków, które strzelały w tył z tłumików na prostej startowej..... |
|
|
![]()
Post
#446
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Można bić piane, ale czy to ma jakis sens? Jeśli ktos z Was ma bardziej powtarzalna metode pomiaru natężenia dzwieku niech uderzy do tych z toru i pewnie podziekuja i przybija piatke. Ilość zmiennych jest ogromna łącznie z temperatura i wilgotnością powietrza. Wiatr to juz w ogole przeciez dźwięk to fala podluzna!
Ktory samochod seryjny zdjeli z toru? Hurracan STO? Moze warto postarac sie o troche powagi? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#447
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Można bić piane, ale czy to ma jakis sens? Jeśli ktos z Was ma bardziej powtarzalna metode pomiaru natężenia dzwieku niech uderzy do tych z toru i pewnie podziekuja i przybija piatke. Ilość zmiennych jest ogromna łącznie z temperatura i wilgotnością powietrza. Wiatr to juz w ogole przeciez dźwięk to fala podluzna! Jakoś nie wierzę, że władze toru poznań nie znają procedury pomiaru wg FIA, opisanej np w załaczniku J, artykuł 252, punkt 3.6. Pytanie, dlaczego zamiast niej stosują mierzenie czego popadnie na prostej startowej, z lecącymi nad nią samolotami włącznie -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#448
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
W czym ta procedura mialaby pomoc? Kolejnym razem na tor zabiore ze soba sonometr z czystej ciekawosci.
Pas startowy lotniska jest zdaje sie rownolegly do prostej startowej więc o co chodzi z latajacymi nad nia samolotami? Faktycznie jest hałas kiedy startuja ale glosne fury sporo bardziej słychać na torze niz te samoloty. Ponadto z tego co widzialem samoloty startuja w kierunku zachodnim wiec ich silniki wydechami hałasują w kierunku wschodnim podczas gdy samochody na startowej w kierunku zachodnim. Samoloty startują jeden na godzinę czy tam jeden na dzień. Jałowe porównanie -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#449
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
W czym ta procedura mialaby pomoc? Kolejnym razem na tor zabiore ze soba sonometr z czystej ciekawosci. 1. W pomiarze w ustandaryzowanych warunkach, dzięki czemu każdy mógłby sobie spokojnie sprawdzić przed przyjazdem na tor, czy jego auto spełnia wymogi. 2. Nie byłoby sytuacji jak teraz, że to same auto raz spełnia wymogi raz nie, bo pomiar odbywałby sie w kontrolowanych warunkach a nie jak teraz, ze to wiatr wieje, to samolot leci itd. itp. Przykład mój: auto wg poimaru tego samego dnia miało raz poniżej 96 dB, raz 110 dB, zależnie od tego co im się zmierzyło. Przykład opisywanej tu Hondy S2000 podobny: dwa tygodnie wcześniej spełniała wymogi, teraz już nie. A w aucie nic się nie zmieniło. Serio, to chyba oczywiste zalety? Pas startowy lotniska jest zdaje sie rownolegly do prostej startowej więc o co chodzi z latajacymi nad nia samolotami? Faktycznie jest hałas kiedy startuja ale glosne fury sporo bardziej słychać na torze niz te samoloty. Ponadto z tego co widzialem samoloty startuja w kierunku zachodnim wiec ich silniki wydechami hałasują w kierunku wschodnim podczas gdy samochody na startowej w kierunku zachodnim. Samoloty startują jeden na godzinę czy tam jeden na dzień. Jałowe porównanie Nie wiem, czy byłeś na tym torze. Ja byłem i serio poziom hałasu jaki generują samoloty przy starcie i lądowaniu jest potężny i stojąc w boksach baaaaardzo wyraźnie słyszalny nawet przy najgłośniejszych autach jadących w tym samym czasie na torze. Fale dźwiękowe się nakładają i jeśli ktoś ma pecha akurat przejeżdżać przy pomiarze w tym momencie to wylatuje z toru -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#450
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Byłem na torze. Standaryzowane pomiary dźwięku możesz przeprowadzić w wyciszonym laboratorium. Jak słusznie sam zauważasz hałas tła ma na to spory wpływ dlaczego więc dziwi Cię rozrzut pomiarowy u chłopaków? Teoretycznie taki pomiar można przeprowadzić na hamowni ustalić w jakiej odległości od wydechu ma być czujnik, jaki kąt, jaka wysokość, etc. Umówić się czy bangsy wliczamy czy nie z uwagi na ich sporadyczny charakter.
Kolejnym razem jak tam będę wezmę sonometr i będziemy wiedzieć ile hałasu generują samoloty, bo na ucho to ja też je słyszałem i nie powiem, żeby były ciche, ale niektóre samochody to hałas, że łęb pęka. Gdyby ktoś bardzo chciał to mógłby zrobić pomiary na startowej przy startującym samolocie i bez samolotu i oszacować o ile realnie musi być bardziej cichy wydech od tego limitu tak, żeby nawet przy samolocie nie było problemu. Dlaczego nikt jeszcze nie zrobił? Fakt niezaprzeczalny jest taki, że istnieje sporo pojazdów, dla których ten problem tam nie istnieje. Mają po prostu ciche wydechy. Ogólnie to Ty jaką masz propozycję? Jaki pomiar i jakie wartości, żeby nie było problemu nawet ze startującymi samolotami? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#451
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Fakt niezaprzeczalny jest taki, że istnieje sporo pojazdów, dla których ten problem tam nie istnieje. Mają po prostu ciche wydechy. Jeśli wierzyć temu co pisze Yaca (a raczej by nie oszukiwał) to ostatnio wylatywały nawet seryjne samochody. Więc problem jak widać moze istnieć dla każdego i najwidoczniej jest tam coraz gorzej jeśli chodzi o takie polowanie. Z resztą Track Masters na swoim profilu napisali, że wiecej na tym torze nie będą jeździć. Jakos w poprzednich latach nie było tam takich problemów żeby jakakolwiek liga się wycofywała z organizacji imprez na tym obiekcie. Ogólnie to Ty jaką masz propozycję? Jaki pomiar i jakie wartości, żeby nie było problemu nawet ze startującymi samolotami? Najrozsądniej moim zdaniem by było wydzielić stanowisko pomiarowe, najlepiej ekranowane, i mierzyć każde auto przed imprezą przy jakimś tam % maksymalnych obrotów. Upewniając się tylko, ze akurat nie leci nad tym stanowiskiem samolot. Najlepiej też poza boksami, gdzieś na uboczu, na rozległym przecież terenie należącym do toru. To ograniczyłoby do minimum wpływ czynników zewnętrznych. -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#452
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Kolejnym razem jak tam będę wezmę sonometr i będziemy wiedzieć ile hałasu generują samoloty, bo na ucho to ja też je słyszałem i nie powiem, żeby były ciche, ale niektóre samochody to hałas, że łęb pęka. Bo nie stałeś w podobnej odległości od samolotu co od samochodów. Jak bedziesz na lotnisku to hałas z toru będzie nieznaczny przy hałasie z samolotów. W Modlinie można znaleźć miejsce gdzie stoisz praktycznie w podobnej odlegości i to jest wiarygodne odczucie. Natomiast można oczywiście przyczepić się do odmiennego charakteru hałasu generowanego przez samoloty kontra samochody. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#453
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Byłem nieraz na lotnisku ale to jalowe porownanie, zwykle bicie piany, ktore nic nie zmieni.
Jaki seryjny samochód zostao zdjęty? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#454
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
Zdjęli np. seryjne M2C na jednej z sesji... Gdzie to mega ciche auto..
|
|
|
![]()
Post
#455
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Może strzelał z wydechu? Ci pomiarowi to tez nie sa przecież idioci
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#456
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
Też nie jestem w stanie zrozumieć logiki tych pomiarów. Moje auto, nawet na zamkniętycych klapach wydechu, ryczy zdecydowanie bardziej niż seryjne M2C czy Supra, które były ściągane. Mam tylko dwa malutkie tlumiki przelotowe. Nawet mi ostatnio dowód policja zabrała, bo niestety nie zmieściłem się w limicie. A tymczasem na Poznaniu na pełnym gwizdku zero problemów.
|
|
|
![]()
Post
#457
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Najrozsądniej moim zdaniem by było wydzielić stanowisko pomiarowe, najlepiej ekranowane, i mierzyć każde auto przed imprezą przy jakimś tam % maksymalnych obrotów. Upewniając się tylko, ze akurat nie leci nad tym stanowiskiem samolot. Najlepiej też poza boksami, gdzieś na uboczu, na rozległym przecież terenie należącym do toru. To ograniczyłoby do minimum wpływ czynników zewnętrznych. ale to nie moerzy ci halasu z roznicowki i z opon. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#458
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Może zatem sciagaja za strzaly z wydechu?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#459
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
Seryjne M2C nie ma pops & bangs
![]() |
|
|
![]()
Post
#460
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
Marszale ewidentnie mocno się gubili, bo jak inaczej wytłumaczyć dlaczego seryjne M2C było zdejmowane, a te z wyciętym GPF już nie? Dodatkowo, jeszcze postawili ekrany odbijające przy prostej startowej, i to na pewno przyczyniło się do tego, że auta, które wcześniej mieściły się w limicie, nagle już się nie mieszczą. Nigdy wcześniej nie było aż takich cyrków.
No cóż, kolejna kompromitacja ze strony Toru Poznań. Mega szkoda, bo tor sam w sobie jest genialny, i do tej pory jedynymi okazjami, żeby tam pojeździć w normalnych zasadach, bez tłoku i bez wyzysku w formie kar pieniężnych, to były właśnie zawody w stylu TM, lub wcześniej TAP. Teraz jak TM nie wraca na Poznań, pozostał już chyba tylko Vtec Cup plus treningi bez pomiaru czasu Sport Drive, bo na HHC i Race Cup jest już tam bardzo ciasno |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 13:32 |