![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#421
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
foty robią robotę thx! Poza Modelką która ma na to niemaly ![]() A np Drivecup coś ostatnio pustkami na listach zgłoszeń świeci , ale zero fotografii po zawodach, o filmach nie mówiąc :-/ chłopaki robią spoko zdjęcia, generalnie organizacja na TM jest bardzo dobra, choć ciekawi mnie jakie będą zmiany w weryfikacji prawdziwej mocy po ostatnich głośnych postach na grupie ![]() Śliczny projekt, gratuluję. Będziesz w sobotę na TM? Z chęcią bym podszedł i zbił pionę. dzięki! jestem troche chory ale jeśli nie będzie gorączki to widzimy się na Poznaniu ![]() Z ciekawości, nie podskoczyła ci jakoś znacznie temperatura wody, po tym jak centralnie przed wodę wsadziłeś chłodnice oleju? Bo u mnie właśnie jak w ten sposób zamontowałem dodatkową chłodnice wspomy i tym samym zabrałem sporo powietrza od chłodnicy wody, to od razu radykalnie urosły temperatury wody i oleju. Problem rozwiązałem dopiero kładąc chłodnice wspomy prawie na płasko i robiąc na nią taki jakby „kurnik”, a z koleji chłodnice oleju poszły w nadkola. Brno, max temp w cieniu 35'C, asfalt max 58'C, max temp wody 92-94'C, temp. oleju na magistrali max 116'C, temp w misce (silnik zamknięty od spodu płaską podłogą ale zmałym air ductem na miske) max 110-112'C oczywiscie to są max. wartości w najgorętszym momencie dnia, myśle że po takim "chrzcie" w boju ukł. chłodzenia wody i oleju zdał egzamin, (mała ciekawostka, sprawdzałem kamerą termo temperatury po kółku studzącym i kilku minutach w boxie, temp felgi tył 100'C, tunel środkowy 62'C, obudowa dyferencjłąu 103'C, przedni zacisk hamulcowy 116'C, listwa paliwowa 78'C ... miałem znacznie wiecej pomiarów ale nie robiłem fot i już nie pamiętam) porównanie z zasłonięciem chłodnicy wody chłodnica oleju jest możliwe bo mam tez logi z wypadu na SlovakiaRing ale tam zrobiłem tylko 10 kółek, temperaty troche niższe i charakterystyka toru inna, logi pokazują 2-3 stopnie mniej bez chłodnicy oleju przed chłodnica wody.. ale to mało wiarygodne porównanie bo nie miałem wtedy zasłoniętej chłodnicy wody od spodu splitterem, powietrze wpadające przez zderzak uciekało na boki oraz do góry bo nie było jeszcze "cooling plate-a" wiec to nie do końca miarodaje porównanie, bazując na foto widze że Zetka ma troche mniejszy wlot powietrza w zderzaku i mocniej zabudowaną przestrzeń przed chłodnicą wody, ale to większy wóz niż eska więc może to złudne wrażenie, mam nadzije że bedzie okazja pogadać w sobote ![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#422
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
drugi raz na Poznaniu … i raczej ostatni, to jest cykr z tym pomiarem!
-------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#423
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
drugi raz na Poznaniu … i raczej ostatni, to jest cykr z tym pomiarem! a TM jezdzi na pomiarze z poznania, czy maja swoj? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#424
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
pomiar jest po stronie TP, ale komedia…., seryjne samochody śniagane, TM oficjalnie juz potwierdzili że nie bedzie już Poznania w następnym roku…
-------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#425
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
pomiar jest po stronie TP, ale komedia…., seryjne samochody śniagane, TM oficjalnie juz potwierdzili że nie bedzie już Poznania w następnym roku… A to chodzi Ci o hałas. No tam jest skansen, żaby pod ochroną i nie wiadomo co jeszcze ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#426
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ciekawe czy i Miatachallenenge i HotHatchcup i tym od mustangów pucharem też ten sam Organizator Poznań zbanuje?
BTW nieźle odskoczyła Formuła 2 litry wolnossące tym porsche GT merc AMG itp innym kolumbrynom. Na innych torach chyba aż tak nie odskakiwali, widać ile daje znajomość i pewność toru (tam ćwiczą tą formułą) , przy aero pewnie szczególnie. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#427
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
a przecież te 2l wolnossące to tam mają chyba 220KM
![]() ![]() Odrazu widać ile daje niski środek ciężkości no i aero choć tam za dużo go nie ma -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#428
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ciekawe czy i Miatachallenenge i HotHatchcup i tym od mustangów pucharem też ten sam Organizator Poznań zbanuje? BTW nieźle odskoczyła Formuła 2 litry wolnossące tym porsche GT merc AMG itp innym kolumbrynom. Na innych torach chyba aż tak nie odskakiwali, widać ile daje znajomość i pewność toru (tam ćwiczą tą formułą) , przy aero pewnie szczególnie. tam doszło mocy i mocniejszy pakiet aero. Poznan promuje aero, silesia mniej. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#429
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ale ile mocy może 2 litry wolnossącemu dojść, jakieś przy tych doładoeanych "waciki"
Środek cieżkości itd ale z tego co pamiętam _aż_ takiej różnicy na Silesii nie mieli, bolid bolidem itd ale widać wg mnie ile znaczy znajomość obiektu, auta i pewność z tych wynikająca, może sobie gie itp robić, ale bez tego zaufania nie będzie wykorzystane. BTW 2 ciekawe są też koszty takiego trackdaya w takiej formule 2 litry wolnossące z oponkami 13 za stówkę sztuka , hamulcami niekończącymi się itd, vs tych GT i amg. Radical tam też na liście jest i to chyba ten z 2x Hyabusa, też nisko środek ciężkości, też aero ale czy aż tyle ćwiczył na poznaniu ? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#430
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ale ile mocy może 2 litry wolnossącemu dojść, jakieś przy tych doładoeanych "waciki" 190->240 z tego co słyszałem. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#431
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Pan z toru Poznań tlumaczyl, ze ochrona srodowiska postawila punkt pomiaru i tlumaczyl gdzie mozna isc wszystko nawet na 1000db a ze na prostej startowej moze byc problem. Ta najszybsza formula myslalem, ze jest elektryczna. Tak brzmi. Maja tam chlopaki 3 tlumiki. Ja bym sie na chlopakow z TP nie obrazal.
Wiec mozna lamac 1.30 cichym wozem. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#432
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Kiedys tu lokalnie na tor wpadal koles s2000 bez tłumików. Jak była jego sesja, to aż dzieci w wózkach płakały, tak to darło japę
![]() Yaca, jak u Ciebie z wydechem? Ja to jestem fanem cichej mocy. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#433
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie słyszałem Yaca, ale niektore fury sa faktycznie głośne. A na serwisie mialem np obok zawodnika ktory prezentowal bangsy na postoju przed kazda sesja. Ktos kuma co to za moda?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#434
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
kiedys widzialem znakomicie odzwierciedlony ten "problem" - mapa w ECU ksztalcie fallusa
|
|
|
![]()
Post
#435
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
kiedys widzialem znakomicie odzwierciedlony ten "problem" - mapa w ECU ksztalcie fallusa
|
|
|
![]()
Post
#436
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
pomiar jest po stronie TP, ale komedia…., seryjne samochody śniagane, TM oficjalnie juz potwierdzili że nie bedzie już Poznania w następnym roku… Jakość tego pomiaru jest żenująca. Niedawno wrzucałem o tym film na yt i mam takie same odczucia: poznania zamierzam unikać jak tylko się da -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#437
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ale nikt by chyba nic nie miał przeciw cichej mocy jakby można to było zmierzyć przed wyprawą czasem kilkudniową na ten legendarny tor. A nie dopiero w trakcie jazdy. Nie można by mierzyć na parkingu jakimś standaryzowanym db mierzem w standaryzowanej odległości ? Jak tam spełni to spełni ta samą metodą kilkaset km dalej.
Ja już chwilę temu ta formule renault widziałem parkowali przy mnie na Silesi i mówiło że zamontowali wiekszy tłumik niż std , może zmienili na trzy nie wiem . Można sobie tłumików dodawać i 10 ileż to kg doda, niewiele , byle bym wiedział jak to przed przejazdem zmierzyć a nie uda się albo się nie uda . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#438
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Silnik generuje hałas o zmiennej czestotliwosci, a do tego moga byc strzaly przy zmianie biegow i jeszcze do tego moze jechac kilka samochodow w grupie i dzwiek zinterferuje. Nie ma pewnej garazowej metody pomiaru.
Pewne jest, ze samochody juz na ucho 'ciche' nie maja tam problemu nawet jadac w grupie -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#439
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
No i rownie dobrze halasowac moze roznicowka (w wielu autach duzo glosniejszy element niz silnik), lozyska i aerodynamika, opony a nie silnik.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#440
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
na wstępie musze podkreślić że nitka Poznania jest świetna, kombinacja i kolejność zakrętów daje niesamowity fun z jazdy, na prawde jestem totalnie zakochany jakie można uzyskać "flow" podczas przechodzenia z jednego zakrętu w drugi, mimo że nie mamy przewyższeń itd.. MEGA!
druga sprawa to regulamin, jadac na TP oczywiście akceptuje zasady max dB, jade pierwszy raz do Poznania (sierpień 2023) żeby mieć punkt odniesienia czy generuje zbyt wysoki hałas, podczas odprawy podkreślany jest fakt max dB, jeżdze cały dzień bez jakiegokolwiek odpuszczania, zero, nikt nic nie ma do mojego ukł. czy zastrzeżeń głośności, myślę sobie ok, mija miesiąc jade na TM, wiedząc po infomracjach z Miata Challange że jest cyrk... wychodzę wolno na prostą startową, wbijam na prostej 6 bieg i staram się delikatnie tylko przyspieszać. ...ale mój wóz już jest za głośny, nic się nie zmieniło, zero zmian, wiec WTF ? rozumiem że każdy ma swoją prace, ale zachowanie osób z TP jest dla mnie niezrozumiałe, albo trzymamy jakiś jeden standard ale poddajemy pod wątpliwość rzetelność tych pomiarów, sorry ale tłumaczenie że dziś jest wiatr w stronę jakiegoś czujnika ablo że dzwonił prezes nikogo nie usprawiedliwia przed wyrzucaniem kogoś z sesji lub całej imprezy, cały czas startują samoloty(!!!), samochody latają w grupach i non stop machanie czerwoną flagą, nie wiadomo czy to sygnał dla przerwanej sesji czy zjazd ze wzglęgu na hałas, nerwy, wqurwianie, w żaden sposób nie przypomina to fajnej atmosfery gdzie wszystkich łączy wspólna zajawka, ściąganie seryjnych samochodów dopuszczonych do ruchu? wtf? daje się wyczuć że jest polowanie, i robienie sobie na złość, po obu tronach napinka dochodzi do tego stopnia że niewiele brakło do mordobicia,..... serio..wstyd... ---- Pozdrowienia dla wszystkich z którymi udało się zamienić kilka zdań! Pzdr dla szybkiego E46 z sąsiedniego garażu! ![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 04:58 |