![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
No to co, z kartonu ono zrobione? Czy może inżyniery z Sachsa się nie znają i robią to po to, żeby silniki zdychały?
![]() Odchudzać można, tylko ZAWSZE może wyjść problem niedoważenia, które po zdjęciu masy z drugiego końca wpadnie w drgania przy jakichś tam obrotach i będzie bum... Ale czy to znaczy, że nie można odchudzać? Można. Ale czy i co wybuchnie? Nigdy nie wiadomo. Wcale się nie zdziwię, jeśli ta sama sztuka koła pasowego w jednym egzemplarzu zrobi sieczkę a w drugim nic się nie stanie... To jednak nie F1 i nie jest robione pod kątem maksymalnych obciążeń. Nie zmienia to faktu, że wypadałoby wyważyć całość po odelżeniu koła(zamachowego czy pasowego), ale - jak widać po wielu jeżdżących autach, nawet z ekstremalnie odelżonymi kołami - raczej nie jest to niezbędne. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Łatwo też przegiąć z masą zamachu na szybki tor lub ulicę bo auto słabo się napędza przy wysokich prędkościach Nie napędza się słabo przy wyższych prędkościach, tylko zysk z lekkiego koła (i in wirujących stalych mas) jest w stosunku do masy auta na wyższych biegach mniejszy . Tu jest to fajnie opisane : http://www.uucmotorwerks.com/flywheel/how_...wheel_works.htm Natomiast - wszystko kwestia zastosowań, dostępnych takich elementów, kosztów, czasu czekania, czasu robienia spasowania z resztą przeniesienia napędu itd może sięzrobić sporo pracy Plus - ja osobiście mam złe doświadczenie ze sprzęgłem bez sprężynek , zresztą ostrzegał mnie Grzesiek K a akurat on ma wiedzę i wgląd w mnóstwo przeróżnych silników. Ale - jak co sezon lub częsciej jest zespół napędowy wyciątgany, a kierowca ma co innego w tym czasie do jeżdżenia , kiedy zespół serwisowy ogarnia mechanikę - ( bo w pojedynkę to widać po tej Hondzie i masie innycy projektów ile schodzi zanim auto wyjedzie, a w takim aucie co dopiero wyjedzie to zanim dojdzie amator do powtarzalnych idealnych przejazdów to już kilka rzeczy klęknie itd) . Więc każdy rozwaza czy jest sens dodawać rozwiązania efektywne ale bardziej egzotyczne / czasochłonne w razie serwisu itd czy mniej efektywne ale trwałe. A takie jak tu w Hondzie to chyba plug & play wzgl fabrycznego a zysk i tak jakiś jest i tak i najwazniejsze żeby wyjechała i dawała frajdę . W końcu wygrywają te auta które dojeżdżają a nie te które są najszybsze ![]() (potwierdził mi to mój jedyny wyścig gdzie fajnie szło ale właśnie po 1 czy 2 raptem tys km torowych wcześniej w tym aucie, na 8 z 10ciu okrążeń lite sprzęgło (zamach lity nie dwumas ) się rozleciało - i po zawodach w dosłownym znaczeniu ![]() Co do tej pompy Jacka to nie wiem czy przez to kółko , u mnie identycznej konstrukcji pompa z tym kółkiem zębatym się rozlecziała w silniku seryjnym tyle że tylko torowo używanym i to jest ich częstą dolegliwością mimo koła pasowego seryjnego (możliwe że źle skonstruowane - alfa TS 2.0, a może przez odpięcie wałków balansujących , już tak nie wnikałem bo nie dojdę tego. Trzeba tam po prostu co jakiś czas pompę wymieniać dobrą na nową ) . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Łatwo też przegiąć z masą zamachu na szybki tor lub ulicę bo auto słabo się napędza przy wysokich prędkościach Przyspieszenie zawsze będzie lepsze, poprawa będzie zależna od przyspieszenia silnika. Na jedynce silnik wkręca się szybko - duży zysk, na ostatnim biegu wolno - mały zysk, przy vmaxie silnik nie napędza się w ogóle - zero zysku. Zalety z ciężkiego koła to łatwiejsze ruszanie - jak wkręcisz silnik na 2000 rpm na cięzkim kole i puścisz sprzęgło to jest mniejsza szansa, że go zmulisz niż na ciężkim kole. Analogicznie przy czterołapie o niższej mocy cięzkie koło może pomóc zachować obroty przy starcie / strzale ze sprzęgła, na lżejszym kole jest skumulowana mniejsza energia i większa szansa zmulenia. Czy przy mega lekkim nie będzie problemu np. z przyśpieszaniem pod górę? Czy coś mi się pomyliło? Jak wyżej. A w wydumce dość szybko zajechałem pompę oleju na lżejszym kole pasowym. Chyba znam odpowiedź, ale dopytam - lekkie koło bez tłumika? -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Pompy klękają na kółkach bez tłumika bo są robione ze spiekanych proszków w większości przypadków, są stosunkowo lekkie, i odporne na wycieranie, ale nie odporne na drgania i kruche, stąd problem. Ale są tanie i łatwe w produkcji, nie to co części frezoewane z jednego puca dobrego materiału...
|
|
|
![]()
Post
#145
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
może nie każdy na to wpadł ale ory koło z tłumikiem też można odelżyć ;-) Tam gdzie są pompy trochoidalne tak właśnie robię i problemu z pękaniem nie ma. A lepiej wtedy zmienić przełożenia na alternator i pompę wspomagania - też czuć profity.
A żeby dorzucić trochę oliwy do ognia który pośrednio sam podsycałem to wrzucam opis z wykresem jak pomiar takiego koła wychodzi na hamowni inercyjnej ![]() ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Kontrolm pierwsze pytanie ile cylindrów ma silnik testowany? To się słabo trzyma kupy im wyższe obroty tym mniejsza masa koła jest wymagana dla efektywnej pracy.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Bardziej zakres pomiarowy nieadekwaty 5k rpm, co to jest passat mojego dziadka?
|
|
|
![]()
Post
#148
|
|
User Dołączył: Tue, 30 July 2013 ![]() |
Kontrolm pierwsze pytanie ile cylindrów ma silnik testowany? Jakieś Daihatsu 1,3 L, 4 cylindry https://www.researchgate.net/profile/Aman-B...odification.pdf |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Te niby ATI damper czy fluidampr dodają mocy względem seryjnego koła pasowego.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#150
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Komu dodają temu dodają. Silniki w sporcie poza wymaganiami regulaminowymi (wymagane w USA) ich nie mają.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#151
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
to i ja podłączę się pod temat. szukam kogoś kto mi wykona mniejsze koło pasowe, ale koniecznie z tłumikiem drgań. niestety raczej seryjnego nie da się stoczyc z racji seryjnych otworów wyważających
-------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
to i ja podłączę się pod temat. szukam kogoś kto mi wykona mniejsze koło pasowe, ale koniecznie z tłumikiem drgań. niestety raczej seryjnego nie da się stoczyc z racji seryjnych otworów wyważających Szukaj koła seryjnego o odpowiedniej średnicy z innego wozu i dorob dystans lub stocz odpowiednio. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#153
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
to jakieś daihatsu potrafi mieć 110KM z 1.3 przy 7500 i kręcić się w serii ponad 8 tysi ![]() A to wszystko na czapce z zaworkami średnicy guzika od koszuli i wydechu 45mm. I to jeszcze potrafi być w 4x4 i waży wtedy 850 kg.... DO tego wersja Storia x4 0,7 Turbo 4x4 ze szperami w każdym moście, mocą 120 KM w serii a słupek w serii znosi ponad 200.... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#154
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Na civic 4g fanatics byla jedna bseria z kompresorem, 2 razy umarla pompa oleju, przez jak się później okazało, aluminiowe koło pasowe. Za to odchudane kola zamachowe nie czyniły żadnych szkód. Sam miałem do jazdy na codzień w d16, koledzy w d15 i d14. Ja potem miałem w m52. Też bez szkód. Takie moje doswiadczenia.
|
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
kirpek jak odchudzasz koło pasowe bez ruszenia zamachowego to wiadomo jak potęgują się drgania z przodu silnika. Inna sprawa, że te pompy pędzone bezpośrednio z wału jak już ktoś wyżej pisał pękają nawet w seria kotłach, ale faktycznie lekkie koło im pomaga.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
może nie każdy na to wpadł ale ory koło z tłumikiem też można odelżyć ;-) Tam gdzie są pompy trochoidalne tak właśnie robię i problemu z pękaniem nie ma. A lepiej wtedy zmienić przełożenia na alternator i pompę wspomagania - też czuć profity. A żeby dorzucić trochę oliwy do ognia który pośrednio sam podsycałem to wrzucam opis z wykresem jak pomiar takiego koła wychodzi na hamowni inercyjnej ![]() ![]() Proszę Cię skasuj to zdjęcie, zanim ktoś się zasugeruje, że to prawda ![]() Chwila googlania sugeruje, że autor zaczynał edukację na poziomie akademickim w momencie pisania, a starszy koleś pewnie - jak mój promotor - pracy nie przeczytał ![]() Przy pomiarze ze zmianą prędkości obrotowej (czyli hamownia inercyjna lub pomiar dynamiczny z hamulcem lub na ulicy) na lżejszym kole będzie lepsze przyspieszenie. Przy stanie ustalonym nie będzie różnicy. Starczy filozofowania ![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Proszę Cię skasuj to zdjęcie, zanim ktoś się zasugeruje, że to prawda ![]() Chwila googlania sugeruje, że autor zaczynał edukację na poziomie akademickim w momencie pisania, a starszy koleś pewnie - jak mój promotor - pracy nie przeczytał ![]() Przy pomiarze ze zmianą prędkości obrotowej (czyli hamownia inercyjna lub pomiar dynamiczny z hamulcem lub na ulicy) na lżejszym kole będzie lepsze przyspieszenie. Przy stanie ustalonym nie będzie różnicy. Starczy filozofowania ![]() dlatego też napisałem właśnie o tym pomiarze. Też czytalem całą tą pracę z przymrużeniem oka choć ogólnie pomysły ciekawe. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#158
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Chyba znam odpowiedź, ale dopytam - lekkie koło bez tłumika? Było mniejsze koło, specjalnie dowalone , żeby była jakaś inercja. Miało 1.2kg na średnicy 120mm. Nie miało tłumika. A seryjne miało 1.6kg na średnicy 145mm z tłumikiem. Poprzedni silnik przejeździł cały sezon, aż poddała się korba. Zrobił z 6-7 track dayów. Nowy silnik zrobił 1 track day, podniosłem moc i rozpadło się po 5 minutach jazdy na ulicy ![]() Dawno temu w 323F BG GT miałem doładowanie, koło 165mm alu (cięzsze od seryjnego), bez tłumika. Zrobił ok 40k km na doładowaniu , dzień w dzień chłostany do odcinki 7800 (seria 6500). No i tam nic się nie działo. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
temat koła zamachowego wrócl jeśli kiedyś bedzie możliwość zmienić skrzynie na coś "szybszego", wracajac do tematu mału upgrade z ostatnich prac:
- silnik wstępnie odczyszczony, przegroda miski wycięta na laserze i wspawana (suchą miske zostawiam na poźniej), zamontowałem nowy termostat (68°C / 83°C, Honda OEM: 78°C / 90°C), - kolektor ssący rozwiercony pod większą przepustnice i delikatnie liźnięte kanały, poza tym usunąłem całkowicie EGR, wszystko wycięte na frezarce plus zaspawany otwór w kolektorze - oczywiscie wcześniej usunięta została pompa powietrza z masą niepotrzebnych dupereli, czekają jeszcze wtryski 550 po czyszczeniu sonicznym i sprawdzeniu wydajności ale nie mam jeszcze odpowiednich oringów żeby wszystko zmontować - skrzynia coraz to bardziej kompletna i "prawie" gotowa do zamontowania, shifter dostał nowe elelemnty, koszyczek, sprężyne i końcowy pin - w sumie czekam tylko na smar żeby wszystko skręcić już ostatecznie, - łape silnika dodatkowo wzmocniłem - wszystko wypiaskowane i pomalowane proszkowo (ortodoksyjnych fanów idealnych spawów rozczaruje ![]() - chłodnica wody otrzymała nowe wentylatory Spal + alu blacha dla zwiększenia efektywności (dzięki Robert!) - wymaga jeszcze "doszlifowania" (+mam plan wyprowadzić gorące powietrze do góry pod otwory w masce), dodatkowo thermo switch (80'C / Honda OEM 93'C) -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
szybka aktualizacja - wspomniane wcześniej lekkie koła dotarły na miejsce, nadal nie zdecydowałem czy mimo wszystko nie założyć fluidampr-a który został mi po poprzednim setupie, poza tym dotarły lekkie szyby boczne z poliwęglanu 4mm, termoformowane + powłoka hard i uv (dzięki dla Jusiak Performance)
spec lekkich kółek materiał : A-7075 + anoda kółko alternatora: - Toda: 166g - OEM Honda: 322g pompa wody: - Toda: 364g - OEM Honda: 520g koło pasowe: - Toda: 450g - OEM Honda: 1984g - Fluidampr - jeszcze nie ważyłem ale internety podają okolice 2,6kg + krótszy pasek (usunięta klimatyzacja) -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 06:57 |