Shoutbox 0 nowych PW 


27 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Honda S2000
siewcu
post Wed, 02 Jun 2021 - 21:03
Post #141


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





No to co, z kartonu ono zrobione? Czy może inżyniery z Sachsa się nie znają i robią to po to, żeby silniki zdychały? biggrin.gif

Odchudzać można, tylko ZAWSZE może wyjść problem niedoważenia, które po zdjęciu masy z drugiego końca wpadnie w drgania przy jakichś tam obrotach i będzie bum... Ale czy to znaczy, że nie można odchudzać? Można. Ale czy i co wybuchnie? Nigdy nie wiadomo. Wcale się nie zdziwię, jeśli ta sama sztuka koła pasowego w jednym egzemplarzu zrobi sieczkę a w drugim nic się nie stanie... To jednak nie F1 i nie jest robione pod kątem maksymalnych obciążeń. Nie zmienia to faktu, że wypadałoby wyważyć całość po odelżeniu koła(zamachowego czy pasowego), ale - jak widać po wielu jeżdżących autach, nawet z ekstremalnie odelżonymi kołami - raczej nie jest to niezbędne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 02 Jun 2021 - 21:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 02 Jun 2021 - 21:23
Post #142


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(Driftman @ Wed, 02 Jun 2021 - 10:32) *
Łatwo też przegiąć z masą zamachu na szybki tor lub ulicę bo auto słabo się napędza przy wysokich prędkościach


Nie napędza się słabo przy wyższych prędkościach, tylko zysk z lekkiego koła (i in wirujących stalych mas) jest w stosunku do masy auta na wyższych biegach mniejszy .

Tu jest to fajnie opisane :

http://www.uucmotorwerks.com/flywheel/how_...wheel_works.htm

Natomiast - wszystko kwestia zastosowań, dostępnych takich elementów, kosztów, czasu czekania, czasu robienia spasowania z resztą przeniesienia napędu itd może sięzrobić sporo pracy
Plus - ja osobiście mam złe doświadczenie ze sprzęgłem bez sprężynek , zresztą ostrzegał mnie Grzesiek K a akurat on ma wiedzę i wgląd w mnóstwo przeróżnych silników.
Ale - jak co sezon lub częsciej jest zespół napędowy wyciątgany, a kierowca ma co innego w tym czasie do jeżdżenia , kiedy zespół serwisowy ogarnia mechanikę - ( bo w pojedynkę to widać po tej Hondzie i masie innycy projektów ile schodzi zanim auto wyjedzie, a w takim aucie co dopiero wyjedzie to zanim dojdzie amator do powtarzalnych idealnych przejazdów to już kilka rzeczy klęknie itd) . Więc każdy rozwaza czy jest sens dodawać rozwiązania efektywne ale bardziej egzotyczne / czasochłonne w razie serwisu itd czy mniej efektywne ale trwałe. A takie jak tu w Hondzie to chyba plug & play wzgl fabrycznego a zysk i tak jakiś jest i tak i najwazniejsze żeby wyjechała i dawała frajdę . W końcu wygrywają te auta które dojeżdżają a nie te które są najszybsze wink.gif
(potwierdził mi to mój jedyny wyścig gdzie fajnie szło ale właśnie po 1 czy 2 raptem tys km torowych wcześniej w tym aucie, na 8 z 10ciu okrążeń lite sprzęgło (zamach lity nie dwumas ) się rozleciało - i po zawodach w dosłownym znaczeniu smile.gif . Gdzieś obciążenia muszą się "amortyzować" , oczywiście to strata energii ale zysk na enegrii poświęcanej na serwisowania i zysk w czasie spędzonym w fotelu zamiast w garażu.

Co do tej pompy Jacka to nie wiem czy przez to kółko , u mnie identycznej konstrukcji pompa z tym kółkiem zębatym się rozlecziała w silniku seryjnym tyle że tylko torowo używanym i to jest ich częstą dolegliwością mimo koła pasowego seryjnego (możliwe że źle skonstruowane - alfa TS 2.0, a może przez odpięcie wałków balansujących , już tak nie wnikałem bo nie dojdę tego. Trzeba tam po prostu co jakiś czas pompę wymieniać dobrą na nową ) .


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Wed, 02 Jun 2021 - 22:33
Post #143


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(Driftman @ Wed, 02 Jun 2021 - 09:32) *
Łatwo też przegiąć z masą zamachu na szybki tor lub ulicę bo auto słabo się napędza przy wysokich prędkościach

Przyspieszenie zawsze będzie lepsze, poprawa będzie zależna od przyspieszenia silnika. Na jedynce silnik wkręca się szybko - duży zysk, na ostatnim biegu wolno - mały zysk, przy vmaxie silnik nie napędza się w ogóle - zero zysku.
Zalety z ciężkiego koła to łatwiejsze ruszanie - jak wkręcisz silnik na 2000 rpm na cięzkim kole i puścisz sprzęgło to jest mniejsza szansa, że go zmulisz niż na ciężkim kole.
Analogicznie przy czterołapie o niższej mocy cięzkie koło może pomóc zachować obroty przy starcie / strzale ze sprzęgła, na lżejszym kole jest skumulowana mniejsza energia i większa szansa zmulenia.

CYTAT(Batorer @ Wed, 02 Jun 2021 - 09:34) *
Czy przy mega lekkim nie będzie problemu np. z przyśpieszaniem pod górę? Czy coś mi się pomyliło?

Jak wyżej.

CYTAT(jackkpl @ Wed, 02 Jun 2021 - 10:10) *
A w wydumce dość szybko zajechałem pompę oleju na lżejszym kole pasowym.

Chyba znam odpowiedź, ale dopytam - lekkie koło bez tłumika?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Thu, 03 Jun 2021 - 06:36
Post #144


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Pompy klękają na kółkach bez tłumika bo są robione ze spiekanych proszków w większości przypadków, są stosunkowo lekkie, i odporne na wycieranie, ale nie odporne na drgania i kruche, stąd problem. Ale są tanie i łatwe w produkcji, nie to co części frezoewane z jednego puca dobrego materiału...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 03 Jun 2021 - 08:04
Post #145


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



może nie każdy na to wpadł ale ory koło z tłumikiem też można odelżyć ;-) Tam gdzie są pompy trochoidalne tak właśnie robię i problemu z pękaniem nie ma. A lepiej wtedy zmienić przełożenia na alternator i pompę wspomagania - też czuć profity.

A żeby dorzucić trochę oliwy do ognia który pośrednio sam podsycałem to wrzucam opis z wykresem jak pomiar takiego koła wychodzi na hamowni inercyjnej laugh.gif



--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 03 Jun 2021 - 09:05
Post #146


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Kontrolm pierwsze pytanie ile cylindrów ma silnik testowany? To się słabo trzyma kupy im wyższe obroty tym mniejsza masa koła jest wymagana dla efektywnej pracy.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hubi91
post Thu, 03 Jun 2021 - 11:31
Post #147


Super User
Dołączył: Fri, 17 June 2011
Skąd: Warszawa





Bardziej zakres pomiarowy nieadekwaty 5k rpm, co to jest passat mojego dziadka?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ethical
post Thu, 03 Jun 2021 - 12:10
Post #148


User
Dołączył: Tue, 30 July 2013





CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 03 Jun 2021 - 09:05) *
Kontrolm pierwsze pytanie ile cylindrów ma silnik testowany?

Jakieś Daihatsu 1,3 L, 4 cylindry

https://www.researchgate.net/profile/Aman-B...odification.pdf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 03 Jun 2021 - 14:09
Post #149


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Te niby ATI damper czy fluidampr dodają mocy względem seryjnego koła pasowego.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 03 Jun 2021 - 14:36
Post #150


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Komu dodają temu dodają. Silniki w sporcie poza wymaganiami regulaminowymi (wymagane w USA) ich nie mają.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Thu, 03 Jun 2021 - 15:42
Post #151


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





to i ja podłączę się pod temat. szukam kogoś kto mi wykona mniejsze koło pasowe, ale koniecznie z tłumikiem drgań. niestety raczej seryjnego nie da się stoczyc z racji seryjnych otworów wyważających


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 03 Jun 2021 - 17:42
Post #152


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(radzio_gsi @ Thu, 03 Jun 2021 - 15:42) *
to i ja podłączę się pod temat. szukam kogoś kto mi wykona mniejsze koło pasowe, ale koniecznie z tłumikiem drgań. niestety raczej seryjnego nie da się stoczyc z racji seryjnych otworów wyważających

Szukaj koła seryjnego o odpowiedniej średnicy z innego wozu i dorob dystans lub stocz odpowiednio.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 03 Jun 2021 - 19:14
Post #153


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Ethical @ Thu, 03 Jun 2021 - 12:10) *

to jakieś daihatsu potrafi mieć 110KM z 1.3 przy 7500 i kręcić się w serii ponad 8 tysi laugh.gif wiem bo miałem przez chwilę - zabawa przednia charakterystyka jak stare silniki moto - największy kop po przekroczeniu 7 tysi.
A to wszystko na czapce z zaworkami średnicy guzika od koszuli i wydechu 45mm. I to jeszcze potrafi być w 4x4 i waży wtedy 850 kg....
DO tego wersja Storia x4 0,7 Turbo 4x4 ze szperami w każdym moście, mocą 120 KM w serii a słupek w serii znosi ponad 200....


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Thu, 03 Jun 2021 - 20:36
Post #154


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Na civic 4g fanatics byla jedna bseria z kompresorem, 2 razy umarla pompa oleju, przez jak się później okazało, aluminiowe koło pasowe. Za to odchudane kola zamachowe nie czyniły żadnych szkód. Sam miałem do jazdy na codzień w d16, koledzy w d15 i d14. Ja potem miałem w m52. Też bez szkód. Takie moje doswiadczenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 03 Jun 2021 - 20:39
Post #155


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





kirpek jak odchudzasz koło pasowe bez ruszenia zamachowego to wiadomo jak potęgują się drgania z przodu silnika. Inna sprawa, że te pompy pędzone bezpośrednio z wału jak już ktoś wyżej pisał pękają nawet w seria kotłach, ale faktycznie lekkie koło im pomaga.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Thu, 03 Jun 2021 - 22:45
Post #156


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(kontrolm @ Thu, 03 Jun 2021 - 07:04) *
może nie każdy na to wpadł ale ory koło z tłumikiem też można odelżyć ;-) Tam gdzie są pompy trochoidalne tak właśnie robię i problemu z pękaniem nie ma. A lepiej wtedy zmienić przełożenia na alternator i pompę wspomagania - też czuć profity.

A żeby dorzucić trochę oliwy do ognia który pośrednio sam podsycałem to wrzucam opis z wykresem jak pomiar takiego koła wychodzi na hamowni inercyjnej laugh.gif


Proszę Cię skasuj to zdjęcie, zanim ktoś się zasugeruje, że to prawda smile.gif
Chwila googlania sugeruje, że autor zaczynał edukację na poziomie akademickim w momencie pisania, a starszy koleś pewnie - jak mój promotor - pracy nie przeczytał wink.gif

Przy pomiarze ze zmianą prędkości obrotowej (czyli hamownia inercyjna lub pomiar dynamiczny z hamulcem lub na ulicy) na lżejszym kole będzie lepsze przyspieszenie. Przy stanie ustalonym nie będzie różnicy. Starczy filozofowania smile.gif


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 04 Jun 2021 - 07:06
Post #157


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(kompot @ Thu, 03 Jun 2021 - 22:45) *
Proszę Cię skasuj to zdjęcie, zanim ktoś się zasugeruje, że to prawda smile.gif
Chwila googlania sugeruje, że autor zaczynał edukację na poziomie akademickim w momencie pisania, a starszy koleś pewnie - jak mój promotor - pracy nie przeczytał wink.gif

Przy pomiarze ze zmianą prędkości obrotowej (czyli hamownia inercyjna lub pomiar dynamiczny z hamulcem lub na ulicy) na lżejszym kole będzie lepsze przyspieszenie. Przy stanie ustalonym nie będzie różnicy. Starczy filozofowania smile.gif

dlatego też napisałem właśnie o tym pomiarze. Też czytalem całą tą pracę z przymrużeniem oka choć ogólnie pomysły ciekawe.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 04 Jun 2021 - 09:58
Post #158


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(kompot @ Wed, 02 Jun 2021 - 22:33) *
Chyba znam odpowiedź, ale dopytam - lekkie koło bez tłumika?

Było mniejsze koło, specjalnie dowalone , żeby była jakaś inercja. Miało 1.2kg na średnicy 120mm. Nie miało tłumika. A seryjne miało 1.6kg na średnicy 145mm z tłumikiem.
Poprzedni silnik przejeździł cały sezon, aż poddała się korba. Zrobił z 6-7 track dayów.
Nowy silnik zrobił 1 track day, podniosłem moc i rozpadło się po 5 minutach jazdy na ulicy smile.gif.

Dawno temu w 323F BG GT miałem doładowanie, koło 165mm alu (cięzsze od seryjnego), bez tłumika. Zrobił ok 40k km na doładowaniu , dzień w dzień chłostany do odcinki 7800 (seria 6500). No i tam nic się nie działo.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yaca
post Wed, 09 Jun 2021 - 21:22
Post #159


Super User
Dołączył: Mon, 10 January 2011





temat koła zamachowego wrócl jeśli kiedyś bedzie możliwość zmienić skrzynie na coś "szybszego", wracajac do tematu mału upgrade z ostatnich prac:

- silnik wstępnie odczyszczony, przegroda miski wycięta na laserze i wspawana (suchą miske zostawiam na poźniej), zamontowałem nowy termostat (68°C / 83°C, Honda OEM: 78°C / 90°C),
- kolektor ssący rozwiercony pod większą przepustnice i delikatnie liźnięte kanały, poza tym usunąłem całkowicie EGR, wszystko wycięte na frezarce plus zaspawany otwór w kolektorze - oczywiscie wcześniej usunięta została pompa powietrza z masą niepotrzebnych dupereli, czekają jeszcze wtryski 550 po czyszczeniu sonicznym i sprawdzeniu wydajności ale nie mam jeszcze odpowiednich oringów żeby wszystko zmontować
- skrzynia coraz to bardziej kompletna i "prawie" gotowa do zamontowania, shifter dostał nowe elelemnty, koszyczek, sprężyne i końcowy pin - w sumie czekam tylko na smar żeby wszystko skręcić już ostatecznie,
- łape silnika dodatkowo wzmocniłem - wszystko wypiaskowane i pomalowane proszkowo (ortodoksyjnych fanów idealnych spawów rozczaruje smile.gif )
- chłodnica wody otrzymała nowe wentylatory Spal + alu blacha dla zwiększenia efektywności (dzięki Robert!) - wymaga jeszcze "doszlifowania" (+mam plan wyprowadzić gorące powietrze do góry pod otwory w masce), dodatkowo thermo switch (80'C / Honda OEM 93'C)


--------------------
insta: @blackcartel.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yaca
post Sun, 20 Jun 2021 - 08:49
Post #160


Super User
Dołączył: Mon, 10 January 2011





szybka aktualizacja - wspomniane wcześniej lekkie koła dotarły na miejsce, nadal nie zdecydowałem czy mimo wszystko nie założyć fluidampr-a który został mi po poprzednim setupie, poza tym dotarły lekkie szyby boczne z poliwęglanu 4mm, termoformowane + powłoka hard i uv (dzięki dla Jusiak Performance)

spec lekkich kółek
materiał : A-7075 + anoda

kółko alternatora:
- Toda: 166g
- OEM Honda: 322g

pompa wody:
- Toda: 364g
- OEM Honda: 520g

koło pasowe:
- Toda: 450g
- OEM Honda: 1984g
- Fluidampr - jeszcze nie ważyłem ale internety podają okolice 2,6kg
+ krótszy pasek (usunięta klimatyzacja)



--------------------
insta: @blackcartel.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

27 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 06:57