![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 November 2004 Skąd: W-wa ![]() |
MadeinPoland Napisz coś więcej .Mam identyczny zestaw ,zamach już waży ~3.9 kg i szczerze nie przyszło mi do głowy by go jeszcze odelżyć
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Lekkie koła maja po 2-3 kg, a nawet mniej. A sprzęgła lekkie są dostępne na rynku. Ja np teraz wykonuje kolejny zestaw koło +sprzęgło na 880Nm. Sprzęgło 2 tarcz waży 3300g. Koło ostatnie wyszło mi 3300g ale pod tarcze 248mm. Teraz pod 200mm celuje w 2500g. A widziałem działające kola po niecałe 2kg. Zasadniczo uderzyło mnie ze tu walka o każdy gram idzie grubo i montaż tak 'ciezkiego' zestawu co nie zgrywa mi się z resztą modyfikacji ale czas na lekkie koło i sprzęgło zawsze jest stąd napisałem.
|
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
Przyszłościowo masz do zdjęcia ok 3-4kg z zestawu koło +sprzęgło. dzięki za rozwinięcie tematu, cenie każdą ciekawą podpowiedź - nie mam doświadczenia z profesjonalnego motosportu ani tym bardziej wiedzy inżynieryjnej - poza "suchą masą" istotne jest też chyba jej umiejscowienie ? czekam jeszcze na paczke z lekkim kołem pasowym (i tu też dylemat bo mam tez Fluidampra który lekki nie jest), koło pompy wody (na razie nie bedzie elektrycznej) i alternatora wiec bedzie troche lżej -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#124
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Zasadniczo uderzyło mnie ze tu walka o każdy gram idzie grubo i montaż tak 'ciezkiego' zestawu co nie zgrywa mi się z resztą modyfikacji ale czas na lekkie koło i sprzęgło zawsze jest stąd napisałem. No to zobacz jak wyglądają sanki w tym aucie... Tu nie ma walki o każdy gram. Tu jest walka z wagą ale nie za wszelką cenę... Gdyby iść całkiem na grubo to cała buda by była obłożona kompozytami, lekkie konstrukcje rurowe gdzie się da, podłoga i reszta też do wylotu gdzie to możliwe... A tu tak nie jest. I mogę zgadywać, że nie będzie. |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
siewcu mi chodzi o szybkie i tanie kg. Sanki to akurat masa na dole względnie 'między' osiami, która się nie obraca, która nie niszczy skrzyni. Kompozyty rury wszystko można zrobić ale ile kasy ile czasu? A to zawsze można dołożyć. Czy tutaj kolega zmienił sanki na ciężki czy budę na ciężką? Po prostu sprzęgło ma trochę potencjału na masę jak również koło i tyle w temacie ode mnie.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
oczywiście staram sie wyrzucać zbędne kilogramy i mam świadomość że jest sporo niekonsekwencji - przykładów można mnożyć i wyszukiwac gdzie wyrzucam 50gram a gdzieś indziej widać np. wspomniane sanki, zwrotnice, seryjne wahacze, bak, drzwi, itd., (warto pamietac że wyciećie kilku blach na etapie robionej blacharki a zaprojektowanie nowych sanek to jednak nieporównywalne koszty), sporo rzeczy kłuje mnie w oczy i niestety nie da się wszystkiego zrobić na raz, nie chce sie tłumaczyć ale jestem tylko amatorem który z kumplami czasem coś podłubie w garażu za włąsne oszczędnosci a nie profi firmą która ma "inny" budżet i wykonuje demo cara pokazującego możliwości firmy, po trzecie chciałbym wkońcu pojeźdizć i przetestowac pewne rozwiazanaia w praktyce a nie tylko siedzieć w garazu - mimo wszystko mija 2,5 roku i mam straszny ból dupy że samochód stoi i nadal nie przynosi funu z jazdy a to jest dla mnie najwazniejsze
![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#127
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Napisałeś, że idzie grubo walka o każdy gram - a jak widać nie, nie idzie. Sprzęgło też zawsze można zmienić. Co nie zmienia faktu, że i tak to sprzęgło lekkie nie jest...
|
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Rozumiem Śiewcu że miałeś tak mocno(głupio i ryzykownie ) odchudzone koło i bezawaryjnie na nim jeździłeś ?
Koło zamachowe koła pasowe korby tłoki i reszta jak koła foniczne, pompy wspomagania czy nawet rolki prowadzące balansują silnik, współpracują ze sobą i nie można tak sobie tym żąglować. To nie jest temat oczywisty i radzę z tym uważać zanim rozjebiecie sobie panewki. Ja jestem przeciwnikiem odchudzania szczególnie własnie koła zamachowego, bo będzie płacz i lament a nie tuning. Każdy ma swoje zdanie. Moje jest takie żebyś ich nie słuchał jeżeli chodzi o masę sprzęgła. Lepiej postawić na żywotność i balans silnika. -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Zawsze można iść drogą z postu wyżej i przy zmianie sprzęgła wyciągać cały układ korbowo-tłokowy i wyważać.
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
co Wy wiecie o odchudzaniu wałów kół sprzęgieł
![]() jasne że są silniki które tego nie lubią było tu nawet parę wątków gdzie wszystko się rozpadało koła same się odkręcały ale zauważcie że problem dotyczy głównie silników z większą liczbą cylindrów niż 4. W 4 ludzie wstawiają wszystko co najlżejsze, odchudzają wały korbowe i ?....NIC - upalają to w zawodach i działa. Ba - firmy prześcigają się w najlżejszych zamachach, dociskach np. do takich Peugeotów 2.0 KitCarów itp i to działa - nic się nie rozpada. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Zgadza się, ale ten silnik już seryjnie kręci się do 9000obr a wiecie co potem
![]() ![]() -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Tak jakby ludzie nie łądowali lekkich zamachów do silników Hondy od cholera wie ile czasu. B serie, K serie też się wysoko kręcą, jeździ tego pełno od lat i jeszcze nie słychać, zeby przez lekkie koło zamachowe komuś coś padło
![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Odpadło odpadło, a nawet wyleciało przez tunel na skrzynie biegów.
Musi być ultra wyważone i zbalansowane z resztą, a nie że sobie nagle dobierasz samo sprzęgło. Chodzi mi o dokładnie wysokie obroty a powyżej 9tys jest juz naprawdę ryzykownie. Nie twierdze jednak że się tego nie robi litości. Łatwo też przegiąć z masą zamachu na szybki tor lub ulicę bo auto słabo się napędza przy wysokich prędkościach -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Czy przy mega lekkim nie będzie problemu np. z przyśpieszaniem pod górę? Czy coś mi się pomyliło?
|
|
|
![]()
Post
#135
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
co Wy wiecie o odchudzaniu wałów kół sprzęgieł ![]() jasne że są silniki które tego nie lubią było tu nawet parę wątków gdzie wszystko się rozpadało koła same się odkręcały ale zauważcie że problem dotyczy głównie silników z większą liczbą cylindrów niż 4. W 4 ludzie wstawiają wszystko co najlżejsze, odchudzają wały korbowe i ?....NIC - upalają to w zawodach i działa. Ba - firmy prześcigają się w najlżejszych zamachach, dociskach np. do takich Peugeotów 2.0 KitCarów itp i to działa - nic się nie rozpada. Akurat 2.0 od PSA ew10j4 na lekkim kole pasowym wywala pompy olejowe ![]() |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ja zawsze sie zastanawiam po takich komentarzach jak to możliwe że F1 wogóle przyśpiesza mając mega lekki wał zamach i sprzęgło ;-)
Albo motocykle ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#137
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Akurat 2.0 od PSA ew10j4 na lekkim kole pasowym wywala pompy olejowe ![]() Nie tylko PSA (been there,done that). Ale to kwestia niestety drgań i tłumika. Co ciekawe, miałem kiedyś 323F BG GT, które przejechało na doładowaniu kompresorem jakieś 50 tyś km, miało sztywne koło pasowe bez tłumika drgań 165mm zamiast serii 145mm. Koło było ciężkie aluminiowe (cięższe od seryjnego). Pompa oleju cacy. A w wydumce dość szybko zajechałem pompę oleju na lżejszym kole pasowym. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#138
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Nie tylko PSA (been there,done that). Ale to kwestia niestety drgań i tłumika. Co ciekawe, miałem kiedyś 323F BG GT, które przejechało na doładowaniu kompresorem jakieś 50 tyś km, miało sztywne koło pasowe bez tłumika drgań 165mm zamiast serii 145mm. Koło było ciężkie aluminiowe (cięższe od seryjnego). Pompa oleju cacy. A w wydumce dość szybko zajechałem pompę oleju na lżejszym kole pasowym. tak to już jest z trochoidalnymi pompami - delikatne toto nawet w serii. Ale tanie w produkcji i lekkie. W takich silnikach tłumik drgań się zostawia. Tam gdzie jest pompa zębata napędzana łańchuchem można zwiększyć obroty x1.5, można kompletnie zdjąć koło i nic się nie dzieje. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Temat redukcji mas jest ciekawy i często bywa ryzykowny. Fajnie jak ktoś ma doświadczenia i się podzieli gdzie ile masy zastosował i co mu się posypało. Rady na zasadzie nie jeżdżę drogą przez las bo przebiegają przez nią dzikie zwierzęta są mało wnoszące cokolwiek komukolwiek.
Ja sporo mas zdejmowałem i zdejmuje z wszystkiego i jedyne co mi pękło to seryjne koło zamachowe liźnięte o kilka gram, żeby spełnić regulaminy. Od tego czasu w żadnym samochodzie nie stosuję ani seryjnego żeliwnego koła ani też ciężkiego bo to zbyt duże ryzyko żeby taka masa pękała przy wysokich obrotach. Świat motorsportu nie zna ciężkich kół ani ciężkich sprzęgieł. Oczywiście przerabianie silnika wiąże się z ryzykiem, że coś kiedyś się zużyje czy nawet pęknie i tak się to dzieje w motorsporcie. Dlatego cenne są rady kogoś kto gdzieś tam przesadził w wyniku czego coś mu się posypało. Tutaj kolega i tak zastosował już lżejsze sprzęgło oraz koło. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Właśnie wazylem koło zamachowe Sachs Racing do Porsche 997 i waży 2.9kg pomimo seryjnego rozrusznika i sygnału wału. Sprzęgło 140mm też sporo lżejsze od seryjnego. Zasadniczo to temat znany i oczywisty chyba że ktoś chce wozić ciężka przyczepę.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 01:17 |