Shoutbox 0 nowych PW 


27 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Honda S2000
wielki
post Mon, 24 May 2021 - 18:21
Post #121


Super User
Dołączył: Tue, 16 November 2004
Skąd: W-wa





MadeinPoland Napisz coś więcej .Mam identyczny zestaw ,zamach już waży ~3.9 kg i szczerze nie przyszło mi do głowy by go jeszcze odelżyć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 24 May 2021 - 18:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 24 May 2021 - 18:55
Post #122


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Lekkie koła maja po 2-3 kg, a nawet mniej. A sprzęgła lekkie są dostępne na rynku. Ja np teraz wykonuje kolejny zestaw koło +sprzęgło na 880Nm. Sprzęgło 2 tarcz waży 3300g. Koło ostatnie wyszło mi 3300g ale pod tarcze 248mm. Teraz pod 200mm celuje w 2500g. A widziałem działające kola po niecałe 2kg. Zasadniczo uderzyło mnie ze tu walka o każdy gram idzie grubo i montaż tak 'ciezkiego' zestawu co nie zgrywa mi się z resztą modyfikacji ale czas na lekkie koło i sprzęgło zawsze jest stąd napisałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yaca
post Mon, 24 May 2021 - 23:07
Post #123


Super User
Dołączył: Mon, 10 January 2011





CYTAT(MadeInPoland @ Sun, 23 May 2021 - 20:58) *
Przyszłościowo masz do zdjęcia ok 3-4kg z zestawu koło +sprzęgło.

dzięki za rozwinięcie tematu, cenie każdą ciekawą podpowiedź - nie mam doświadczenia z profesjonalnego motosportu ani tym bardziej wiedzy inżynieryjnej - poza "suchą masą" istotne jest też chyba jej umiejscowienie ? czekam jeszcze na paczke z lekkim kołem pasowym (i tu też dylemat bo mam tez Fluidampra który lekki nie jest), koło pompy wody (na razie nie bedzie elektrycznej) i alternatora wiec bedzie troche lżej


--------------------
insta: @blackcartel.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 25 May 2021 - 10:42
Post #124


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 24 May 2021 - 18:55) *
Zasadniczo uderzyło mnie ze tu walka o każdy gram idzie grubo i montaż tak 'ciezkiego' zestawu co nie zgrywa mi się z resztą modyfikacji ale czas na lekkie koło i sprzęgło zawsze jest stąd napisałem.

No to zobacz jak wyglądają sanki w tym aucie... Tu nie ma walki o każdy gram. Tu jest walka z wagą ale nie za wszelką cenę... Gdyby iść całkiem na grubo to cała buda by była obłożona kompozytami, lekkie konstrukcje rurowe gdzie się da, podłoga i reszta też do wylotu gdzie to możliwe... A tu tak nie jest. I mogę zgadywać, że nie będzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 25 May 2021 - 12:12
Post #125


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





siewcu mi chodzi o szybkie i tanie kg. Sanki to akurat masa na dole względnie 'między' osiami, która się nie obraca, która nie niszczy skrzyni. Kompozyty rury wszystko można zrobić ale ile kasy ile czasu? A to zawsze można dołożyć. Czy tutaj kolega zmienił sanki na ciężki czy budę na ciężką? Po prostu sprzęgło ma trochę potencjału na masę jak również koło i tyle w temacie ode mnie.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yaca
post Tue, 25 May 2021 - 13:53
Post #126


Super User
Dołączył: Mon, 10 January 2011





oczywiście staram sie wyrzucać zbędne kilogramy i mam świadomość że jest sporo niekonsekwencji - przykładów można mnożyć i wyszukiwac gdzie wyrzucam 50gram a  gdzieś indziej widać np. wspomniane sanki, zwrotnice, seryjne wahacze, bak, drzwi, itd., (warto pamietac że wyciećie kilku blach na etapie robionej blacharki a zaprojektowanie nowych sanek to jednak nieporównywalne koszty), sporo rzeczy kłuje mnie w oczy i niestety nie da się wszystkiego zrobić na raz, nie chce sie tłumaczyć ale jestem tylko amatorem który z kumplami czasem coś podłubie w garażu za włąsne oszczędnosci a nie profi firmą która ma "inny" budżet i wykonuje demo cara pokazującego możliwości firmy, po trzecie chciałbym wkońcu pojeźdizć i przetestowac pewne rozwiazanaia w praktyce a nie tylko siedzieć w garazu - mimo wszystko mija 2,5 roku i mam straszny ból dupy że samochód stoi i nadal nie przynosi funu z jazdy a to jest dla mnie najwazniejsze smile.gif






--------------------
insta: @blackcartel.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 25 May 2021 - 13:53
Post #127


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Napisałeś, że idzie grubo walka o każdy gram - a jak widać nie, nie idzie. Sprzęgło też zawsze można zmienić. Co nie zmienia faktu, że i tak to sprzęgło lekkie nie jest...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Mon, 31 May 2021 - 14:31
Post #128


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Rozumiem Śiewcu że miałeś tak mocno(głupio i ryzykownie ) odchudzone koło i bezawaryjnie na nim jeździłeś ?
Koło zamachowe koła pasowe korby tłoki i reszta jak koła foniczne, pompy wspomagania czy nawet rolki prowadzące balansują silnik, współpracują ze sobą i nie można tak sobie tym żąglować. To nie jest temat oczywisty i radzę z tym uważać zanim rozjebiecie sobie panewki.
Ja jestem przeciwnikiem odchudzania szczególnie własnie koła zamachowego, bo będzie płacz i lament a nie tuning.

Każdy ma swoje zdanie. Moje jest takie żebyś ich nie słuchał jeżeli chodzi o masę sprzęgła. Lepiej postawić na żywotność i balans silnika.


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 01 Jun 2021 - 22:28
Post #129


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Zawsze można iść drogą z postu wyżej i przy zmianie sprzęgła wyciągać cały układ korbowo-tłokowy i wyważać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 02 Jun 2021 - 08:26
Post #130


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



co Wy wiecie o odchudzaniu wałów kół sprzęgieł laugh.gif
jasne że są silniki które tego nie lubią było tu nawet parę wątków gdzie wszystko się rozpadało koła same się odkręcały ale zauważcie że problem dotyczy głównie silników z większą liczbą cylindrów niż 4.
W 4 ludzie wstawiają wszystko co najlżejsze, odchudzają wały korbowe i ?....NIC - upalają to w zawodach i działa.
Ba - firmy prześcigają się w najlżejszych zamachach, dociskach np. do takich Peugeotów 2.0 KitCarów itp i to działa - nic się nie rozpada.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Wed, 02 Jun 2021 - 09:58
Post #131


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Zgadza się, ale ten silnik już seryjnie kręci się do 9000obr a wiecie co potem wink.gif




--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 02 Jun 2021 - 10:18
Post #132


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Tak jakby ludzie nie łądowali lekkich zamachów do silników Hondy od cholera wie ile czasu. B serie, K serie też się wysoko kręcą, jeździ tego pełno od lat i jeszcze nie słychać, zeby przez lekkie koło zamachowe komuś coś padło tongue.gif


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Wed, 02 Jun 2021 - 10:32
Post #133


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Odpadło odpadło, a nawet wyleciało przez tunel na skrzynie biegów.

Musi być ultra wyważone i zbalansowane z resztą, a nie że sobie nagle dobierasz samo sprzęgło. Chodzi mi o dokładnie wysokie obroty a powyżej 9tys jest juz naprawdę ryzykownie. Nie twierdze jednak że się tego nie robi litości.
Łatwo też przegiąć z masą zamachu na szybki tor lub ulicę bo auto słabo się napędza przy wysokich prędkościach


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Batorer
post Wed, 02 Jun 2021 - 10:34
Post #134


Frequent User
Dołączył: Fri, 29 January 2021





Czy przy mega lekkim nie będzie problemu np. z przyśpieszaniem pod górę? Czy coś mi się pomyliło?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Wed, 02 Jun 2021 - 11:01
Post #135


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(kontrolm @ Wed, 02 Jun 2021 - 08:26) *
co Wy wiecie o odchudzaniu wałów kół sprzęgieł laugh.gif
jasne że są silniki które tego nie lubią było tu nawet parę wątków gdzie wszystko się rozpadało koła same się odkręcały ale zauważcie że problem dotyczy głównie silników z większą liczbą cylindrów niż 4.
W 4 ludzie wstawiają wszystko co najlżejsze, odchudzają wały korbowe i ?....NIC - upalają to w zawodach i działa.
Ba - firmy prześcigają się w najlżejszych zamachach, dociskach np. do takich Peugeotów 2.0 KitCarów itp i to działa - nic się nie rozpada.

Akurat 2.0 od PSA ew10j4 na lekkim kole pasowym wywala pompy olejowe smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 02 Jun 2021 - 11:04
Post #136


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



ja zawsze sie zastanawiam po takich komentarzach jak to możliwe że F1 wogóle przyśpiesza mając mega lekki wał zamach i sprzęgło ;-)
Albo motocykle laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 02 Jun 2021 - 11:10
Post #137


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(MisioLBN @ Wed, 02 Jun 2021 - 11:01) *
Akurat 2.0 od PSA ew10j4 na lekkim kole pasowym wywala pompy olejowe smile.gif

Nie tylko PSA (been there,done that). Ale to kwestia niestety drgań i tłumika.
Co ciekawe, miałem kiedyś 323F BG GT, które przejechało na doładowaniu kompresorem jakieś 50 tyś km, miało sztywne koło pasowe bez tłumika drgań 165mm zamiast serii 145mm. Koło było ciężkie aluminiowe (cięższe od seryjnego). Pompa oleju cacy.
A w wydumce dość szybko zajechałem pompę oleju na lżejszym kole pasowym.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 02 Jun 2021 - 12:15
Post #138


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(jackkpl @ Wed, 02 Jun 2021 - 11:10) *
Nie tylko PSA (been there,done that). Ale to kwestia niestety drgań i tłumika.
Co ciekawe, miałem kiedyś 323F BG GT, które przejechało na doładowaniu kompresorem jakieś 50 tyś km, miało sztywne koło pasowe bez tłumika drgań 165mm zamiast serii 145mm. Koło było ciężkie aluminiowe (cięższe od seryjnego). Pompa oleju cacy.
A w wydumce dość szybko zajechałem pompę oleju na lżejszym kole pasowym.

tak to już jest z trochoidalnymi pompami - delikatne toto nawet w serii. Ale tanie w produkcji i lekkie. W takich silnikach tłumik drgań się zostawia. Tam gdzie jest pompa zębata napędzana łańchuchem można zwiększyć obroty x1.5, można kompletnie zdjąć koło i nic się nie dzieje.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 02 Jun 2021 - 12:29
Post #139


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Temat redukcji mas jest ciekawy i często bywa ryzykowny. Fajnie jak ktoś ma doświadczenia i się podzieli gdzie ile masy zastosował i co mu się posypało. Rady na zasadzie nie jeżdżę drogą przez las bo przebiegają przez nią dzikie zwierzęta są mało wnoszące cokolwiek komukolwiek.
Ja sporo mas zdejmowałem i zdejmuje z wszystkiego i jedyne co mi pękło to seryjne koło zamachowe liźnięte o kilka gram, żeby spełnić regulaminy. Od tego czasu w żadnym samochodzie nie stosuję ani seryjnego żeliwnego koła ani też ciężkiego bo to zbyt duże ryzyko żeby taka masa pękała przy wysokich obrotach. Świat motorsportu nie zna ciężkich kół ani ciężkich sprzęgieł. Oczywiście przerabianie silnika wiąże się z ryzykiem, że coś kiedyś się zużyje czy nawet pęknie i tak się to dzieje w motorsporcie. Dlatego cenne są rady kogoś kto gdzieś tam przesadził w wyniku czego coś mu się posypało. Tutaj kolega i tak zastosował już lżejsze sprzęgło oraz koło.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 02 Jun 2021 - 19:05
Post #140


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Właśnie wazylem koło zamachowe Sachs Racing do Porsche 997 i waży 2.9kg pomimo seryjnego rozrusznika i sygnału wału. Sprzęgło 140mm też sporo lżejsze od seryjnego. Zasadniczo to temat znany i oczywisty chyba że ktoś chce wozić ciężka przyczepę.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

27 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 01:17