Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> "ostre" wałki czy zmienne fazy? a może jedno i drugie?
farmer91
post Thu, 18 Jun 2020 - 12:36
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sun, 24 April 2011
Skąd: wlkp





Sprawa wygląda tak, mamy sobie silnik BMW M50 ze strokerem na 3.0, doładowany turbosprężarką, i miały wlecieć wałki CatCamsa pod konwersję turbo o następujących parametrach:
ssący 282* 11mm, wydechowy 252* 9,50mm
Ale w bardzo prosty sposób można dołożyć do tego silnika zmienne fazy na obu wałkach z nowszego motoru M54 i do tegoż silnika są następujące ciekawe opcje wałków:
Catcams
ssący 268* 10,45mm, wydechowy 258* 10mm
Schrick
1. ssący 264* 10,5mm, wydechowy 248* 10mm
2. ssący 272* 10,9mm, wydechowy 256* 10,4mm.
która opcja wydaje się być najsensowniejsza aby auto nie straciło za bardzo ducha z dołu? pozostać przy wersji bez zmiennych faz z lepszymi wałkami czy dokładać zmienne fazy i na to któreś z dostępnych wałków? najbardziej kusi opcja ze zmienną fazą i najostrzejszymi wałkami ale obawiam się że w dolnej partii obrotów nie będzie chciało to w miarę normalnie jechać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 18 Jun 2020 - 12:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Aguirre
post Tue, 23 Jun 2020 - 08:35
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Mam te ostatnie schricki w swoim silniku ale bez turbo.
Najlepiej dłuższe wałki i zmienna faza na obu.Przy turbo lepiej te wałki wykorzystasz ze zmienną fazą.I dół powinien się poprawić a nie spaść.
No i kultura pracy zupełnie inna jak na sztywno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Tue, 23 Jun 2020 - 11:38
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





CYTAT(farmer91 @ Thu, 18 Jun 2020 - 12:36) *
Sprawa wygląda tak, mamy sobie silnik BMW M50 ze strokerem na 3.0, doładowany turbosprężarką, i miały wlecieć wałki CatCamsa pod konwersję turbo o następujących parametrach:
ssący 282* 11mm, wydechowy 252* 9,50mm
Ale w bardzo prosty sposób można dołożyć do tego silnika zmienne fazy na obu wałkach z nowszego motoru M54 i do tegoż silnika są następujące ciekawe opcje wałków:
Catcams
ssący 268* 10,45mm, wydechowy 258* 10mm
Schrick
1. ssący 264* 10,5mm, wydechowy 248* 10mm
2. ssący 272* 10,9mm, wydechowy 256* 10,4mm.
która opcja wydaje się być najsensowniejsza aby auto nie straciło za bardzo ducha z dołu? pozostać przy wersji bez zmiennych faz z lepszymi wałkami czy dokładać zmienne fazy i na to któreś z dostępnych wałków? najbardziej kusi opcja ze zmienną fazą i najostrzejszymi wałkami ale obawiam się że w dolnej partii obrotów nie będzie chciało to w miarę normalnie jechać.


Kręcenie wydechowym w turbo nic nie daje z moich doświadczeń, więc vanos tylko na ssacy.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GT35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AT89S52
post Tue, 23 Jun 2020 - 13:44
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Warszawa/Mława





CYTAT(moritz86 @ Tue, 23 Jun 2020 - 11:38) *
Kręcenie wydechowym w turbo nic nie daje z moich doświadczeń, więc vanos tylko na ssacy.


Bo vanos wydechowy to głównie ekologia.


--------------------
E36 / M50B25 Vanos / GT28 T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
farmer91
post Tue, 23 Jun 2020 - 20:40
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sun, 24 April 2011
Skąd: wlkp





W sumie pod pojedynczego Vanosa też są jakieś ciekawe opcje wałków, tyle że w podwójnym jest chyba większy zakres pracy tej zmiennej fazy, o więcej stopni można kręcić wałkami. Z drugiej strony zawsze mega podjarany byłem co można zrobić zmiennymi fazami w takim vr6 r32 turbo albo s54 turbo, ale tu to już w ogóle głowica sama w sobie ma chore przepływy i seryjne wałki ostrzejsze niż te wyżej wymienione
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Tue, 23 Jun 2020 - 22:45
Post #6


Super User
Dołączył: Wed, 26 November 2008





CYTAT(AT89S52 @ Tue, 23 Jun 2020 - 13:44) *
Bo vanos wydechowy to głównie ekologia.

M52tub28 (2x vanos) ma maksymalny moment obrotowy 500 rpm niżej, niż m52b28 (1x vanos). Obydwa silniki mają taki sam maks. moment (280 Nm). Chociaż może i da się to pod eko podciągnąć - moment przy niższych obrotach = niższe spalanie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Wed, 24 Jun 2020 - 08:53
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





CYTAT(maaaad @ Tue, 23 Jun 2020 - 22:45) *
M52tub28 (2x vanos) ma maksymalny moment obrotowy 500 rpm niżej, niż m52b28 (1x vanos). Obydwa silniki mają taki sam maks. moment (280 Nm). Chociaż może i da się to pod eko podciągnąć - moment przy niższych obrotach = niższe spalanie wink.gif


W silniku NA jak najbardziej, kręcenie wydechem ma sens, ale w turbo nic to nie daje.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GT35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Thu, 25 Jun 2020 - 19:04
Post #8


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





Z tym że TUB poza vanosem na wydechu ma jeszcze kolektor ssący ze o zmiennej długości

CYTAT(maaaad @ Tue, 23 Jun 2020 - 22:45) *
M52tub28 (2x vanos) ma maksymalny moment obrotowy 500 rpm niżej, niż m52b28 (1x vanos). Obydwa silniki mają taki sam maks. moment (280 Nm). Chociaż może i da się to pod eko podciągnąć - moment przy niższych obrotach = niższe spalanie wink.gif



--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
farmer91
post Fri, 26 Jun 2020 - 09:28
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sun, 24 April 2011
Skąd: wlkp





Dise/zmienną długość dolotu czy inne wynslazki możemy pominąć bo silnik będzie doładowany i będzie inny kolektor ssący alu z dużym plenum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 13 July 2020 - 15:48