Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: "ostre" wałki czy zmienne fazy? a może jedno i drugie?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
farmer91
Sprawa wygląda tak, mamy sobie silnik BMW M50 ze strokerem na 3.0, doładowany turbosprężarką, i miały wlecieć wałki CatCamsa pod konwersję turbo o następujących parametrach:
ssący 282* 11mm, wydechowy 252* 9,50mm
Ale w bardzo prosty sposób można dołożyć do tego silnika zmienne fazy na obu wałkach z nowszego motoru M54 i do tegoż silnika są następujące ciekawe opcje wałków:
Catcams
ssący 268* 10,45mm, wydechowy 258* 10mm
Schrick
1. ssący 264* 10,5mm, wydechowy 248* 10mm
2. ssący 272* 10,9mm, wydechowy 256* 10,4mm.
która opcja wydaje się być najsensowniejsza aby auto nie straciło za bardzo ducha z dołu? pozostać przy wersji bez zmiennych faz z lepszymi wałkami czy dokładać zmienne fazy i na to któreś z dostępnych wałków? najbardziej kusi opcja ze zmienną fazą i najostrzejszymi wałkami ale obawiam się że w dolnej partii obrotów nie będzie chciało to w miarę normalnie jechać.
Aguirre
Mam te ostatnie schricki w swoim silniku ale bez turbo.
Najlepiej dłuższe wałki i zmienna faza na obu.Przy turbo lepiej te wałki wykorzystasz ze zmienną fazą.I dół powinien się poprawić a nie spaść.
No i kultura pracy zupełnie inna jak na sztywno.
moritz86
CYTAT(farmer91 @ Thu, 18 Jun 2020 - 12:36) *
Sprawa wygląda tak, mamy sobie silnik BMW M50 ze strokerem na 3.0, doładowany turbosprężarką, i miały wlecieć wałki CatCamsa pod konwersję turbo o następujących parametrach:
ssący 282* 11mm, wydechowy 252* 9,50mm
Ale w bardzo prosty sposób można dołożyć do tego silnika zmienne fazy na obu wałkach z nowszego motoru M54 i do tegoż silnika są następujące ciekawe opcje wałków:
Catcams
ssący 268* 10,45mm, wydechowy 258* 10mm
Schrick
1. ssący 264* 10,5mm, wydechowy 248* 10mm
2. ssący 272* 10,9mm, wydechowy 256* 10,4mm.
która opcja wydaje się być najsensowniejsza aby auto nie straciło za bardzo ducha z dołu? pozostać przy wersji bez zmiennych faz z lepszymi wałkami czy dokładać zmienne fazy i na to któreś z dostępnych wałków? najbardziej kusi opcja ze zmienną fazą i najostrzejszymi wałkami ale obawiam się że w dolnej partii obrotów nie będzie chciało to w miarę normalnie jechać.


Kręcenie wydechowym w turbo nic nie daje z moich doświadczeń, więc vanos tylko na ssacy.
AT89S52
CYTAT(moritz86 @ Tue, 23 Jun 2020 - 11:38) *
Kręcenie wydechowym w turbo nic nie daje z moich doświadczeń, więc vanos tylko na ssacy.


Bo vanos wydechowy to głównie ekologia.
farmer91
W sumie pod pojedynczego Vanosa też są jakieś ciekawe opcje wałków, tyle że w podwójnym jest chyba większy zakres pracy tej zmiennej fazy, o więcej stopni można kręcić wałkami. Z drugiej strony zawsze mega podjarany byłem co można zrobić zmiennymi fazami w takim vr6 r32 turbo albo s54 turbo, ale tu to już w ogóle głowica sama w sobie ma chore przepływy i seryjne wałki ostrzejsze niż te wyżej wymienione
maaaad
CYTAT(AT89S52 @ Tue, 23 Jun 2020 - 13:44) *
Bo vanos wydechowy to głównie ekologia.

M52tub28 (2x vanos) ma maksymalny moment obrotowy 500 rpm niżej, niż m52b28 (1x vanos). Obydwa silniki mają taki sam maks. moment (280 Nm). Chociaż może i da się to pod eko podciągnąć - moment przy niższych obrotach = niższe spalanie wink.gif
moritz86
CYTAT(maaaad @ Tue, 23 Jun 2020 - 22:45) *
M52tub28 (2x vanos) ma maksymalny moment obrotowy 500 rpm niżej, niż m52b28 (1x vanos). Obydwa silniki mają taki sam maks. moment (280 Nm). Chociaż może i da się to pod eko podciągnąć - moment przy niższych obrotach = niższe spalanie wink.gif


W silniku NA jak najbardziej, kręcenie wydechem ma sens, ale w turbo nic to nie daje.
Al Ed Upek
Z tym że TUB poza vanosem na wydechu ma jeszcze kolektor ssący ze o zmiennej długości

CYTAT(maaaad @ Tue, 23 Jun 2020 - 22:45) *
M52tub28 (2x vanos) ma maksymalny moment obrotowy 500 rpm niżej, niż m52b28 (1x vanos). Obydwa silniki mają taki sam maks. moment (280 Nm). Chociaż może i da się to pod eko podciągnąć - moment przy niższych obrotach = niższe spalanie wink.gif

farmer91
Dise/zmienną długość dolotu czy inne wynslazki możemy pominąć bo silnik będzie doładowany i będzie inny kolektor ssący alu z dużym plenum.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.