Shoutbox 0 nowych PW 



3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> O tym jak pojechałem Rundę Pucharu Toru Modlin na oponach całorocznych
radzio_gsi
post Mon, 15 Jun 2020 - 20:35
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa







--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 15 Jun 2020 - 20:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Maciek1234
post Tue, 16 Jun 2020 - 12:34
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





Fajny film - oby takich więcej.

Ze spostrzeżeń - filmik pokazuje, że nie ma sensu pokazywać się serią na Time Attacku - chyba, że ktoś lubi odwracać tabelę biggrin.gif

Niezły ten Crosscat - to jest przyszłość trackdayów. Mała masa nie potrzebuje wielkiej mocy, a bijesz się o zwycięstwo. Tylko trzeba umieć tym jeździć i każdy zakręt robić na odwagę smile.gif


--------------------
Fiat Stilo Multiwagon Multijet 270KM

way?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 16 Jun 2020 - 12:56
Post #3


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





super materiał !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Tue, 16 Jun 2020 - 14:45
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 16 Jun 2020 - 12:34) *
Fajny film - oby takich więcej.

Ze spostrzeżeń - filmik pokazuje, że nie ma sensu pokazywać się serią na Time Attacku - chyba, że ktoś lubi odwracać tabelę biggrin.gif

Niezły ten Crosscat - to jest przyszłość trackdayów. Mała masa nie potrzebuje wielkiej mocy, a bijesz się o zwycięstwo. Tylko trzeba umieć tym jeździć i każdy zakręt robić na odwagę smile.gif


to chyba zależy kto ma jakie EGO.


CYTAT(cowboy @ Tue, 16 Jun 2020 - 12:56) *
super materiał !


dziena


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Tue, 16 Jun 2020 - 15:57
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





Moje pierwsze 2 wypady na "tor" to był Moto Park Kraków, też seryjnym zupełnie samochodem (przód chinole Zeetex, tył Falken). Fun spoko (jak ktoś nigdy nie był na torze, to nawet taki ośrodek szkoleniowy jak Motopark w Krakowie da frajdę, no ale człowiek naoglądał się SuperOesów na Kielcach i pojechałem tam. Na szczęście trafiłem na Peugeota 206 GTi seryjnego i 2x seryjne BMW E46, więc walczyłem o jedno z 4 ostatnich miejsc smile.gif). I z całym szacunkiem Maćku, ale nawet wypad seryjnym samochodem daje mnóstwo frajdy i idę nawet o zakład, że taka osoba ma więcej przyjemności niż osoba walcząca o podium w generalce, czy w swojej kategorii, bo tam to już jest lekka spina. Jak człowiek walczy o to, by zrobić lepszy czas niż kolega, którego poznało się chwilę wcześniej na torze i wykręcisz lepszy czas o ułamki sekund od ostatniego w klasyfikacji Peugeota, a o 1 minutę gorszy od 1 miejsca w generalce, to i tak micha cieszy się strasznie smile.gif.

Człowiek po prostu musi mieć świadomość po co tu przyjechał (tak jak Radzio napisał - jak bardzo ma wybujałe ego). W niedzielę na Jastrzębiu był koleś Corvettą C7, raczej pierwszy raz na torze i kiedy pani zapytała go przy rejestracji w jakiej grupie chce jeździć (szybka/wolna), to mówił taki pewny siebie "mam ponad 400 koni, więc szybka". Później tylko patrzyłem, jak tworzył się sznur samochodów za nim smile.gif)), i chyba nawet po dwóch sesjach zrezygnował, bo nie widziałem go już później. Ego destroyed smile.gif

Wiadomo, że z czasem człowiek chce więcej (więc ulepsza swój samochód) i chciałby objechać coś szybszego (teraz jestem na takim etapie właśnie, pewnie wszyscy przez to przechodzili) i frajdę mi sprawia, jak słabym samochodem objadę (czyt. zrobię lepszy czas) coś mocnego, jak AMG A45, Giulię, czy M2 albo nawet jak wpadnę w jakiś poślizg nadsterowny niekontrolowany i go wyprowadzę. Takie coś daje fajne emocje smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 16 Jun 2020 - 17:07
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT
I z całym szacunkiem Maćku, ale nawet wypad seryjnym samochodem daje mnóstwo frajdy i idę nawet o zakład, że taka osoba ma więcej przyjemności niż osoba walcząca o podium w generalce, czy w swojej kategorii, bo tam to już jest lekka spina
to jest pewne.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 17 Jun 2020 - 09:12
Post #7


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





jak się kotoś napina to moze niekoniecznie najlepszym pomysłem pozycjonowac się mocą auta tylko doswiadczeniem kierowcy na torze wink.gif

frajda z jazdy jest zawsze, nie kazdy sie spina by wygrać puchar, najważniejsze to poprawiać własne czasy!


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Wed, 17 Jun 2020 - 09:27
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(mystek @ Tue, 16 Jun 2020 - 16:57) *
Moje pierwsze 2 wypady na "tor" to był Moto Park Kraków, też seryjnym zupełnie samochodem (przód chinole Zeetex, tył Falken). Fun spoko (jak ktoś nigdy nie był na torze
raz, drugi pojedziesz samochodem seryjnym na tor, po czym stwierdzasz, że to bez sensu i zaczynasz modyfikować auto, bo nie jesteś konkurencyjny dla nikogo* - stąd mój post. Esencją motorsportu jest rywalizacja, to nie jest żadne 'ego'. Po to się jeździ w zawodach, by osiągać jak najlepsze wyniki - a tu, sorry, obojętnie jak będziesz się starał, to lądujesz na końcu, nawet nie będąc w stanie nawiązać walki z poprzedzającym cię zawodnikiem - i dlatego, na następne zawody, zmienisz opony na semi-slicki, fotel na kubełkowy - i tak dalej.

* - ten Rapid startuje w klasie 1600-2000, czyli z Clio RS, Type-R etc.


--------------------
Fiat Stilo Multiwagon Multijet 270KM

way?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 17 Jun 2020 - 09:40
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(cowboy @ Wed, 17 Jun 2020 - 09:12) *
jak się kotoś napina to moze niekoniecznie najlepszym pomysłem pozycjonowac się mocą auta tylko doswiadczeniem kierowcy na torze wink.gif

frajda z jazdy jest zawsze, nie kazdy sie spina by wygrać puchar, najważniejsze to poprawiać własne czasy!

Wiesz jak napinka jest duża to jedzie się na styk na mm wokół barier opon band i czasami opony nie skleja tak jak się myślało i dzwon jest duży bo prędkość byla duża. I wtedy wesoło nie jest. Jazda seria gdzie jedzie się bez napiny ma swój urok. Jedzie się dla frajdy nie dla czasu i popisywania przed innymi.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 17 Jun 2020 - 10:09
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Wg. mnie nic tak nie cieszy jak dobry czas w konfrontacji z konkurencją. Ta konfrontacja zawsze wystąpi, bo do czegoś trzeba się odnieść.
Oczywiście można sobie jeździć bez patrzenia na czas, traktować jazdę jako nauka ale to zaraz mija i wchodzi do gry nutka rywalizacji. Nawet Marcin w tym materiale pokazał, że zależało mu nie być na końcu stawki, a to też jest rywalizacja. Na tym ta zabawa w końcu polega.


--------------------
TTRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 17 Jun 2020 - 10:35
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





To też prawda. Ja po prostu tylko pisze z autopsji że napinka często psuje zabawę. Jest więcej adrenaliny na pewno. Ale to już nie jest forma zabawy czytaj odpowiednika bezstresowego pójścia sobie na karuzele. Jest bieganie po pirometry szaleństwo z ciśnieniami opon, jazda na granicy auta i swojego. Trochę inny rodzaj szczęścia. Mniej bezpośredniego a bardziej wyrafinowanego. Jedno bezmyślne a na drugie trzeba zapracowac


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Wed, 17 Jun 2020 - 12:59
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 17 Jun 2020 - 09:27) *
raz, drugi pojedziesz samochodem seryjnym na tor, po czym stwierdzasz, że to bez sensu i zaczynasz modyfikować auto, bo nie jesteś konkurencyjny dla nikogo


Pełna zgoda, dlatego też napisałem dalej, że dla poprawy własnych osiągów i by nie klepać ostatniego miejsca zaczyna się robić modyfikacje, które też oczywiście poczyniłem i chyba każdy, kto odwiedzi chodź raz jakiś tor i złapie bakcyla, to zaczyna gmerać po internecie "i co tu można zrobić" smile.gif. Taka kolej rzeczy.


#Tommo - jak najbardziej, chęć rywalizowania to nieodłączny element ludzkiego życia w każdej dziedzinie praktycznie, no a sport to wisienka na torcie.

#Piwo - o to to.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Wed, 17 Jun 2020 - 21:57
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





Ja preferuje styl „jeżdżę jak najszybciej tym co mam, bez wyścigu zbrojeń”
Rywalizacja jest potrzebna w innym wypadku ściganie byłoby bez sensu.


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chebum
post Thu, 18 Jun 2020 - 08:22
Post #14


User
Dołączył: Mon, 03 June 2019
Skąd: Warszawa





Podział samochodów na grupy według wskaźnika "moc/masa" mógłby rozwiązać problem: wydmuszki walczyliby między sobą, a posiadacze seryjnych aut na luzie walczyliby o swoje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 18 Jun 2020 - 08:55
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(chebum @ Thu, 18 Jun 2020 - 08:22) *
Podział samochodów na grupy według wskaźnika "moc/masa" mógłby rozwiązać problem: wydmuszki walczyliby między sobą, a posiadacze seryjnych aut na luzie walczyliby o swoje.

I pojawia się odwieczny problem, kto ma ile mocy. Jak to zweryfikować? Można mieć w programie tyle sztuczek, że na hamowni pokaże tyle, ile ma pokazać smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.115 -Łódź 55.4 -Pomorze 40.6 -Toruń 29.59 -Koszalin 48.97
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Thu, 18 Jun 2020 - 09:20
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(jackkpl @ Thu, 18 Jun 2020 - 09:55) *
I pojawia się odwieczny problem, kto ma ile mocy. Jak to zweryfikować? Można mieć w programie tyle sztuczek, że na hamowni pokaże tyle, ile ma pokazać smile.gif.

to jest oczywiste, ale, nawet patrząc na filmik Radzia, masa samochodu z dowodu rejestracyjnego, a rzeczywista to dwie różne rzeczy biggrin.gif

Póki są to zawody amatorskie, dla zabawy, bez poważniejszych nagród, to można po prostu bazować na uczciwości.

Podział na pojemność silnika jest optymalny - jak sobie przygotujesz silnik, tak będziesz miał. Dlaczego karać zawodników za to, że wybebeszyli swoje auto przesuwając ich o klasę wyżej?


--------------------
Fiat Stilo Multiwagon Multijet 270KM

way?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chebum
post Thu, 18 Jun 2020 - 09:41
Post #17


User
Dołączył: Mon, 03 June 2019
Skąd: Warszawa





CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 18 Jun 2020 - 09:20) *
Dlaczego karać zawodników za to, że wybebeszyli swoje auto przesuwając ich o klasę wyżej?


Ale to nie jest kara gdy wybebeszone samochody są przydzielone do grupy samochodów z równymi mozliwościami. Teraz większość lig wymusza wyrzucać środek zeby samochód był konkurencyjny. Startując samochodem, nadającym do poruszania po drogach publicznych, nie jesteś konkurencyjny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Thu, 18 Jun 2020 - 09:52
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





nie ma dobrego sposobu podziału na klasy. trzeba iść na generalkę tongue.gif


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 18 Jun 2020 - 10:03
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(radzio_gsi @ Thu, 18 Jun 2020 - 09:52) *
nie ma dobrego sposobu podziału na klasy. trzeba iść na generalkę tongue.gif

też jestem tego zdania smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.115 -Łódź 55.4 -Pomorze 40.6 -Toruń 29.59 -Koszalin 48.97
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Thu, 18 Jun 2020 - 10:11
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(chebum @ Thu, 18 Jun 2020 - 10:41) *
Ale to nie jest kara gdy wybebeszone samochody są przydzielone do grupy samochodów z równymi mozliwościami. Teraz większość lig wymusza wyrzucać środek zeby samochód był konkurencyjny. Startując samochodem, nadającym do poruszania po drogach publicznych, nie jesteś konkurencyjny.

sport motorowy polega na tym, żeby mieć lepszy sprzęt niż konkurencja, a nie równy biggrin.gif Równe możliwości są zapewnione przez pojemność silnika jako bazy do modyfikacji - ile z niego wyciśniesz, to twoja sprawa. Stosunek moc/masa to efekt modyfikacji, jeden z silnika 1,6 wyciśnie 150KM, a drugi 200KM - jeden zespół wykonał lepszą pracę niż drugi, ale nie będą rywalizować w jednej klasie, bo mają lepszy stosunek moc/masa - to byłoby kuriozum.



--------------------
Fiat Stilo Multiwagon Multijet 270KM

way?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 13 July 2020 - 15:19