![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Czy Piwo nadal uważa, że czasy 1:05 to są dla seryjnych Seicento?
![]() |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Czas 1.05 to dramat nie ma o czym rozmawiać. Na tym torze trzeba łamać minute, a na ile wczoraj warunki nie pozwalały zrobić lepszy to inna sprawa. U mnie stawiam wczoraj lepszy kiero zrobiłby 1.02, na 2 biegu nieco lepiej wkrótce tam wrócę walczyć o czasy. Wczoraj była rekreacja.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Czy Piwo nadal uważa, że czasy 1:05 to są dla seryjnych Seicento? ![]() To ja pisałem ,że 1.05 czy 1.08 zrobi seicento I to zdanie podtrzymuje ![]() Seryjna skoda octavia kombi 1.02. Oczywiście mówimy tu o sprawnym samochodzie z jakimś sensownym zawieszeniem i opona, a nie o 20 letnim wozie z myślą techniczna lat 60 i oponie że śmietnika. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Bry.
Muszę jeszcze dużo kilometrów zrobić, by robić lepsze czasy. Ogólnie jestem zadowolony, ponieważ w końcu mogłem poczuć co moje auto potrafi. Trzeba jednak przyznać, że na tak krótkim torze, te całe 500 koni, w nawet tak lekkim aucie nie robi aż takiej różnicy, chodź muszę przyznać że na tej długiej prostej startowej, pod koniec przed zakrętem miałem 150 km/h, co chyba jest dość dobrym wynikiem. Wniosek mój taki, iż trzeba dużo jeździć. Ale tak naprawdę byłem tam 1szy raz, do tego w ogóle moim autem byłem 1szy raz na torze, wcześniej jeździłem na pojezdzawkach ale to były typowe daily z zacięciem sportowym. Ogólnie trzeba się napocić by opanować tę moc przy takim lekkim aucie. Zdecydowanie przydałaby się skrzynia sekwencyjna, chodź przy mojej mocy i niutach i tak jechałem prawie cały czas na trójce, chodź pewnie przy sekwie robiłbym to inaczej, ale mam już plan zrobić sobie bardzo szybki short shifter, bo ta ori mnie strasznie ogranicza. To takie moje przemyślenia. Jeszcze raz dzięki chłopaki za wspólną jazdę, no i mam nadzieję że zobaczymy się ponownie na torze, może tym razem gdzie indziej ![]() -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Wczorajsze czasy to klasyczne pierwsze koty za ploty. Ja tam mam plan na trochę lepsze czasy i swoje wnioski. Każdy chyba z nas był wczoraj pierwszy raz na torze i widać to było na początku rzucilismy się jak szczerbaci na suchary. Mnie zdjął z toru odruch wymiotny.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 January 2019 ![]() |
MadeIn pełna zgoda. Ja byłem pierwszy raz na torze. Boleśnie się przekonałem że seria to fajna na ulicę typu A2. Olej hujnia, przednie opony hujnia, 5 metrowy samochód na taki tor totalna hujnia.
![]() Na razie muszę skończyć CLa aby był na dalsze wypady weekendowe. W tym tygodniu zakończę heble, do jesieni poprawka dekorów i zostanie to co się sypnie na bieżąco. Wtedy zabieram się za następne auto. Ten przejazd tylko utwierdził mnie w przekonaniu do kilku rzeczy. Jestem kompletnym laikiem ale 300KM wystarczy, należy zacząć od chłodzenia oleju, podsterowności i będzie można zapierdalać. Nie wiem czy moje plany na E90 to dobry pomysł bo jest długi. Ale z drugiej strony nie chcę klatki bo to ma być daily na zmianę z gnojowozem i coś starszego po prostu mnie przeraża że się zabiję przy nawet małej prędkości. Nic, muszę przemyśleć do jesieni. Twoja C bardzo zgrabna. Mnie najpierw wywalało przodem a jak popadało tyłem. Driftujacy Arteon w deszczu zjeżdżający co 5 minut na chłodzenie DSG. Można było się pośmiać. ![]() Co do Octavii czy Seicento i 1:02 czy poniżej 1 minuty. Cóż. Myślę że Schumacher Syreną jebnąłby 40 sekund. Co ja gadam. Pół minuty. Taką mam koncepcję. ![]() |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Nie ma co się sprzeczać - kto ile by jakim wozem walnął. Obstawiam, że dobrym testerem byłby Miko Marczyk - zna tor dobrze i mógłby sprawdzić niejedną furę (bardzo szybko czyta samochód czy gokart)
![]() ![]() -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
A ja nadal nie uważam że seryjne Seicento zrobi tam 1:05, nawet na nowych Barumkach i z MM za kierownicą (whatever czy mówimy o Marczyku czy Schumacherze).
Ps: przepraszam Piwo, myślałem że Ty tak twierdziłeś ![]() |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Mi do takich twierdzeń daleko.
Ja znam swoje umiejętności czyli mizerne i wiem że jazda autem na czas to sport jak każdy inny w którym tak samo im więcej trenujesz tym szybszy się stajesz a ze mnie żaden sportowiec i nie oceniam innych bo po co. Jeżdżę tylko dla własnej frajdy i tylko tyle. Za słaby jestem na jakiekolwiek startowania do czołówki bo wzrok nie ten, kondycja nie ta, mięśnie nie te, charakter nie ten. To jest oczywiste że kierowca ma znaczenie jak i auto. Głupie gokarty i byle trasa i best lap 30s a są kierowcy którzy tym samym gokartem na 30s tracą 5s i więcej. To norma i większość zdaje sobie z tego sprawę że tym samym autem jeden kierowca od drugiego może być i 10s szybszy na minutowym torze. Nic w tym dziwnego i nadzwyczajnego. Wystarczy iść na gokarty zobaczyć jaki jest rekord toru a jakie czasy się kręci samemu a jakie czasy kręcą przypadkowi odwiedzający obiekt. I to gokartem który ma tylko dwa pedały i kierownice. Wyznacznikiem jest zawsze rekord toru. I on ustawia stawkę pod względem auta i kierowcy. Obecnie to około 55s. I tyle. Paplanina to jedno a rzeczywistość drugie. Każdy może się uważać za mistrza i swoje auto za szybkie dopóki nie następuje weryfikacja na torze. To też normalne. Najlepszy jest tylko jeden. Czy Schumacher pojechałby syrena 40s? Oczywiście że nie. Czy radicalem by zszedł poniżej 55s ? Pewnie tak choć to tylko gdybanie. Każdy może swoje umiejętności sprawdzić idąc na gokarty. Jak klepie czasy bliskie rekordowi toru to znaczy że ma talent i tylko auto go ogranicza by być autem szybki na torach. Jeśli na gokartach traci się 1s 2s do best lapu to zostaje jazda rekreacyjna na torach autem bo do czołówki będzie zawsze daleko. I trzeba się z tym pogodzić. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2018 ![]() |
Mi do takich twierdzeń daleko. Ja znam swoje umiejętności czyli mizerne i wiem że jazda autem na czas to sport jak każdy inny w którym tak samo im więcej trenujesz tym szybszy się stajesz a ze mnie żaden sportowiec i nie oceniam innych bo po co. Jeżdżę tylko dla własnej frajdy i tylko tyle. Za słaby jestem na jakiekolwiek startowania do czołówki bo wzrok nie ten, kondycja nie ta, mięśnie nie te, charakter nie ten. To jest oczywiste że kierowca ma znaczenie jak i auto. Głupie gokarty i byle trasa i best lap 30s a są kierowcy którzy tym samym gokartem na 30s tracą 5s i więcej. To norma i większość zdaje sobie z tego sprawę że tym samym autem jeden kierowca od drugiego może być i 10s szybszy na minutowym torze. Nic w tym dziwnego i nadzwyczajnego. Wystarczy iść na gokarty zobaczyć jaki jest rekord toru a jakie czasy się kręci samemu a jakie czasy kręcą przypadkowi odwiedzający obiekt. I to gokartem który ma tylko dwa pedały i kierownice. Wyznacznikiem jest zawsze rekord toru. I on ustawia stawkę pod względem auta i kierowcy. Obecnie to około 55s. I tyle. Paplanina to jedno a rzeczywistość drugie. Każdy może się uważać za mistrza i swoje auto za szybkie dopóki nie następuje weryfikacja na torze. To też normalne. Najlepszy jest tylko jeden. Czy Schumacher pojechałby syrena 40s? Oczywiście że nie. Czy radicalem by zszedł poniżej 55s ? Pewnie tak choć to tylko gdybanie. Każdy może swoje umiejętności sprawdzić idąc na gokarty. Jak klepie czasy bliskie rekordowi toru to znaczy że ma talent i tylko auto go ogranicza by być autem szybki na torach. Jeśli na gokartach traci się 1s 2s do best lapu to zostaje jazda rekreacyjna na torach autem bo do czołówki będzie zawsze daleko. I trzeba się z tym pogodzić. jesli kierwoca na minucie 10 sekund traci to znaczy ze to kierowca rekreacyjny ktory nie ma nic wspolnego z jazda sportowa, nawet hobbystyczna. Miedzy kierowca ktory ogarnia a ogarnia bardzo dobrze na lodzi bedzie 1, 2, moooooze 3 sek roznicy (poczatkjacy scigant ![]() Co do porownywania sie do rekordu toru na gokartach to to potrafi byc zdradliwe. Czemu? Dlatego, ze te rekordy czesto sa zrobione przez dzieciaki ze szkolek kartingowych, wazace 40 kg, czasami na innych oponach niz te ktore sa normlanie (tak, znam taki tor ![]() ![]() ![]() Gokartom mimo wszstko faktycznie najblizej do jako takiej sprawiedliwosci i weryfikacji umiejetnosci... tylko , ze auta maja tez zawieszenie, wiec to nie jest takie wszystko 1:1. Tak, osoba po gokartach, nawet halowych szybko przestawi sie na auta, ale to nie tak ze pierwszego dnia wycisnie z niego wszystko ;p To caly problem motosportu, szczegolnie amatorskiego, gdzie trafic porownywalne auta to w sumie rzadkosc. Dlatego kazdy jakos tam szuka porownania do czegos co jest bliskie jego furze. I rekord moze byc jaki jest, full respekt, ale jesli ktos jezdzi seryjnym "sportowym" autem to porownywanie jego czasu do aut przygotowanych jest bez sensu. Tak samo jak mowienie mu, ze moglby se takie zbudowac/kupic itd itp... Jest duza szasna, ze czesc tych osob jezdzacych budzetowo starymi civicami bylo by szybszych od kierowcow robiacych rekordy... tylko, ze nie bedzie miec na to okazji bo nie ma na to pieniedzy/czasu/umiejetnosci zeby se samemu cos kupic/zbudowac... tak, to czesc motorsportu, ale mozliwosci ludzie maja rozne dlatego porownywac sie kazdy bedzie w swojej "klasie" i tylko to ma sens wg mnie ;p |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Nie jestem ekspertem jakimś od gokartów (byłem 2 razy dosłownie), ale często dobre kółka kręcą ludzie... leccy. Jak wsiadam do takiego 9 konnego (ile to waży? Ze 100kg?) I sam ważę 100kg to taki gokart wolno się napędza. Jak wsiądzie taki 15-16 latek ważący 60-65kg to robi się ogromna różnica. Ba nawet jak ze znajomymi z pracy jeździliśmy, chłopaki waza z 75-80kg to było widać nawet jak na prostych osiągali wyższe prędkości. Masa jest wrogiem przyśpieszenia, top speedu, hamowania i skręcania jakby na to nie patrzyć
![]() |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT Tak, gokarty to jaks wyznacznik, ale nie trzeba panikowac ze rekord toru jest 0.7 lepszy niz Twoj czas tongue.gif Nie no ja też tak uważam. Asfalt na halach też ma różna przyczepność o różnych porach dnia, gokarty też bywają różne raz są sprawne raz nie raz sprzęgło ustawione tak raz siak. Chodzi mi bardziej o to że jak te lekkie dzieciaki ze szkolek jezdza po parę sekund na 30s torze szybciej to znaczy że z nas żaden dobry kierownik nie jest. I tyle i nie ma co się napinać o rekordy na torze bo i tak nic z tego nie będzie i nas objada inni ale oczywiście można ćwiczyć i się rozwijać i może to przyniesie jakiś wymierny efekt na torze. Choć w pewnym wieku człowiek juz się tylko cofa i młodość już nie wróci ![]() Co do masy na gokartach oczywiście ma ona znaczenie ale nie w takim stopni jak niektórzy myślą. Znam wielu kierowców 80kg plus którzy często walili rekordy torów i wygrywali zawody mimo że konkurencja była i 30kg lżejsza. Czynnik ludzki jest decydujący nie waga. To że na prostej miałeś mniejsza prędkość często wynika że złego wyjścia z łuku i wytrącone prędkości na łuku ewentualnie złego balansowania ciałem i niedociazenia własnym ciałem koła -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A ja nadal nie uważam że seryjne Seicento zrobi tam 1:05, nawet na nowych Barumkach i z MM za kierownicą (whatever czy mówimy o Marczyku czy Schumacherze). Ps: przepraszam Piwo, myślałem że Ty tak twierdziłeś ![]() Napisalem, że Seicento zrobi 1:08. Nie pisałem,że seryjne. Postaraj się czytać ze zrozumieniem, będzie łatwiej dyskutować ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#97
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Jest duza szasna, ze czesc tych osob jezdzacych budzetowo starymi civicami bylo by szybszych od kierowcow robiacych rekordy
O to. Na Kielcach jeździ gość Audi A3 1.8t seryjnym, w skórach, dopiero od niedawna ma semislicki (a jeździ już kilka lat). W amatorskich KJSach tym seryjnym Audi rywalizował właśnie z Marczykiem nie raz (on chyba E30 lub to M3, nie jestem pewien), czasami skopał mu tyłek. No ale Marczyk to teraz gwiazda, "młody talent" a ten gość dalej w seryjnym Audi A3. Tak to jest. W motorsporcie chyba bardzo liczą się plecy, talent na drugim lub nawet trzecim miejscu (za pieniądzami) |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
I tak i nie. Też nie wiesz czy w tym czasie Marczyk nie był chory nie miał jakichś problemów z autem oponami czy może tylko testował jakieś ustawienia. Deprecjonowanie kogoś kto coś osiągnął jest na prawdę głupie. Nie można komuś odbierać tego co osiągnął a Marczyk osiągnął wiele od tytułów mistrzowskich w gokartach poczynając. I tutaj na racingforum chyba nie można pisać o tak bo to chłopak z podwórka a nie z plecami.
http://www.racingforum.pl/BMW-M3-E46-Power...ry-t132822.html -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Jack - może, nie pamiętam dokładnie. Tak czy siak dla 1:08 taki Sei musiałby mieć to 1,2 + jakiś zawias, wydmuszka i dobry semi, tak myślę. Ogólnie dobrze przygotowany samochód musiałby być... Tyle posta napisałem i po prostu postanowiłem coś poszukać na YT. Ten koleś robi około 1:08 może nawet 1:07. Sei 1.1 64KM, MTS sprężyny, B6 + stabilizatory, Extreme VR2 R5
https://youtu.be/24X0Z-gR6lU W sumie dużo nie potrzeba, w teorii. |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Byłem kilka razy na torze w Łodzi. Moja konkluzja jest taka, że samochodem pow. 1200 kg nie ma sensu jechać. Męczy sie auto, męczy się kierowca, czas do doopy na koniec dnia. Mój best lap 1:01.550, spalone hamulce, olej do wymiany. Amator który przebił się przed minutę na tym obiekcie, samochodem zmodzonym ale nie wydumką, może być z siebie dumny. Takie moje zdanie.
-------------------- A110S
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 18:05 |