![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Silesia ok.1000euro/godz, ale nie wiem czy zgodzą się na wynajęcie toru na 2-3 godz.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 January 2019 ![]() |
Ja się piszę na wszystko gdzie olej w DSG się nie zagotuje.
![]() |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 April 2009 Skąd: Łódź ![]() |
""""""""""""""""""""""""wątpię - na torze Łódź są ludzie-meble, kiedykolwiek przyjedziesz, to oni będą - i to tacy ludzie będą się bić o rekord tego toru, bo znają każdy kamień, każdą nierówność, wiedzą, gdzie pojechać, żeby było szybciej. I mają też przygotowane auto pod ten konkretny tor. Natomiast taki Marczyk, czy inny zawodowiec, musi szybko jeździć na każdym torze, więc jego trening nie jest nastawiony na jeden, konkretny obiekt, tylko na zwiększanie umiejętności. Nie oznacza to, żeby zawodowiec był wolny - zrobi dobry czas, ale rekordu nie zrobi - chyba, że będzie to Hamilton, przyjedzie z ekipą w takim celu, żeby ten rekord zrobić i wyśrubować - i Lewis przyjedzie nie na jeden weekend, tylko na miesiąc i codziennie będzie kręcił po 8h jazd torowych, aż w końcu zrobi taki czas, że tylko przebudowa toru go zmieni ![]() Masz rację. Są to jednak meble przesuwne ![]() ![]() Ten tor jest wbrew pozorem ciekawy i szkoleniowo bardzo wdzięczny. Do dyspozycji jest rewers, który zmienia jego nitkę i tym samym sposób jazdy. Jest "pod domem" więc Pozwala nam miejscowym na łatwe testy ustawień, ich korekty, testy opon, ciśnień itd itp. Tak jak piszesz ,znamy go jak własną kieszeń, ale 2,3 stopnie C więcej lub mniej lub opady, powodują już zamieszanie i rozkminki. ![]() Powstanie takiego obiektu powoduje powstanie grupy ludzi. Sympatyków szybkiej jazdy. Takiej większej grupy , która traktuje to z dystansem i dla zabawy, i takiej mniejszej, która tyko udaje, że to zabawa. ![]() ![]() ![]() ![]() Wiele osób osiąga jakiś czas i myśli , że to koniec już. Ze już jest limit, że trzeba zrobić zawias, hamulce, czy dejebać niutonów. W 90 % to nie prawda . Wystarczy tylko pokazać to w realu komuś ogarniętemu , nawet zaprosić na prawy fotel i okazuje się, że ...można jeszcze szybciej. Czasem wystarczy tylko.......... zwolnić ![]() Moje auto (subaru) waży 1370 kg.Ma 324,5 ps i 545 nm. seryjne amory i seryjną turbinę. Na torze w Łodzi jadę stabilne 58,5 ( rekord 58,00). |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź ![]() |
"Czasem wystarczy tylko.......... zwolnić ![]() Zgadza się. My akurat upalamy na motocyklach tor Łódź i wolniej teoretycznie owocuje lepszym czasem na początku, ale to wymaga nierzadko wielu dni na torze aby dorosnąć do tego. -------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Wiem o co chodzi.
Jak się ma bardzo mocne i szybkie auto, to na takim krótkim i technicznym torze, trzeba dużo hamować gdy się jedzie zbyt szybko, jadąc wolniej hamujesz mniej, więc i czasy będą lepsze. -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#146
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
No tak, tylko czy wolna jazda jest tym, czego oczekujemy po takim obiekcie? Chyba nie. Brakuje choćby jedniej szybszej sekcji, która dodałaby emocji w jeździe i urozmaiciła zawody. Ale lepsze to niż nic.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#147
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2018 ![]() |
jesli dobrze rozumiem marcinwrxsti to wolna/zwolnic w sensie tym, ze np czasami hamowanie minimalnie wczesniej, albo minimalnie slabiej niz sie to robilo myslac, ze to juz limity, albo tyci wieksze poswiecenie wejscie w zakret itd itp, daje poprawe czasu. To jest wlasnie szybka jazda, umiejetnosc znalezienia tych ostatnich ulamkow, zeby stoper pokazal mniej.
|
|
|
![]()
Post
#148
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Też tak sądzę - "wolniej" może dać lepsze ustawienie wozu do dobrego wyjścia przed ważną prostą czy sekcją z nogą na gazie co w zasadzie teżjest "prosta" w sensie możliwości zysku/straty czasu.
Lub inne "wolniej" może dotyczyć wolniejszego obchodzenia się z gazem przed i na wyjściu żeby nie musieć zaraz odpuszczać bo wóz wylatuje poza zewnętrzną. Takie rzeczy się widzi - u kogoś z boku patrząc to od razu nie ? u innych najlepiej się widzi takie rzeczy ![]() ![]() Metodyczny kierowca stosujący świadomie mertodycznie i z cierpliwością telemetrię jestem pewien (choćsam tak nie robię , ale wiem ze to widać) widzi to na telemetrii . Czy na symulatorze. Także Sniper raczej nie o to hamowanie chodzi raczej z dużą mocą, a o opanowanie z jej uruchomieniem na wyjściach. Pomaga TCS oczywiście, ale sam wszystkiego nie zrobi, no i dla purystów pozostaje cierpliwość w stopie - czyli ta jedna część "wolniej". Tu przykład skwencji gdzie po niedawnym TD się zastanawiałem czemu czasówkę (jedna) popsułęm tak bardzo w stosunku do treningowych przejazdów cały dzień. Jedno z miejsc dużej straty - jedno za szybkie wejście w sekcję ciasnych wolnych zakrętów skutkuje ogromnie na końcu (nie tak długiej przecież , a jaklby była dłuższa to jeszcze więcej) prostej: zdj 1 - jeszcze równo https://drive.google.com/file/d/1OXulWPlRGD...iew?usp=sharing zdj 1 - obraz niższy - przestrzelony ciut ciut zakręt i szczyt bo później/słabiej hamowałem (czyli szybciej niby jechałem) https://drive.google.com/file/d/14PxXNp5j3N...iew?usp=sharing zdj 3 - szczyt drugi jadąc wolniej łatwiej było złapać, drugi wciąż za duża szybkość naniesiona i nie dało się ciaśniej https://drive.google.com/file/d/1FH_gw6NUcu...iew?usp=sharing zdj 4 - efekt tego późniejszego hamowania (czyli niby szybszej jazdy) w ustawieniu nosa - w drugim obrazie jeszcze widać że trzeba dokręcić ( więc zwolnić w miejscu do którego należało nanieść jak największą szybkości się od niej napędzać) i dopiero się można zacząć napędzać, w pierwszym już gaz bez odpuszczania do konca prostej https://drive.google.com/file/d/1IiKH5bjfcD...iew?usp=sharing zdj 5 - koniec tej prostej - na drugim filmie pozycja gdzie jest pojazd na pierwszym jest .... za lusterkiem - dość spora różnica delikatnie mówiąc. https://drive.google.com/file/d/1u9Y0vW8Yeh...iew?usp=sharing Tu całość https://youtu.be/Yr6FbKZxe_A?t=24 A wszystko, to jedno ciut późniejsze hamowanie i sekcja wolnych zakręcików gdzie niby wg wszelkich prawideł za wiele nie można stracić a wolniej przejechane pozwalają lepiej ustawić auto do wyjścia, na nich tylko można stracić jadąc w nich szybciej. Myślę że tego typu znajomość toru jak najbardziej ma znaczenie w wynikach. No i oczywiście takie sprawy można sobie uświadomić na sumulatorze doskoanle. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
jesli dobrze rozumiem marcinwrxsti to wolna/zwolnic w sensie tym, ze np czasami hamowanie minimalnie wczesniej, albo minimalnie slabiej niz sie to robilo myslac, ze to juz limity, albo tyci wieksze poswiecenie wejscie w zakret itd itp, daje poprawe czasu. To jest wlasnie szybka jazda, umiejetnosc znalezienia tych ostatnich ulamkow, zeby stoper pokazal mniej. Ja piszę ogólnie. Tor w Łodzi jest na tyle kręty, techniczny i mały, że promuje wolniejszą jazdę. Na torach wyścigowych każdy chciałby pojeździć nieco szybciej. To chyba oczywiste. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#150
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Mnie się wydaje, że amatorzy trochę źle rozumują "slow in, fast out", tzn chodzi mi o to, że na początku "slow in" oznacza dla wielu zbyt wolno tak naprawdę. Z czasem okazuje się, że "slow in" oznacza w rzeczywistości szybko, ale nie na tyle szybko, żeby iść podsterownie/nadsterownie tylko właśnie na limicie
![]() Dwa - co do używania gazu, to bardzo często jedzie się w zakręcie z gazem tylko umiejętnie regulowanym. Oglądając właśnie filmiki Miko Marczyka można zauważyć, że gość operuje genialnie gazem (to co Andrzej napisał wyżej - "cierpliwość w stopie") Ogólnie najtrudniejsze w tym wszystkim jest to, że nawet jak ktoś takie rzeczy umie i robi świetnie, to mając okrążenie danego toru, który ma np 15 zakrętów, to w tych 15 zakrętach trzeba zrobić to idealnie na dobry hot lap ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2018 ![]() |
Ja piszę ogólnie. Tor w Łodzi jest na tyle kręty, techniczny i mały, że promuje wolniejszą jazdę. Na torach wyścigowych każdy chciałby pojeździć nieco szybciej. To chyba oczywiste. no nie wiem, co jest oczywiste ![]() Ale male tory tez maja zalety. Sam wspomniales, z reguly sa bardziej techinczne, kolka krotsze, wiecej powtorzen, latwiej sie zweryfikowac i poprawic. Ogolnie fajne do nauki ![]() No i wieksze tory promuja mocniejsze auta. Na lodzi clio mam szanse powalczyc z przecietnym kierowca w mocniejszym aucie... na silesji czy poznaniu na prostych odrobi wszystko (i wiecej) co stracil w zakretach. A na lodzi moc oczywiscie ma znaczenie, ale mniejsze ![]() |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
no nie wiem, co jest oczywiste ![]() Jeździłeś na odcinku leśnym w Miedzianej Górze? Jeżeli tak, to powinieneś wiedzieć o co mi chodzi. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#153
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
O bliskość band ?
![]() Niby fajnie, ale już mniej fajnie jak poprzednik popuści olej czy płyn chłodzący (dwa takie zdarzenia widziałem jeden wóz do kasacji chyba drugi jakoś lżej pokiereszowany) a wylecieć nie ma gdzie bo bandy właśnie (swoją drogą tory nie wymagają wody o dziwo w układach chłodzenia) . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#154
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tor Łódź to wolny tor wręcz KJS. Max prędkość w zasadzie ledwie przekracza dozwolona na publicznych drogach. Są samochody i kierowcy, którzy odnajdą się w takim środowisku, a są takie fury i tacy kierowcy co odnajdą się na wysokich prędkościach i będą zyskiwać czas na prędkości idąc bez odjecia. Nie zmienia to faktu że nawet mocny samochód warto ustawiać na takim torze jak Łódź żeby lapal trakcje i dobrze skręcal. Osobiście uważam, że 3kg/KM jest do wykorzystania na tym torze.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#155
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Co do wolnych torów to fakt, że wolne auto może coś powalczyć, ale i tak cudów nie ma. Ostatnio na Jastrzębiu byłem, nitka taka, że był 2 długie proste - jedna przez górkę tam do końca (przy budce), a druga wzdłóż S7-mki. W teorii niewiele prostych, ale porównywałem onboardy mój (samochód N/A RWD MR 170KM/1250kg wagi) oraz drugiego najlepszego samochodu (Evo X Tomka Hajduka, nie wiem jaka moc i masa, ale na prostych delikatnie tylko odstawał od Porsche 911 991 GT3 3.8 480KM). Mój najlepszy czas to 1:16:280 a to Evo 1:09:435... Przeliczyłem (po onboardach, ze stoperem w ręku, więc tak "z dupy", ale z grubsza daje pogląd) ile moje wolne auto traci na tych 2 tylko prostych.
Na prostej pod górkę i z górki strata 2,8s do tego Evo, na prostej wzdłóź S7 strata 1,56s, sumarycznie 4,36s straty w miejscach gdzie tylko trzyma się gaz do oporu. Nie byłem na Poznaniu, ale tam przewaga mocnych aut musi być znacząca. |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 April 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Tor Łódź to wolny tor wręcz KJS. Max prędkość w zasadzie ledwie przekracza dozwolona na publicznych drogach. Są samochody i kierowcy, którzy odnajdą się w takim środowisku, a są takie fury i tacy kierowcy co odnajdą się na wysokich prędkościach i będą zyskiwać czas na prędkości idąc bez odjecia. Nie zmienia to faktu że nawet mocny samochód warto ustawiać na takim torze jak Łódź żeby lapal trakcje i dobrze skręcal. Osobiście uważam, że 3kg/KM jest do wykorzystania na tym torze. Tak, to główna zaletą tego miejsca. Możliwość Ustawienia auta i sprawdzenia skuteczności modów lub jej braku - dzięki stałej nitce i oficjalnemu, stałemu pomiarowi. Prawdą jest, że to odtj, a nie stricte TOR. Behbeh, Andrzejsr, tak. O to mi właśnie chodzi. Tommo, odcinek leśny jest magicznym miejscem, jak i cały tor Kielce Tam jazda jest szybsza i dużo bardziej emocjonująca ![]() https://youtu.be/n9hmI8Amr4k Myślę jednak, że dzięki treningowi na TŁ można być skutecznym na większości imprez amatorskich w Polsce. Wydaje mi się on ciekawszy od słomczyna, szybszy niż Modlin, ma stałą nitkę w przeciwieństwie do Jastrzębia. Z wiadomych względów tor Poznań i Silesia to już inna bajka |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 22 July 2014 Skąd: Bełchatów ![]() |
MadeInPoland A co myślisz o wynajęciu Silesia Ring? Tylko ja najszybciej po 12 lipca. Wie Ktoś może jak wygląda tam rezerwacja całego toru? Np. na 2-3 godziny, jak w Łodzi? Bo na ich stronie nie ma jako takiego kalendarza gdzie można sobie zarezerwować jazdy... Jak będziecie rozwijać temat wynajęcia Silesii to ja się piszę - 2 auta. -------------------- Fiesta MK7 (~340km / 900kg / w budowie)
BMW M340i (470km) |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Jak będziecie rozwijać temat wynajęcia Silesii to ja się piszę - 2 auta. Dobrze wiedzieć, świetnie, im więcej chętnych tym lepiej ![]() -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 January 2019 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Jak coś my naszymi seriami VW i BMW pewnie też będziemy zainteresowani. 2 auta. Świetnie! Czekam na maila od Silesi Ring, jak coś się odezwą to zaraz dam znać co i jak. -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 02:27 |